The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Poll: Waarom wordt Ajax zo gehaat?
You do not have permission to vote in this poll.
1. Ajax is de grootste club en jaloezie maakt haat
20.97%
13 20.97%
2. Veel ajacieden zijn vaak hooghartig en arrogant
9.68%
6 9.68%
3. Veel ajacieden roepen te vaak dat ze de beste zijn
12.90%
8 12.90%
4. Er zijn teveel aanwijzingen dat de KNVB Ajax steunt
4.84%
3 4.84%
5. Scheidsrechters en de tuchtcommissie matsen Ajax te vaak om het geloofwaardig en objectief te maken
6.45%
4 6.45%
6. Ajaxspelers zijn vaak kleine jonge etterbakkies met een ontzettend grote bek, die naast hun schoenen lopen en op veel te grote voet leven
4.84%
3 4.84%
7. Veel landelijke media schromen over het algemeen niet om alles wat Ajax is goed te praten en wat fout is te bagatelliseren en onwetende goedgelovige (vaak jonge) kijkers te hersenspoelen
12.90%
8 12.90%
8. Veel landelijke media zorgen ervoor dat Ajax bovenmatig, vooral positief, in het nieuws komt en het produkt Ajax hiermee aantrekkelijk te maken voor sponsors en hierdoor andere clubs tekort doen
11.29%
7 11.29%
9. Veel ajacieden vinden alles, buiten Amsterdam, van laag niveau en/of provinciaal en/of minderwaardig en/of een stelletje calimero's
16.13%
10 16.13%
Total 62 vote(s) 100%
* You voted for this item. [Show Results]

Waarom wordt Ajax zo gehaat?
#1
In veel praatprogramma's komt deze vraag naar voren. Daarom heb ik voor dit forum een poll gemaakt met een aantal mogelijke antwoorden op deze vraag maximaal 8 antwoorden:
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
#2
Ik vraag me af of het ook echt haat is?
Dat iedereen blij was in Alkmaar, Utrecht en Rotterdam toen Twente 1-0 scoorde tegen NAC mag duidelijk zijn. Maar was dat echt haat?
Ik zou waarschijnlijk ook hebben gejuichd, maar dan zou het bij mij meer zijn omdat ik het Twente meer gun dan Ajax, maar dat wil nog niet zeggen dat ik Ajax haat.
Reply
#3
lol, ben benieuwd of waf een van de opties niet aanklikt.
Reply
#4
Mac Wrote:lol, ben benieuwd of waf een van de opties niet aanklikt.

Dat moet wel, aangezien je maximaal 8 opties mag aanklikken. :8:
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#5
Mac Wrote:lol, ben benieuwd of waf een van de opties niet aanklikt.

jij bent zo'n ongelooflijke lafmuil jij, je trekt alleen maar domme conclusies terwijl je stelselmatig weigert de discussie aan te gaan. prima hoor als je een discussie niet aankunt, maar bemoei je dan ook verder niet met me. ontzettende zaadstraal.
Reply
#6
gehaat Undecided , get a fuckin life man.
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#7
Bredanaar Wrote:In veel praatprogramma's komt deze vraag naar voren. Daarom heb ik voor dit forum een poll gemaakt met een aantal mogelijke antwoorden op deze vraag maximaal 8 antwoorden:

ik ga ervan uit de je met het woord haat een beetje gechargeerd hebt en dat je meer 'hekel' bedoelt.

ik heb alleen 7 en 8 gestemd, met dien verstande dat ik vermoed dat het vaak nog onbewust gebeurt en dat ze het daarom op geen enkele manier duidelijk te maken is. dat brengt ook mee dat als je ajakkes leuk vindt je je er niet aan stoort. en als je dan ook nog een plaat voor je kop hebt, en een supportunistische fan bent die nauwelijks naar een stadion gaat, dan kun je je ook niet inleven in mensen die wel van een club houden.

dat ze een grote bek hebben zal me een zorg wezen, dat heeftie dugarry hier ook, daar prik je zo doorheen.
Reply
#8
waf Wrote:
Mac Wrote:lol, ben benieuwd of waf een van de opties niet aanklikt.

jij bent zo'n ongelooflijke lafmuil jij, je trekt alleen maar domme conclusies terwijl je stelselmatig weigert de discussie aan te gaan. prima hoor als je een discussie niet aankunt, maar bemoei je dan ook verder niet met me. ontzettende zaadstraal.

cry made my day.

Even voor de duidelijkheid. Ik bemoei me hier niet met jou, ik vraag me iets af over jou. Dat zijn 2 verschillende dingen.
Reply
#9
Quote:AMSTERDAM - Ajax-directeur Rik van den Boog heeft in een interview met Radio 1 aangegeven het respect voor zijn club in Nederland te missen. In bijna alle Eredivisie-stadions klonk zondagmiddag een luid gejuich toen de Amsterdammers de titel definitief misliepen.


'Geen club kan ons evenaren' staat zondag tijdens NEC - Ajax op een spandoek. Supporters van de Amsterdammers worden vaak als 'arrogant' betiteld. FOTO PRO SHOTSOok de supporters van het al uitgespeelde NEC gingen uit hun dak nadat bekend werd dat FC Twente, en niet tegenstander Ajax, kampioen van Nederland was geworden.

Twee weken daarvoor legden Feyenoord-supporters de training van hun club stil om te benadrukken dat de spelers absoluut niet mochten winnen van Twente, zodat Ajax in ieder geval niet in het zadel geholpen zou worden.

,,Of ik het respect mis voor Ajax in Nederland?", zegt Van der Boog. ,,Ja, eigenlijk wel. Natuurlijk zijn er genoeg mensen die dat respect wel kunnen opbrengen. Toch vind ik dat als je kijkt naar waar wij voor staan, waar wij aan bouwen, dat er meer respect voor onze club mag zijn."

,,Een dag na de ontgoocheling in Nijmegen staat de voltallige Ajax-selectie weer voor een goed doel op het veld: Scoren voor Gezondheid, om kinderen op te vangen. Als je ook die verplichtingen na zo'n deceptie nakomt, ben je een echte club."

,,Het zou prettig zijn als mensen een keer zeggen: natuurlijk zijn ze de grootste en van nature moeten we hier ons tegen afzetten, maar we hebben toch eigenlijk ook heel veel respect voor ze. Het zou mooi zijn als dat eens een keer in Nederland werd geleerd."

Ajax-trainer Martin Jol noemde de vijandigheid eerder 'wel mooi'. ,,In Nederland zijn nu eenmaal vier miljoen Ajax-supporters en de rest niet. Je krijgt bij Ajax geen steun van anderen. We moeten het zelf doen. En dat is eigenlijk ook het leukste. Die antipathie bij andere clubs is vreemd gedrag, maar we vinden dat eigenlijk ook wel leuk. Dat is niet van gisteren."

het gaat maar door met deze huilebalken. een beetje om respect vragen. Undecided Undecided als ze de beker ook nog mislopen kunnen ze gelijk een abonnement nemen op de prozac daaro.

en jol met zijn 4 miljoen supporters. Undecided 4 mio potentiele bioscoopkaartjeskopers bedoeltie zeker? Undecided
Reply
#10
waf Wrote:
Quote:AMSTERDAM - Ajax-directeur Rik van den Boog heeft in een interview met Radio 1 aangegeven het respect voor zijn club in Nederland te missen. In bijna alle Eredivisie-stadions klonk zondagmiddag een luid gejuich toen de Amsterdammers de titel definitief misliepen.

'Geen club kan ons evenaren' staat zondag tijdens NEC - Ajax op een spandoek. Supporters van de Amsterdammers worden vaak als 'arrogant' betiteld. FOTO PRO SHOTSOok de supporters van het al uitgespeelde NEC gingen uit hun dak nadat bekend werd dat FC Twente, en niet tegenstander Ajax, kampioen van Nederland was geworden.

Twee weken daarvoor legden Feyenoord-supporters de training van hun club stil om te benadrukken dat de spelers absoluut niet mochten winnen van Twente, zodat Ajax in ieder geval niet in het zadel geholpen zou worden.

,,Of ik het respect mis voor Ajax in Nederland?", zegt Van der Boog. ,,Ja, eigenlijk wel. Natuurlijk zijn er genoeg mensen die dat respect wel kunnen opbrengen. Toch vind ik dat als je kijkt naar waar wij voor staan, waar wij aan bouwen, dat er meer respect voor onze club mag zijn."

,,Een dag na de ontgoocheling in Nijmegen staat de voltallige Ajax-selectie weer voor een goed doel op het veld: Scoren voor Gezondheid, om kinderen op te vangen. Als je ook die verplichtingen na zo'n deceptie nakomt, ben je een echte club."

,,Het zou prettig zijn als mensen een keer zeggen: natuurlijk zijn ze de grootste en van nature moeten we hier ons tegen afzetten, maar we hebben toch eigenlijk ook heel veel respect voor ze. Het zou mooi zijn als dat eens een keer in Nederland werd geleerd."

Ajax-trainer Martin Jol noemde de vijandigheid eerder 'wel mooi'. ,,In Nederland zijn nu eenmaal vier miljoen Ajax-supporters en de rest niet. Je krijgt bij Ajax geen steun van anderen. We moeten het zelf doen. En dat is eigenlijk ook het leukste. Die antipathie bij andere clubs is vreemd gedrag, maar we vinden dat eigenlijk ook wel leuk. Dat is niet van gisteren."

het gaat maar door met deze huilebalken. een beetje om respect vragen. Undecided Undecided als ze de beker ook nog mislopen kunnen ze gelijk een abonnement nemen op de prozac daaro.

en jol met zijn 4 miljoen supporters. Undecided 4 mio potentiele bioscoopkaartjeskopers bedoeltie zeker? Undecided

Probeert die vd Boog Ajax ff in een goed daglicht te zetten. Heeft ie het mbt het aangehaalde onderwerp over verplichtingen na een zware deceptie :eeeek: . Lijkt me meer dat je zoiets doet vanuit de normen en waarden van een club. Nee hoor hij 'misbruikt' deze actie gewoon... kijk ons eens goed bezig zijn zeg en dat allemaal terwijl wij het zo zwaar heben en zo gehaat worden. Schrijnend.

4 miljoen slaat idd nergens op. Ken zoveel gasten hier (omg EHV) die pretenderen Ajax supporter te zijn en je enkel hoort als het goed gaat met Ajax of als ze iets winnen. Die mss 1 keer per 2 jaar naar een wedstrijd gaan (als ze dat al halen) en niet weten hoe snel ze naar Amsterdam moeten als er iets te vieren valt (alweer ff geleden ja). Dat noemt zich dan supporter en Ajax telt hen wrs ook bij die 4M. Dit heeft niets met supporter zijn te maken, neppers zijn het op dat gebied. IK weet echter niet of Jol het over supporters of over aanhangers had, want aanhangers zijn het natuurlijk wel.
Dit alles overigens niks ten nadele van de echte supporters die er zijn (ook op dit forum), want daar heb ik veelal gewoon respect voor.
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#11
Het valt me op dat ze in Breda blijkbaar iets minder dom zijn geworden, toen ik ooit een tijdje in Breda werkte kenden ze daar het woord 'matsen' (optie 5) nog niet.
May The Schwartz Be With You
Reply
#12
Wat dat betreft is het trouwens wel 'goed' dat er een aantal jaren geen grote prijzen zijn gewonnen. In het stadion merk je steeds meer dat de mensen die er zitten fanatieker zijn en dat de gloryhunters thuisblijven (of naar AZ gaan). Dat komt de sfeer wel aardig ten goede in het stadion.
Reply
#13
Berend Botje Wrote:Het valt me op dat ze in Breda blijkbaar iets minder dom zijn geworden, toen ik ooit een tijdje in Breda werkte kenden ze daar het woord 'matsen' (optie 5) nog niet.

Dan is dit klaarblijkelijk een optie 9? (iets minder dom is immers toch nog behoorlijk dom)
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
#14
waf:
Quote:ik ga ervan uit de je met het woord haat een beetje gechargeerd hebt en dat je meer 'hekel' bedoelt.

'haten' kan in sterkte van afkeer op veel manieren geinterpreteerd worden, in de trend van 'ik haat die schoenen' tot de haat die iemand voelt t.o.v. bijvoorbeeld de verkrachter van zijn dochter.

ook van Dale erbij gepakt:
Quote:Je hebt gezocht op het woord: haten.
haat de; m gevoel van diepe afkeer
ha·ten haatte, h gehaat een afkeer hebben van iem of iets
en
Quote:Je hebt gezocht op het woord: hekel.
he·kel de; m tegenzin, afkeer: een ~ hebben aan

Het lijkt mij dus niet dat ik zo chargeerde met het woorde 'gehaat'. Als waf het liever als 'hekel' leest omdat hij 'haat' te ver vindt gaan, prima. Zijn interpretatie.
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
#15
- Alles rondom deze club ademt arrogantie.
- 95% is namaaksupporter. Als ze verliezen maakt 't ze geen reet uit, als ze winnen hebben ze een grote bek.
- Ze denken nog steeds dat ze de beste zijn, al winnen ze al jaren nergens meer wat. Niet bij 't 1e, niet bij de beloften, niet bij de A, enz.
- Stelselmatig voordeel bij aparte beslissingen van de knjb en scheidsrechter.
- 020-media als NOS, Telegraaf enz zorgen voor een goed nieuws show rondom deze club.
Niets is sterker dan dat ene woord...
Reply
#16
centre court Wrote:- Ze denken nog steeds dat ze de beste zijn, al winnen ze al jaren nergens meer wat. Niet bij 't 1e, niet bij de beloften, niet bij de A, enz.

ik denk ook dat feyenoord de beste is. maar dat heeft helemaal niets met prijzen of historie te maken. het trieste met die gloryhunters is dat ze vnl voor ajakkes zijn vanwege deze prijzen. dat is imo dus een verkeerd motief. dat ze arrogant zijn hoort bij de hoofdstad en amsterdommers, als zij voor ajakkes zijn is dat uiteraard ok. maar als je uit zoetermeer, venlo of emmen komt en dan een beetje de amsterdommer uit gaan zitten hangen, dat is nogal treurig.

nog los van het feit dat iedereen die uit zoetermeer komt per definitie een beroepsmongool is, maar dat terzijde.
Reply
#17
is dat ook zo met Baak en feyenoord?
The great old Ludwig von...
Reply
#18
gittermaster Wrote:is dat ook zo met Baak en feyenoord?

als je als bakerling een rotterdammer gaat uit zitten hangen wel ja. en als je als bakerling voor feyenoord hebt gekozen omdat ze zoveel prijzen hebben gewonnen, dan krig je ook het predikaat gloryhunter.
Reply
#19
oke en hoe zit dat dan als je als Bakenaar bijvoorbeeld voor Feyenoord bent, omdat je voor iets anders wilde kiezen dan de anderen? Wat voor predikaat verdient dat dan? Tegenloper?
Of als je als Bakenaar voor Feyenoord hebt gekozen, omdat ze toevallig de uefacup wonnen toen je je een beetje in voetbal begon te interesseren?

Is er in die visie uberhaupt wel een reden te bedenken dat je als Bakenaar "gewoon" feyenoord of ajax supporter kunt zijn?
The great old Ludwig von...
Reply
#20
gittermaster Wrote:oke en hoe zit dat dan als je als Bakenaar bijvoorbeeld voor Feyenoord bent, omdat je voor iets anders wilde kiezen dan de anderen? Wat voor predikaat verdient dat dan? Tegenloper?

dat is verdacht he. want waarom word je dan niet voor groningen?

Quote:Of als je als Bakenaar voor Feyenoord hebt gekozen, omdat ze toevallig de uefacup wonnen toen je je een beetje in voetbal begon te interesseren?

ook dat is verdacht en neigt naar gloryhunterism.

Quote:Is er in die visie uberhaupt wel een reden te bedenken dat je als Bakenaar "gewoon" feyenoord of ajax supporter kunt zijn?

ja hoor, maar het neigt naar gloryhunterism. maar als je vervolgens altijd naar het stadion gaat en niet alleen onder je steen vandaan komt om (bv) naar het stadion te komen of om (bv) ajakkessieden te narren als we een keer een prijs winnen (maar je kunt invoelen wat anderen voelen als hun club niet presteert of het moeilijk heeft) dan kun je dat beeld een end rechtzetten.

moet je eens weten hoeveel mensen mij opeens sms'en als ajakkes een keer wint van feyenoord. vnl mensen die nooit naar een stadion gaan maar wel de grootste muil hebben. kijk, van jou kan ik het hebben, van 'ajakkesfans' hier die nooit naar het stadion gaan niet.
Reply
#21
Quote:gittermaster schreef:
oke en hoe zit dat dan als je als Bakenaar bijvoorbeeld voor Feyenoord bent, omdat je voor iets anders wilde kiezen dan de anderen? Wat voor predikaat verdient dat dan? Tegenloper?

dat is verdacht he. want waarom word je dan niet voor groningen?

Ik denk dat je dan niet voor Groningen wordt omdat Ajax, Feyenoord en PSV toch als de grote drie worden gezien. Kan er nog inkomen dat je niet voor SC Cambuur wordt. Het is imo te makkelijk om te zeggen dat als je kiest voor Ajax je een gloryhunter bent, omdat deze historisch gezien de meeste prijzen hebben gepakt en voor een keuze voor elke andere club dit predikaat dan niet opgaat.
Quote:Is er in die visie uberhaupt wel een reden te bedenken dat je als Bakenaar "gewoon" feyenoord of ajax supporter kunt zijn?

ja hoor, maar het neigt naar gloryhunterism. maar als je vervolgens altijd naar het stadion gaat en niet alleen onder je steen vandaan komt om (bv) naar het stadion te komen of om (bv) ajakkessieden te narren als we een keer een prijs winnen (maar je kunt invoelen wat anderen voelen als hun club niet presteert of het moeilijk heeft) dan kun je dat beeld een end rechtzetten.

moet je eens weten hoeveel mensen mij opeens sms'en als ajakkes een keer wint van feyenoord. vnl mensen die nooit naar een stadion gaan maar wel de grootste muil hebben. kijk, van jou kan ik het hebben, van 'ajakkesfans' hier die nooit naar het stadion gaan niet.
Mee eens dat het naar gloryhunterism neigt, maar het maakt dan niet uit of het Feyenoord, Ajax, PSV of Telstar is. Overigens lijkt het in het geval van deze Bakenaar wel een beetje op wat je schetst "onder je steen vandaan komen om ajacieden te narren of als feyenoord wint", want verder zie ik je alleen op het pokerforum CC Wink. Het laat mij verder koud, maar wilde het punt wel even maken. Maar geloof me, dat narren in jouw geval als Ajax eens van Feyenoord wint, dat is andersom echt evengroot, althans in mijn geval en precies wat je zegt, van een aantal mensen kan ik het hebben en die kan ik in de regel vaker "narren" dan andersom Wink Maar van heel veel is het gewoon triest en dat constateer ik ook op t forum, nogmaals het laat mij echt koud hoor en ik kan ook begrijpen dat als je de bal kaatst m terug kunt verwachten, dat is ook wel leuk, beetje grote bek hebben en m dan hard terug krijgen. Echter ik kan dat beter hebben van echte supporters dan van meelopers die dan een polletje plaatsen onder het mom van het is nu in de media en ik ben benieuwd naar bla bla bla kots...
The great old Ludwig von...
Reply
#22
Manchester United wordt gehaat in Engeland en niemand in Duitsland (behalve natuurlijk de eigen supporters) gunt Bayern München het landskampioenschap. Dat zal wel met successen, geld, uitstraling, verwachtingen en weet ik veel wat te maken hebben.
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply
#23
gittermaster Wrote:Ik denk dat je dan niet voor Groningen wordt omdat Ajax, Feyenoord en PSV toch als de grote drie worden gezien. Kan er nog inkomen dat je niet voor SC Cambuur wordt. Het is imo te makkelijk om te zeggen dat als je kiest voor Ajax je een gloryhunter bent, omdat deze historisch gezien de meeste prijzen hebben gepakt en voor een keuze voor elke andere club dit predikaat dan niet opgaat.

nee, dit gaat wat mij betreft ook op voor een keuze voor feyenoord en psvee. ik ken hier mensen in mijn omgeving die voor psvee zijn. die hebben echt niets met brabant, dat zijn wat mij betreft gloryhunters pus sang. alleen bij ajakkes zijn het er zoveel he....

Quote:Mee eens dat het naar gloryhunterism neigt, maar het maakt dan niet uit of het Feyenoord, Ajax, PSV of Telstar is.

maar bij ajakkes zijn het er 4 miljoen (heb ik gehoord van jol).

Quote:Maar geloof me, dat narren in jouw geval als Ajax eens van Feyenoord wint, dat is andersom echt evengroot, althans in mijn geval en precies wat je zegt, van een aantal mensen kan ik het hebben en die kan ik in de regel vaker "narren" dan andersom Wink


jouw stuur ik nog wel eens een smsje, maar ik doe het zelf verder nooit. ook al omdat ik niet inzie waarom ik een gloryhunter moet narren, en voorzover het een ekte supporter is omdat ik kan invoelen dat je dan ff niet moet narren.

Quote:Echter ik kan dat beter hebben van echte supporters dan van meelopers die dan een polletje plaatsen onder het mom van het is nu in de media en ik ben benieuwd naar bla bla bla kots...

dat is dus ook mijn punt.
Reply
#24
Davydoff Wrote:Manchester United wordt gehaat in Engeland en niemand in Duitsland (behalve natuurlijk de eigen supporters) gunt Bayern München het landskampioenschap. Dat zal wel met successen, geld, uitstraling, verwachtingen en weet ik veel wat te maken hebben.

bayern is wel een aardig voorbeeld, hoewel duitsland veel groter is dan nederland en ik niet denk dat bayern in noord en middenduitsland veel aanhangers heeft. manu (en chelsea) is wat mij betreft geen goed voorbeeld, dat wordt meer misgund omdat ze kapitaalinjecties hebben gekregen. een beetje net zo nep als psvee. :razz:

tot en met de jaren 80 was het vnl liverpool dat ide rol had. hebben wij hier toevallig een forummer uit de polder die liverpool en ajakkes aanhangt: dat is wel het toppunt van gloryhunterism.
Reply
#25
waf Wrote:
Davydoff Wrote:Manchester United wordt gehaat in Engeland en niemand in Duitsland (behalve natuurlijk de eigen supporters) gunt Bayern München het landskampioenschap. Dat zal wel met successen, geld, uitstraling, verwachtingen en weet ik veel wat te maken hebben.

bayern is wel een aardig voorbeeld, hoewel duitsland veel groter is dan nederland en ik niet denk dat bayern in noord en middenduitsland veel aanhangers heeft. manu (en chelsea) is wat mij betreft geen goed voorbeeld, dat wordt meer misgund omdat ze kapitaalinjecties hebben gekregen. een beetje net zo nep als psvee. :razz:

tot en met de jaren 80 was het vnl liverpool dat ide rol had. hebben wij hier toevallig een forummer uit de polder die liverpool en ajakkes aanhangt: dat is wel het toppunt van gloryhunterism.

Ik denk alleen dat je als 'gloryhunter' de laatste paar jaar niet echt meer aan je trekken komt bij Ajax. Dus er zal vast wel een andere reden zijn waarom mensen nu nog supporter zijn van Ajax.

De haat voor United is gigantisch in Engeland. En je hoort veel dezelfde redenen als bij Ajax. Fans zijn glory hunters en arrogant, het stadion is sfeerloos, spelers zijn arrogant en natuurlijk is de voetbalbond altijd op de hand van United. Kapitaalinjecties zijn daar niet alleen de reden van.
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply
#26
gittermaster
Quote:Echter ik kan dat beter hebben van echte supporters dan van meelopers die dan een polletje plaatsen onder het mom van het is nu in de media en ik ben benieuwd naar bla bla bla kots...
Als je mij bedoelt zegt dat dan direct in plaats van zo stiekem achterbaks en ongefundeerd Puke
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
#27
waf:
Quote:een beetje net zo nep als psvee.
:-k
Geen idee wat je bedoelt. Zit je mij een beetje uit mijn tent te lokken of zo?
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
#28
Bredanaar Wrote:gittermaster
Quote:Echter ik kan dat beter hebben van echte supporters dan van meelopers die dan een polletje plaatsen onder het mom van het is nu in de media en ik ben benieuwd naar bla bla bla kots...
Als je mij bedoelt zegt dat dan direct in plaats van zo stiekem achterbaks en ongefundeerd Puke

uuuuh, stiekem en achterbaks? haal die plaat eens weg voor je kop man. Volgens mij was het vrij direct en overduidelijk wie ik hiermee bedoelde, ik heb althans geen andere forummer een poll zien posten.

Ik kan t wel funderen hoor als je dat wilt.
Komt ie.
Wat mij opvalt is dat jij Waf met alles volgt. Echter zijn mening is gebaseerd op iets en hij kan t vaak onderbouwen, ben t vaak niet met hem eens, maar geregeld ook wel.
Echter jij bent voor mij een wannabe-waf, vaak nog een schepje erop doen als de discussie al gevoerd is, daar is dit ook weer zo'n typisch voorbeeld van.
Dat staat nog los van het feit dat de keuze mogelijkheden bedroevend zijn en veel daarvan onder 1 kopje kunnen, maar dat terzijde.
Kijk vervolgens nou zelf nog eens naar je keuze mogelijkheden. Hoeveel daarvan had je er nou zelf opgeschreven als jij niet op dit forum had gezeten en dan doel ik niet op het feit dat je je mening baseert op forum ajacieden. (Ik hoop niet dat ik dit ook nog verder nader moet toelichten)

Overigens ben ik een post van jou een jaar of 5 geleden met persoonlijke toewensingen ook nog niet vergeten, dus wellicht speelt dit mee in mijn mening.
The great old Ludwig von...
Reply
#29
Persoonlijke toewensingen? Dat kan ik me niet voorstellen, dat is niets voor mij. Heel graag dit even verduidelijken. Mocht dit inderdaad zo zijn, dan wil ik daar mijn excuses voor aanbieden.
Dat ik in een aantal zaken hetzelfde denk als waf, wil absoluut niet zeggen dat ik zijn meelopertje ben of zo. Ik heb bepaalde meningen (o.a. over Ajax) echt wel zelf bepaald en verzorgd. Vorige week heb ik zelfs nog uitgelegd wanneer en hoe mijn anti-ajax-gevoelens ontstaan zijn (vanBeveren contra Cruijff-verhaal). :eeeek:
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
#30
Ik heb al eens eerder geprobeerd dat topic terug te halen, maar dat is toendertijd met de crash verdwenen. Het was een topic, waarin er een filmpje stond oid over g-voetbal van PSV. Volgens mij had jij die gespost en ik maakte een (wellicht flauwe) grap over het niveau van de selectie van PSV en dat filmpje, waarbij ik niemand beledigde, maar gewoon een inkoppertje maakte. Een grap die je wel of niet leuk kan vinden, echter jouw reactie toen "Ik mag hopen dat je vrouw er zelf een uitpoept".
Nou doet t mij echt niets je dat zegt, echter jou als forummer was ik toen klaar mee, puur vanwege het feit dat je het persoonlijk maate toen. Ik ben er vervolgens nog op in gegaan en heb om opheldering gevraagd, maar je reageerde daar toen niet meer op.

Je mag je eigen mening hebben over Ajax, die heb ik ook. Maar jij post imo zo vaak iets wat al gezegd is om iets nog even aan te dikken, maar wat verder niets toevoegt. Zoals eerder gezegd id deze poll daar voor mij een voorbeeld van. In eenander topic werd er even over gediscusieerd, het was over en dan kom jij met deze poll. In mijn optiek is dat om het vuurtje weer op te laaien, omdat je weet dat daar weer reacties op komen. dat vind IK dus achterbaks.

Daarnaast (maar dat is een ander verhaal) zijn die opties ook triest. wat is het verschil tussen 2 en 3 en tussen 4 en 5? en 7 en 8? ja er zit een verschil tussen, maar ook dit had onder 1 kop gekund. Lees daarna nog eens een aantal opties over. Als je een poll post, moet je wel objectief zijn, kom op man, lees t nog ff over, kijk nog eens naar 6 en 7.

Voor mij pure stemmingsmakerij en dat is dus achterbaks, iets waar jij mij van betiocht 2 posts gelden, terwijl ik volgens mij vrij duidelijk was...
The great old Ludwig von...
Reply


Forum Jump: