The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Megatycoon
#91
Okay, ik heb nu wel voorpagina-add's voor beide zaken lopen a 12k meen ik. Die wel gewoon houden?
Adviseur heb ik niet, net zomin als een secretaresse. Is dat aan te raden? Wat zijn de voordelen? Hoezo kun je dan gemakkelijker inkopen?

edit: et voila... zojuist de schappen van beide café's gevuld en we staan rood. Het is nog maar 386,- maar toch...
Ben er wel achter gekomen dat de gemiddelde prijzen (handig om te zien) veeeeeeel hoger liggen dan mijn prijzen dus de prijzen maar even flink opgeschroefd.
Reply
#92
maar 386 rood?
ik sta nu iets meer dan 500k rood. net m'n 2e snackbar geopend en ietwat enthousiast ingekocht. schijnbaar kun je niet meer inkopen als je meer dan 500k rood staat, dus nu zitten mn 2 snackbars vol qua voorraad en hebben mn slager en kroeg niks te verkopen #-o
Reply
#93
Ara het is maar 150k. Verder kan het in het begin ook ludiek zijn om telkens 2 keer 4000 op paarden in te zetten. Krijg je bij winst 80000 voor terug.

Wat je ook kunt doen is gewoon inschrijven bij een bankoverval. Als je bij de juiste zit krijg je mooi cash binnen. Moet je dan wel witwassen op de zwarte markt of gewoon witwassen.
Reply
#94
Tool, ik ben dan ook net pas gisteren begonnen he?! En heb behalve een tweetal volgepakte café's met een totaal van 5 medewerkers nog helemaal niks (ja, wat kaal bouwmateriaal voor het geval ik een 3e vestiging, een bruin cafeetje, wil openen)

Phoebus, is het niet handiger om eerst legaal je centen te verdienen?
Reply
#95
secretaresse is er vooral om punten te halen. Dus ondernemerspunten,politiek en/ of crimineel. Toen ik begon heb ik bij elke winkel gewoon maximaal (120k)reclame gedaan ,want dat levert het meeste op. Moet je wel al je schappen tot de nok vol hebben.
Als je nou heelsnel gaat groeien, krijg je als je hoofdkantoor op nivo 7 zit een gratis adviseur. Vooral als je veel toko's hebt (of gaat krijgen)is een adviseur onmisbaar.
Bij personeel is het belangrijkste, klantvriendelijkheid in de winkels. Voor de rest hoef je (nog) nergens op te letten bij personeel.
Winnen is niet alles,
maar verliezen is NIETS!!!
Reply
#96
ik ben ook pas 6 rondes bezig Marshall Smile

dr is niks mis met veel in de min staan na al je aankopen gedaan te hebben, zolang je het maar niet 5 of 6 rondes achter elkaar doet...
Reply
#97
Was ik ook niet van plan Tool... En Adder, klantvriendelijkheid heb ik ze ook op aangenomen. Ze hebben allemaal een rollenspelletje mogen doen tijdens de sollicitatieprocedure. Verder mochten ze niet teveel loon eisen en niet ouder zijn dan 40 (een 55jarige in een cafe staat niet...)
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#98
Marshall Wrote:...en niet ouder zijn dan 40 (een 55jarige in een cafe staat niet...)

Als je dat hier in Groningen zegt krijg je een rechtzaak aan de broek. Vraag maar aan Sjoerd Kooistra. :wink:
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#99
Ik zeg dat dan ook niet in Groningen maar op een internetforum he?! :roll:
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
Marshall, misschien dat je voor GZ een kroeg kan openen in Groningen. Omzet zit wel goed dan. :wink:
Winnen is niet alles,
maar verliezen is NIETS!!!
Reply
Dan plaats ik een add voor personeel:

Gezocht: barpersoneel (v)

Functie-eisen
- minimum leeftijd 40 jaar
- hooguit goed in Nederlands
- uitstekend in lullen en schenken
- in bezit van rijbewijs B
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
T00L Wrote:maar 386 rood?
ik sta nu iets meer dan 500k rood. net m'n 2e snackbar geopend en ietwat enthousiast ingekocht. schijnbaar kun je niet meer inkopen als je meer dan 500k rood staat, dus nu zitten mn 2 snackbars vol qua voorraad en hebben mn slager en kroeg niks te verkopen #-o

Zo snel mogelijk je personeel, als je datr nog niet gedaan hebt, verplaatsen naar die slagerijen. als je na de update meer dan 500K rood staat ben je failliet.
Reply
Moet eerlijk zeggen dat ik alleen personeel aanneem dat een overalscore van boven de 48 heeft. Heb alleen met de aankoop van wat winkels een paar kneuzen overgenomen omzet steeg meteen subsantieel daar met beter personeel.

Die 120K scheelt echt, moet het nog bioj sommigen daarop zetten, maar ben eerst bezigf met een grote schoonmaak. De tankstations in Groningen gaan eruit, er staan er dus 6 te koop nu deels met voorraad. Daarna wordt er weer een groothandel gestart, namelijk in telecomproducten eens kijken of daar wat in valt te verdienen want de winst van die Cafegroothandel is net voldoende voor een Audi A6.

Hoop binnekort naar 3 te stijgen .
Reply
Waar is die auto voor nodig trouwens? Enkel status zeker? Ik doe alles voorlopig nog met de benenwagen...
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
Aragorn Wrote:
T00L Wrote:maar 386 rood?
ik sta nu iets meer dan 500k rood. net m'n 2e snackbar geopend en ietwat enthousiast ingekocht. schijnbaar kun je niet meer inkopen als je meer dan 500k rood staat, dus nu zitten mn 2 snackbars vol qua voorraad en hebben mn slager en kroeg niks te verkopen #-o

Zo snel mogelijk je personeel, als je datr nog niet gedaan hebt, verplaatsen naar die slagerijen. als je na de update meer dan 500K rood staat ben je failliet.

sta 526k in de min ofzo, en mag toch wel hopen dat ik 50k aan omzet haal ;-) de lasten van die 2 lege ondernemingen zijn niet zo zwaar dat ik me nu zorgen maak ofzo...

waarom zou ik eigenlijk mn personeel naar een lege slagerij verplaatsen? neem aan dat je die snackbars bedoelt, maar die hebben allebei al 3 personeelsleden.

en ik zie net dat ik voor de kroeg nog wel 20.000 bier heb kunnen kopen, dus dat valt ook wel weer mee... zou dat eigenlijk werken, bv alleen bier verkopen in je kroeg?
Reply
Tool:
Nee, elk schap moet een ander product zijn.

Marshall:
Auto heb je nodig voor ramkraken.

Aragorn:
voorraad vervalt als iemand anders de toko overneemt.
En wat jij zegt over meer dan 500k rood staan is nieuw voor mij.


Voor jullie allen:

Als je inkoopt, doe het in 1 koop, want als je dat doet kan je zelfs miljoenen de min in gaan.
Ikzelf heb al een keer 80 Miljoen in de min gestaan.
2 beurten later ben ik opnieuw begonnen :wink:
Winnen is niet alles,
maar verliezen is NIETS!!!
Reply
Waarom zou je miljoenen de min in willen gaan? Dat kun je toch van zijn lang-zal-ie-leven niet meer corrigeren?
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
Marshall Wrote:Waarom zou je miljoenen de min in willen gaan? Dat kun je toch van zijn lang-zal-ie-leven niet meer corrigeren?

Wel als je groothandels en/of fabrieken hebt. Maar dat gebeurt pas vanaf nivo 5(GH)en nivo 3 (fabriek)

Ik probeerde in het begin altijd VOOR de vrijdag update zoveel geld als mogelijk weg te sluizen, omdat Vrijdag belastingdag is.
Met name als je wat groter wordt zie je de mio's wegvloeien.. Op dit moment is dat bij mij 22.
Vermogen staat nu bij mij op 221.
Winnen is niet alles,
maar verliezen is NIETS!!!
Reply
Na hoeveel rondes ga je eigenlijk een niveau hoger? ben nu 7 rondes actief.
mn poging tot het stelen van een auto is jammerlijk mislukt, maar dit is ruimschoots gecompenseerd door de paardenraces

trouwens, dat miljoenen in de min staan gaat bij mij niet lukken, als ik over de -500k heen ga, koopt ie voor de overige schappen niks meer in (in expert inkoopscherm)
Reply
T00L Wrote:Na hoeveel rondes ga je eigenlijk een niveau hoger? ben nu 7 rondes actief.
mn poging tot het stelen van een auto is jammerlijk mislukt, maar dit is ruimschoots gecompenseerd door de paardenraces

trouwens, dat miljoenen in de min staan gaat bij mij niet lukken, als ik over de -500k heen ga, koopt ie voor de overige schappen niks meer in (in expert inkoopscherm)

elke 18 rondes.

Doe je het dan allemaal in 1 koop? Als je dat doet dan hebben ze dat veranderd. Bij GH's en fabrieken kan het nog wel.
Winnen is niet alles,
maar verliezen is NIETS!!!
Reply
T00L Wrote:Na hoeveel rondes ga je eigenlijk een niveau hoger? ben nu 7 rondes actief.
mn poging tot het stelen van een auto is jammerlijk mislukt, maar dit is ruimschoots gecompenseerd door de paardenraces

trouwens, dat miljoenen in de min staan gaat bij mij niet lukken, als ik over de -500k heen ga, koopt ie voor de overige schappen niks meer in (in expert inkoopscherm)

Klopt volgens mij is dat ook vermogensafhankelijk, cq. bezit van aandelenkapitaal wil ook helpen. Heb inmiddels meer dan 40 mln. in aandelen zitten, vooral omdat ik te lang gewzcht heb met het bouwen van een groter hoofdkantoor.
Reply
Nou, voor een beginnende Café-eigenaar loopt het redelijk. Vandaag na de update een winst van 180k en na het aanvullen van de schappen nog 95k over. Netjes dacht ik zo. Alleen nu? Café's draaien schijnbaar wel redelijk, misschien valt dat nog te perfectioneren maar dat is wel okay. Waar ligt hem nu de uitdaging in? Waar kom je elkaar tegen in dit spel of is dit meer een spel 'stand alone' dus zonder interactie met anderen?
Ik kan nu wel een 3e café gaan openen maar wat dan? Een 4e? En daarna een 5e? Is dat de uitdaging van dit spel?
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
Ja groeien is het motto, daarnaast krijg je op hogere niveau's meer mogelijkheden zoals Groothandels, fabriekn e.d.

Je koet trouwens gemakkelijk 3 a 4 ton winst kunnen maken met een Cafe. Tip bouw alles op A1 lokaties.
Reply
Adder Wrote:Marshall, misschien dat je voor GZ een kroeg kan openen in Groningen. Omzet zit wel goed dan. :wink:

Hee, ik zeg niet dat ik dat wil zien, maar das een uitspraak van de rechtbank alhier die vond dat de zetbaas van Sjoerd K. onterecht medewerkers op non-actief had gezet. De reden was namelijk dat ze te oud zouden zijn. :8:
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
hoogste winst die ik tot op heden gemaakt heb met 1 zaak is 1 ton, op een omzet van 4 ton...

die 3 a 4 ton winst gaat me voorlopig nog niet lukken en al helemaal niet met m'n cafe, want die loopt voor geen meter
Reply
Aragorn, ongetwijfeld kan dat maar ik heb een A2 en een B1 lokatie meen ik... Dus die omzet is minder.

Maar concreet is het dus enkel en alleen bouwen van zaakjes. Meer niet? Een on-line en zeer versimpelde stand-alone versie van the Sims dus? Alleen dan enkel het gebouw zonder de personen en de dagelijkse gang van zaken? Dan ben ik nu eigenlijk alweer afgekicked van dit spel namelijk :roll:
Reply
T00L Wrote:hoogste winst die ik tot op heden gemaakt heb met 1 zaak is 1 ton, op een omzet van 4 ton...

die 3 a 4 ton winst gaat me voorlopig nog niet lukken en al helemaal niet met m'n cafe, want die loopt voor geen meter

Hoogste omzet tot nog toe 3.3 mln met een winst van 1,7 mln. op een computerzaak in a'dam.
Reply
joepie, ik zit 1 ronde in de bak door een mislukte autodiefstal :-\

wel vaag dat je dan nog gewoon in kan kopen

omzet in 1 ronde gestegen van bijna 8 ton naar 1.3M, dus dat gaat ook de goede kant op..
Reply
Een omzet van 1,3 miljoen met 3 bedrijven.
Reply
EB Sports Wrote:Een omzet van 1,3 miljoen met 3 bedrijven.

Hoe ging je seizoen bij itsagoal Eppie?
Reply


Forum Jump: