The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




lazio-inter
#1
zowel bij de 0-1 als de 0-2 gaan die lazio supporters dansen en juichen Undecided
Reply
#2
Bij ons klonk vandaag bij de 1-4 echt massaal het "tien, tien, tien, tien", helaas...niet gelukt. Het bleef bij die ene :waf:
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#3
Poborsky zette lazio ooit op voorsprong maar kreeg bier over zich heen omdat roma daardoor kampioen werd. Die tering meelopers weten niet wat clubliefde is.
Reply
#4
D'r an met de lippe Wrote:Poborsky zette lazio ooit op voorsprong maar kreeg bier over zich heen omdat roma daardoor kampioen werd. Die tering meelopers weten niet wat clubliefde is.

Het haten van de stadsgenoot en eeuwige rivaal is volgens sommige mensen een essentieel onderdeel van de clubliefde. Daarmee 'beken je kleur'.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#5
D'r an met de lippe Wrote:Poborsky zette lazio ooit op voorsprong maar kreeg bier over zich heen omdat roma daardoor kampioen werd. Die tering meelopers weten niet wat clubliefde is.

je kunt ervan vinden wat je wilt, maar het predikaat meelopers begrijp ik niet.
Reply
#6
Gerben Zonderland Wrote:
D'r an met de lippe Wrote:Poborsky zette lazio ooit op voorsprong maar kreeg bier over zich heen omdat roma daardoor kampioen werd. Die tering meelopers weten niet wat clubliefde is.

Het haten van de stadsgenoot en eeuwige rivaal is volgens sommige mensen een essentieel onderdeel van de clubliefde. Daarmee 'beken je kleur'.

En dat ze dan zelf eventueel degraderen doet er niet toe Wink
Rivaliteit hoort er bij maar ik vind het enorm triest als de haat groter is dan de liefde.

waf Wrote:je kunt ervan vinden wat je wilt, maar het predikaat meelopers begrijp ik niet.

Lekker met de vriendjes naar lazio en dan anti rome zijn omdat iedereen dat is. Ik denk dat 90% van de aanhang er geen noemenswaardig argument voor heeft. Maar ach, het is wel stoer natuurlijk. Net als dat ze waarschijnlijk niet eens weten waarom ze een hart voor lazio hebben. Die hebben ze eigenlijk ook niet, anders ga je geen eigen spelers uitfluiten omdat die hun best doen voor de clubkleuren. Trieste 'aanhang'! Ik kan mij nog herinneren dat Poborsky er ook nooit meer wat mee te maken wilde hebben en geen training meer is op komen dagen. Groot gelijk, hij kan beter ballen voor een aanhang dat 90 minuten uit volle borst achter de club staat en waar je wél gewaardeerd wordt om je kwaliteiten.
Reply
#7
D'r an met de lippe Wrote:En dat ze dan zelf eventueel degraderen doet er niet toe Wink
Rivaliteit hoort er bij maar ik vind het enorm triest als de haat groter is dan de liefde.


dat maak jij ervan. je lult de media achterna, dezelfde media die dit opschreven toen feyenoord verloor bij twente.

voor ons maakte het niet uit, als dat wel zo was geweest was men uiteraard achter feyenoord gaan staan. maar jij laat je aanpraten door de neuzenmedia dat dat niet zo is. daar komt trouwens nog bij dat iedereen witheet was doordat ajakkes weer werd bevoordeeld door de knjb. en ja hoor, moet je ze nu eens horen huilen: iedereen is tegen ons, wij moeten het allemaal helemaal alleen doen.

maar goed, we hadden het niet over ajakkes en feyenoord. :waf:

Quote:Lekker met de vriendjes naar lazio en dan anti rome zijn omdat iedereen dat is. Ik denk dat 90% van de aanhang er geen noemenswaardig argument voor heeft. Maar ach, het is wel stoer natuurlijk. Net als dat ze waarschijnlijk niet eens weten waarom ze een hart voor lazio hebben.

joh, dat zit daar zo diep. dat is een way of life. net zoals bij celtic rangers en in mindere mate ook bij feyenoord ajakkes. als je dat gevoel niet hebt, kun je er ook niet over oordelen.

kijk, heracles krijgt nog steeds alle credits, maar toch worden jullie overvleugeld door nog meer credits bij een rivaal. dat is op zich best frustrerend. net zoals feyenoord dat in de jaren 90 een aantal keer de halve finale van de europa-cup 2 haalde, maar teon waren er nauwelijks credits, toen viel het geheel in het niet bij al dat gegeil op ajakkes. dan ga je ze dat misgunnen he. net zoals heel veel ajakkessieden stiekem hoopten dat feyenoord die uefa cup niet zouden winnen (of anders, dat niet toe wilden geven maar wel de prestatie doorlopend bagatelliseren). maar als je dat gevoel niet hebt kan het je waarschijnlijk ook niet uitgelegd worden. dat de haat voor de ander groter zou zijn dan de liefde voor de club is wat mij betreft de grootst mogelijke kolder, verzonnen door de neuzen media. en het heeft godver blijkbaar weer effect ook.
Reply
#8
Ik lul geen media achterna, ik constateer gewoon wat ik zie. Maar verder ben ik het er wel mee eens dat ik er niet over kan oordelen. Om sentimenten te begrijpen moet je er boven op zitten. In ons geval is het idd frustrerend dat fct alle aandacht krijgt maar persoonlijk is dat niet de reden dat ik die club het kampioenschap niet gunde. Ik gun ze namelijk helemaal niets en dat gevoel heerst bij vrijwel elke Heraclied in hart en nieren. Het vermakelijkste vind ik altijd de personen die 1 á 2 keer per jaar in het Polman komen en ook wel eens een wedstrijdje in Enschede meepikken. Op verjaardagen spreek je ze en dan zitten ze te ijlen dat beide clubs zo mooi zijn en dat ze toch meer een 'wij' gevoel moeten creëren. Erg hilarisch. Ze balen ook al snel van hun uitspraak omdat ze dan een preek waar ze niet op zitten te wachten te pakken hebben van ondergetekende :waf: Gister na de wedstrijd nog wel een kleine Heraclied die tegen zijn vader zei met een betreurd gezicht; maar papa, wij zijn toch al 2 keer kampioen he? Dat wordt een rasechte..
Reply
#9
D'r an met de lippe Wrote:Ik lul geen media achterna, ik constateer gewoon wat ik zie.


uit liefde voor hun club haten ze roma. zo gaat dat daar.

Quote:Maar verder ben ik het er wel mee eens dat ik er niet over kan oordelen. Om sentimenten te begrijpen moet je er boven op zitten. In ons geval is het idd frustrerend dat fct alle aandacht krijgt maar persoonlijk is dat niet de reden dat ik die club het kampioenschap niet gunde. Ik gun ze namelijk helemaal niets en dat gevoel heerst bij vrijwel elke Heraclied in hart en nieren. Het vermakelijkste vind ik altijd de personen die 1 á 2 keer per jaar in het Polman komen en ook wel eens een wedstrijdje in Enschede meepikken. Op verjaardagen spreek je ze en dan zitten ze te ijlen dat beide clubs zo mooi zijn en dat ze toch meer een 'wij' gevoel moeten creëren. Erg hilarisch. Ze balen ook al snel van hun uitspraak omdat ze dan een preek waar ze niet op zitten te wachten te pakken hebben van ondergetekende :waf: Gister na de wedstrijd nog wel een kleine Heraclied die tegen zijn vader zei met een betreurd gezicht; maar papa, wij zijn toch al 2 keer kampioen he? Dat wordt een rasechte..

dat is dus mooi. kijk, ik groei op in een omgeving met veel van die successupporters van ajakkes. veel dichter bij r'dam wonen, maar wel voor ajakkes zijn. dat kan alleen maar vanwege de successen zijn. nu ervaren mijn kids hetzelfde. de meeste kinderen zie ik de club van hun vader 'kiezen', de uitzonderingen zijn kinderen die ajakkes 'kiezen' terwijl ze een feyenoord vader hebben. dat komt door enerzijds een grote ajakkesenclave en anderzijds door de prestaties. ik heb er meer waardering voor als ze gewoon de club uit hun eigen regio steunen (wat als voordeel heeft dat ze ook eens naar een stdion zullen gaan ipv hard roepen dat ze supporter zijn terwijl ze 1x per jaar naar de aarsrena gaan).
Reply
#10
Vanmiddag komt mijn neefje op bezoek, die vanwege de prestaties van Ajax sinds de winterstop een Ajax-fan geworden is. Hij kan slecht tegen zijn verlies, dus kiest hij voor de winnende partij......zo gaat dat bij sommige kinderen.

Laat ik nou net vandaag een FC Twente-sjaaltje geregeld hebben bij een FC Twente-supporter-collega van mij. Gewoon leuk om een jongetje van 9 een beetje op stang te jagen, onder het motto: Wat jij kan, kan ik beter!" :yeah:
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#11
waf Wrote:dat is dus mooi. kijk, ik groei op in een omgeving met veel van die successupporters van ajakkes. veel dichter bij r'dam wonen, maar wel voor ajakkes zijn. dat kan alleen maar vanwege de successen zijn. nu ervaren mijn kids hetzelfde. de meeste kinderen zie ik de club van hun vader 'kiezen', de uitzonderingen zijn kinderen die ajakkes 'kiezen' terwijl ze een feyenoord vader hebben. dat komt door enerzijds een grote ajakkesenclave en anderzijds door de prestaties. ik heb er meer waardering voor als ze gewoon de club uit hun eigen regio steunen (wat als voordeel heeft dat ze ook eens naar een stdion zullen gaan ipv hard roepen dat ze supporter zijn terwijl ze 1x per jaar naar de aarsrena gaan).

Dat ben ik zeker met je eens, niks ten nadele van de echte Ajax supporters.
Ik snap sowieso niet hoe je echt een binding kunt voelen met een club dat ver buiten je eigen regio ligt. Al is het alleen al de verschillende mentaliteit van clubs waar mensen uit de omgeving zich vaak mee kunnen indentificeren. Overigens bestaan er ook Almeloërs die naar de veste gaan en tijdens de derby 'helemaal niets in Almelo' zingen. Puke
Reply
#12
D'r an met de lippe Wrote:Overigens bestaan er ook Almeloërs die naar de veste gaan en tijdens de derby 'helemaal niets in Almelo' zingen. Puke

Dan kan, dat is ook regionaal. In Heerenveen heb je ook supporters uit Leeuwarden of de provincie Groningen. Andersom ook. Dat kan ik me nog voorstellen, dan kan er nog een bepaalde (regionale) binding zijn.
Ik ken een Cambuursupporter (van geboorte Leeuwarder), die al jaren in Heerenveen woont vanwege zijn eigen bedrijf.
Oh, my god, we bought Kenny!
Reply
#13
Mukkus Wrote:
D'r an met de lippe Wrote:Overigens bestaan er ook Almeloërs die naar de veste gaan en tijdens de derby 'helemaal niets in Almelo' zingen. Puke

Dan kan, dat is ook regionaal. In Heerenveen heb je ook supporters uit Leeuwarden of de provincie Groningen. Andersom ook. Dat kan ik me nog voorstellen, dan kan er nog een bepaalde (regionale) binding zijn.
Ik ken een Cambuursupporter (van geboorte Leeuwarder), die al jaren in Heerenveen woont vanwege zijn eigen bedrijf.

Als ze elders in de regio zijn geboren kan ik er inkomen.
Maar ach, ik denk dat ik sowieso te fanatiek Heraclied ben om zulke songs van Almeloërs te accepteren Wink

Ze gaan ook maar lekker zuipen in Enschede vanavond. Ik ga vanavond de 107e verjaardag van Heracles vieren tijdens jong Heracles - jong Utrecht in het altijd knusse en gezellige Polman :cheers:
Reply
#14
D'r an met de lippe Wrote:
waf Wrote:dat is dus mooi. kijk, ik groei op in een omgeving met veel van die successupporters van ajakkes. veel dichter bij r'dam wonen, maar wel voor ajakkes zijn. dat kan alleen maar vanwege de successen zijn. nu ervaren mijn kids hetzelfde. de meeste kinderen zie ik de club van hun vader 'kiezen', de uitzonderingen zijn kinderen die ajakkes 'kiezen' terwijl ze een feyenoord vader hebben. dat komt door enerzijds een grote ajakkesenclave en anderzijds door de prestaties. ik heb er meer waardering voor als ze gewoon de club uit hun eigen regio steunen (wat als voordeel heeft dat ze ook eens naar een stdion zullen gaan ipv hard roepen dat ze supporter zijn terwijl ze 1x per jaar naar de aarsrena gaan).

Dat ben ik zeker met je eens, niks ten nadele van de echte Ajax supporters.
Ik snap sowieso niet hoe je echt een binding kunt voelen met een club dat ver buiten je eigen regio ligt. Al is het alleen al de verschillende mentaliteit van clubs waar mensen uit de omgeving zich vaak mee kunnen indentificeren. Overigens bestaan er ook Almeloërs die naar de veste gaan en tijdens de derby 'helemaal niets in Almelo' zingen. Puke

Bijvoorbeeld, zoals in mijn geval, dat je daar geboren en getogen bent?
Eens een club, altijd die club. In goede en slechte tijden...
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
#15
d'ran schreef:
Quote:Het vermakelijkste vind ik altijd de personen die 1 á 2 keer per jaar in het Polman komen en ook wel eens een wedstrijdje in Enschede meepikken. Op verjaardagen spreek je ze en dan zitten ze te ijlen dat beide clubs zo mooi zijn en dat ze toch meer een 'wij' gevoel moeten creëren. Erg hilarisch. Ze balen ook al snel van hun uitspraak omdat ze dan een preek waar ze niet op zitten te wachten te pakken hebben van ondergetekende

Dus in een stadion mogen van jou alleen de echte supporters komen, die per sé elke wedstrijd hun club komen aanmoedigen? Mensen die er eens een keertje uit willen en een paar keer per jaar een wedstrijd van de plaatselijke club willen bekijken hebben bij jou geen recht van spreken en worden geclassificeerd als 'nepsupporters', klapvee en gloryhunters. Deze mensen betalen net zo goed voor hun kaartje en hoeven niet zo neerbuigend te worden behandeld vind ik.
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
#16
Bredanaar Wrote:Bijvoorbeeld, zoals in mijn geval, dat je daar geboren en getogen bent?
Eens een club, altijd die club. In goede en slechte tijden...

Natuurlijk, dat is een ander verhaal..
Verder moet iedereen ook lekker zelf weten voor welke club ze zijn, ik zeg enkel dat ik mij niet voor kan stellen dat je echt een binding met een club kunt hebben waar je verder niks mee te maken hebt\had.

Bredanaar Wrote:d'ran schreef:
Quote:Het vermakelijkste vind ik altijd de personen die 1 á 2 keer per jaar in het Polman komen en ook wel eens een wedstrijdje in Enschede meepikken. Op verjaardagen spreek je ze en dan zitten ze te ijlen dat beide clubs zo mooi zijn en dat ze toch meer een 'wij' gevoel moeten creëren. Erg hilarisch. Ze balen ook al snel van hun uitspraak omdat ze dan een preek waar ze niet op zitten te wachten te pakken hebben van ondergetekende

Dus in een stadion mogen van jou alleen de echte supporters komen, die per sé elke wedstrijd hun club komen aanmoedigen? Mensen die er eens een keertje uit willen en een paar keer per jaar een wedstrijd van de plaatselijke club willen bekijken hebben bij jou geen recht van spreken en worden geclassificeerd als 'nepsupporters', klapvee en gloryhunters. Deze mensen betalen net zo goed voor hun kaartje en hoeven niet zo neerbuigend te worden behandeld vind ik.

Dat zeg ik niet, dat maak jij er van. Ik vind het alleen lachwekkend als mensen die slechts heel af en toe langskomen wel de grootste woorden hebben over hoe het moet. Ook al komen ze 1 keer in de 5 jaar, prima, maar gedraag je dan als gast en respecteer de sentimenten van de trouwe aanhang die er elke week voor de club staan. Maar ga als 'dagjesmens' (niet neerbuigend bedoeld..) niet lopen zeiken hoe supporters van de club moeten denken en doen want daar kan ik niet zo goed tegen. En genoeg Tukkers die heel af en toe Heracles bezoeken denken dat ze nog even hun mening kunnen verkopen aan de trouwe Heracles aanhang dat beide clubs mooi zijn. Fuck off, iedereen schijt op fct...
Reply
#17
D'r an met de lippe Wrote:Dat zeg ik niet, dat maak jij er van. Ik vind het alleen lachwekkend als mensen die slechts heel af en toe langskomen wel de grootste woorden hebben over hoe het moet. Ook al komen ze 1 keer in de 5 jaar, prima, maar gedraag je dan als gast en respecteer de sentimenten van de trouwe aanhang die er elke week voor de club staan. Maar ga als 'dagjesmens' (niet neerbuigend bedoeld..) niet lopen zeiken hoe supporters van de club moeten denken en doen want daar kan ik niet zo goed tegen.

eensch. en dat heb ik dus ook met al die ajakkessupportunisten om me heen. nooit naar het stadion, maar wel de grootste smoel als ajakkes wint. rot op!

en dat had ik ook bij de uefacup finale he, heel veel tranen van mensen die er niet bij konden zijn (ook veel krokodillentranen hoor) en dan zitten er nederlanders voor je die voor het eerst in de kuip zijn. echt ongelooflijk druk kan ik me daarom maken.
Reply
#18
waf Wrote:eensch. en dat heb ik dus ook met al die ajakkessupportunisten om me heen. nooit naar het stadion, maar wel de grootste smoel als ajakkes wint. rot op!

Erg irritant idd. Ik val hun ook nooit lastig dus laat ze mij dan ook met rust laten. He nooit geweten dat een supporter van een topclub het ook zwaar kan hebben Wink

waf Wrote:en dat had ik ook bij de uefacup finale he, heel veel tranen van mensen die er niet bij konden zijn (ook veel krokodillentranen hoor) en dan zitten er nederlanders voor je die voor het eerst in de kuip zijn. echt ongelooflijk druk kan ik me daarom maken.

Dat is het ergste. Ik kan mij zeer goed voorstellen dat je daar enorm druk om kan maken, zou ik ook doen.
Ik maak maar eens aanstalten om naar het Polman te gaan voor de beloftes, het is ook al 24 uur geleden dat ik er ben geweest dus het wordt weer tijd :-"
Reply
#19
D'r an met de lippe Wrote:
waf Wrote:eensch. en dat heb ik dus ook met al die ajakkessupportunisten om me heen. nooit naar het stadion, maar wel de grootste smoel als ajakkes wint. rot op!

Erg irritant idd. Ik val hun ook nooit lastig dus laat ze mij dan ook met rust laten. He nooit geweten dat een supporter van een topclub het ook zwaar kan hebben Wink

waf Wrote:en dat had ik ook bij de uefacup finale he, heel veel tranen van mensen die er niet bij konden zijn (ook veel krokodillentranen hoor) en dan zitten er nederlanders voor je die voor het eerst in de kuip zijn. echt ongelooflijk druk kan ik me daarom maken.

Dat is het ergste. Ik kan mij zeer goed voorstellen dat je daar enorm druk om kan maken, zou ik ook doen.
Ik maak maar eens aanstalten om naar het Polman te gaan voor de beloftes, het is ook al 24 uur geleden dat ik er ben geweest dus het wordt weer tijd :-"


iig geen kampioenschap voor ajakkes na een 2-2 gelijkspel tegen twente (jong psvee kampioen). Undecided Undecided
Reply
#20
waf Wrote:iig geen kampioenschap voor ajakkes na een 2-2 gelijkspel tegen twente (jong psvee kampioen). Undecided Undecided

Ik las het idd, verrassend. De kampioen van de eerste divisie heet jong Heracles, maar dat was al langer bekend. Gisteren als een echte kampioen afgesloten door Jong Utrecht met 4-0 van de mat te vegen.
Reply
#21
ik heb de wedstrijd gezien, hilarisch. Vooral die laatste 5 minuten. Sulejmani die is in het tweede zelfs niet goed genoeg. OMG de laatste 5 minuten 3 open kansen, een scrimmage, een handsbal in de 16 (ja zelfs de trainer van twente zei het), 2 keer op de lat in 6 seconde (uiteraard de tweede van Sulejmani die echt voor een leeg goal staat). Het was echt een hectische slotfase. O ja, Wielaert scoorde nog ff in eigen goal trouwens... Undecided
The great old Ludwig von...
Reply
#22
gittermaster Wrote:ik heb de wedstrijd gezien, hilarisch. Vooral die laatste 5 minuten. Sulejmani die is in het tweede zelfs niet goed genoeg. OMG de laatste 5 minuten 3 open kansen, een scrimmage, een handsbal in de 16 (ja zelfs de trainer van twente zei het), 2 keer op de lat in 6 seconde (uiteraard de tweede van Sulejmani die echt voor een leeg goal staat). Het was echt een hectische slotfase. O ja, Wielaert scoorde nog ff in eigen goal trouwens... Undecided

ja, een handsbal dat kun je makkelijk erkennen, maar was het strafbaar hands?

hoe het ook zij, als het zo gegaan is wordt het nog leuker. :waf:
Reply
#23
Was is nou precies de regel van hands. Ik heb daar van de week ook nog met een kameraad een discussie (of tenminste we wisten het allebei niet) over gehad. Je hoort heel vaak dat de regel is "als hand naar de bal gaat is" is het hands. Maar in praktijk zie je heel vaak een scheids fluiten als een team er voordeel van heeft (ongeacht of de bal naar de hand gaat of hand naar de bal) dus ik weet niet of er ook nog een soort van voordeelregel aan hangt of dat dat willekeur is van een scheids.

Bijv Barca - Inter laatste minuut waar de 2-0 uit leek te vallen:
1. Wie vond dit "hand naar de bal" en dus hands en wie niet?
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#24
Dat was zeker geen opzettelijk hands, als de bal al op z'n hand/arm kwam.
Niets is sterker dan dat ene woord...
Reply
#25
Ik vind dat een scheids moet fluiten als het bewust is en/of er voordeel uit gehaald wordt.
Bij Barca was er volgens mij van beide gevallen geen sprake. Niet bewust dacht ik zo en geen voordeel, want anders was de bal tegen zijn buik gekomen. Ik weet echter ook niet precies wat de regel is.
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#26
Quote:Ik vind dat een scheids moet fluiten als het bewust is en/of er voordeel uit gehaald wordt.

Beaam, echter het nadeel hiervan is dat het nooit duidelijk is wanneer iets bewust is. Volgens mij kunnen een hoop profvoetballers heel goed laten lijken of iets onbewust is. Het blijft gewoon altijd discutabel en de enige reden om dit weg te nemen imo is gewoon voor elke handsbal fluiten, al kun je dan weer krijgen dat spelers in de 16 bewust om handjes/armen gaan schieten
The great old Ludwig von...
Reply
#27
spelregels veldvoetbal:
Quote:Hands
Hands houdt in, dat de speler de bal opzettelijk met de hand of arm speelt/raakt. De
scheidsrechter moet het volgende in overweging nemen:
• de beweging van de hand naar de bal (niet de bal naar de hand);
• de afstand tussen de tegenstander en de bal (onverwachte bal);
• de positie van de hand hoeft niet noodzakelijkerwijs in te houden dat er altijd
sprake is van een overtreding;
• de bal raken met een voorwerp dat in de hand gehouden wordt (kleding, scheenbeschermer
etc.) wordt gezien als een overtreding;
• de bal raken door met een voorwerp te gooien (schoen, scheenbeschermer etc.)
wordt gezien als een overtreding.
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
#28
On Topic... morgen AS Roma-Inter als bekerfinale in Rome. :eten:
Niets is sterker dan dat ene woord...
Reply
#29
dat is inderdaad een erg mooie finale. Ik denk dat inter dit niet gaat winnen.
The great old Ludwig von...
Reply
#30
Ekslem Wrote:Ik vind dat een scheids moet fluiten als het bewust is en/of er voordeel uit gehaald wordt.
Bij Barca was er volgens mij van beide gevallen geen sprake. Niet bewust dacht ik zo en geen voordeel, want anders was de bal tegen zijn buik gekomen. Ik weet echter ook niet precies wat de regel is.

eensch, en ik vond die goal van barca onterecht afgekeurd, hoewel je zou kunnen zeggen dat hij de bal door zijn hand kon controleren. dan is het wel strafbaar hands me dunkt.

maar die belgische scheids had er beter aan gedaan om die keeper eens een keer een tweede geel te geven ofwel 15 minuten blessuretijd bijtrekken.
Reply


Forum Jump: