The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Het amateur-topic
#1
4 pagina's vol met topics over WK's, grote rondes en doping maar geen enkel topic over mensen die zelf fietsen? Alleen passieve wielren fans hier?

Nou heb ik eigenlijk alleen een vraag:
Harry is sinds een half jaartje ook aan het fietsen geslagen, niet super fanatiek maar gemiddeld toch wel zo'n 3 x per week en dan zo'n 1,5 tot 2 uur per keer gemiddeld.
Nou heb ik altijd (erg) veel gesport (tennis, voetbal, squash, fitness, kickboksen, fietscross) maar dit is eigenlijk de 1e keer dat ik echt een pure duursport doe. Ik fiets altijd met hartslagmeter maar ik loop eigenlijk al vanaf het begin tegen hetzelfde probleem aan. Eerst dacht ik dat het misschien kwam omdat ik nog niet echt getraind was maar na toch een aantal kilometers in de benen te hebben nu houd ik hetzelfde "probleem" (ik weet niet of het slecht is).

Ik fiets meestal hier vanuit Nijmegen eerst stukje naar Duitsland, dan stuk Duitsland in (goede lange rechte wegen) en dan weer terug om wat los te rijden. Das zo'n 45 minuten meestal, rijd ik keurig tussen de 140 en 155 ofzo. Daarna ga'k dan meestal nog een uurtje los in het hooggebergte ( :wink: ) van het rijk van Nijmegen. Beetje door Berg en Dal, Groesbeek, Mook, Milsbeek en dan zo weer terug ofzo. Leuke routes met "bergen" die je toch wel in de benen gaat voelen na een tijdje. Maar goed, meestal gaat de hartslag dan ook omhoog... eerst zo rond de 165 maar daarna toch al richting 175, volgens karvonen-index is dit ongeveer 85% van m'n max hartslag echter voor me gevoel (qua benen etc) kan ik nog wel ff door. Daarna is het ook vrijwel altijd zo dat als ik bijvoorbeeld stop (voor een stoplicht of wat te drinken etc) m'n hartslag binnen 1,5 a 2 minuten alweer rond of onder de 100 zit. Wil dit zeggen dat ik best 20 of 25 minuten door kan rijden als de hartslag tussen de 175 en 180 zit?
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#2
harry_bierdop Wrote:4 pagina's vol met topics over WK's, grote rondes en doping maar geen enkel topic over mensen die zelf fietsen? Alleen passieve wielren fans hier?

Nou heb ik eigenlijk alleen een vraag:
Harry is sinds een half jaartje ook aan het fietsen geslagen, niet super fanatiek maar gemiddeld toch wel zo'n 3 x per week en dan zo'n 1,5 tot 2 uur per keer gemiddeld.
Nou heb ik altijd (erg) veel gesport (tennis, voetbal, squash, fitness, kickboksen, fietscross) maar dit is eigenlijk de 1e keer dat ik echt een pure duursport doe. Ik fiets altijd met hartslagmeter maar ik loop eigenlijk al vanaf het begin tegen hetzelfde probleem aan. Eerst dacht ik dat het misschien kwam omdat ik nog niet echt getraind was maar na toch een aantal kilometers in de benen te hebben nu houd ik hetzelfde "probleem" (ik weet niet of het slecht is).

Ik fiets meestal hier vanuit Nijmegen eerst stukje naar Duitsland, dan stuk Duitsland in (goede lange rechte wegen) en dan weer terug om wat los te rijden. Das zo'n 45 minuten meestal, rijd ik keurig tussen de 140 en 155 ofzo. Daarna ga'k dan meestal nog een uurtje los in het hooggebergte ( :wink: ) van het rijk van Nijmegen. Beetje door Berg en Dal, Groesbeek, Mook, Milsbeek en dan zo weer terug ofzo. Leuke routes met "bergen" die je toch wel in de benen gaat voelen na een tijdje. Maar goed, meestal gaat de hartslag dan ook omhoog... eerst zo rond de 165 maar daarna toch al richting 175, volgens karvonen-index is dit ongeveer 85% van m'n max hartslag echter voor me gevoel (qua benen etc) kan ik nog wel ff door. Daarna is het ook vrijwel altijd zo dat als ik bijvoorbeeld stop (voor een stoplicht of wat te drinken etc) m'n hartslag binnen 1,5 a 2 minuten alweer rond of onder de 100 zit. Wil dit zeggen dat ik best 20 of 25 minuten door kan rijden als de hartslag tussen de 175 en 180 zit?

je conditie lijkt dik in orde, ik denk dat je moet gaan roken.

wat ik ervan denk: die indexen zijn allemaal gebaseerd op gemiddelden. jij veronderstelt nu een perecntage van een maximale hartslag volgens een tabel, maar misschien ligtie in jouw geval gewoon veel hoger.

ik zou als ik jou was een keer naar een sportarts (in rotterdam weet ik er een) gaan en daar laten meten wat je maximale hartslag is. dat zal een hoop verklaren en dan kun je ook meteen advies inwinnen over het aantal slagen dat je moet hanteren tijdens je toertochtje.

trouwens: als je 2 minuten moet wachten bij een stoplicht ben je er misschien niet helemaal bij. dan moet dat ding al een paar keer op groen gestaan hebben. misschien krijgen je hersenen dan toch te weinig zuurstof. :razz:
Reply
#3
tja ik heb het ook altijd een beetje bla gevonden al die lijsten enzo. Ik doe/deed dat soort dingen dan ook altijd gewoon puur op gevoel. Dat betekent wel dat je af en toe over je limiet heen gaat maar goed daar word je hard van Wink

Ik had trouwens ook altijd dat ik heel snel op een hoge hartslag (185+) zat maar daar vrij lang op kon doorgaan. Kan dus best zijn dat jij daar ook boven vrij lang kan doorgaan. Aan de andere kant had ik bij inspanning altijd een hogere hartslag dan 'normale' mensen ook als ik aan het herstellen was (duurde vrij lang voor ik onder de 120 zat).

Maar goed ik zou dus gewoon voor jezelf een beetje bijhouden bij welke hartslagen je omslagpunten zijn.
Reply
#4
@ waf: Dat ken je de stoplichten in Nijmegen nog niet! Die zijn al net zo snel als het bestuur van de stad...
Overigens moet ik wel zeggen dat ik over 2 vrij grote stadssingels moet om thuis te komen. Als ze die om de 2 minuten op rood gaan zetten om een paar van die gapers zoals mij over te laten loopt het een heel eind vast. Daarvan kan ik dus wel begrijpen dat ze een minuut of 4 op groen (en voor mij dus op rood) staan...

Mac Wrote:tja ik heb het ook altijd een beetje bla gevonden al die lijsten enzo. Ik doe/deed dat soort dingen dan ook altijd gewoon puur op gevoel. Dat betekent wel dat je af en toe over je limiet heen gaat maar goed daar word je hard van Wink

Ja dat is ook wel zo maar met je hart ben je toch wat voorzichtiger hé, ik bedoel je hoeft maar 1 x echt over je limiet te gaan en je ligt naast je fiets. Maar goed, met voetbal of squash oid doe je nooit een hartslagmeter om dus ik heb geen idee tot hoever m'n hartslag dan oploopt al zal dat voor me gevoel toch minder hoog zijn als bij fietsen.
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#5
Fiets niet, maar loop.

Harstlag zit eigenlijk vrijwal altijd redelijk vlot op 160 maar gaat daar zelden echt boven ofzo :S
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Reply
#6
Weet iemand waar je goedkoop aan wielershirtje van Liquigas kunt komen?
Reply
#7
Ik zoek er één van Lampre! De kleine prins Notworthy of van Androni!

Bij de Pedaleur in DTC hebben ze wel shirts maar daar zijn ze gewoon redelijk prijzig! Iets van 60 a 70 euro!
Blue White Army!
Reply
#8
Dat zullen wel de normale prijzen zijn Player. Mss aanbieding op internet?
Niets is sterker dan dat ene woord...
Reply
#9
Heb de laatste 10 jaar een redelijke verzameling van ONCE kleding en atributen opgespaard, verschillende shirts, jasjes, truitjes in diverse kleuren.

Uiteraard draag ik dat ook tijdens het fietsen op mn racefiets.

Afg. zomer slechts een keer of 5 een paar uurtjes gedaan, aankomend voorjaar en zomer hoop ik er meer tijd voor te hebben.



Op ebay adverteren diverse aanbieders met de huidige kleding van de diverse teams, voor redelijke prijzen (40-50% onder de winkelprijs).
Reply
#10
Dugarry Wrote:Heb de laatste 10 jaar een redelijke verzameling van ONCE kleding en atributen opgespaard, verschillende shirts, jasjes, truitjes in diverse kleuren.

Uiteraard draag ik dat ook tijdens het fietsen op mn racefiets.

Afg. zomer slechts een keer of 5 een paar uurtjes gedaan, aankomend voorjaar en zomer hoop ik er meer tijd voor te hebben.



Op ebay adverteren diverse aanbieders met de huidige kleding van de diverse teams, voor redelijke prijzen (40-50% onder de winkelprijs).

het verbaast me niks dat jij een voorkeur hebt voor roze [gay]
Reply
#11
Ohwja, klopt, was vergeten dat de kleuren van ONCE ineens roze zijn geworden ipv geel.....

Ze zullen ongetwijfeld wel eens kermiskoersjes in het roze geploegd hebben, de standaardkleuren zijn toch echt geel lief wafje.

Zeg dan niets als je toch alleen maar onzin kan uitkramen lekker dingetje van me :/\


Ps. Ik heb ooit eens een keepert in onze Kuip zien staan met een roze shirtje aan. Een weekje later zaten er 3 randdebielen met zo'n shirtje aan op de familie tribune: Op de rug allemaal nummer 1, met daar boven respectievelijk: Wafje, Dirkje en Shinji :cheers:

Dat je je dochter uberhaupt vernoemd naar een of andere rijstevreter :crazy:
Reply
#12
Dugarry Wrote:truitjes in diverse kleuren.

joehoeeee [gay]

je pogingen tot afzeiken komen prima overeen met de verschillende kleuren van je truitjes, ontzettende jean claude...
Reply
#13
waf Wrote:
Dugarry Wrote:truitjes in diverse kleuren.

joehoeeee [gay]

je pogingen tot afzeiken komen prima overeen met de verschillende kleuren van je truitjes, ontzettende jean claude...

Klopt, geel, zwart, wit en grijs....

Hoe jij bij roze komt is me nog steeds een raadsel, ouwe keuteldeuker :/\
Reply
#14
Heb bij Plutosport shirtje van Liquigas gehaald, 50 euries.
Reply
#15
Das een leuk bedrag.

Zatedag op zondag wordt de tijd verzet, dus de fiets kan weer van stal :-({|=
Reply


Forum Jump: