The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Vitesse - Ajax
#31
gittermaster Wrote:beide geen buitenspel imo

Bij goal van Suarez staat Vertonghen buitenspel, Luis niet.
Lasse was niet goed genoeg te zien.
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
#32
Staan naast elkaar in het midden waar de bal heengaat. Bal gaat net zo goed naar Vertonghen als Suarez.
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#33
Lasse was geen buitenspel, gaf van Halst ook duidelijk aan met behulp van de Pierrot.
Suarez vind ik ook geen buitenspel, niet hinderlijk en blijft ook zeker een meter uit de buurt van de bal.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#34
harry_bierdop Wrote:Lasse was geen buitenspel, gaf van Halst ook duidelijk aan met behulp van de Pierrot.
Suarez vind ik ook geen buitenspel, niet hinderlijk en blijft ook zeker een meter uit de buurt van de bal.

maar is die regel veranderd dan? lasse staat buitenspel en haalt later voordeel uit zijn buitenspel.

ik word doodziek van die onduidelijkheid en dat geverander van die regels.

weet je waar ik ook doodziek van word? dat die grens pas hoeft te vlaggen als de speler die buitenspel staat de bal krijgt. dat is voor het publiek echt veel te onduidelijk en levert alleen maar irritatie op. wie heeft dat nou in godsnaam verzonnen?
Reply
#35
Waf.. we hadden het hier over de 1e goal van Vitesse waarbij Nilson met de voeten op 1 lijn stond met de laatste man maar was half buiten beeld. Later met de pierrot teruggehaald en toen duidelijk zichtbaar dat ie op 1 lijn staat (met de voeten).
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#36
harry_bierdop Wrote:Waf.. we hadden het hier over de 1e goal van Vitesse waarbij Nilson met de voeten op 1 lijn stond met de laatste man maar was half buiten beeld. Later met de pierrot teruggehaald en toen duidelijk zichtbaar dat ie op 1 lijn staat (met de voeten).

oh, ik had het over die derde.

die eerst kon je niet zien. met de voeten gelijk staan is niet genoeg heb ik geleerd. youri mulder weer altijd zeer overtuigend te vertellen dat het meest uitstekende lichaamsdeel telt. waar hij dat vandaan haalt weet ik niet, maar ik dacht daardoor dat dat de regel was. dat kon je met die pierrot vast niet zien.
Reply
#37
waf Wrote:
harry_bierdop Wrote:Waf.. we hadden het hier over de 1e goal van Vitesse waarbij Nilson met de voeten op 1 lijn stond met de laatste man maar was half buiten beeld. Later met de pierrot teruggehaald en toen duidelijk zichtbaar dat ie op 1 lijn staat (met de voeten).

oh, ik had het over die derde.

die eerst kon je niet zien. met de voeten gelijk staan is niet genoeg heb ik geleerd. youri mulder weer altijd zeer overtuigend te vertellen dat het meest uitstekende lichaamsdeel telt. waar hij dat vandaan haalt weet ik niet, maar ik dacht daardoor dat dat de regel was. dat kon je met die pierrot vast niet zien.


Hangt er dus vanaf hoe lange de lul van Lasse was. :-k
[i][b]GUESS WHO'S BACK[/b][/i]
Reply
#38
EJR Wrote:
waf Wrote:
harry_bierdop Wrote:Waf.. we hadden het hier over de 1e goal van Vitesse waarbij Nilson met de voeten op 1 lijn stond met de laatste man maar was half buiten beeld. Later met de pierrot teruggehaald en toen duidelijk zichtbaar dat ie op 1 lijn staat (met de voeten).

oh, ik had het over die derde.

die eerst kon je niet zien. met de voeten gelijk staan is niet genoeg heb ik geleerd. youri mulder weer altijd zeer overtuigend te vertellen dat het meest uitstekende lichaamsdeel telt. waar hij dat vandaan haalt weet ik niet, maar ik dacht daardoor dat dat de regel was. dat kon je met die pierrot vast niet zien.


Hangt er dus vanaf hoe lange de lul van Lasse was. :-k

dat zal bij jou wel anders zijn dan, maar als ik voetbal hangt mijn lul altijd naar beneden. :razz:
Reply
#39
waf Wrote:
EJR Wrote:
waf Wrote:
harry_bierdop Wrote:Waf.. we hadden het hier over de 1e goal van Vitesse waarbij Nilson met de voeten op 1 lijn stond met de laatste man maar was half buiten beeld. Later met de pierrot teruggehaald en toen duidelijk zichtbaar dat ie op 1 lijn staat (met de voeten).

oh, ik had het over die derde.

die eerst kon je niet zien. met de voeten gelijk staan is niet genoeg heb ik geleerd. youri mulder weer altijd zeer overtuigend te vertellen dat het meest uitstekende lichaamsdeel telt. waar hij dat vandaan haalt weet ik niet, maar ik dacht daardoor dat dat de regel was. dat kon je met die pierrot vast niet zien.


Hangt er dus vanaf hoe lange de lul van Lasse was. :-k

dat zal bij jou wel anders zijn dan, maar als ik voetbal hangt mijn lul altijd naar beneden. :razz:

Dat is de reden dat ik gestopt ben met voetbal. Wink
[i][b]GUESS WHO'S BACK[/b][/i]
Reply
#40
waf Wrote:
harry_bierdop Wrote:Waf.. we hadden het hier over de 1e goal van Vitesse waarbij Nilson met de voeten op 1 lijn stond met de laatste man maar was half buiten beeld. Later met de pierrot teruggehaald en toen duidelijk zichtbaar dat ie op 1 lijn staat (met de voeten).

oh, ik had het over die derde.

die eerst kon je niet zien. met de voeten gelijk staan is niet genoeg heb ik geleerd. youri mulder weer altijd zeer overtuigend te vertellen dat het meest uitstekende lichaamsdeel telt. waar hij dat vandaan haalt weet ik niet, maar ik dacht daardoor dat dat de regel was. dat kon je met die pierrot vast niet zien.

Kon je wel zien. ALS dat de regel is dan was het buitenspel want beide spelers waren in voorwaartse beweging (beide dus de andere kant op) en dus hing, ik dacht vermaelen, met zijn borst richting middenlijn en Nilson richting doel. Van Halst zei dat de voeten tellen dus geen buitenspel, volgens mij is dat ook gewoon de regel.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#41
Alleen de armen tellen niet mee, voor de rest is het alle delen van het lichaam


Op de KNVB-site betreffende de spelregels staat deze passage
Quote:In de tekst betreffende de buitenspelpositie
betekent “dichter bij de doellijn van de
tegenpartij”, dat enig deel van het hoofd,
lichaam of voeten dichter bij de doellijn
van de tegenpartij is dan zowel de bal als
de voorlaatste tegenstander. Armen zijn in
deze definitie niet inbegrepen.
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
#42
Inderdaad, uiteraard!

edit: dat youtube plaatsen lukt me nog steeds niet.

[youtube]http://www2.at5.nl/artikelen/12664/woedende-fans-bij-de-arena[/youtube]
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#43
harry_bierdop Wrote:Inderdaad, uiteraard!

edit: dat youtube plaatsen lukt me nog steeds niet.

[youtube]http://www2.at5.nl/artikelen/12664/woedende-fans-bij-de-arena[/youtube]

Om te huilen deze gasten. Eerst heel boos een bus gaan tegenhouden, om je vervolgens door een ouwe steward van 85 weg te laten sturen om alsnog klappend de bus door te laten.
[i][b]GUESS WHO'S BACK[/b][/i]
Reply
#44
lasse stond bij de derde goal gewoon netjes [b]achter[\b] de bal, dus het was overduidelijk geen buitenspel
HOEZOOO ????
Omdat het kan !!!
Reply
#45
Winstonicus Wrote:lasse stond bij de derde goal gewoon netjes [b]achter[\b] de bal, dus het was overduidelijk geen buitenspel

het gaat om het moment daarvoor, als die stevanovic de bal krijgt, plato.
Reply
#46
dan nog geen buitenspel, heb het net terug gekeken, zo zijn nu eenmaal de regels, klopt wel wat je zegt over hinderlijk/niet hinderlijk buitenspel
HOEZOOO ????
Omdat het kan !!!
Reply
#47
Buitenspel (voetbal)
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
De uitdrukking buitenspel is een term uit het voetbal.


Buitenspelpositie. De blauwe speler links van de stippellijn staat buitenspel op het moment dat de bal door zijn medespeler wordt gespeeldEen speler staat in buitenspelpositie als deze dichter bij de doellijn van de tegenstander staat dan de bal en de vóórlaatste tegenstander (inclusief de doelman). Dit geldt niet wanneer de speler zich op zijn eigen speelveldhelft bevindt.

De twee laatste verdedigers kunnen zowel een verdediger en de doelman of twee gewone verdedigers zijn. Een verdediger telt ook mee als hij zich achter de doellijn bevindt. Als de speler zich op dezelfde hoogte als de voorlaatste verdediger bevindt (of met de twee verdedigers tegelijkertijd) staat hij niet in buitenspelpositie.

In buitenspelpositie staan is niet tegen de regels. Het kan pas strafbaar zijn als een medespeler de bal naar deze speler speelt op het moment dat deze speler in buitenspelpositie staat. Een speler wordt alleen voor zijn buitenspelpositie bestraft indien hij, op het moment dat de bal wordt geraakt of gespeeld door een medespeler, naar het oordeel van de scheidsrechter, actief bij het spel betrokken is door:
in te grijpen in het spel, of
een tegenstander in diens spel te beïnvloeden, of
voordeel te trekken uit zijn buitenspelpositie
Een speler wordt niet voor zijn buitenspelpositie bestraft indien hij de bal rechtstreeks ontvangt uit een:

doelschop
inworp
hoekschop of
Als de speler de bal ontvangt van een tegenstander.
Indien een speler strafbaar in buitenspelpositie staat wordt gesproken van buitenspel.

Buitenspel is een overtreding, en leidt tot een indirecte vrije schop voor de tegenstander.

In de Belgische voetbalcompetitie zette Sint-Truidense VV, onder leiding van haar coach Raymond Goethals, in het seizoen 1966-1967 als eerste de buitenspelval als tactisch middel in. Ze werden vicekampioen.

dik gedrukte is wat jij toch bedoeld Waf
HOEZOOO ????
Omdat het kan !!!
Reply
#48
Winstonicus Wrote:Buitenspel (voetbal)
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
De uitdrukking buitenspel is een term uit het voetbal.


Buitenspelpositie. De blauwe speler links van de stippellijn staat buitenspel op het moment dat de bal door zijn medespeler wordt gespeeldEen speler staat in buitenspelpositie als deze dichter bij de doellijn van de tegenstander staat dan de bal en de vóórlaatste tegenstander (inclusief de doelman). Dit geldt niet wanneer de speler zich op zijn eigen speelveldhelft bevindt.

De twee laatste verdedigers kunnen zowel een verdediger en de doelman of twee gewone verdedigers zijn. Een verdediger telt ook mee als hij zich achter de doellijn bevindt. Als de speler zich op dezelfde hoogte als de voorlaatste verdediger bevindt (of met de twee verdedigers tegelijkertijd) staat hij niet in buitenspelpositie.

In buitenspelpositie staan is niet tegen de regels. Het kan pas strafbaar zijn als een medespeler de bal naar deze speler speelt op het moment dat deze speler in buitenspelpositie staat. Een speler wordt alleen voor zijn buitenspelpositie bestraft indien hij, op het moment dat de bal wordt geraakt of gespeeld door een medespeler, naar het oordeel van de scheidsrechter, actief bij het spel betrokken is door:
in te grijpen in het spel, of
een tegenstander in diens spel te beïnvloeden, of
voordeel te trekken uit zijn buitenspelpositie
Een speler wordt niet voor zijn buitenspelpositie bestraft indien hij de bal rechtstreeks ontvangt uit een:

doelschop
inworp
hoekschop of
Als de speler de bal ontvangt van een tegenstander.
Indien een speler strafbaar in buitenspelpositie staat wordt gesproken van buitenspel.

Buitenspel is een overtreding, en leidt tot een indirecte vrije schop voor de tegenstander.

In de Belgische voetbalcompetitie zette Sint-Truidense VV, onder leiding van haar coach Raymond Goethals, in het seizoen 1966-1967 als eerste de buitenspelval als tactisch middel in. Ze werden vicekampioen.

dik gedrukte is wat jij toch bedoeld Waf

ja, en ik vond ook dat hij voordeel haalde uit zijn buitenspelpositie. hij had een voorsprong op de verdedigers. net zoals bij romario/bebeto in 94.
Reply
#49
mee eens. Overigens wordt er wel gevlagd als de bal terugkomt van de keeper en terecht komt bij iemand die buitenspel staat. Vaak genoeg gebeurd. Wat is daarmee nou feitelijk het verschil?
The great old Ludwig von...
Reply
#50
niet mee eens. Met het voordeel trekken uit buitenspelpositie wordt volgens de KNVB iets anders bedoeld:

Quote:OB 2
“Actief bij het spel betrokken zijn” betekent:
§ ingrijpen in het spel: het spelen of
aanraken van de bal die is toegespeeld of
aangeraakt door een medespeler;
§ een tegenstander in diens spel
beïnvloeden: het voorkomen dat een
tegenstander de bal speelt of in staat is
te spelen, door duidelijk het gezichtsveld
of de bewegingen van de tegenstander te
blokkeren, of het maken van een gebaar
of beweging die, naar het oordeel van de
scheidsrechter, een tegenstander misleidt
of afleidt;
§ voordeel trekken uit de buitenspelpositie:
het spelen van de bal die naar hem
terugkomt van de doelpaal of doellat
terwijl hij zich in buitenspelpositie bevindt
of het spelen van de bal die naar hem
terugkomt van een tegenstander terwijl hij
zich in buitenspelpositie bevindt
.

Voor alle regels betreffende buitenspel:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://hera2.dexels.com/sportlink/knvb/document/Spelregels+Veldvoetbal.pdf?username=dmsuser&password=dmsus3r&service=lucene/ProcessIncrementHitCount&DocumentData/DocumentId=188&dataPath=DocumentData/Data">http://hera2.dexels.com/sportlink/knvb/ ... tData/Data</a><!-- m -->

Pagina 19
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
#51
Bredanaar Wrote:niet mee eens. Met het voordeel trekken uit buitenspelpositie wordt volgens de KNVB iets anders bedoeld:

Quote:OB 2
“Actief bij het spel betrokken zijn” betekent:
§ ingrijpen in het spel: het spelen of
aanraken van de bal die is toegespeeld of
aangeraakt door een medespeler;
§ een tegenstander in diens spel
beïnvloeden: het voorkomen dat een
tegenstander de bal speelt of in staat is
te spelen, door duidelijk het gezichtsveld
of de bewegingen van de tegenstander te
blokkeren, of het maken van een gebaar
of beweging die, naar het oordeel van de
scheidsrechter, een tegenstander misleidt
of afleidt;
§ voordeel trekken uit de buitenspelpositie:
het spelen van de bal die naar hem
terugkomt van de doelpaal of doellat
terwijl hij zich in buitenspelpositie bevindt
of het spelen van de bal die naar hem
terugkomt van een tegenstander terwijl hij
zich in buitenspelpositie bevindt
.

Voor alle regels betreffende buitenspel:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://hera2.dexels.com/sportlink/knvb/document/Spelregels+Veldvoetbal.pdf?username=dmsuser&password=dmsus3r&service=lucene/ProcessIncrementHitCount&DocumentData/DocumentId=188&dataPath=DocumentData/Data">http://hera2.dexels.com/sportlink/knvb/ ... tData/Data</a><!-- m -->

Pagina 19

zoals het hier staat heb je gelijk. dat is dan duidelijk.

ik vind het een debiele want inconsequente regel. ik zien niet in waarom dit geen voordeel trekken uit je buitenspelpositie is, en bij een bal die terugkomt van de lat wel.
Reply
#52
Ik heb het gister nog eens terug gezien en Simr stond ook "buitenspel" (precies zoals Nilson) toen ie ons europa in schoot in 2003. :8:
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply


Forum Jump: