The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Transfers (en geruchten...)
Ronnie D. Wrote:Mertens is tegenover die twee spelers natuurlijk wel ontzettend veel verder in zijn ontwikkeling, en een bepalende speler bij zijn club. Ebicilio en Ozbiliz zijn vooralsnog leuke talenten, maar nog lang niet zo ver dat ze bepalend kunnen zijn.
Als ze Mertens zouden kopen kun je Ebicilio rustiger brengen. Nu loop je het risico dat je de jonkies opbrandt.
Van de interesse in Dost weet ik nog niet wat ik er van moet denken.

En Hamdaoui dan? De Boer vond hem toch een linksbuiten en geen spits?
Reply
Bradley ook naar Feyenoord.
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
dost spant spoedarbitrage aan.

hij gedraagt zich nu al als een neus. gedver, wat een zwijn.
Reply
lekker bij Ajax op de bank zitten. Siem doet 't prima!
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
Peter Wrote:
Ronnie D. Wrote:Mertens is tegenover die twee spelers natuurlijk wel ontzettend veel verder in zijn ontwikkeling, en een bepalende speler bij zijn club. Ebicilio en Ozbiliz zijn vooralsnog leuke talenten, maar nog lang niet zo ver dat ze bepalend kunnen zijn.
Als ze Mertens zouden kopen kun je Ebicilio rustiger brengen. Nu loop je het risico dat je de jonkies opbrandt.
Van de interesse in Dost weet ik nog niet wat ik er van moet denken.

En Hamdaoui dan? De Boer vond hem toch een linksbuiten en geen spits?

Tja, dat ben ik niet met hem eens. Persoonlijk vind ik hem centraal sterker.
Regels zijn er om...tussendoor te lezen...
Reply
./
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
dit lijkt me een hele goeie zet van Feyenoord...

Feyenoord neemt Meeuwis over van Mönchengladbach
30/01/2011 13:55

Feyenoord heeft zich versterkt met Marcel Meeuwis. De dertigjarige middenvelder van Borussia Mönchengladbach ondergaat maandag een medische keuring bij de Rotterdamse club. Dat maakte trainer Mario Been zondagmiddag voor de camera van Eredivisie Live bekend.

Meeuwis, die in het recente verleden uitkwam voor Willem II, VVV-Venlo en Roda JC, heeft een contract getekend voor de rest van het seizoen. 'Marcel is een goede speler en brengt ook veel ervaring met zich mee', verklaart Been. Meeuwis stond ook in de belangstelling van NAC Breda en ADO Den Haag.

Over het aantrekken van een nieuwe spits is de Rotterdamse oefenmeester ook duidelijk. 'Eidur Gudjohnsen is niet meer haalbaar. Bas Dost willen we graag hebben, maar Heerenveen neemt geen genoegen met ons bod. Hij is te duur voor ons'.

Been deed ook uitspraken over de eventuele samenwerking met Willem van Hanegem. 'Dat is nu helemaal klaar. Ik heb ook geen behoefte om daar verder over te praten. We moeten ons nu focussen op het veld. Zelfs het linkerrijtje is op dit moment niet de prioriteit, we moeten weg uit de degradatiezone.'
The great old Ludwig von...
Reply
en feyenoord haalt ook spits larsen, 20-voudig deens international, die dit seizoen al 2 wedstrijden gespeeld heeft bij toulouse.

waarom betaalt ajakkes niet gewoon wat heerenveen vraagt trouwens? dat verwachtten ze van liverpool toch ook?
Reply
Zucht en Vitesse haalt ook weer twee spelers: Bony en Gaman... Beiden mij volledig onbekend.
Al met al hebben we nu nog 7 nederlanders in de gehele selectie waarvan twee keepers, een speler die vermoedelijk weggaat (Jenner) en minstens een belachelijk slechte speler (vd Struijck)...
Nog even doorgaan zo en er is in het geheel geen Vitesse meer over.
Ik betrap mezelf erop dat het me steeds minder boeit wat Vitas doet... ](*,)
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
Quote:waarom betaalt ajakkes niet gewoon wat heerenveen vraagt trouwens? dat verwachtten ze van liverpool toch ook?
dat deden ze bij Sulejmani al... Smile
Overigens maakt dat natuurlijk niets uit.
Het kan toch zijn dat suarez wel dat bedrag warad was en Dost niet? Ik zeg niet dat t zo is, maar zo vanzelfsprekend is dat natuurlijk niet...
The great old Ludwig von...
Reply
Uberhaupt ben ik van mening dat Dost die 5M al niet waard is. Wellicht zie ik het komende talent niet maar in mijn ogen overstijgt Dost het niveau van een subtopperspits absoluut niet. Maar goed, een Toivonen schoot aan het begin ook geen deuk in een pakje boter.
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
Marshall Wrote:Uberhaupt ben ik van mening dat Dost die 5M al niet waard is. Wellicht zie ik het komende talent niet maar in mijn ogen overstijgt Dost het niveau van een subtopperspits absoluut niet. Maar goed, een Toivonen schoot aan het begin ook geen deuk in een pakje boter.

heerenveen heeft dost gekocht voor 3,5 mio en naar verluidt ook nog 1,5 tekengeld betaald. hij heeft een 5 jarig contract. tja, dan kun je dit toch wel vragen denk ik? ze kunnen hem nog drie jaar verkopen....
Reply
waf Wrote:
Marshall Wrote:Uberhaupt ben ik van mening dat Dost die 5M al niet waard is. Wellicht zie ik het komende talent niet maar in mijn ogen overstijgt Dost het niveau van een subtopperspits absoluut niet. Maar goed, een Toivonen schoot aan het begin ook geen deuk in een pakje boter.

heerenveen heeft dost gekocht voor 3,5 mio en naar verluidt ook nog 1,5 tekengeld betaald. hij heeft een 5 jarig contract. tja, dan kun je dit toch wel vragen denk ik? ze kunnen hem nog drie jaar verkopen....

Terecht dat Heerenveen dit vraagt, en als Ajax dat niet kan betalen zullen ze niet tot een akkoord komen. Denk dat Dost die arbitragezaak ook zal verliezen, ik zie het talent eigenlijk ook niet bij Dost. Laat dan van Wolfswinkel maar komen.

Verwacht eigenlijk eerder de transfer van Mertens naar Ajax (7,5 miljoen) ipv Dost naar Ajax.
[b]De ruimte is te huur, indien u intresse heeft kunt u contact opnemen met degene bij wie dit onderschrift hoort. Prijzen kunnen nader overeen gekomen worden. De inhoud van deze ruimte dient door de huurder zelf aangebracht te worden.[/b]
Reply
Box Brother Wrote:
waf Wrote:
Marshall Wrote:Uberhaupt ben ik van mening dat Dost die 5M al niet waard is. Wellicht zie ik het komende talent niet maar in mijn ogen overstijgt Dost het niveau van een subtopperspits absoluut niet. Maar goed, een Toivonen schoot aan het begin ook geen deuk in een pakje boter.

heerenveen heeft dost gekocht voor 3,5 mio en naar verluidt ook nog 1,5 tekengeld betaald. hij heeft een 5 jarig contract. tja, dan kun je dit toch wel vragen denk ik? ze kunnen hem nog drie jaar verkopen....

Terecht dat Heerenveen dit vraagt, en als Ajax dat niet kan betalen zullen ze niet tot een akkoord komen. Denk dat Dost die arbitragezaak ook zal verliezen, ik zie het talent eigenlijk ook niet bij Dost. Laat dan van Wolfswinkel maar komen.

Verwacht eigenlijk eerder de transfer van Mertens naar Ajax (7,5 miljoen) ipv Dost naar Ajax.

als ik utrecht was zou ik nu 8,5 voor mertens vragen.

en om 18.00 uur 9,5.

voor hen wordt het lastiger om Boerichter weg te kapen....
Reply
waf Wrote:
Box Brother Wrote:
waf Wrote:
Marshall Wrote:Uberhaupt ben ik van mening dat Dost die 5M al niet waard is. Wellicht zie ik het komende talent niet maar in mijn ogen overstijgt Dost het niveau van een subtopperspits absoluut niet. Maar goed, een Toivonen schoot aan het begin ook geen deuk in een pakje boter.

heerenveen heeft dost gekocht voor 3,5 mio en naar verluidt ook nog 1,5 tekengeld betaald. hij heeft een 5 jarig contract. tja, dan kun je dit toch wel vragen denk ik? ze kunnen hem nog drie jaar verkopen....

Terecht dat Heerenveen dit vraagt, en als Ajax dat niet kan betalen zullen ze niet tot een akkoord komen. Denk dat Dost die arbitragezaak ook zal verliezen, ik zie het talent eigenlijk ook niet bij Dost. Laat dan van Wolfswinkel maar komen.

Verwacht eigenlijk eerder de transfer van Mertens naar Ajax (7,5 miljoen) ipv Dost naar Ajax.

als ik utrecht was zou ik nu 8,5 voor mertens vragen.

en om 18.00 uur 9,5.

voor hen wordt het lastiger om Boerichter weg te kapen....

Wat ik van een supporter van Utrecht heb begrepen zou Wesley Verhoek de vervanger van Mertens moeten zijn...
[b]De ruimte is te huur, indien u intresse heeft kunt u contact opnemen met degene bij wie dit onderschrift hoort. Prijzen kunnen nader overeen gekomen worden. De inhoud van deze ruimte dient door de huurder zelf aangebracht te worden.[/b]
Reply
waf Wrote:
Marshall Wrote:Uberhaupt ben ik van mening dat Dost die 5M al niet waard is. Wellicht zie ik het komende talent niet maar in mijn ogen overstijgt Dost het niveau van een subtopperspits absoluut niet. Maar goed, een Toivonen schoot aan het begin ook geen deuk in een pakje boter.

heerenveen heeft dost gekocht voor 3,5 mio en naar verluidt ook nog 1,5 tekengeld betaald. hij heeft een 5 jarig contract. tja, dan kun je dit toch wel vragen denk ik? ze kunnen hem nog drie jaar verkopen....

Vragen mag natuurlijk altijd! Mijn ouders hadden hetzelfde antwoord altijd op verlanglijstjes vroeger: "vragen mag je alles!" Wink
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
Dost heeft 2.8 gekost en 3 ton tekengeld ontvangen, is 3.1
Heerenveen vraagt aan F 5 en aan Ajax 6 , dat is het enige 'dubieuze' .
Je bent als club natuurlijk geheel vrij om te vragen wat jij die speler zelf waard acht, en dan is het aan de andere partij om dat te betalen , te gaan onderhandelen of af te haken.

Ik zie het allemaal wel, vond Dost wel een goede zet, maar op deze manier hoeft het niet zo. Mertens voor 5 en Dost voor 5 vind ik een goede deal en een stap vooruit.
Reply
Mertens 5? Utreg zou gek zijn!
Matavz definitief voor 7M weg. Kijk, die waarde snap ik dan weer wel. Is toch wel een stapje beter, sneller en doelgerichter dan Dost...
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
Quote:Vorderingen Bas Dost afgewezen

De arbitragecommissie heeft maandagavond inzake het geschil tussen Bas Dost en sc Heerenveen vonnis gewezen. De commissie heeft de vorderingen van Bas Dost afgewezen en Dost in de kosten van deze arbitrageprocedure veroordeeld.

Voor verdere inhoudelijke informatie verwijst de bond naar beide partijen.

terecht lijkt me, voor zover ik dat kan beoordelen natuurlijk. Hopelijk raakt ajax nu niet in paniek en gaan ze een belachelijk bedrag betalen.
Reply
Quote:Manchester City bijt zich vast in Jan Vertonghen. De Belgische verdediger van Ajax kan voor achttien miljoen de overstap maken naar de Premier League-club. Eerder wees Ajax een bod van dertien miljoen euro op Vertonghen af. Het bod dat nu ontvangen is, wordt nog in overweging genomen.

18 miljoen :wink: :eeeek: Dat kan Ajax toch bijna niet weigeren?

Bod van Ajax op Propper is afgewezen door Vitesse. Ajax lijkt een beetje radeloos. Laat ze gewoon Gudjonsson halen voor een half jaar (of helemaal niemand) en rustig nadenken over wat ze met het geld van Suarez gaan doen. Deze zomer gaan ook vd Wiel en Stekelenburg weg, dus een nieuw team moet er toch komen.
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply
Uberhaupt vind ik dat Ajax weinig visie laat zien. Menig 'topclub' heeft een scoutingsapparaat voortdurend aan het werk en een stuk of 20 "what-if" scenario's op de plank liggen, vooral voor hun topspelers.
Zo kan een club altijd met voorbedachte rade reageren op een stevige blessure of transfer van een van de bepalende spelers.
Het lijkt wel of Ajax pas wakker wordt als een speler reeds getekend heeft en de koffers al ingepakt zijn. Dan gaan ze in blinde paniek op zoek naar een aanvaller die toevallig beschikbaar is.
Je kunt mij anders niet wijsmaken dat Dost, Pröpper en Mertens alledrie op het scenariolijstje voor Suarez stonden.
Wat dat betreft kan Ajax nog ontzettend veel leren en zouden ze eens miljoenen moeten investeren in het scoutingsapparaat in plaats van in middelmatige spelerts... Hitself
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
Reply
Vertongen gaat van de zomer ook.

Dus dan is er weer geld zat om over de balk te smijten met kut aankopen.



Had verwacht dat AJAX die goede Griekse spits nog wel zou kopen. Hoe heet die gast ook alweer???
Reply
Marshall Wrote:Uberhaupt vind ik dat Ajax weinig visie laat zien. Menig 'topclub' heeft een scoutingsapparaat voortdurend aan het werk en een stuk of 20 "what-if" scenario's op de plank liggen, vooral voor hun topspelers.
Zo kan een club altijd met voorbedachte rade reageren op een stevige blessure of transfer van een van de bepalende spelers.
Het lijkt wel of Ajax pas wakker wordt als een speler reeds getekend heeft en de koffers al ingepakt zijn. Dan gaan ze in blinde paniek op zoek naar een aanvaller die toevallig beschikbaar is.
Je kunt mij anders niet wijsmaken dat Dost, Pröpper en Mertens alledrie op het scenariolijstje voor Suarez stonden.
Wat dat betreft kan Ajax nog ontzettend veel leren en zouden ze eens miljoenen moeten investeren in het scoutingsapparaat in plaats van in middelmatige spelerts... Hitself

echt gelul volgens mij. dost stond in de zomer al op het lijstje, mertens hoogstwaarschijnlijk ook. ik vind die namen niet zo gek.

gudjohnson had ik wel gek gevonden, maar ik heb echt geen idee hoe die er voor staat dus dat is meer gevoel. maar een 32 jarige spits die niet in de basis staat bij stoke...
Reply
Tjah, Meeuwis staat niet in de basis bij de zekere degradant van de Bundesliga, ook daar zien mensen die denken verstand van voetbal te hebben wat in....
Reply
Dugarry Wrote:Tjah, Meeuwis staat niet in de basis bij de zekere degradant van de Bundesliga, ook daar zien mensen die denken verstand van voetbal te hebben wat in....

klopt, maar die wordt gehuurd tegen een aanmerkelijk lager salaris dan gudjohnson vroeg.

ga je nou weer zelf nadenken? beter: ga je nou eens zelf nadenken?
Reply
waf Wrote:
Dugarry Wrote:Tjah, Meeuwis staat niet in de basis bij de zekere degradant van de Bundesliga, ook daar zien mensen die denken verstand van voetbal te hebben wat in....

klopt, maar die wordt gehuurd tegen een aanmerkelijk lager salaris dan gudjohnson vroeg.
ga je nou weer zelf nadenken? beter: ga je nou eens zelf nadenken?


Ga je weer algemeen bekende feitjes opratelen?


Na verhouding tussen de clubs en hun financiële middelen is het slarisverschil tussen deze twee te verwaarlozen..... Calimero


Ik noemde alleen het feit dat die droplul wissel zit bij een club te vergelijken met Willem II, dat zijn salaris lager ligt dan dat van een (ex) topper uit de PL en Spaanse liga is bij iedereen met een grijntje verstand van voetbal bekend en zelfs zonder eht te noemen duidelijk. Dat jij nu weer populair gaat doen over dingen die niet gezegd zijn vind ik zoooooo stoer.

Dus stoertje Flower
Reply
Dugarry Wrote:Ga je weer algemeen bekende feitjes opratelen?

dat is bij domme mensen vaker nodig. geeft niet.

ajakkes had het er blijkbaar ook niet voor over.

iig geen feiten zijn dat:

meeuwis een droplul is
dat bomonchengladbach vergelijkbaar is met willem II
dat gudjohnson een topper was in zowel de pd als de fd
dat jij een grijntje verstand zou hebben.

:nanana:
Reply
Quote:HEERENVEEN - In een officiële verklaring op zijn website laat sc Heerenveen weten 'tevreden' te zijn met de uitkomst van de spoedarbitragezaak die speler Bas Dost had aangespannen. Volgens de Friese club zijn er echter ,,onjuiste en tendentieuze'' berichten verschenen rondom de eventuele transfer van de spits naar Ajax.

,,sc Heerenveen betreurt de hele gang van zaken,'' schrijft de club op haar website. ,,Ook vanuit het belang van het betaalde voetbal. sc Heerenveen heeft zich in het gehele proces altijd integer, nuchter en menselijk opgesteld, zoals de club eigen is. De manier waarop het proces is verlopen, kent geen winnaars, maar sc Heerenveen heeft er alle vertrouwen in dat er samen met Bas Dost kan worden gewerkt aan de realisatie van de sportieve doelen van club en speler.''

Volgens de directie heeft Heerenveen tot het laatst geprobeerd een doorbraak te bewerkstelligen in de transfer van Dost naar Ajax. ,,Echter, sc Heerenveen kan en wil financieel niet verder bewegen dan dat zij wenselijk en goed acht voor de club. Die verantwoordelijkheid ligt bij sc Heerenveen. Overigens, ook bij Ajax en dat wordt gerespecteerd. De spelers die door Ajax in een eerder stadium bij de mogelijke transfer zijn aangeboden waren voor sc Heerenveen bovendien geen serieuze optie om verder mee te nemen in een mogelijke overgang.''

Volgens Heerenveen heeft Dost vorig jaar met zijn volle verstand een overeenkomst van vijf jaar getekend. ,,De club heeft een traditie in het ontwikkelen van en investeren in talentvolle spitsen. Dost heeft, naar eigen zeggen, samen met sc Heerenveen een keuze voor de weg van de geleidelijkheid gemaakt; een goede en weloverwogen opbouw van zijn carrière als profvoetballer bij sc Heerenveen. Die weg wil de club de komende tijd met Bas Dost blijven bewandelen.''

keurige verklaring van heerenveen.

wel jammer dat de redactie dat heeft aangevuld met dat inmiddels hele vervelende contract tekenen 'met je volle verstand'. gewoon een contract getekend. het zegt ook zo weinig. kijk als bv dugarry een ocontract zou tekenen met zijn volle verstand, dan heb je het echt over heel weinig, dus dat moet dan eerder negatief uitgelegd worden.
Reply
Deal Bas Dost was wél rond door Marcel van der Kraan
HEERENVEEN - Ajax en SC Heerenveen hebben, op de laatste dag van de transferperiode, kort voor middernacht, wel degelijk een akkoord bereikt over de transfer van Bas Dost. Maar de Friese club stemde zó laat in, dat er geen tijd restte om de overgang van de jeugdinternational naar de Amsterdam ArenA op papier in orde te krijgen.


Bas Dost tussen sc Heerenveen-voorzitter Robert Veenstra (l) en makelaar Rob Jansen Volgens de bekende voetbaljurist Jan Kabalt betekent het akkoord in juridische zin dat Dost komende zomer alsnog voor het overeengekomen bedrag naar Amsterdam kan. Mits een van de partijen zich beroept op de mondelinge overeenkomst van maandagnacht.

Dost, die zijn droomtransfer naar Ajax hopeloos zag ontsporen, kreeg gisteren de gelegenheid om alle teleurstellingen privé te verwerken. Vandaag moet hij zich weer melden in het Abe Lenstra Stadion en wordt hij geacht het seizoen bij Heerenveen naar behoren af te maken.

Na een maandag vol discussies (oa. bij de KNVB-arbitragecommissie) en onderhandelingen, wilde SC Heerenveen aanvankelijk niet buigen. Maar om 23.40 uur kwam alsnog het verlossende telefoontje van de Friese voorzitter Robert Veenstra. Rob Jansen, die als FIFA-agent optrad, bevestigt dat Heerenveen en Ajax elkaar twintig minuten voor het verstrijken van de transferdeadline hebben gevonden betreffende de transfer Dost.

,,Via de telefoon kwamen beide clubs tot een mondeling akkoord. Maar administratief was het niet meer uitvoerbaar.’’ De deal bestond uit een afkoopsom van het 4,5-jarig contract van Dost voor 4,5 miljoen euro. Daarbovenop zou Heerenveen een bonus ontvangen van 500.000 euro als de Amsterdammers binnen vijf jaar kampioen zouden worden.

Tevens zouden de Friezen vijftien procent van het transferbedrag ontvangen bij doorverkoop van Dost door Ajax. Jansen: ,,Als FIFA-agent heb ik dit akkoord telefonisch besproken met Heerenveen en met Ajax.’’ Heerenveen-preses Veenstra bevestigt Jansens lezing „We wilden de deal op onze voorwaarden steunen. Helaas hebben we het niet tot een goed einde kunnen brengen.’’
Reply
waf Wrote:
Quote:HEERENVEEN - In een officiële verklaring op zijn website laat sc Heerenveen weten 'tevreden' te zijn met de uitkomst van de spoedarbitragezaak die speler Bas Dost had aangespannen. Volgens de Friese club zijn er echter ,,onjuiste en tendentieuze'' berichten verschenen rondom de eventuele transfer van de spits naar Ajax.

,,sc Heerenveen betreurt de hele gang van zaken,'' schrijft de club op haar website. ,,Ook vanuit het belang van het betaalde voetbal. sc Heerenveen heeft zich in het gehele proces altijd integer, nuchter en menselijk opgesteld, zoals de club eigen is. De manier waarop het proces is verlopen, kent geen winnaars, maar sc Heerenveen heeft er alle vertrouwen in dat er samen met Bas Dost kan worden gewerkt aan de realisatie van de sportieve doelen van club en speler.''

Volgens de directie heeft Heerenveen tot het laatst geprobeerd een doorbraak te bewerkstelligen in de transfer van Dost naar Ajax. ,,Echter, sc Heerenveen kan en wil financieel niet verder bewegen dan dat zij wenselijk en goed acht voor de club. Die verantwoordelijkheid ligt bij sc Heerenveen. Overigens, ook bij Ajax en dat wordt gerespecteerd. De spelers die door Ajax in een eerder stadium bij de mogelijke transfer zijn aangeboden waren voor sc Heerenveen bovendien geen serieuze optie om verder mee te nemen in een mogelijke overgang.''

Volgens Heerenveen heeft Dost vorig jaar met zijn volle verstand een overeenkomst van vijf jaar getekend. ,,De club heeft een traditie in het ontwikkelen van en investeren in talentvolle spitsen. Dost heeft, naar eigen zeggen, samen met sc Heerenveen een keuze voor de weg van de geleidelijkheid gemaakt; een goede en weloverwogen opbouw van zijn carrière als profvoetballer bij sc Heerenveen. Die weg wil de club de komende tijd met Bas Dost blijven bewandelen.''

keurige verklaring van heerenveen.

wel jammer dat de redactie dat heeft aangevuld met dat inmiddels hele vervelende contract tekenen 'met je volle verstand'. gewoon een contract getekend. het zegt ook zo weinig. kijk als bv dugarry een ocontract zou tekenen met zijn volle verstand, dan heb je het echt over heel weinig, dus dat moet dan eerder negatief uitgelegd worden.

En die Dugarry heeft er wat getekend in zn leven!

Ooit bijna bij een club die ooit bijna 50 jaar geleden een keer een grote prijs heeft gepakt. De doelstelling van Dugarry was om met die club weer een prijs te pakken, maar aangezien Dugarry toen al 25 was en nog slechts een jaar of 25 bij die club in de spits kon lopen voordat er uberhaupt een betere ingezet zou kunnen worden deed hem besluiten gewoon bij een andere amateurclub verer te gaan.

In 2010 wilde Dugarry toch nog een poging wagen in te gaan op de avances van deze club. Helaas bleken zijn nieuwe partners in de voorhoede afgehaakt te zijn. De spookspits was gestopt, alleen met het spelletje dan, en die ouwe zijlijnklever was definitief gestopt.

Moraal van het verhaal: RIP de plannen voor het met zijn volle verstand tekenen van een contract. Ach, wat moet zo'n uitgerangeerde spits ook bij zo'n club welke in de bloei van zijn leven verkeerd......

Calimero
Reply


Forum Jump: