The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




De Kuip mythe
#1
Mijn Rotterdamse collega vroeg zich af hoe Ajax het heeft gedaan dit weekend. Ik zeg verrot en kraak Wegereef af. Vervolgens kaart ik het uitschelden aan van Erwin Koeman door de eigen Feyenoord aanhang. Als reactie krijg ik te horen dat Ajax supporters weblijven wanneer het slecht gaat met hun club en dat de Kuip altijd vol zit, ook in de mindere periodes van de Rotterdammers. Ik heb hem uitgelegd dat ik alleen naar zijn mening vroeg, dat het geen aanval van mijn kant was en dat hij niet meteen in de calimero-verdedigingstand moest schieten.

Ik ben daarna gaan nadenken over de opmerking over de Kuip. Deze opmerking wordt vrijwel standaard gemaakt door supporters van Feyenoord.

Waarom denken Feyenoorders dat de Kuip altijd vol zit?
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply
#2
Omdat de stop erin zit?
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#3
waarom denk jij dat feyenoorders dat denken? en kun je eerst even aangeven wat vol is?

misschien moet je niet alles zo letterlijk nemen. de boodschap is dat als ajakkes een periode zo zou presteren als fainoid doet, de aarsrena leger zou zijn dan de kuip nu is. denk je ook niet?
Reply
#4
relatief leger misschien wel Wink
The great old Ludwig von...
Reply
#5
oeoeoeoeoe...ik kan hem niet laten...ik hou me in ....

..ja.....neee......oh, naar wie moet ik luisteren....de engel...de duivel.......nee ik kan het niet...ik kan het niet!

Als Davydoff nou een seizoenskaart van ajax kocht, zit de Arena ook 2-wekelijk vol.....

Shit, toch gezegd.
Sorry, Davydoff.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#6
waf Wrote:de boodschap is dat als ajakkes een periode zo zou presteren als fainoid doet, de aarsrena leger zou zijn dan de kuip nu is. denk je ook niet?

Dat denk ik ook, reden; de Ajax supporters moeten verder reizen aangezien ze uit heel Nederland komen.....
[b]Ajax moet uit spelen tegen FC Twente. De spelersbus rijdt al uren door Enschede maar ze kunnen de Grolsch Veste niet vinden. Uiteindelijk stapt een van de spelers uit en vraagt aan een voorbijganger: Hoe komen wij bij FC Twente? Waarop de man antwoordt: Trainen Jongen, heel hard trainen![/b]
Reply
#7
Vret Mien Gras Wrote:
waf Wrote:de boodschap is dat als ajakkes een periode zo zou presteren als fainoid doet, de aarsrena leger zou zijn dan de kuip nu is. denk je ook niet?

Dat denk ik ook, reden; de Ajax supporters moeten verder reizen aangezien ze uit heel Nederland komen.....
Met andere woorden, als de prestaties minder zijn wordt de reisafstand een probleem? Wat zijn dat voor supporters? (Wat een inkoppertje...)
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.wingsofdeath.net">http://www.wingsofdeath.net</a><!-- m -->
Reply
#8
Op de Polder zijn ze zo dom nog niet :wink:
[b]Ajax moet uit spelen tegen FC Twente. De spelersbus rijdt al uren door Enschede maar ze kunnen de Grolsch Veste niet vinden. Uiteindelijk stapt een van de spelers uit en vraagt aan een voorbijganger: Hoe komen wij bij FC Twente? Waarop de man antwoordt: Trainen Jongen, heel hard trainen![/b]
Reply
#9
waf Wrote:waarom denk jij dat feyenoorders dat denken? en kun je eerst even aangeven wat vol is?

misschien moet je niet alles zo letterlijk nemen. de boodschap is dat als ajakkes een periode zo zou presteren als fainoid doet, de aarsrena leger zou zijn dan de kuip nu is. denk je ook niet?

Ik geef in mijn verhaaltje aan dat een Feyenoorder dat zegt.

De Arena zit volgens mij net zo vol (of leeg) als de Kuip in slechtere tijden.

Voorbeeld: Ajax vorig jaar een drama jaar met een goed einde. Op 29-1-2006 verloren ze thuis 1-4 tegen FC Utrecht voor 45.000 man.

Feyenoord speelde vorige week tegen FC Utrecht voor 38.000 man.
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply
#10
de nieuwe Wrote:
Vret Mien Gras Wrote:
waf Wrote:de boodschap is dat als ajakkes een periode zo zou presteren als fainoid doet, de aarsrena leger zou zijn dan de kuip nu is. denk je ook niet?

Dat denk ik ook, reden; de Ajax supporters moeten verder reizen aangezien ze uit heel Nederland komen.....
Met andere woorden, als de prestaties minder zijn wordt de reisafstand een probleem? Wat zijn dat voor supporters? (Wat een inkoppertje...)

zie wie de voorzet gaf.
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply
#11
Davydoff Wrote:Ik geef in mijn verhaaltje aan dat een Feyenoorder dat zegt.

dat lees ik dus anders. je beperkt je niet tot je ene collega, je generaliseert.

Quote:De Arena zit volgens mij net zo vol (of leeg) als de Kuip in slechtere tijden.

volgens mij niet. de gedachte is trouwens ook gebaseerd op de tijden voordat de aarsrena er was. dat na 95 opeens iedereen naar ajakkes wilde is me bekend. maar de meer was echt niet altijd uitverkocht hoor. en dat kwam ook weer door de treurige jaren 80. toen zaten er in de kuip ook maar 15.000 per wedstrijd. zat ik met mijn reet op 3 stoeltjes tegelijk....

Quote:Voorbeeld: Ajax vorig jaar een drama jaar met een goed einde. Op 29-1-2006 verloren ze thuis 1-4 tegen FC Utrecht voor 45.000 man. Feyenoord speelde vorige week tegen FC Utrecht voor 38.000 man.

nogmaals, het gaat niet alleen om de aarsrena maar ook om de periode daarvoor. maar ook belangrijk: je moet ook rekening houden met het gegeven dat ze bij ajakkes de scc'ers meetellen en bij fainoid alleen degenen die daadwerkelijk komen.

volgens mij zaten er tegen excelsior ook 49.000 volgens de krant. me hoela!

tot slot schreef ik bewust op dat het een langere periode slecht moet gaan. iig langer dan 1 seizoen. vorig jaar deed ajakkes het idd tot de winterstop slechter dan fainoid nu (en gek genoeg had de media het toen niet over definitief verdwijnen van ajakkes uit de top 3...)
Reply
#12
waf Wrote:
Davydoff Wrote:Ik geef in mijn verhaaltje aan dat een Feyenoorder dat zegt.

dat lees ik dus anders. je beperkt je niet tot je ene collega, je generaliseert.

Quote:De Arena zit volgens mij net zo vol (of leeg) als de Kuip in slechtere tijden.

volgens mij niet. de gedachte is trouwens ook gebaseerd op de tijden voordat de aarsrena er was. dat na 95 opeens iedereen naar ajakkes wilde is me bekend. maar de meer was echt niet altijd uitverkocht hoor. en dat kwam ook weer door de treurige jaren 80. toen zaten er in de kuip ook maar 15.000 per wedstrijd. zat ik met mijn reet op 3 stoeltjes tegelijk....

Quote:Voorbeeld: Ajax vorig jaar een drama jaar met een goed einde. Op 29-1-2006 verloren ze thuis 1-4 tegen FC Utrecht voor 45.000 man. Feyenoord speelde vorige week tegen FC Utrecht voor 38.000 man.

nogmaals, het gaat niet alleen om de aarsrena maar ook om de periode daarvoor. maar ook belangrijk: je moet ook rekening houden met het gegeven dat ze bij ajakkes de scc'ers meetellen en bij fainoid alleen degenen die daadwerkelijk komen.

volgens mij zaten er tegen excelsior ook 49.000 volgens de krant. me hoela!

tot slot schreef ik bewust op dat het een langere periode slecht moet gaan. iig langer dan 1 seizoen. vorig jaar deed ajakkes het idd tot de winterstop slechter dan fainoid nu (en gek genoeg had de media het toen niet over definitief verdwijnen van ajakkes uit de top 3...)


Ajax telt inderdaad SCC mee dus dan zit het altijd vol....

Ajax heeft meer geld dan Feijenoord dus zou zich eventueel sneller en beter kunnen versterken.
Ook al staat F'noord 3 seizoenen 10e ofzo blijft een top 4 club (top 4 als in AZ erbij..)
[quote]Bedankt voor deze wederom nutteloze en niet grappige bijdrage[/quote]
Reply
#13
Stadion Feijenoord was vaak leeg

Uitgegeven: 16 oktober 2006 11:29
Laatst gewijzigd: 16 oktober 2006 13:07

De gedachte dat Feyenoord- supporters in goede en slechte tijden naar de Kuip gaan om hun club te volgen, is niet terecht. Ook Paul Onkenhout van de Volkskrant meende een maand geleden nog dat dit stadion altijd vol zit, maar dat is dus niet waar. Die conclusie durf ik te nemen in het slotdeel over de geschiedenis van Stadion Feijenoord en het Rotterdamse Legioen. Twee gebeurtenissen rond Willem van Hanegem in 1977 en 1978 laten dat goed zien. De Kromme bezocht toen als speler van AZ’67 twee keer de Kuip en trok meer mensen dan Feyenoord zelf dat jaar. De statistieken waarop ik me baseer, zijn van Bert Heesakker (1895-1995), Feyenoorder in hart en nieren.

Vorige week was ik begonnen met een driedelige serie over de mythe dat de Kuip zowel in goede als slechte tijden goed wordt bezocht door Feyenoord-supporters. Toen ik eens bezig was met het invoeren van de bezoekersaantallen van de Kuip van 1937 tot en met 1997 – dat werk kostte me drie dagen – viel me iets heel anders op.

Er werd een duidelijk patroon zichtbaar in de ontwikkeling van bezoekcijfers per jaar. Hoe eerder in het seizoen het aantal toeschouwers per wedstrijd daalde, hoe lager de Rotterdammers eindigden op de ranglijst. Als er heel laat in het seizoen een daling was, eindigde Feyenoord rond de derde plaats. Indien tot aan het einde van het jaar de Kuip vol bleef, werd Feyenoord eerste of tweede. Maar wanneer vroeg in het seizoen de mensen thuis bleven, ging het sportief beroerd.

Ik noteerde alleen de bezoekersaantallen per wedstrijd en niet de uitslag hiervan. Zo kon ik dus niet weten hoe Feyenoord het sportief deed. Toch kon ik per jaar voorspellen waar de Rotterdammers als hoeveelste zouden eindigen. Als de Kuip altijd zou zijn uitverkocht, had ik dit patroon nooit kunnen zien.

Willem van Hanegem

In 1976 verhuisde Willem van Hanegem naar AZ’67. In die tijd ging het na de vele gouden jaren dramatisch slecht met Feyenoord én de bezoekcijfers. In het seizoen 1976-1977 bijvoorbeeld waren er vaak nog geen 20.000 toeschouwers per keer.

Hoe zwaar de Feyenoorders in die dagen hebben geleden is te zien aan het opmerkelijk hoge bezoekersaantal toen AZ'67 – en dus Van Hanegem - op bezoek kwam. Op 13 maart 1977 zaten er plots ruim 25.000 mensen op de tribune om te kijken naar Van Hanegem. Er waren duidelijk meer mensen naar het stadion gekomen dan de wedstrijden daarvoor. De Feyenoord-supporters kwamen dus niet voor hun eigen ploeg, maar voor het bezoekende AZ’67!

De nieuwe ploeg van Van Hanegem won met 0-2, maar De Kromme weigerde dit openlijk te vieren. Zijn ploeggenoten wilden hem op de schouders nemen om zo door de Kuip te lopen. Maar Van Hanegem ging op de grond liggen om de Feyenoord-supporters dit te besparen. Niemand beter dan deze super-Feyenoorder wist dat dit te hard zou aankomen in die donkere dagen.

Het volgende jaar waren er zelfs 46.833 toeschouwers bij Feyenoord-AZ'67. Kon Feyenoord een zwaardere motie van wantrouwen krijgen? Het Legioen, dat wil kijken naar een speler van een andere ploeg?

Voor de zeker vermeld ik nog maar even dat ik geen enkele twijfel heb aan de betrokkenheid van Feyenoord-supporters – integendeel. Het enige waarom het mij gaat, is de gedachte dat de Kuip altijd vol zit, want de geschiedenis heeft anders geoordeeld. En daar kan ik ook niets aan doen.
Reply
#14
Grappig!

Waar komt dit vandaan?
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply
#15
ook deze schrijver kijkt alleen maar absoluut en niet relatief. in de jaren 80 waren er overal een stuk minder toeschouwers. ik sluit niet uit dat dat eind jaren 70 ook al zo was.

maar in absolute zin zegt hij niet veel anders dan ik: vooral medio jaren 80 zaten er maar weinig in de kuip. als je een beetje kenner bent heb je het dus niet over een kuip-mythe.

wel grappig dat davydoff dit stukje grappig vind en als ik het zeg hij niet reageert. :roll:
Reply
#16
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.nu.nl">http://www.nu.nl</a><!-- w -->.

De schrijver dezes, Jurryt van de Vooren, is na het inzenden van deze column overigens door meerdere feienooitsupporters (alle zes :wink: ) per e-mail bedreigd.

:roll: Die vonden het waarschijnlijk te confronterend...
Reply
#17
Flixieluv Wrote:www.nu.nl.

De schrijver dezes, Jurryt van de Vooren, is na het inzenden van deze column overigens door meerdere feienooitsupporters (alle zes :wink: ) per e-mail bedreigd.

:roll: Die vonden het waarschijnlijk te confronterend...

dat is wel heel nuttig idd. :| ik denk dat het ajakkessupporters waren die zich voordeden als fainoidders. :wink:
Reply
#18
ik heb geen zin in een ajax vs. feyenoord discussie.... daar ging het niet om.
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply
#19
Vorig jaar met plee-offs was de Kuip halverwege ineens nog maar voor een kwart gevuld. Denk dat zo'n 60% van de aanwezigen bij rust weg is gegaan.

De mythe zal altijd blijven, net als dat er 'altijd' sfeer in de kuip hangt, ook gelul, het Legioen is reeds jaren met pensioen...

Hiermee zeg ik niet dat het in de Arena beter is, denk zelfs nog slechter... :wink:
Reply
#20
Davydoff Wrote:ik heb geen zin in een ajax vs. feyenoord discussie.... daar ging het niet om.

mij ook niet. jij zegt dat '' feyenoorders altijd denken dat de kuip volzit" terwijl ik dat al onderbouwd ontken. als er dan een stukje komt waarin precies hetzelfde gezegd wordt vind je dat grappig. dat bevreemdt me en dan moet je niet gaan huilen over een fainodi-ajakkes discussie die er niet is.
Reply
#21
Davydoff Wrote:ik heb geen zin in een ajax vs. feyenoord discussie.... daar ging het niet om.

begin er dan niet mee...
in der Beschränkung zeigt sich erst der Meister.
Reply
#22
Fabian Wrote:De mythe zal altijd blijven, net als dat er 'altijd' sfeer in de kuip hangt, ook gelul, het Legioen is reeds jaren met pensioen...

ook dat is gelul. in de jaren 90 was het fanantieker, er is zeker niet altijd sfeer, en zeker minder vaak dan in de jaren 90, maar het kan nog steeds spoken in de kuip. het fainoid publiek is gewoon fanatieker en voelt zich eerder onrecht aangedaan. of dat nu wel of niet terecht is, het is goed voor het adrenaline-gehalte.
Reply
#23
Jij zegt heel veel. Maar in mijn ogen ontkracht je niet het feit dat Feyenoorders dit altijd roepen (jep ik generaliseer lekker, deal with it)

In jouw eerste reactie begin je meteen over de Arena….. terwijl het daar niet om ging.
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply
#24
Davydoff Wrote:Jij zegt heel veel. Maar in mijn ogen ontkracht je niet het feit dat Feyenoorders dit altijd roepen (jep ik generaliseer lekker, deal with it)

zeg pipo, ik ben de eerste die toegeeft dat het niet zo is (en daarmee is je stelling al onjuist), om het vervolgens te relativeren. dat kun je duidelijk niet aan. als iets niet zwart of wit is wordt het kennelijk te moeilijk voor je.
Reply
#25
waf Wrote:
Davydoff Wrote:Jij zegt heel veel. Maar in mijn ogen ontkracht je niet het feit dat Feyenoorders dit altijd roepen (jep ik generaliseer lekker, deal with it)

zeg pipo, ik ben de eerste die toegeeft dat het niet zo is (en daarmee is je stelling al onjuist), om het vervolgens te relativeren. dat kun je duidelijk niet aan. als iets niet zwart of wit is wordt het kennelijk te moeilijk voor je.

JIj mag best de uitzondering zijn die de regel bevestigd..... maar het meerdendeel van de Feyenoorders denkt daar in mijn ogen anders over.

Mijn constatering en mijn stelling is niet onjuist. Je mag het er natuurlijk niet mee eens zijn, maar dan wil jij gewoon niet de feiten onder ogen zien. Ik ervaar gewoon dat Feyenoorders uitermate trotst op zichzelf zijn. En zij vinden dat ze hand in hand hun club steunen. In goede tijden en in slechte tijden. De Kuip zit altijd "vol".
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply
#26
waf Wrote:
Fabian Wrote:De mythe zal altijd blijven, net als dat er 'altijd' sfeer in de kuip hangt, ook gelul, het Legioen is reeds jaren met pensioen...

ook dat is gelul. in de jaren 90 was het fanantieker, er is zeker niet altijd sfeer, en zeker minder vaak dan in de jaren 90, maar het kan nog steeds spoken in de kuip. het fainoid publiek is gewoon fanatieker en voelt zich eerder onrecht aangedaan. of dat nu wel of niet terecht is, het is goed voor het adrenaline-gehalte.

Veel Kuipbewoners die er al tientallen jaren komen vinden het de laatste jaren anders schrikbarend achteruit gaan.
Bij Feyenoord - Ajax zou het het 'beste' moeten zijn van het jaar, nou ik vind het jaar in, jaar uit vrij tegenvallen. De mythe ontkracht zichzelf zodra je de Kuip bezoekt...
Reply
#27
waf Wrote:ook dat is gelul. in de jaren 90 was het fanantieker, er is zeker niet altijd sfeer, en zeker minder vaak dan in de jaren 90, maar het kan nog steeds spoken in de kuip. het fainoid publiek is gewoon fanatieker en voelt zich eerder onrecht aangedaan. of dat nu wel of niet terecht is, het is goed voor het adrenaline-gehalte.

Het hoeft zich ook niet altijd te uitten in gezang.
Liverpool heeft bijvoorbeeld een hele goede sfeer (soms wel iets overschat) maar bij stadsgenoot Everton schijnt een echte voetbalsfeer te heersen. Niet al teveel gezang maar wel een publiek was volledig meeleeft.
Reply
#28
D'r an met het zouteloos gezwets Wrote:
waf Wrote:ook dat is gelul. in de jaren 90 was het fanantieker, er is zeker niet altijd sfeer, en zeker minder vaak dan in de jaren 90, maar het kan nog steeds spoken in de kuip. het fainoid publiek is gewoon fanatieker en voelt zich eerder onrecht aangedaan. of dat nu wel of niet terecht is, het is goed voor het adrenaline-gehalte.

Het hoeft zich ook niet altijd te uitten in gezang.
Liverpool heeft bijvoorbeeld een hele goede sfeer (soms wel iets overschat) maar bij stadsgenoot Everton schijnt een echte voetbalsfeer te heersen. Niet al teveel gezang maar wel een publiek was volledig meeleeft.

:roll: Bedankt voor een wederom zinvolle bijdrage aan dit topic, lipmans. Misschien "moet je je lippe es wat vaker op elkaar houden"...
Reply
#29
Flixieluv Wrote:
D'r an met het zouteloos gezwets Wrote:
waf Wrote:ook dat is gelul. in de jaren 90 was het fanantieker, er is zeker niet altijd sfeer, en zeker minder vaak dan in de jaren 90, maar het kan nog steeds spoken in de kuip. het fainoid publiek is gewoon fanatieker en voelt zich eerder onrecht aangedaan. of dat nu wel of niet terecht is, het is goed voor het adrenaline-gehalte.

Het hoeft zich ook niet altijd te uitten in gezang.
Liverpool heeft bijvoorbeeld een hele goede sfeer (soms wel iets overschat) maar bij stadsgenoot Everton schijnt een echte voetbalsfeer te heersen. Niet al teveel gezang maar wel een publiek was volledig meeleeft.

:roll: Bedankt voor een wederom zinvolle bijdrage aan dit topic, lipmans. Misschien "moet je je lippe es wat vaker op elkaar houden"...

Geen dank. Mischien dat je Fabian en Waf ook een bedankje kan geven?
Reply
#30
D'r an met de lippe Wrote:
Flixieluv Wrote:
D'r an met het zouteloos gezwets Wrote:
waf Wrote:ook dat is gelul. in de jaren 90 was het fanantieker, er is zeker niet altijd sfeer, en zeker minder vaak dan in de jaren 90, maar het kan nog steeds spoken in de kuip. het fainoid publiek is gewoon fanatieker en voelt zich eerder onrecht aangedaan. of dat nu wel of niet terecht is, het is goed voor het adrenaline-gehalte.

Het hoeft zich ook niet altijd te uitten in gezang.
Liverpool heeft bijvoorbeeld een hele goede sfeer (soms wel iets overschat) maar bij stadsgenoot Everton schijnt een echte voetbalsfeer te heersen. Niet al teveel gezang maar wel een publiek was volledig meeleeft.

:roll: Bedankt voor een wederom zinvolle bijdrage aan dit topic, lipmans. Misschien "moet je je lippe es wat vaker op elkaar houden"...

Geen dank. Mischien dat je Fabian en Waf ook een bedankje kan geven.

ik vond je bijdrage best nuttig. ook bij spurs heb ik ervaren dat je niet veel hoeft te zingen om een heel geladen en fanatieke sfeer te hebben. snapt fabinankerd duidelijk ook geen hol van. die heeft het wss over sfeer als alle meelopers met een vlaggetje heen en weer zwiepen....

dat flixiepixie je opmekring niet op de juiste waarde kan inschatten kun je hem niet euvel duiden: hij is per slot van rekening ajakkessied.
Reply


Forum Jump: