The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Roda JC - Ajax
#1
Alleen de tweede helft gezien, Ajax dramatisch slecht. Mogen van geluk spreken dat ze een punt overhouden aan deze pot. Emanuelson in mijn ogen terecht rood, hoewel die kaart niet consequent wordt getrokken bij dit soort overtredingen (sliding van achter, been niet gestrekt). Vooral De Zeeuw enorm slecht, draait regelmatig de verkeerde kant op, neemt hopeloze corners (doet Ajax al vele jaren dus hij is snel ingeburgerd).

Weinig hoopgevend, hoewel Ajax de afgelopen jaren regelmatig punten verloor bij Roda. Ajax schijnt in het begin van de wedstrijd goed te hebben gespeeld en flink wat kansen te hebben gehad maar als je dan geen twee-drie doelpunten maakt, maak je het jezelf moeilijk.
Reply
#2
Hopelijk geldt dat laatste 2e helft ook voor Utrecht. PSV tot dusverre alle hoeken van de galgenwaard gezien.
Reply
#3
Ik heb alleen de eerste helft gezien, Die was inderdaad wel redelijk, maar ook niet meer dan dat
The great old Ludwig von...
Reply
#4
Ik heb alleen de uitslag gezien, en toe moest ik gniffelen zoals:

[Image: photo-2322.gif]
[b]Ajax moet uit spelen tegen FC Twente. De spelersbus rijdt al uren door Enschede maar ze kunnen de Grolsch Veste niet vinden. Uiteindelijk stapt een van de spelers uit en vraagt aan een voorbijganger: Hoe komen wij bij FC Twente? Waarop de man antwoordt: Trainen Jongen, heel hard trainen![/b]
Reply
#5
En toch vind ik rood voor Emmanuelson overtrokken. Gister bij studio voetbal goed te zien dat hij sliding naar bal inzet, dat roda speler daarna zelf een meter naar rechts stapt om bal af te schermen en dat Emmanuelson daarna lijkt in te houden. Als daar opzet in het spel zou zijn, zou die poot gestrekt gaan lijkt mij. Leek erger dan dat het was.
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#6
ik ben het met hoef eens: dit soort ovetredingen is gewoon rood, maar ze zouden het wel consequent moeten geven.

wel leuk trouwens die du chatinier bij studio voetbal. eindelijk eens een ander geluid tussen dat ajakkes (van gelder/mulder/adriaanse), az (adriaanse), twente (mulder) en psvee (waterreus) gelul. hij vond het geen pingel en rood.

ik word echt helemaal kotsmisselijk van die youri mulder, die prentendeert objectief te zijn. kijk, iedereen heeft zijn voorkeuren, maar geef gewoon toe dat je mening gekleurd is/ kan zijn.
Reply
#7
Hink een beetje op twee gedachten:
Dat de sliding van achteren is kan niemand ontkennen en dus zou rood terecht zijn (maar moet dan ook consequent toegepast worden) . Ik deel echter ook de mening van Ekslem dat Hadouir er zelf een beetje knullig instapt (lokt hij deze overtreding uit?) en dat daarbij het been van Emanuelson naar de bal gaat.

Kan er al met al wel mee leven.

Met die 2-2 natuurlijk niet, Roda moet gewoon 6 punten per seizoen zijn.
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
#8
waf Wrote:wel leuk trouwens die du chatinier bij studio voetbal. eindelijk eens een ander geluid tussen dat ajakkes (van gelder/mulder/adriaanse), az (adriaanse), twente (mulder) en psvee (waterreus) gelul. hij vond het geen pingel en rood.

Ik vond hem wel jankeriig. PSV was niet slecht, maar Utrecht goed. Prima dat Utrecht erg goed voetbalde (en zeer terecht dat hij juist dat benadrukt), maar het kan ook en en zijn. PSV was gewoon niet goed. Zal best mede verdienste zijn van Utrecht, maar het kon maar niet in zijn bote kop dat PSV gewoon onder niveau aan het ballen was.

En heeft hij niet geleerd om mensen te laten uitpraten?
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#9
Ekslem Wrote:
waf Wrote:wel leuk trouwens die du chatinier bij studio voetbal. eindelijk eens een ander geluid tussen dat ajakkes (van gelder/mulder/adriaanse), az (adriaanse), twente (mulder) en psvee (waterreus) gelul. hij vond het geen pingel en rood.

Ik vond hem wel jankeriig. PSV was niet slecht, maar Utrecht goed. Prima dat Utrecht erg goed voetbalde (en zeer terecht dat hij juist dat benadrukt), maar het kan ook en en zijn. PSV was gewoon niet goed. Zal best mede verdienste zijn van Utrecht, maar het kon maar niet in zijn bote kop dat PSV gewoon onder niveau aan het ballen was.

En heeft hij niet geleerd om mensen te laten uitpraten?

het is een voetballer he, zelden dat die manieren geleerd hebben. :wink:

uiteraard is het van allebei wat, maar dat is de eeuwige discussie in het voetbal. waren wij zo goed of was de tegenstander zo slecht. daar kom je nooit uit. dat was ook bij feyenoord psvee zo, was fey nou zo slecht of was psvee zo goed? teoen was het petertje hier die te vuur en te zwaard verdedigde dat psvee zo goed was.

maar juist daarom moet je als publieke zender regelmatig wat geluid uit de andere hoek laten komen. anders wordt het eenzijdig en gaat iedereen alles wat daar gezegd wordt voor waar aannemen.

en hij behartigt de belangen van utrecht dus hij stelt dat het niet door psvee kwam maar door utrecht. laat hem lekker.
Reply
#10
Die overtreding van die Roda speler, een minuut of 10 eerder, was veel smeriger. Gestrekt been en door op de enkel, volgens mij was die zelfs van Hadouir....

Urby is tackle van achter... Door die regel, terecht rood.
Reply
#11
Bumme Wrote:Roda moet gewoon 6 punten per seizoen zijn.

Dat zul je mij als PSV'er nooit horen beamen. :razz:
Reply
#12
De aanklager vond het ook allemaal wel meevallen getuige de 1 hele wedstrijd schorsing.
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#13
Ekslem Wrote:De aanklager vond het ook allemaal wel meevallen getuige de 1 hele wedstrijd schorsing.

Nee de aanklager zag dat als het meer als 1 wedstrijd schorsing zou worden dat Emanuelson dan Az-ajax en Feyenoord-Ajax zou moeten missen
Make tea, not war
Reply
#14
Ik denk dat je er best rood voor kan geven al is het streng gestrafd, maar dan moet je ook zeker voor de tackel van Hadouir rood geven. Nota bene in dezelfde wedstrijd, dat was gewoon inconsequent.
Verder jammer van het gelijkspel, maar ik denk wel terecht. Ajax speelde inderdaad een hele matige tweede helft, getuige studio sport.
Laat ik over TdC maar niets zeggen. Ik begrijp dat Waf dat wel leuk vind, daar in zijn ogen de hele mediawereld ajacied is, maar ben het grotendeels met Ekslem eens dat ie nogal jankerig was, althans zo vond ik dat.
The great old Ludwig von...
Reply
#15
Riekki Wrote:
Ekslem Wrote:De aanklager vond het ook allemaal wel meevallen getuige de 1 hele wedstrijd schorsing.

Nee de aanklager zag dat als het meer als 1 wedstrijd schorsing zou worden dat Emanuelson dan Az-ajax en Feyenoord-Ajax zou moeten missen
Dat is dus een complot, daar Urby altijd gezien wordt door iedereen die geen ajacied is, als een matige voetballer. Ben benieuwd welke rotterdammer hiervoor verantwoordelijk is... :razz:
The great old Ludwig von...
Reply
#16
gittermaster Wrote:Ik begrijp dat Waf dat wel leuk vind, daar in zijn ogen de hele mediawereld ajacied is.

nog afgezien van het feit dat ik nergens heb geschreven dat ik het 'leuk' vind (sterker nog, ik vond het zo saai dat ik in slaap ben gelazerd), ik vind het goed dat er ook een keer een ander geluid naar voren komt ipv dat eeuwige pro-ajakkes gezeik.

gvd ze zitten 5 weken achtereen te zeiken over onaanvaarbare tackles, dan wordt er een keer een bestraft en dan wordt gezegd dat ze 'wel met rood kunnen leven'. en dat ze dat weekend wel ergere hebben gezien. dan moet het wel een tackle van een ajakkessied zijn.

zie je dan niet dat je in de media alles kunt manipuleren? zij gaan daar vertellen of een schop of een elleboogstoot wel of niet bewust is. en dat terwijl je er geen hol over kunt zeggen. maar zij maken stemming en half niet nadenkend nederland neemt het allemaal voor waar aan. dat geldt dus niet voor de mensen op het forum hier, hoewel objectiviteit bij velen ver te zoeken is.
Reply
#17
Quote:nog afgezien van het feit dat ik nergens heb geschreven dat ik het 'leuk' vind

Quote:wel leuk trouwens die du chatinier bij studio voetbal.

Ik begrijp wel dat je in de media alles kunt manipuleren, ik begrijp ook wel dat er veel mensen zijn die hierdoor ook gemanipuleerd worden, ik ben het alleen niet met je eens dat dit in het voordeel van Ajax gebeurt.
Vroeger wellicht wel, daar kan ik me wel in vinden, maar de laatste jaren echt allang niet meer. In tegendeel, ik ben van mening dat Ajax door de media eerder benadeeld wordt dan bevoordeeld
The great old Ludwig von...
Reply
#18
gittermaster Wrote:Ik begrijp wel dat je in de media alles kunt manipuleren, ik begrijp ook wel dat er veel mensen zijn die hierdoor ook gemanipuleerd worden, ik ben het alleen niet met je eens dat dit in het voordeel van Ajax gebeurt.
Vroeger wellicht wel, daar kan ik me wel in vinden, maar de laatste jaren echt allang niet meer. In tegendeel, ik ben van mening dat Ajax door de media eerder benadeeld wordt dan bevoordeeld

daar wil ik wel een beetje in meegaan. maar dat komt door az (en dat waren eigenlijk adriaanse en van gaal dus dat is eigenlijk ook ajakkes) en twente (via kessler, uilenberg, mulder, van halst). ik denk dat ajakkes niet benadeeld wordt maar dat er wat realistischer gepraat wordt over overduidelijke zaken. als er een beetje discussie mogelijk is, is de grote lijn toch naar ajakkes toe praten. je ziet hier op het forum exact hetzelfde gebeuren. ajakkessieden vinden een overtreding of een schwalbe van een ander altijd erger dan een overtreding of schwalbe van een eigen speler. op zich wel begrijpelijk, maar als de tv maar eenzijdig voedt en er nooit een weerwoord tegen komt verwordt dat dus sneller tot de waarheid.

klein voorbeeldje: als bij sneuarez een eigen doelpunt wordt gemaakt dan tellen ze hem toch voor hem (dan levert hij immers meer op) en als het bij tomasson gebeurt dan tellen ze hem er niet bij (hoewel tomasson niks meer op hoeft te leveren).

nog een hypothetisch voorbeeldje. stel dat de cler zo'n overtreding had gemaakt als oerbij. dan zou je ook gewoon in de analyses kunnen verkondigen dat je het een scandalige overtreding vindt en dat het daarmee maar eens afgelopen moet zijn. denk je dat de aanklager dan kan volstaan met 1 wedstrijdje schorsing?
Reply
#19
Natuurlijk kan je in de analyses bij een overtreding verkondigen dat het een zware doodschop is, echt ik snap heel goed wat je bedoeld met de media die bepaalde zaken kan manipuleren, echter ik denk niet dat dezelfde club mensen die er gisteren zat in precies dezelfde situatie echter nu met de Cler die een overtreding maakt er anders over had gepraat.
En als dat wel zo zou zijn, zou dat ook weer te maken kunnen hebben met dat de Cler bijvoorbeeld de schijn meer tegen heeft. Door simpel te kijken naar het aantal kaarten wat een speler heeft gepakt in het verleden, wat in het geval van Urby echt laag is, daar hij vaak juist te vriendelijk is (tegenstanders overeind helpen, terwijl het spel gewoon doorgaat en dan doodleuk een tegendoelpunt krijgen).
Let wel; ik zeg niet dat dit het geval is, maar ook een mogelijke oorzaak van een andere benadering. En dat zelfs als men anders had gereageerd als de Cler de overtreding gemaakt zou hebben, wat ik uberhaupt betwijfel.

Dat voorbeeld van het eigen doelpunt kan ik echt niet in meegaan. Ik weet dat ik vorig jaar eens Suarez in mijn team had er er toen een eigen doekpunt werd gerekend voor een zuiver doelpunt van hem. Soms wel, soms niet, daar zullen ze wellicht bepaade maatstaven voor hebben en die zijn volgens mij niet "bij welke club speelt de speler" :razz:
The great old Ludwig von...
Reply
#20
Urby kan helemaal geen doodschop geven. Loopt als een oud-wijf, voetbalt als een wijf en schopt ook als een wijf. Absoluut geen rode kaart in dat licht.

Schrijnend om te zien hoe afhankelijk Ajax toch is van Suarez. Dat is een cliche, maar als hij geblesseerd raakt dan blijft er echt niks meer over. Die Pantelic bijvoorbeeld, wat een lachertje is dat zeg. Die kan echt niks. Sulejmani staat er weer eens vanaf het begin in. 16 miljoen gekost en na 45 minuten alweer gewisseld.
" Het leven is tijdelijk en de dood is onvermijdelijk. Maar stel dat je niet dood kon gaan, dan had je stomweg niet bestaan. Wees blij dus dat je straks mag sterven en laat het je leven niet bederven, begrepen......"
Reply
#21
toch vond ik soelamanie bij heerenveen verschrikkelijk goed...
Reply
#22
waf Wrote:toch vond ik soelamanie bij heerenveen verschrikkelijk goed...

Ik ook, maar zou het ooit nog goedkomen met hem bij Ajax? Ik heb m'n twijfels.
" Het leven is tijdelijk en de dood is onvermijdelijk. Maar stel dat je niet dood kon gaan, dan had je stomweg niet bestaan. Wees blij dus dat je straks mag sterven en laat het je leven niet bederven, begrepen......"
Reply
#23
waf Wrote:toch vond ik soelamanie bij heerenveen verschrikkelijk goed...

Hoevaak was hij verschrikkelijk goed?
Een paar wedstrijden of het hele seizoen?
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
#24
Bumme Wrote:
waf Wrote:toch vond ik soelamanie bij heerenveen verschrikkelijk goed...

Hoevaak was hij verschrikkelijk goed?
Een paar wedstrijden of het hele seizoen?

veel wedstrijden.

laat onverlet dat je als nederlandse club tamelijk gestoord bent als je 16 mio voor een speler uitgeeft, maar ja ajakkes vaker te hoge bedragen voor eigen spelers.....
Reply


Forum Jump: