The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Nieuw spel voor volgend jaar
#1
Nu we toch constructief bezig zijn voor volgend jaar, wil ik ook graag mijn duit in het zakje doen. Ik heb al eerder proberen mee te denken met andere spellen, maar ik heb nu zelf een idee voor een nieuw spel voor volgend jaar.
Het is gebaseerd op een spel van de Sport International waar ik een jaar of 7/8 aan mee deed, en het idee daarvan was als volgt:

Iedereen kiest op basis van de ranglijsten aan het eind van 2008 een vast aantal spelers en wel in de volgende categorieën:

- 1 uit de top 3
- 1 uit de top 10
- 1 uit 10-20
- 1 of 2 uit 20-50
- 2 uit 50-100
- 2 uit 100-150

Dat is dus voor iedereen een vast team van 9 spelers, waar ze het hele jaar mee spelen. Er wordt niet gewisseld en het is dus een spel op lange termijn. Je moet aan het begin van het jaar dus inschatten welke talenten een opmars gaan maken, wie van de top 3 het het beste gaat doen en wie uit de top 10 de top 3 gaat bedreigen.

De puntentelling is simpel: de CR-punten die spelers scoren worden bij elkaar opgeteld en zo wordt de ranglijst opgemaakt. Dan kunnen we gaan werken met weekscores, maandscores, etc. maar dat zien we dan wel weer.

Zoals jullie zien, is het geen intensief spel in die zin dat je dus eigenlijk maar een keer per jaar je team moet maken. Het lijkt dus een beetje op de top 10-voorspelling van Mist, maar dan wel wat uitgebreider. Zo kunnen we een apart topic maken, waarin wekelijks gejuicht kan worden voor ieders spelers die die week spelen.

Ik wil zelf wel de organisatie op me nemen. Dus de lijsten aan het begin van het jaar maken, de regels duidelijk maken en wekelijks of maandelijks de scores bijhouden en updaten.
Ik weet niet of er heel veel animo voor is, maar aangezien het niet zo'n intensief spel is, reken ik wel op best wat deelnemers. Tevens sta ik natuurlijk open voor suggesties. Bijvoorbeeld voor het aantal spelers (meer of minder), of eventueel nog wat andere aanpassingen. Misschien ook nog iets bedenken voor de top 3, want anders gaat iedereen Nadal kiezen. Ik denk wel dat we het simpel moeten houden en niet te veel gekke dingen moeten doen.

Reacties graag!
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#2
Ik doe hier wel aan mee. Leuk idee.
" Het leven is tijdelijk en de dood is onvermijdelijk. Maar stel dat je niet dood kon gaan, dan had je stomweg niet bestaan. Wees blij dus dat je straks mag sterven en laat het je leven niet bederven, begrepen......"
Reply
#3
goed en leuk initiatief, Ad =D>

Ik ben van de partij.
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply
#4
Ik doe mee, maar dat wist je al :p

Heb je nog nagedacht over de randvoorwaarden opties die ik noemde?
Reply
#5
Ben er ook zeker bij, erg leuk. Ohh en ook bij dit spel geldt, Nadal komt niet in mijn team.
Reply
#6
Elikian Wrote:Ik doe mee, maar dat wist je al :p

Heb je nog nagedacht over de randvoorwaarden opties die ik noemde?
Vooral die top 3 vergt nog wel wat aandacht aangezien iedereen dan waarschijnlijk Nadal kiest. Al weet je niet hoe Djoko het gaat doen en of Federer het misschien wel weer helemaal oppakt door Parijs en Madrid te winnen...
Misschien kunnen we daar iets bijvoorbeeld om Nadal kiezen minder interessant te maken, bijvoorbeeld een extra speler uit categorie 100-150 als je Djoko of Federer kiest. Of Nadal maar 90% van de punten geven. Of hem een maximaal aantal toernooien opleggen. Of Nadal er buiten laten en alleen tussen Federer en Djoko laten kiezen.

Dat kunnen we sowieso misschien wel als extra regel invoeren: dat je elke speler maar maximaal 10 toernooien per jaar mag laten spelen of zo. Maar goed, dan wordt het misschien wel weer een beetje te veel gedoe, en dat lijkt me met FTM ernaast niet zo'n goed idee.

En het hangt ook wel af wat er in de top 10 gebeurt. Als Del Potro bijvoorbeeld net buiten de top 10 valt (wat ik niet verwacht), kiest iedereen hem natuurlijk in de categorie 10-20. Maar als hij in de top 10 blijft, wordt het wel een leuke keuze tussen hem en Murray en/of Davy.

Zo lijkt het me belangrijk om leuke voorwaarden te scheppen en dus aan de hand van de eindejaarsrankings misschien nog wat aanpassingen te doen.

Maar goed, zoals ik al zei, suggesties zijn altijd welkom.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#7
Ik doe zeker mee!
Reply
#8
leuk idee ad, ik doe ook zeker mee!

volgens mij moeten er trouwens vrij makkelijk tussenstanden te genereren zijn met behulp van de database van FTM, maar goed met excel is het ook zo gebeurt waarschijnlijk. Kijk maar even wat je wil.
Reply
#9
- Wat is de inzet?
- Ook een speler kiezen buiten de top150 is misschien juist leuk.
- Nadal, Federer of Djokovic lijkt me toch een moeilijke keuze hoor Ad...Nadal heeft een topjaar gehad maar dat zegt weinig over volgend jaar denk ik.
- Nadeel van dit spel, is veel dezelfde keuzes.
Reply
#10
Weet je niet Kooltje, mijn helden zijn anderen dan Ad's helden bijvoorbeeld Wink

En iemand van buiten top 150 ben ik zeker voorstander van... Nadeel is dat hij heel weinig CR punten zal genereren.
Reply
#11
Mooi spel, heb ik destijds ook aan meegedaan. Maar gaat FTM stoppen eigenlijk? En verwachten jullie dat er toch weer een nieuwe Tennismanager gaat komen?
Reply
#12
- Tja, inzet eigenlijk niet aan gedacht. Hoeft van mij ook niet zo nodig, gaat me toch meer om de eer. Maar als mensen het willen, vind ik het prima hoor.
- Dat zou kunnen ja, maar dan worden de teams wel groot. Maar ik vind dat ook prima ja.
- Dat is op zich wel zo, maar zoals je al in punt 4 zegt, ik denk dat iedereen dan voor Nadal gaat...
- Maar daar probeer ik dus iets op te vinden. Ik denk dat de top 10 wel interessant wordt met Potro, Murray, Davy en misschien nog wel Roddick, Ferrer of Blake.
Maar ook in de top 20-150 lijkt me heel veel variëteit te zitten. Ik denk dat daar heel veel verschillen in komen. Wat je ook nog kunt doen, is de marges verkleinen, dus bijvoorbeeld tussen top 10-150 in een interval van 20 plaatsen iemand kiezen...
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#13
1 speler per land.

en dan een team van 10 spelers
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply
#14
Natuurlijk gaat FTM niet stoppen Arco, dit is puur een aanvulling
Reply
#15
al zijn 5 spelers dan wel duidelijk...

slecht idee
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply
#16
Pfoe, pak van mijn hartSmile
Reply
#17
Misschien ook wat spelers uit de top 500 nemen. Dat is wat meer mijn terrein :wink: . Maar het is natuurlijk wle leuk in het licht van talentvolle tennissers in de gaten houden. Of sterke Nederlanders, ik noem maar wat.
" Het leven is tijdelijk en de dood is onvermijdelijk. Maar stel dat je niet dood kon gaan, dan had je stomweg niet bestaan. Wees blij dus dat je straks mag sterven en laat het je leven niet bederven, begrepen......"
Reply
#18
Ik doe ook mee. Maar ik vind dat je geen onderscheid moet maken tussen de top-3. Eind 2007 hadden dan veel mensen wrs. voor Federer gekozen en had dan ook niet goed uitgepakt. Je weet het namelijk nooit.
Alle wijzen komen uit het Oosten!
Reply
#19
Zat ook te denken aan sowieso 1 Nederlander, maar dan neemt iedereen waarsch Haase, dus ook niet echt leuk.

En top 200-300 lijkt me ook leuk, ook wel een beetje mijn terrein. Maar goed, lang niet van iedereen en dan gaat het vooral om challengergasten en misschien moeten we het organisatorisch alleen bij ATP-toernooien houden...

Eli kwam met het idee om per continent te kiezen, 2 uit elk continent bijvoorbeeld, maar dat lijkt me ook lastig.

Wat we ook kunnen doen, is spelers punten tussen 0 en 50 toekennen en dan iedereen voor 100 punten spelers laten kiezen, zoals je wel eens in Tourspellen ziet. Maar daar moet je ook weer een maximum teamgrootte invoeren, anders krijg je supergrote teams...
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#20
Tja of met sterren gaan werken...Je krijgt bijvoorbeeld 2 gouden, 2 zilveren en 2 bronzen.
Nadal is bij deze goud, federer zilver en Djokovic brons. Zo verdeel je ook de overige categorieen. Dus nr. 4/5 zijn goud, 6/7 zilver, 8/9/10 brons...enzovoort...
Reply
#21
Misschien bonuspunten voor spelers tussen 200-500 die het meest stijgen.
" Het leven is tijdelijk en de dood is onvermijdelijk. Maar stel dat je niet dood kon gaan, dan had je stomweg niet bestaan. Wees blij dus dat je straks mag sterven en laat het je leven niet bederven, begrepen......"
Reply
#22
Zolang Oleksandr Dolgopolov junior maar kiesbaar is, vind ik het een fantastische opzet =D>
Reply
#23
En Somdev natuurlijk :razz:
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#24
Ik snap dat dit een grap is, maar denk dat het een pre is zo min mogelijk over spelers te praten.
Reply
#25
Ad Wim Wrote:Wat we ook kunnen doen, is spelers punten tussen 0 en 50 toekennen en dan iedereen voor 100 punten spelers laten kiezen, zoals je wel eens in Tourspellen ziet. Maar daar moet je ook weer een maximum teamgrootte invoeren, anders krijg je supergrote teams...

Precies. Wat je dan kan doen is dat je zelf mag bepalen of je een ( in jouw ogen) zekere stijger uit 150-200 neemt, of je kiest in plaats daarvan 3 talentvolle jongens rond de 350. Maximum aantal spelers is dan inderdaad een pre.
" Het leven is tijdelijk en de dood is onvermijdelijk. Maar stel dat je niet dood kon gaan, dan had je stomweg niet bestaan. Wees blij dus dat je straks mag sterven en laat het je leven niet bederven, begrepen......"
Reply
#26
Leuk idee! Ik zou ook voorstellen om alle spelers een puntenaantal toe te kennen en dan vervolgens een maximum instellen.

Ken je ook de klunsregel uit het voormalige wielerpools, nu sportpools? Daar moet je iemand kiezen, maar het puntenaantal dat deze speler haalt gaat van je totaal af. Ik weet dat er beperkingen zijn (zwaar geblesseerd aan het begin van het seizoen enz.) , maar misschien ook leuk om over na te denken.

mindlight Wrote:Natuurlijk gaat FTM niet stoppen Arco, dit is puur een aanvulling

Om hier even op in te gaan. Komt er een evaluatie van FTM? Dit seizoen heb ik alleen aan de tennispoll meegedaan en ik mis het toch wel om wekelijks een team te maken :razz: Dus ben benieuwd hoe tevreden iedereen is met dit spel, want dan wil ik volgend seizoen wel meedoen.
Reply
#27
Er is al een evaluatie van FTM bezig, alleen op een forumdeel waar alleen FTM deelnemers kunnen komen. Er komt iig zeker een nieuw seizoen van FTM, opzet zal voor grootste deel hetzelfde blijven zoals het er nu uitziet.

Maar goed laten we hier verder discussieren over het idee van AW, mochten er vragen zijn over nieuw FTM seizoen kun je altijd nieuw topic aanmaken.
Reply
#28
Puntenaantal toe kennen wordt het gewoon een FTM-jaarteam.
Reply
#29
Leuk!
Lachen wel dat spel, moet er alleen wel goed over na denken voor het seizoen begint, en een beetje geluk hebben dat blessures uitblijven. Ik heb volgens mij nog een keer meegedaan met SI en toen zat ik het hele jaar met Van Lottum opgescheept Undecided
Reply
#30
omyaca Wrote:Leuk!
Lachen wel dat spel, moet er alleen wel goed over na denken voor het seizoen begint, en een beetje geluk hebben dat blessures uitblijven. Ik heb volgens mij nog een keer meegedaan met SI en toen zat ik het hele jaar met Van Lottum opgescheept Undecided

dat komt wel goed bij jou :wink:
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply


Forum Jump: