The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




GEVALLEN! (nee, niet suarez deze keer)
#1
Quote:Kabinet valt over Uruzgan-crisis

Het vierde kabinet-Balkenende is zaterdagmorgen ten val gekomen. Een urenlang beraad in de Trêveszaal leidde niet meer tot een oplossing voor het onderlinge wantrouwen en de vraag of Nederland langer in de Afghaanse provincie Uruzgan moet blijven. De PvdA-ministers stappen uit het kabinet. Ingewijden hebben dat in de nacht van vrijdag op zaterdag gemeld. Komende maandag zou het kabinet precies drie jaar in functie zijn.

Wouter en Mariëtte, bedankt. =;
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#2
Vooral Wouter bedankt inderdaad... Sjonge jonge wat een egoist is het ook. Uruzgan aangrijpen om uit het kabinet te kunnen stappen zodat je binnen enkele maanden zou kunnen gaan stemmen voor Wouter als premier. Nee, bedankt! Zo'n achterbakse draaiert hoef ik nooit meer in het kabinet.
Laat staan die Agnes Kant. Wat een verschrikkelijk wicht is dat toch! Stond ze een beetje rellerig te doen tegenover de camera's. Voor Kant had ik af en toe het idee dat de SP nog wel eens een goed punt aanboorde, nu is het enkel het schoppen om het schoppen, geen inhoud imo.

De docu's over Uruzgan zullen de komende maanden de kop wel opsteken. "Nu op Nederland 1 een documentaire over het goede werk dat Nederland verrichtte in Uruzgan."
"We gaan op Nederland 2 kijken naar de slachtoffers van Uruzgan. Hun verhaal achter de horror van de oorlog"
Sponsored by.......... 8-[
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#3
Ja en zo kunnen alle belangrijke items weer voor een half jaar in de ijskast. Leuk dat politieke systeem hier, daadkracht alom.
Reply
#4
Tsja, in basis is een democratie ook al lang niet meer van deze tijd in het Westen. Hoe raar het ook klinkt, een goed geleide dictatuur heeft meer mogelijkheden.

Democratie kan goed draaien als een hele grote bevolkingsgroep eenzelfde achtergrond en verbondenheid heeft. Immers, min of meer denkt men hetzelfde over normen, waarden, regelgeving etc. De basisbeginselen zijn bij iedereen gelijk. Denk in Nederland aan zaken als leerplicht, gelijke rechten mannen en vrouwen, alcohol is onderdeel van de maatschappij, je bent volwassen als je 18 bent, iedereen mag stemmen etc etc.
In West-Europa begint die verbondenheid weg te vallen door een steeds grotere multiculturele samenleving. Oftewel: de basisbeginselen van de huidige maatschappij worden niet meer door de een overgrote meerderheid gedragen. Je ziet het aan het probleem rondom de basisbeginselen uit andere culturen die meegenomen worden en waar West-Europese regeringen geen pasklaar antwoord op hebben. Denk aan de hoofddoekjes of vrouwenrechten in Arabische culturen. Volgens mij is er nog geen enkel west-europees land die daar een uitspraak, positief of negatief, over durft te doen. Of sociale normen uit Aziatische landen...

Daadkracht is nooit de kracht van een democratie geweest maar zal onder de huidige verschuivingen van de wereldbevolking enkel en alleen nog maar afnemen. Aanschouw de opkomst van een land als China. Mits goed geleid, is een dictatuur een betere oplossing bij het ineenschuiven van verschillende bevolkingsgroepen.
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#5
_Tampie Wrote:Ja en zo kunnen alle belangrijke items weer voor een half jaar in de ijskast. Leuk dat politieke systeem hier, daadkracht alom.

het gekke is dat die sp staat te juichen dat het kabinet gevallen is. :| het is godsgeklaagd, zelf zullen ze alleen maar minder zetels halen, maar belangrijker nog: het is te triest voor woorden als je met deze economische malaise blij bent dat we niet geregeerd worden.

bedankt wouter bos. eerst instemmen met een brief van de navo waarbij een verzoek wordt gedaan om vervolgens in te zien dat je nooit met dat verzoek kunt instemmen omdat je al jaren achtereen roept dat we daar weggaan.

ik vind het prima (maar onbegrijpelijk) als je van mening bent dat we daar weg moeten (en het was al een jaar duidelijk dat dat standpunt het kabinet de kop zou kosten), maar doe dat dan op een normale manier en vraag de navo geen officieel verzoek te doen (en de laatste lezing is toch wel dat bos daar gewoon van af wist, hoewel ik verhagen er voor aanzie het de navo te vragen om zo bos onder druk te kunnen zetten). door toch de navo het verzoek te laten doen probeer je niets anders dan het cda voor lul te zetten.
Reply
#6
Die brief heb ik gemist, wat had dat voor achtergrond?
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#7
bron: <!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.depers.nl/binnenland/443161/Na-Bos-de-draaier-nu-Bos-de-jokkebrok.html">http://www.depers.nl/binnenland/443161/ ... ebrok.html</a><!-- m -->

Marshall Wrote:Die brief heb ik gemist, wat had dat voor achtergrond?

Quote:Kabinetscrisis Niemand wil achteraf de brokkenmaker zijn
Na Bos de draaier nu Bos de jokkebrok

Door: Kustaw Bessems, Dirk Jacob Nieuwboer & Marcia Nieuwenhuis
Gepubliceerd: vrijdag 19 februari 2010 00:49
Update: vrijdag 19 februari 2010 06:23
En het leek even alsof de PvdA de strijd om de beeldvorming eens kon winnen. Maar het CDA zette Wouter Bos met succes neer als een onverantwoordelijk stuntende jokkebrok.

De PvdA en haar leider Wouter Bos zouden toch per se níet draaien? De rug recht houden? Geen nieuwe missie in Uruzgan, want het kabinet heeft dat met ‘de burger’ afgesproken en de PvdA houdt zich aan de afspraak.

De PvdA, daar kun je op bouwen, terwijl het CDA ons land een nieuw militair avontuur in wil rommelen. Dat moest – wat de sociaal-democraten betreft – nu eens aankomen bij de mensen in het land.

Maar al gauw kantelde dat beeld. Het CDA zette Bos neer als iemand die bij wijze van goedkope verkiezingsstunt zoiets belangrijks als de beslissing over een troepenuitzending in de war stuurde, enkel om wat stemmen te winnen in Schin op Geul of Stadskanaal. En als iemand die in de media én in het parlement niet de waarheid sprak over Uruzgan.

Woensdag ging het voor de PvdA nog goed. Met veel drama maakte Bos aan de Haagse pers bekend dat ‘Bert Koenders en ik’ – de minister voor Ontwikkelingssamenwerking flankeerde hem – aan de CDA- en ChristenUnieministers hadden laten weten dat het kabinet niet mocht ingaan op het NAVO-verzoek om een nieuwe, zware trainingsmissie in Uruzgan. Het gaf de slinkende en vaak teleurgestelde achterban nieuwe hoop. Op de partijwebsite kwamen soms sceptische, maar vaak toch ook blije reacties binnen. Op een campagnebijeenkomst die die avond – toevallig? – stond gepland, werd Bos met gejuich ontvangen.

Maar als een kabinet in stukken breekt, wil geen enkele partij achteraf worden aangemerkt als de brokkenmaker. Dus de publiciteitsoorlog die gewoonlijk al woedt, zeker tussen zulke onwillige partners als PvdA en CDA, wordt in een crisis tot de tanden toe bewapend gevoerd.

De tegenaanval kwam de volgende ochtend van CDA-fractievoorzitter Pieter van Geel, die zei dat de besluitvorming te zeer ‘verpolitiekte’, dat hij zich niet aan de inruk kon onttrekken dat de naderende gemeenteraadsverkiezingen een rol hadden gespeeld bij de ongewone stap van Bos om niet namens het hele kabinet te spreken maar met de PvdA-ploeg een eigen koers te varen.

Daar won het CDA een belangrijke slag. Het is moeilijker om, zoals Bos deed, een gunstig beeld van jezelf neer te zetten dan om, zoals het CDA deed, iemand anders aan te vallen.

Daarbij werkte het in het voordeel dat Bos’ timing raadselachtig was. Al eind september nam de Tweede Kamer een motie aan waarin staat dat het kabinet rekening moet houden met de wens van de kamer dat er geen nieuwe missis in Uruzgan moet komen. Balkenende en Verhagen deden toen of hun neus bloedde. Volgens kringen rond Bos zat hem dat wel dwars, maar hij greep niet in.

Sterker, vervolgens ging hij vierenhalve maand onderhandelen over mogelijkheden in Afghanistan, waarónder de optie van een forse militaire missie die zijn eigen partij uitsloot. Om daar vervolgens nu ineens weer bruusk een eind aan te maken.

En hij zei, eerst in de media, maar ook gisteravond in het debat, dat hij tevoren niet wist dat de NAVO een brief aan Nederland zou sturen. Terwijl Koenders zei dat dat wél bekend was geweest bij zijn partijleider, premier Balkenende dit bevestigde en minister Verhagen van Buitenlandse Zaken dit nog met smaak inwreef.

Een allerlaatste onthulling van Bos, dat hij vlak voor de komst van de Navo-brief zijn ‘onaanvaardbaar’ daarover had uitgesproken in een telefoontje met Balkenende, kwam vermoedelijk te laat om hem publicitair nog uit de put te helpen.

En zo is Bos niet alleen door het CDA gekenschetst als een opportunist, maar kwam hij ook nog uit het debat als iemand die een loopje met de waarheid heeft genomen.

Voor Bos en zijn linkse kornuiten staan de gemeenteraadsverkiezingen blijkbaar voorop. Dat het land in deze periode een regering nodig heeft zal ze worst wezen. Volgens de peilingen wint hij inderdaad een paar zetels ook. Maar goed, Marshall ik hoop dat je nu weer op de hoogte bent.
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
#8
Ook leuk dat Balkenende na 4 kabinetten ook weer als lijsttrekker gekozen is door zijn partij voor een 5e termijn... :crazy:

Bij gebrek aan beter zullen we maar zeggen.
Reply
#9
Mwaoh ... denk dat in deze toch vooral gekeken moet worden naar PvdA en Wouter Bos daar hij halsstarrig vasthield aan een verkiezingsbelofte terwijl ergens in december al een vraag van de NAVO was gekomen en toen het kabinet (dus ook de PvdA) had besloten alle mogelijkheden (inclusief trainingsmissie etc.) te onderzoeken. Toen had de PvdA al moeten komen met hun bezwaren en niet hopen dat ze nu nog even 'makkelijk' kunnen scoren voor de gemeenteraadsverkiezingen (die in de regel toch al weinig met nationale politiek te maken hebben)...
[b]De ruimte is te huur, indien u intresse heeft kunt u contact opnemen met degene bij wie dit onderschrift hoort. Prijzen kunnen nader overeen gekomen worden. De inhoud van deze ruimte dient door de huurder zelf aangebracht te worden.[/b]
Reply
#10
Balkenende is voor velen het gezicht van de CDA dus ik vind de keuze voor Balkenende helemaal niet raar!
De overgrote meerderheid zoekt de schuld van de crisis bij de PvdA dus waarom dan het gezicht van je partij wegsturen? Als Balkenende er zelf geen zin meer in had okay...
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#11
Marshall Wrote:Balkenende is voor velen het gezicht van de CDA dus ik vind de keuze voor Balkenende helemaal niet raar!
De overgrote meerderheid zoekt de schuld van de crisis bij de PvdA dus waarom dan het gezicht van je partij wegsturen? Als Balkenende er zelf geen zin meer in had okay...

Op zich had ik het ook kunnen begrijpen als ze Kameel naar voren hadden geschoven, aangezien dat de populairste minister is, maar voorlopig blijft die nog even kroonprins dus. En ook al is JPB een stijve hark, ze vinden hem in Europa (Duitsland, Engeland en Frankrijk) wel een toffe peer waar het goed zaken mee doen is. En de 'schuld' van het klappen van dit kabinet ligt ook duidelijk niet bij het CDA, dus waarom zou je dan een andere lijsttrekker nemen?
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#12
Gerben Zonderland Wrote:
Marshall Wrote:Balkenende is voor velen het gezicht van de CDA dus ik vind de keuze voor Balkenende helemaal niet raar!
De overgrote meerderheid zoekt de schuld van de crisis bij de PvdA dus waarom dan het gezicht van je partij wegsturen? Als Balkenende er zelf geen zin meer in had okay...

Op zich had ik het ook kunnen begrijpen als ze Kameel naar voren hadden geschoven, aangezien dat de populairste minister is, maar voorlopig blijft die nog even kroonprins dus. En ook al is JPB een stijve hark, ze vinden hem in Europa (Duitsland, Engeland en Frankrijk) wel een toffe peer waar het goed zaken mee doen is. En de 'schuld' van het klappen van dit kabinet ligt ook duidelijk niet bij het CDA, dus waarom zou je dan een andere lijsttrekker nemen?

zo duidelijk is dat niet mbt die schuldvraag. het kan ook een naaistreek zijn van verhagen (de navo vragen een brief te sturen met een verzoek er in zonder dat bos ervan afwist terwijl hij wel geacht wordt ervan af te weten....).

en zo goed ligt balkie niet in het buitenland. vandaag nog een kritische belg in het ad. en laten we nou wel wezen, het is natuurlijk ook een enorm gereformeerde lapzwans, met z'n daadkracht en z'n agenda van de toekomst. Undecided
Reply
#13
Natuurlijk wist hij het wel. Tis een draaikont en een jokkebrok, want nadat Verhagen gezegd heeft dat
Woutertje wel degelijk van die brief wist hebben we daar niks meer over gehoord of gezien. Niet eens een welles-nietes-spelletje. En Belgen hoef je in Europa natuurlijk niet serieus te nemen. 2 halve landen plus een soort stadsstaat (Brussel) waar de 2 puppies om vechten. En ondanks dat Balkenende de trekker heeft overgehaald in België was ook daar Wouter eigenlijk de boosdoener als Minister van Financiën die dat treurige Fortis de nek om heeft gedraaid.

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.nu.nl/lectrr/">http://www.nu.nl/lectrr/</a><!-- m -->

Die van vandaag is wel gainig. Undecided
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#14
Ehrm, GZ... Volgens mij is het een Belg die Europe 'regeert'. Dus afgezien van een binnenlandse koude oorlog, een gebrek aan een solide overheid en onverklaarbare controlemethoden (toen de belgen de eerste flitspalen neerzetten wisten ze niet dat er ook iets in moest ](*,) ) hebben ze wel de leider van Europa in huis... Hitself
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#15
Marshall Wrote:Ehrm, GZ... Volgens mij is het een Belg die Europe 'regeert'. Dus afgezien van een binnenlandse koude oorlog, een gebrek aan een solide overheid en onverklaarbare controlemethoden (toen de belgen de eerste flitspalen neerzetten wisten ze niet dat er ook iets in moest ](*,) ) hebben ze wel de leider van Europa in huis... Hitself

Oh, leuk, de leider van Europa. En wat precies is de macht van de leider van Europa? Kan hij alle inwoners van Europa ook maar iets opdragen/verbieden te doen zonder een ja/si/oui/yes van de leiders van de lidstaten? Veel plezier met die leider van Europa.

Oh, en wat betreft Wouter:

http://www.nu.nl/politiek/2190834/uruzga...-pvda.html

Ik kan niet geloven dat Rouvoet hierover zou jokken. Dat mensen hem een starre, oogklepperige fundamentalist noemen kan ik begrijpen, maar hij is te rechtlijnig om te liegen. Hij bevestigt ook dat het de kamerfractie (lees: Hamertje Tik) was die een 'njet' uitsprak over welke optie dan ook.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#16
Gerben Zonderland Wrote:
Marshall Wrote:Ehrm, GZ... Volgens mij is het een Belg die Europe 'regeert'. Dus afgezien van een binnenlandse koude oorlog, een gebrek aan een solide overheid en onverklaarbare controlemethoden (toen de belgen de eerste flitspalen neerzetten wisten ze niet dat er ook iets in moest ](*,) ) hebben ze wel de leider van Europa in huis... Hitself

Oh, leuk, de leider van Europa. En wat precies is de macht van de leider van Europa? Kan hij alle inwoners van Europa ook maar iets opdragen/verbieden te doen zonder een ja/si/oui/yes van de leiders van de lidstaten? Veel plezier met die leider van Europa.

Oh, en wat betreft Wouter:

http://www.nu.nl/politiek/2190834/uruzga...-pvda.html

Ik kan niet geloven dat Rouvoet hierover zou jokken. Dat mensen hem een starre, oogklepperige fundamentalist noemen kan ik begrijpen, maar hij is te rechtlijnig om te liegen. Hij bevestigt ook dat het de kamerfractie (lees: Hamertje Tik) was die een 'njet' uitsprak over welke optie dan ook.

als je touvoet moet geloven heeft bos een smerig en gluiterig spel gespeeld. ik wil rouvoet ook best geloven, hoewel het ook kan komen doordat pvda in de peilingen stijgt.
Reply
#17
Gerben Zonderland Wrote:
Marshall Wrote:Ehrm, GZ... Volgens mij is het een Belg die Europe 'regeert'. Dus afgezien van een binnenlandse koude oorlog, een gebrek aan een solide overheid en onverklaarbare controlemethoden (toen de belgen de eerste flitspalen neerzetten wisten ze niet dat er ook iets in moest ](*,) ) hebben ze wel de leider van Europa in huis... Hitself

Oh, leuk, de leider van Europa. En wat precies is de macht van de leider van Europa? Kan hij alle inwoners van Europa ook maar iets opdragen/verbieden te doen zonder een ja/si/oui/yes van de leiders van de lidstaten? Veel plezier met die leider van Europa.

Ik zeg niks over de inhoud van dat 'leiderschap'... Wink
Ben het volledig met je eens in de achtergrond dat deze functie niks inhoudt. Desalniettemin is in naam Belgie leider van Europa :oops:
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#18
Marshall Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:
Marshall Wrote:Ehrm, GZ... Volgens mij is het een Belg die Europe 'regeert'. Dus afgezien van een binnenlandse koude oorlog, een gebrek aan een solide overheid en onverklaarbare controlemethoden (toen de belgen de eerste flitspalen neerzetten wisten ze niet dat er ook iets in moest ](*,) ) hebben ze wel de leider van Europa in huis... Hitself

Oh, leuk, de leider van Europa. En wat precies is de macht van de leider van Europa? Kan hij alle inwoners van Europa ook maar iets opdragen/verbieden te doen zonder een ja/si/oui/yes van de leiders van de lidstaten? Veel plezier met die leider van Europa.

Ik zeg niks over de inhoud van dat 'leiderschap'... Wink
Ben het volledig met je eens in de achtergrond dat deze functie niks inhoudt. Desalniettemin is in naam Belgie leider van Europa :oops:

Neen. Een Belg is de papieren leider van Europa. België als land heeft daar geen voordeel van, noch van het feit dat Brussel de 'hoofdstad' van Europa is. De middenstand in de stad wel, maar het land wordt er niet echt beter van. Net zoals Portugal geen voordeel heeft van Barroso als voorzitter van de Europese Commissie.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#19
Quote:Wouter Bos: Jan Peter Balkenende, nu draait u!
dinsdag 23 februari 2010 09:21

PvdA-leider Wouter Bos beschuldigt demissionair premier Jan Peter Balkenende (CDA) van draaien. Balkenende stelde maandagavond tijdens een partijbijeenkomst voor het aantal ministeries te verminderen. 'Toen ik dat tijdens de kabinetsformatie voorstelde, was het huis nog te klein,' aldus Bos. Dat schrijft de voormalige minister van Financiën op zijn weblog. Hij noemt de uitspraak van Balkenende een 'welkome draai' en schrijft te hopen dat het CDA 'nog meer PvdA-plannen gaat overnemen'. De beide voormalige regeringspartners doen sinds de val van het kabinet vrijdagnacht erg hun best om elkaar te beschuldigen van de breuk. Balkenende zei maandagavond op de partijbijeenkomst teleurgesteld te zijn in de PvdA. 'Het CDA is geen partij van weglopers. Wij zijn geen brekers, geen afbrekers, wij willen aan de slag.' Balkenende sprak zich maandagavond bovendien opnieuw uit tegen lastenverzwaring. In het televisieprogramma Buitenhof zondag ontkende de premier nog dat zijn uitspraken in Elsevier tegen een extra belastingschijf de coalitie onder druk legden. De PvdA wenst een extra belastingschijf van zestig procent voor topinkomens, maar de regering had nog geen beslissingen genomen over bezuinigingen. Balkenende beschuldigde Bos juist van voor zijn beurt spreken toen hij een verlenging van de missie in Uruzgan afwees, iets waar de regering nog geen beslissing over had genomen.

Dat is geen draaien; dat is voortschrijdend inzicht en inspelen op de huidige situatie. :8:
En in 3 jaar tijd is er zoveel, in negatieve zin, veranderd, voornamelijk dankzij Wouter Bos zelf, dus hij zou moeten inzien dat er dingen moeten veranderen in de volgende kabinetsperiode.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#20
En het lijkt me toch ook niet raar om op een moment dat er een nieuwe start gemaakt wordt voorstellen uit de oude periode nog eens onder de loep te nemen? :eten:
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#21
PvdA zoekt stemmen bij het Feyenoord publiek hahahahaha :notfunny: :crazy:



Wouter Bos: ‘Feyenoord wordt weer kampioen’
Nou… Volgens Wouter Bos gaat het allemaal goed komen met ons cluppie. De oud-minister van Financiën denkt dat Feyenoord binnen een paar jaar weer kampioen van Nederland wordt. De PvdA-aanvoerder én fanatieke Feyenoordfan doet zijn voorspelling deze week in Sportweek. “Ja, ergens ná dit seizoen. Als Ajax en PSV een minder jaar hebben en wij een topjaar, dan eindigen wij heus weer eens bovenaan. Ik acht Been en Beenhakker tot heel veel in staat, al ben ik wél bang dat Feyenoord de komende jaren wat grote talenten moet verkopen. Want het geld is op,” zegt de politicus in het interview.

De aanval van Feyenoord is volgens Bos nu het zorgenkindje. “De verdediging staat voor het eerst in tijden goed en op het middenveld hebben we ook genoeg mensen. Maar voorin… Óf Luc Castaignos groeit heel snel door, óf we zullen toch nog een gratis spits moeten halen. De oud-minister van Financiën raadt Feyenoord aan nog te wachten met een nieuw stadion. “Ik denk dat de club er allereerst voor moet zorgen dat de scouting, de opleiding en het aankoopbeleid op orde komen. Dat is in mijn ogen belangrijker dan de komst van een nieuw stadion.”
bron: feyenoord.blog.nl
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#22
Camiel en Wouter knijpen er tussenuit. Voor Bos is inmiddels Job Cohen naar voren geschoven. In hemelsnaam, laat dat niet de nieuwe premier van Nederland worden. Dead
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#23
Dat wordt stemmen inleveren in Rotterdam \Big Grin/
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Reply
#24
Bocaloca Wrote:Dat wordt stemmen inleveren in Rotterdam \Big Grin/

Ja, eigenlijk is dit kiezersbedrog, want de meeste randdebielen in Nederland stemmen, ook lokaal, op een partij omdat ze de partijleider zo'n fijne vent vinden.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#25
Inderdaad, zeer schadelijk dit en Job moet gewoon blijven waar ie zit en zeker geen premier worden. Daar Job een neus is zullen er wel weer veel Rotterdammers en hoofddoekjes op een andere partij stemmen.

Daar gaan de zeteltjes weer. :yeah:
Reply
#26
zeer goeie zet van de pvda. en jammer, want nu worden ze wel de grootste denk ik.
Reply


Forum Jump: