The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Forummer van de week
#1
We waren ze een keer per ongeluk kwijtgeraakt maar ik heb er een aantal weer gevonden die ik hieronder zal neerzetten. Blijft leuk om te lezen ook al is het zo oud.
Reply
#2
[Image: 0.jpg]

Naam?
Richard

Leeftijd?
25

Woonplaats?
Tilburg

Beroep/opleiding?
Heb een tijdje (1 jaar) gewerkt bij een notariskantoor als belastingadviseur, maar ben nu toch maar weer bezig met een voltijdstudie Fiscaal Recht (UvT)

Verliefd/verloofd/getrouwd?
Single

Favoriete voetbalclub?
Feyenoord

Favoriete voetballer(s)?
Robben, Kuijt.

Favoriete voetballer(s) internationaal?
Henry, Nesta

Favoriete trainer?
Lippi

Mooiste Stadion?
Anfield

Mooiste tenue?
club: AS Roma nationaal: Argentinie

Voetbal je zelf?
Nee, ik kan nog geen bal raken.

Andere sporten die je leuk vind?
Heb zelf altijd de sport Tae Kwon Do beoefend. Jaartje of 5 geleden ben ik daar mee gestopt door de vele blessures. Sindsdien sport ik niet meer.
Sporten die ik leuk vind om te volgen zijn toch wel wielrennen, tennis, formule 1 en voetbal uiteraard.

Hobby's?
Ben altijd te actief bezig met allerlei andere dingen die ik erg leuk vind. Kindervakantiewerk, theater spelen, ben roadie bij een band, festivals / concerten bezoeken.

Favoriete film?
Scarface

Favoriete muziek?
Altijd een moeilijke vraag vind ik. Neem bijvoorbeeld een festival als Lowlands. Ik kan daar helemaal uit mijn dak gaan bij een band als Epica terwijl ik een uurtje later alweer sta te feesten bij NERD. Erg verschillend dus. Toch blijft voor mij Placebo de ultieme band.

Favoriete TV programma?
Als ik al tv kijk dan zijn het meestal de actualiteitenprogramma's. Maar als Bottum of the Young Ones weer eens uitgezonden wordt zal ik aan de buis gekluisterd zitten.


Je favoriete boeken/tijdschriften?
Panorama

Je favoriete eten?
Thais

Waar heb je een hekel aan?
Planningen. Er zijn mensen die al op vroege leeftijd al zo'n beetje hun hele leven hebben uitgestippeld. Brrrrr.....

Wie is je grote voorbeeld?
Nelson Mandela

Hoe zou jij jezelf omschrijven?
Ben een vrij rustig sociaal persoon. Ben in het dagelijks leven een beetje een slow-starter. 's Morgens alles zeer rustig aan doen. Minpuntje is dat ik een gigantische chaotisch iemand ben. Ben ook altijd alles kwijt autosleutels, huissleutels, mobieltje enz. enz.

Wat is je levens motto?
"Alles komt goed"

Aan welke managerspellen doe je mee?
3de jaartje CM, 1ste jaar Profcoach, 1ste jaar Tennismanager, 2de jaar Wielerpools.

Wanneer voor het eerst op het forum?
Dat zal 2 jaar geleden zijn geweest.

Hoe ben op het forum terechtgekomen?
Via een vriend van mij die al langere tijd competitiemanager speelde (Di Marci)

Waarom Riekki als forumnaam?
Riekki is eigenlijk altijd een bijnaam van mij geweest. Weet ook niet meer wie me zo als eerste noemde maar het is altijd zo gebleven.

Favoriete forummer(s)?
Kan altijd wel hartelijk lachen met forummers als Kleine Jan, Marsbar (die ik iets minder zie de laatste tijd, maar dit terzijde) en Moker.

Minst favoriete forummer(s)?
Heb eigenlijk nog maar een aanvaring gehad met iemand. El Pistorelo of zoiets. Ik weet al niet meer waar het over ging maar ik had dus in mijn post iets staan van 'dat gaat dan aan je neusss voorbij'.
Hij dacht dus dat ik op een of andere manier refereerde aan de ss. Dat ik dat er niet mee bedoelde drong niet tot deze persoon door.
Verder heb ik geen problemen met forummers

Behaalde resultaten waar je trots op bent?
Qua spelletjes eigenlijk helemaal niks. Enige waar ik toendertijd wel trots op was, was de 10 die bij economie op mijn eindlijst stond bij mijn Havo-diploma.

Waarom Feyenoord supporter en geen Willem II supporter?
Ik woon pas 2 jaar in Tilburg. Ik heb dus eigenlijk helemaal niks met Willem II. Ik vind het zelfs een van de sufste clubs uit de HCE. Ik vind bijvoorbeeld NAC of FC Utrecht qua spel, sfeer en stadion veel meer uitstraling hebben.
Feyenoord heb ik altijd een leuke club gevonden. Uiteindelijk mag je een keer met je oom mee naar het mooiste stadion van Nederland op 7-jarige leeftijd. Sindsdien ben ik Feyenoord-fan.
Ik ga regelmatig naar de wedstrijden. Maar door tijdsgebrek doe ik dat minder dan dat ik eigenlijk zou willen.

Is Tilburg ook een suffe stad?
Nee, integendeel zelfs. Ik vind Tilburg een erg prettige stad om te wonen.
Je kunt er leuk stappen, gezellige binnenstad. Wat dat betreft hoor je mij niet klagen Yellow Wink

Je hebt kindervakantiewerk staan bij je hobby's. Kan je daar iets meer over vertellen?
Kindervakantiewerk is een weekje vakantie voor kinderen. In deze week staan er allerlei spannende, leuke, sportieve activiteiten op het programma. De oudere groepen (7 t/m 12 jaar) hebben enkele overnachtingen op het KVW-terrein terwijl de jongste groepen (3 t/m 6 jaar) elke avond lekker in hun eigen bedje slapen)
Elk jaar doen er zo'n 400 kinderen mee en zo'n 150 vrijwilligers.
Binnen het kindervakantiewerk vervul ik een taak binnen de organisatie.

Wat houdt deze taak zoal in?
Het bestuur is eigenlijk onderverdeeld in een aantal groepen. Zo heb je keuken commissie, activiteiten commissie, materialen commissie enz enz.
Ik zelf hou me met name bezig met de keuken commissie. Daarbij zorg ik voornamelijk voor de aanvoer van eten en drinken. Denk hierbij aan 's morgens (zeer vroeg) naar de winkel voor brood, beleg, melk, chocomel. 's middags naar de winkel voor het avondeten, drank voor 's avonds.

Waarom ben je dit gaan doen?
Toen ik nog op de basisschool zat, deed ik altijd als kind al mee met deze week. Toen ik met de middelbare school begon heb ik mij vervolgens op gegeven als leiding. Dat heb ik ook een aantal jaartjes gedaan, en uiteindelijk ben ik gevraagd om bij het bestuur te komen. Je kunt dus eigenlijk wel stellen dat ik al een jaar of 21 aan die club gebonden ben.

Je bent roadie van een band. Een band die wij toevallig kennen?
Het zou zomaar kunnen dat iemand ze ooit heeft gezien. De band heet Chantilly Lace.
Echte Rock 'n Roll band met nummers als Great balls of fire, Bad to the bone en ga zo maar door. Hebben optredens door eigenlijk heel het land.

Hoe ben je een roadie geworden?
Dat is een beetje per toeval gekomen. Ik kende de personen die in de band zaten al langer. Op een gegeven moment stopte hun roadie ermee en hebben ze mij gevraagd

Speel je zelf een instrument?
Momenteel niet meer maar heb eigenlijk altijd bariton-saxefoon gespeeld. Door de drukte van de laatste jaren kom ik daar niet meer aan toe.

Want naast roadie en vrijwilliger kunnen we je ook nog vinden op het toneel?
Hahaha, zoiets. Het is eigenlijk geen toneel maar een soort van straat theater. KreaThea (naam van de groep) is een eigenwijs jongerentheatergezelschap, afkomstig uit het Noord-Limburgse Sevenum. Sinds 1995 produceert KreaThea op geheel eigenwijze theater- en locatievoorstellingen. Geen strak omlijnde scenario’s, teksten of afgelikte decors, maar spontaan theater wat ontstaat uit brainstormsessies, creatieve experimenten en improvisatie. Een voorstelling van KreaThea laat zich het best omschrijven als een uiteenzetting van wilde ideeën en ongeremde fantasie.

Klinkt allemaal erg artistiek. Hoe moet ik me dat precies voorstellen?
De groep bestaat uit ongeveer 20 jongeren. Eigenlijk zijn het 20 ongeleide projectielen.
Als eerste is het van belang dat er een soort van thema is. Wanneer dat is gevonden volgen er diverse brainstormsessies om dit thema aan te kleden. Er worden wat improvisaties, en scetches gedaan. Dat alles wordt bij mekaar gepropt en voila er is een nieuwe voorstelling.
Het leuke is dat de thema's ontzettend varieren. Zo ging het bijvoorbeeld twee jaar geleden over 3 shampoo verkopers die het met elkaar aan de stok kregen over wie de beste shampoo had, en afgelopen jaar heette de voorstelling Krimie, waarin de duitse krimie series onder de loep werden genomen.

Jij bent ook een festivalganger. Welke festivals bezoek jij zoal?
Dat verschilt per jaar natuurlijk. Afgelopen jaar 4 festivalletjes gedaan.
Pinkpop, Rock Werchter, Dour festival en Lowlands.
Komend jaar staan in ieder geval Roskilde festival en Lowlands weer op het programma.

Wat is er zo leuk aan om met je tentje in de blubber te staan tussen dronken debielen en 4 dagen lang schijten op een Dixi?
Het enige vervelende van een festival is dat je geen invloed hebt op het weer. Dit moet je dus op de koop toe nemen. De charme (wat mij betreft) van een festival zit hem in de sfeer. Er heerst altijd een goede opgetogen sfeer (zelfs als het regent). Ruzie heb ik in al die jaren dat ik naar festivals ga nog nooit meegemaakt.
Wat die dixi's betreft is er gelukkig in de loop der jaren gelukkig veel veranderd. Toiletten en douches zijn vaak vaste cabines die prima onderhouden worden gedurende het festival. Je kijkt bij het openen van het toilet dus niet meer naar de drollen (of minder vaste substanties) van je 879 voorgangers. Ook de variateit van het eten is flink toegenomen. Kon je tig jaren geleden alleen nog maar friet en pizza punten krijgen, tegenwoordig kun je zelfs sushi, surinaams ed krijgen.
De dronkenschap zit er bij mij tijdens die dagen ook flink in dus vallen die andere dronken debielen niet meer op.


Wat is voor jou het beste/leukste festival om naar toe te gaan?
Elk festival heeft zijn charmes. Werchter is leuk vanwege de zeer goede bands en Belgische gastvrijheid en humor. Ik meen me te herinneren dat er afgelopen jaar in het programmaboekje stond dat wanneer je het toch in je hoofd haalde te crowdsurfen je backstage werd meegenomen naar een isoleercel met afwasbare tegels en daar gigantisch werd doodgeknuppeld. Yellow Laugh Yellow Laugh
Persoonlijk vind ik Lowlands een van de beste/leukste. Ik vind dat de programma samenstellers er zeer goed werk verrichten. Een mix van grote namen en aanstormend talent. Goede facilitaire voorzieningen, geen lange rijen bij dranktenten en ingang, en zeer ruim aanbod van spijs en drank.
Wat zeer jammer is is dat de subsidie-kraan voor cabaret, theater en dans is dichtgedraaid. Op Lowlands was er een groot aanbod van cabaret en theater. Dit zal hierdoor jammer genoeg verdwijnen.

Wat zijn je goede voornemens voor 2005?
Ik ben nooit de persoon om goede voornemens te maken. Ik denk wel eens zal ik stoppen met roken maar dan is mijn tweede gedachte altijd, waar liggen de peuken?!?
Reply
#3
[Image: LarsMiddelvinger.jpg]

Naam?
Lars Scheuten

Leeftijd?
24

Woonplaats?
Oldenzaal

Beroep/opleiding?
Ik heb Bedrijfskundige Informatica (BI) gestudeerd aan de Hogeschool Saxion in Enschede. Deze HBO diploma heb ik binnengehaald. Wegens gebrek aan lust om te gaan werken ben ik Hogere Informatica (HIO) gaan studeren maar heb het opgegeven na een jaar. Nu werk ik nog steeds bij eensupermarkt waar ik al tijdens mijn studie ben begonnen. Ik ben solliciterende nu!

Verliefd/verloofd/getrouwd?
Zoals jullie op de foto zien ben ik een knappe kerel. uiteraard heb ik vele
vrouwen versleten (dit is de waarheid en geen onzin zoals Dugarry), maar ben nu al anderhalf jaar gelukkig met dezelfde vrouw.

Favoriete voetbalclub?
FC Twente, dat wisten jullie zeker nog niet. Mijn tweede club is WillemII. Waarom? Omdat ik geen gloryhunter ben!

Favoriete voetballer(s)
Eigenlijk heb ik geen favoriete voetballer, maar elke voetballer die werklust laat zien voor zijn eigen club valt bij mij in de favorieten. En elke voetballer die de Nederlandse competitie verfraait.

Favoriete voetballer(s) internationaal?
Bij deze vraag moet ik toch maar even Bergkamp antwoorden.

Favoriete trainer?
Co Adriaanse. Ik vind het geweldig hoe die man zichzelf presenteert. Bij Ajax werd hij niet gewaardeerd, maar hij heeft wel een prima team achtergelaten voor Koeman die met de eer kon strijken. Hmmmm, nu begin ik zelf over Ajax, ik had me voorgenomen Ajax niet te noemen in mijn interview.

Mooiste Stadion?
Dat is zeker de Kuip. Het heeft nml een mooi grasmat wink

Mooiste tenue?
FC Twente, RED IS THE COLOR!

Voetbal je zelf?
Ja, ik ben voetballende bij De Esch gelegen te Oldenzaal. Ik trap een balletje samen met mijn kameraden met een instelling dat bier lekker is en met een kampioensschap het bier nog beter smaakt. Ik ben laatste man en heb in al die jaren dat ik voetbal nog maar ooit 1 man aan mij voorbij moeten laten gaan die een rechtstreeks duel van mij won. Ik ben zelfs winterstop topscorer van mijn team met 5 goals en 7 assists en dat als laatste man.

Andere sporten die je leuk vind?
Tennis. Ik heb vroeger in de top van Nederland meegedraaid en ben gedemotiveerd geraakt vanwege een blessure aan mijn hand. Ook alle andere jongens bij de bondstraining district Overijssel stopten ermee, dus ik had alleen nog maar training met vrouwen. Normaliter zou ik dit niet erg vinden, maar het belemmerde mijn progressie. Nu na vele jaren (10jaar) heb ik de draad weer opgepakt en knok ik mezelf weer terug naar de top.

Hobby's?
- Mijn vriendin jaloers maken.
- Emailen
- Bierdrinken

Favoriete film?
Fear and Loathing Las Vegas.
Geweldige film over drugs en geweld; de ideale combinatie. Het enige wat ik mis in de film is sex.

Favoriete muziek?
- Eek a Mouse
- Buena Vista Social Club
- Rap (geen commerciele scheit)

Favoriete TV programma?
Married with Children.
De humor van Al Bundy is in 1 woord geweldig. Ook de andere karakters dragen hun steentje bij aan het geweldige van deze serie.

Je favoriete boeken/tijdschriften?
Playboy is wel leuk, daar staan wel goeie interviews in.

Je favoriete eten?
Al het eten wat mijn moeder kookt of wat ik zelf kook. Ik eet nooit ergens
anders behalve thuis of een snackbar. Ik hou er niet van als ik niet weet
wat ik voorgeschoteld krijg. Ik eet alleen wat ik lekker vind. Mensen noemen mij een verwend ventje, ik noem mijzelf een fijnproever.

Waar heb je een hekel aan?
Ik heb een hekel aan wachten, ik heb een hekel aan harde wind want dan gaat mijn haar door de war en ik heb een hekel aan Ajax aangezien het lijkt alsof de hele voetbalwereld draait om Ajax.

Wie is je grote voorbeeld?
Uiteraard mijn vader, geen uitleg nodig.

Hoe zou jij jezelf omschrijven?
Ik ben knap, lief voor vrouwen, koppig, zelfzuchtig en zelfverzorgend.
Ik zorg er altijd voor dat iedereen mij mag, ik ben ook altijd aardig tegen anderen. Alleen hier op het forum is het wel eens oorlog met mij.

Wat is je levens motto?
"Ait vedan"
Oftwel altijd en alsmaar doorgaan.

Aan welke managerspellen doe je mee?
Competitiemanager, Tennismanager, Supercoach, Toer de France (TC Tubantia), en verschillende Grand Prix managers.

Wanneer voor het eerst op het forum?
Dat weet ik niet meer. Ik las af en toe wel eens berichten op het forum
betreffende voetbalzaken en wilden mijn mening wel eens delen. Aangezien er zoveel Ajacieden op het forum zaten vond ik dat al die gloryhunters maar eens op hun plaats moesten worden gezet.

Hoe ben op het forum terechtgekomen?
Via een link!

Waarom Vret Mien Gras als forumnaam?
Ik ben laatste man en iedereen die mij voorbij komt (gebeurt zelden zoals je al hebt gelezen) laat ik gras eten. Vret Mien Gras oftewel Eet Mijn Gras is afgeleid van Eat My Dust.

Favoriete forummer(s)?
Ik mag graag posts lezen van Waf. Maar de laatste tijd is hij een beetje
gefrustreerd en nu moppert hij ook al op de tukkers.

Minst favoriete forummer(s)?
Dat is er maar 1 en dat is Dommel. Iedereen mag grapjes maken en zijn eigen mening uiten, maar hij presteert het telkens weer over de lijn te gaan. Ik ben blij dat hij al een tijd niet tot zelden meer op het forum is gesignaleerd. Zou het komen door mijn niet-ophoudende lullige posts over en tegen hem?

Behaalde resultaten waar je trots op bent?
Ik heb vroeger met tennis van de toentertijd nr. 2 van Nederland gewonnen met o.a. een geweldige pass van mij langs de netpaal maar binnen de lijnen a-la Federer tijdens de Australian Open.
Ook ben ik trots op dat ik afgelopen zomer de finale Beachtennis heb gespeeld tegen Martin Verkerk aangezien ik net pas weer de racket in handen heb genomen na 10 jaar tijd.

Is het niet frustrerend om als afgestudeerd HBOer te moeten werken in een supermarkt?
Nee waarom? Ik kom altijd op mijn pootjes terecht. Ik verdien mijn centjes met leuk en gemakkelijk werk en draag zo alsnog mijn steentje bij aan de maatschappij, beter dan een uitkering. Ik kan met mijn loon alles betalen wat ik wil op dit moment. Ik hoef geen feestje te laten schieten. Zoals jullie gelezen hebben ben ik solliciterende alleen dat is best moeilijk aangezien ik niet in de randstad woon. De banen liggen al niet voor het oprapen en hier in het oosten al helemaal niet. Maar goed, zolang ik geen andere baan heb kom ik wel continu mooie dames tegen tijdens werk en dat verzacht de pijn Yellow Wink

Moet jij dan niet al bezig zijn met carriere maken en denken aan een huisje, een boompje en een beestje?
Mijn carriere komt binnenkort. Ik moet mijn hele leven nog werken dus het liefst stelde ik het zo lang mogelijk uit. Nu is de tijd aangebroken om werk te zoeken in mijn studierichting. Ook gaat het tijd worden dat mijn glibberige vriendjes niet in het riool belanden of bij de vuilnis maar de race naar hun vriendinnetje aangaan.

Waarom draait de voetbalwereld volgens jou om AJAX?
Het moet altijd over Ajax gaan. Als sommige mensen praten over hun eigen club en de succesjes die hun clubje heeft geboekt, dan moet een Ajacied al weer lachen en iedereen de grond in stampen want het grote Ajax heeft veel meer successen geboekt.
De mensen willen graag vaak zeggen "yes Ajax heeft gewonnen". Wat is er nu erger dan door je basisschoolklasgenootjes uitgelachen te worden omdat jouw clubje heeft verloren van het grote Ajax wat bijna altijd wint. En dan kun je nu zeggen wat heeft dat ermee te maken, maar daar begint het allemaal al. Mensen willen graag horen van anderen "gefeliciteerd", "mooi dat je club heeft gewonnen" etc etc. Of men nu in Zoetermeer woont of in Oldenzaal en je hebt niks met Ajax te doen, kun je altijd nog zeggen; ik was al fan van Ajax toen ik een kind was! Lekker makkelijk he. Als je een echte fan bent dan koop je een seizoenskaart en steun je op die manier je club en moedig je ze aan en ook in barre tijden. En dan wil ik al helemaal niet beginnen over de Ajaxgeile media en Ajaxgeile scheidsrechters. Ajax dit, Ajax dat, Ajax dit, Ajax dat! Ajax krijg meer speeltijd, Ajax krijgt langere samenvattingen, Ajax komt als eerste op tv, Ajax vs Foruna Sittard is interessanter dan Feyenoord vs PSV, Ajaxnieuws wordt eerder vermeld dan andere nieuwtjes, BAH BAH BAH.

En waarom zou AJAX worden voorgetrokken dan?
Genoeg over Ajax, het was lekker 1-2 voor FC Twente! Geen commentaar dus.

Waarom ben jij supporter van FC Twente?
Het is de mooiste club van Nederland. Je moet de club steunen in je regio. Het is in alle opzichten beter voor je directe omgeving betreft sportiviteit, maar ook economisch. Supporter zijn van FC Twente is ook een ideale zaterdagavond opvulling; zaterdagmiddag voetbal ik zelf gevolgd door vele pilsjes in de kantine, snel eten en dan door naar FC Twente. Met een overwinning van FC Twente en een feestje in de stad nadertijd kun je jezelf toch geen mooiere zaterdag wensen. Het is een fijn gevoel als de bescheiden tukkers winnen van die westerse "piep".

Hoe is die “liefde” voor Twente ontstaan?
Ik ben altijd aardig tegendraads. Als men zegt niet doen, dan doe ik het. Als men zegt "ik ben voor Ajax" zeg ik "ik ben voor WillemII". Nu is FC Twente mijn club, en mijn tweede favo club is WillemII. Waarom? Omdat niet veel anderen zeggen dat ze voor WillemII zijn. Net zoals mijn FC Twente altijd gekleineerd wordt door westerlingen en de media. Waarom is de winnende coach geen vraag gesteld aan het einde van de wedstrijd Ajax - FC Twente? Het is groter nieuws dat Ajax verliest van FC Twente dan dat FC Twente uit wint bij Ajax, daarom! Ik ben graag een beetje anders.
Ook nam mijn vader mij af en toe mee naar een wedstrijd en dan maak je het live mee. Dan begint het allemaal een beetje te leven. En het is uiteraard fijn dichtbij.

Bezoek je veel wedstrijden van FC Twente?
Ik bezoek alle thuiswedstrijden, geregeld een uitwedstrijd waar je naartoe mag met eigen vervoer en af en toe eentje met een buscombi. Ik ga alleen met een buscombi als het een wedstrijd is wat de moeite waard is zoals Amstel Cup wedstrijden en het mooie Kuipje in R'dam. Als ik een thuiswedstrijd mis dan moet het haast wel op zondag zijn dat ik gedesoriënteerd in bed lig van een wild avondje stappen. Ja echt waar dat kan, ook hier hebben we mooie discotheken en uitermate gezellige kroegjes.

Dus je behoort tot de harde kern van FC Twente?
Wat versta je onder "de harde kern"? Wat is de harde kern van FC Twente? Zijn het de mensen die altijd hun club aanmoedigen of zijn het de mensen die met relletjes vooraan staan?
Ik moedig mij club altijd aan en blijf kijken tot de scheids heeft afgefloten. Ik verlaat de tribunes niet eerder dan het eindsignaal. Ik mag graag provocerend meezingen met zogenaamde "kwetsende spreekkoren" want ik vind dat een speler of scheids of andere supporters daarboven moeten staan. Ik ben tegen geweld, dat hoort gewoon niet bij het voetbal. Maar mocht er een relletje uitbreken dan wil ik wel zien wat er gaande is; sensatiezoeker. Ik zit in Vak-P waar de meeste sfeeracties vandaan komen.
Ik ben op deze vraag dus het antwoord schuldig. Wanneer hoor je erbij en wanneer niet?

Nooit slaags geraakt met de politie of met fans van de tegenpartij?
Nee, nog nooit. Ik heb uit ervaring geleerd met vechtpartijen dat ik mij eerst moet laten slaan, dan goed kijken of ik een aantal getuigen heb en vragen of ze het goed gezien hebben en willen getuigen, vervolgens de desbetreffende persoon niet terug slaan want anders ben je alsnog de lul, je doet vervolgens aangifte en de aanstichter komt er alsnog mee weg. Dus geweld helpt nooit want je bent altijd de lul. Voetbal is geen reden tot geweld, maar als je een reden hebt doe het dan goed en stay out of the picture.

Wat was voor jou het mooiste als Twente supporter moment?
Het winnen van de Amstel Cup in 2001. Met al die tukkers op pad naar de tempel de Kuip. In de trein op de heenreis al zoveel zuipen dat je al bezopen het stadion binnenstapt. Wat is het ook fijn om s’middags te zuipen als je de volgende dag vrij hebt. In de Kuip zingen, zingen en zingen voor je club. De stress kon ik nog maar net onderdrukken vanwege het feit dat ik bezopen was. Het werd penaltys, de thriller begon. Iets waar elke Nederlander voor vreest. Onze eigen Vennegoor mist de eerste en ik dacht "het is voorbij". PSV kwam met 3-1 voor te staan en toen kwam Boschker die drie opeenvolgende penaltys eruit hield, wat een geweldig moment om zoiets live mee te maken. En vooral het feest na de tijd in de stad Enschede, maar ook in Oldenzaal was de vreugde overal bij verschillende kroegen te merken.

Kijkersvraag 1 is van Kennedy. Zou wel eens willen weten wat Vret heeft met paarden als hij op voetbal kamp is?
Als ik met mijn kameraden op voetbalkamp ben dan word er gezopen als een dolle. Iemand is zo dronken en laat zijn kop kaal scheren, de ander heeft een kip in zijn bed, weer een ander pakt zijn vriendin hoorbaar onder de douche, en ik heb geprobeerd naakt paard te rijden. Ik heb er eentje naar me toe gelokt en ben erop gesprongen, maar viel er al weer snel af. Er probeerden wel meerdere kerels, maar er was er maar eentje naakt: Vret Mien Gras.

Kijkersvraag 2 is van Balthazar: Ik wil graag weten hoe hij het vond om zonder onderbroek carnaval te vieren?
Gewoon heerlijk. Drie jaar geleden liep ik met een roze tutu, twee jaar geleden met een paars kort leren rokje en topje met ontblote buik en roze politiepet, vorig jaar met een roze cowboypakje met onbloot bovenlichaam eronder en dit jaar vroeg men zich zaterdags al af; Lars, wat heb je toch veel kleren aan aangezien ik een holbewonerspak aanhad. Dit heb ik zondag dus goedgemaakt door een Kimono met Hakama aan te trekken (al m'n kameraden), maar ik zonder onderbroek. Het ging in het ronde als een lopend vuurtje en allemaal babes moesten het checken en kwamen bij mij even polshoogte nemen. Het voelt zo fijn om in de drukte met je losse klootjes langs de...........jullie begrijpen me wel!
Reply
#4
[Image: IMG_3161.jpg]

Naam?
Fabian Verhoeks

Leeftijd?
22 jaar

Woonplaats?
Zoetermeer

Beroep/opleiding?
Havo/Administratief Medewerker

Verliefd/verloofd/getrouwd?
Geen, vrijgezellig !

Favoriete voetbalclub?
Moet ik deze nog invullen? Haha, Ajax!

Favoriete voetballer(s)?
Bogdan Lobont, en dan roem ik voornamelijk zijn onnavolgbare instelling... Let bijvoorbeeld eens een tijdje op hem, als hij op de bank zit! Geweldige persoon(lijkheid)

Favoriete voetballer(s) internationaal?
Dennis Bergkamp, Christian Chivu. Kan ook hier wel wat oudjes gaan noemen, maar deze zie ik zelf spelen en heb ik ook vaker zien spelen....Vandaar.

Favoriete trainer?
Morten Olsen, positieve instelling, aimabele man en probeert altijd en overal mooi, verzorgd en aanvallend te voetballen.

Mooiste Stadion?
De Arena! Nee gekkigheid, natuurlijk!
Ben er ondertussen in velen geweest, nationaal gezien, maar internationaal heeft Nou Camp wel zo'n indruk gemaakt... Nou Camp dus!

Mooiste tenue?
Die van Ajax met als goede tweede die van Barça, vooral nu nog zonder reclame!

Voetbal je zelf?
Ja, bij FC De Flierefluiters..... Echt een bierteam Yellow Wink , wat nog nooit een officiële wedstrijd heeft gewonnen. Vroeger jaren bij DSO gevoetbald, gestopt ivm een andere sport...
Ga na dit seizoen overigens met het bierteam starten op de zaterdag, bij SV Oosterheem!

Andere sporten die je leuk vind?
Schaatsen, ook jaren beoefend! Tennis, lekker snel spel....
Kan ook erg genieten van wielrennen, en dan vooral van de betere klassiekers en de lange bergritten.

Hobby's?
Uitgaan, films checken en internetten/forummen/hattricken

Favoriete film?
Godfather, alle 3 de delen... Maar ook Donnie Brasco vond ik een hele sterke! En The Green Mile, maar die zie ik hier ook vaak voorbij vliegen....

Favoriete muziek?
Voor thuis -- Top 40, commerciële shit en R&B/Rap Stappen ben ik vooral te vinden in de Techno scene..

Favoriete TV programma?
Studio Sport, lekker Ajaxminded Yellow Wink ! Nee hoor, gewoon alle sport op tv, heb geen programma's die ik volg.. Of het moet zijn Spijkers met Koppen, maar dan ben ik zo vaak weg.

Je favoriete boeken/tijdschriften?
Favoriete boeken, de gehele serie van Thea Beckman. Tijdschrift is VI
Ben overigens met de Da Vinci Code bezig, ook sterk.. Net uit --> Adriaan van Dis - Indische Duinen. Goed boek, maar minder dan Thea Beckman en het jeugdsentiment ervan.

Wie is je grote voorbeeld?
Ik spiegel mezelf nooit aan anderen. Leef m'n eigen leven, deel het lekker zelf in.
Ik leef ook bij de dag, dan kan er zo weinig mogelijk tegenvallen en zie ik het wel.

Wat is je levens motto?
"Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd"
Dit geldt heel erg voor me, zolang ik maar lol heb in hetgeen ik doe. Dit heeft me ook doen besluiten te stoppen met m'n HBO (voorlopig althans).

Aan welke managerspellen doe je mee?
Competitiemanager, alhoewel ik er alweer spijt van heb... 3 rondes ingevuld en erna alweer niet meer naar omgekeken! Maar ja, het is toch een soort emotionele kwestie hè...

Wanneer voor het eerst op het forum?
Pff toen het nog blauw was en na een tijdje begon de puntenmongool te regeren....Toch Lamme?

Hoe ben op het forum terechtgekomen?
Via de link van het spel, simpeler kan bijna niet, toch?

Waarom Fabian als forumnaam?
Gewoon m'n voornaam, makkelijk te onthouden...

Favoriete forummer(s)?
Kan altijd heel erg lachen om Mukkus. Bumme heeft altijd nuttige of leuke opmerkingen.
En verder bijna het gehele HT-deel van het forum, omdat we daar zo super met elkaar omgaan!
Mac & Jazz voor het forum, maar ook ernaast topforummers.

Minst favoriete forummer(s)?
Gonzalez, maar die is weg !
Balthazer, te simpel, oneliners, onderbouwt nooit iets..

Behaalde resultaten waar je trots op bent?
In real life of bij CM/Hattrick?
Real life, het meedoen aan een NK-Schaatsen, ook al was het in Grunn...
En op internet, het 2 keer winnen van de VI (divisie) bij Hattrick, en dan toch nog het langs van allemaal in die divisie te vertoeven. Haha

Wat vind je van het forum tegenwoordig? Ik zie dat je veel meer op het Hattrick gedeelte zit en veel minder op het voetbal gedeelte.
Het voetbal gedeelte bekijk ik nog wel elke dag, reageer alleen in de topics waar ik denk dat ik echt wat te melden hebt, en waarover ik echt mee kan discussiëren.
Verder ben ik het zat om overal dezelfde reacties op te krijgen van bepaalde (tukkers) personen.
Het forum vind ik top, nog steeds. Zowel het voetbal als het Hattrick gedeelte. Alleen het Hattrick gedeelte vind ik gewoonweg gezelliger.

Waarom noem je de Tukkers speciaal?
Omdat die, en dan vooral Baltazuur, steeds vervallen in dezelfde soort teksten, oneliners en raaskal-verhalen.....

Ik zie dat je aan het NK-Schaatsen mee hebt gedaan. Geen ambities gehad om prof schaatser te worden?
Ambities zijn er wel degelijk geweest! Maar na 3 jaren van keihard trainen en alles er voor opzij zetten was het me nog niet gelukt om door te breken of boven te komen drijven. Op een gegeven moment word je wat ouder en wil je ook gaan stappen. Toen ben ik abrupt gestopt.. Het is of alles, of niks.

Mis je het?
Laatste tijd meer en meer.... Zit er ook over te denken om gewoon weer te gaan schaatsen, recreatief gezien. Geen wedstrijden, gewoon 1x per week trainen...

Nooit spijt er van gehad dat je bent gestopt?
Aan de ene kant niet, en aan de andere kant ook weer wel...
Wel: misschien had ik me er nog een jaar op moeten focussen, nog meer voor doen en laten. Misschien dat ik het dan had gered.
Niet: omdat ik nooit die tijd met m'n vrienden zou willen missen eigenlijk. Het vele stappen, vrouwenjacht. Je bent nog lekker jong & naïef. Al het stappen is nog leuk en gezellig.
Dus na een afweging, zou ik het nog niet helemaal weten. Dubbel gevoel.

Heb je vroeger nog geschaatst tegen toppers van nu?
Toppers van nu... Ik heb tegen Beorn Nijenhuis geschaatst. Theo Bos, die is gaan baanwielrennen, je kent hem wel... En ook tegen Erben Wennemars in Inzell (sparringpartner...) Verder zijn ze voornamelijk niet doorgebroken, alle 'toppers' van toen.

We weten allemaal dat je veel in de Arena te vinden bent. Hoe zit een wedstrijddag voor Fabian eruit?
Thuis is weer anders als uit, ook Uefa/Cl is anders.. Uit is vaak een al ingedeelde dag, ivm het 'vervoer'.
Thuis op zondag is het rond een uurtje of 12 vertrekken, even ergens een ontbijtje scoren (altijd met 2 vrienden). Erna gaan we nog een drankje doen in het home (zondags doodgewoon een bakkie!) Rustig ouwehoeren om erna te gaan staan in het vak. Wedstrijd volgen en erna gewoon naar huis.
CL/Uefa is anders. Neem ik vaak overdag vrij, s'middags op Leidsche/Rembrandt te vinden. Maak ik er een gezellige dag van!

Hoe belangrijk is AJAX voor jou?
Belangrijk! Volg dagelijks al het nieuws omtrent de club, spendeer er veel geld aan en ben chagrijnig als het slecht gaat. Maar het is niet m'n alles, zoals je sommigen wel eens hoort. Heb een normaal leven, waarin Ajax een grote rol speelt.

Jij zit toch in dat 410 vak? Wat is er zo speciaal aan die supportsgroep?
Vak 410 ook wel Tifosi 410, proberen er alles aan te doen om weer sfeer in de Arena te maken.
Door middel van veel doeken, bandieries en zang. Het is gewoon een jonge groep die van alles probeert om sfeer te creëren.

Hoe ben je bij deze groep terechtgekomen?
Heel simpel, mezelf laten overplaatsen door Ajax, van Vak 430 naar 410. Omdat ik niet elke keer gezeur en gezever wou als ik opstond en begon te zingen.

Ben je zelf ook erg actief binnen 410?
Nee niet echt. Je hebt een 'vaste' actieve groep binnen 410, en dan de 'meelopers'. Tot die 'meelopers' behoor ik. Ik sponsor ze, financieel gezien, heb een bandirie, koop wat merchandise.
Maar ben niet op de bouwdagen ed. Dus ben redelijk passief, maar probeer toch m'n steentje wel bij te dragen. Is ook lastig, als je zo ver weg woont!

Mensen kijken vaak nogal negatief tegen de F-Side en Tifosi 410 aan. Hoe komt dat?
Sowieso hebben ongeveer alle supporters van andere clubs een hekel aan supporters van Ajax/ Ajax als club. Dat komt gewoonweg door jaloezie. Dat is nu eenmaal de makkelijkste uitleg.
En waarom mensen negatief tegen deze 2 groeperingen aankijken kan ik niet uitleggen. Het is iets wat gewoon 'vastgeroest' zit. Wij doen ons ding, en ons boeit de mening van anderen totaal niet.
Bovenstaande ding voert de boventoon in 410, maar ook bij de F-side (tegenwoordig gewoonweg zuid..).
Overigens vraag ik me af, of al die kortzichtige schreeuwers wel eens aan zelfreflectie doen.
Ik heb een gezonde 'hekel' aan Feyenoord bijvoorbeeld. Maar heb wel aardig wat vrienden met een seizoenskaart voor Feyenoord. Ik zie er het nut niet van in om alles en iedereen van de 'tegenpartij' te haten.
Het liefst zou ik van tevoren een biertje willen drinken met supporters van de tegenpartij om over voetbal te ouwehoeren, zoals het hoort !

Ik heb het meer over mensen buiten het voetbal. In algemeen worden mensen uit vak Zuid en 410 gezien als schorem en herrieschoppers. Is dat terecht?
Geheel onterecht! Je hebt altijd een kleine groep die het verpest voor de rest, maar het is echt klinkklare onzin! Er is 1 keer 1 grote rel geweest in 410, onder 410-ers, die mensen die dat veroorzaakten stonden er voor 1 keertje dmv vrije verkoop.... En de echte 'randdebielen' die gaan 'stappen' in andere steden ed, die zitten tijdens de wedstrijden in het home, omdat ze een stadionverbod hebben

Zelf dus ook nooit stoute dingetjes gedaan?
Ben er 1 keer 'ingerold' dat was bij Ajax - Juve. Werd erin meegesleurd (omdat je alleen daar langs kon lopen om van het home bij het stadion te komen...). Kreeg toen meteen klappen met de stok, en toen werd ik zo kwaad dat ik achter dat paard aan ben gegaan. Maar toen ik eenmaal alleen tussen de ME-ers instond, ben ik weer teruggerend, haha. Verder zul je mij er niet zo snel bij vinden, alleen als ik er tussenin sta zal ik me verdedigen, meer niet !

Vind je het een goede zaak dat Koeman is opgestapt?
JA!
Ik heb niet meegedaan met de hype tegen Koeman. In die paar jaar heeft hij toch wat prijzen behaald.
En tevens vind ik dat het echt niet alleen bij Ronald lag, hij kon er ook weinig aan doen als die 11 in het veld geen bezieling/beleving tonen. Ook van bovenaf, de directie, heeft veel verbruid met alle verkopen ed. Misschien dat een frisse wind helpt, het is afwachten....

Wie zou die taak wel aan kunnen?
Ik zou graag Jol aan het hoofd willen zien, en dan zowel als TD als coach, dus een heuse manager, zoals in Engeland. Die acht ik wel goed genoeg en ook slim genoeg. Heeft ook een eigen, aanvallende visie en heeft bewezen goed te zijn in het scouten van jonge talentvolle, Nederlandse jeugd.
Of anders, de vroegere 'tussenpaus' Morten Olsen terug! Kan prachtig verzorgd voetbal gaan spelen, en weet hoe om te gaan met een team als deze. Dat wil zeggen met 'vedettes' en mindere goden. Maar al met al, het wordt lastig voor de nieuwe coach, zeker ook door de scheve verhoudingen in de selectie.

Genoeg AJAX. Je bent nu administratief medewerker. Wat doe je dan precies?
Pff, ik ben hier qua financiën het manusje van alles....
Wordt overal voor gebruikt. Doe de crediteuren en verwerk alle omzet, gewoon het betere (saaie) boekhouden... Het werk vind ik saai, de mensen en de sfeer bevallen me het meest hier

Wil je dit werk je hele leven doen of heb je andere toekomstplannen?
Hele andere toekomstplannen, die ik nog steeds niet weet.... Yellow Wink
Ik ga er in ieder geval nog een nader te bepalen HBO-opleiding tegenaan gooien, wil na mijn P het liefst geschiedenis gaan studeren..... Maar wat ik later wil... Zou het niet weten... Nog niet

Heb je misschien tot slot nog iets wat je kwijt wil? Een oproep, tips, wijsheden, opmerkingen, roddels, etc etc.
Ik heb wel een oproep voor de forummers !
Probeer het forum lekker 'leefbaar' te houden. Ga dus niet reageren om het reageren, of onderbouw bepaalde reacties eens en verval niet in oneliners!
Als een topic je niet zint, lees hem dan niet, en laat hem links liggen, en verder, laat iedereen zoveel mogelijk in zijn/haar waarde! Heel veel groeten en plezier, zeker dit weekeinde weer. Fabian
Reply
#5
[Image: vxh1.JPG]

Naam?
Vincent Hoberg

Leeftijd?
een prille 34

Woonplaats?
Amstelodamus Westus

Beroep/opleiding?
Genoeg opleidingen en beroepen gehad - van botenschoonmaker in Turkije tot barman in Zuid Frankrijk via Juridisch medewerker van een theaterbureau langs radiojournalist in Londen tot co-schrijver van de Time Out Amsterdam Guide. Momenteel ben ik werkzaam in de reclame als tekstschrijver en dtp'er (dus dat sprookjesboekenillustrator was niet helemaal gelul Yellow Wink )

Verliefd/verloofd/getrouwd?
Ik woon al een jaartje of wat samen met me meissie...

Favoriete voetbalclub?
Ajax vanaf het prille begin --- toen ik in Londen woonde ging ik vaak naar White Hart Lane en ben nog steeds een beetje fan van de Spurs.

Favoriete voetballer(s)?
Berrie van Galen uiteraard. Ik kijk tevens graag naar het werk van goeie verdedigers zoals Trabelsi en Alex.

Favoriete voetballer(s) internationaal?
Zidane, omdat ik hem de meest complete voetballer vind. Zelfde geldt eigenlijk voor Robertoe Carlos… maar die is minder constant en Zizou heeft toch een tikkie meer brille.

Favoriete trainer?
Allereerst natuurlijk de Generaal, met Frans Körver als goede tweede -- en ik mag kerels als Ten Cate wel.

Mooiste Stadion?
In Nederland: met afstand de Kuip. En ik vind het altijd wel gezellig in het Zuiderpark. Over de grens: San Siro.

Mooiste tenue?
Argentinië… clubtenue: River Plate

Voetbal je zelf?
60.000 sigaretten, 20 kilo en één gebroken knie geleden was ik rechtsback bij SRC in Schagen. Sindsdien probeer ik het nog wel eens, maar dan speelt de blessure weer op…

Andere sporten die je leuk vind?
Om te doen: Alles waar weinig inspanning voor nodig is… kaarten, pool, backgammon etc.

Om te kijken: Hangt van m'n bui af. Soms kan ik opeens weer een hele Tour de France zitten kijken en dan drie jaar niet. Eigenlijk is voetbal het enige dat ik altijd kijk.

Hobby's?
Lekker eten, online poker en de heilige drie-eenheid film, muziek en boeken. Verder schrijf ik korte verhalen voor m'n lol en als ik de geest heb, probeer ik aan m'n op stapel staande verzetsroman te werken. Vroeger was ik erg into Astrologie, Tarotkaarten leggen enz. Tegenwoordig leg ik alleen nog maar kaarten voor vrienden die op dood spoor zitten.

Favoriete film?
Pffff… The Big Lebowsky, the Blues Brothers en Fight Club heb ik allemaal vele malen gezien en die blijven goed. Oud werk met Jack Nicholson (One flew, Five Easy Pieces, Chinatown, the Last Detail) is ook geweldig. Van Jeder für sich und Gott gegen uns allen van Herzog word ik altijd weer emotioneel. Maar voor goeie Italo-horror, een spaghetti-western of een lekkere knokfilm mag je me ook wakker maken… ergo: ik kijk alles behalve porno (nog nooit een pornofilm gezien zelfs). Ik heb alleen een hekel aan pretentieuze films die het niet waar maken. Natural Born Killers bijvoorbeeld. Da's de enige film waar ik ooit ben weggelopen zonder dat ik hoefde te pissen (zoals bij Novecento, Soy Cuba en de Alien Marathon). Pulp Fiction (QT), Stalker (Tarkovsky) en der Himmel über Berlin (Wenders) zijn daarentegen films die hun pretenties wel waar maken en die behoren dan ook tot m'n favorieten.

Favoriete muziek?
M'n all-time favoriet is en blijft (Mike Scott en) the Waterboys… en ik heb momenteel weer een The Who bui, aangezien ze Baba 'O Riley (één van de beste rocksongs ever) als thema voor CSI NY gebruiken. Verder: David Bowie, Neil Young, Frank Zappa, Mano Negra, Curtis Mayfield, Charlie Mingus, Funkadelic, Ramses Shaffy en Jacques Brel.

Favoriete TV programma?
Ik ben best een TV junk en kijk zo'n beetje alles. Alle CSI's, Twee voor Twaalf, Studio Sport… you name it. Momenteel ben ik verslaafd geraakt aan Desperate Housewives en Lost. Maar goed, de vraag is favoriete programma, dus dan is het antwoord uiteraard Seinfeld!

Je favoriete boeken/tijdschriften?
Tijdschrift: Nieuwe Revu en Vrij Nederland. Boek: Op de eerste plaats komt Reis naar het Einde van de Nacht van Céline, dat lees ik 1x per jaar. Verder: Maan Paleis van Paul Auster, De Stad en de Honden van Mario Vargas Llosa, de Ripley serie van Patricia Highsmith en alles van Kinky Friedman. Op dit moment ben ik bezig met Onder Professoren van Hermans, de Avonturen van Tom Sawyer van Twain, Ghost in the Machine van Koestler en Pinkeltje en de Ijsheks van Laan.

Wie is je grote voorbeeld?
Met Hunter S. Thompson, Kinky Friedman, Mike Scott en Ischa Meijer had ik graag een jaar of 15 geleden een avondje willen doorzakken… toen Thompson en Meijer nog leefden.

Wat is je levens motto?
Rage against the dying of the light, and be an original in the process.

Aan welke managerspellen doe je mee?
CM, CL, Coach van het Jaar, VI League en Parool Dreamteam.

Wanneer voor het eerst op het forum?
Jaartje of 4 gelee… the blue years.

Waarom Treesong als forumnaam?
Dat stamt uit de tijd dat ik veel SF en Fantasy las en schreef. Howard Alan Treesong was één van de Duivelsprinsen uit de gelijknamige serie van Jack Vance en ik vond het wel een aardige forumnaam - dat Treesong leed aan een extreem multiple personality complex heeft er natuurlijk niets mee te maken…

Favoriete forummer(s)?
Zijn er genoeg… EJR, Bumme, Saartje en Gittermaster zie ik ook geregeld irl en Dommel en EJR bijna dagelijks aan de online pokertafel. Alle regular forummers zijn natuurlijk een beetje familie geworden… (*Kleenex! Kleenex!*)

Minst favoriete forummer(s)?
Niemand eigenlijk… misschien mag ik me nog wel eens opwinden over de pedanterie van Gerrit Zonderland… maar om nou te zeggen “minst favoriet?”… Ik zie het Betweterige Menneke gewoon als z'n forumpersona, want irl is het een hele aardige kerel…

Behaalde resultaten waar je trots op bent?
Het schaken van m'n vriendin! Het feit dat ik nog steeds niet in de goot ben beland! Oh, qua CM en zo? Dat ik het toch ieder jaar weer presteer om in of rondom de top 100 terecht te komen vind ik mooi zat

Botenschoonmaker in Turkije, barman in Zuid Frankrijk, radiojournalist in Londen etc. etc. Ben je iemand die graag het avontuur op zoekt?
Ik ben meer impulsief... vooral in de tijd dat ik nog vrijgezel was en geen koophuis had (ofschoon dat ook een impulsieve aankoop was Yellow Wink ). Ik heb jarenlang overal en nergens gewoond en als een plek beviel, bleef ik daar rondhangen (zoals Turkije). Als me iets leuk leek, deed ik het... of het nou met werk, studie of reizen te maken had. Nu ik de dertig voorbij ben en de vrouw van m'n dromen heb ontmoet, doe ik het iets rustiger aan... maar je weet het maar nooit

Hoe ben je in Turkije terecht gekomen en hoe lang heb je daar gezeten?
Ik was net van school en had nog geen zin om te gaan studeren o.i.d. Dus hoorde ik via via dat ze daar mensen zochten voor 'toeristische functies'. Turkije was in 1988 nog niet het toeristische helhol wat het nu is - Marmaris (waar ik terechtkwam) was nog een lieflijk plaatsje... heb daar dus een half jaar gewerkt bij Sunshine Cruises als botencleaner en manusje van alles (mensen ophalen van het vliegveld etc.)


Ook een tijdje in Londen gezeten als radiojournalist, lijkt mij geen verkeerde job of zie ik dat verkeerd?
Het was gewoon een lokaal Londens station hoor, nothing fancy. Maar wel een mooie ervaring, vooral omdat het in de periode was dat Lady Di tot stront werd gereden (Mijn editor: 'What? Mother Theresa also died? Do you think our listeners give a flying fuck? Get me a new angle on Di!"), de Tories na 1000 jaar door Labour werden verslagen (Huilende Schotse verslaggever aan de telefoon: "They're out! The fooking bastards are out!) en Ruud de FA cup won... Yellow Wink

Film, muziek en boeken. Je noemt ze de heilige drie-eenheid. Hoe komt dit tot uiting in je dagelijkse leven?
Lijkt me duidelijk... Ik zie, luister en lees alles wat los en vast zit. Ik kan net zoveel plezier beleven aan een Russiche pil van 3000 bladzijden als een Donald Duck... er gaat geen dag voorbij dat ik me niet bezighoud met deze drie zaken...

Een huis vol boeken, cd's en dvd's?
Ik kan ze nergens meer kwijt... en toen m'n vriendin bij me introk -met nog eens tig boeken, cd's, video's en dvd's -werd het helemaal een klerezooi... heb van de week weer vijf dozen met boeken op zolder moeten zetten... Yellow Rolleyes

Astrologie, Tarotkaarten leggen... is dat een beetje je zweverige kant?
Wat is zweverig... Astrologie is niet alleen "euuuh je lijkt me een echte Stier"... bij horoscopen trekken komt wel iets meer kijken. En de Tarot is meer filosofisch dan vaag... het zou te veel tijd kosten om dat allemaal te gaan uitleggen hier, maar de Tarot filosofie draait er in principe om dat je als Dwaas geboren wordt, als (hopelijk) Wijze Dwaas de wereld verlaat, en de reis daartussen in. Het is iets heel anders dan het wazige gedoe van de zakkenvullers op de kermis of het gepruts van studentenmeisjes op zolderkamertjes die met een boekje van 20 pagina's er elke avond achterkomen dat ze op een lange reis gaan Yellow Very Happy

Ben jij jezelf op het forum?
Tja, dat moet je aan de mensen vragen die me meerdere keren irl hebben meegemaakt...
Als je me eerst even zegt wat volgens jou mijn forumkarakter is, zeg ik of ik dat werkelijk ben Yellow Wink

Dat je een kinderboeken illustrator bent die heel veel vrije tijd heeft omdat hij de staatsloterij heeft gewonnen?
Ik leg helemaal in het begin van dit interview al uit waar ik dat SPROOKJESboekenillustrator vandaan heb... en dat geld van de Staatloterij is al lang op Yellow Wink

Een klein beetje de waarheid verdraait dus. Hoe belangrijk is het forum voor jou?
Nee hoor, ik liet me gewoon eufemistisch uit... vrije tijd heb ik ook zat, zoals je aan m'n nr. of forumreplies kunt zien en geld is wel het laatste probleem in m'n leven Yellow Razz
Belangrijk... wat is belangrijk? Het is een leuk platform om met een bont gezelschap mafkezen over van alles en nog wat te ouwehoeren en daar beleef ik nog genoeg plezier aan. Het blijft natuurlijk een fascinerend iets dat je met tientallen figuren van all over the place waarvan je in beginsel niemand kent aan het communiceren bent.

En daar kunnen zelfs vriendschappen uit voortkomen?
Natuurlijk kan dat... heel goed zelfs. Probleem is vaak dat je na een bepaalde leeftijd geen nieuwe mensen meer ontmoet -- je hebt je ouwe vriendenclub van school of studie en daar komt dan heel misschien soms een collega bij waar je privé ook mee omgaat. Maar op een gegeven moment - en nu spreek ik voor mezelf- raak je met sommige ouwe vrienden een beetje sufgeluld - jij kent hun verhalen en omgekeerd. Zo'n internetforum kan dan een mooie plek zijn om nieuwe mensen te leren kennen die weer es wat anders te vertellen hebben. Nieuwe impulsen in het leven hebben nog nooit iemand kwaad gedaan....

Je bent een aantal keer verkozen tot meest populaire forummer geloof ik. Doet dat wat met je?
Volgens mij is dat maar 1x gebeurd... en dat kwam wrs door de TTT. Tja, wat doet het met me... ik word wat vaker herkend, krijg iets meer fanmail, maar ik kan iedereen verzekeren dat ik vooral HEEL gewoon ben gebleven. Je doet het toch voor je fans allemaal hè, maar ik ben eigenlijk nog steeds die jongen uit de Pijp die op z'n 11e op dat sinaasappelkissie Piove stond te zingen en... ach, 't lijkt me duidelijk verder Yellow Wink

De naam Gerben viel al in dit interview. Wat is er aan de hand tussen jou en Gerben?
Niets bijzonders hoor... maar soms heb je wel eens behoefte aan een lekkere zinloze discussie met iemant van wie je weed dat hij doorgaad zelfs al heefd ie zichzelf al uren geleden in de hoek geverft... desalnietemin is het naturlijk alteid goed dat iemant erop let dat we goet Nederlands schreiven!
Oftewel... ik erger me al lang niet meer aan die pedante betweterige altijd-het-laatste-woord-willen-hebbende schoolfrik Yellow Wink

Heb je misschien tot slot nog iets wat je kwijt wil? Een oproep, tips, wijsheden, opmerkingen, roddels, kort verhaaltje etc etc.
Keep the forumsoul alive, laat je niet gekmaken, want de bal is rond! Tips, wijsheden? Vooruit dan maar:

1. Fake zo vaak mogelijk het accent van de stad waarin je de taxi neemt tegen de chauffeur. Zo bespaar je geld en tijd!
2. Neem bij de Febo altijd de grillburger uit het onderste vakje (m.d.a. gittermaster)
3. Geloof in alles wat je wilt, maar vertrouw alleen maar op jezelf
4. Stel nooit verdedigers op van een degradatieduel
5. Chicken Vindaloo gegeten? Lunch dan de volgende dag zo dicht mogelijk bij een toilet.
6. Gouden Versiertip: Spreek een leuke vrouw op een feest aan het begin van de avond heel even aan, laat 'r de rest van de avond links liggen en ga tegen het eind pas weer met 'r kletsen.
7. Eet in het buitenland alleen op de plekken waar de lokale bevolking eet
8. Vertrouw nooit de filmtips van de videotheekdude
9. Een beetje de waarheid werkt altijd beter dan een volle leugen
10. en last but not least: Never worry about things you can't control!
Reply
#6
[Image: P3043378.jpg]
[Image: P3043344.jpg]
[Image: Jochem%20pooier%20(large).jpg]
[Image: jochem.jpg]
[Image: Geerdink%20Jochem%20281004-18.jpg]

Naam?
Joachim Laurentz Abraham (Jochem) Geerdink

Leeftijd?
31 (10-09-1973)

Woonplaats?
Geboren in Sluiskil, een dorpje onder de rook van Terneuzen (Zeeuws-Vlaanderen). Via de Veluwe (Vaassen), nogmaals Terneuzen, nogmaals de Veluwe (Emst, waar ik bij Marc Overmars in de klas zat op de lagere school) en Maarssen in 1986 in Breukelen terecht gekomen. Sinds 1999 woon ik zelfstandig in het centrum van Utrecht.

Beroep/opleiding?
Journalist bij Metro waar mijn hoofdtaak bestaat uit sport. Daarnaast schrijf ik regelmatige film-, cd- en concertrecensies en doe ik ook op dat gebied wel eens een interviewtje met deze of gene...

Verliefd/verloofd/getrouwd?
Vrijgezel (maar niet lang meer! ;-))

Favoriete voetbalclub?
FC Utrecht. Mijn eerste wedstrijd was het Europacup duel met Real Madrid in, ik meen, 1991. Smolarek scoorde toen nog 1-0, maar 'we' verloren uiteindelijk met 3-1 volgens mij. Daarna ben ik sporadisch nog wel eens geweest, omdat ik verder weinig Utrecht-supporters kende. Breukelen was toen toch meer op de hand van Ajaks. Aan het eind van seizoen 1995-1996 zag ik de laatste drie duels (Vitesse thuis 2-0 (2x Peter Hofstede), De Graafschap thuis (1-1 volgens mij Hans Visser en Hennie Meijer) en FC Twente uit 1-2) en was ik verkocht. Het seizoen daarop had ik mijn eerste seizoenkaart voor de Bunnikside. De laatste jaren heb ik ook regelmatig activiteiten in het belang van de club ondernomen.

Favoriete voetballer(s)?
Mark van Bommel, Stefaan Tanghe (mits in vorm) en Edwin Gorter (zonder vingertje)

Favoriete voetballer(s) internationaal?
Pavel Nedved en Roy Keane

Favoriete trainer?
Verleden: Sacchi (dan met name zijn AC Milan periode)
Heden: Foeke Booy vanwege het winnen van prijzen met een 'kleine' club als FC Utrecht... Al gaat het de laatste tijd natuurlijk een stuk minder.

Mooiste Stadion?
De Kuip, daarna PSV Stadion en dan Galgenwaard Buitenland: Ik heb nog niet zoveel buitenlandse stadions bezocht, behalve dan degene waar Utrecht Europees speelde de laatste vijf seizoen. Zo ben ik in Warschau, Graz, Parma, Zilina, Stockholm en Auxerre geweest. Maar die stadions hebben niet echt indruk op mij gemaakt. Binnenkort hoop ik voor Metro naar Barcelona te gaan, eens kijken of dat Camp Nou iets voorstelt.

Mooiste tenue?
AS Monaco (daar zou FC Utrecht ook in moeten spelen...) De schuine streep op dat tenue geeft precies het gemeentewapen van FC Utrecht weer.

Voetbal je zelf?
Niet meer... Heb tot mijn zeventiende redelijk hoog gespeeld; interregionale jeugd bij vv Nijenrodes in Breukelen. Heb ook drie wedstrijden (als invaller) in het Eerste (toen nog 2e klasse zondag) achter mijn naam, maar dat kwam voornamelijk doordat veel spelers van het eerste op vakantie waren. Ik speelde linksbuiten, totdat ik bij een brommerongeval mijn linkerbeen gecompliceerd brak en na herstel geen schotkracht meer in mijn poot had. Na een conflict met de elftalleider heb ik mijn sporttas in de hoek gesmeten en daarna alleen nog incidenteel gevoetbald met studiegenoten in de zaal of met café-elftallen.

Andere sporten die je leuk vind?
Wielrennen, tennis, Formule 1. Al neemt de interesse in de F1 de laatste jaren wat af vanwege de suprematie van Ferrari/Michael Schumacher. Komende zomer ga ik voor Metro de gehele Tour de France mee als verslaggever, dat lijkt me echt waanzinnig.

Hobby's?
Zingen, film kijken, forummen bij Sportdreamzz.com

Favoriete film?
Poeh... Vind het moeilijk om er één te noemen... The Usual Suspects dan maar... Heb thuis zo'n 200 dvd's die ik regelmatig nog wel eens in de speler gooi. Zie daarnaast voor mijn werk vaak films en trek ook nogal eens wat van het internet af.

Favoriete muziek?
(hard)rock en het betere nederlandstalige werk zoals Acda en De Munnik, De Dijk, Tröckener Kecks, The Scene, enz.

Favoriete TV programma?
Gilmore Girls, Providence, Felicity. De betere Net5 series dus ;-) Al heb ik door mijn werk bij Metro (veelal 's avonds) sinds juni nauwelijks nog tijd om televisie te kijken. Meestal als ik 's avonds laat thuiskom zie ik nog wel de herhaling van Barend en Van Dorp of Voetbal Insite en natuurlijk de herhalingen van (Sport)Journaal.

Je favoriete boeken/tijdschriften?
Tijdschriften: Voetbal International, Johan, Sportweek en Sport International
Boeken: (sport)biografieën en reconstructies van waargebeurde verhalen, zoals bijvoorbeeld De Broncode...

Wie is je grote voorbeeld?
Ik heb niet echt een voorbeeld, ben ook nooit zo'n fan-idool type geweest... Zijn wel heel veel mensen voor wie ik respect heb en interessanter dan anderen vind. Heb dus ook een lijstje samengesteld van mensen die ik nog wel eens zou willen ontmoeten... Bijvoorbeeld Al Pacino, Robert DeNiro, Sean Connery, Slash, Kevin Spacey, Robert Plant en Michelle Pfeiffer...

Wat is je levens motto?
Leef iedere dag alsof het je laatste is.

Aan welke managerspellen doe je mee?
Dit seizoen eigenlijk aan geen enkele... Heb in het verleden aan alle managementgames wel één of meerdere keren meegedaan. Heb zelf bij Sportdreams gewerkt tussen augustus 2000 en augustus 2001 en was zodoende ook getuige van de geboorte van hockey-, tennis- en dartmanager...

Wanneer voor het eerst op het forum?
Vanaf augustus 2000 ongeveer... Ben op het nieuwe forum terechtgekomen via Bumme...

Waarom Keyzer als forumnaam?
Zie favoriete film... Ook al heet het personage daarin Keyser Söze... Doordat die nickname overal al in gebruik was, heb ik het verbasterd tot Keyzer...

Favoriete forummer(s)?
Zonder Bumme, Mac, Gerben Zonderland, Dugarry, Davydoff en Lamme Lennie tekort te doen: Treesong. Ik kan mij meestal wel vinden in zijn postings die in mijn ogen vaak iets toevoegen aan de discussies op het forum. Het hardste moet ik altijd lachen om waf en zijn complottheorieën. Volgens mij maakt waf ook iedere maand een krantje, net als Mel Gibson doet in Conspiracy Theory. Dus als er ooit nog een vervolg op die film gemaakt wordt, dan kunnen ze het leven van waf wel verfilmen...

Minst favoriete forummer(s)?
Alle Calimero's uit Twente

Behaalde resultaten waar je trots op bent?
Mijn baan bij Metro en het feit dat ik in een jaar tijd zo'n twintig kilo ben afgevallen... Still working on that though... Al moet ik natuurlijk realistisch zijn dat ik zonder mijn dikzijn nooit de kans had gekregen om vorig jaar geheel verzorgd drie weken op vakantie naar Curaçao te gaan. De exposure die Villa Rubens mij opleverde, zorgde ervoor dat ik de zomer ook goedkoop doorkwam op terrasjes en in de kroeg. Minder trots ben ik op het feit dat ik mijn opleiding Journalistiek nooit heb afgerond, ik heb op papier ook alleen een MAVO-D diploma. Maar goed, desondanks toch redelijk goed terechtgekomen. Zo zie je maar dat een papiertje niet altijd tot succes leidt.

Waarom ben je mee gaan doen aan Villa Rubens?
Ik heb mij aangemeld toen ik op maandagnacht half aangeschoten een keer uit de stad kwam rollen en een promo op Net5 zag. Vooral het feit dat ik drie weken gratis op vakantie kon sprak mij erg aan. Dat hele aspect van dikzijn en werken aan je zelfbeeld was in mijn ogen niet echt nodig omdat ik er nooit problemen mee had dat ik dik ben/was. Ik wist precies waar het aan lag en als ik er mee zou hebben gezeten was ik wel op dieet gegaan of iets dergelijks. Nadat ik een mailtje had gestuurd om mij aan te melden, had ik de volgende ochtend een inschrijfformulier in mijn mailbox dat ik heb ingevuld en teruggestuurd. Enkele uren later werd ik teruggebeld voor een telefonische intake en de donderdag erna zat ik voor een eerste screentest in de studio in Hilversum. Dat gesprek beviel wel en ik had wel oren naar de gratis vakantie van drie weken op de Antillen. Na een tweede screentest, precies een week na de eerste, werd ik gebeld dat ik was verkozen. Nog geen week later lag ik al op het strand.
Spijt dat ik heb meegedaan heb ik nooit gehad, al denk ik niet dat ik ook heel veel aan het programma heb gehad. Ik had verwacht dat het programma een hit zou worden en ik daar misschien als bijna-kansloze enkele maanden de vruchten van kon plukken door winkeltjes te openen en dergelijke voor vele duizenden euro's. Ook heb ik geprobeerd tijdens het programma om mijzelf te profileren door middel van mijn zangtalent om misschien aanbiedingen in die richting te krijgen. Aangezien het programma niet echt een hit is geworden, is dat allemaal niet doorgegaan.

Wat deed je voor Villa Rubens en de Metro?
Ik ben in 1994 Journalistiek in Utrecht gaan studeren. Mede door mijn eigen laksheid en het feit dat ik de opleiding niet meer leuk vond, ben ik in oktober 1998 gaan werken voor De Twaalfde Man, de tweewekelijkse krant van FC Utrecht. Voor De Twaalfde Man stuurde ik de redactie aan en schreef zelf verhalen voor zes van de tien redactiepagina's. Daarnaast werkte ik mee aan het tweemaandelijkse magazine en maakte ik de programmaboekjes voor thuiswedstrijden. Na een jaar werd de stekker uit De Twaalfde Man getrokken, omdat de hoge heren verkeerd beleid voerden. De programmaboekjes en magazines ben ik toen wel nog twee seizoenen blijven doen. Daarnaast werkte ik via een uitzendburo voor PTT Post, 's avonds pakketjes rondbrengen. In augustus 2000 werd ik gevraagd om tijdens de Olympische Spelen in Sydney de redactie van Sportdreams te versterken. De eerste vier maanden werkte ik daar op detacheringsbasis, daarna kreeg ik een contract voor een halfjaar. Doordat de internetmarkt instortte, werd dat in juni 2001 niet verlengd. In oktober heb ik toen mijn studie weer opgepakt, terwijl ik daarnaast een WW-uitkering genoot. Het hervatten van de studie bleek geen succes, mede doordat ik eigenlijk al te lang gewerkt had. Dus na een jaar stopte ik daar weer mee en ging min of meer op zoek naar een nieuwe baan maar zonder succes. Mijn dagen bestonden vooral uit filmpjes kijken, in de kroeg hangen tot zeven uur 's ochtends en af en toe freelance eens een verhaaltje wegzetten aan bijvoorbeeld het GYMmagazine van de Kon. Ned. Gymnastiek Unie en Forza, het magazine van de SupportersVereniging FC Utrecht.

Daarnaast heb ik de vele vrije tijd die ik had gebruikt voor de oprichting van een politieke partij: Utregs Glorie. Dat was zo'n beetje in oktober 2001. Wij mikten op deelname aan de Tweede Kamerverkiezingen van januari 2002, maar het ging ons toch vooral om de dialoog tussen voetbalsupporters en de overheid op gang te brengen. Maar vreemd genoeg bleek dat er best veel animo voor de partij was, dus hebben wij doorgezet, compleet met persconferentie in Nieuwspoort voor alle (landelijke) media. Doordat wij het organisatorisch niet voor elkaar kregen om mee te doen aan de Kamerverkiezingen en wij de indruk kregen dat de kiezer toch weer naar de traditionele partijen zou gaan, hebben wij ons eind november teruggetrokken van de verkiezingen. Utregs Glorie bestaat nog steeds en wij zijn vast van plan om volgend jaar in ieder geval mee te doen aan de gemeenteraadsverkiezingen in Utrecht. Maar misschien komen er nog wel andere steden en dorpen bij. Ook heb ik samen met drie vrienden een reddingsactie voor FC Utrecht opgezet door het inzamelen van ruim 72.000 handtekeningen om op die manier de gemeenteraad er van te overtuigen 'ons' cluppie te helpen. Met dezelfde drie vrienden was ik mede verantwoordelijk voor Klein Galgenwaard, een groot feest in Vechtsebanen op de avond van de UEFA Cup-wedstrijd tegen Zilina, waar vanwege de relletjes tegen Legia Warsawa geen publiek bij aanwezig mocht zijn. Klein Galgenwaard werd door ruim drieduizend supporters bezocht en bleek dus een groot succes. Naast het kijken van de wedstrijd op een groot scherm hadden wij microfoons in de zaal opgehangen en het door de toeschouwers voortgebrachte geluid werd via een straalverbinding overgebracht naar een auto vol met grote speakers bij het stadion. Al werd die wagen na enkele minuten al weggestuurd door UEFA-waarnemers. Enkele supporters hadden daarnaast de kans om een glimp van de wedstrijd op te vangen vanuit een helikopter die vanaf Vechtsebanen naar Galgenwaard vloog en weer terug. In december 2003 heb ik in opdracht van de SV FC Utrecht de BunnikSide Beauty calendar gerealiseerd. Twaalf vrouwelijke Utrecht-supporters in niets onthullende kleding op de foto. In februari 2004 ben ik aan Villa Rubens mee gaan doen.

Kan je iets meer over Utregs Glorie vertellen? Hoe ben je op het idee gekomen? Hoe heb je het aangepakt? Waar staat Utregs Glorie nog meer voor?
Het idee voor Utregs Glorie ontstond tijdens het gemeenteraadsdebat naar aanleiding van de rellen tijdens de UEFA Cup-wedstrijd tegen Legia Warsawa. Wij waren daarbij als publiek aanwezig en verbaasden ons over de oppervlakkigheid van de raadsleden ten aanzien van voetbalsupporters. Omdat het niet de eerste keer was dat wij ons daar over verbaasden, kwam bij ons de gedachte op dat als over ons gepraat wordt, wij ook gesprekspartner moeten zijn. Utregs Glorie is in eerste instantie opgericht om de dames en heren politici ervan bewust te maken dat je in onze ogen pas goed supportersbeleid kunt maken als je de supporters laat meepraten. Wij hoopten door Utregs Glorie een podium te creëren om dit voor elkaar te krijgen. Blijkbaar hielp het direct, want een week na de oprichting van de partij werd het voltallige bestuur van de SV FCU al uitgenodigd om eens te komen praten op het stadhuis met burgemeester Brouwer en twee wethouders. Een politieke partij oprichten is niet zo heel moeilijk. Je gaat naar een notaris, richt een vereniging op waarbij de doelstelling van de vereniging een politieke is. Vervolgens ga je naar de Kiesraad van het ministerie van Binnenlandse Zaken, betaalt 450 euro en je bent een politieke partij. Alleen dan begint het, op welke manier ga je je als partij onderscheiden. Aangezien ik precies weet hoe de media werken, was het niet heel moeilijk om publiciteit te krijgen. Wij begonnen dus met een persbericht dat de partij was opgericht en schreven daarin dat we pas twee weken later de media te woord zouden staan op de persconferentie in Nieuwspoort. Maar onder aan het persbericht schrijf je dan een voetnoot dat ze voor meer informatie contact kunnen opnemen met die of die... Ik ben vervolgens twee dagen lang helemaal plat gebeld, van het plaatselijk sufferdje tot aan Barend en Van Dorp en Kopspijkers.

Waar staat Utregs Glorie nog meer voor? Wij willen met de partij het Utrechtse gedachtegoed uitdragen. De Utrechter staat bekend om het zeiken, maar draagt ook vaak een oplossing aan. Dat is precies de politiek die wij willen bedrijven. Signaleren van misstanden, daar de noodklok over luiden en vervolgens met een tegenvoorstel komen. En ondanks dat wij geen partij met een stem zijn, hebben wij toch al enkele grote beslissingen voor elkaar gekregen. Zo had de gemeenteraad het idee om toestemming te geven om hoger dan de Dom te gaan bouwen hier in het centrum. Wij hebben vervolgens de publiciteit gezocht dat wij daarover een raadgevend referendum wilden. Dat bleek erg te leven onder de bevolking, wij kregen daarop veel reacties. Met een delegatie van UG zijn wij vervolgens uitgenodigd op het stadhuis, hebben onze bezwaren op tafel gelegd, maar daarbij ook enkele oplossingen aangedragen (bijvoorbeeld bouwen in Leidse Rijn, in ieder geval niet binnen een straal van acht kilometer van de Dom) en vervolgens heeft de gemeenteraad niet ingestemd met het collegevoorstel. Dus zonder dat wij in de gemeenteraad zitten, hebben wij toch bijgedragen aan het behoud van de Dom als hoogste gebouw in de Utrechtse binnenstad. Momenteel is een speciale commissie bezig met het op grote lijnen samenstellen van het programma waarmee wij volgend jaar gaan meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen. Na de zomer beginnen wij met onze campagne, waarbij wij wederom veel gebruik zullen gaan maken van de media... Ik weet precies hoe je die mensen moet triggeren en maak daar ook graag gebruik van.

Dus waarschijnlijk zien we je ooit terug in Den Haag?
Of ik zelf ooit plaats neem in een zetel in Den Haag verwacht ik niet. Ik ben in het verleden wel vaker politiek actief geweest. Zo ben ik jarenlang secretaris en campagneleider van Streekbelangen'93 in Breukelen geweest. In die periode zijn twee verkiezingen geweest, waarbij ik bij geen van beide op de kieslijst stond. Destijds achtte ik mijzelf nog te jong om daadwerkelijk in de raad plaats te nemen en beviel een functie op de achtergrond mij meer. Wel zat ik in de steunfractie, een groepje 'wijze' heren die een keer per maand samenkwam om de agenda van de gemeenteraad voor die maand door te nemen en samen te bespreken wat onze raadsleden over de agendapunten gingen zeggen en of wij als partij akkoord gingen met het punt. Het is niet heel netjes om van jezelf te zeggen dat je het wel zou kunnen, maar toch doe ik het. Ik ben iemand die makkelijk praat en in discussies ook vaak goede argumenten kan aanvoeren. En ik ben ook wel iemand die van wat aandacht houdt, dus wie weet. Zeg nooit nooit, maar zoals ik er nu over denk kies ik voor UG toch een positie op de achtergrond. Al acht ik de kans vrij groot dat ik gevraagd word om ook op de voorgrond een belangrijke rol te gaan spelen tijdens de campagne...

Je hebt zingen staan bij je hobby's en het kwam ook al ten spraken toen we het over Villa Rubbens hadden. Ben je hier serieus mee bezig of is het alleen zingen onder de douche?
Het is inmiddels wel iets meer dan zingen onder de douche. Ik heb zingen altijd wel leuk gevonden, maar dan vooral in mijn eigen veilige thuissituatie of in de auto. Totdat ik een jaar of vier geleden meedeed met een karaoke en iedereen mij kwam complimenteren over hoe geweldig ik wel niet had gezongen. Dat zorgde ervoor dat ik regelmatig in de kroeg een microfoon greep en meezong met cd's. Mijn zangstem komt het dichtst in de buurt van die van Paskal van Blof. Al doe ik ook niet onder voor Robbie Williams bij bijvoorbeeld Angels. Andere nummers die ik veel zing zijn bijvoorbeeld Toen Ik Je Zag van Hero en Het Is Een Nacht van Guus Meeuwis. Serieuzer is het tot nu toe nog niet echt geworden, al lijkt mij het wel leuk om een keer een singletje uit te brengen ofzo. Misschien wordt dat mijn volgende project met een column in Metro... ;-)

Hoe bevalt het werken voor De Metro?
Ik hoor altijd van vrienden van mij dat ik een wereldbaan heb omdat ik altijd leuke dingen kan doen voor Metro. Dat klopt grotendeels wel. Zo zie ik vaak films weken zo niet maanden eerder dan de gemiddelde Nederlander en is één mailtje voldoende voor de beste plaatsen (namelijk backstage) bij concerten. En wil je eens een artiest interviewen, dan rennen de platenmaatschappijen het vuur uit hun sloffen omdat wij met Metro natuurlijk wel een aardig bereik hebben. Leukste gebeurtenis tot nu toe daarin was dat ik op een zekere avond werd gebeld door Ed Kowalczyk van Live voor een phoner, een telefonisch interview. Maar het heeft ook zo zijn keerzijde. Zo ben ik bijna nooit meer 's avonds thuis en zie mijn vrienden dus nauwelijks meer. Aan de andere kant kan ik wel bijna iedere dag uitslapen, al is dat nu wel stukken minder omdat ik drie keer per week in de sportschool ben in verband met mijn afvalrubriek. Daardoor is het thuis een ontzettende puinzooi omdat de uurtjes die ik thuis doorbreng liever anders besteed dan met het schoonhouden van mijn appartement.

Is dit iets wat je de rest van je leven wilt doen of heb je andere plannen voor de toekomst?
Ik ben niet iemand die heel lang hetzelfde blijft doen, dus ook bij Metro verwacht ik eigenlijk niet heel lang blijven... Ik ben een beetje rare vogel wat dat betreft, tenminste in het verleden. Eerst vind ik een bepaalde baan ontzettend leuk, maar van het één op het andere moment is dat goede gevoel weg. Ik ben dan ook heel makkelijk, lever meestal direct mijn contract (als daar sprake van is) in. Maar goed, totnutoe heb ik het prima naar mijn zin bij Metro. Natuurlijk zijn er ook mindere dagen, maar daar tegenover staan weer heel leuke dingen, zoals bijvoorbeeld een dagje achter de schermen bij een concert of een groot sportevenement. Het ABN AMRO World Tennis Tournament vond ik bijvoorbeeld heel leuk om een keer mee te maken en ook het hele circus van het Nederlands elftal is iets wat je een keer meegemaakt moet hebben. Maar op een gegeven moment heb je dat allemaal ook wel gezien, vermoed ik. Dus ik kan eigenlijk geen zinnig woord zeggen hoelang ik nog bij Metro blijf.
Wel wil ik, zoals praktisch iedere journalist, ooit een keer een boek schrijven. Ik had een jaar of zes geleden die ambitie al bijna vervuld, maar op het laatste moment ging het toen niet door. Vanwege mijn voorliefde voor FC Utrecht, het dertigjarig bestaan van de fusieclub in 2000 én het feit dat er nooit een behoorlijk boek over de club is verschenen, had ik plannen in die richting. Eigenlijk was alles al rond, ik had een uitgever gevonden, de redactie gevormd, statistieken geregeld, bijzonder beeld uitgezocht, enz enz. Ik moest het alleen nog even schrijven. Maar toen bleek dat FC Utrecht zich niet garant wilde stellen voor een eerste druk van 5000 exemplaren. Terwijl in mijn ogen een eerste druk van 5000 boeken in no-time uitverkocht zou zijn. Maar goed, wie weet komt het er ooit nog eens van. En of dat boek dan per se over FC Utrecht moet gaan is mij om het even, als het maar een goed en informatief werk is...

Wanneer zien we Sportdreamzz in de Metro staan?
De kans dat Sportdreamzz ooit in Metro komt, acht ik zeer gering... Het is al erg genoeg dat Davydoff regelmatig door mijn collegae benaderd wordt om zijn licht te laten schijnen over de soms briljante (ahum) stellingen die zij verzinnen op de Meningen. Al moet ik wel zeggen dat Davydoff meestal best zinnige antwoorden geeft, al zijn de stellingen soms om te huilen zo slecht.

Wat vind je van het forum op dit moment?
Het huidige forum is een prima alternatief voor het 'officiele' forum van Sportdreams. Ik weet nog goed dat SD daar mee stopte en ik in een soort van zwart gat terecht kwam. Ik ben dan ook erg blij dat toen een aantal mensen het initiatief nam om tot het huidige forum te komen. Toch mis ik wel een aantal dingen die er in het verleden wel waren. Zo zijn er haast nooit meer vette ruzies, mede doordat bijvoorbeeld iemand als Moker de de brui aan heeft gegegeven. Gelukkig zorgt het calimero-gevoel van de Tukkers af en toe nog voor wat vuurwerk, maar wat mij betreft mag dat best vaker. Ik houd wel van een beetje scherpe discussies, waarbij de forumleden elkaar niet sparen. En dan mag best op de man (of enkele vrouw) worden gespeeld. Dat mis ik ook wel, volgens mij zijn er maar een of twee forummende vrouwen. Dat waren er in het verleden ook wel eens meer. Wel merk ik dat ik minder fanatiek forum als toen ik nog meedeed aan de games. Vooral bij het Tennis-forum was ik in het verleden zeer actief, omdat in mijn ogen Tennis Manager met afstand de leukste game van Sportdreams is. Alleen kost het wel waanzinnig veel tijd als je het goed wilt doen. En als je een of twee weken verzaakt ben je eigenlijk al kansloos met al die fanatiekelingen. Ook de tennispoll vind ik geniaal, vooral toen ik na mijn rentree bij de tennispoll direct weekwinnaar werd. Dat zijn mooie dingen natuurlijk. Ik weet dat er ook dergelijke spelletjes bij het Voetbal forum zijn, maar heb me daar nooit zo in verdiept. Misschien dat dat nog iets is voor de toekomst. Ik wil in ieder geval volgend seizoen wel weer mee gaan doen aan Competitie Manager. Dat maakt het forummen er toch een stuk leuker op. Al vind ik het nu ook erg leuk om met de mede-forummers te discussieren over film en muziek.

Heb je misschien tot slot nog iets wat je kwijt wil? Een oproep, tips, wijsheden, opmerkingen, roddels, nieuwtjes etc etc.
Volgens mij heb ik wel genoeg gezegd in het voorgaande :-p Maar vooruit, nog één wijsheid dan: staar je niet blind op wat anderen hebben, maar koester wat je zelf hebt. En mocht je naar aanleiding van dit interview nog vragen hebben, dan kun je die altijd via een PM aan mij stellen...
Reply
#7
[Image: DSC00781.jpg]

Naam?
Marcel Mekkes

Leeftijd?
31

Woonplaats?
Ede

Beroep/opleiding?
Ik ben medewerker voorraadbeheer bij een bedrijf dat zijn magazijn beschikbaar stelt voor bedrijven zonder eigen opslagruimte.

Verliefd/verloofd/getrouwd?
Verliefd! Verrassend antwoord misschien gezien mijn leeftijd, maar de dag nadat het uit raakte met mijn vorige vriendin kreeg ik opeens een bloedmooie meid als nieuwe collega. Het is aan de ene kant een ontzettend stom en aan de andere kant ook wel een grappig gevoel. Ik ben sinds mijn tienerjaren niet zo verliefd meer geweest en wist me er absoluut geen raad mee in het begin. Maargoed om een lang verhaal kort te maken, ik heb nu een vriendschappelijke relatie met haar dus wie weet wordt het nog wat...

Favoriete voetbalclub?
NEC en een hele zooi buitenlandse clubs, zoals bv. Atletico Madrid, Schalke 04, Millwall en Inter. Ik ben sowieso altijd al een fan van het Italiaanse voetbal, dat stamt nog uit de jaren '80 toen Gullit, Rijkaard en van Basten er grote successen vierden.

Favoriete voetballer(s)?
Roy Makaay, een echte goaltjesdief en hij maakt het overal waar.

Favoriete voetballer(s) internationaal?
Maradona, al is dat zo langzamerhand ook wel wat jaartjes geleden. Ik kijk ook altijd graag naar spitsen met een neusje voor de goal, geweldig om ze 89 minuten niet te zien en dan plotseling de winnende treffer te zien maken, zoals Makaay dus. Ook Adriano van Inter en Romario vroeger.

Favoriete trainer?
Co Adriaanse, hij heeft zichzelf bewezen als vakman en bovendien mag ik hem wel omdat ie nooit een blad voor zijn mond neemt. Al kraamt ie natuurlijk ook wel es onzin uit.

Mooiste Stadion?
San Siro, geweldige ervaring om een vol San Siro mee te maken. Je zit daarboven op het veld, het stadion heeft een stuk of 6 ringen en de Italiaanse voetbalsfeer maakt het perfect. Als daar gescoord wordt weet je echt niet wat je meemaakt.

Mooiste tenue?
Het rood-wit-blauw van Atletico Madrid en het blauw-zwart van Inter.

Voetbal je zelf?
Ik heb vanaf mijn 6e tot mijn 26e gevoetbald, echter toen het zo rond mijn 17e duidelijk werd dat ik de plaatselijke top niet zou halen, ben ik op een lager niveau gaan voetballen. De laatste jaren van mijn carrière nog in een bierteam gespeeld, maar nadat ik in het seizoen 1999-2000 2 X zwaar geblesseerd ben geraakt was de lol er voor mij af. Altijd dat gezeik met afzeggingen, clubgrensrechters etc. droegen er ook toe bij dat ik 5 jaar geleden gestopt ben.

Andere sporten die je leuk vind?
Wielrennen, darten en NBA-basketball. Wielrennen vooral de klassiekers en de Tour, die massasprints vind ik geweldig om naar te kijken. Ook breekt tijdens de tour vaak de tourspelletjesziekte bij me uit.

Hobby's?
Lezen, btje computeren en het laatste half jaar vooral internetpoker.

Favoriete film?
Goodfellas, Scarface en Donnie Brasco. Misdaad is dus mijn genre.

Favoriete muziek?
Niks speciaals, de meeste top 40 muziek vind ik wel aardig. Van Britney Spears tot Eminem, er zit altijd wel een leuk deuntje tussen.

Favoriete TV programma?
Peter R. de Vries. Hij durft als 1 van de weinigen het functioneren van politie en justitie openlijk aan de kaak te stellen. Ook die reportages over onopgeloste moordzaken vind ik erg goed gemaakt. Ook heeft die man best wel humor waar ik wel om kan lachen. Ik sla voetbal insite op de maandag bijna nooit over. Johan Derksen heeft een nuchtere kijk op voetbal en verwoord vaak de mening van het volk Bovendien is ie niet vies van wat gepeperde uitspraken. Verder kijk ik niet zo heel veel tv.

Je favoriete boeken/tijdschriften?
Boeken natuurlijk misdaad, de Engelse schrijver Simon Kernick is een echte aanrader. Qua tijdschriften ben ik lid van de VI en af en toe koop ik de Donald Duck en de Aktueel.

Wie is je grote voorbeeld?
Die heb ik niet!

Wat is je levens motto?
Heb ik niet. Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd komt nog het dichtst in de buurt, Maar da's een cliché.

Aan welke managerspellen doe je mee?
Alleen CM al hou ik het bekeken voor de rest van dit seizoen.

Wanneer voor het eerst op het forum?
Blauwe forum, tijdens de tour van 2001. Toen de tour was afgelopen ben ik overgestapt naar het CM-forum.

Waarom Dommel als forumnaam?
Da's een goeie, ooit had ik als forumnaam "bier" omdat ik op dat moment niks beters kon verzinnen. Waarschijnlijk nam ik net een slok toen ik een naam moest invullen ofzo. Maar mijn toenmalige buurman was helemaal gek van tekenfilms en hij zong altijd dat liedje van die tekenfilm Dommel. Toen heb ik 't "op zijn uitdrukkelijke verzoek" maar veranderd in Dommel.

Favoriete forummer(s)?
Matador en Lamme Lennie. Ik moest in die tijd van het bondscoachspel altijd erg lachen om hun gekibbel. Elke dag probeerden ze mekaar "op een nette manier" voor lul te zetten. Prachtig leesvoer was het, helaas hebben de heren er op een gegeven moment een punt achter gezet. Verder kan ik altijd wel lachen om Moker, GZ, Treesong, Dugarry, EJR en natuurlijk Jansoe en EB Sports. Mogen de heren ieder voor zich uitmaken waarom ze zo "grappig" zijn.

Minst favoriete forummer(s)?
Waf en sinds zijn FVDW-interview VMG. Waf omdat hij altijd zo denigrerend doet over mensen die niet uit Rotterdam komen en vooral omdat ie heel vervelend wordt als ie een discussie niet kan winnen. Echt zo'n type dat nooit zijn ongelijk wil toegeven. Over VMG: lees zijn interview en je weet waarom. Zo'n sukkel kom je maar zelden tegen. En dat zeg ik dus niet omdat ik zijn minst geliefde forummer ben.

Behaalde resultaten waar je trots op bent?
*Ik neem aan dat je CM bedoelt?* Dat is in het seizoen 2002-2003, toen stond ik met de winterstop ver weg in postcodeland, maar 1 ronde voor het einde van de competitie was ik opgeklommen tot de 14e plaats. Aangezien dat 1 of andere flutprijs was heb ik de laatste ronde alles of niks gespeeld om in de top-10 te komen, om vervolgens als 17e te eindigen, net buiten de prijzen. Maar of ik daar nou echt trots op moet zijn weet ik niet...

Je bent de laatste tijd samen met een aantal andere forummers helemaal into poker. Hoe komt dat zo?
Voor mij persoonlijk begon het vorige zomer tijdens een regenachtige zondagmiddag toen ik met een halve kater naar 1 of andere saaie etappe in de tour aan het kijken was.
De vorige dag hadden ik en nog wat vrienden onze maandelijkse kaartavond, en aangezien ik die spelletjes altijd erg leuk vind ben ik es op internet gaan kijken of er ook zoiets online was. Zo kwam ik dus bij Pacific Poker terecht, Zij gaven een forse bonus weg als je bij hen zou komen spelen. Maar na het nodige beginnersgeluk verloor ik dus, simpelweg omdat ik te weinig op de hoogte was van allerlei strategieën en trucs die bij poker komen kijken.
Toch was ik nog wel enthousiast omdat ik het spelletje toch wel leuk vond heb ik besloten me er meer in te verdiepen. Ik heb de nodige boeken besteld en gelezen, heel internet afgezocht naar tips om mijn spel te verbeteren. Na een tijdje raakte ik met Treesong en EJR in gesprek over poker, zij waren ook erg enthousiast en spelen nu ook regelmatig online.

Het geheim van poker is eigenlijk dat als je veel geduld en discipline hebt je op de lange termijn altijd wint. Zoals elke beginner loop je tegen de nodige teleurstellingen aan maar als je het leuk vind om te doen en je vind het niet erg om een uur naar buiten te staren als je slechte kaarten krijgt die je moet weggooien heb je er een hele mooie bijverdienste aan. Om je een voorbeeld te geven: tot nu toe heb ik deze maand(maart) $1300 verdiend. Dat is toch wel een hele lekkere bijverdienste. Ik heb er net een nieuwe fiets van gekocht en 2 nieuwe pokerboeken besteld(om een andere spelvorm te leren). En toch ben ik nog niet tevreden over mijn spel, ik weet van mezelf dat ik de nodige fouten heb gemaakt die me gewoon geld hebben gekost(Treesong zal dat beamen Yellow Wink ). Zaak is dus ook kritisch op jezelf te blijven en altijd proberen je spel te verbeteren.

Ben je niet bang dat je straks een flinke gokverslaving oploopt?
Grappig dat je het vraagt, maar onbewust is je vraagstelling verkeerd. Poker is geen gokken, het is vaardigheid. Dwz: een combinatie van geduld, discipline, scherpte en net zoals bij ieder ander spel moet je af en toe ook es geluk hebben. Maar op de lange termijn wint altijd de beste speler, niet de gelukkigste speler.
Kijk als jij regelmatig naar het casino gaat en bv. Blackjack speelt, heb je een probleem. Bij blackjack keert het Casino 98% uit, van iedere 100 Euro die er ingezet wordt zijn er 2 voor het Casino. Op de lange termijn win je het dus nooit. Wat dat betreft is poker veel eerlijker, omdat je niet tegen het huis speelt maar tegen andere mensen hoef je geen rekening te houden met de winstmarge dus de kansen zijn voor iedereen gelijk.

Verslaafd aan het spelletje ben ik zeker, maar omdat het een winstgevende verslaving is heb ik er geen problemen mee Yellow Wink
Het wil overigens niet zeggen dat ik elke dag uren zit te spelen, als je een tijdje lang slechte kaarten krijgt en je verliest alleen maar wordt je het vanzelf wel zat. Uitloggen en de volgende dag weer met een frisse kop opnieuw proberen. En net als bij andere zaken heb je soms ook wel gewoon eens "geen zin". En als je geen zin hebt moet je niet gaan spelen, want dan ben je niet scherp. En als je niet scherp bent, kost het je geld.

Klinkt allemaal al erg "serieus". Zou jij dit als beroep kunnen doen? Of moet je dan naar Las Vegas gaan?
Nee, voorlopig niet. Er kleven nogal wat nadelen aan als je besluit beroepsspeler te worden. Ten eerste moet je hogere limieten gaan spelen om te zorgen dat je hogere bedragen wint. Die paar honderd dollar die ik nu gemiddeld per maand win is absoluut niet genoeg om in je levensonderhoud te voorzien. Nadeel van die hogere limieten is natuurlijk dat daar ook de betere spelers zitten, dus het is absoluut niet gezegd dat je ook daar een winnende speler bent.

Ten tweede wordt de druk van het moeten winnen veel groter, stel je voor dat je een maand hebt waarin je een paar honderd dollar verliest(dat kan de beste overkomen). Nu is dat nog wel op te vangen, omdat ik er een gewone baan naast heb. Maar als je prof bent, moet je winnen anders heb je simpelweg geen inkomen! Die rekeningen blijven wel komen hoor...ik denk dat ik dan veel te gespannen zit te spelen, itt tot de vrijblijvendheid waarmee ik nu speel.

Ten derde weet ik niet of ik de discipline heb om 40 uur per week "verplicht" te pokeren, zeker nu de zomer er weer aan komt denk ik niet dat ik die vrijheid aankan. Als je geen echte verplichtingen hebt blijf je 's morgens toch wat langer op je nest liggen, je gaat wat vaker doordeweeks 's avonds weg...ik denk niet dat ik dan elke dag fris en uitgerust achter mijn pctje zit. En dat is wel een voorwaarde om goed te spelen.

Als je me deze vraag over een half jaar nog eens stelt en ik heb elke maand een aardig bedrag verdiend ga ik er misschien eens over nadenken, maar voorlopig dus niet. En als je beroepsspeler wilt worden hoef je absoluut niet naar Las Vegas, over de hele wereld worden live-pokertoernooien georganiseerd. De WSOP(World Series Of Poker) is natuurlijk elk jaar in Las Vegas, maar dat is een 1malig evenement

Wat zijn jouw taken als medewerker voorraadbeheer?
Eigenlijk van alles en nog wat, maar het belangrijkste is dat je bijhoudt welke artikelen veel gevraagd worden en welke niet. Op basis van die gegevens ga je het orderpickgebied indelen, je zorgt dus dat artikelen waar weinig voorraad meer van is en die dus ook bijna niet meer besteld worden weer de "hoogbouw"(stellingen tot 10 meter hoog waar je alleen met een speciale heftruck, een combi, bij kan) in gaan. De ruimte die dan vrijkomt gebruik je dus om de nieuwe artikelen in te zetten. Zo optimaliseer je dus de goederenstroom, je zorgt er eigenlijk voor dat een magazijnmedewerker zo weinig mogelijk tijd kwijt is om zijn order te lopen. Om je een idee te geven: onze belangrijkste klant kent
+/- 1000 artikelsoorten en ongeveer de helft daarvan is plaats voor in het orderpickgebied. Bijna elke dag komen er nieuwe artikelen bij dus dat houdt ook in dat je bijna elke dag moet uitzoeken welke artikelen uit het orderpickgebied moeten verdwijnen. Ook moet je bij het toewijzen van nieuwe artikelen aan het orderpickgebied weer rekening houden met allerlei zaken, zoals het zoveel mogelijk in 1 gang houden van dezelfde soort dozen(die zijn dan weer makkelijker te verwerken door de orderpickers), de snellopers vooraan plaatsen(dat scheelt weer een minuut reistijd) etc.

Verder moet ik voorraadverschillen uitzoeken, je zult begrijpen dat met orderpicken vaak fouten worden gemaakt(bv. doos te veel gepakt, doos te weinig, dozen van een verkeerde locatie) en vroeg of laat houden we dan op een bepaalde locatie een doos over of komen we wat tekort. Deze verschillen op de locatie worden door de magazijnplanner gecorrigeerd naar het huidige aantal(anders kan de magazijnmedewerker niet verder) en 's morgens draai ik dan een lijst uit met wat er de vorige dag allemaal is gecorrigeerd, ik mag dan uitzoeken hoe deze verschillen ontstaan zijn en proberen de voorraad weer op orde te krijgen.

Voor de tijd die ik dan nog over heb zijn er altijd nog wel wat lange-termijn klussen, maar ik besteed het vooral aan roken en het bezoeken van de afdeling waar mijn grote liefde werkzaam is Yellow Wink
Mijn hele bureau is dus een verzameling van A4-tjes met allerlei opdrachten om dit te doen, dat uit te zoeken, dat voor te bereiden, maar dat laat ik lekker liggen totdat de baas het zat is en het zelf gaat doen Yellow Razz

Lezen is een hobby van jou. Betekent dit dat je 1 boek per week verslint en je huis vol staat met boeken?
Nee hoor, ik lees eigenlijk alleen maar een half uurtje voordat ik naar bed ga en verder misschien alleen op een regenachtige zondagmiddag. Ook als ik een voetbalwedstrijd aan t kijken ben(onlangs nog Lyon-Psv) en de wedstrijd is niet zo heel bijster spectaculair wil ik er nog wel es een boek bij pakken. Soms doe ik dus wel een maand over een boek. Dus zo heel veel boeken heb ik ook niet in huis.

Oa. Milwall en Atletico Madrid staan bij je favo voetbalclubs. In Nederland krijgen we niet super veel mee van de competities waar die clubs in uitkomen, vooral Milwall is voor heel veel Nederlanders een grote onbekende. Hoe komt het dat jij ze beschouwt als 1 van je favoriete clubs?
Dat heeft er oa mee te maken dat ik altijd tegen de stroom inga. Een jaar of 10-15 geleden was iedereen altijd helemaal gek van Barcelona, terwijl de "schoppers" van Atletico altijd in een negatief daglicht werden gesteld. Voor mij is dat dan een reden te meer om zo'n club wat meer te gaan volgen, en ja, dan krijg je vanzelf een zwak voor die club. Ook de overdreven media aandacht voor Barcelona was me altijd een doorn in het oog, dus daar ga je je tegen afzetten en daardoor wordt de "liefde" voor Atletico nog groter.
Wat Millwall betreft, ook die club was een jaar of 10 geleden altijd negatief in het nieuws ivm supportersrellen. Typisch wat voor mij om dan tijdens een weekendje Londen juist een wedstrijd van Millwall mee te pakken, waar anderen Arsenal of Chelsea verkiezen. En als je er 1maal geweest bent, blijkt 't allemaal erg mee te vallen. De mensen daar vonden het fantastisch dat ze bezoek uit het buitenland kregen, de sfeer is nog typisch engels, het voetbal lekker slecht zoals het hoort in de lagere engelse divisies, dit allemaal itt bv Arsenal, Chelsea en Manchester United, wat miljoenenbedrijven geworden zijn maar die de band met de echte supporters natuurlijk allang kwijt zijn. Ik heb begrepen dat de supporters van Manchester United het nu zat zijn, ze protesteren tegen de komst van een nieuwe Amerikaanse eigenaar die alleen maar geld aan de club wil verdienen maar dus verder niets om het voetbal geeft. Deze supporters willen dat het voetbal weer op de 1e plaats komt te staan ipv het verdienen van geld. En gelijk hebben ze natuurlijk.
Maar in feite komt het erop neer dat hoe meer mensen een bepaalde sympathie voor een club tonen, hoe meer ik me daartegen ga afzetten. Ik weet ook niet hoe het komt, zo ben ik gewoon Yellow Razz

In het verleden was je behoorlijk nadrukkelijk aanwezig op het forum. De laatste tijd zien we je nog zelden, is daar een reden voor?
Jazeker, sinds 1 januari werk ik gewoon in dagdienst en voor internetten vanaf de werkplek heb ik simpelweg geen tijd. Blijft over de het einde vd middag en de avond, maar ben dan ook vaak druk met andere dingen natuurlijk.
Tot vorig jaar werkte ik in 2-ploegendienst, dan had ik afwisselend 's morgens en 's middags tijd zat om alle topics rustig door te nemen, maar dat ligt nu gewoon iets anders. Tot een uur of 7 's avonds heb ik gewoon andere dingen te doen, maar toch lees ik bijna elke dag het forum wel ff door. Ook moet ik zeggen dat er de laatste tijd weinig topics meer zijn die ik een reactie waardig vind. Vroeger was het forum gewoon wat levendiger. Dat is geen verwijt, maar een constatering. Maar er zal ongetwijfeld weer een periode komen waarin ik wat actiever word.

Het lijkt wel of je een soort van haat/liefde verhouding hebt met het forum. Klopt dat?
Dan weet je meer dan ik. Het klopt wel dat ik met sommige forummers wat beter overweg kan dan met andere en ik wil nog wel es iemand in de maling nemen, maar een haat-liefde verhouding? Nee dat gaat me te ver.

Waarschijnlijk doel je op het feit dat ik voor een paar jaar terug wel es heb "gedreigd" niet meer te komen, maar dat had meer met het beleid van SD en de moderators van toen te maken.
Integendeel zelfs, ik draag dit forum een warm hart toe en niets dan lof voor de mensen die dit opgezet hebben, ze organiseren van alles om het iedereen naar de zin te maken. Als een soort blijk van waardering daarvoor ben ik dan ook supporter geworden.

Je bent toch toen zelfs gebanned door die moderators?
Ja! ff denken hoe zat dat ook alweer. Oh jah, Matador en ik hadden afgesproken het tennisforum wat "op te leuken" dmv het plaatsen van allerlei niet-relevante berichten, omdat er op dat tennisforum alleen gepost werd over de tennispoll en tussenstanden van de vreemdste toernooien. Er was daar nooit een leuke OT-discussie gaande, en daar wilden wij verandering in brengen. Dat werd dus helemaal niet gewaardeerd en een 4-tal tennisforummers heeft toen een ban voor ons aangevraagd welke nog gehonoreerd werd ook.

Wat vind je van het forum op dit moment?
Dit begint echt een geweldig forum te worden, naast de discussies over de reguliere SD-spelletjes worden er allerlei spelletjes georganiseerd, er zijn aparte fora voor de spellen die niet onder SD vallen, je hebt de TTT, FvdW, er is altijd ruimte voor stevige OT-discussies, er zijn genoeg forummers die de nodige humor in de strijd gooien, niets dan lof dus eigenlijk.

Tot slot nog vragen, opmerkingen, tips of wijsheden die je wilt delen met het forum?
1 opmerking: mochten er mensen enthousiast zijn geworden over het internetpoker, weet wel waar je aan begint. Een onervaren speler kan binnen de kortste keren een hele hoop geld verliezen, het is dus belangrijk dat je goed voorbereid bent als je van plan bent serieus te gaan spelen. Je kan me altijd een PB sturen mocht je meer informatie willen.
Reply
#8
....
The great old Ludwig von...
Reply
#9
Leuk initiatief was dat.

Dommel met z'n poes in z'n hand :Big Grin
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#10
haha ja prachtig he, de meeste van die interviews zijn zwaar outdated maar wel heerlijk om terug te lezen
Reply
#11
De sjenk, zo zag ik er dus uit met haar.... Undecided
Reply
#12
Fabian Wrote:De sjenk, zo zag ik er dus uit met haar.... Undecided

Helemaal de gabberscene in?? :razz:
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#13
Het interview met Jochem heeft mij zeker geïnspireerd om ook bij Metro te gaan werken ;-)

En ik mis wel het interview met onze topmodel Bocaloca. Daar heb ik ook veel plezier aan beleeft.
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply
#14
Is misschien wel leuk om dit weer op te pakken...
" Het leven is tijdelijk en de dood is onvermijdelijk. Maar stel dat je niet dood kon gaan, dan had je stomweg niet bestaan. Wees blij dus dat je straks mag sterven en laat het je leven niet bederven, begrepen......"
Reply
#15
Ekslem Wrote:
Fabian Wrote:De sjenk, zo zag ik er dus uit met haar.... Undecided

Helemaal de gabberscene in?? :razz:

Nee, een heul andere scene: Fabian is de rechter:
[Image: 210orthodoxjews2.jpg]
:wink:
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#16
Davydoff Wrote:Het interview met Jochem heeft mij zeker geïnspireerd om ook bij Metro te gaan werken ;-)

En ik mis wel het interview met onze topmodel Bocaloca. Daar heb ik ook veel plezier aan beleeft.

Nog steeds geen taalredacteur gevonden zie ik.... :8:
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#17
Gerben Zonderland Wrote:
Davydoff Wrote:Het interview met Jochem heeft mij zeker geïnspireerd om ook bij Metro te gaan werken ;-)

En ik mis wel het interview met onze topmodel Bocaloca. Daar heb ik ook veel plezier aan beleeft.

Nog steeds geen taalredacteur gevonden zie ik.... :8:

Ik moet jou toch scherp houden!
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply
#18
Davydoff Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:
Davydoff Wrote:Het interview met Jochem heeft mij zeker geïnspireerd om ook bij Metro te gaan werken ;-)

En ik mis wel het interview met onze topmodel Bocaloca. Daar heb ik ook veel plezier aan beleeft.

Nog steeds geen taalredacteur gevonden zie ik.... :8:

Ik moet jou toch scherp houden!

Ik lees elke dag dat krantje van jullie. Daar staat genoeg in om mij scherp te houden... :wink:
Maarreeeehhh... al wel eentje aangenomen? Wat schuift dat?
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#19
Gerben Zonderland Wrote:
Davydoff Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:
Davydoff Wrote:Het interview met Jochem heeft mij zeker geïnspireerd om ook bij Metro te gaan werken ;-)

En ik mis wel het interview met onze topmodel Bocaloca. Daar heb ik ook veel plezier aan beleeft.

Nog steeds geen taalredacteur gevonden zie ik.... :8:

Ik moet jou toch scherp houden!

Ik lees elke dag dat krantje van jullie. Daar staat genoeg in om mij scherp te houden... :wink:
Maarreeeehhh... al wel eentje aangenomen? Wat schuift dat?

volgens mij wel ja... maar een tweede zou geen overbodige luxe zijn. :wink:
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply
#20
Tree was trouwens erg populair afgelopen maand. competitieteam.nl is gezocht en gevonden op google door de volgende searchphrases:

vance jack duivelsprinsen treesong 1 4.7 %
interview kinderboekenillustrator 1 4.7 %
Reply
#21
En 'schapenneuken' dan?
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#22
Mac Wrote:Tree was trouwens erg populair afgelopen maand. competitieteam.nl is gezocht en gevonden op google door de volgende searchphrases:

vance jack duivelsprinsen treesong 1 4.7 %
interview kinderboekenillustrator 1 4.7 %

Hakkuh
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#23
geen zin om bij een hoop mensen een na zoveel tijd nog een keer een interview te doen?
na zoveel tijd zullen er bij veel een hoop dingen gewijzigd zijn?
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Reply
#24
wat houd je tegen?.....fotomodel Wink
Economists do it with models...
Reply
#25
Tijd :razz:
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Reply
#26
tis gewoon een kort interviewtje...je hoeft geen heel boek te schrijven Dead
Economists do it with models...
Reply
#27
Wil jij dan het eerste "Slachtoffer" zijn?
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Reply
#28
@gitter: op die eerste foto, daar naast je is dat nou theo?
Reply
#29
ja inderdaad Smile
The great old Ludwig von...
Reply
#30
godver wat heeft ie daar nog veel haar zeg :p
Reply


Forum Jump: