Om te beginnen wil ik iedereen nog een gezond en sportief 2016 wensen !!
Even wat cijfertjes op een rijtje mbt LTM 2016.
- Dit seizoen hebben we helaas heel wat teams minder. Er doen 15 teams mee (vorig jaar 22).
- In totaal zijn er wel 54 verschillende spelers gekozen (vorig jaar 48 met 7 teams meer).
- In categorie 1 kon je niet kiezen voor Djokovic. Bocaloca had zijn team al ingestuurd voordat we dat hadden besloten. Ik heb hem nog 3x een PM gestuurd om nieuwe namen door te geven, helaas geen reactie op gehad.
- In categorie 1 gingen 11 van de 15 voor Murray, alleen NickHop27, Buurs (beiden Nadal) en Kooltje (Federer) wijken daar van af.
- In categorie 2 zijn Nishikori (12x) en Berdych (10x) het meest gekozen. De rest is verdeeld over Raonic, Ferrer, en Cilic.
- In categorie 3 is Dimitrov (11x) de favoriet. Kyrgios (6x), Goffin (5x) en Thiem (4x) volgen op gepaste afstand.
- In categorie 4 zijn Coric (8x) en Dolgopolov (6x) het meest gekozen. Hier hebben we 4 spelers die maar 1x zijn gekozen: Verdasco (Overdune), Sousa (Mist), Robredo (Buurs) en Cuevas (Atlanta).
- In categorie 5 hebben 2 duidelijke uitschieters: Gulbis en Chung (beide 9x). Janowicz en Almagro volgen met 5x op gepaste afstand.
- Hier zijn 5 spelers die maar 1x zijn gekozen: Pouille, Monaco, Granollers, Delbonis en de Bakker.
- In categorie 6 zijn er maar liefst 17 verschillende spelers gekozen. Edmund (5x) en Del Potro (3x) nog het meest. De rest 2x of 1x.
Mooi al die verschillende teams. Hopen dat Tipsa en Benneteau weer niveau gaan halen. Beiden zijn weer fit en kunnen hun PR nog inzetten in het begin van het jaar.
Zelfs hier lukt het je nog niet om top 10 te eindigen...
Overzicht klopt niet helemaal (omdat die ik er op heb gezet ook niet helemaal klopt).
Wawrinka staat 4, is dus categorie 1.
Bocaloca heeft nu dus Wawrinka in cat 1 en niemand in cat. 2.
Ik weet het niet. Benneteau kan heus nog wel eens punten sprokkelen. Tipsa is een gok. Zegt dat ie Sofia gaat spelen na AO. Beide spelers hebben nog veel protected staan en zeker Benneteau zal in de Franse evenementen een WC krijgen.
Zelfs hier lukt het je nog niet om top 10 te eindigen...
Stijger van de week wordt in ieder geval Atlanta met Kyrgios, Cuevas en Querrey in zijn team.
Bij winst van Cuevas zelfs van 13 (3e van onder) naar de koppositie.