The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 988 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 988 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 822 get_post_attachments
/showthread.php 1118 build_postbit
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 988 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 988 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 822 get_post_attachments
/showthread.php 1118 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Wetenschapsquiz
#31
te klein om het knopje van 12 te kunnen indrukken
Reply
#32
Dan nu een leukere:

Stel, je hebt 200.000 balletjes met een zwarte en een witte kant. Deze leg je op een rij, met de zwarte kant boven, en de meest linkse geef je nummer 1 en de meest rechtste 200.000 etc... In de 1e ronde draai je alle balletjes deelbaar door 1 om (dus alles wordt wit van boven). In de 2e ronde draai je alle balletjes deelbaar door 2 om. In de 3e ronde draai je alle balletjes deelbaar door 3 om. Etc etc... En zo zijn er 200.000 rondes. Van alle balletjes met een witte bovenkant na 200.000 rondes, welke heeft er het laagste nummer, maar wel een nummer boven 100.000? (Bijv. balletje 100.001 of 200.000)

Geef aan het begin alleen een antwoord aub en verklap de methode om het te achterhalen niet.
Reply
#33
Of voor diegene die van een pittige sudoku houdt. Hier een variant die ik bedacht en ontworpen heb die is gepubliceerd in Breinbrekers afgelopen jaar. Als je deze kan oplossen, dan kun je alle Sudoku's aan Smile

[attachment=0]


Attached Files
.jpg   Sudoku publicatie.jpg (Size: 403.29 KB / Downloads: 144)
Reply
#34
Quote:Stel, je hebt 200.000 balletjes met een zwarte en een witte kant. Deze leg je op een rij, met de zwarte kant boven, en de meest linkse geef je nummer 1 en de meest rechtste 200.000 etc... In de 1e ronde draai je alle balletjes deelbaar door 1 om (dus alles wordt wit van boven). In de 2e ronde draai je alle balletjes deelbaar door 2 om. In de 3e ronde draai je alle balletjes deelbaar door 3 om. Etc etc... En zo zijn er 200.000 rondes. Van alle balletjes met een witte bovenkant na 200.000 rondes, welke heeft er het laagste nummer, maar wel een nummer boven 100.000? (Bijv. balletje 100.001 of 200.000)

Geef aan het begin alleen een antwoord aub en verklap de methode om het te achterhalen niet.

100489
Don't care what people say, just follow your own way.

Hattrick: Jansoe United (503329)
Reply
#35
Jansoe Wrote:100489

=D>
Reply
#36
Even een vraag over de sudoku, zijn de aanwijzingen slechts extra hulpmiddelen of zijn het voorwaarden? Ik heb twee oplossingen, maar daar heb ik de aanwijzingen niet bij gebruikt, en bij controle kloppen ze niet allemaal.
May The Schwartz Be With You
Reply
#37
Berend Botje Wrote:Even een vraag over de sudoku, zijn de aanwijzingen slechts extra hulpmiddelen of zijn het voorwaarden? Ik heb twee oplossingen, maar daar heb ik de aanwijzingen niet bij gebruikt, en bij controle kloppen ze niet allemaal.

De aanwijzingen zijn voorwaarden. Er is dus maar 1 oplossing mogelijk.
Reply
#38
Ok, ik zal kijken of ik mijn oplossing kloppend kan krijgen.
May The Schwartz Be With You
Reply
#39
Genomico Wrote:
Jansoe Wrote:100489

=D>

Wat logisch eigenlijk.... Controlevraag (of de methode dus wordt toegepast); Wat als het om het laagste getal boven 50.000 gaat (en de rest is gelijk).
Reply
#40
50176 is het dan...
Don't care what people say, just follow your own way.

Hattrick: Jansoe United (503329)
Reply
#41
En nu de Sudoku Smile Er zijn nog maar 2 mensen die ik ken die hem hebben kunnen oplossen, waaronder Mist.
Reply
#42
mijn printer is helaas stuk, misschien dat ik m vanavond wel ff "ouderwets" gewoon overschrijf.
Zou ideaal zijn als je een online invulmodel hebt
The great old Ludwig von...
Reply
#43
Genomico Wrote:En nu de Sudoku Smile Er zijn nog maar 2 mensen die ik ken die hem hebben kunnen oplossen, waaronder Mist.

Het printen was nog even de belemmering; samen met de tijd die ik verwacht nodig te hebben. Neem aan dat je niet met een kwartiertje klaar bent met dit puzzeltje Wink. Ik ga het zeker proberen! Vanavond misschien nog!
Reply
#44
gittermaster Wrote:mijn printer is helaas stuk, misschien dat ik m vanavond wel ff "ouderwets" gewoon overschrijf.
Zou ideaal zijn als je een online invulmodel hebt

Excel?
Reply
#45
Deze puzzel heb je toch echt op papier nodig om meerdere cijfers in een vakje te kunnen schrijven (ok, dat zou ook in excel kunnen). Maar potlood+gum om aannames te maken is ook handig, dus overschrijven is aan te raden :wink: Als je het zo even zonder aanwijzingen op de computer doet, mag je meteen naar het WK Sudoku. Oplossen binnen 30 minuten zou ook vrij geniaal zijn, dan zit je wel bij de top van Nederland. Ga er maar vanuit dat je hier wel een aantal uren zoet mee zal zijn.

Veel plezier in ieder geval voor een ieder die het probeert Smile Als het niet lukt of je er heel lang over doet, troost je met de gedachte dat zelfs puzzels op een NK of WK makkelijker zijn dan deze, maar daar gaat het dan ook meer om snelheid van oplossen.
Reply
#46
Even om mezelf alvast goed te praten, is het gewoon vrij normaal als je er helemaal niet uitkomt?
Reply
#47
Jansoe Wrote:50176 is het dan...

Volgens mij is het 51529. Maar ik kan het natuurlijk verkeerd hebben. In dat geval hoor ik graag waarom.
May The Schwartz Be With You
Reply
#48
Berend Botje Wrote:
Jansoe Wrote:50176 is het dan...

Volgens mij is het 51529. Maar ik kan het natuurlijk verkeerd hebben. In dat geval hoor ik graag waarom.

Als je tot 51529 kan komen, dan kun je ook achterhalen waarom Jansoe tot 50176 komt. Ga dan nog maar eens doorredeneren en dan wordt het duidelijk dat 50176 inderdaad correct is.
Reply
#49
_Tampie Wrote:Even om mezelf alvast goed te praten, is het gewoon vrij normaal als je er helemaal niet uitkomt?

Ja, heel normaal Wink Zoals gezegd ken ik maar 2 mensen die hem hebben opgelost onder alle vrienden, collega's, familie etc die hem hebben ontvangen. Als je ergens vastloopt kun je me altijd even een PM of mail sturen, zodat ik een kleine aanwijzing kan geven zonder iets te verklappen. Op bepaalde punten van de puzzel is er maar 1 doorgang om verder te gaan. Het is dan zaak die doorgang te vinden en dat kan heel lastig zijn.
Reply
#50
_Tampie Wrote:
Berend Botje Wrote:
Jansoe Wrote:50176 is het dan...

Volgens mij is het 51529. Maar ik kan het natuurlijk verkeerd hebben. In dat geval hoor ik graag waarom.

Als je tot 51529 kan komen, dan kun je ook achterhalen waarom Jansoe tot 50176 komt. Ga dan nog maar eens doorredeneren en dan wordt het duidelijk dat 50176 inderdaad correct is.

Ik had allang begrepen hoe Jansoe aan zijn antwoorden komt, maar volgens mij is dat niet goed. Vertel mij maar waarom het wel goed is, mag ook in een privebericht. Misschien dat de steller van de opgave uitsluitsel kan geven zonder de methode te verklappen.
May The Schwartz Be With You
Reply
#51
Berend Botje Wrote:
Jansoe Wrote:50176 is het dan...

Volgens mij is het 51529. Maar ik kan het natuurlijk verkeerd hebben. In dat geval hoor ik graag waarom.

50176 is het eerste goede getal boven de 50.000. 51529 heeft ook een witte bovenkant, maar is niet de laagste boven 50.000.
Reply
#52
Berend Botje Wrote:
_Tampie Wrote:
Berend Botje Wrote:
Jansoe Wrote:50176 is het dan...

Volgens mij is het 51529. Maar ik kan het natuurlijk verkeerd hebben. In dat geval hoor ik graag waarom.

Als je tot 51529 kan komen, dan kun je ook achterhalen waarom Jansoe tot 50176 komt. Ga dan nog maar eens doorredeneren en dan wordt het duidelijk dat 50176 inderdaad correct is.

Ik had allang begrepen hoe Jansoe aan zijn antwoorden komt, maar volgens mij is dat niet goed. Vertel mij maar waarom het wel goed is, mag ook in een privebericht. Misschien dat de steller van de opgave uitsluitsel kan geven zonder de methode te verklappen.

Zie PM. Helder? Begrijpelijke valkuil, ik trapte er in eerste instantie ook even in.
Reply
#53
gittermaster Wrote:mijn printer is helaas stuk, misschien dat ik m vanavond wel ff "ouderwets" gewoon overschrijf.
Zou ideaal zijn als je een online invulmodel hebt

Hier heb je een online invulmodel, is ook wel handig dan kun je 'm steeds opslaan als je ergens zeker van bent, of een printje maken van waar je bent.


Attached Files
.xlsx   Sudoku.xlsx (Size: 12.75 KB / Downloads: 29)
Reply
#54
_Tampie Wrote:
Berend Botje Wrote:
_Tampie Wrote:
Berend Botje Wrote:
Jansoe Wrote:50176 is het dan...

Volgens mij is het 51529. Maar ik kan het natuurlijk verkeerd hebben. In dat geval hoor ik graag waarom.

Als je tot 51529 kan komen, dan kun je ook achterhalen waarom Jansoe tot 50176 komt. Ga dan nog maar eens doorredeneren en dan wordt het duidelijk dat 50176 inderdaad correct is.

Ik had allang begrepen hoe Jansoe aan zijn antwoorden komt, maar volgens mij is dat niet goed. Vertel mij maar waarom het wel goed is, mag ook in een privebericht. Misschien dat de steller van de opgave uitsluitsel kan geven zonder de methode te verklappen.

Zie PM. Helder? Begrijpelijke valkuil, ik trapte er in eerste instantie ook even in.

Inderdaad, jullie hebben gelijk. Ik zat fout , mea culpa. (Zie ook PM)
May The Schwartz Be With You
Reply
#55
En hoeveel van die 200.000 hebben dan uiteindelijk een witte bovenkant? :wink:
Don't care what people say, just follow your own way.

Hattrick: Jansoe United (503329)
Reply
#56
_Tampie Wrote:
gittermaster Wrote:mijn printer is helaas stuk, misschien dat ik m vanavond wel ff "ouderwets" gewoon overschrijf.
Zou ideaal zijn als je een online invulmodel hebt

Hier heb je een online invulmodel, is ook wel handig dan kun je 'm steeds opslaan als je ergens zeker van bent, of een printje maken van waar je bent.

held....
ff lekker puzzelen vannacht onder het pokeren
The great old Ludwig von...
Reply
#57
mist alleen een 8, maar die heb ik er al bijgevoegd
The great old Ludwig von...
Reply
#58
Jansoe Wrote:En hoeveel van die 200.000 hebben dan uiteindelijk een witte bovenkant? :wink:

447?
Reply
#59
gittermaster Wrote:
_Tampie Wrote:
gittermaster Wrote:mijn printer is helaas stuk, misschien dat ik m vanavond wel ff "ouderwets" gewoon overschrijf.
Zou ideaal zijn als je een online invulmodel hebt

Hier heb je een online invulmodel, is ook wel handig dan kun je 'm steeds opslaan als je ergens zeker van bent, of een printje maken van waar je bent.

held....
ff lekker puzzelen vannacht onder het pokeren

succes.... vrees dat het mij aan geduld en intelligentie ontbreekt.
Reply
#60
Jansoe Wrote:En hoeveel van die 200.000 hebben dan uiteindelijk een witte bovenkant? :wink:

Als het vanmiddag nog gaat sneeuwen allemaal, en zo niet sluit ik me bij het antwoord van _Tampie aan.
May The Schwartz Be With You
Reply


Forum Jump: