The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Auckland / Sydney
#1
Omdat ik morgen alle tijd heb om aan mijn FTM team voor deze week te puzzelen,wou ik wel graag weten hoe ik nu al kan bepalen hoe hoog ons budget voor volgende week is.Daar is toch een bepaalde formule voor? En de waarden van de spelers? Kan ik daarvoor de huidige ATP ranking gebruiken?
Reply
#2
Ik denk dat het 15000 is: (2*3000+1500)*2. Ik weet het niet zeker, ik zit eerlijk gezegd niet zo in de nieuwe indeling van de categorien. Dus als iemand dit kan bevestigen/verbeteren.. Voor de waarden kun je idd de South African Airways Ranking aanhouden (altijd van de week ervoor, maar dat gaat goed want hij wordt pas maandag aangepast).
Reply
#3
Middelkoop wint in de 2e ronde kwalificatie van Junqueira met 6-1 6-1 =D>
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply
#4
Overdune Wrote:Ik denk dat het 15000 is: (2*3000+1500)*2. Ik weet het niet zeker, ik zit eerlijk gezegd niet zo in de nieuwe indeling van de categorien. Dus als iemand dit kan bevestigen/verbeteren.. Voor de waarden kun je idd de South African Airways Ranking aanhouden (altijd van de week ervoor, maar dat gaat goed want hij wordt pas maandag aangepast).
Tja, ik heb al geprobeerd de discussie in gang te zetten in het FTM-forum, maar helaas is er de laatste dagen weinig animo voor discussie, en dat terwijl we morgen gaan beginnen...

André's opmerking dat de spelers 2x zo duur zijn geworden dus dat eigenlijk ook de budgetten verdubbeld moeten worden, vind ik wel een goede. Maar er zijn andere categorieën, dus wat doen we daarmee dan? En wat doen we met de eenmalige ophoging van 1500 die we hadden? Verdubbelen we die ook?

Ik zal eens even nadenken over een voorstel.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#5
Ik denk dat we idd alles moeten verdubbelen.

Ik ben wel benieuwd hoe het zit met die CR punten.
Ik hoop dat het gewoon de entry punten gedeeld door 5 blijft.
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply
#6
Waar wat verdubbelen dan, drol? Lees nou eens, de categorieën zijn anders...
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#7
Ad Wim Wrote:Waar wat verdubbelen dan, drol? Lees nou eens, de categorieën zijn anders...

Zijn de categorieën anders?
Dat meen je niet....

Waarom denk jij altijd zo moeilijk....?

Je kan toch kijken hoeveel de cr punten zijn. Dan kennen we het budget op basis van vorig jaar toe maal 2.
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply
#8
Dacht jij maar eens iets moeilijker...

Wat boeien die CR-punten nou? Je kunt toch ook de entrypunten vergelijken? En wat bedoel je nou eigenlijk te zeggen? Wat wil je precies maal 2 doen? Wees eens duidelijk!
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#9
Ad Wim Wrote:André's opmerking dat de spelers 2x zo duur zijn geworden dus dat eigenlijk ook de budgetten verdubbeld moeten worden, vind ik wel een goede.
Bedenk wel dat de spelers nu even twee keer zo duur zijn, maar dat dat in de loop van het jaar zal afkalven naar 1,2 à 1,7 keer zo duur als vorig jaar.
Reply
#10
Ja, dat bedacht ik me net ook, en dat maakt het hiervoor een stuk lastiger.

En hoe zit het met de te verdedigen punten dan? Heeft Djoko nu 2000 punten te verdedigen op de AO?
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#11
Ja uiteraard Smile
Reply
#12
Ik ben btw vanmiddag naar de Medibank Open geweest. Ik had weliswaar geen kaarten voor het cc, maar de rest was gratis. Eerst de quali partij Malisse-Luczak gekeken. Eenzijdige partij, Luczak heeft geen enkel bp gehad volgens mij. Vond het maar een matige speler, heeft totaal geen wapens en stond op een gegeven moment zelfs met 147 km/u te serveren. Malisse daarentegen zag er redelijk fit uit en stond ouderwets de hele partij tegen de 200 km/u te serveren. Dit wordt z'n eerste ATP toernooi sinds een half jaar volgens mij.

Daarna naar Chardy-Minar gekeken. Ik had Chardy eerlijk gezegd nog nooit gezien en had een klein Fransoosje verwacht. Het bleek een boomlange vent (190+) met een snoeiharde service. Gekeken tot 6-3 *2-1 voor Chardy, Minar begon met z'n racket te smijten (ondanks aanmoedigingen van zn vriendinnetje, zie foto btw Smile ), daarna heb ik het voor gezien gehouden.

Vervolgens wat trainingen gekeken, Berdych met Benneteau (daar kan Hewitt het nog wel eens lastig tegen krijgen), De Brians tegen wat gasten, Gasquet met Mathieu en Kirilenko. =P~

Ondertussen had ik op een scoreboard gezien dat Minar zich teruggevochten had (ok, het waren geen topwedstrijden, maar dat heb je op een zondag) en ik kwam er weer in bij 6-3 3-6 4-4. Het werd uiteindelijk een tb, waarin Minar redelijk kansloos was.

Tenslotte toch maar even richting cc gegaan. Williams was daar van een set en een break voorsprong naar 1-1 in sets en een break achterstand gegaan tegen local heroine Stosur. Ondanks dat ik geen kaarten had, heb ik mezelf uiteindelijk toch naar binnen gesmoothtalked en kon ik nog net op tijd de choke van Stosur zien: drie mp's gemist op eigen service (waarvan één een volley bij leeg veld) en daarna op 5-5 nog eens twee bp's. uiteindelijk ging ze van 5-3 naar 5-7. De sfeer was iig prima met ongeveer 8000 man op de hand van Stosur.

Al met al een leuk middagje, woensdag ga ik wrs weer met hopelijk wat betere partijen.

Voor de geinteresseerden, zie http://s552.photobucket.com/albums/jj333/Overdune/ voor wat foto's.
Reply
#13
Volgens mij is het niet al te moeilijk. Als ik kijk naar onderstaand schemaatje dat we vorig jaar hanteerden en de punten voor de winnaar vergelijk met de nieuwe categorieën:

[Image: f_naamloosm_3fdd118.png]


Dan komt de categorie 4 overeen met de huidige 250-toernooien, categorie 2 met de huidige 500-toernooien en kunnen we de budgetten voor TMSs en GSs gewoon verdubbelen omdat de punten voor de winnaar daarvan ook verdubbeld zijn.

Dan krijgen we dus het volgende:

250: 6000
500: 11000
TMS: 22000
GS: 25000

Met een max van 25000.

Vraag blijft dan alleen nog wat we met de vaste verhoging doen. Houden we die op 1500, verdubbelen we die, of iets anders? Ik denk dat verdubbelen in den beginne het beste is.
Dan krijgen we dus volgende week een budget van 6000 + 6000 + 3000 = 15000. Toevalligerwijs komt dat op hetzelfde uit als OD voorstelde, dus als we alles gewoon zouden verdubbelen.
Is iedereen het hier mee eens? Laten we discussiëren, heren!
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#14
Gaaf overdune! Ben wel enigszins jaloers Wink

En Ad, ben het helemaal met je voorstel eens, lijkt me ook het meest logische Smile
Reply
#15
Dus ook vaste ophoging verdubbelen?

Ik zit een beetje te kijken of het allemaal wel een beetje klopt. 25000 voor een GS en TMS is natuurlijk wel heel veel, zeker als je bedenkt dat uiteindelijk de toppers nog wel zullen dalen tov hun ranking nu. En die verdubbeling in punten van GSs en TMSs is ook alleen maar voor de winnaar zo, RU en SF worden bijvoorbeeld alweer lang niet verdubbeld...

Maar goed, iedereen heeft natuurlijk hetzelfde, dus het is geen hele grote ramp als het te veel of te weinig blijft, maar het is denk ik wel belangrijk om het zo leuk mogelijk te houden en er dus wel goed over na te denken.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#16
Zonder die 3000 punten ophoging maak ik deze week voor mijn gevoel niet bepaalt een acceptabel team,dus wat mij betreft is dat goed Ad .We kunnen toch altijd later die 3000 extra punten halveren of zelfs helemaal verwijderen.
Reply
#17
Hoe komt het dat een dag voor de eerste deadline dit soort dingen nog niet duidelijk zijn?
" Het leven is tijdelijk en de dood is onvermijdelijk. Maar stel dat je niet dood kon gaan, dan had je stomweg niet bestaan. Wees blij dus dat je straks mag sterven en laat het je leven niet bederven, begrepen......"
Reply
#18
Exact mijn idee, Trip, erg jammer. Sommige mensen posten liever kale nieuwsberichten of andere nutteloze berichten, dan mee te denken over ons eigen spel...
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#19
Sommige mensen hebben ook een behoorlijke periode zonder internet gezeten.... :roll:

Maar je argument dat het toch voor iedereen hetzelfde is snijdt natuurlijk wel hout. We kunnen eventueel ook een soort afbouwschema gedurende het seizoen doen. Dus nu x2, 1 april x 1,75, 1 juli x 1,5 etc.
Reply
#20
te moeilijk..gewoon verdubbelen
Reply
#21
Eens met kooltje. En als het niet werkt, kan dat toch tijdens het seizoen aangepast worden? Want ook met die aanpassingen blijft het voor iedereen gelijk.
Reply
#22
Wmb prima. Smile
Reply
#23
Verdubbelen is imo te lomp. De charme van een klein budget is dat je creatief moet worden en er dus meer verschillen gemaakt kunnen worden.
" Het leven is tijdelijk en de dood is onvermijdelijk. Maar stel dat je niet dood kon gaan, dan had je stomweg niet bestaan. Wees blij dus dat je straks mag sterven en laat het je leven niet bederven, begrepen......"
Reply
#24
Het budget blijft niet groot, zeker niet in vergelijking met hoe SD het deed. Je blijft een toernooispecifiek budget houden, de vraag is alleen hoe de vaste verhoging zal werken in het nieuwe systeem.
Reply
#25
Verdubbelen is niet per se te lomp, aangezien het budget vorig jaar vrij goed geregeld was en nu, zeker in het begin, de spelerswaardes ook gewoon verdubbeld zijn. En we verdubbelen ook alleen maar TMSs en GSs, de overige toernooien zijn gewoon overeenkomstig vorig seizoen. Eigenlijk zelfs nog iets lager, want dit seizoen krijgt de winnaar relatief meer punten dan de RU, SF, etc. dus in verhouding heb je dan nu eigenlijk minder budget dan vorig jaar, als je het vergelijkt met hoeveel punten je ermee kunt verdienen...
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#26
kooltje Wrote:te moeilijk..gewoon verdubbelen
Maar wat verdubbelen dan, die vaste ophoging? Bij de toernooispecifieke budgetten verdubbelen nl alleen TMSs en GSs, niet de 250 en 500.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#27
Fair enough, ben gewoon fan van minder budget. Bij Competitiemanager- misschien slechte vergelijking- zijn de beginweken ook altijd het leukst. Dan moest je soms zelf een derde keeper van een knakenclub opstellen, om zo je budget rond te krijgen.

Heb het vorig jaar wel een beetje gevolgd allemaal en dan zie je vaak dat men budget genoeg heeft om in een blokje een gokje op te kunnen vangen door een zekerheidje erbij te nemen. Maar goed, ik snap ook wel dat het inmiddels 5 voor 12 is en dat je niet het hele spel op de kop moet en kan zetten.
" Het leven is tijdelijk en de dood is onvermijdelijk. Maar stel dat je niet dood kon gaan, dan had je stomweg niet bestaan. Wees blij dus dat je straks mag sterven en laat het je leven niet bederven, begrepen......"
Reply
#28
Daar heb je ook wel gelijk in, maar je zult zien dat je verdomde weinig budget hebt als je een team gaat maken. Neem bijvoorbeeld een komende week met twee kleine toernooien. Je hebt dan 15000 budget en je neemt bijvoorbeeld twee kanshebbers Tsonga en Simon, dan ben je al meer dan de helft (8000) kwijt.

En ook tijdens de AO. Je gaat daar sowieso voor Murray, en misschien daarnaast ook voor een andere top 3 speler die in de andere helft zit dan Murray, zege even Djokovic. Dan ben je dus al 17.000 kwijt en heb je nog maar 8000 voor andere spelers. Daar zou je dan bijvoorbeeld Tsonga en Roddick voor kunnen nemen, en dan is je geld alweer op. Dat zijn dus 4 gasten, in een draw van 128. Ik denk dat het nog best wel puzzelen wordt en je echt keuzes moet gaan maken, zeker in zo'n GS.

En het zal heus wel voorkomen dat mensen zekerheidjes nemen, zeker met een deadline op maandag, en zeker als die mannen goedkoop zijn. Maar mijn ervaring leert dat het toch nog wekelijks puzzelen is en dat het, vooral in kleinere weken, echt leuk is. Alleen in TMSs mogen van mij naar beneden...
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#29
Vorig jaar was het budget perfect. Hoog genoeg om af en toe een topper te nemen maar ook niet zo hoog dat je hele kwarten kon opkopen.

Dit jaar zal het iets lastiger zijn odmat de waardes van de spelers zullen veranderen gedurende het jaar. Dat zal even wennen zijn maar daar komen we vast wel uit.

Voorlopig houden we het voorstel van ad aan. Mocht we na een paar weken erachter komen dat er een aanpassing gedaan moet worden kan dat altijd nog.
Reply
#30
Ad Wim Wrote:
kooltje Wrote:te moeilijk..gewoon verdubbelen
Maar wat verdubbelen dan, die vaste ophoging? Bij de toernooispecifieke budgetten verdubbelen nl alleen TMSs en GSs, niet de 250 en 500.
de vaste ophoging
Reply


Forum Jump: