The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Regelwijziging FTM mbt Lucky Losers
#1
Heren en dame,

Even het volgende. Om het met betrekking tot terugtrekkingen en lucky losers wat interessanter te maken, hebben we bedacht om voortaan de lucky losers in de tabel onder de draws te zetten, zodat bij last-minute afmeldingen mensen iig de lucky losers die daarvoor in de plaats komen kunnen nemen. Dit lijkt ons goed, omdat zo research (uitzoeken of een speler zich terug gaat trekken) beloond kan worden zonder verder anderen eventuele schade (een speler al uit het schema halen doordat er op MTF een gerucht staat) toe te brengen.

Zonder grote weerstand zullen we het dan ook vanaf volgende week gaan toepassen.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#2
goed plan. wel duidelijk vermelden uiteraard!
Reply
#3
Ik heb de discussie hierover gemist, maar dit lijkt me een mooi plan. =D>
Reply
#4
Nog even een kleine aanvulling hierop, dit werd gevoed door de discussie die vandaag rondom Lopez ontstond. Op MTF wist men te melden dat hij zich teruggetrokken had, maar dit was nog niet officieel. Nou was dit vandaag nog vroeg, maar stel nu eens voor dat zo'n bericht om 20:30 of later naar buiten komt.
Op het moment dat we de terugtrekking verwerken en de LL in het schema zouden zetten, en het niet waar blijkt te zijn, zitten we natuurlijk met een giga-probleem. Anderzijds, als het wel waar is, en dat komt pas laat naar buiten, zou je de oplettende managers benadelen bij het direct in het schema verwerken, omdat die hun oplettendheid niets waard is.

Dit lijkt ons de meest faire oplossing.
Reply
#5
Prima, alleen als een speler al vervangen is, zoals vandaag met Lopez gebeurde moet dit uiteraard wel veranderd worden in de sheet. Maar uiteraard niet op geruchten.
Alle wijzen komen uit het Oosten!
Reply
#6
goed plan.
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply
#7
Dus alle verliezers van de laatste quali ronde ? En dan moet het inderdaad standaard gebeuren, want anders krijg je als 'researcher' alsnog geen voordeel. Maar het is een kleine moeite, dus een goed initiatief!
Reply
#8
Dan moet ik me maar eens in de regels gaan verdiepen trouwens, het is namelijk toch niet altijd zo dat de hoogst geplaatste speler die verloren heeft alsnog in het hoofdschema komt bij afzegging? Of is dat alleen bij een GS? Of ben ik helemaal abuis?
Reply
#9
kuiper Wrote:Prima, alleen als een speler al vervangen is, zoals vandaag met Lopez gebeurde moet dit uiteraard wel veranderd worden in de sheet. Maar uiteraard niet op geruchten.
Nou ja, niet dus, kijk naar ML's post. Als het om 18 uur bekend is a la, maar veel later niet meer. Dan is het de verantwoordelijkheid van de manager.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#10
Overdune Wrote:Dan moet ik me maar eens in de regels gaan verdiepen trouwens, het is namelijk toch niet altijd zo dat de hoogst geplaatste speler die verloren heeft alsnog in het hoofdschema komt bij afzegging? Of is dat alleen bij een GS? Of ben ik helemaal abuis?
Volgens mij wel, althans dat is tot nu toe wel zo geweest dit jaar. Maar er kunnen zich natuurlijk meer mensen terug trekken en daarom zullen alle te kiezen LL's in die tabel komen te staan.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#11
Ad Wim Wrote:
Overdune Wrote:Dan moet ik me maar eens in de regels gaan verdiepen trouwens, het is namelijk toch niet altijd zo dat de hoogst geplaatste speler die verloren heeft alsnog in het hoofdschema komt bij afzegging? Of is dat alleen bij een GS? Of ben ik helemaal abuis?
Volgens mij wel, althans dat is tot nu toe wel zo geweest dit jaar. Maar er kunnen zich natuurlijk meer mensen terug trekken en daarom zullen alle te kiezen LL's in die tabel komen te staan.

Ik kan me namelijk herinneren dat er geloot werd, maar mss was dat iets tijdelijks.
Reply
#12
Dan moet je de ATP-regels er nog eens op naslaan voor de zekerheid, maar volgens mij was dat vorig jaar zo inderdaad, maar dit jaar heb ik er op gelet en zijn het volgens mij consequent de hoogstgeplaatsten geweest.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#13
Hoogstgeplaatst volgens mij, nieuwe regel bij mijn weten, Mist waar ben je Wink
Reply
#14
Eli, Tampie!
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#15
Ad Wim Wrote:
kuiper Wrote:Prima, alleen als een speler al vervangen is, zoals vandaag met Lopez gebeurde moet dit uiteraard wel veranderd worden in de sheet. Maar uiteraard niet op geruchten.
Nou ja, niet dus, kijk naar ML's post. Als het om 18 uur bekend is a la, maar veel later niet meer. Dan is het de verantwoordelijkheid van de manager.

Maar gaan we daar dan een tijd aan vast plakken? En hoe zit dat dan met uitslagen? Garcia Lopez en Santoro stonden er niet in , maar waren wel door. Ik vind wel dat we dan moeten afspreken wat "veel later" dan inhoudt.
Reply
#16
Dat vind ik ook. Roep maar iets. 2030?
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#17
Uitslagen kan je sowieso zelf checken natuurlijk, maar die verwerking wil ik best maandag op me nemen als dat managers helpt, dat lijkt me weinig moeite.
Het probleem met een tijd afspreken is dat als er een keer een maandagavond is waarbij de vaste verwerkers niet op het forum zijn, we gedoe krijgen met "ja dat had verwerkt moeten worden, het was 17:53 al bekend". Volgens mij zitten we met die LL altijd goed.
Reply
#18
Ad Wim Wrote:Dan moet je de ATP-regels er nog eens op naslaan voor de zekerheid, maar volgens mij was dat vorig jaar zo inderdaad, maar dit jaar heb ik er op gelet en zijn het volgens mij consequent de hoogstgeplaatsten geweest.

Ik denk wel dat je gelijk hebt idd, maar ik ben ook vrij zeker dat er ooit geloot werd, bij wat voor toernooi dat dan ook was (ik dacht een GS). Had volgens mij te maken met het feit dat een hoogst geplaatste kwalificatiespeler, bij een al bekende afzegging, z'n laatste potje opzettelijk zou kunnen verliezen om zo een betere plek in het schema te krijgen.
Reply
#19
kuiper Wrote:Prima, alleen als een speler al vervangen is, zoals vandaag met Lopez gebeurde moet dit uiteraard wel veranderd worden in de sheet. Maar uiteraard niet op geruchten.
Met Kuiper ben ik het helemaal eens. Ook als na 18.00 uur een speler vervangen wordt, moet dat naar mijn mening ook in het schema veranderd worden.
Ik ben overigens geen voorstander van het belonen van reseachers, het gaat naar mijn mening om het goed inschatten van de krachtsverhoudingen van tennissers.
Reply
#20
andre Wrote:
kuiper Wrote:Prima, alleen als een speler al vervangen is, zoals vandaag met Lopez gebeurde moet dit uiteraard wel veranderd worden in de sheet. Maar uiteraard niet op geruchten.
Met Kuiper ben ik het helemaal eens. Ook als na 18.00 uur een speler vervangen wordt, moet dat naar mijn mening ook in het schema veranderd worden.
Ik ben overigens geen voorstander van het belonen van reseachers, het gaat naar mijn mening om het goed inschatten van de krachtsverhoudingen van tennissers.

Tsja ik dus niet, maar dat is een fundamenteel meningsverschil vrees ik waar we niet uit gaan komen.
Reply
#21
Overdune Wrote:
Ad Wim Wrote:Dan moet je de ATP-regels er nog eens op naslaan voor de zekerheid, maar volgens mij was dat vorig jaar zo inderdaad, maar dit jaar heb ik er op gelet en zijn het volgens mij consequent de hoogstgeplaatsten geweest.

Ik denk wel dat je gelijk hebt idd, maar ik ben ook vrij zeker dat er ooit geloot werd, bij wat voor toernooi dat dan ook was (ik dacht een GS). Had volgens mij te maken met het feit dat een hoogst geplaatste kwalificatiespeler, bij een al bekende afzegging, z'n laatste potje opzettelijk zou kunnen verliezen om zo een betere plek in het schema te krijgen.
Was inderdaad bij een GS. Ik weet niet of die regel nu nog geldt.
Reply
#22
mindlight Wrote:
andre Wrote:
kuiper Wrote:Prima, alleen als een speler al vervangen is, zoals vandaag met Lopez gebeurde moet dit uiteraard wel veranderd worden in de sheet. Maar uiteraard niet op geruchten.
Met Kuiper ben ik het helemaal eens. Ook als na 18.00 uur een speler vervangen wordt, moet dat naar mijn mening ook in het schema veranderd worden.
Ik ben overigens geen voorstander van het belonen van reseachers, het gaat naar mijn mening om het goed inschatten van de krachtsverhoudingen van tennissers.

Tsja ik dus niet, maar dat is een fundamenteel meningsverschil vrees ik waar we niet uit gaan komen.
Ben blij dat je iemand bent die discussies met argumenten voert. Het meningsverschil is misschien fundamenteel, de regel in deze niet zo, zo belangrijk zijn die LL's ook weer niet.
Reply
#23
andre Wrote:
kuiper Wrote:Prima, alleen als een speler al vervangen is, zoals vandaag met Lopez gebeurde moet dit uiteraard wel veranderd worden in de sheet. Maar uiteraard niet op geruchten.
Met Kuiper ben ik het helemaal eens. Ook als na 18.00 uur een speler vervangen wordt, moet dat naar mijn mening ook in het schema veranderd worden.
Ik ben overigens geen voorstander van het belonen van reseachers, het gaat naar mijn mening om het goed inschatten van de krachtsverhoudingen van tennissers.
Daar ben ik het dus ook totaal niet mee eens. Krachtsverhoudingen hebben toch ook te maken met fitheid bijvoorbeeld? Ik vind dus dat research wel beloond moet worden. Dat gebeurt nl in vrijwel elk managerspel en dat vind ik ook een groot deel van het managen.

Maar goed, als je 2000 uur als deadline stelt, gaat het alleen om de echte last-minute afzeggingen.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#24
andre Wrote:
mindlight Wrote:
andre Wrote:
kuiper Wrote:Prima, alleen als een speler al vervangen is, zoals vandaag met Lopez gebeurde moet dit uiteraard wel veranderd worden in de sheet. Maar uiteraard niet op geruchten.
Met Kuiper ben ik het helemaal eens. Ook als na 18.00 uur een speler vervangen wordt, moet dat naar mijn mening ook in het schema veranderd worden.
Ik ben overigens geen voorstander van het belonen van reseachers, het gaat naar mijn mening om het goed inschatten van de krachtsverhoudingen van tennissers.

Tsja ik dus niet, maar dat is een fundamenteel meningsverschil vrees ik waar we niet uit gaan komen.
Ben blij dat je iemand bent die discussies met argumenten voert. Het meningsverschil is misschien fundamenteel, de regel in deze niet zo, zo belangrijk zijn die LL's ook weer niet.

Nee klopt, maar het kan precaire situaties opleveren om de taak van ll's bij admins neer te leggen. Als dit een keer niet gebeurd/vergeten wordt/over het hoofd gezien wordt, is het vervelend als admins daar als deelnemer voordeel van hebben. Althans, ik zou me daar niet comfortabel bij voelen.
Reply
#25
andre Wrote:
mindlight Wrote:
andre Wrote:
kuiper Wrote:Prima, alleen als een speler al vervangen is, zoals vandaag met Lopez gebeurde moet dit uiteraard wel veranderd worden in de sheet. Maar uiteraard niet op geruchten.
Met Kuiper ben ik het helemaal eens. Ook als na 18.00 uur een speler vervangen wordt, moet dat naar mijn mening ook in het schema veranderd worden.
Ik ben overigens geen voorstander van het belonen van reseachers, het gaat naar mijn mening om het goed inschatten van de krachtsverhoudingen van tennissers.

Tsja ik dus niet, maar dat is een fundamenteel meningsverschil vrees ik waar we niet uit gaan komen.
Ben blij dat je iemand bent die discussies met argumenten voert. Het meningsverschil is misschien fundamenteel, de regel in deze niet zo, zo belangrijk zijn die LL's ook weer niet.
Nou, het had dus heel belangrijk kunnen zijn als de afzegging van Lopez om 21 uur bekend zou zijn en het hier niet gemeld was. Dan was Lopez zeker meerdere malen gekozen...
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#26
Pagina 93/94 ATP rulebook

7.20 Lucky Losers, Substitutions and Vacancies
A. Lucky Loser Selection
A player may be entered in the main draw of a tournament if he meets the criteria outlined for a lucky loser.
1) Lucky losers are players who have lost in the final round of the qualifying event or, if more lucky losers are required, those players who have lost in the previous qualifying round(s). The lucky losers shall be selected on the basis of their position on the South African Airways ATP Rankings (singles) list (protected ranking is not considered) used for the determination of qualifying seeding; that is, the lucky loser with the highest entry ranking position shall be the first inserted into the main draw and so forth. Only those accepted into the qualifying competition may sign in as lucky losers.

2) The lucky loser list shall be posted each day at least one (1) hour before the signin deadline, which shall be one-half (1/2) hour before the first scheduled match of the day. If rain or other disruptions occur, then the supervisor can change the deadline as appropriate. Such list shall not be available for sign-in on the preceding day. All lucky loser sign-in deadlines must be placed on each day’s schedule of play.

3) The sign-in for doubles lucky losers or alternates shall follow the same procedures as the sign-in for singles lucky losers or alternates. One member of a lucky loser team may sign in for the team. If there is no qualifying competition, substitutions shall come from the alternate list of teams not accepted directly into the main draw and shall follow the acceptance procedures outlined above. In either case, only substitutions of the originally paired teams are permitted. If two (2) or more positions become available at the same time during the preceding period, the positions to be occupied shall be determined by drawing.
a) There shall be one alternate sign-in sheet that will have all eligible alternate teams listed.
b) The system of merit is based on the same method as used in the system of merit for entry.
Reply
#27
Ben nu pas thuis. Hele dag weggeweest.

Bij gewone ATP toernooien is de volgorde gewoon van ranking van de qualifyings (dus geen protected rankings) ... gewoon standaard: hoogst gerankte: ATP Rulebook pag 93 (7.20A)
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.atpworldtour.com/en/players/2009_Rulebook.pdf">http://www.atpworldtour.com/en/players/ ... lebook.pdf</a><!-- m -->

Bij Slams is de regel een random pool van de 4 hoogst geplaatse verliezers, en daarna gewoon op ranking. Echter als er al 2 LL plaatsen bekend zijn tijdens de laatste qualy ronde is de "random pool" dus van de 6 best gerankte verliezende spelers
(ITF Slambook pagina 26)

The order of the four (4) highest ranked players shall be
randomly drawn, thereafter the order shall follow the players'
rankings, unless there are more than two (2) main draw
withdrawals at the time the Qualifying competition is finished
in which case the size of the random draw will be the number of
withdrawals plus two (2).


<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.itftennis.com/shared/medialibrary/pdf/original/IO_38630_original.PDF">http://www.itftennis.com/shared/mediali ... iginal.PDF</a><!-- m -->
Reply
#28
Thnx Eli, dus bij GS is het idd anders.
Reply
#29
Klopt ja.
Waar hebben jullie de terugtrekking van Lopez van?
Reply
#30
Uiteindelijk is het bij een GS ook op ranking, want de op 4 na beste heeft al geen kans meer. Zoveel verschil zit er dus niet in, beetje complex voor weinig verandering.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply


Forum Jump: