The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Wisselen LTM
#1
Het is zover, er mag gewisseld worden. En wel volgens de volgende regels:

- Je mag maximaal 2 spelers wisselen.
- De ranglijst die aangehouden moet worden is die van deze week (14-6):
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.atpworldtour.com/Rankings/Singles.aspx">http://www.atpworldtour.com/Rankings/Singles.aspx</a><!-- m -->
- Mocht je speler A willen wisselen, dan mag dat naar een andere speler B uit de categorie waarin de speler A volgens bovenstaande ranglijst staat.
- Spelers in januari gekozen scoren, mits niet gewisseld, de rest van het jaar nog steeds volgens de ranglijst van januari, ook als ze nu hoger of lager staan.
- Spelers in juni gekozen (d.m.v. wissels) scoren volgens de ranglijst van juni, dus ongeacht waar de ingewisselde speler in januari stond.


Een voorbeeld:

Giraldo stond in de categorie 101-150 in januari. Nu staat hij in de categorie 51-100. Je mag hem nu dus wisselen voor elke speler uit de categorie 51-100 (bijv De Bakker), maar je scoort met die nieuwe speler dan ook in de categorie 51-100 (5x), ipv wat je voor Giraldo nu krijgt (6x).
Het is dus gunstiger om dalers te wisselen dan stijgers. Zo kun je Del Potro nu wisselen voor iemand uit de categorie 6-10 en daar 2x mee scoren, ipv de 1x die je nu voor Potro krijgt.

Ander voorbeeld:

Je mag dus ook een afgezakte speler eruit en erin gooien, zodat ie een hogere factor heeft. Zoals Blake bijv, die stond in januari in categorie 51-100 en nu in categorie 101-150. Die kun je dus eruit halen en dezelfde Blake ervoor terug nemen (immers uit dezelfde categorie als waar ie nu staat), maar dan scoort ie 6x ipv 5x.


De deadline voor het wisselen is de eerste partij van Wimbledon, dus zeg maandag 21 juni om 12 uur. Het liefst gewoon in deze draad, maar het mag ook per PM.

Succes!
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#2
De Bakker staat op 43?
Reply
#3
Lees ik het goed dat spelers die niet in een andere categorie terecht gekomen zijn ook gewisseld mogen worden? Ik wil wel van Djoko af namelijk...
Reply
#4
Uiteraard mag dat.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#5
Ik wil Soderling graag hebben, maar heb in mijn team die nu in categorie 6-10 staat. Dan kan het dus niet, neem ik aan?
Reply
#6
Monfils eruit, Isner in
Blake uit, Blake in
Reply
#7
_Tampie Wrote:Ik wil Soderling graag hebben, maar heb in mijn team die nu in categorie 6-10 staat. Dan kan het dus niet, neem ik aan?
Dat klopt, helaas.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#8
En deze:

Ik heb nu Blake (was 25-50, nu 101-150) en Nalbandian (was 51-100, nu 101-150)

Ik wissel Blake voor Nalbandian
Ik wissel Nalbandian voor Blake

Krijgen ze dan beide punten volgens hun 'nieuwe' ranking (6x)?

(dit is een vraag, nog geen wissel die ik aangeef)
Reply
#9
Dat lijkt me wel Tamp!
Reply
#10
mindlight Wrote:Monfils eruit, Isner in
Blake uit, Blake in
Dit kan dus niet. Je moet Blake wel wisselen voor iemand uit 26-50 (wees blij, zou ik zeggen).
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#11
_Tampie Wrote:En deze:

Ik heb nu Blake (was 25-50, nu 101-150) en Nalbandian (was 51-100, nu 101-150)

Ik wissel Blake voor Nalbandian
Ik wissel Nalbandian voor Blake

Krijgen ze dan beide punten volgens hun 'nieuwe' ranking (6x)?

(dit is een vraag, nog geen wissel die ik aangeef)
Dat klopt inderdaad. En dit klopt dus wel, die van ML niet.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#12
Ad Wim Wrote:
mindlight Wrote:Monfils eruit, Isner in
Blake uit, Blake in
Dit kan dus niet. Je moet Blake wel wisselen voor iemand uit 26-50 (wees blij, zou ik zeggen).

Voor iemand uit 101-150 is toch de bedoeling?
Reply
#13
Ad Wim Wrote:
mindlight Wrote:Monfils eruit, Isner in
Blake uit, Blake in
Dit kan dus niet. Je moet Blake wel wisselen voor iemand uit 26-50 (wees blij, zou ik zeggen).

Huh? In het Giraldo voorbeeld stond dat ik hem zou moeten wisselen voor iemand in de categorie waar hij nu staat (101-150), en ik kies daarvoor Blake. Als deze wissel niet zou mogen is het toch totaal niet fair?
Reply
#14
_Tampie Wrote:
Ad Wim Wrote:
mindlight Wrote:Monfils eruit, Isner in
Blake uit, Blake in
Dit kan dus niet. Je moet Blake wel wisselen voor iemand uit 26-50 (wees blij, zou ik zeggen).

Voor iemand uit 101-150 is toch de bedoeling?
O ja, tuurlijk. Maar dan mag je dus wel altijd dezelfde speler erin doen, dus klopt die wissel van ML wel. Lastig dit zeg, excuses...
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#15
Blake voor Blake wisselen is niet echt fair vind ik. Ik vond mijn voorstel met Blake Nalbandian al tegen het randje.
Reply
#16
Ik vind het heel onlogisch dat de ingebrachte speler conform nieuwe categorie gaat scoren.
Stel:
Begin van het seizoen:
Federer-Nadal-Djokovic-Murray-Potro elk 8000 (gelijk verdeeld over de periode voor en de periode na het wisselen)
Jij hebt Murray, die presteert het minste van de 5.
Soderling en Tsonga komen sterk opzetten en mengen zich in de top 7.
De stand bij het wisselen is:
Federer 8000
Nadal 8000
Tsonga 8000
Potro 8000
Djokovic 8000
Soderling 7800
Murray 7500
Het is dus echt een top 7 geworden.
Nu wissel je Murray eruit en Soderling erin, dan kun je ineens met je best gerankte speler dubbele punten scoren.
Je wordt dan zwaar beloond voor het feit dat Murray net wat slechter presteert dan de andere toppers.
Reply
#17
Je voorbeeld is niet onmogelijk, maar wel erg extreem.

Het zou erop neerkomen dat je graag meer spelers uit een lagere categorie zou willen hebben. Dat lijkt me niet, maar in jouw voorbeeld zou je dat wel willen.
Reply
#18
Dit lijkt me een uitzonderlijk voorbeeld andre, bij de andere categorieën is het niet voor niks zo dat die jongens afgezakt zijn. En dit geval geldt dit voorbeeld ook niet voor de huidige top5 (gelukkig), dus laten we het gewoon zo doen.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#19
_Tampie Wrote:Blake voor Blake wisselen is niet echt fair vind ik. Ik vond mijn voorstel met Blake Nalbandian al tegen het randje.

Het wisselen (wat wmb al helemaal niet had gehoeven aan het begin van het seizoen) was bedoeld om hopeloos falende/geblesseerde spelers te kunnen ruilen voor anderen. Ik heb nu een half jaar nadeel gehad van Blake, en wil hem graag in de nieuwe categorie inzetten. Als dit niet zou mogen zou dit om 2 redenen niet fair zijn:
1. Het kost mij gewoon een wissel
2. Alle andere deelnemers, die geen "last" hebben gehad van de falende Blake, kunnen hem wel in de nieuwe categorie inzetten, en ik zou dat dan niet kunnen?
Reply
#20
_Tampie Wrote:Blake voor Blake wisselen is niet echt fair vind ik. Ik vond mijn voorstel met Blake Nalbandian al tegen het randje.
Ik vind het wel kunnen. Anders zou het idd inconsequent zijn. Je mag twee keer wisselen en hoe je dat invult, moet je zelf weten, als het maar volgens de regels is.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#21
Een extreem voorbeeld is bedoeld om iets wat niet logisch is duidelijk te maken. In de praktijk zal het zo niet gebeuren, maar het geeft wel de richting aan waarop het neerkomt.
Het komt er dus op neer dat het verschil in scoren tussen naast elkaar liggende categoriën zwaarder telt dan die paar posities verschil op de ranglijst.
Je wordt beloond voor het afzwakken van een speler, terwijl in de spelregels aan het begin van het jaar juist stond dat het gunstig is als een speler stijgt.
Reply
#22
Haha daar liep ik ook tegenaan Andre, maar dat het wisselen nu zo uitpakt had niemand vooraf voorzien.
Reply
#23
Maar word je beloond dan? Die factoren zijn niet voor niets ingevoerd en het is ook vaker niet dan wel zo dat een speler in een lagere categorie meer punten scoort dan een speler in een categorie hoger. Alleen de grensgevallen zijn lastig, maar dat hou je bij elke vorm van wisselen.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#24
mindlight Wrote:
_Tampie Wrote:Blake voor Blake wisselen is niet echt fair vind ik. Ik vond mijn voorstel met Blake Nalbandian al tegen het randje.

Het wisselen (wat wmb al helemaal niet had gehoeven aan het begin van het seizoen) was bedoeld om hopeloos falende/geblesseerde spelers te kunnen ruilen voor anderen. Ik heb nu een half jaar nadeel gehad van Blake, en wil hem graag in de nieuwe categorie inzetten. Als dit niet zou mogen zou dit om 2 redenen niet fair zijn:
1. Het kost mij gewoon een wissel
2. Alle andere deelnemers, die geen "last" hebben gehad van de falende Blake, kunnen hem wel in de nieuwe categorie inzetten, en ik zou dat dan niet kunnen?
Als je die spelregel zo wilt toepassen, moet je consequent zijn en de wissel van ML ook toestaan. Anderen kunnen hem inderdaad ook (x6) inzetten.
Reply
#25
Ik weet niet of dit kan.
Monfils out en Berdych in (dat is zelfde 11-25)
Bellucci had ik, was 26-50 maar is nu 11-25, dan kan ik daarvoor toch Isner nemen?
Zelfs hier lukt het je nog niet om top 10 te eindigen...
Reply
#26
mindlight Wrote:
_Tampie Wrote:Blake voor Blake wisselen is niet echt fair vind ik. Ik vond mijn voorstel met Blake Nalbandian al tegen het randje.

Het wisselen (wat wmb al helemaal niet had gehoeven aan het begin van het seizoen) was bedoeld om hopeloos falende/geblesseerde spelers te kunnen ruilen voor anderen. Ik heb nu een half jaar nadeel gehad van Blake, en wil hem graag in de nieuwe categorie inzetten. Als dit niet zou mogen zou dit om 2 redenen niet fair zijn:
1. Het kost mij gewoon een wissel
2. Alle andere deelnemers, die geen "last" hebben gehad van de falende Blake, kunnen hem wel in de nieuwe categorie inzetten, en ik zou dat dan niet kunnen?

Ok, met name door argument 2 ben ik het met je eens.
Reply
#27
Stille Wrote:Ik weet niet of dit kan.
Monfils out en Berdych in (dat is zelfde 11-25)
Bellucci had ik, was 26-50 maar is nu 11-25, dan kan ik daarvoor toch Isner nemen?

Dat kan allebei, maar besef wel dat Isner dan ook tegen een lagere wegingsfactor gaat scoren.
Reply
#28
Ja dat weet ik maar sta zover voor dat ik dat wel aandurf. Berdych en Isner gaan vlammen op HC
Maar ik denk er wel over na en zal Ad het mailen
Zelfs hier lukt het je nog niet om top 10 te eindigen...
Reply
#29
Ad Wim Wrote:Maar word je beloond dan? Die factoren zijn niet voor niets ingevoerd en het is ook vaker niet dan wel zo dat een speler in een lagere categorie meer punten scoort dan een speler in een categorie hoger. Alleen de grensgevallen zijn lastig, maar dat hou je bij elke vorm van wisselen.
In het begin van het seizoen heb je een team dat bestaat uit (ik heb het niet nagekeken):
1 speler die x1 scoort
1 speler x2
2 spelers x3
2 spelers x4
2 spelers x5
1 speler x6
1 speler x7
Door het afzakken van je spelers en het vervolgens wisselen, krijg je een team met hogere factoren. Je kunt dus meer gaan scoren.
Stel b.v. ook dat 2 top 5 spelers een half jaar geblesseerd zijn en afgezakt zijn naar 11-15. Nu komen ze echter terug en spelen weer op hun oude niveau. Door nu de ene voor de andere te wisselen, ga je ineens met een top 5 speler met een factor x3.
Natuurlijk is dat ook zo als deze speler aan het begin van het seizoen op die positie stond, maar dan had iedereen die mogelijkheid om die speler te nemen. Nu alleen als je toevallig het geluk hebt als een speler van jou in die categorie is uitgekomen.
Reply
#30
Klopt niet helemaal Andre, want je hebt een half jaar niet gescoord omdat hij een half jaar geblesseerd was. Dit nadeel kun je nu compenseren.
Reply


Forum Jump: