The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




FC Limburg
#1
Gaat er dan toch komen.
Reply
#2
'Roda JC en Fortuna Sittard staan open voor fusie'
12/11/2008 08:59

Roda JC en Fortuna Sittard komen woensdag met een intentieverklaring, waarin de beide clubs uitspreken dat ze willen fuseren. Dit meldt Dagblad De Limburger.

Diverse bronnen rond provincie en clubs bevestigen de intentieverklaring van Roda en Fortuna, aldus de krant. De club uit Kerkrade licht woensdagochtend personeel, staf en spelers in over de laatste ontwikkelingen over de op handen zijnde fusie. Het is nog onduidelijk wanneer de fusie zijn beslag moet krijgen.

Henk Kesler, directeur betaald voetbal van de KNVB, weigerde dinsdagavond elk commentaar. In een eerder stadium liet hij wel doorschemeren dat een samenwerking tussen Limburgse profclubs voor de KNVB een hogere prioriteit heeft dan een faillissement van Fortuna Sittard.

Fortuna Sittard-directeur Hans Erkens was dinsdagavond niet voor commentaar bereikbaar. Zijn collega Huub Narinx van Roda JC weigerde eveneens te reageren.
Hattrick: De Droeftoeters (209859)
Reply
#3
Walgelijk. Nagenoeg geen enkele Roda en Fortuna supporter zit op deze fusie te wachten. Fortunezen zien hun club liever falliet gaan, en terecht! Maar die misselijke bal gehakt van een Kessler staat er op en zorgt er wel voor dat het om de zoveel tijd weer onderwerp van gesprek wordt. En sommige hoge heren van Roda en Fortuna zien het nu ook eindelijk zitten, ze zullen allen wel een leuke premie krijgen als de fusie werkelijkheid wordt.

Ik ben voorstander van degradatie in het betaalde voetbal. Laat Fortuna de bietenbrug op gaan door degradatie of een faillisement. Een club krijgt wat het verdiend. Net als het een hot item is dat Roda ook niet presteert. Zullen ze dan wel aan zichzelf (en aan de opkomende concurrentie) te danken hebben, niet waar? Laat het competitiesysteem lekker zijn werk doen. Maar nee, Zuid-Limburg zal hoe dan ook een goede club moeten hebben dus proberen we maar een fusieclub uit. Alleen dat woord doet mij al kokhalsen. Ik keur geweld in het voetbal niet goed maar ik vind het volkomen begrijpelijk als de pleuris uitbreekt bij de komende wedstrijden van Roda en Fortuna. Ik heb oprecht medelijden met de aanhang van zowel Fortuna als Roda, en dan druk ik het nog zacht uit.

Buiten mijn principes tegen fuseren vraag ik mij ook af of het allemaal wel zo'n zin heeft. Toen Roda presteerde zaten er ook niet veel mensen, waarom zou men opeens warm lopen voor een FC Limburg? En dan mogen we ook nog is aannemen dat een overgroot deel van de Roda en Fortuna aanhang sowieso niet meer komt opdagen. Al zal dat op de lange termijn wel verwateren, zo is het met meer fusieclubs in Nederland gegaan. Als FC Limburg een feit wordt ben ik MVV sympathisant. Ik vind het fantastisch dat zij hun poot stijf houden, en nu ik deze verhalen allemaal lees ben ik meer dan dankbaar dat het bestuur van Heracles dit in het verleden ook meerdere keren heeft gedaan.
Reply
#4
Ik begrijp niet wat er tegen een fusie is.
Al dat gelul over nostalgie.
Als t een feit is dat je met 2 clubs, waarvan eentje op het randje van faillisment staat een gezonde club kunt creeeren zie ik daar echt geen problemen in.
Ik vraag me af of elke supporter echt tegen is en of degene die tegen zijn, wel goed weten wat de voor en nadelen zijn.
Ik kan niet stellen dat ik per se voor zou zijn, maar ook zeker niet per se tegen.
Er zitten ook zeker voordelen aan.
The great old Ludwig von...
Reply
#5
gittermaster Wrote:Ik begrijp niet wat er tegen een fusie is.
Al dat gelul over nostalgie.
Als t een feit is dat je met 2 clubs, waarvan eentje op het randje van faillisment staat een gezonde club kunt creeeren zie ik daar echt geen problemen in.
Ik vraag me af of elke supporter echt tegen is en of degene die tegen zijn, wel goed weten wat de voor en nadelen zijn.
Ik kan niet stellen dat ik per se voor zou zijn, maar ook zeker niet per se tegen.
Er zitten ook zeker voordelen aan.

Ik denk dat D'r an je nu nog wel wat meer van het een en ander wil uitleggen :-"
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#6
gittermaster Wrote:Ik begrijp niet wat er tegen een fusie is.
Al dat gelul over nostalgie.

Als je nostalgie van je club niet kunt waarderen vraag ik mij oprecht af of je wel echt een clubhart hebt, no offence verder.
Ons jubileum boek heeft in de volksmond de bijnaam 'Zwart-Witte Bijbel'.

gittermaster Wrote:Als t een feit is dat je met 2 clubs, waarvan eentje op het randje van faillisment staat een gezonde club kunt creeeren zie ik daar echt geen problemen in.
Ik vraag me af of elke supporter echt tegen is en of degene die tegen zijn, wel goed weten wat de voor en nadelen zijn.
Ik kan niet stellen dat ik per se voor zou zijn, maar ook zeker niet per se tegen.
Er zitten ook zeker voordelen aan.

Als je het op sportief gebied bekijkt zitten er wellicht voordelen aan, hoewel dat ook nog is twijfelachtig is.
Maar juist dat argument raakt mij totaal niet. Als ik CL-voetbal wil zien pak ik gewoon een flesje Grolsch uit de koelkast en plof ik bij m'n maten op de bank. En als ik het in het stadion wil zien pak ik de trein naar Eindhoven.

Ik kan mij volledig vinden in de mening van de Fortuna supporters, dat ze hun club liever falliet zien gaan dan dat het samen moet met Roda. Zo zou ik het ook ervaren, daar ben ik van overtuigd. Ik ga niet naar Heracles voor het fraaie combinatievoetbal (dan kun je ook wel is ernstig worden teleurgesteld :wink: ), ik ga naar Heracles omdat ik er in de loop van de jaren vanzelf een gevoel voor heb ontwikkeld. Ik houd zielsveel van de club. Hoe kan ik hetzelfde gevoel nu opbrengen voor een club waar ik totaal geen gevoel en binding mee heb? Fortuna is Fortuna en Roda is Roda. Als deze samen gaan tot een FC Limburg zijn Fortuna en Roda overleden. Zo simpel is het. Failliet gaan is dan tig keer stijlvoller ten onder gaan, zit ieder geval niemand van je diensten te profiteren én hoef je je niet dood te ergeren aan het publiek van de geboren fusieclub. Een club hoort van de supporters te zijn, de enigsten die altijd er voor klaar staan. Maar een paar heren van bovenaf nemen hen nu alles af, hoe onrechtvaardig kan iets zijn.

Treesong Wrote:Ik denk dat D'r an je nu nog wel wat meer van het een en ander wil uitleggen :-"

Ik kan er een boek over schrijven.
Reply
#7
Quote:Als je nostalgie van je club niet kunt waarderen vraag ik mij oprecht af of je wel echt een clubhart hebt, no offence verder.
Ons jubileum boek heeft in de volksmond de bijnaam 'Zwart-Witte Bijbel'.

Natuurlijk kan ik nostalgie waarderen, maar wat is nostalgie als je club niet verder kunt bestaan. Jij geeft in je eerste post aan, nog liever failliet dan een fusie. Hier kan ik dus echt niet bij.
Wat doe je dan? Supporter worden van FC Twente? Of gewoon nooit meer supporter worden van een andere club en elke zaterdagavond een dvd met alle mooie nostalgische momenten opzetten?
Ik denk dat jij het teveel op je eigen situtaie betrekt en als voorbeeld FC Twente neemt.
Echter stel nou Heracles staat voor de keuze failliet of fuseren met misschien wel FC Zwolle of weet ik veel wat voor vereniging. Zou jij dan echt kiezen voor faillisement.
No offense maar dat zie ik dus niet als clubliefde maar eerder als een suicide bomber... Het klinkt natuurlijk heel erg leuk om te zeggen. Ik hou zoveel van mijn club, liever weg dan een fusie, maar ik vind dat een beperkte gedachtegang

Quote:gittermaster wrote:
Als t een feit is dat je met 2 clubs, waarvan eentje op het randje van faillisment staat een gezonde club kunt creeeren zie ik daar echt geen problemen in.
Ik vraag me af of elke supporter echt tegen is en of degene die tegen zijn, wel goed weten wat de voor en nadelen zijn.
Ik kan niet stellen dat ik per se voor zou zijn, maar ook zeker niet per se tegen.
Er zitten ook zeker voordelen aan.

Als je het op sportief gebied bekijkt zitten er wellicht voordelen aan, hoewel dat ook nog is twijfelachtig is.
Maar juist dat argument raakt mij totaal niet. Als ik CL-voetbal wil zien pak ik gewoon een flesje Grolsch uit de koelkast en plof ik bij m'n maten op de bank. En als ik het in het stadion wil zien pak ik de trein naar Eindhoven.

Ik kan mij volledig vinden in de mening van de Fortuna supporters, dat ze hun club liever falliet zien gaan dan dat het samen moet met Roda. Zo zou ik het ook ervaren, daar ben ik van overtuigd. Ik ga niet naar Heracles voor het fraaie combinatievoetbal (dan kun je ook wel is ernstig worden teleurgesteld ), ik ga naar Heracles omdat ik er in de loop van de jaren vanzelf een gevoel voor heb ontwikkeld. Ik houd zielsveel van de club. Hoe kan ik hetzelfde gevoel nu opbrengen voor een club waar ik totaal geen gevoel en binding mee heb? Fortuna is Fortuna en Roda is Roda. Als deze samen gaan tot een FC Limburg zijn Fortuna en Roda overleden. Zo simpel is het. Failliet gaan is dan tig keer stijlvoller ten onder gaan, zit ieder geval niemand van je diensten te profiteren én hoef je je niet dood te ergeren aan het publiek van de geboren fusieclub.

Op sportief gebied, maar ook en misschien wel vooral op financieel gebied. De vrgelijking met CL voetbal is natuurlijk een kromme, ik zie een eventueel FC Limburg de komende 20 jaar geen CL voetbal spelen, maar structureel meedoen in de subtop is natuurlijk een leuke uitdaging.

Wat betreft het argument liever failliet dan fuseren heb ik me al eerder uitgelaten. Ik kan dat niet begrijpen. Dan lekker op zondag, of in jouw geval zaterdag Wink naar een andere club gaan?
Ik vind het (wederom no offense) makkelijk punten scoren door dat te zeggen. In jouw optiek heeft dat met clubliefde te maken. In mijn optiek met een kortzichtige zienswijze, niet willen kijken naar eventuele mogelijkheden.
Enige situatie waar ik wel begrip voor kan opbrengen is dat je niet wilt fuseren met je grootste aartsrivaal in jouw situatie Twente, maar zelfs in die situatie denk ik dat t een kwestie van tijd is, voordat er een bepaalde eenheid gevonden zal kunnen worden.
The great old Ludwig von...
Reply
#8
Ik zal het even samenvatten: Als supporter van een ploeterend klein cluppie ben je bij voorbaat al een masochist. Liever failliet gaan sluit daar dus volledig bij aan.
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#9
gittermaster Wrote:Dan lekker op zondag, of in jouw geval zaterdag Wink naar een andere club gaan?

Kan dat? Na zelfmoord gepleegd te hebben, nog steeds een voetbalwedstrijd bezoeken?
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#10
D'r an met de lippe Wrote:Ik ben voorstander van degradatie in het betaalde voetbal. Laat Fortuna de bietenbrug op gaan door degradatie of een faillisement. Een club krijgt wat het verdiend. Net als het een hot item is dat Roda ook niet presteert. Zullen ze dan wel aan zichzelf (en aan de opkomende concurrentie) te danken hebben, niet waar? Laat het competitiesysteem lekker zijn werk doen. Maar nee, Zuid-Limburg zal hoe dan ook een goede club moeten hebben dus proberen we maar een fusieclub uit. Alleen dat woord doet mij al kokhalsen. Ik keur geweld in het voetbal niet goed maar ik vind het volkomen begrijpelijk als de pleuris uitbreekt bij de komende wedstrijden van Roda en Fortuna. Ik heb oprecht medelijden met de aanhang van zowel Fortuna als Roda, en dan druk ik het nog zacht uit.

failliet gaan of fuseren, wat maakt het uit voor supporters? in beide gevallen gaat de club en de identiteit teloor. maar er zijn nog wel andere belanghebben bij een fusie dan supporters hoor. wat dacht je van schuldeisers? zou kesler ook niet een ebetje aan hen denken?

en de recht op doel af juliana combinatie?
en de nietophoudenaltijddoorgaan aangenaamdoorvermaaknuttigdoorontspanning combinatie?
en fc utrecht?
Reply
#11
pcies, wilde ook nog toevoegen dat die "trotse" supporters van fortuna sittard er niet eens waren geweest als hun voorvaders in de jaren 60 dezelfde houding hadden gehad toen fortuna 54 en sittardia gingen fuseren.
Als dat niet was gebeurd, was er nooit een fortuna sittard geweest.
The great old Ludwig von...
Reply
#12
gittermaster Wrote:pcies, wilde ook nog toevoegen dat die "trotse" supporters van fortuna sittard er niet eens waren geweest als hun voorvaders in de jaren 60 dezelfde houding hadden gehad toen fortuna 54 en sittardia gingen fuseren.
Als dat niet was gebeurd, was er nooit een fortuna sittard geweest.

bovendien is fortuna een kutclub. en roda ook. dan wordt het weer een kutclub. wie kan daar nou tegen zijn?
Reply
#13
:lol:
Maar das weer een heel ander verhaal
The great old Ludwig von...
Reply
#14
gittermaster Wrote::lol:
Maar das weer een heel ander verhaal

het zou me niets verbazen als ajakkes en fietstas ook bij deze fusie betrokken worden. :razz:
Reply
#15
Dat vind ik nou weer geen leuke opmerking.... Icon_evil
Ajax heeft een historie en roept vooral veel nostalgie op Wink
The great old Ludwig von...
Reply
#16
gittermaster Wrote:Natuurlijk kan ik nostalgie waarderen, maar wat is nostalgie als je club niet verder kunt bestaan. Jij geeft in je eerste post aan, nog liever failliet dan een fusie. Hier kan ik dus echt niet bij.
Wat doe je dan? Supporter worden van FC Twente? Of gewoon nooit meer supporter worden van een andere club en elke zaterdagavond een dvd met alle mooie nostalgische momenten opzetten?

Wat ik dan doe? Om te beginnen ga ik eerst wekenlang kapot van zijn. Supporter worden van fct is natuurlijk uitgesloten. Waarschijnlijk zal ik objectief worden en enkel soms een stadion bezoeken als neutrale toeschouwer. Verder gewoon genieten van het spelletje thuis op de buis.

gittermaster Wrote:Ik denk dat jij het teveel op je eigen situtaie betrekt en als voorbeeld FC Twente neemt.
Echter stel nou Heracles staat voor de keuze failliet of fuseren met misschien wel FC Zwolle of weet ik veel wat voor vereniging. Zou jij dan echt kiezen voor faillisement.
No offense maar dat zie ik dus niet als clubliefde maar eerder als een suicide bomber... Het klinkt natuurlijk heel erg leuk om te zeggen. Ik hou zoveel van mijn club, liever weg dan een fusie, maar ik vind dat een beperkte gedachtegang

Ik neem enkel Heracles als voorbeeld zodat ik mij kan inleven bij wat Fortuna en Roda supporters voelen.
Het is een beperkte en emotionele gedachtegang, dat zal ik niet ontkennen. Fuseren is ook suicide, de oorspronkelijke club houd op met bestaan! Dat is een gedachtegang van mij die nogal verschilt met die van jou denk ik. Ik zie de nieuwe fusieclub niet als een verlengde van de oude club, maar als geheel nieuwe club die gebruik maakt van de diensten van de opgeheven club. Ik zal fel tegenstander zijn als Heracles wil fuseren met wie dan ook. Gelukkig heerst er bij ons een anti-fusie cultuur dus dat zit wel snor.

gittermaster Wrote:Op sportief gebied, maar ook en misschien wel vooral op financieel gebied. De vrgelijking met CL voetbal is natuurlijk een kromme, ik zie een eventueel FC Limburg de komende 20 jaar geen CL voetbal spelen, maar structureel meedoen in de subtop is natuurlijk een leuke uitdaging.

Oke, meedoen aan de sub-top. Allemaal leuk en aardig maar het argument sportieve prestatie raakt mij niet. Natuurlijk zouden Roda supporters willen dat hun club hogerop gaat, maar als het FC Limburg wordt die speelt dan is het Roda niet meer! Voor de regio is het goed, maar voor de supporters van Roda en Fortuna is het een nachtmerrie waarschijnlijk.

gittermaster Wrote:Wat betreft het argument liever failliet dan fuseren heb ik me al eerder uitgelaten. Ik kan dat niet begrijpen. Dan lekker op zondag, of in jouw geval zaterdag Wink naar een andere club gaan?
Ik vind het (wederom no offense) makkelijk punten scoren door dat te zeggen. In jouw optiek heeft dat met clubliefde te maken. In mijn optiek met een kortzichtige zienswijze, niet willen kijken naar eventuele mogelijkheden.

Het één heeft met het ander te maken waarschijnlijk. Clubliefde bestaat uit emotie en dat staat gezond nadenken soms in de weg. Ik ben mij er nogmaals van bewust dat het een beperkte en emotionele zienswijze is en ik ontken niet dat ik er ook niet voor open sta, maar dat is nu eenmaal mijn standpunt.

gittermaster Wrote:Enige situatie waar ik wel begrip voor kan opbrengen is dat je niet wilt fuseren met je grootste aartsrivaal in jouw situatie Twente, maar zelfs in die situatie denk ik dat t een kwestie van tijd is, voordat er een bepaalde eenheid gevonden zal kunnen worden.

Het zal zeker verwateren en het zal inderdaad een kwestie van tijd zijn voordat er veel toeschouwers op de tribunes zitten, dat heb ik eerder ook aangegeven. Maar mij, en met mij velen, zullen ze niet terug zien en dat meen ik oprecht. Ik denk dat ik zelfs een hekel aan de geboren fusieclub ga krijgen.

Fusie staat bij mij nogmaals gelijk aan het opdoeken\opheffen van een club. Maar ik sta ook niet open voor een fusie dus ik weet niet of het verder ook nog wel zin heeft om hier verder over te discussieren, al moet je wel reageren als je dat nog wilt natuurlijk. Ik ben mij er van bewust dat het een beperkte gedachtegang is, in het dagelijkse leven sta ik vaak ook wel open voor andere dingen, maar met voetbal heb ik zo mijn principes.
Reply
#17
waf Wrote:failliet gaan of fuseren, wat maakt het uit voor supporters? in beide gevallen gaat de club en de identiteit teloor. maar er zijn nog wel andere belanghebben bij een fusie dan supporters hoor. wat dacht je van schuldeisers? zou kesler ook niet een ebetje aan hen denken?

en de recht op doel af juliana combinatie?
en de nietophoudenaltijddoorgaan aangenaamdoorvermaaknuttigdoorontspanning combinatie?
en fc utrecht?

Je slaat de spijker op zijn kop. Maar uit sentimentele redenen zou ik liever falliet gaan. Met oog op de schuldeisers is een fusie inderdaad beter, geef ik toe. Is dan ook de enige reden dat ik kan bedenken waarbij ik voor zou zijn.

gittermaster Wrote:pcies, wilde ook nog toevoegen dat die "trotse" supporters van fortuna sittard er niet eens waren geweest als hun voorvaders in de jaren 60 dezelfde houding hadden gehad toen fortuna 54 en sittardia gingen fuseren.
Als dat niet was gebeurd, was er nooit een fortuna sittard geweest.

Dat is hun probleem, ik weet dat het beide al fusieclubs waren. Toch heb ik enkele argumenten gelezen waarom het in dit geval anders zou zijn, maar nogmaals niet mijn probleem. Heracles is wel een traditieclub, ontstaan in een weiland door een paar Almelose jongens die een balletje gingen trappen, dus met dit voorbeeld kan ik niks mee tov mijn mening.
Reply
#18
Als ze slim zijn, proppen ze VVV en MVV er ook nog bij!

Heden Limburg, morgen Brabant! =P~
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#19
D'r an met de lippe Wrote:Heracles is ontstaan in een weiland door een paar Almelose jongens die een balletje gingen trappen

Zo is Ajax ook ontstaan, alleen was dat met een sinaasappeltje
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#20
Quote:gittermaster wrote:
Natuurlijk kan ik nostalgie waarderen, maar wat is nostalgie als je club niet verder kunt bestaan. Jij geeft in je eerste post aan, nog liever failliet dan een fusie. Hier kan ik dus echt niet bij.
Wat doe je dan? Supporter worden van FC Twente? Of gewoon nooit meer supporter worden van een andere club en elke zaterdagavond een dvd met alle mooie nostalgische momenten opzetten?

Wat ik dan doe? Om te beginnen ga ik eerst wekenlang kapot van zijn. Supporter worden van fct is natuurlijk uitgesloten. Waarschijnlijk zal ik objectief worden en enkel soms een stadion bezoeken als neutrale toeschouwer. Verder gewoon genieten van het spelletje thuis op de buis.

Tja, dat zie ik dus echt anders, ik zou in mijn situatie echt een club missen. Ik realiseer me dat t voor mij misschine iets makkelijker praten is, daar het onwaarschijnlijk is dat Ajax in zo'n situatie terecht zal komen, maar ik moet zondag naar mijn club gaan en denk dat t mijn club zou blijven na een noodzakelijke fusie.
Quote:gittermaster wrote:
Ik denk dat jij het teveel op je eigen situtaie betrekt en als voorbeeld FC Twente neemt.
Echter stel nou Heracles staat voor de keuze failliet of fuseren met misschien wel FC Zwolle of weet ik veel wat voor vereniging. Zou jij dan echt kiezen voor faillisement.
No offense maar dat zie ik dus niet als clubliefde maar eerder als een suicide bomber... Het klinkt natuurlijk heel erg leuk om te zeggen. Ik hou zoveel van mijn club, liever weg dan een fusie, maar ik vind dat een beperkte gedachtegang

Ik neem enkel Heracles als voorbeeld zodat ik mij kan inleven bij wat Fortuna en Roda supporters voelen.
Het is een beperkte en emotionele gedachtegang, dat zal ik niet ontkennen. Fuseren is ook suicide, de oorspronkelijke club houd op met bestaan! Dat is een gedachtegang van mij die nogal verschilt met die van jou denk ik. Ik zie de nieuwe fusieclub niet als een verlengde van de oude club, maar als geheel nieuwe club die gebruik maakt van de diensten van de opgeheven club. Ik zal fel tegenstander zijn als Heracles wil fuseren met wie dan ook. Gelukkig heerst er bij ons een anti-fusie cultuur dus dat zit wel snor.

Ben het met je eens dat we elkaar begrijpen en er beide anders over denken, ik zal het niet als een geheel nieuwe club zien die gebruikt maakt van de diensten van Ajax, maar als een noodzakelijk vernieuwd Ajax.

Quote:gittermaster wrote:
Op sportief gebied, maar ook en misschien wel vooral op financieel gebied. De vrgelijking met CL voetbal is natuurlijk een kromme, ik zie een eventueel FC Limburg de komende 20 jaar geen CL voetbal spelen, maar structureel meedoen in de subtop is natuurlijk een leuke uitdaging.

Oke, meedoen aan de sub-top. Allemaal leuk en aardig maar het argument sportieve prestatie raakt mij niet. Natuurlijk zouden Roda supporters willen dat hun club hogerop gaat, maar als het FC Limburg wordt die speelt dan is het Roda niet meer! Voor de regio is het goed, maar voor de supporters van Roda en Fortuna is het een nachtmerrie waarschijnlijk.

Dat is heel erg persoonlijk. Ik denk dat sportieve prestaties de meeste supporters wel raken. En jou ook dr'an. Jij wint toch ook liever van FC Twente dan dat je van ze verliest. Is toch ook een sportieve prestatie. Ik geloof niet dat sportieve prestaties je niet raken.
Wat het tweede gedeelte betreft; hebben we al uitvoerig besproken, maar ik zie dat compleet anders

Quote:gittermaster wrote:
Wat betreft het argument liever failliet dan fuseren heb ik me al eerder uitgelaten. Ik kan dat niet begrijpen. Dan lekker op zondag, of in jouw geval zaterdag naar een andere club gaan?
Ik vind het (wederom no offense) makkelijk punten scoren door dat te zeggen. In jouw optiek heeft dat met clubliefde te maken. In mijn optiek met een kortzichtige zienswijze, niet willen kijken naar eventuele mogelijkheden.

Het één heeft met het ander te maken waarschijnlijk. Clubliefde bestaat uit emotie en dat staat gezond nadenken soms in de weg. Ik ben mij er nogmaals van bewust dat het een beperkte en emotionele zienswijze is en ik ontken niet dat ik er ook niet voor open sta, maar dat is nu eenmaal mijn standpunt.

Oke

Quote:gittermaster wrote:
Enige situatie waar ik wel begrip voor kan opbrengen is dat je niet wilt fuseren met je grootste aartsrivaal in jouw situatie Twente, maar zelfs in die situatie denk ik dat t een kwestie van tijd is, voordat er een bepaalde eenheid gevonden zal kunnen worden.

Het zal zeker verwateren en het zal inderdaad een kwestie van tijd zijn voordat er veel toeschouwers op de tribunes zitten, dat heb ik eerder ook aangegeven. Maar mij, en met mij velen, zullen ze niet terug zien en dat meen ik oprecht. Ik denk dat ik zelfs een hekel aan de geboren fusieclub ga krijgen.

Fusie staat bij mij nogmaals gelijk aan het opdoeken\opheffen van een club. Maar ik sta ook niet open voor een fusie dus ik weet niet of het verder ook nog wel zin heeft om hier verder over te discussieren, al moet je wel reageren als je dat nog wilt natuurlijk. Ik ben mij er van bewust dat het een beperkte gedachtegang is, in het dagelijkse leven sta ik vaak ook wel open voor andere dingen, maar met voetbal heb ik zo mijn principes.

Ik waardeer wel dat je niet open staat voor een fusie dr'an, maar had graag een goede onderbouwing ervan gezien en ik vind het jammer dat ik die niet lees.
Ik heb zelf al eerder gezegd dat ik niet per definitie voor een fusie ben (wanneer zich zo'n situatie voor zou doen bij mij, maar ik zie er in ieder geval wel de voordelen van in en ik zou zeker nadenken erover en niet alleen maar mijn roodwitte hart laten spreken. Laten we duidelijk zijn, een fusie is natuurlijk een noodzakelijk kwaad. Natuurlijk wil je dit niet, maar in sommige situaties is dit misschine wel een must. Jij ziet dit anders, lijkt me inderdaad goed om de discussie hiermee af te sluiten.
je mag nog reageren als je wilt hoor Wink
The great old Ludwig von...
Reply
#21
Quote:Dat is hun probleem, ik weet dat het beide al fusieclubs waren. Toch heb ik enkele argumenten gelezen waarom het in dit geval anders zou zijn, maar nogmaals niet mijn probleem. Heracles is wel een traditieclub, ontstaan in een weiland door een paar Almelose jongens die een balletje gingen trappen, dus met dit voorbeeld kan ik niks mee tov mijn mening.

Dat vind ik echt te makkelijk. Je opent dit topic geeft een sterke mening, zegt dat je de supporters groot gelijk geeft en nu zeg je vervolgens "niet mijn probleem"

Quote:Heracles is wel een traditieclub, ontstaan in een weiland door een paar Almelose jongens die een balletje gingen trappen

Ja, en we stammen allemaal af van de apen, zo heeft iedere club zijn eigen traditie
The great old Ludwig von...
Reply
#22
Treesong Wrote:Als ze slim zijn, proppen ze VVV en MVV er ook nog bij!

Heden Limburg, morgen Brabant! =P~

het zou mij ook niet verbazen als ajakkes met volendam gaat fuseren. zijn ze meteen een ronde verder in de beker.
Reply
#23
waf Wrote:
Treesong Wrote:Als ze slim zijn, proppen ze VVV en MVV er ook nog bij!

Heden Limburg, morgen Brabant! =P~

het zou mij ook niet verbazen als ajakkes met volendam gaat fuseren. zijn ze meteen een ronde verder in de beker.

Dan lijkt mij een fusie met Harderberg interessanter
The great old Ludwig von...
Reply
#24
waf Wrote:
Treesong Wrote:Als ze slim zijn, proppen ze VVV en MVV er ook nog bij!

Heden Limburg, morgen Brabant! =P~

het zou mij ook niet verbazen als ajakkes met volendam gaat fuseren. zijn ze meteen een ronde verder in de beker.

En elke week een palingbuffet! =P~
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#25
gittermaster Wrote:
waf Wrote:
Treesong Wrote:Als ze slim zijn, proppen ze VVV en MVV er ook nog bij!

Heden Limburg, morgen Brabant! =P~

het zou mij ook niet verbazen als ajakkes met volendam gaat fuseren. zijn ze meteen een ronde verder in de beker.

Dan lijkt mij een fusie met Harderberg interessanter

Hardenberg!
Er is meer buiten Amsterdam hoor :razz:

En nee, laat dat volk maar aan de andere kant van de IJssel.
[b]Ajax moet uit spelen tegen FC Twente. De spelersbus rijdt al uren door Enschede maar ze kunnen de Grolsch Veste niet vinden. Uiteindelijk stapt een van de spelers uit en vraagt aan een voorbijganger: Hoe komen wij bij FC Twente? Waarop de man antwoordt: Trainen Jongen, heel hard trainen![/b]
Reply
#26
:lol:
The great old Ludwig von...
Reply
#27
gittermaster Wrote:
waf Wrote:
Treesong Wrote:Als ze slim zijn, proppen ze VVV en MVV er ook nog bij!

Heden Limburg, morgen Brabant! =P~

het zou mij ook niet verbazen als ajakkes met volendam gaat fuseren. zijn ze meteen een ronde verder in de beker.

Dan lijkt mij een fusie met Harderberg interessanter

ik lees net op feyenoord.nl dat we die wedstrijd al verloren hebben idd. :wink:
Reply
#28
gittermaster Wrote:Dat is heel erg persoonlijk. Ik denk dat sportieve prestaties de meeste supporters wel raken. En jou ook dr'an. Jij wint toch ook liever van FC Twente dan dat je van ze verliest. Is toch ook een sportieve prestatie. Ik geloof niet dat sportieve prestaties je niet raken.
Wat het tweede gedeelte betreft; hebben we al uitvoerig besproken, maar ik zie dat compleet anders

Sportieve prestaties van Heracles raken mij uiteraard wel, maar ik wordt niet gelokt door sportieve resultaten van een club waar ik niks mee heb. Dat probeerde ik te zeggen. En dat is dan weer hetzelfde verhaaltje dat ik een fusieclub als een geheel nieuwe club zie.

gittermaster Wrote:Dat vind ik echt te makkelijk. Je opent dit topic geeft een sterke mening, zegt dat je de supporters groot gelijk geeft en nu zeg je vervolgens "niet mijn probleem"

Ik geef de supporters ook groot gelijk dat ze tegenstander zijn, zoals ik ook schreef heb ik enkele argumenten gelezen waarom een fusie die er voor heeft gezorgd dat Fortuna Sittard is ontstaan anders zou zijn. Maar die argumenten zullen mij eigenlijk worst zijn. Met niet mijn probleem bedoelde ik gewoon dat de fusie-afkomst van Fortuna niet mijn mening beïnvloedde omdat mij hun afkomst niet interesseert. In deze kan ik mij vinden in de mening van veel Roda en Fortuna aanhangers, that's all.
Reply
#29
Quote:Ik geef de supporters ook groot gelijk dat ze tegenstander zijn, zoals ik ook schreef heb ik enkele argumenten gelezen waarom een fusie die er voor heeft gezorgd dat Fortuna Sitterd is ontstaan anders zou zijn. Maar die argumenten zullen mij eigenlijk worst zijn. Met niet mijn probleem bedoelde ik gewoon dat de fusie-afkomst van Fortuna niet mijn mening beïnvloedde omdat mij hun afkomst niet interesseert. In deze kan ik mij vinden in de mening van veel Roda en Fortuna aanhangers, that's all.

Ik ben wel heel benieuwd naar die argumenten dan. Er zullen weinig zijn die dat bewust meegemaakt hebben en dat op internet neerzetten, of het is een opa die net een internetcursus heeft gehad.

Het gaat mij er niet om of t je interesseert waar ze vandaan komen, interesseert mij ook geen reet, echter wil daar alleen mee aangeven dat ze er anders niet eens geweest zouden zijn, verloochen je afkomst niet
The great old Ludwig von...
Reply
#30
gittermaster Wrote:Ik ben wel heel benieuwd naar die argumenten dan. Er zullen weinig zijn die dat bewust meegemaakt hebben en dat op internet neerzetten, of het is een opa die net een internetcursus heeft gehad.

Het gaat mij er niet om of t je interesseert waar ze vandaan komen, interesseert mij ook geen reet, echter wil daar alleen mee aangeven dat ze er anders niet eens geweest zouden zijn, verloochen je afkomst niet

Ik las het op het forum <!-- w --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.soccerquest.nl">www.soccerquest.nl</a><!-- w -->, waar ik wel eens mee lees. Staat een fusietopic in het algemene deel. Zou te maken hebben met een verschil in mentaliteit tussen beide streken en dat een fusie tussen 2 Sittardse clubs anders was dan een fusie met Kerkrade.

Ben het verder met je eens. Maar mijn openingspost had dus ook geen betrekking op de afkomst van beide clubs, maar enkel over mijn mening over de huidige situatie. Maar ik denk inderdaad dat we kunnen concluderen dat we elkaar wel begrijpen, maar simpelweg een andere mening hebben. En dat kan gelukkig!
Reply


Forum Jump: