The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Gemeenteraadsverkiezingen 2010
#1
En?

In Maastricht is de kieswijzer ondoorgrondelijk. Op basis van mijn 'historisch kiesgedrag', mijn salarisstrookje en mijn 'idealen' zou ik
CDA, VVD of heel misschien D'66 moeten stemmen, maar zelfs als ik (binnen mijn eigen normen van redelijkheid en realiteit) wat
schuif bij stellingen blijf ik bij een paar obscure plaatselijke partijen hangen en de SP. :oops:
Zowel landelijk als lokaal kan ik de lijsttreksters niet uitstaan, dus als ik er alleen al aan denk om daarop te stemmen krijg ik jeuk
op hele vervelende plaatsen. Strategisch stemmen betekent CDA en dat is ook de partij waar ik de meeste 'vrindjes' heb.
Ik ben dus zwevend. :-({|=
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#2
Ik heb ook die 10 gemeentestellingen ingevuld. Echt 10 stellingen waarvan ik dacht, whatever. Meer groen, onderwijsgeld, dorpskarakter, blablabla. Kwam uiteindelijk uit bij lokaal partijtje, denk dat ik maar gewoon uitslaap morgen :8:
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#3
Bij deze verkiezingen ga ik altijd Gemeentebelang. Bij de landelijke sinds 1998 (mn 1e stemronde, VVD) op CDA.

Nu zou ook de CDA in juni weer een optie zijn, maar de VVD krijgt steeds meer de voorkeur. Ben dus wat die verkiezing betreft ook nog steeds zwevend.

Wat er ook uit gaat komen, ik hoop dat de PvdA gigantisch op zn kloten krijgt, met jokkebrok Woutertje Bos voorop.
Reply
#4
Sinds ik mag stemmen heb ik altijd al onderscheid gemaakt tussen landelijke en gemeentelijke politiek. Gemeentepolitiek is vaak geen afspiegeling van de landelijke stokpaardjes waardoor de grote partijen (CDA, PvdA en VVD) in Lelystad vaak hetzelfde roepen. Kom in de gemeente dus vaak uit op de plaatselijke partijen.

Kiezkompas (30 stellingen) gaf VVD en TON bij mij aan. Ook Inwonerspartij Lelystad kwam hoog (vooral omdat deze de maximumsnelheid op de 'ring lelystad' niet wilt verlagen in tegenstelling tot de rest van de partijen). Twijel nog tussen VVD of IPL.
[b]De ruimte is te huur, indien u intresse heeft kunt u contact opnemen met degene bij wie dit onderschrift hoort. Prijzen kunnen nader overeen gekomen worden. De inhoud van deze ruimte dient door de huurder zelf aangebracht te worden.[/b]
Reply
#5
Ik probeerde die van Lelystad ook even te doen, maar hij slaat op tilt. Meer mensen problemen met het kieskompas? Icon_question
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#6
Gerben Zonderland Wrote:Ik probeerde die van Lelystad ook even te doen, maar hij slaat op tilt. Meer mensen problemen met het kieskompas? Icon_question

Yep was gisteren zeer traag en nu kom ik niet eens op stelling 1...
[b]De ruimte is te huur, indien u intresse heeft kunt u contact opnemen met degene bij wie dit onderschrift hoort. Prijzen kunnen nader overeen gekomen worden. De inhoud van deze ruimte dient door de huurder zelf aangebracht te worden.[/b]
Reply
#7
Gerben Zonderland Wrote:En?

In Maastricht is de kieswijzer ondoorgrondelijk. Op basis van mijn 'historisch kiesgedrag', mijn salarisstrookje en mijn 'idealen' zou ik
CDA, VVD of heel misschien D'66 moeten stemmen, maar zelfs als ik (binnen mijn eigen normen van redelijkheid en realiteit) wat
schuif bij stellingen blijf ik bij een paar obscure plaatselijke partijen hangen en de SP. :oops:
Zowel landelijk als lokaal kan ik de lijsttreksters niet uitstaan, dus als ik er alleen al aan denk om daarop te stemmen krijg ik jeuk
op hele vervelende plaatsen. Strategisch stemmen betekent CDA en dat is ook de partij waar ik de meeste 'vrindjes' heb.
Ik ben dus zwevend. :-({|=
Volgens mij kun je Bos ook al niet uitstaan, dan blijft er landelijk weinig over behalve Wilders of Halsema...
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#8
Ad Wim Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:En?

In Maastricht is de kieswijzer ondoorgrondelijk. Op basis van mijn 'historisch kiesgedrag', mijn salarisstrookje en mijn 'idealen' zou ik
CDA, VVD of heel misschien D'66 moeten stemmen, maar zelfs als ik (binnen mijn eigen normen van redelijkheid en realiteit) wat
schuif bij stellingen blijf ik bij een paar obscure plaatselijke partijen hangen en de SP. :oops:
Zowel landelijk als lokaal kan ik de lijsttreksters niet uitstaan, dus als ik er alleen al aan denk om daarop te stemmen krijg ik jeuk
op hele vervelende plaatsen. Strategisch stemmen betekent CDA en dat is ook de partij waar ik de meeste 'vrindjes' heb.
Ik ben dus zwevend. :-({|=
Volgens mij kun je Bos ook al niet uitstaan, dan blijft er landelijk weinig over behalve Wilders of Halsema...

Het gaat nu niet om landelijk he, maar om de gemeentelijke verkiezingen (zie topictitel).
Landelijk gaan we het eind mei wel over hebben.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#9
Maar je noemt wel expliciet de landelijke lijsttrekkers dus ik nam aan dat je dat ook in overweging nam. Anders snap ik niet waarom je het landelijke ook noemt.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#10
Ik ben eruit. Helaas geen gemeente Heerenveen in Kieskompas en Stemwijzer, dus wat moeten googlen naar partijprogramma's. Die van de VVD heb ik toch het meeste mee....
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#11
Ad Wim Wrote:Maar je noemt wel expliciet de landelijke lijsttrekkers dus ik nam aan dat je dat ook in overweging nam. Anders snap ik niet waarom je het landelijke ook noemt.

Ik had het expliciet over de SP, waarvan ik zowel de landelijke als de lokale lijsttreksters niet tot mijn favorieten reken. De lokale partijen hebben geen landelijke lijsttrekker, zoals je weet.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#12
Box Brother Wrote:Sinds ik mag stemmen heb ik altijd al onderscheid gemaakt tussen landelijke en gemeentelijke politiek. Gemeentepolitiek is vaak geen afspiegeling van de landelijke stokpaardjes waardoor de grote partijen (CDA, PvdA en VVD) in Lelystad vaak hetzelfde roepen. Kom in de gemeente dus vaak uit op de plaatselijke partijen.

Kiezkompas (30 stellingen) gaf VVD en TON bij mij aan. Ook Inwonerspartij Lelystad kwam hoog (vooral omdat deze de maximumsnelheid op de 'ring lelystad' niet wilt verlagen in tegenstelling tot de rest van de partijen). Twijel nog tussen VVD of IPL.

Als ik in Lelystad zou wonen zou het ook VVD, TON of CDA worden. In Maastricht is het CDA geworden. Ik ken de zittende wethouder en die wil ik wel terug als wethouder van o.a. RO en Sport.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#13
Die Stemwijzer er normaliter al vrij slecht, maar nu voor de gemeenteraadsverkiezingen helemaal dramatisch. De helft van de stellingen kun je gewoon helemaal niks mee; of het is een stelling waar je altijd 'eens' of 'oneens' op zegt, of je weet de achterliggende feiten niet.

Hier wordt het een sympathy vote voor PvdA in de stad en De Groenen in het stadsdeel.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#14
Mn kruisje bij kieswijzer zit vlakbij partij x en x, en qua overeenkomsten staan die dan weer onderaan

WTF
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Reply
#15
Ad Wim Wrote:een sympathy vote voor PvdA
:roll: hebben ze dat verdiend of zo? en waaraan dan?

wat een kwezelterm man.
Reply
#16
waf Wrote:
Ad Wim Wrote:een sympathy vote voor PvdA
:roll: hebben ze dat verdiend of zo? en waaraan dan?

wat een kwezelterm man.

Inderdaad. Ad Wim, dit zijn gemeenteraadsverkiezingen, dat is wat anders dan sms'en naar het Eurovisie Songfestival.
Dat noemen ze ook stemmen, maar dat is toch wat anders!
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#17
Mijn sympathie hebben ze; vooral in de stad, maar ook in het land. De Groenen kwamen bij mij ook in de hele stad op 1, PvdA 2e. Dan stem ik liever op de PvdA aangezien de landelijke politiek nogal erg hangt aan deze verkiezingen. Dat is natuurlijk onzin, maar ik zou het wel heel mooi vinden als die grafhonden van het CDA op hun bek gaan.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#18
Ad Wim Wrote:Mijn sympathie hebben ze; vooral in de stad, maar ook in het land. De Groenen kwamen bij mij ook in de hele stad op 1, PvdA 2e. Dan stem ik liever op de PvdA aangezien de landelijke politiek nogal erg hangt aan deze verkiezingen. Dat is natuurlijk onzin, maar ik zou het wel heel mooi vinden als die grafhonden van het CDA op hun bek gaan.

was het niet de PvdA die uit het kabinet stapte? ...
[b]De ruimte is te huur, indien u intresse heeft kunt u contact opnemen met degene bij wie dit onderschrift hoort. Prijzen kunnen nader overeen gekomen worden. De inhoud van deze ruimte dient door de huurder zelf aangebracht te worden.[/b]
Reply
#19
Ja, dus...
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#20
Ad Wim Wrote:Ja, dus...

Vind ik het CDA als grafhonden bestempelen en de PvdA een sympathievote daarvoor geven best wel ver gaan...
[b]De ruimte is te huur, indien u intresse heeft kunt u contact opnemen met degene bij wie dit onderschrift hoort. Prijzen kunnen nader overeen gekomen worden. De inhoud van deze ruimte dient door de huurder zelf aangebracht te worden.[/b]
Reply
#21
Dat kun je vinden, maar alleen als reden geven dat het PvdA uit het kabinet is gestapt lijkt me wel heel kort door de bocht. De redenen voor die termen gaan ook veel verder en dieper dan alleen de afgelopen weken.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#22
Ad Wim Wrote:Dat kun je vinden, maar alleen als reden geven dat het PvdA uit het kabinet is gestapt lijkt me wel heel kort door de bocht. De redenen voor die termen gaan ook veel verder en dieper dan alleen de afgelopen weken.

ik vind ook dat de landelijke politiek bepalend is voor je stem. ik heb hier de partijprogrammas naast elkaar gelegd en er is gewoon nauwelijks onderscheid te maken. iedereen wil meer veiligheid, goeie voorzieningen voor kinderen en andersoortig blij gereutel dat iedereen wil horen.

maar als je het cda wil zien bloeden hoef je natuurlijk nog niet op de pvda te stemmen. ik weet niet of je het weet, maar er zijn nog meer partijen.

pvda heeft alle recht om uit het kabinet te stappen. dat er sociaal minder begaafden zijn die elk kabinet graag zien vallen en die niet inzien dat de pvda (en wss ook het cda) achterbaks heeft gehandeld en dus pvda stemmen kan ik nog wel begrijpen. ik ben onthutst dat er ook academici blijken te zijn die daar overheen stappen en dat niet afstraffen. het verbaast me minder dat jij dan net een van die academici blijkt te zijn.
Reply
#23
Ad Wim Wrote:Mijn sympathie hebben ze; vooral in de stad, maar ook in het land. De Groenen kwamen bij mij ook in de hele stad op 1, PvdA 2e. Dan stem ik liever op de PvdA aangezien de landelijke politiek nogal erg hangt aan deze verkiezingen. Dat is natuurlijk onzin, maar ik zou het wel heel mooi vinden als die grafhonden van het CDA op hun bek gaan.

Vanwaar grafhonden van het CDA eigenlijk?.

Ik stem vandaag VVD bij gebrek aan beter.
Was gisteren in het lijsttrekkersdebat wel mooi om te zien hoe Rutte het eindelijk eens redelijk deed. Ja wat wil je met van Geel, Femke en Agnes aan tafel. :waf:
(\__/)
(O.o )
(> < )
Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
-----------------------------------------------------
HT: Vlampijpse Boys (209564)
Reply
#24
waf Wrote:pvda heeft alle recht om uit het kabinet te stappen. dat er sociaal minder begaafden zijn die elk kabinet graag zien vallen en die niet inzien dat de pvda (en wss ook het cda) achterbaks heeft gehandeld en dus pvda stemmen kan ik nog wel begrijpen. ik ben onthutst dat er ook academici blijken te zijn die daar overheen stappen en dat niet afstraffen. het verbaast me minder dat jij dan net een van die academici blijkt te zijn.
Het verbaast mij dan weer wel dat een academicus als jij (al twijfel ik daar ten zeerste aan gezien de kwaliteit van discussiëren) dat je meegaat met die CDA-honden en andere PvdA-haters met al hun populistisch geneuzel over dat het land juist nu geregeerd moet worden blablabla.

En ik weet niet hoe het met Rotterdam zit, maar de partijprogramma's liggen in Amsterdam wel degelijk behoorlijk uit elkaar. Iig die van de linkse en rechtse partijen. Links (en rechts) zit over het algemeen wel op één lijn.
En nee, ik zou nu landelijk niet op de PvdA stemmen, ook al hebben ze mijn sympathie.

Wel grappig, dat je het over sociaal minder begaafden hebt wat betreft de PvdA-kiezers, maar niks zegt over mensen die hier TON uit hun stemwijzer krijgen...
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#25
Legion Wrote:Vanwaar grafhonden van het CDA eigenlijk?.
Omdat het regeergeile drollen zijn die daar alles voor doen (zelfs de PVV niet uitsluiten) en er van die gluiperige honden als Verhaegen, De Vries en Van Geel rondlopen die alles zullen aangrijpen om je keihard te naaien.
Een partij die vier kabinetten vroegtijdig beëindigd zag worden en nog steeds alleen maar op de PvdA afgeeft en geen enkele keer hand in eigen boezem steekt. En dan meteen een uur na het vallen van het kabinet alweer beginnen met de nieuwe campagne waarin de strategie duidelijk is; afgeven op de PvdA Puke

Maar ze zullen er wel weer mee wegkomen, omdat het grootste deel van hun achterban net zo lijzig is als zijzelf en nooit in hun leven iets anders kiest.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#26
Een paar punten waar ik het niet mee eens ben maar de overgrote meerderheid van de punten ben ik het mee eens of kan ik me goed in het betoog vinden; CDA is het geworden...
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
#27
Ad Wim Wrote:
Legion Wrote:Vanwaar grafhonden van het CDA eigenlijk?.
Omdat het regeergeile drollen zijn die daar alles voor doen (zelfs de PVV niet uitsluiten) en er van die gluiperige honden als Verhaegen, De Vries en Van Geel rondlopen die alles zullen aangrijpen om je keihard te naaien.
Een partij die vier kabinetten vroegtijdig beëindigd zag worden en nog steeds alleen maar op de PvdA afgeeft en geen enkele keer hand in eigen boezem steekt. En dan meteen een uur na het vallen van het kabinet alweer beginnen met de nieuwe campagne waarin de strategie duidelijk is; afgeven op de PvdA Puke

Maar ze zullen er wel weer mee wegkomen, omdat het grootste deel van hun achterban net zo lijzig is als zijzelf en nooit in hun leven iets anders kiest.

Hoe hebben de heren van het CDA jou precies genaaid dan? Of waarom heeft de PVDA jou niet genaaid?
Uiteraard geven ze af op de Pvda. Dat is andersom precies hetzelfde.
(\__/)
(O.o )
(> < )
Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
-----------------------------------------------------
HT: Vlampijpse Boys (209564)
Reply
#28
Ad Wim Wrote:Het verbaast mij dan weer wel dat een academicus als jij (al twijfel ik daar ten zeerste aan gezien de kwaliteit van discussiëren) dat je meegaat met die CDA-honden en andere PvdA-haters met al hun populistisch geneuzel over dat het land juist nu geregeerd moet worden blablabla.

ach gut, een jij-bak. dat is idd een stukje kwaliteit. haal je trieste vriendje mindlight er anders even bij? ook zo'n zelfingenomen en arrogante nasibal op tennisschoenen. 8-[

ik ga nergens mee met wie dan ook van de cda, ik sluit niet uit dat verhagen een net zo achterbaks spelletje heeft gespeeld. dat schreef ik ook. maar bos iig ook. ik ben trouwens ook geen pvda hater, ik ben er alleen van op de hoogte dat het slecht gaat met de economie als zij in de regering zitten.

Quote:En ik weet niet hoe het met Rotterdam zit, maar de partijprogramma's liggen in Amsterdam wel degelijk behoorlijk uit elkaar.

ik woon niet meer in rotterdam. waar ik woon lijken de programmas schrikbarend op elkaar. vaag geleuter dat iedereen wil horen.

Quote:Iig die van de linkse en rechtse partijen. Links (en rechts) zit over het algemeen wel op één lijn.
En nee, ik zou nu landelijk niet op de PvdA stemmen, ook al hebben ze mijn sympathie.

ja, dat heb je al gezegd, ontzettende kwaliteitsdiscussieerder.

Quote:Wel grappig, dat je het over sociaal minder begaafden hebt wat betreft de PvdA-kiezers, maar niks zegt over mensen die hier TON uit hun stemwijzer krijgen...

wat moet ik daar dan over zeggen? ik kan de kiezers van mozart en verdonk niet serieus nemen. de enige reden waarom mensen op die partijen stemmen is vanwege buitenlanders. dat vinden ze kennelijk het belangrijkste in dit land. en die mensen denken echt dat marokkaanse probleemjeugd in nederland geboren het land uitgezet kan worden.

ik wil eigenlijk gewoon dat wilders aan de macht komt. ik ben er van overtuigd dat hij er geen pepernoot van bakt. echt overtuigd. dat maakt dat ik niemand die op hem stemt serieus kan nemen. en dat zijn er onthutsend veel.
Reply
#29
Laat hem maar niet an de macht komen, maar als op een na grootse partij van het land in de oppositie, dan kan de coalitie wat van zijn goede punten leren (er zijn dan toch wel verdomd veel stemgerechtigden die er zo over denken) en zijn slechte punten negeren.

Een coaltie met CDA en VVD lijkt me wel wat, het liefst zonder 3e partij, en als dat niet anders kan gewoon weer de CU, die hebben het redelijk gedaan als 3e partij afgelopen coalitie, maar kunnen weinig doen met het geruzie tussen foute Wouter en Harry Potter.


In Almere heeft die PVV het goed gedaan en in Den Haag ook niet slecht voor een beginnende partij.
Reply
#30
waf Wrote:
Ad Wim Wrote:Het verbaast mij dan weer wel dat een academicus als jij (al twijfel ik daar ten zeerste aan gezien de kwaliteit van discussiëren) dat je meegaat met die CDA-honden en andere PvdA-haters met al hun populistisch geneuzel over dat het land juist nu geregeerd moet worden blablabla.

ach gut, een jij-bak. dat is idd een stukje kwaliteit. haal je trieste vriendje mindlight er anders even bij? ook zo'n zelfingenomen en arrogante nasibal op tennisschoenen. 8-[

Mooi compliment, waar heb ik dit aan te danken? Sad)

Nog even optopic, zelf in Utrecht VVD gestemd Smile.
Reply


Forum Jump: