The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Officiele afsluiting FTM2008
#1
Dame(s?) en heren

Het allereerste officiele seizoen FTM zit er inmiddels op en dat verdient wel een klein afscheidsberichtje.

Wat begon als een kleine excelsheet is inmiddels uitgegroeid tot een mijns inziens fantastisch spel. Het begon allemaal fantastisch met Haggie die een bizarre score neerzette op de Australian Open. Dronken zette hij een team neer wat onverslaanbaar bleek en bijna 2x zoveel punten opleverde als de nummer 2 in die week, Andre. Heel lang wist Haggie deze voorsprong vast te houden en zelfs regelmatig uit te breiden. Af en toe met bizarre teams, maar vaak met verrassend goede keuzes. De laatste weken begonnen zn rare keuzes hem echter op te breken en wist buurs een voorsprong te nemen die bijna onoverbrugbaar leek. Buurs kreeg echter chokeverschijnselen waar novotna nog een puntje aan kan zuigen en uiteindelijk in de laatste week wist omyaca dan toch de verdiende overwinning binnen te slepen.Met 6 gouden en 3 zilveren medailles wist hij namelijk ook het medailleklassement binnen te slepen. Haggie knokte zich goed terug en wist uiteindelijk een 2e plek te bemachtigen. Andre speelde het hele seizoen zo strak als een snaar, haalde maar 1 weekoverwinning binnen, maar wist wel de 3e plek in het algemeen klassement binnen te slepen. Hulde aan allen!

Iedereen bedankt voor de medewerking. Er waren regelmatig wat problemen maar daar werd goed mee omgegaan. Op een enkele keer na deed iedereen ook goed zn plicht qua verwerkingen.

Ik hoop jullie allemaal weer terug te zien in 2009 met hopelijk een nog mooier en beter spel. Mochten er nog vragen, ideeen whatever zijn voor volgend seizoen, schroom niet om ze hier neer te zetten!
Reply
#2
Mac Wrote:en uiteindelijk in de laatste week wist omyaca dan toch de verdiende overwinning binnen te slepen.Met 6 gouden en 3 zilveren medailles wist hij namelijk ook het medailleklassement binnen te slepen.
Which reminds me, omyaca, volgens mij zei ik dat medailleklassement en algemeen klassement zeker zouden overlappen en was jij het hier niet mee eens :razz:

En Mac natuurlijk, voor de zoveelste keer, bedankt voor de organisatie!
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#3
Het allerbelangrijkste hier, nogmaals hartelijk dank Mac, zonder jou zou dit fantastische jaar er niet geweest zijn =D>

Tevens alle deelnemers (en figuranten) bedankt, ik heb er in ieder geval weer veel lol aan beleefd, hopelijk kunnen we er volgend jaar weer zo'n mooi jaar van maken!
Reply
#4
Mooi verhaal Mac. Heel erg bedankt voor alles dat jij voor FTM hebt gedaan! Notworthy
Reply
#5
Ad Wim Wrote:
Mac Wrote:en uiteindelijk in de laatste week wist omyaca dan toch de verdiende overwinning binnen te slepen.Met 6 gouden en 3 zilveren medailles wist hij namelijk ook het medailleklassement binnen te slepen.
Which reminds me, omyaca, volgens mij zei ik dat medailleklassement en algemeen klassement zeker zouden overlappen en was jij het hier niet mee eens :razz:

En Mac natuurlijk, voor de zoveelste keer, bedankt voor de organisatie!

Waarbij Omyaca natuurlijk nog steeds een punt heeft. Nu overlapt het toevalligerwijs, maar het feit dat 1 enkele partij op de Masters Cup de top-3 door elkaar had kunnen gooien, geeft al aan dat deze klassementen elkaar niet persé hoeven te overlappen. Zie ook Andre natuurlijk.
Reply
#6
Hij heeft/had zeker een punt, maar wie heeft er gelijk gekregen Wink


Ad Wim Wrote:En wat ik vooraf voorspelde over dat degene die hoog staat in de ranking ook hoog staat in het medailleklassement, komt wel uit tot nu toe. Ik verwacht dat dit zich dan ook door gaat zetten, maar je weet het niet...

omyaca Wrote:Het is heel logisch dat dat nu zo is, aangezien er nog weinig weken zijn geweest. Naarmate het seizoen vordert zullen de medailles zich meer gaan verspreiden over de deelnemers is mijn voorspelling.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#7
Ja dat jij gelijk hebt in deze lijkt me duidelijk, maar ik denk wel dat dit geen garanties biedt richting volgend jaar. Zo bedoelde ik het meer Smile
Reply
#8
Eigenlijk gaat/ging het me niet eens om gelijk, als is dat altijd wel leuk. Het belangrijkste vind/vond ik dat het medailleklassement een aparte prijs zou zijn, naast de top 3. En daarom stelde ik voor om die uit te reiken om aan iemand buiten de top 3. Toen kwam Omyaca met het argument dat dat toch wel het geval zou zijn, nou zie hier: een nummer 1 die ook nog eens het medailleklassement wint. Dat had ik min of meer voorspeld en ik had dan ook liever die prijs uitgereikt aan Overdune.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#9
Ohh, ik was in de veronderstelling dat dat ook zou gaan gebeuren eigenlijk. Nee dan moet dat volgend jaar zeker aangepast worden. Dat moeten 2 aparte prijzen worden wat mij betreft.
Reply
#10
Ad Wim Wrote:Eigenlijk gaat/ging het me niet eens om gelijk, als is dat altijd wel leuk. Het belangrijkste vind/vond ik dat het medailleklassement een aparte prijs zou zijn, naast de top 3. En daarom stelde ik voor om die uit te reiken om aan iemand buiten de top 3. Toen kwam Omyaca met het argument dat dat toch wel het geval zou zijn, nou zie hier: een nummer 1 die ook nog eens het medailleklassement wint. Dat had ik min of meer voorspeld en ik had dan ook liever die prijs uitgereikt aan Overdune.
Ho even, dit is niet waar. Ik zei niet dat het zeker niet het geval zal zijn. Natuurlijk is de kans groter dat de nummer 1 het medailleklassement wint, dan dat de nummer 2 het medailleklassement wint. Ik zei alleen dat het best mogelijk is dat een lager geklasseerde deelnemer het medailleklassement wint. Ik ben het niet eens met de gedachte dat iedereen die hoger staat in het algemeen klassement sowieso hoger staat in het medailleklassement. Bijvoorbeeld Haggie en Andre hebben dan veel te weinig medailles voor hun klassering en Tim-Army, die kansloos laatste wordt, staat hoger in dat klassement dan de nummer 2 en 3.
Maar nogmaals, natuurlijk is de kans groter dat de nummer 1 het medailleklassement wint dan dat een willekeurige ander dat doet. Ik heb even een simulatie gedaan met 19 deelnemers, 34 weken en iedere deelnemer iedere week een score Normaal(200,400) verdeeld (dit vind jij en bv ook Kooltje vast aannemelijk :wink: ). De kans dat de nummer 1 in het eindklassement ook de (gedeeld) meeste gouden medailles verdiend is dan ongeveer 33%.
In het echt liggen de scores wrs in bepaalde weken veel minder ver uit elkaar en zal bovendien de gedeeld meeste gouden medailles niet altijd de eerste plek opleveren. Die kans zal dus nog veel kleiner zijn. Het is dus lang niet zo vanzelfsprekend dat de nummer 1 ook met het medailleklassement aan de haal gaat.
Reply
#11
Mac bedankt =D>

Omyaca gefeliciteerd Notworthy
Reply
#12
Thanx Mac graag tot volgend jaar!!!!!!!!!!!!!
B&B "even uitwaaien"
Reply
#13
mac bedankt voor de organisatie. tot volgend jaar! Hopelijk nog een paar serieuze managers erbij, maakt 't extra leuk!
Niets is sterker dan dat ene woord...
Reply
#14
Mac thx voor alles !!! =D> =D> =D>
Reply
#15
mac, vond je het dat ik zulke slechte teams maakte? Kom op zeg :wink: .. Je herkent een echte manager toch wel.. :o .. Iig erg bedankt voor het maken/uitbreiden van ftm. Ik denk dat het alleen nog maar beter gaat worden.

Ik ga vast beginnen met puzzelen voor de AO.. (hup tsonga)
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
#16
omyaca Wrote:Ho even, dit is niet waar. Ik zei niet dat het zeker niet het geval zal zijn. Natuurlijk is de kans groter dat de nummer 1 het medailleklassement wint, dan dat de nummer 2 het medailleklassement wint. Ik zei alleen dat het best mogelijk is dat een lager geklasseerde deelnemer het medailleklassement wint. Ik ben het niet eens met de gedachte dat iedereen die hoger staat in het algemeen klassement sowieso hoger staat in het medailleklassement. Bijvoorbeeld Haggie en Andre hebben dan veel te weinig medailles voor hun klassering en Tim-Army, die kansloos laatste wordt, staat hoger in dat klassement dan de nummer 2 en 3.
Maar nogmaals, natuurlijk is de kans groter dat de nummer 1 het medailleklassement wint dan dat een willekeurige ander dat doet. Ik heb even een simulatie gedaan met 19 deelnemers, 34 weken en iedere deelnemer iedere week een score Normaal(200,400) verdeeld (dit vind jij en bv ook Kooltje vast aannemelijk :wink: ). De kans dat de nummer 1 in het eindklassement ook de (gedeeld) meeste gouden medailles verdiend is dan ongeveer 33%.
In het echt liggen de scores wrs in bepaalde weken veel minder ver uit elkaar en zal bovendien de gedeeld meeste gouden medailles niet altijd de eerste plek opleveren. Die kans zal dus nog veel kleiner zijn. Het is dus lang niet zo vanzelfsprekend dat de nummer 1 ook met het medailleklassement aan de haal gaat.

Kijk, je bent econometrist of je bent het niet. =D> Ik vind dat je wel een punt hebt idd, ik had het ook zomaar kunnen worden en ik word 6de overall. Ik was trouwens vóór the-winner-takes-it-all en ondanks dat ik daar nu uitgerekend zelf de dupe van ben sta ik nog steeds achter deze opzet.

Maar to the point, bedankt voor de organisatie Mac, ik heb het spel met heel veel plezier gespeeld en de FTM site (en dus jij) heeft daar een groot aandeel in gehad!

O, en over de AO gesproken, ik heb net mijn ticket naar Melbourne geboekt van 17 t/m 22 januari. =P~
Reply
#17
Volgend jaar ook maar meedoen Smile
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Reply
#18
Haggie Wrote:mac, vond je het dat ik zulke slechte teams maakte? Kom op zeg :wink: .. Je herkent een echte manager toch wel.. :o .. Iig erg bedankt voor het maken/uitbreiden van ftm. Ik denk dat het alleen nog maar beter gaat worden.

Ik ga vast beginnen met puzzelen voor de AO.. (hup tsonga)

hoho! ik zei niet slecht...ik zei afwijkend Wink
Reply
#19
Ook Cruijff doet volgend jaar weer lekker als Figurant mee...
Reply
#20
Same here Cruijff
Reply
#21
Het was leuk om te volgen. Geweldig om dat fanatisme te zien bij een relatief klein groepje en leuk om te zien hoe een klein idee uitgroeide tot een solide game.

Was iedereen tevreden over het tientje inleg? Is imo wel wat weinig voor een heel jaar (gaat niet om het geld, maar toch). Wat won Omyaca uiteindelijk?

Het kutte van het spel vind ik dat je gewoon altijd beschikbaar moet zijn tijdens de deadline. Weet nog laatste jaar tennismanager, ging ik daar ook de mist mee in. Serieus meedoen betekent maandagavond beschikbaar zijn en dat ben ik niet altijd.

Maar goed, ik ga sowieso een poging wagen....... Icon_twisted
" Het leven is tijdelijk en de dood is onvermijdelijk. Maar stel dat je niet dood kon gaan, dan had je stomweg niet bestaan. Wees blij dus dat je straks mag sterven en laat het je leven niet bederven, begrepen......"
Reply
#22
omyaca Wrote:
Ad Wim Wrote:Eigenlijk gaat/ging het me niet eens om gelijk, als is dat altijd wel leuk. Het belangrijkste vind/vond ik dat het medailleklassement een aparte prijs zou zijn, naast de top 3. En daarom stelde ik voor om die uit te reiken om aan iemand buiten de top 3. Toen kwam Omyaca met het argument dat dat toch wel het geval zou zijn, nou zie hier: een nummer 1 die ook nog eens het medailleklassement wint. Dat had ik min of meer voorspeld en ik had dan ook liever die prijs uitgereikt aan Overdune.
Ho even, dit is niet waar. Ik zei niet dat het zeker niet het geval zal zijn. Natuurlijk is de kans groter dat de nummer 1 het medailleklassement wint, dan dat de nummer 2 het medailleklassement wint. Ik zei alleen dat het best mogelijk is dat een lager geklasseerde deelnemer het medailleklassement wint. Ik ben het niet eens met de gedachte dat iedereen die hoger staat in het algemeen klassement sowieso hoger staat in het medailleklassement. Bijvoorbeeld Haggie en Andre hebben dan veel te weinig medailles voor hun klassering en Tim-Army, die kansloos laatste wordt, staat hoger in dat klassement dan de nummer 2 en 3.
Maar nogmaals, natuurlijk is de kans groter dat de nummer 1 het medailleklassement wint dan dat een willekeurige ander dat doet. Ik heb even een simulatie gedaan met 19 deelnemers, 34 weken en iedere deelnemer iedere week een score Normaal(200,400) verdeeld (dit vind jij en bv ook Kooltje vast aannemelijk :wink: ). De kans dat de nummer 1 in het eindklassement ook de (gedeeld) meeste gouden medailles verdiend is dan ongeveer 33%.
In het echt liggen de scores wrs in bepaalde weken veel minder ver uit elkaar en zal bovendien de gedeeld meeste gouden medailles niet altijd de eerste plek opleveren. Die kans zal dus nog veel kleiner zijn. Het is dus lang niet zo vanzelfsprekend dat de nummer 1 ook met het medailleklassement aan de haal gaat.

Kijk, een analyse naar mijn hart. =D>
Reply
#23
Ik wil hier nog wel een toevoeging aan geven; voor het eindklassement is het raadzaam om zo min mogelijk te gokken over het hele jaar. Voor een medaille is het juist belangrijk om wat gokjes te wagen.

De eindoverwinning gaat naar de meest regelmatig hoog scorende deelnemer, dat kan een deelnemer zijn met veel uitschieters en dus veel medailles, maar dat hoeft natuurlijk zeker niet. Rintje Ritsma werd ook regelmatig Europees of Wereldkampioen zonder een afstand te winnen. Omyaca is dus een beetje de Sven Kramer van het FTM deelnemersveld.
Reply
#24
Bedankt mac voor het opstarten van dit fantastische spel =D>

Ik hoop dat er aankomend jaar meer mensen gaan deelnemen.

Tripple, Boca, Conrnolio, Raging Bull komen er iig bij.

Hopen dat Elikian en Kuiper ook mee gaan spelen.

Ben blij dat ik nu een aantal weken vakantie heb, zodat ik me weer flink kan opladen voor een dynamisch FTM-seizoen :8:
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply
#25
Doe dat maar, dan hebben wij weer een bron van vermaak hier =D>
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#26
Ad Wim Wrote:Doe dat maar, dan hebben wij weer een bron van vermaak hier =D>

jij ook?

Jij wil toch liever dat ik wegblijf? :-k
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply
#27
Ik heb mijn mening herzien, knap hè?

Ik heb me de afgelopen weken eigenlijk veel te goed vermaakt om je, en dat zal volgend seizoen niet anders worden Hakkuh
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#28
Ad Wim Wrote:Ik heb mijn mening herzien, knap hè?

Ik heb me de afgelopen weken eigenlijk veel te goed vermaakt om je, en dat zal volgend seizoen niet anders worden Hakkuh

Hopen dat ik mijn vorm kan doortrekken, maar ik ben bang dat ik over mijn hoogtepunt heen ben. :8:
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply
#29
buurs Wrote:
Ad Wim Wrote:Ik heb mijn mening herzien, knap hè?

Ik heb me de afgelopen weken eigenlijk veel te goed vermaakt om je, en dat zal volgend seizoen niet anders worden Hakkuh

Hopen dat ik mijn vorm kan doortrekken, maar ik ben bang dat ik over mijn hoogtepunt heen ben. :8:

Als jij de vorm van de Masters doortrekt, voorspel ik veels goed voor je..
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
#30
Haggie Wrote:
buurs Wrote:
Ad Wim Wrote:Ik heb mijn mening herzien, knap hè?

Ik heb me de afgelopen weken eigenlijk veel te goed vermaakt om je, en dat zal volgend seizoen niet anders worden Hakkuh

Hopen dat ik mijn vorm kan doortrekken, maar ik ben bang dat ik over mijn hoogtepunt heen ben. :8:

Als jij de vorm van de Masters doortrekt, voorspel ik veels goed voor je..

ik niet
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply


Forum Jump: