The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "dateline" - Line: 988 - File: inc/functions_post.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/functions_post.php 988 errorHandler->error_callback
/inc/functions_post.php 822 get_post_attachments
/showthread.php 1118 build_postbit
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Wetenschapsquiz
#61
De eerste 8 invullen wil nog wel lukken, zo binnen 10 seconden. Kijken hoever ik kom.
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
#62
Berend Botje Wrote:
Jansoe Wrote:En hoeveel van die 200.000 hebben dan uiteindelijk een witte bovenkant? :wink:

Als het vanmiddag nog gaat sneeuwen allemaal, en zo niet sluit ik me bij het antwoord van _Tampie aan.

447 inderdaad.

Ik zal vanavond ook eens een begin proberen te maken met die Sudoku. Wel zin in een beetje uitdaging.
Don't care what people say, just follow your own way.

Hattrick: Jansoe United (503329)
Reply
#63
Ik loop vast. Of ik zie iets over het hoofd of er zijn meerdere mogelijkheden :wink:
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
#64
_Tampie Wrote:
gittermaster Wrote:
_Tampie Wrote:
gittermaster Wrote:mijn printer is helaas stuk, misschien dat ik m vanavond wel ff "ouderwets" gewoon overschrijf.
Zou ideaal zijn als je een online invulmodel hebt

Hier heb je een online invulmodel, is ook wel handig dan kun je 'm steeds opslaan als je ergens zeker van bent, of een printje maken van waar je bent.

held....
ff lekker puzzelen vannacht onder het pokeren

succes.... vrees dat het mij aan geduld en intelligentie ontbreekt.

pfff, was 3 uur bezig en dacht bijna klaar te zijn, was ie niet kloppend. Erg frustrerend. Vanavond weer eens proberen
The great old Ludwig von...
Reply
#65
Je moet op een gegeven moment wel met erg veel veronderstellingen gaan werken heb ik het idee. Ik heb daar niet zo veel zin in... Is het anders, Geno?
Reply
#66
_Tampie Wrote:Je moet op een gegeven moment wel met erg veel veronderstellingen gaan werken heb ik het idee. Ik heb daar niet zo veel zin in... Is het anders, Geno?

Je moet de juiste, meest logische aanname zien te vinden. Maar ik kan me voorstellen dat voordat je die vindt, je al heel wat nutteloze veronderstellingen gedaan hebt. Vakje H4 is de sleutel. Als je die hebt, krijg je veel progressie in het 3x3 blok van A456,B456,C456 en heb je het moeilijkste gehad.
Reply
#67
Ik ga er mee beginnen. H4 zijn in ieder geval maar 2 mogelijkheden voor volgens mij met de aanwijzingen die er nu zijn Smile
Don't care what people say, just follow your own way.

Hattrick: Jansoe United (503329)
Reply
#68
Dat je aannames moet doen is wel een beetje jammer, dat is namelijk niet de bedoeling van sudoku. H4 zijn er idd maar 2, maar ook dan loop ik vast (bij beide mogelijkheden).
Reply
#69
Mitch Wrote:Dat je aannames moet doen is wel een beetje jammer, dat is namelijk niet de bedoeling van sudoku. H4 zijn er idd maar 2, maar ook dan loop ik vast (bij beide mogelijkheden).

Niet van de eenvoudige. Uiteraard is het zaak het aantal aannames te minimaliseren en ze op een logische manier te zoeken. De verschillende Sudoku-boekjes die er in omloop zijn gaan denk ik t/m 9 sterren en dan is deze zeker een 9+. Breinbrekers heeft een andere ster-waardering en daar is 5 sterren voor een Sudoku zo'n beetje wel de max, op een enkele uitzonderlijke 6-ster gewaardeerde na die niet in de Sudoku-edities voorkomen. Bij de Sudoku boekjes kun je t/m 7 of 8 sterren zonder aannames de puzzels oplossen als je veel ervaring hebt, maar bij een 9-sterren zal dat toch af en toe een keer moeten. Dat hoort juist wel bij een logische puzzel als een Sudoku. Het is dan zaak om die aanname te kiezen waarbij je snel kan zien of je een doorgang in de puzzel bereikt of niet.
Reply
#70
Ik zal een exacte stappenplan gaan maken van hoe je de puzzel kan oplossen en deze vannacht posten in een attachment. Dan zal blijken dat je het in principe met geringe aannames kan oplossen, maar vind de juiste maar eens uit te pluizen.
Reply
#71
pfff... ik heb nu 13 cijfers... moet nu al echt met aannames gaan werken..
[b]De ruimte is te huur, indien u intresse heeft kunt u contact opnemen met degene bij wie dit onderschrift hoort. Prijzen kunnen nader overeen gekomen worden. De inhoud van deze ruimte dient door de huurder zelf aangebracht te worden.[/b]
Reply
#72
Voor diegene die het hebben opgegeven; in de bijlage is het stappenplan te vinden hoe je de Sudoku kan oplossen. Als je deze stappen volgt dan lijkt ie vrij simpel. Zoals ik al zei het is zaak om die juiste aanname te vinden, want eigenlijk heb je die nauwelijks nodig als je het op deze manier doet. Maar goed, het vinden van de doorgang is erg, erg moeilijk.

Open de attachment niet voordat je echt vast zit en niet verder denkt te komen.


Attached Files
.doc   oplossing.doc (Size: 31 KB / Downloads: 12)
Reply
#73
We zitten aan de 28 getallen momenteel... Nu eerst weer eens even alles wegstrepen wat niet mogelijk is...
Don't care what people say, just follow your own way.

Hattrick: Jansoe United (503329)
Reply
#74
En opgelost Hakkuh
Don't care what people say, just follow your own way.

Hattrick: Jansoe United (503329)
Reply
#75
ik was er bijna gisteren.... ik moet zeggen dat ik wel even bij de aanwijzigingen moest spieken. 1 doorgang had ik anders niet gevonden...
Reply
#76
Godver meer dan een uur bezig, nog geen enkel getal. Dan de oplossing er maar bij gepakt, blijkt er een 8 vergeten in die Excel sheet 8-[
Gelukkig nog niet verder gelezen, nu nog maar eens een poging wagen.
Reply
#77
v.v. Boom Wrote:Godver meer dan een uur bezig, nog geen enkel getal. Dan de oplossing er maar bij gepakt, blijkt er een 8 vergeten in die Excel sheet 8-[
Gelukkig nog niet verder gelezen, nu nog maar eens een poging wagen.

Undecided Undecided

sorry voor het ongemak, maar ik viel hier wel even van mijn stoel.....

Bij mij is ie opgelost hoor! Hakkuh . Helaas dus wel de oplossing erbij nodig gehad op 1 cruciale doorgang die ik zelf niet kon vinden.
Reply
#78
v.v. Boom Wrote:Godver meer dan een uur bezig, nog geen enkel getal. Dan de oplossing er maar bij gepakt, blijkt er een 8 vergeten in die Excel sheet 8-[
Gelukkig nog niet verder gelezen, nu nog maar eens een poging wagen.

Dat had ik 2 posts later ook al aangegeven Smile
Overigens zag ik t gelukkig wel direct
The great old Ludwig von...
Reply
#79
Tijdens het kijken van de Masters bedacht ik een paar statistische golf hersenkrakers.

Stel: een golfer speelt 18 holes. Op elke hole heeft hij 50% kans op een par (= 0), 25% kans op een birdy (= -1) en 25% kans op een bogey (= +1).

2 makkelijke om in te komen:
A) Wat is de kans dat de golfer -18 scoort over de 18 holes? 1 op ...
B) Wat is de kans dat de golfer geen enkele birdy en bogey scoort? 1 op ...

En dan 2 breinbrekers:
C) Wat is de kans dat de golfer precies 0 (par) scoort over 18 holes?
D) Als de golfer par scoort over 18 holes, wat is dan het meest waarschijnlijke aantal birdies en bogeys dat hij maakt. En wat is de kans hierop (wetende dat hij par scoort)? *

* De kans dat hij geen enkele birdy en bogey scoort heb je berekend bij B. Ga na of het bijv. meer voor de hand ligt dat hij bijv. 1 birdy en 1 bogey scoort over de 18 holes om op par uit te komen.
Reply
#80
Is die sudoku nog ergens terug te vinden?
Don't care what people say, just follow your own way.

Hattrick: Jansoe United (503329)
Reply


Forum Jump: