The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




(OT) Fitna
#1
Ik ben wel even benieuwd wat jullie van de film van Wilders vinden.

Ik vind het zelf een zeer goede film die een goed beeld geeft hoe het er op dit moment voorstaat en hoe het er in toekomst weleens voor kan gaan staan, als er niks gebeurt.

Daarentegen zal het nu niet meer lang duren voordat er een aanslag in Nederland gepleegd zal worden ben ik bang.
De Islamieten zijn op hun teentjes getrapt, gezien hun reactie, terwijl deze beelden allemaal weleens uitgezonden waren.
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply
#2
Overhyped gedoe. Film nog niet geheel gezien maar stukjes in Pauw en Witteman gisteren. Niet te veel woorden aan vuilmaken lijkt me het beste.
Reply
#3
Ik vind de film, en zeker verschillende uitingen, stuitend en alleen nog maar meer polariserend. Maar ja, dat was natuurlijk wel te verwachten van Wilders. Prima dat de regering er meteen afstand van nam en er niet al te veel constenatie is ontstaan bij moslimorganisaties. Die staan er tot nu toe nog boven en dat vind ik goed.

Verder inderdaad niet al te veel aandacht aan besteden. Ik vond de betiteling van Treesong wel mooi, het is net een brugklasproject, allemaal (slecht) knip- en plakwerk. Hopen dat hierdoor de Wildersstemmers ook eens gaan inzien waar die knakker mee bezig is...
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#4
De uitingen zijn allemaal feiten.
We moeten onze ogen niet sluiten Ad.
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply
#5
Eens Buurs, maar vergeet niet dat Wilders een meester is in het aandacht vangen en bespelen van de media. Ik had een sterker verhaal verwacht, en dit is niet meer dan een aaneenrijging van bekende beelden. De aandacht vooraf is het hem allemaal om te doen geweest, en die heeft hij helaas nog gekregen ook.

De film is op eenzelfde manier gemaakt als wat Michael Moore ook doet. Bekende beelden op een bepaalde manier aaneenzetten en dan conclusies trekken. Ik hou er niet van en het is mijn stijl niet.
Reply
#6
Het beste vind ik nog gewoon dat de Islamitische Omroep heeft aangegeven dat ze de film willen uitzenden, maar dat Wilders dat niet wilde. 2-0 voor de Omroep!
Reply
#7
mindlight Wrote:Eens Buurs, maar vergeet niet dat Wilders een meester is in het aandacht vangen en bespelen van de media. Ik had een sterker verhaal verwacht, en dit is niet meer dan een aaneenrijging van bekende beelden. De aandacht vooraf is het hem allemaal om te doen geweest, en die heeft hij helaas nog gekregen ook.

De film is op eenzelfde manier gemaakt als wat Michael Moore ook doet. Bekende beelden op een bepaalde manier aaneenzetten en dan conclusies trekken. Ik hou er niet van en het is mijn stijl niet.
=D>
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#8
buurs Wrote:De uitingen zijn allemaal feiten.
We moeten onze ogen niet sluiten Ad.
Jij moet je ogen openen.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#9
waar slaat dat nou weer op.

die islam gaat ons land kapot maken als het zo doorgaat
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply
#10
Pfff, laat maar, in dit populistische gedoe heb ik geen zin...
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#11
ik ook niet
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply
#12
Mooi, slotje :lol:
Reply
#13
:wink:
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply
#14
Nou dan, ga dan in je eigen kring ongenuanceerde uitspraken spuien, maar doe dat hier niet.

En inderdaad, een slotje lijkt me goed.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#15
Ho Ad, ben het inhoudelijk geloof ik wel met je eens, maar Buurs heeft uiteraard ook alle recht van de wereld om zijn mening te uiten. En hij zegt wmb. niets verkeerds, alleen ben ik het volstrekt met hem oneens.
Reply
#16
Dit soort zinnen zijn ongenuanceerd, populistisch, kwetsend en zelfs strafbaar als ik Spong moet geloven:

Quote:die islam gaat ons land kapot maken als het zo doorgaat
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#17
Het beste is inderdaad om zo weinig mogelijk aandacht aan deze zaak te besteden. Vooralsnog gaan alle partijen er uitstekend mee om. Er wordt gezegd dat Wilders de grens opzoekt, maar daar niet overheen gaat. Dan is deze film zijn goed recht. Al die heisa eromheen is het enige wat hij er met de film wilt bereiken. Zolang de moslims weten dat de film alleen Wilders zijn gedachtegang laat zien, is er niets aan de hand.
Reply
#18
Ad Wim Wrote:Dit soort zinnen zijn ongenuanceerd, populistisch, kwetsend en zelfs strafbaar als ik Spong moet geloven:

Quote:die islam gaat ons land kapot maken als het zo doorgaat

Spong overdreef ook en reageert precies zoals Wilders wil.
Reply
#19
goede film...
Vind wel dat Nederland zich ervan bewust moet zijn dat er een grote verandering gaande is.
want waar stopt het?
Reply
#20
kooltje Wrote:goede film...
Vind wel dat Nederland zich ervan bewust moet zijn dat er een grote verandering gaande is.
want waar stopt het?

dan zijn wij het met elkaar eens
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply
#21
De islam gaat ons land niet kapot maken, dat slaat echt nergens op (en helemaal als je het zo neerzet zonder onderbouwing buurs). De islam is gewoon een godsdienst die als ie op een normale manier geinterpreteerd en beoefend wordt geen kwaad kan. Er zijn alleen een aantal mensen die het wel fout interpreteren en dat is op zn zachtst gezegd vervelend. Maar vergeet niet dat dit soort dingen in elke godsdienst zijn voorgekomen. De handjes van de katholieken zijn ook niet helemaal vrij wat dat betreft, om maar niet te spreken over de atheisten.

Natuurlijk moeten er acties ondernemen worden tegen het groeiend radicalisme onder de moslims dat lijkt me duidelijk. De manier waarop Wilders dat probeert is echter wel zo fout op zoveel levels dat ik niet geloof dat hij hiermee het beste voor heeft voor ons land en voor de mensheid zelfs. Het enige wat ik me kan voorstellen dat ie met zo'n film wilt bereiken is dat er een grote klopjacht komt op de moslims. Nou ja ik weet niet hoe de rest erover denkt maar dan komen er toch wel wat beelden op van een man met een snorretje die precies hetzelfde probeerde met een andere bevolkingsgroep.
Reply
#22
dat mannetje met die snor wordt ook aanbeden in de film
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply
#23
buurs Wrote:dat mannetje met die snor wordt ook aanbeden in de film

Alsof dat dan direct geldt voor alle moslims....
In Nederland lopen toch ook nog steeds van die idioten rond met kale koppen en witte veters?
Reply
#24
Heb hem vanmiddag ook gezien en ben wel onder de indruk. De belangrijkste beelden kende ik natuurlijk ook al, maar was me er verder niet van bewust dat de Koran zo vol haatdragende teksten staat, en dat veel Moslims die nog uitdragen ook.
Als je dit alles zo in 15 minuten voorbij ziet komen, is dat wel redelijk confronterend. :-k
De meeste anti-Wilders mensen komen aanzetten met het argument dat andere gelovigen in het verleden ook wel eens iets verkeerds hebben gedaan. Ik snap niet hoe je daarme de ellende die Moslims in het westen veroorzaken denkt te kunnen goedpraten.
Ik vind het al met al goed dat er iemand als Wilders is die dit probleem aan de orde stelt, even los van de vraag of hij wel de goede oplossingen heeft.
Reply
#25
Gaat niet om het goedpraten, het gaat erom dat veel mensen denken dat de islam de enige godsdienst is die zulke dingen doet en dat de islam daarom een achterlijke godsdienst zou zijn. Die mensen vergeten vaak voor het gemak even dat andere godsdiensten precies dezelfde periodes hebben meegemaakt.

je moet de dingen in deze film trouwens niet als feiten zien. Zoals gezegd de teksten in de koran kun je op vele verschillende manieren opvatten, sterker nog niemand weet wat er in de originele koran staat omdat dat in een taal geschreven stond die nooit helemaal goed vertaald is.

en om nou te doen alsof Wilders de enige is die dit aan de orde stelt? Confused kom op zeg volgens mij zijn er al jaren mensen bezig om hier iets tegen te doen. Dat die mensen ook maar 1 hersencel hebben is dan weer jammer maar Wilders vertelt hier echt niets nieuws. Ik vind het vooral jammer dat hij dit niet serieus heeft aangepakt. Had hij een serieuze anderhalf uur durende documentaire gemaakt met goeie onderbouwing, goeie bronnen etc dan had hij misschien nog iets bereikt bij de mensen die er iets toe doen. Nu is hij de Peter R de Vries van Den Haag met zn grote praatjes maar een prutdocumentaire.
Reply
#26
Mac Wrote:Gaat niet om het goedpraten, het gaat erom dat veel mensen denken dat de islam de enige godsdienst is die zulke dingen doet en dat de islam daarom een achterlijke godsdienst zou zijn. Die mensen vergeten vaak voor het gemak even dat andere godsdiensten precies dezelfde periodes hebben meegemaakt.

je moet de dingen in deze film trouwens niet als feiten zien. Zoals gezegd de teksten in de koran kun je op vele verschillende manieren opvatten, sterker nog niemand weet wat er in de originele koran staat omdat dat in een taal geschreven stond die nooit helemaal goed vertaald is.

en om nou te doen alsof Wilders de enige is die dit aan de orde stelt? Confused kom op zeg volgens mij zijn er al jaren mensen bezig om hier iets tegen te doen. Dat die mensen ook maar 1 hersencel hebben is dan weer jammer maar Wilders vertelt hier echt niets nieuws. Ik vind het vooral jammer dat hij dit niet serieus heeft aangepakt. Had hij een serieuze anderhalf uur durende documentaire gemaakt met goeie onderbouwing, goeie bronnen etc dan had hij misschien nog iets bereikt bij de mensen die er iets toe doen. Nu is hij de Peter R de Vries van Den Haag met zn grote praatjes maar een prutdocumentaire.
Maar nog snap ik niet wat voor relevantie het gegeven dat andere godsdiensten ook hun slechte periodes hebben gehad heeft voor de huidige discussie. Dat wil toch niet zeggen dat we alle misdaden van de Islam maar zijn gang moeten laten gaan, met het idee dat het over een aantal tientallen jaren allemaal wel voorbij zal zijn. Het gaat mij om het probleem waar we nu mee zitten, en dat dat zo snel mogelijk moet worden opgelost, wat maakt mij het dan uit wat Katholieken jaren terug hebben uitgevroten.

Die vertalingen uit de film, nam ik eigenlijk wel voor waar aan, zag geen mogelijkheid dat het leugens zouden kunnen zijn, maar als jij het zo zegt dan moet ik dat misschien wat herzien, al zal er zeker wel een kern van waarheid inzitten. Vind het overigens wel raar en gevaarlijk dat niemand de inhoud dus precies kent volgens jou.

Nee, hij is vast niet de enige die het aan de orde stelt, maar wel de enige die het hele land erover laat nadenken en discusseren. Volgens mij probeert het huidige kabinet dit probleem zoveel mogelijk te negeren, en in die zin is het denk ik wel goed dat Wilders er is, om ze keer op keer weer te kunnen wakker schudden. Ik ben niet zo'n filmkenner, en kan hem dus niet echt op kwaliteit beoordelen, maar dat zal idd wel niet al te best zijn, als ik de meningen zo hoor. Natuurlijk is de film niet echt diepgaand, en dat kunnen we ook niet meer van Wilders verwachten. Hij is gewoon altijd ongenuanceerd de laatste jaren, en daarom zal ik wrs ook nooit op hem stemmen. Maar het neemt niet weg dat ik het wel goed vind dat hij dit soort acties onderneemt, omdat ik het probleem wat hij al jaren schets nu ook duidelijk onderken, en vind dat er veel te weinig aandacht aan wordt besteed door andere politieke partijen.

Ik moet er wel even bijzeggen dat ik de politiek niet op de voet volg, en dat het best kan zijn dat andere partijen zich hier ook erg mee bezighouden. Ze doen het iig niet goed genoeg, anders had ik het wel meegekregen.
Reply
#27
Quote:Maar nog snap ik niet wat voor relevantie het gegeven dat andere godsdiensten ook hun slechte periodes hebben gehad heeft voor de huidige discussie. Dat wil toch niet zeggen dat we alle misdaden van de Islam maar zijn gang moeten laten gaan, met het idee dat het over een aantal tientallen jaren allemaal wel voorbij zal zijn. Het gaat mij om het probleem waar we nu mee zitten, en dat dat zo snel mogelijk moet worden opgelost, wat maakt mij het dan uit wat Katholieken jaren terug hebben uitgevroten.

Dat beweer ik ook nergens. Ik zeg alleen dat het een tegenargument is voor de mensen die zeggen dat de Islam de enige godsdienst is die op deze manier probeert zieltjes te winnen. Natuurlijk is het niet relevant voor wat er op dit moment met de Islam gebeurt, dat lijkt me duidelijk.

Nou heb ik ook de koran niet gelezen hoor maar ik heb wel veel verschillende discussies over dit onderwerp gelezen en ik heb een aantal moslims in mn omgeving gesproken hierover. Allemaal zeggen ze dat er idd teksten in staan die op verschillende manieren te interpreteren zijn maar dat zij die teksten op een normale manier interpreteren. Als er staat: je moet er alles aan doen om te zorgen dat de Islam de grootste godsdienst wordt kun je natuurlijk op 2 manieren denken: 1: ik moet zorgen dat er steeds minder katholieken/joden/boeddhisten etc komen 2: ik moet zorgen dat er meer moslims komen. Als je dan dingen gaat vertalen kun je dat op precies dezelfde manieren vervormen zodat het verschrikkelijke teksten lijken.

Maar ja misschien is het wel goed ook dat ie er zoveel aandacht mee trekt, anders wordt het vaak te snel vergeten. Ik had alleen echt gehoopt dat ie er een goed onderbouwde film van zou maken, dan had het allemaal veel meer effect gehad namelijk. Nu zie je gewoon een piek in aandacht maar is men het volgende week waarschijnlijk alweer vergeten gewoon omdat die hele film zo een anti-climax was.

Ik moet trouwens zeggen dat het de laatste tijd best wel meevalt met aanslagen en dergelijke toch? de grote wtc's, madrids, londons etc zijn toch al een tijdje geleden inmiddels en in Nederland gebeurt ook nauwelijks nog iets sinds Pim Fortuyn. Kan me toch niet voorstellen dat dat komt door alle inlichtingendiensten die hun werk zo perfect doen eigenlijk Wink
Reply


Forum Jump: