The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Geluidskaart
#1
Vanavond is mijn geluidskaart bezig met zijn laatste stuiptrekkingen. Heropstarten levert een enkel mp3tje afspelen op, daarna herkent ie ineens de geluidskaart niet meer....
Iemand tips voor een nieuwe kaart?

Ik dacht zelf aan de

Trust SC5100
of
SB Audigy 2 SE

Beiden goedkoop en prima voor wat gamen, muziek afspelen etc toch?!
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#2
Creative Soundblaster Audigy 4 voor € 44,20 is volgens Tweakers een goede keuze.

Heb je geen onboard-sound? De nieuwe borden van Realtek hebben prima standaardgeluid (ALC833) voor een beetje gamen en mp3's afspelen. En ook de AC'97-vervanger Azalia op goedkopere borden doet prima werk. 'Echte' muziek draai je toch op je stereo of niet?
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#3
PC is ruim 3.5jaar oud dus nee... Wink
Was toentertijd de topper die er te koop was qua specs, inmiddels kan ie nog enigszins meekomen Big Grin
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#4
Onboard sucks. En ik zou ZEKER voor de Audigy gaan. Creative is altijd goed.
Reply
#5
Ik heb zelf de Creative SoundBlaster X-Fi... Ook een prima kaartje...

En Gerben, ik gebruik mijn pc als afspeler van 'echte' muziek...
Reply
#6
Keyzer Wrote:Ik heb zelf de Creative SoundBlaster X-Fi... Ook een prima kaartje...

En Gerben, ik gebruik mijn pc als afspeler van 'echte' muziek...

Sloeber!

Enne...hoe prop je je vinyl in die computer dan? :8:

@assymoeilijkenaam: onboard is prima als je het alleen gebruikt voor gaming en afspelen van MP3's (die kwalitatief toch al minder zijn dan audio). De kwaliteit van je geluid wordt dan voornamelijk bepaald door de boxen/koptelefoon die je hebt. Je hebt alleen een extra soundcard nodig als je OF muziek 'maakt' op je computer OF zoals Keyzer te weinig ruimte/geld/gehoor hebt voor een normale hifi-installatie.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#7
Die vinyl heb ik aangesloten op mijn pc en toen hoogwaardige mp3's ervan getrokken...
Reply
#8
Onboard heb ik wel (anders zou hij windows geluiden niet afspelen lijkt mij) maar hoe zorg ik ervoor dat ie onboard ook pakt voor gaming en MP3's? HIj geeft nu enkel steeds foutmeldingen dat ie de soundcard niet kan vinden...
Aangezien er toch volgend jaar ergens een nieuwe pc gaat komen kan ik ook nog wel een jaartje met onboard spelen lijkt me...
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#9
En als je die geluidskaart er nu gewoon uit haalt, of softwarematig verwijdert, is dan het probleem niet opgelost?
May The Schwartz Be With You
Reply
#10
Denk dat dat de oplossing is Marshall... Gewoon ff de kaart fysiek uit je systeem halen, vervolgens bij je BIOS de on-boardkaart activeren en volgens mij is het dan gepiept. Wel even het stekkertje van je luidsprekers in de juiste gaatjes prikken daarna...
Reply
#11
Nou, ben er mee bezig geweest maar echt opgelost is het niet...
De Audigykaart is softwarematig verwijderd. Vervolgens had ik oa de keuze om de SD PCI512 te installeren (wat volgens mij de onboardsound is), gedaan en in BIOS de onboard sound van disabled naar auto gezet (geen enabled mogelijkheid).
In geluidsmenu krijg ik nu inderdaad de geluidsapparatuur SB PCI512 Wave Device als standaard afspelend, Mediaplayer doet het ook weer maar ik heb nul nada geluid.... Ook standaard Windows is nu pleite. Plus dat ik elke keer als ik opstart een melding krijg dat er een audioplayer gevonden is en of die geinstalleerd moet worden maar de pc kan de benodigde software om te installeren niet vinden....

Ik snap het niet meer... Iemand? Icon_evil
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#12
Wat bedoel je met 'audioplayer gevonden'? Audioplayer is toch software? Of bedoel je de geluidskaart? En heb je de stekkertjes van je luidsprekers wel in de juiste gaatjes gestopt, zoals Keyzer zegt? Heb je al in je Windowsvolumeregeling gekeken of daar niet per ongeluk een schuifje of vinkje verkeerd staat?
May The Schwartz Be With You
Reply
#13
Alles gecontroleerd... Niks helpt... Uit pure wanhoop Audigy-kaart weer opnieuw geinstalleerd... En wat denk je? :eeeek: :roll:
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#14
Blijkt het batterijtje van je gehoorapparaat leeg te zijn?
May The Schwartz Be With You
Reply
#15
Nee, mijn kunstgebit zat klem onder de geluidskaart...
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#16
En toch te vroeg in de handen geklapt... Vanavond weigert opnieuw de geluidskaart...
Dus maar even concreet: wat zijn de stappen om de geluidskaart te verwijderen en de onboard in te schakelen?
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#17
[Image: poubelle.jpg]
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#18
Ja, dat is stap 1: de geluidskaart verwijderen... Maar nu de rest?! Wink
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#19
http://www.pcmonteurnodig.nl/
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#20
Marshall Wrote:Ja, dat is stap 1: de geluidskaart verwijderen... Maar nu de rest?! Wink

Je hebt hem fysiek verwijderd? Niet alleen softwarematig? Dan in de BIOS de onboardsound inschakelen en uiteraard de juuste snoerkes in de juuste gaatsies prikk'n.
Heb je nog de basis-install-cd die bij je moederbord geleverd is? Wellicht helpt het als je die nog even inleest en kijkt of er software voor je onboard-sound opstaat wat misschien niet (meer) geïnstalleerd is. Wat ook helpt is even zoeken naar updates voor die software op internet.
Bij Control Panel staat vaak een icoontje voor zowel de video- als audio-software. Bij mij is dat van Nvidia nForce...
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply


Forum Jump: