Posts: 4.587
Threads: 40
Joined: Sep 2004
Bouwopdracht:
Stal (Niveau 1) 0:26:46 uur Klaar om 20:05 uur
Stal (Niveau 2) 1:08:46 uur Klaar om 20:47 uur
Don't care what people say, just follow your own way.
Hattrick: Jansoe United (503329)
Posts: 11.497
Threads: 325
Joined: Mar 2012
Jazz en ik hebben vandaag een gebouwenupgrade dagje gehad vanwege de cultuurpunten. Met als resultaat:
- gestegen van 220 naar 120.
- ruim 25 cultuurpunten per dag omhoog
- binnen de alli van 5 naar 2
- Ruim 30 populatie erbij
- de 6e romein van de server!
Posts: 2.785
Threads: 57
Joined: Aug 2005
Jansoe Wrote:Bouwopdracht:
Stal (Niveau 1) 0:26:46 uur Klaar om 20:05 uur
Stal (Niveau 2) 1:08:46 uur Klaar om 20:47 uur
Kosten voor volgend niveau 6:
895 | 480 | 755 | 345 | 3 | 1:36:10
Verbeteren naar niveau 6
:p
Posts: 737
Threads: 5
Joined: Dec 2005
hmm, heeft er al iemand praets? Wordt nog steeds lastig gevallen door een hele irritante gast. Aangezien ik een dagje minder online kon zijn lagen er ook nog een veel goodies. Maar volgende keer wil ik hem pakken, hij heeft nu zo'n 65 legios en een held :letitallout: Ik wil hem slopen!!!!!
Life's too short for dancing with fat chicks
Posts: 3.021
Threads: 40
Joined: Jul 2004
Nou, ik heb het uitgeprobeerd, ik heb de heldenhof van mijn buurman afgebroken en de held bleef gewoon bestaan. Na opnieuw bouwen waren de instellingen ook weer hetzelfde. Ik heb daarna de held het bos in gestuurd, en nu kan ik de eerder gekozen drie helden weer activeren. Toch wel iets om rekening mee te houden, dat als je eenmaal drie helden gekozen hebt, je daar ook verder aan vast zit. Ik neem aan dat dit per dorp geldt.
May The Schwartz Be With You
Posts: 2.785
Threads: 57
Joined: Aug 2005
Berend Botje Wrote:Nou, ik heb het uitgeprobeerd, ik heb de heldenhof van mijn buurman afgebroken en de held bleef gewoon bestaan. Na opnieuw bouwen waren de instellingen ook weer hetzelfde. Ik heb daarna de held het bos in gestuurd, en nu kan ik de eerder gekozen drie helden weer activeren. Toch wel iets om rekening mee te houden, dat als je eenmaal drie helden gekozen hebt, je daar ook verder aan vast zit. Ik neem aan dat dit per dorp geldt.
nope. max 3 helden per speler, niet per dorp.
Posts: 3.021
Threads: 40
Joined: Jul 2004
Des te belangrijker dat je goed bedenkt welke helden je kiest. Dan zit ik dus aan club, speer en bijl vast. En mijn buurman aan legionnair, praeto en imperiaan. Op zich geen slechte keuzes.
May The Schwartz Be With You
Posts: 2.785
Threads: 57
Joined: Aug 2005
ik zou als germaan voor club/speer/ridder gaan, als romein voor praeto/imp/caesaris en als gallier voor totti/druide/haeduan
Posts: 3.021
Threads: 40
Joined: Jul 2004
Ik heb inmiddels een tweede heldendom en inderdaad staat daar hetzelfde aangegeven als in mijn eerste heldendom. Ik zou achteraf ook liever een ridderheld willen, maar ik kan dus niet meer veranderen, of weet jij nog een truc?
May The Schwartz Be With You
Posts: 737
Threads: 5
Joined: Dec 2005
Als je held dood is kun je hem bij je heldendom annuleren. Staat in ieder geval een groot rode kruis. Nog niet op gedrukt :wink:
Volgens mij kan je daarna een ander soort held kiezen!
Life's too short for dancing with fat chicks
Posts: 3.021
Threads: 40
Joined: Jul 2004
Met dat rode kruis kan je hem weer reanimeren, maar je kan maar drie verschillende maken. Ik heb club, speer en bijl gemaakt, en daar moet ik nu verder uit kiezen als de levende held dood gaat. Afbreken van je heldendom maakt blijkbaar geen verschil.
May The Schwartz Be With You
Posts: 384
Threads: 6
Joined: Jun 2004
Als je heldenhof vernietigd, held dood laat gaan en in ander dorp nieuwe heldenhof/held bouwt? Zou je toch slot weer vrij moeten hebben.
Posts: 737
Threads: 5
Joined: Dec 2005
Berend Botje Wrote:Met dat rode kruis kan je hem weer reanimeren, maar je kan maar drie verschillende maken. Ik heb club, speer en bijl gemaakt, en daar moet ik nu verder uit kiezen als de levende held dood gaat. Afbreken van je heldendom maakt blijkbaar geen verschil.
met dat rode kruisje kan je hem niet reanimeren hor.
Heldenlijst
Libosan Niveau 0 (Knuppelvechter) #
200|200|100|100| 0:30:00
Te weinig grondstoffen
waar dat # staat zit een rood kruisje. Daarop drukken is volgens mij annuleren. Daar waar staat te weinig grondstoffen zou je hem weer moeten reanimeren.
Life's too short for dancing with fat chicks
Posts: 384
Threads: 6
Joined: Jun 2004
yess de eerste
JAZZMsg uit dorp MAZZAtt
[Legionair] [Praetoriaan] [Imperiaan] [Equites Legati] [Equites Imperatoris] [Equites Caesaris] [Ram] [Vuurkatapult] [Senator] [Kolonist]
Eenheden 10 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Verliezen 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Opbrengst 0 0 0 0
Verdediger xMandy-Msg uit dorp xMandy-`s DorpAtt
[Phalanx] [Zwaardvechter] [Padvinder] [Toetatis Donder] [Druideruiter] [Haeduaan] [Ram] [Trebuchet] [Onderleider] [Kolonisten] [Held]
Eenheden 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1
Verliezen 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1
heldensoep
Posts: 5.146
Threads: 60
Joined: Jun 2004
Ook hier een heldenhof in aanbouw
Wat is overigens de volgorde in de gevechten, gaat de held als laatste dood (zoals bij leiders bijvoorbeeld)?
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Posts: 3.021
Threads: 40
Joined: Jul 2004
Lib Wrote:Berend Botje Wrote:Met dat rode kruis kan je hem weer reanimeren, maar je kan maar drie verschillende maken. Ik heb club, speer en bijl gemaakt, en daar moet ik nu verder uit kiezen als de levende held dood gaat. Afbreken van je heldendom maakt blijkbaar geen verschil.
met dat rode kruisje kan je hem niet reanimeren hor.
Heldenlijst
Libosan Niveau 0 (Knuppelvechter) #
200|200|100|100| 0:30:00
Te weinig grondstoffen
waar dat # staat zit een rood kruisje. Daarop drukken is volgens mij annuleren. Daar waar staat te weinig grondstoffen zou je hem weer moeten reanimeren.
Ik meende me te herinneren dat er een rood kruisje stond bij te weinig grondstoffen. Maar ik heb het nog even uitgeprobeerd, je hebt gelijk, ik kon mijn bijlvechterheld annuleren en de ridderheld trainen. Mooi, weten we dat ook weer. Alleen kon ik nu ook een nieuwe speerheld trainen en de oude activeren, dat vind ik raar. Betekent dit dat je meer dan 1 held van dezelfde soort kan maken? Niet dat dat enig nut heeft, maar als ik zin heb, ga ik dat nog wel eens controleren. En ook kon ik niet opnieuw een bijlheld trainen. Dan zal ik denk ik eerst weer een andere moeten annuleren.
Posts: 5.146
Threads: 60
Joined: Jun 2004
Ik kan nu een legio-held maken, is het niet verstandiger om te wachten tot ik een imp held kan maken of gewoon deze ook al trainen? Ik zit nog niet zo in de helden...
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Posts: 5.146
Threads: 60
Joined: Jun 2004
Ik kwam overigens de volgende info tegen:
helden die zelf dood gaan maar wel 7 mannen gedood hebben in de actie krijgen die punten er wel bij via de regeneratie. Een hero dood laten lopen op een oase levert ook ervaring op!
En tevens deze tabel:
http://help.travian.com/sub/truppen/helden.html
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Posts: 2.785
Threads: 57
Joined: Aug 2005
Marshall Wrote:Ik kwam overigens de volgende info tegen:
helden die zelf dood gaan maar wel 7 mannen gedood hebben in de actie krijgen die punten er wel bij via de regeneratie. Een hero dood laten lopen op een oase levert ook ervaring op! is toch logisch? hij sloopt dan vast wel wat beestjes->ervaringspunten. er zijn alleen wel goedkopere manieren om ervaring op te doen.
En tevens deze tabel:
http://help.travian.com/sub/truppen/helden.html[/quote]
volgens mij had ik die link al ergens eerder in dit topic neergemikt, maar dat zou ook het DHB forum kunnen zijn...
Posts: 2.785
Threads: 57
Joined: Aug 2005
Quote:Ervaring: 92%
wij zijn dr biiiijna
Posts: 5.146
Threads: 60
Joined: Jun 2004
Ik snap nog geen hout van die helden en oases enzo... Wat doet een held nou precies behalve je aanvals/verdedigingskracht boosten? Wat zijn die percentages en wat is een oase???
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Posts: 2.291
Threads: 31
Joined: Aug 2004
<!-- m --><a class="postlink" href="http://forum.travian.nl/viewtopic.php?t=16093">http://forum.travian.nl/viewtopic.php?t=16093</a><!-- m -->
Hattrick: De Droeftoeters (209859)
Posts: 5.146
Threads: 60
Joined: Jun 2004
Thanks! Is stukje duidelijker!
Een vraag nog over de oase: er moet dus een dorp VAST liggen aan de oase?!
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Posts: 2.291
Threads: 31
Joined: Aug 2004
Nee volgens mij mogen er max. 3 vakjes tussen je dorp en een oase liggen.
edit:
Quote:Je kan alleen oases in beslag nemen in een straal van 3 velden rond je dorp. (Dus precies alle velden die op de kleine kaart staan als die gecentreerd is op je dorp.)
Hattrick: De Droeftoeters (209859)
Posts: 5.146
Threads: 60
Joined: Jun 2004
Thanks! En dan voor de zekerheid nog een laatste vraag: oases zijn alle verlaten valleien waar dieren lopen toch? Dus ook de bossen en de steengroeve-achtige valleien?
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Posts: 3.021
Threads: 40
Joined: Jul 2004
Mijn ervaring met een paar oases is overigens dat het geen zin heeft om de beesten op te ruimen als je de oase niet wilt annexeren. Het kost een hoop mannetjes en de opbrengst aan grondstoffen is erg laag. Maw, het heeft geen zin om te proberen de oases te farmen. Het zal wel verschillen per oase, maar die paar die ik geprobeerd heb leverden te weinig op om een leger aan te verspillen. Bovendien komen die beesten weer terug na verloop van tijd. En als een oase beestenvrij is, kan iedereen gratis grondtoffen komen ophalen. Ik ben er dus mee gestopt.
May The Schwartz Be With You
Posts: 692
Threads: 3
Joined: Sep 2004
yep
Ik en mijn blote billen gezicht.....
Posts: 2.291
Threads: 31
Joined: Aug 2004
Trouwens:
Quote:Bij niveau 0 kan je de puntenverdeling van je Held nog veranderen.
û Punten overnieuw verdelen
Auw...
Hattrick: De Droeftoeters (209859)
Posts: 4.587
Threads: 40
Joined: Sep 2004
In onderzoek Duur Klaar
Paladijn 1:55:53 17:08 Uur
:8:
Don't care what people say, just follow your own way.
Hattrick: Jansoe United (503329)
Posts: 2.291
Threads: 31
Joined: Aug 2004
Quote:VVB-W heeft de alliantie RSD de oorlog verklaard. 19.09.06 18:24
:razz:
Hattrick: De Droeftoeters (209859)
|