The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




AJA - W2
#1
"Men is van ons gewend dat we er een soort voetbalshow van maken....."

Undecided

Een slapstick/komedie/treurspel/drama misschien, maar echt heel leuk, goed EN aantrekkelijk heb ik Ajax onder Jol nog niet heel vaak zien voetballen.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#2
Je begint een soort 2e Peter te worden...... Dead Puke
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Reply
#3
hij heeft toch gelijk. wat denktie jol wel niet, dat hij toevallig sneuarez heeft wil niet zeggen dat we verwachten dat ajakkes er een voetbalshow van maakt.

arrogant gebazel.
Reply
#4
Bocaloca Wrote:Je begint een soort 2e Peter te worden...... Dead Puke

Hou toch op man. Zonder die aansteller is Ajax gewoon zakelijk, zonder franje en vind ik ze niet aantrekkelijker spelen dan PSV, Twente of AZ. Ze zijn alleen wat effectiever in de afronding doordat meer mensen een goal kunnen maken en die goal ook daadwerkelijk maken.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#5
Gerben Zonderland Wrote:
Bocaloca Wrote:Je begint een soort 2e Peter te worden...... Dead Puke

Hou toch op man. Zonder die aansteller is Ajax gewoon zakelijk, zonder franje en vind ik ze niet aantrekkelijker spelen dan PSV, Twente of AZ. Ze zijn alleen wat effectiever in de afronding doordat meer mensen een goal kunnen maken en die goal ook daadwerkelijk maken.

Wie kunnen behalve Hamdoui en Suarez dan zo makkelijk een goal maken bij Ajax? Vorig seizoen kon De Jong nog aardig wat goals maken doordat Pantelic een echt aanspeelpunt was en veel kaatste, Hamdoui doet alles zelf dus De Jong gaat er minder maken. Urby, De Zeeuw en Enoh vind ik al helemaal geen garantie voor veel goals.

Ajax heeft juist minder doelpuntmakers dan PSV, maar de 2 die kunnen scoren bij Ajax kunnen er beiden zomaar 30 maken dit jaar. En daar heeft PSV er geen van.
Reply
#6
Heb helemaal geen beelden gezien, maar is het niet veelzeggend dat Ajax "slechts" 2 x scoort tegen Willem II en dan nog 2 pingels ?
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.wingsofdeath.net">http://www.wingsofdeath.net</a><!-- m -->
Reply
#7
de nieuwe Wrote:Heb helemaal geen beelden gezien, maar is het niet veelzeggend dat Ajax "slechts" 2 x scoort tegen Willem II en dan nog 2 pingels ?

voor aan het eind van de wedstrijd kansen zat. en die pingels waren anders ook zeer wss doelpunten geweest.

poepen zonder douwen heet dat.
Reply
#8
Peter Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:
Bocaloca Wrote:Je begint een soort 2e Peter te worden...... Dead Puke

Hou toch op man. Zonder die aansteller is Ajax gewoon zakelijk, zonder franje en vind ik ze niet aantrekkelijker spelen dan PSV, Twente of AZ. Ze zijn alleen wat effectiever in de afronding doordat meer mensen een goal kunnen maken en die goal ook daadwerkelijk maken.

Wie kunnen behalve Hamdoui en Suarez dan zo makkelijk een goal maken bij Ajax? Vorig seizoen kon De Jong nog aardig wat goals maken doordat Pantelic een echt aanspeelpunt was en veel kaatste, Hamdoui doet alles zelf dus De Jong gaat er minder maken. Urby, De Zeeuw en Enoh vind ik al helemaal geen garantie voor veel goals.

Ajax heeft juist minder doelpuntmakers dan PSV, maar de 2 die kunnen scoren bij Ajax kunnen er beiden zomaar 30 maken dit jaar. En daar heeft PSV er geen van.

Even de statistieken van vorig seizoen:

Aissati 14 3
Alderweireld 31 2
Bakircioglu 9 2
Cvitanich 6 4
De Zeeuw 32 7
Donald 5 1
Emanuelson 31 5
Enoh 27 1
Lindgren 6 1
Pantelic 25 16
Rommedahl 28 6

Siem de Jong 22 10
Suarez 33 35
Sulejmani 17 2
Van der Wiel 34 6
Vertonghen 32 3

Dat zijn er 16. Daarvan zijn de rode verdwenen, dus dat zijn 26 goals, maar met El Ham en Mido
(als hij weer fit is) zou dat gecompenseerd moeten worden. Ik verwacht dat Sulejmani ook meer
gaat maken dan 2 goals.

Afellay 29 4 6 0 0
Amrabat 25 3 1 0 0
Bakkal 31 11 4 0 0
Dzsudzsák 32 14 5 1 0
Engelaar 28 2 7 0 0
Koevermans 22 11 2 0 0
Labyad 6 2 0 0 0
Lazovic 24 5 3 0 0
Manolev 30 2 5 0 0
Rodríguez 29 1 3 0 1
Toivonen 33 13 4 0 0
Vukovic 5 1 2 0 0

Als je kunt tellen, tel je er 12. Daarvan is, volgens mij, alleen Lazovic weg en zijn Berg
en Lens de belangrijkste aanvallende aanwinsten, maar ik denk dat Zitzak, Bakkal en
De Koef minder gaan scoren, door de toegenomen concurrentie voorin.

Op dit moment staan beide teams op 8 doelpuntenmakers in de competitie. En hoe je erbij komt dat El Ham alles zelf wil doen snap ik niet. Hij heeft namelijk ook al 2 assists gegeven, naast zijn 4 eigen goals en op basis van wat ik in de samenvatting zie speelt hij bij Ajax wel als een teamspeler.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#9
ik ga me verder niet met de discussie bemoeien aangezien dit echt weer een non-discussie is maar El Hamdaoui is veel minder een teamspeler dan Pantelic dat is.
Reply
#10
Ik denk helemaal niet dat Dzsudzsak en Koevermans minder gaan scoren. Bakkal wellicht wel omdat hij op de bank is beland. Afellay heeft nu echter al even vaak gescoord als vorig jaar, Toivonen is na 5 duels ook al op de helft van zn productie.

Als PSV 80x scoort verwacht ik dat ze zo ongeveer verdeeld zijn: Berg 18, Dzsudzsak 12,mKoevermans 11, Toivonen 11, Lens 10, Afellay 8, Bakkal 6, Engelaar 4.
Als Ajax er 80 scoor verwacht in ongeveer: Suarez 30, El Hamdaoui 30, De Jong 8, De Zeeuw 4, Emanuelsson 4, Sulejmani 4, Enoh 0.

PSV heeft dus veel meer mensen die een goals kunnen maken, Ajax 2 goalgetters zoals PSV die niet heeft. Per saldo kom je op ongeveer hetzelfde uit.

Maar goed, over dat teamspeler Hamdaoui of niet dus:
Wedje dat Siem de Jong dit jaar geen 10 goals maakt in 22 duels zoals vorig jaar met al die kaatsballetjes van Pantelic?
Reply
#11
Peter Wrote:Ik denk helemaal niet dat Dzsudzsak en Koevermans minder gaan scoren. Bakkal wellicht wel omdat hij op de bank is beland. Afellay heeft nu echter al even vaak gescoord als vorig jaar, Toivonen is na 5 duels ook al op de helft van zn productie.

Als PSV 80x scoort verwacht ik dat ze zo ongeveer verdeeld zijn: Berg 18, Dzsudzsak 12,mKoevermans 11, Toivonen 11, Lens 10, Afellay 8, Bakkal 6, Engelaar 4.
Als Ajax er 80 scoor verwacht in ongeveer: Suarez 30, El Hamdaoui 30, De Jong 8, De Zeeuw 4, Emanuelsson 4, Sulejmani 4, Enoh 0.

PSV heeft dus veel meer mensen die een goals kunnen maken, Ajax 2 goalgetters zoals PSV die niet heeft. Per saldo kom je op ongeveer hetzelfde uit.

Maar goed, over dat teamspeler Hamdaoui of niet dus:
Wedje dat Siem de Jong dit jaar geen 10 goals maakt in 22 duels zoals vorig jaar met al die kaatsballetjes van Pantelic?

Denk dat Verthongen er ook wel een aantal maakt Peter Wink


Overigens back on topic. Wat mij opviel deze wedstrijd was de invalbeurt van de fin.
Hij speelde ongeveer 20 minuten, maar deed echt alles goed, paar prima ballen, het was natuurlijk maar 20 minuten, maar op basis hiervan verwacht ik echt wel iets van hem.
Jammer dat de goal van ooijer werd afgekeurd, had t hem specifiek wel gegund
The great old Ludwig von...
Reply
#12
Bij elke club trappen/koppen de verdedigers er wel een corner of vrije trap in, dus dat tel ik ff niet mee.

On topic: waarom zaten er zaterdag (Willem II thuis!) 3 verdedigers op de bank en maar 1 aanvaller? Voor mij echt een raadsel waarom je Blind, Ooijer en Oleguer allemaal denkt nodig te hebben in zo'n pot.
Reply
#13
Oijen is wel te begrijpen, hij ging zeker spelen, omdat hij wrs woensdag ook zal starten, andere verdediger voor het geval er 1 geblesseerd raakt denk ik.
Daarnaast was Eriksen ziek, dus zat hij er niet bij en is Mido nog niet wedstrijd fit.
Hij had er wellicht nog een aanvaller uit de jeugd bij kunnen zetten, maar goed, dat maakt me verder niet zo veel uit.
The great old Ludwig von...
Reply
#14
Peter Wrote:PSV heeft dus veel meer mensen die een goals kunnen maken

GZ laat net zien dat dat dus niet zo is..........hoe kan je deze conclusie nou trekken?

Peter Wrote:On topic: waarom zaten er zaterdag (Willem II thuis!) 3 verdedigers op de bank en maar 1 aanvaller? Voor mij echt een raadsel waarom je Blind, Ooijer en Oleguer allemaal denkt nodig te hebben in zo'n pot.

Haha, waar je je al niet druk om kunt maken zeg. Volgens mij zijn Jozefszoon en Sulejmani de enige aanvallers die Ajax heeft als wissel (Mido even niet meegerekend want die is niet fit), en die zaten samen op de bank volgens mij.

De Zeeuw speelde trouwens een minuut of 4 met een half afgezakte kous, vreemd dat je dat dan weer niet post.
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply
#15
Ik snap wel wat Peter wil zeggen: Bij Ajax is het duidelijker waar de doelpunten vandaan moeten komen dan bij PSV.
Suarez & EL Hamdaoui zijn goed voor 50 goals, de rest komt van anderen. PSV heeft de speler die 25 goals kan maken niet, dus zal het team meer goals moeten maken. (Dit zal m.i. betekenen dat Ajax aan het eind aan het seizoen een klap meer doepunten heeft dan PSV, net als vorig jaar).
Reply
#16
Ik snap het ook wel en hij heeft ook gelijk dat Ajax daar kwetsbaar is, maar je kan gewoonweg niet zeggen dat PSV meer spelers heeft die een goal kunnen maken (zie post GZ)
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply
#17
De post van GZ gaat uit van het aantal goals dat vorig seizoen gemaakt is, dat is bij Ajax veel en veel hoger dan bij PSV, daarom ook ergens wel logisch dat er meer makers zijn.

Ik denk overigens niet dat Ajax kwetsbaar is met zijn 'afhankelijkheid' van twee (één?) sterke spitsen; misschien zal de verdediging van Twente ze af kunnen stoppen, maar verder zie ik weinig ploegen die veel tegen Suarez in te brengen hebben. Als bijvoorbeeld Ruiz of Dzsudzsak wegvallen bij Twente of PSV dan doet dat net zo goed pijn als dat bij Ajax Suarez een paar wedstrijden niet zou spelen.
Reply
#18
Dat betwijfel ik ten zeerste Djabs. Zonder Suarez is Ajax onthoofd. Hij is momenteel de vedette, aanjager, aanvoerder en doelpuntenmaker bij Ajax. PSV kan dat met een bredere bank met meer min-of-meer identieke spelers beter opvangen. PSV heeft meer spelers die een redelijk aantal doelpunten kunnen maken, niet meer spelers die kunnen scoren.
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply
#19
We zullen het (hopelijk :wink: ) zien Lennie.
Tegen Madrid al (al denk ik dat dat ook met Suarez totaal onmogelijk zal zijn)
Reply
#20
Ajax hoeft daar niet te scoren hoor, zolang Real dat ook maar niet doet.

Morgen krijgt Stekelenburg trouwens rood, waarna ons aller Jeroen in Bernbabeu een pingel van Ronaldo uit de kruising haalt.
[color=#FF4500]Verhoeven in Oranje![/color]
Reply
#21
Lamme Lennie Wrote:
Peter Wrote:PSV heeft dus veel meer mensen die een goals kunnen maken

GZ laat net zien dat dat dus niet zo is..........hoe kan je deze conclusie nou trekken?

Peter Wrote:On topic: waarom zaten er zaterdag (Willem II thuis!) 3 verdedigers op de bank en maar 1 aanvaller? Voor mij echt een raadsel waarom je Blind, Ooijer en Oleguer allemaal denkt nodig te hebben in zo'n pot.

Haha, waar je je al niet druk om kunt maken zeg. Volgens mij zijn Jozefszoon en Sulejmani de enige aanvallers die Ajax heeft als wissel (Mido even niet meegerekend want die is niet fit), en die zaten samen op de bank volgens mij.

De Zeeuw speelde trouwens een minuut of 4 met een half afgezakte kous, vreemd dat je dat dan weer niet post.

GZ denkt bijvoorbeeld dat De Jong evenveel blijft scoren met Hamdoui voor hem dan toen Pantelic er stond. Nonsense in mijn ogen.

Over die bank maak ik me niet druk hoor, maar vond het wel opvallend. Kun je net zo goed maar 3 wissels nemen als je toch geen andere aanvallers hebt.
Reply
#22
Lamme Lennie Wrote:Dat betwijfel ik ten zeerste Djabs. Zonder Suarez is Ajax onthoofd. Hij is momenteel de vedette, aanjager, aanvoerder en doelpuntenmaker bij Ajax. PSV kan dat met een bredere bank met meer min-of-meer identieke spelers beter opvangen. PSV heeft meer spelers die een redelijk aantal doelpunten kunnen maken, niet meer spelers die kunnen scoren.

Ja hé als we zo gaan beginnen. Iedere speler kan scoren natuurlijk. En iedere basisspeler schopt er ieder jaar wel 1tje in. Behalve Bosschaart dan. :p

Zie verder vorige post.. de statistieken van GZ van vorig jaar zeggen mij zoals gezegd niets. Toen stond 'kaatser' Pantelic er, nu 'ego' Mounir. En idd zoals Djabs zegt.. vorig jaar scoorde Ajax veel meer dan PSV, dan ist logisch dat ze meer doelpuntmakers hadden. Die cijfers van Ajax moet je eerst terugrekenen naar aantal goals PSV als je gaat vergelijken.

Vandaar ook in mijn antwoord op hem die verdelingen van "als beiden 80x scoren". Bij Ajax zal driekwart van Hamdaoui en Suarez komen, de 2 topscorers van PSV maken imo nog niet de helft van de totale productie.
Reply


Forum Jump: