The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Vakanties 2010
#61
Ik ben het hier met GZ eens. Kamperen doe ik alleen als ik op de motor weg ga (makkelijker om dan ergens een campingplaats op te rijden waar vaak nog gewoon plaats is dan een hotelletje te zoeken). Verder zie je mij echt niet met mijn slaperige kop, pijnlijke rug van de koude grond en natte poten omdat de schoenen buiten hebben gestaan de tent openritsen, toiletrol onder de arm en naar een smerig oud toiletgebouwtje lopen... :-&
Met maten een weekend de hort op voor een sporttoernooi en dan op een camping staan, okay, anders no way!
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#62
Marshall Wrote:Ik ben het hier met GZ eens. Kamperen doe ik alleen als ik op de motor weg ga (makkelijker om dan ergens een campingplaats op te rijden waar vaak nog gewoon plaats is dan een hotelletje te zoeken). Verder zie je mij echt niet met mijn slaperige kop, pijnlijke rug van de koude grond en natte poten omdat de schoenen buiten hebben gestaan de tent openritsen, toiletrol onder de arm en naar een smerig oud toiletgebouwtje lopen... :-&
Met maten een weekend de hort op voor een sporttoernooi en dan op een camping staan, okay, anders no way!

Jij hebt echt een fout beeld van kamperen. Kouwe grond? Ik neem meestal wel iets mee om op te liggen :razz: goede campings hebben ook gewoon goede /schone sanitair waar zelfs al toiletpapier aanwezig is zodat je het niet zelf hoeft mee te zeulen :lol:

Maar idd ieder zijn ding. Ik houd van beide :Big Grin
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#63
Ekslem Wrote:Hotels/ appartementen zijn voor zakenreizen, weekendjes weg, zon- en zuipvakanties, etc. Kamperen doe je als ook wat meer wilt meemaken vh lokale gebeuren imo. het is iig een stuk gezelliger (zolang er niet teveel NL-ers staan Wink)

Wij nemen bij voorkeur appartementen van autochtonen en anders kleine hotels. Die zoek ik altijd op via internetsites en we boeken ze dus los van de vluchten (Ryanair!). Ik kan niet slapen op luchtbedden of van die platte matjes, want dan heb ik na 1 nacht al een hernia. En als je vliegt, zoals wij bijna altijd doen, wil je ook geen tent meesjouwen. We huren op locatie wel een auto. Contact met locals heb ik altijd wel in supermarkten, restaurantjes, bezienswaardigheden, etc. En ook wij vermijden bij voorkeur Olandesi. :8:

Ik heb met een paar vrienden laatst in een Landal gezeten. Dat doe ik dus ook NOOIT weer. :-&
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#64
Afwisseling met appartementje (van autochtonen) of klein hotelletje vind ik wel leuk tijdens zo'n (rondtrek)vakantie. Heb je nog tips hiervoor wat betreft Toscane
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#65
Ekslem Wrote:Afwisseling met appartementje (van autochtonen) of klein hotelletje vind ik wel leuk tijdens zo'n (rondtrek)vakantie. Heb je nog tips hiervoor wat betreft Toscane

Voor overnachtingen bedoel je? Ik doe altijd vrij veel via booking.com en homelidays.com, maar er zijn heel veel sites met appartementen, B&B's en kleine hotelletjes, zoals: <!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.bed-and-breakfast.it/">http://www.bed-and-breakfast.it/</a><!-- m -->, <!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.bbitalia.com/">http://www.bbitalia.com/</a><!-- m --> of <!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.bbitalia.it/default_eng.asp">http://www.bbitalia.it/default_eng.asp</a><!-- m -->

Oh, update: wij gaan halverwege mei naar Sicilië en proberen dan ook een bezoekje aan Vulcano en Stromboli te plannen. Iemand al eens in een werkende vulkaan gestaan? Ik wel eens in Griekenland (Nysiros) en dat was een onwerkelijke ervaring.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#66
ik gaat ook weer een dikke drie weken naar toscane.

dit keer wil ik een concert tijdens het summer festival in lucca bezoeken. de enige die ik tot nu toe zie staan is het concert van mark knoppler voor 145 per kaartje 8-[ vind ik wat duur voor de kinders. zelf ben ik al uitgenodigd voor zijn concert in amsterdom. dan maar hopen op nog wat andere leuke artiesten.

ekslem. ga je in of uit het seizoen? kijk ook ff bij agriturismos. dat is typisch italiaans en vaak een goeie uitval basis.

gz, ken jij prato? is dat wat?
Reply
#67
Ik ga ergens eind Aug. / begin Sept.

agriturismos, dat zijn plekken om te overnachten ofzo?
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#68
Ekslem Wrote:Ik ga ergens eind Aug. / begin Sept.

agriturismos, dat zijn plekken om te overnachten ofzo?

yep, dat zijn kort gezegd boeren (olijven, druiven) die appartementjes op hun erf hebben, vaak met zwembad. kun je veelal prima als uitvalsbasis gebruiken. wel geloof ik dat het alleen per week te boeken is, maar dat hoeft niet veel uit te maken.

ik ken nederlanders die in toscane een agriturismo zijn gestart, maar er zijn er talrijke daar. met kinderen kan het ook, maar zonder kinderen zou ik dat zeker doen.
Reply
#69
Ekslem Wrote:Ik ga ergens eind Aug. / begin Sept.

agriturismos, dat zijn plekken om te overnachten ofzo?

Kamperen bij de boer, letterlijk. Maar dan wel op zijn Italiaans, dus vaak met lekker eten en drinken tegen een
geringe meerbetaling. Kleinschalig, gezellig en local-interaction.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#70
Gerben Zonderland Wrote:
Ekslem Wrote:Ik ga ergens eind Aug. / begin Sept.

agriturismos, dat zijn plekken om te overnachten ofzo?

Kamperen bij de boer, letterlijk. Maar dan wel op zijn Italiaans, dus vaak met lekker eten en drinken tegen een
geringe meerbetaling. Kleinschalig, gezellig en local-interaction.

hoeft dus niet kamperen te zijn.
Reply
#71
waf Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:
Ekslem Wrote:Ik ga ergens eind Aug. / begin Sept.

agriturismos, dat zijn plekken om te overnachten ofzo?

Kamperen bij de boer, letterlijk. Maar dan wel op zijn Italiaans, dus vaak met lekker eten en drinken tegen een
geringe meerbetaling. Kleinschalig, gezellig en local-interaction.

hoeft dus niet kamperen te zijn.

Neuh, niet per se, maar zo is het wel ontstaan. Inmiddels hebben veel kwamkwammersjeel denkenden daar inderdaad wat huisjes bij laten zetten of een schuur omgebouwd tot appartementencomplexje. Ook leuk en het heeft ook mijn voorkeur t.o.v. een tent, zoals gezegd.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#72
Gerben Zonderland Wrote:
Ekslem Wrote:Afwisseling met appartementje (van autochtonen) of klein hotelletje vind ik wel leuk tijdens zo'n (rondtrek)vakantie. Heb je nog tips hiervoor wat betreft Toscane

Voor overnachtingen bedoel je? Ik doe altijd vrij veel via booking.com en homelidays.com, maar er zijn heel veel sites met appartementen, B&B's en kleine hotelletjes, zoals: <!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.bed-and-breakfast.it/">http://www.bed-and-breakfast.it/</a><!-- m -->, <!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.bbitalia.com/">http://www.bbitalia.com/</a><!-- m --> of <!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.bbitalia.it/default_eng.asp">http://www.bbitalia.it/default_eng.asp</a><!-- m -->

Oh, update: wij gaan halverwege mei naar Sicilië en proberen dan ook een bezoekje aan Vulcano en Stromboli te plannen. Iemand al eens in een werkende vulkaan gestaan? Ik wel eens in Griekenland (Nysiros) en dat was een onwerkelijke ervaring.

Je kunt ook op <!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.hostelworld.com">http://www.hostelworld.com</a><!-- m --> kijken, zo hebben wij vorig jaar B&B's geboekt in Bergamo, Milaan, Treviso en Trento. Afgezien van het B&B in Milaan, dat meer een hotel was, waren de B&B's bij mensen aan/in huis, waardoor je dus contact hebt met autochtonen. Erg aan te raden, omdat zij je wat minder toeristische (maar erg goede) tips kunnen geven over bezienswaardigheden, restaurants etc.
Hattrick: De Droeftoeters (209859)
Reply
#73
waf Wrote:
Ekslem Wrote:Ik ga ergens eind Aug. / begin Sept.

agriturismos, dat zijn plekken om te overnachten ofzo?

yep, dat zijn kort gezegd boeren (olijven, druiven) die appartementjes op hun erf hebben, vaak met zwembad. kun je veelal prima als uitvalsbasis gebruiken. wel geloof ik dat het alleen per week te boeken is, maar dat hoeft niet veel uit te maken.

ik ken nederlanders die in toscane een agriturismo zijn gestart, maar er zijn er talrijke daar. met kinderen kan het ook, maar zonder kinderen zou ik dat zeker doen.

Iets voor volgende jaren als die kleine wat ouder is.

Na jaren Italië (Misano) in de zomer en een weekje naar de Turken in de herfst nu als "hoofdvakantie" een weekje naar een park in Duitsland.

In mei wederom een weekje park in Limburg en en oktober gewoon weer een weekje Turkije. Voor het eerst met kind, dus vandaar maar 3x een weekje gedaan, alst allemaal bevalt volgend jaar weer 2 weken in de zomer naar Italië.

Toscane lijkt me wel een keer geweldig, nog nooit geweest maar hoor van iedereen dat dit het mooiste gedeelte van Italië is. Geloof het graag, maar kan er dus nog niet echt zelf over oordelen.
Reply
#74
Dugarry Wrote:Toscane lijkt me wel een keer geweldig, nog nooit geweest maar hoor van iedereen dat dit het mooiste gedeelte van Italië is. Geloof het graag, maar kan er dus nog niet echt zelf over oordelen.

Niet van iedereen. :8: Het is prachtig, maar wel wat 'saai', heul erg druk, heul erg warm en ik ga er bij voorkeur heen in het voorjaar of najaar en zeker niet in augustus. Ik vind Lombardije en Sardinië de mooiste regio's van Italië. Lombardije omdat het het veelzijdigste is qua bevolkingsdichtheid, qua klimaat, qua terrein, qua uitstraling, qua historie en qua overige cultuur. Sardinië omdat het gewoon skitterend primitief, heerlijk rustig (op een paar steden na) en het lekkerste (qua eten en drinken) is.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#75
ik vind (het grootste deel van) lombardije meer voor bejaarden die niet tegen warmte kunnen. daarbij is het weer een beetje onbestendig, je loopt het risico dat er een wolk 6 weken tegen de alpen blijft hangen. lago maiore is geweldig, maar iets te veel voor oudere mensen met geld. het garda meer is een grote nederlandse pleppenbende.

sardinie ben ik nog nooit geweest, maar het is volgens mij relatief nogal duur. ik wil er nog we een keer heen.
als je kinderen hebt is een beetje aanspraak trouwens wel handig. als zij de hort op zijn heb je eindelijk rust.

toscane is warm (moet je van houden), druk (vooral op de toeristische plekken, er zijn zat plekken waar het relatief rustig is), maar ook mooi, niet echt duur, het eten is fantastisch, de wijn is fantastisch, het ijs is fantastisch en het volk is net als in de rest van italie ok. in italie weten ze dat ze geld aan je verdienen dus ze zullen (itt tot die spagnolen) gewoon engels met je praten.

als je toscane te druk vindt, kun je altijd door naar het iets rustigere umbrie.

vnl vanwege het weer gaat mijn voorkeur uit naar toscane.
Reply
#76
Toscane is een van mijn plezierigste vakanties ooit geweest. Prima te doen met de auto, heerlijk om doorheen te rijden en inderdaad; het eten is gewoon fantastisch daar.
Viareggio is een prima keuze als je een paar dagen strand wilt.
Ik ga zondag eindelijk weer eens weg, lekker 3 weken naar Bali; mijn duikbrevet halen, een beetje surfen en vooral niets doen. Wel erg jammer dat ik Ajax-Psv mis, maar ach, daar kan ik mee leven Smile
The great old Ludwig von...
Reply
#77
gittermaster Wrote:Wel erg jammer dat ik Ajax-Psv mis, maar ach, daar kan ik mee leven Smile

Dat wordt toch een gelijkspel... :8: [-o<
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#78
waf Wrote:ik vind (het grootste deel van) lombardije meer voor bejaarden die niet tegen warmte kunnen. daarbij is het weer een beetje onbestendig, je loopt het risico dat er een wolk 6 weken tegen de alpen blijft hangen. lago maiore is geweldig, maar iets te veel voor oudere mensen met geld. het garda meer is een grote nederlandse pleppenbende.

sardinie ben ik nog nooit geweest, maar het is volgens mij relatief nogal duur. ik wil er nog we een keer heen.
als je kinderen hebt is een beetje aanspraak trouwens wel handig. als zij de hort op zijn heb je eindelijk rust.

toscane is warm (moet je van houden), druk (vooral op de toeristische plekken, er zijn zat plekken waar het relatief rustig is), maar ook mooi, niet echt duur, het eten is fantastisch, de wijn is fantastisch, het ijs is fantastisch en het volk is net als in de rest van italie ok. in italie weten ze dat ze geld aan je verdienen dus ze zullen (itt tot die spagnolen) gewoon engels met je praten.

als je toscane te druk vindt, kun je altijd door naar het iets rustigere umbrie.

vnl vanwege het weer gaat mijn voorkeur uit naar toscane.


Waf, hoe oud zijn je nakomelingen eigelijk als ik vragen mag?

De regio rond Misano (tussen de kust en San Marino) is ook praachtig en als Toscane nog mooier is teken ik er voor. Afgelopen zomer Montefiore bezocht, met een woord geweldig.

Sardinië lijkt me ook prachtig, maar is me te ver rijden (plus stukje varen) en met eigen auto gaan is wel een must gezien de rondritjes die we altijd maken.

Campeer alleen 5 dgn op Lowlands, maar pas op campinglife op de zondagmorgen ene prachtige camping met dito omgeving in Toscane gezien. Voor kinderen is een camping het meest ideaal vind ik zelf. Maar dan wel een bungalow of een chalet met airco.

Ach, deze zomer lekker naar de Moezel.... :eten:
Reply
#79
Weet je nog hoe die camping heet dugarry?
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#80
Ekslem Wrote:Weet je nog hoe die camping heet dugarry?

Had hem opgezocht en opgeslagen bij mn favorieten:

Camping Norcenni Girasole Club
Plaats Figline Valdarno

Heb verder geen verstand van prijzen oid. Altijd complete reizen of hotels gehad tot nog toe.

Bungalow in DLD betalen we in juli met 3 personen 700,- voor een week.
Reply
#81
Zojuist geboekt: vliegreis naar Florence, en hotel. Heen- en terugreis + 4 dagen verblijf. Ik heb er veel zin in.
Bovendien leert wat speuren op internet, dat je er fietsen en scooters kunt huren !
Het gaat er niet om hoe vaak je valt, wat telt is hoe vaak je weer opstaat.
Reply
#82
Was u verbaast toen u op internet zag dat u scooters kon huren in het grootste scooterland van Europa?

Klinkt wel erg goed, 4 dagen Florence, al wil ik ook graag nog een keer een paar dagen naar Sienna toe.
Reply
#83
blijf t geestig vinden Dugarry dat jij aan die foto van mij herkende dat t Florence was Smile
The great old Ludwig von...
Reply
#84
Welke foto praten we hier over?
Reply
#85
gaat goffer iedereen hier naar toscane of zo. verzin lekker zelf een keer wat!
Reply
#86
Ja, na-apers :razz:
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#87
Dacht dat ik redelijk wat kennis had van Italië en al op veel plekken was geweest, maar volgens mij gaat dit hele forum op vakantie naar de Laars :eten:
Reply
#88
Dugarry Wrote:Welke foto praten we hier over?
haha, over de foto die je op mijn hyves had gezien toen ik nog een actieve hyver was en je anagaf dat mijn toenmalige vriendin wel heel erg op de jouwe leek :razz:
@ Waf: Ik ben daar 5 jaar geleden geweest Smile
The great old Ludwig von...
Reply
#89
gittermaster Wrote:@ Waf: Ik ben daar 5 jaar geleden geweest Smile

ik de afgelopen 5 jaar. :razz:

dugarry Wrote:Waf, hoe oud zijn je nakomelingen eigelijk als ik vragen mag?

feyenoord f1 en feyenoord f3 :razz:
Reply
#90
Quote:gittermaster schreef:
@ Waf: Ik ben daar 5 jaar geleden geweest

ik de afgelopen 5 jaar.

zie je... naäperttt... Icon_twisted
The great old Ludwig von...
Reply


Forum Jump: