The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




(OT) Het grote Verkiezingen Topic!!!
Bredanaar Wrote:
_Tampie Wrote:Hoe lees je dat een peiling betrouwbaar is?

Vanavond weten we dat toch pas?

Hierom vind ik de peiling redelijk betrouwbaar (12.300 deelnemers):

Quote:De opzet van NUpoll wijkt af van die van de andere peilingen, waarbij deelnemers wordt gevraagd wat ze zelf van plan zijn te stemmen. Op NUpoll voorspellen deelnemers de uitslag van de verkiezingen.
Geregistreerde deelnemers konden hun voorspelling in de vier weken in de aanloop naar de verkiezingen steeds aanpassen naar aanleiding van actuele gebeurtenissen tijdens de campagne. Voorspellen was mogelijk tot dinsdagavond.

En vanavond krijgen we geen peiling, maar de uitslag als het goed is.

Zeg ik dat we een peiling krijgen vanavond? En waarom vind je de methode betrouwbaarder, of kun je dat niet beargumenteren?
Reply
Vanavond krijgen we wel een peiling!
Maurice de Hond breekt maar weer eens met een traditie en gaat bij DWDD exit-peilingen houden...
NOS is al ontstemd en ik vind dit zelf ook geen goed plan. Dit kan beinvloeding ten gevolg hebben....
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
Voetbal en politiek gaan niet samen:

{quote]Ibrahim Afellay (24) zegt nog nooit van één van Nederlands meest besproken politici, Geert Wilders, gehoord te hebben
Ibrahim Afellay (24) heeft misschien een hoop verstand van voetbal. Vragen over politiek, kan je hem maar beter niet stellen. De stervoetballer, die op dit moment met het Nederlands Elftal in Zuid-Afrika zit voor het WK, heeft namelijk nog nooit van Geert Wilders (47) gehoord.

Tijdens een interview met RTL Nieuws, werd bij de heren van het Nederlands Elftal gevraagd naar hun politieke inzicht. Toen de journalist naar de mening van Ibrahim over de veelbesproken PVV-leider vroeg, had de voetballer geen antwoord. "Wie is dat? Die ken ik niet, hoor." Aan de reactie van de PSV-speler te zien, was zelfs de journalist stomverbaasd om zijn antwoord. Hij zei er nog achteraan: "Nee, even serieus. Wie is dat?"[/quote]
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
Ik ben waarschijnlijk een vd weinigen die heel lang heeft getwijfeld tussen de VVD en de PVDA...
Ik dacht eigenlijk dat ik voor t eerst in mijn leven VVD ging stemmen, maar eenmaal aangekomen in het stemhokje ging mijn hand toch automatisch naar de PVDA...
The great old Ludwig von...
Reply
gittermaster Wrote:Ik ben waarschijnlijk een vd weinigen die heel lang heeft getwijfeld tussen de VVD en de PVDA...
Ik dacht eigenlijk dat ik voor t eerst in mijn leven VVD ging stemmen, maar eenmaal aangekomen in het stemhokje ging mijn hand toch automatisch naar de PVDA...
ik vind het echt ongelooflijk dat je tussen die partijen kan twijfelen.

waar sta je dan in godsnaam voor?
Reply
Marshall Wrote:Voetbal en politiek gaan niet samen:

{quote]Ibrahim Afellay (24) zegt nog nooit van één van Nederlands meest besproken politici, Geert Wilders, gehoord te hebben
Ibrahim Afellay (24) heeft misschien een hoop verstand van voetbal. Vragen over politiek, kan je hem maar beter niet stellen. De stervoetballer, die op dit moment met het Nederlands Elftal in Zuid-Afrika zit voor het WK, heeft namelijk nog nooit van Geert Wilders (47) gehoord.

Tijdens een interview met RTL Nieuws, werd bij de heren van het Nederlands Elftal gevraagd naar hun politieke inzicht. Toen de journalist naar de mening van Ibrahim over de veelbesproken PVV-leider vroeg, had de voetballer geen antwoord. "Wie is dat? Die ken ik niet, hoor." Aan de reactie van de PSV-speler te zien, was zelfs de journalist stomverbaasd om zijn antwoord. Hij zei er nog achteraan: "Nee, even serieus. Wie is dat?"
[/quote]

Ik heb het fragment gezien en het was overduidelijk gespeeld door Afellay. Hij wist het heus wel, maar lachte heel kort en zei toen dat hij het niet wist.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
waf Wrote:
gittermaster Wrote:Ik ben waarschijnlijk een vd weinigen die heel lang heeft getwijfeld tussen de VVD en de PVDA...
Ik dacht eigenlijk dat ik voor t eerst in mijn leven VVD ging stemmen, maar eenmaal aangekomen in het stemhokje ging mijn hand toch automatisch naar de PVDA...
ik vind het echt ongelooflijk dat je tussen die partijen kan twijfelen.

waar sta je dan in godsnaam voor?

vrij centraal, maar CDA was geen optie meer. Dan wijk je een stuk naar links of een dtuk naar rechts.
Ook bij meerdere stemwijzers kwamen beide partijen op 1 en 2, ook groen links vrij hoog, maar geen partij die met kop en schouders boven de rest uitstak.
VVD kwam net ietsje hoger. Maar het is niet vreemd ddat je het met standpunten van de PVDA en met standpunten van de VVD eens bent.
Ik denk ook dat ze best samen (met CDA) weer eens kunnen gaan regeren.

De doorslag voor PVDA voor mij is mijn afkomst (links arbeidersgezin) en Cohen, die ik itt vele anderen wel hoog heb zitten.

Overigens is het een beetje lood om oudijzer, je stemt op een partij. Meestal omdat je het op veel punten eens bent, maar het lijkt mij sterk op allen... Dan komt er een kabinet, wordt er weater bij de wijn gedaan en is het weer half half. Het enige echte voordeel dat je als grootste partij hebt (zeker als het 1 a 2 zetels scheelt), is dat je een kabinet mag kiezen. Als ik dan moet kiezen tussen Rutten die dit mag gaan bepalen of Cohen, kies ik voor laatstgenoemde, al denk ik dat in beide gevallen dezelfde formatie eruit zal komen
The great old Ludwig von...
Reply
Hahaha, uiteraard GZ! Van Affelay verwacht ik niet dat ie vrijwillig zo lang onder een steen gaat liggen. Volgens mij is dat gastje uberhaupt niet zo dom.
Van een Vlaar daarentegen had ik een dergelijk antwoord wel verwacht... :excited:

Ehrm, Gitter... Hier ben ik het met Waf eens... Hoe kun je in godesnaam daartussen twijfelen? PVV of SP? Mwah, snap ik... VVD of CDA, mwah, snap ik... Maar VVD of PvdA? Dat zijn twee TO-TAAL verschillende keuzes.
Geeft al weer eens aan wat ik eerder al aangaf, als dit kabinet gevormd gaat worden met VVD en PvdA zijn we voor Jan *** naar de stembus gegaan want dan wordt het weer ouderwets polderen...... ](*,)
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
Ik begrijp zelf ook dat het een aparte tweestrijd is, zoals ik al aangaf, daar ik waarschijnlijk een vd weinige ben, heb het hierboven geprobeerd uit te leggen Smile
The great old Ludwig von...
Reply
wat ik mij overigens afvraag; weet iemand hoe t precies zit met afrondingen?
Wanneer heb je 3 zetels, als je 2,6 hebt? of 2,9? of minimaal 3? En hoe gaan ze dan met die afrondingen om?
theoretisch zou iedereen x.2 zetels kunnen hebben, ik heb dan echt geen idee hoe ze dit oplossen
The great old Ludwig von...
Reply
flinke winst voor pvda in adam, ik ben ervan overtuigd dat Cohen hier zeker een grote invloed op heeft gehad.
Mooie sneer naar Wilders, die continue hamerde op zijn falen in Amsterdam als burgermeester
The great old Ludwig von...
Reply
gittermaster Wrote:wat ik mij overigens afvraag; weet iemand hoe t precies zit met afrondingen?
Wanneer heb je 3 zetels, als je 2,6 hebt? of 2,9? of minimaal 3? En hoe gaan ze dan met die afrondingen om?
theoretisch zou iedereen x.2 zetels kunnen hebben, ik heb dan echt geen idee hoe ze dit oplossen

wikipedia Wrote:Restzetels kunnen verdeeld worden volgens diverse methoden. In Nederland zijn er twee methoden in gebruik. De eerste methode, die van de grootste gemiddelden [1], geldt in Nederland voor verkiezingen voor een vertegenwoordigend lichaam met 19 of meer zetels (zoals een grotere gemeenteraad, de Tweede Kamer of de Eerste Kamer). Bij deze methode wordt het aantal stemmen voor elke partij gedeeld door het aantal behaalde volle zetels+1. De partij die nu het grootste aantal stemmen per zetel heeft, krijgt de restzetel toegewezen. Indien er meer restzetels zijn, wordt deze procedure herhaald met de nieuwe tussenstand tot de restzetels op zijn. Deze methode werkt vooral in het voordeel van grotere partijen. Een partij kan met deze methode meer dan een restzetel behalen. Dit is ook de reden waarom sommige partijen lijstverbindingen aangaan met verwante partijen: daamee wordt de kans op een restzetel groter binnen de groep van verbonden partijen. Bij verkiezingen voor de Tweede Kamer moet een partij wel minimaal een volle zetel behaald hebben om voor een restzetel in aanmerking te komen.

Vb; opkomst 9 mio kiezers; 60.000 per zetel. Rita haalt er 50.000; PvdA haalt er 1.840.000. Toch gaat de restzetel niet naar Rita, omdat 1.840.000/31 = 59.355 meer is dan 50.000/1.
Reply
gittermaster Wrote:
waf Wrote:
gittermaster Wrote:Ik ben waarschijnlijk een vd weinigen die heel lang heeft getwijfeld tussen de VVD en de PVDA...
Ik dacht eigenlijk dat ik voor t eerst in mijn leven VVD ging stemmen, maar eenmaal aangekomen in het stemhokje ging mijn hand toch automatisch naar de PVDA...
ik vind het echt ongelooflijk dat je tussen die partijen kan twijfelen.

waar sta je dan in godsnaam voor?

vrij centraal, maar CDA was geen optie meer. Dan wijk je een stuk naar links of een dtuk naar rechts.
Ook bij meerdere stemwijzers kwamen beide partijen op 1 en 2, ook groen links vrij hoog, maar geen partij die met kop en schouders boven de rest uitstak.
VVD kwam net ietsje hoger. Maar het is niet vreemd ddat je het met standpunten van de PVDA en met standpunten van de VVD eens bent.
Ik denk ook dat ze best samen (met CDA) weer eens kunnen gaan regeren.

De doorslag voor PVDA voor mij is mijn afkomst (links arbeidersgezin) en Cohen, die ik itt vele anderen wel hoog heb zitten.

Overigens is het een beetje lood om oudijzer, je stemt op een partij. Meestal omdat je het op veel punten eens bent, maar het lijkt mij sterk op allen... Dan komt er een kabinet, wordt er weater bij de wijn gedaan en is het weer half half. Het enige echte voordeel dat je als grootste partij hebt (zeker als het 1 a 2 zetels scheelt), is dat je een kabinet mag kiezen. Als ik dan moet kiezen tussen Rutten die dit mag gaan bepalen of Cohen, kies ik voor laatstgenoemde, al denk ik dat in beide gevallen dezelfde formatie eruit zal komen

Zou kunnen, maar dat is in ieder geval een van de laatste opties die Rutte wil laten onderzoeken. Regeren met de PvdA heeft niet zijn voorkeur, al zal ie wel moeten alst niet anders kan. De linkse media lullen alleen maar over Paars Plus, wat een huichelaars, eerst met ultra linkse anti PVV peilingen komen, vervolgens na de keuze van de kiezer over paars plus beginnen. De grote winnaars zijn VVD, PVV en D66, maar het aantal zetels van laatstgenoemde is niet erg hoog, toch kunnen ze een coalitie maken of breken. Jammer dat CDA de prijs betaald voor 8 jaar paars puin ruimen.

Mijn voorkeur heeft VVD, PVV, CDA en dan de SGP, misschien met gedoogsteun.

Zelf VVD gestemd om 09:30 al gisteren. Was altijd vaste CDA stemmer, maar goed, strategisch op Rutte, alles beter dan PvdA de grootste. Ook grappig vannacht op tv om te zien dat die De Hond de PVV weer op 17 zette en toegaf dat dit misschien nog wel 18, maximaal 19 kon worden. Die koekgek Hero Brinkman zei De Hond toen beter op zoek te kunnen gaan naar een andere baan als ze er 24 zouden krijgen. ten tijde van het interview stond de PVV na 6% van de stemmen op 22 zetels.

De peilingen blijken weer eens geen enkele moer waard te zijn en kloppen voor geen meter, de makkelijk te schatten partijen daargelaten dan.
Reply
De SGP? Ben je nou helemaal van de zotte? Achterlijke gladiool! Laten we meteen de vrouwen achter het raam en het aanrecht zetten. Een beetje moderne coalitie met normale kijk op volksgroeperingen en te verrichten arbeid alsjeblieft!

Dus de PVV gaat regeren! Yihaa! =D>

Qua uitkomst zijn de grootste partijen dus: VVD 31, PvdA 30, PVV 24, CDA 21, SP 15, GRL 10, D66 10, CU 5, PvdD 2, SGP 2.
VVD, PvdA en PVV zijn de drie grootste partijen en een absolute meerderheid. Maar dat gaat echt geen stand houden. Dan zouden de mogelijkheden vooralsnog zijn:

VVD+PVDA+CDA: 82 zetels
VVD+PVDA+D66+GROENLINKS: 81 zetels
VVD+CDA+SP+D66: 77 zetels
VVD+CDA+SP+GROENLINKS: 77 zetels
VVD+PVV+CDA: 76 zetels
VVD+PVDA+SP: 76 zetels

SP en/of GroenLinks in de regering lijkt me niet geheel opportuun, die moeten lekker in de oppositie blijven. VVD en PvdA lijken mij echt niet samen te kunnen regeren gezien de standpunten, dus ik gok dat VVD toch iets met de PVV moet gaan doen. En dat is top! PVV lekker in de regering...... Hakkuh
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
gittermaster Wrote:
waf Wrote:
gittermaster Wrote:Ik ben waarschijnlijk een vd weinigen die heel lang heeft getwijfeld tussen de VVD en de PVDA...
Ik dacht eigenlijk dat ik voor t eerst in mijn leven VVD ging stemmen, maar eenmaal aangekomen in het stemhokje ging mijn hand toch automatisch naar de PVDA...
ik vind het echt ongelooflijk dat je tussen die partijen kan twijfelen.

waar sta je dan in godsnaam voor?

vrij centraal, maar CDA was geen optie meer. Dan wijk je een stuk naar links of een dtuk naar rechts.
Ook bij meerdere stemwijzers kwamen beide partijen op 1 en 2, ook groen links vrij hoog, maar geen partij die met kop en schouders boven de rest uitstak.
VVD kwam net ietsje hoger. Maar het is niet vreemd ddat je het met standpunten van de PVDA en met standpunten van de VVD eens bent.
Ik denk ook dat ze best samen (met CDA) weer eens kunnen gaan regeren.

De doorslag voor PVDA voor mij is mijn afkomst (links arbeidersgezin) en Cohen, die ik itt vele anderen wel hoog heb zitten.

Overigens is het een beetje lood om oudijzer, je stemt op een partij. Meestal omdat je het op veel punten eens bent, maar het lijkt mij sterk op allen... Dan komt er een kabinet, wordt er weater bij de wijn gedaan en is het weer half half. Het enige echte voordeel dat je als grootste partij hebt (zeker als het 1 a 2 zetels scheelt), is dat je een kabinet mag kiezen. Als ik dan moet kiezen tussen Rutten die dit mag gaan bepalen of Cohen, kies ik voor laatstgenoemde, al denk ik dat in beide gevallen dezelfde formatie eruit zal komen

ik snap er niks van. :Big Grin volgens mij ben je het nooit met alle standpunten van een partij eens, maar je bent christelijk, liberaal, of (beweerdelijk) sociaal of communist (sp). ikzelf ben liberaal, soms heeft pvda ook liberale trekjes, maar in dit geval absoluut niet.

jij lijkt meer op een sociaal democraat. wat betreft cohen ben ik het met je eens. hij heeft aangetoond dat amsterdam hem prima vond als burgervader. en terecht, nogmaals, het is gewoone en keurige vent.

ik vind ook mensen die tussen pvv en vvd twijfelen niet te volgen hoor. pvv is gewoon een one issue partij. mensen stemmen daarop op grond van angst voor buitenlanders/moslims. economisch is het op de hypotheekrente na (populair standpunt) gewoon links. maar dat interesseert de mensen die op pvv stemmen kennelijk niet. ook het feit dat die partij zelf niet democratisch is zal ze duidelijk jeuken. ik zal nooit begrijpen dat je dan daarop gaat stemmen. dan moet namelijk de islam wel de belangrijkste reden zijn om te stemmen. get a life zou ik zeggen.

leuk dat vvd gewonnen heeft, jammer dat wilders 24 zetels heeft. dat tempert mijn euforie ongelooflijk.
Reply
Waf, het is toch juist GE-WEL-DIG dat PVV zoveel gewonnen heeft? Het had niet beter kunnen zijn deze uitslagen (of nou ja, PvdA onthoofd en CDA een zeteltje of 28 en CU een zeteltje of 15 was beter geweest maar goed, je kunt niet alles hebben!). Dit vind ik echt de beste uitslag die er maar had kunnen zijn!!!
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
Marshall Wrote:De SGP? Ben je nou helemaal van de zotte? Achterlijke gladiool! Laten we meteen de vrouwen achter het raam en het aanrecht zetten. Een beetje moderne coalitie met normale kijk op volksgroeperingen en te verrichten arbeid alsjeblieft!

Dus de PVV gaat regeren! Yihaa! =D>

Qua uitkomst zijn de grootste partijen dus: VVD 31, PvdA 30, PVV 24, CDA 21, SP 15, GRL 10, D66 10, CU 5, PvdD 2, SGP 2.
VVD, PvdA en PVV zijn de drie grootste partijen en een absolute meerderheid. Maar dat gaat echt geen stand houden. Dan zouden de mogelijkheden vooralsnog zijn:

VVD+PVDA+CDA: 82 zetelsVVD+PVDA+D66+GROENLINKS: 81 zetels
VVD+CDA+SP+D66: 77 zetels
VVD+CDA+SP+GROENLINKS: 77 zetels
VVD+PVV+CDA: 76 zetels
VVD+PVDA+SP: 76 zetels

SP en/of GroenLinks in de regering lijkt me niet geheel opportuun, die moeten lekker in de oppositie blijven. VVD en PvdA lijken mij echt niet samen te kunnen regeren gezien de standpunten, dus ik gok dat VVD toch iets met de PVV moet gaan doen. En dat is top! PVV lekker in de regering...... Hakkuh

Dit zijn de enige serieuze opties uit jouw rijtje wat mij betreft.

Ik denk meer aan:
VVD-PvdA-D66-Groen Links: 81 zetels
of
VVD-PVV-CDA: 76 zetels (zeer riskant)

Mijn voorkeur:
VVD-PVV-CDA met gedoogsteun van SGP/Christenunie (Vraag me af of dit lukt, maar goed.)
Reply
Dugarry Wrote:
Marshall Wrote:De SGP? Ben je nou helemaal van de zotte? Achterlijke gladiool! Laten we meteen de vrouwen achter het raam en het aanrecht zetten. Een beetje moderne coalitie met normale kijk op volksgroeperingen en te verrichten arbeid alsjeblieft!

Dus de PVV gaat regeren! Yihaa! =D>

Qua uitkomst zijn de grootste partijen dus: VVD 31, PvdA 30, PVV 24, CDA 21, SP 15, GRL 10, D66 10, CU 5, PvdD 2, SGP 2.
VVD, PvdA en PVV zijn de drie grootste partijen en een absolute meerderheid. Maar dat gaat echt geen stand houden. Dan zouden de mogelijkheden vooralsnog zijn:

VVD+PVDA+CDA: 82 zetelsVVD+PVDA+D66+GROENLINKS: 81 zetels
VVD+CDA+SP+D66: 77 zetels
VVD+CDA+SP+GROENLINKS: 77 zetels
VVD+PVV+CDA: 76 zetels
VVD+PVDA+SP: 76 zetels

SP en/of GroenLinks in de regering lijkt me niet geheel opportuun, die moeten lekker in de oppositie blijven. VVD en PvdA lijken mij echt niet samen te kunnen regeren gezien de standpunten, dus ik gok dat VVD toch iets met de PVV moet gaan doen. En dat is top! PVV lekker in de regering...... Hakkuh

Dit zijn de enige serieuze opties uit jouw rijtje wat mij betreft.

Ik denk meer aan:
VVD-PvdA-D66-Groen Links: 81 zetels
of
VVD-PVV-CDA: 76 zetels (zeer riskant)

Mijn voorkeur:
VVD-PVV-CDA met gedoogsteun van SGP/Christenunie (Vraag me af of dit lukt, maar goed.)

als er 76 zetels zijn heb je geen gedoogsteun nodig, ontzettend denkhoofd. 8-[

je mist trouwens de optie vvd-cda-pvda

die is wel degelijk reeel, want anders dan bij paars plus laat vvd zich niet overrulen door geitenwollensokken.
Reply
Marshall Wrote:Waf, het is toch juist GE-WEL-DIG dat PVV zoveel gewonnen heeft?

geheel niet. ik vind het vreselijk dat 1,5 mio mensen op partij stemmen die eigenlijk maar 1 punt heeft, en dat is anti-islam.

tegen die mesen zo ik zeggen: als dat het punt is wat je het zwaarwegendst vindt, dan heb je echt geen leven.
Reply
waf Wrote:
Dugarry Wrote:
Marshall Wrote:De SGP? Ben je nou helemaal van de zotte? Achterlijke gladiool! Laten we meteen de vrouwen achter het raam en het aanrecht zetten. Een beetje moderne coalitie met normale kijk op volksgroeperingen en te verrichten arbeid alsjeblieft!

Dus de PVV gaat regeren! Yihaa! =D>

Qua uitkomst zijn de grootste partijen dus: VVD 31, PvdA 30, PVV 24, CDA 21, SP 15, GRL 10, D66 10, CU 5, PvdD 2, SGP 2.
VVD, PvdA en PVV zijn de drie grootste partijen en een absolute meerderheid. Maar dat gaat echt geen stand houden. Dan zouden de mogelijkheden vooralsnog zijn:

VVD+PVDA+CDA: 82 zetelsVVD+PVDA+D66+GROENLINKS: 81 zetels
VVD+CDA+SP+D66: 77 zetels
VVD+CDA+SP+GROENLINKS: 77 zetels
VVD+PVV+CDA: 76 zetels
VVD+PVDA+SP: 76 zetels

SP en/of GroenLinks in de regering lijkt me niet geheel opportuun, die moeten lekker in de oppositie blijven. VVD en PvdA lijken mij echt niet samen te kunnen regeren gezien de standpunten, dus ik gok dat VVD toch iets met de PVV moet gaan doen. En dat is top! PVV lekker in de regering...... Hakkuh

Dit zijn de enige serieuze opties uit jouw rijtje wat mij betreft.

Ik denk meer aan:
VVD-PvdA-D66-Groen Links: 81 zetels
of
VVD-PVV-CDA: 76 zetels (zeer riskant)

Mijn voorkeur:
VVD-PVV-CDA met gedoogsteun van SGP/Christenunie (Vraag me af of dit lukt, maar goed.)

als er 76 zetels zijn heb je geen gedoogsteun nodig, ontzettend denkhoofd. 8-[

je mist trouwens de optie vvd-cda-pvda

die is wel degelijk reeel, want anders dan bij paars plus laat vvd zich niet overrulen door geitenwollensokken.

De optie VVD-CDA-PVDA had ik al vetgedrukt, ontzettend denkhoofd.

Verder heb ik al eerder aangegeven dat ze met 76 genoeg hebben, maar voor de stabiliteit zou GEDOOGSTEUN van de SGP fijn zijn (2 zetels) of van de CU (5 zetels) of van beiden (7 zetels) ontzettend denkhoofd.

](*,)
Reply
waf Wrote:
Marshall Wrote:Waf, het is toch juist GE-WEL-DIG dat PVV zoveel gewonnen heeft?

geheel niet. ik vind het vreselijk dat 1,5 mio mensen op partij stemmen die eigenlijk maar 1 punt heeft, en dat is anti-islam.

tegen die mesen zo ik zeggen: als dat het punt is wat je het zwaarwegendst vindt, dan heb je echt geen leven.


Die mensen denken waarschijnlijk:


als je het punt Feyenoord in je leven het zwaarwegendst vindt, dan heb je echt geen leven cry


Die mensen bepalen zelf wel of ze wel of geen leven hebben, tevens wat hun mening daar in is. Mensen die deze kiezers negeren, die hebben echt geen leven Hakkuh

Ontzettende kwezel :cheers:
Reply
Dugarry Wrote:Verder heb ik al eerder aangegeven dat ze met 76 genoeg hebben, maar voor de stabiliteit zou GEDOOGSTEUN van de SGP fijn zijn (2 zetels) of van de CU (5 zetels) of van beiden (7 zetels) ontzettend denkhoofd.

](*,)

gedoogsteun als je een meerderheid hebt. Undecided

ook hier komt je gebrek aan hersencellen weer pijnlijk aan het licht. Hakkuh
Reply
waf Wrote:
Marshall Wrote:Waf, het is toch juist GE-WEL-DIG dat PVV zoveel gewonnen heeft?

geheel niet. ik vind het vreselijk dat 1,5 mio mensen op partij stemmen die eigenlijk maar 1 punt heeft, en dat is anti-islam.

tegen die mesen zo ik zeggen: als dat het punt is wat je het zwaarwegendst vindt, dan heb je echt geen leven.

Waf, je snapt het niet. Heb je nog in gedachten wat er gebeurde toen de LPF, toch feitelijk ook een one-issue partij, ging regeren?
Ken je de stellingname tussen enkele kopstukken binnen de PVV onderling?
Alsjeblieft, alsjeblieft, alsjeblieft, laat de PVV gaan regeren!!! Dat schiet meer op dan dat ze in de oppositie gaan... Hakkuh
You getta my pointa? Wink
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
waf Wrote:
Dugarry Wrote:Verder heb ik al eerder aangegeven dat ze met 76 genoeg hebben, maar voor de stabiliteit zou GEDOOGSTEUN van de SGP fijn zijn (2 zetels) of van de CU (5 zetels) of van beiden (7 zetels) ontzettend denkhoofd.

](*,)

gedoogsteun als je een meerderheid hebt. Undecided

ook hier komt je gebrek aan hersencellen weer pijnlijk aan het licht. Hakkuh


Met gedoogsteun, iets waar ik het met Marshall en niet met jou over had trouwens, dus bemoei je er niet mee, werd gedoeld op 76 zetels, plus partijen waar je vooraf al van weet dat ze mee gaan bij enkele belangrijke punten. Met name daar de ketting VVD-PVV-CDA niet echt stabiel lijkt. Hoewel het wel mijn nadrukkelijke voorkeur heeft. Had liever gezien dat deze drie samen wat meer zetels hadden gehad.

Maar je hebt gelijk, ik was hier niet duidelijk in en heb mijn bedoeling verkeerd omschreven.
Reply
Marshall Wrote:
waf Wrote:
Marshall Wrote:Waf, het is toch juist GE-WEL-DIG dat PVV zoveel gewonnen heeft?

geheel niet. ik vind het vreselijk dat 1,5 mio mensen op partij stemmen die eigenlijk maar 1 punt heeft, en dat is anti-islam.

tegen die mesen zo ik zeggen: als dat het punt is wat je het zwaarwegendst vindt, dan heb je echt geen leven.

Waf, je snapt het niet. Heb je nog in gedachten wat er gebeurde toen de LPF, toch feitelijk ook een one-issue partij, ging regeren?
Ken je de stellingname tussen enkele kopstukken binnen de PVV onderling?
Alsjeblieft, alsjeblieft, alsjeblieft, laat de PVV gaan regeren!!! Dat schiet meer op dan dat ze in de oppositie gaan... Hakkuh
You getta my pointa? Wink


Daarom is 76 veel te weinig voor deze 3.

We worden het 2e België, over een jaar, maximala 2 jaar zullen we dezelfde gang naar het stembureau weer moeten maken voor de 2e kamer.
Reply
Dugarry Wrote:
Marshall Wrote:
waf Wrote:
Marshall Wrote:Waf, het is toch juist GE-WEL-DIG dat PVV zoveel gewonnen heeft?

geheel niet. ik vind het vreselijk dat 1,5 mio mensen op partij stemmen die eigenlijk maar 1 punt heeft, en dat is anti-islam.

tegen die mesen zo ik zeggen: als dat het punt is wat je het zwaarwegendst vindt, dan heb je echt geen leven.

Waf, je snapt het niet. Heb je nog in gedachten wat er gebeurde toen de LPF, toch feitelijk ook een one-issue partij, ging regeren?
Ken je de stellingname tussen enkele kopstukken binnen de PVV onderling?
Alsjeblieft, alsjeblieft, alsjeblieft, laat de PVV gaan regeren!!! Dat schiet meer op dan dat ze in de oppositie gaan... Hakkuh
You getta my pointa? Wink


Daarom is 76 veel te weinig voor deze 3.

We worden het 2e België, over een jaar, maximala 2 jaar zullen we dezelfde gang naar het stembureau weer moeten maken voor de 2e kamer.

Ik zet mijn geld op VVD+PVDA+CDA, maar dan alleen als Appie K. de nieuwe partijleider wordt bij het CDA.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
Wel een ruime meerderheid en de PVV kan weer 4 jaar zeiken en nog meer stemmen plukken.

Dan zit Geert over 4 jaar in het torentje vrees ik.
Reply
Quote:Ik zet mijn geld op VVD+PVDA+CDA

+1
The great old Ludwig von...
Reply
[Image: m1bz0sdav2hu.jpg]

[Image: m1bz0vdamh3t.jpg]

Dit is zogenaamd betrouwbaarder dan die stemcomputers? Dead
Reply
:^o
Reply


Forum Jump: