The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Mening voetbalmanager spellen
#1
We hebben er allemaal wel een keer aan meegedaan; een online voetbalmanagerspel. :wink:

Ik ben benieuwd naar jullie mening als het gaat om dit soort spellen (profcoach, topcoach, competitiemanager etc. etc.) Probeer namelijk iets op te zetten bij Metro voor het aankomende WK.

Waar moet volgens jullie een goed fantasy voetbalspel aan voldoen? Gaat het je puur om de prijzen? Is de besturing en look van de site belangrijk? Wat is voor jullie het ultieme spel? Wat vind je niet goed aan sommige managerspellen?

Bedankt voor jullie hulp!
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply
#2
Ik denk dat competitiemanager een heel goed voorbeeld is van hoe het zou moeten...alleen die kwisvragen vind ik een beetje gay...

+

Ik ben voor rondeprijzen in plaats van periodeprijzen.....
Reply
#3
Quiz vragen vind ik ook niks. Bedankt voor je input!
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply
#4
De site moet allereest super snel zijn. Als elke selectie (een paar) seconden hapering/laden betekent haak ik (en vast velen met mij) af. De site moet ook overzichtelijk zijn, de meeste mensen beslissen in een minuutje of ze wel/niet mee gaan doen en als het er te ingewikkeld uitziet haakt iedereen meteen af. Daarnaast is het selecteren van spelers natuurlijk leuker/uitdagender dan alleen het voorspellen van een toto of de uitslagen. Een uitslagje kan iedereen goed gokken, bij het selecteren van de juiste spelers komt al heel wat meer kennis en uitdaging kijken. CM is in principe een prima spel. Doe daar dit jaar echter niet aan mee omdat de moeite (tijd)/prijzen-balans mi niet in orde is. Er moet dus wel iets te winnen zijn dat een beetje in verhouding staat met de tijd die serieuze deelname kost (al speel je natuurlijk ook gewoon voor de fun). Probleem bij een WK-spel is dat veel mensen op vakantie zijn trouwens. Verder zul je mi flink moeten adverteren voor het spel. Met maar een paar deelnemers is er ook niks aan. En laat het aub niet zo'n spel zijn waarbij je voor het WK 1x iets moet voorspellen en vervolgens het hele toernooi niks meer kunt of hoeft te doen. :-k
Reply
#5
en met eventuele managergames zoals Comp man graag wel een budget.. NIet zoals nu met championsmanager...

AL moet ik zeggen dat het me nu veel minder tijd kost, budget heeft natuurlijk wel iets dat je afwegingen moet maken
Don't care what people say, just follow your own way.

Hattrick: Jansoe United (503329)
Reply
#6
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://fantasy.premierleague.com/">http://fantasy.premierleague.com/</a><!-- m -->

gratis
meeste deelnemers (2 miljoen)
sjuplieks
beperkt aantal wissels (anders strafpunten)
score-update tijdens! wedstrijden
transfermarkt (weinig/veel gekozen spelers worden goedkoper/duurder)
De grootste frustratie van Bor de Wolf is, dat hij als wolf is geboren en dat men van hem verwacht dat hij zich ook als zodanig gedraagt: [url]http://www.fabeltjesweb.nl/personages/sounds/bor.wav[/url][img]http://i6.photobucket.com/albums/y240/Wolfietaj/Wolficons/scream.gif[/img]
Reply
#7
Het grote nadeel van competitiemanager is dat er pas zondagavond geupdate wordt, itt bijv. Coach van het Jaar waar de updates plaatsvinden na de vrijdagavond, - de ztaerdagavond en de zondagmiddagwedstrijden.

Je wilt toch snel een resultaat zien van je keuzes, zeker bij een WK dat maar een paar weekjes duurt.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#8
Vroeguh had SD ook wel eens een spel voor het EK of WK. Dat was toen prima geregeld met de updates. Er werd toen netjes na iedere speeldag ge-update. Ik denk dat Bor het verder netjes heeft samengevat:

- er moeten prijzen zijn (via sponsoring of anders via de spelinleg)
- er moeten subleagues kunnen worden gemaakt
- het moet budgetgerelateerd zijn
- de CM opzet, wedstrijdteam/testteam en duidelijk speleroverzicht is perfect
- duidelijke en logische opzet van de speelrondes
Ik heb een droom.
Reply
#9
Mukkus Wrote:Het grote nadeel van competitiemanager is dat er pas zondagavond geupdate wordt, itt bijv. Coach van het Jaar waar de updates plaatsvinden na de vrijdagavond, - de ztaerdagavond en de zondagmiddagwedstrijden.

Je wilt toch snel een resultaat zien van je keuzes, zeker bij een WK dat maar een paar weekjes duurt.

Niet mee eens (wat competitiemanager betreft). De een heeft na de zaterdagwedstrijden al 8 spelers verbruikt, de ander pas 4. Als je dan al gaat updaten krijg je scheve verhoudingen en een stand die weinig tot niks zegt.
Reply
#10
Peter Wrote:
Mukkus Wrote:Het grote nadeel van competitiemanager is dat er pas zondagavond geupdate wordt, itt bijv. Coach van het Jaar waar de updates plaatsvinden na de vrijdagavond, - de ztaerdagavond en de zondagmiddagwedstrijden.

Je wilt toch snel een resultaat zien van je keuzes, zeker bij een WK dat maar een paar weekjes duurt.

Niet mee eens (wat competitiemanager betreft). De een heeft na de zaterdagwedstrijden al 8 spelers verbruikt, de ander pas 4. Als je dan al gaat updaten krijg je scheve verhoudingen en een stand die weinig tot niks zegt.

Gaat niet zozeer om de stand, want dat is inderdaad zwaar vertekend, maar meer om een indicatie van je eigen punten. Ik wil dat niet zelf op een blaadje bijhouden en met de regeltjes erbij de punten opzoeken en optellen. En de assists opzoeken, de gele kaarten, etc.etc. Dat moet 'het systeem' voor mij doen.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#11
Mukkus Wrote:
Peter Wrote:
Mukkus Wrote:Het grote nadeel van competitiemanager is dat er pas zondagavond geupdate wordt, itt bijv. Coach van het Jaar waar de updates plaatsvinden na de vrijdagavond, - de ztaerdagavond en de zondagmiddagwedstrijden.

Je wilt toch snel een resultaat zien van je keuzes, zeker bij een WK dat maar een paar weekjes duurt.

Niet mee eens (wat competitiemanager betreft). De een heeft na de zaterdagwedstrijden al 8 spelers verbruikt, de ander pas 4. Als je dan al gaat updaten krijg je scheve verhoudingen en een stand die weinig tot niks zegt.

Gaat niet zozeer om de stand, want dat is inderdaad zwaar vertekend, maar meer om een indicatie van je eigen punten. Ik wil dat niet zelf op een blaadje bijhouden en met de regeltjes erbij de punten opzoeken en optellen. En de assists opzoeken, de gele kaarten, etc.etc. Dat moet 'het systeem' voor mij doen.

Luie hond. :razz:
Reply
#12
Peter Wrote:
Mukkus Wrote:
Peter Wrote:
Mukkus Wrote:Het grote nadeel van competitiemanager is dat er pas zondagavond geupdate wordt, itt bijv. Coach van het Jaar waar de updates plaatsvinden na de vrijdagavond, - de ztaerdagavond en de zondagmiddagwedstrijden.

Je wilt toch snel een resultaat zien van je keuzes, zeker bij een WK dat maar een paar weekjes duurt.

Niet mee eens (wat competitiemanager betreft). De een heeft na de zaterdagwedstrijden al 8 spelers verbruikt, de ander pas 4. Als je dan al gaat updaten krijg je scheve verhoudingen en een stand die weinig tot niks zegt.

Gaat niet zozeer om de stand, want dat is inderdaad zwaar vertekend, maar meer om een indicatie van je eigen punten. Ik wil dat niet zelf op een blaadje bijhouden en met de regeltjes erbij de punten opzoeken en optellen. En de assists opzoeken, de gele kaarten, etc.etc. Dat moet 'het systeem' voor mij doen.

Luie hond. :razz:

waf!
(enige vergelijking met welke forummer dan ook, berust op toeval)

Ik betaal niet een tientje om zelf de boel bij te houden. Jij dus wel?
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#13
Sjaak Wrote:- het moet budgetgerelateerd zijn

Maakt dat het niet minder toegankelijk? Bijvoorbeeld dat spel van Het Parool is vrij lastig met die budgetten.

Zelf vind ik het spel van Sport 1 erg goed in elkaar zitten. Misschien dat er daar iets te veel punten worden toegekend. Ik geloof dat middenvelder zelfs punten krijgen voor de nul houden.
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply
#14
Mukkus Wrote:Het grote nadeel van competitiemanager is dat er pas zondagavond geupdate wordt, itt bijv. Coach van het Jaar waar de updates plaatsvinden na de vrijdagavond, - de ztaerdagavond en de zondagmiddagwedstrijden.

Je wilt toch snel een resultaat zien van je keuzes, zeker bij een WK dat maar een paar weekjes duurt.

Dat vind ik ook hoor. Ik wil het liefst ook direct resultaat zien. Dat doen ze ook goed bij AD Profcoach
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply
#15
Davydoff Wrote:Ik geloof dat middenvelder zelfs punten krijgen voor de nul houden.

Dat is bij competitiemanager ook zo. Wat ik nog steeds opvallend vind bij CM: dat de keeper niet meer punten krijgt voor de 'nul' dan een verdediger.
Indien je daar meer punten voor toekent, wordt het bijv. interessanter op een keeper captain te maken en wordt je min of meer gedwongen om een duurdere keeper te nemen / te overwegen ipv een opvulgokje van Heracles, Willem II, Sparta of Heerenveen (met alle respect).

En keeper krijgt nu alleen punten bij spelen, resultaat en de nul houden. Beetje karig, gemakshalve tel ik de zeldzame assists en nog zeldzamere goals even niet mee. De nul houden zou dus wel wat hoger beoordeeld mogen worden, om een verschil te creeëren met de veldspelers (hoewel Pieckenhagen en Seliga meer doelkansen hebben gehad, dan het hele elftal van Heerenveen bij elkaar, maar dat terzijde) die meer kans op een assist of een goal hebben.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#16
Oh! Dat was vroeger nooit bij CM. Maar dat speel ik al een aantal seizoenen niet meer.

De keeper kan zich bij Championsmanager (en vast ook bij Competitiemanager) alleen onderscheiden door een pingel te stoppen. Een punt of 2 meer krijgen voor de nul houden vind ik een goede.
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply
#17
@ Mukkus: Een keeper krijgt nu toch bij Competitie manager ook punten voor het tegenhouden van een pingel en voor een assist of niet?

Wat ik wel raar vind is het kleine verschil met doelpunten. een aanvaller die scoort krijgt 3 punten. Een middenvelder 4, een verdediger 5 en een keeper 6. Daar mag (zeker tov de keeper) best iets meer bonus voor komen.

Net zoals voor het geven van een assist. Volgens mij voor alles en iedereen 2. Vind ik ook een beetje krom...
Don't care what people say, just follow your own way.

Hattrick: Jansoe United (503329)
Reply
#18
Onderstaand scoringssysteem (FPL) is prima, met uitzondering van de subjectieve bonuspunten...

Scoring
During the season, the fantasy football players will be allocated a point score after each game, based on their performances in the matches. Only official Barclays Premier League games are included.

The Points will be calculated using data provided to us by the Press Association. Neither we nor the Press Association will enter into any correspondence relating to the allocation of points to players. We accept no responsibility for the accuracy of this data.

Action Points
For playing in a game 1
For playing at least 60 minutes in a game (includes playing points mentioned above) 2
For each goal scored by your goalkeeper or defenders 6
For each goal scored by your midfielders 5
For each goal scored by your forwards 4
For each goal assist 3
For your goalkeeper / defender conceding 0 goals (must also play at least 60 minutes) 4
For your midfielder conceding 0 goals (must also play at least 60 minutes) 1
For every 3 shot saves made by your goalkeeper 1
For every penalty save 5
For every penalty miss -2
Bonus points for the best players in a match 1-3
For every 2 goals conceded by your goalkeeper or defenders -1
For every yellow card -1
For every red card (includes any yellow card points) -3
If a player receives a red card, they will continue to be penalised for goals conceded by their team.

Assists
These are awarded to the player from the goal scoring team who makes the last pass before a goal is scored.

If during this pass, an opposing player significantly alters the speed or direction of the ball, then no assist is given except if this intervention directly results in an own goal.

If a goalkeeper does not have control of the ball and parries a shot or drops a cross or the ball rebounds off the woodwork, the attacking player shooting or crossing the ball receives the assist if a goal directly ensues.

In the event of a penalty, the player earning the penalty gets an assist if it is successfully scored, but not if he takes it himself in which case no assist is given. No assist is given for a player who earns a free kick that subsequently results in a goal.

All assists are reviewed within 24 hours of the game finishing.

Bonus points
The three best performing players in each match will receive additional bonus points. Three points will be awarded to the best player, two to the second best and a single point to the third.

Player performance is assessed by Press Association analysts, all of whom are ex-professional footballers, who attend each match. This assessment takes into account the quality of a player's overall performance and their contribution to the match result.

Bonus points are awarded within 1 hour of the last match of the day finishing.

Player values
Player prices vary during the season dependent on the popularity of the player in the transfer market. Player values will not change until the season starts.

If you sell a player for a higher price than you paid, then a sell-on fee of 50% (rounded up to the nearest 0.1 million) will be applied on the profits. For example, if you buy a player for 4.2 million and when you transfer him his value is 4.5 million then you will only receive 4.3 million.
De grootste frustratie van Bor de Wolf is, dat hij als wolf is geboren en dat men van hem verwacht dat hij zich ook als zodanig gedraagt: [url]http://www.fabeltjesweb.nl/personages/sounds/bor.wav[/url][img]http://i6.photobucket.com/albums/y240/Wolfietaj/Wolficons/scream.gif[/img]
Reply
#19
Mukkus Wrote:
Peter Wrote:
Mukkus Wrote:
Peter Wrote:
Mukkus Wrote:Het grote nadeel van competitiemanager is dat er pas zondagavond geupdate wordt, itt bijv. Coach van het Jaar waar de updates plaatsvinden na de vrijdagavond, - de ztaerdagavond en de zondagmiddagwedstrijden.

Je wilt toch snel een resultaat zien van je keuzes, zeker bij een WK dat maar een paar weekjes duurt.

Niet mee eens (wat competitiemanager betreft). De een heeft na de zaterdagwedstrijden al 8 spelers verbruikt, de ander pas 4. Als je dan al gaat updaten krijg je scheve verhoudingen en een stand die weinig tot niks zegt.

Gaat niet zozeer om de stand, want dat is inderdaad zwaar vertekend, maar meer om een indicatie van je eigen punten. Ik wil dat niet zelf op een blaadje bijhouden en met de regeltjes erbij de punten opzoeken en optellen. En de assists opzoeken, de gele kaarten, etc.etc. Dat moet 'het systeem' voor mij doen.

Luie hond. :razz:

waf!
(enige vergelijking met welke forummer dan ook, berust op toeval)

Ik betaal niet een tientje om zelf de boel bij te houden. Jij dus wel?

Zo ingewikkeld is de telling toch niet? Toen ik nog meedeed telde ik op zaterdagavond na een bezoekje aan vi.nl idd even snel uit het hoofd mn puntentotaal uit.
Reply
#20
Peter Wrote:
Mukkus Wrote:
Peter Wrote:
Mukkus Wrote:
Peter Wrote:
Mukkus Wrote:Het grote nadeel van competitiemanager is dat er pas zondagavond geupdate wordt, itt bijv. Coach van het Jaar waar de updates plaatsvinden na de vrijdagavond, - de ztaerdagavond en de zondagmiddagwedstrijden.

Je wilt toch snel een resultaat zien van je keuzes, zeker bij een WK dat maar een paar weekjes duurt.

Niet mee eens (wat competitiemanager betreft). De een heeft na de zaterdagwedstrijden al 8 spelers verbruikt, de ander pas 4. Als je dan al gaat updaten krijg je scheve verhoudingen en een stand die weinig tot niks zegt.

Gaat niet zozeer om de stand, want dat is inderdaad zwaar vertekend, maar meer om een indicatie van je eigen punten. Ik wil dat niet zelf op een blaadje bijhouden en met de regeltjes erbij de punten opzoeken en optellen. En de assists opzoeken, de gele kaarten, etc.etc. Dat moet 'het systeem' voor mij doen.

Luie hond. :razz:

waf!
(enige vergelijking met welke forummer dan ook, berust op toeval)

Ik betaal niet een tientje om zelf de boel bij te houden. Jij dus wel?

Zo ingewikkeld is de telling toch niet? Toen ik nog meedeed telde ik op zaterdagavond na een bezoekje aan vi.nl idd even snel uit het hoofd mn puntentotaal uit.

Ik wil die puntentelling helemaal niet onthouden. Ik weet waarvoor punten gegeven worden en neem dat mee bij het maken van mijn team.
Maar de verwerking van die punten moet mij gewoon, met 1 druk op de knop, gepresenteerd worden.
Jelle en Kees van NAC hielden de nul dit weekend, Kees scoorde ook nog. Dan weet ik dat ik iets van 15-17 punten voor hun tweeën heb. Kees gaf ook nog een assist, bleek later. Dan zal ik wel een punt of 20 hebben......ik ga dat niet op een brieffie bijhouden.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#21
Davydoff Wrote:
Sjaak Wrote:- het moet budgetgerelateerd zijn

Maakt dat het niet minder toegankelijk?

Wellicht wel, maar het maakt het voor de kenners wel leuker. Spelers opstellen kan iedereen, maar interessante budgetspelers zoeken en opstellen maakt voor mij dit soort spellen leuk. Dat is ook waar het verschil vaak in gemaakt wordt.
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply
#22
Maar Davy heeft liever 15.000 leken als 10.000 kenners lijkt mij...
Reply


Forum Jump: