The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Feyenoord - AFC Ajax
#1
Topic voor de enige echte klassieker in het mooiste voetbalstdion van Nederland mag ook in deze nagere forumjaren nooit ontbreken.

Op basis van de heenwedstrijd, de vorm van Ajax en de thuiswedstrijden van Feyenoord tegen de toppers teken ik voor een gelijkspel. Op basis van de laatste wedstrijd van Feyenoord, het feit dat we bijna nooit iets laten liggen in de Kuip en mijn Amsterdamse arrogantie vul ik toch een "2" in. Eindstand derhalve 1-3!
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
#2
Heldere, redelijk objectieve voorbeschouwing.
Niets is sterker dan dat ene woord...
Reply
#3
Feyenoord weer met de Vrij en Guidetti (denk ik), Ajax met Anitaaaaatje, zo'n Blinde, Jantje en nog iemand in de verdediging (vd Wiel en Alderweireld iig niet, Ooijer helaas niet).... ik draai het om 3-1.
Reply
#4
Ik geef ook Feyenoord het voordeel van de twijfel. Ajax draait nou niet echt lekker. Feyenoord thuis, zeker tegen topploegen en al helemaal tegen Ajakkes....tot op het bot gemotiveerd.

2-1
Ik heb een droom.
Reply
#5
Juist als je denkt dat de 1 wint, wint de ander.

1-3.
Winnen is niet alles,
maar verliezen is NIETS!!!
Reply
#6
Adder Wrote:Juist als je denkt dat de 1 wint, wint de ander.

1-3.


3-1 dus in jouw geval?
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
#7
Wedstrijd wordt gestaakt wegens spreekkoren
Zelfs hier lukt het je nog niet om top 10 te eindigen...
Reply
#8
2-2
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
#9
Zo leg ut Wrote:Zondag is het weer zover. De enige echte Nederlandse voetbalklassieker in de enige echte VoetbalTempel die ons land rijk is. Feyenoord tegen ajax.

Het zal de trouwe lezertjes waarschijnlijk al opgevallen zijn: Zo Leg Ut is eerlijk en helder over zijn voorkeuren én geeft tenminste gewoon toe dat objectief en neutraal voetbalcolumnisme niet bestaat. Voetbal is passie, emotie en dat moet vooral zo blijven.
Daarom kiezen wij, uiteraard, keihard de kant van Feyenoord. Het is niet eens een kwestie van kiezen. Het is de strijd van goed tegen kwaad. Van nuchterheid tegen arrogantie. Van passionele clubliefde tegen passieve betrokkenheid. Van opgerolde mouwen tegen blablabla. Zo is het altijd geweest, zo zal het altijd blijven.

Zet de aanvoerders van beide ploegen maar eens naast elkaar, dan weet je genoeg. Bij Feyenoord is dat Ronnie Vlaar. Iemand die tot twee keer aan toe is teruggekomen van een zware blessure, iemand die niet houdt van loze praatjes, iemand die ook het boetekleed zelf aantrekt als daar reden toe is, iemand die voorop gaat in de strijd, iemand die strijdt met open vizier. Iemand ook die snapt wat respect is. Iemand die gewoon zichzelf is.

Bij ajax is Jan Vertonghen de aanvoerder. Matennaaier bij uitstek. Vleesgeworden arrogantie, Omlaaggevallen Belg die daar ook nog trots op is. Altijd zeikend en jammerend bij de scheidsrechter. Nooit zelfkritiek, want het zijn altijd de anderen. Stiekem. Achterbaks. Gluiperig. Achter de ellebogen. Met een dronken smoel debiele liedjes zingen.
Het is maar waar je voor kiest…
Coen Moulijn en Wimpie Jansen versus Johan Cruijff en Sjaak Swart. Nuchtere bescheidenheid tegen enorme poeha. Het stoere geblokte roodwitzwart tegen de maandverbandgestreepte mietjespakjes. De monumentale Kuip versus de afzichtelijke betonbak. Het Legioen tegen succes’supporters’. Eeuwige trouw en clubliefde versus gloryhufters.

Feyenoorders snappen wat echte clubliefde betekent. Allemaal. Stuk voor stuk. Het zit in je hart. Het zit in je bloed. Het maakt ons trots. Altijd. Eeuwig. Overal. Of het nou goed gaat of kut met peren. Wij houden van die club. Wij gaan ervoor door het vuur. De gemiddelde jood laat alleen wat van zich horen als het goed gaat. Want als het niet goed gaat zijn ze héél stilletjes. Dan horen ze er opeens niet meer bij. Want zo zijn ze in het algemeen. Als het even wat minder gaat zijn de lege plekken in de Arena niet te tellen. De Kuip zit daarentegen ‘gewoon’ vol na een dramatische nederlaag. Omdat Feyenoorders juist dán willen laten zien dat ze achter de club staan. When the going gets tough, the tough get going.

Feyenoord-ajax dus. Voor Feyenoord zijn de voortekenen niet geweldig. Een waardeloze wedstrijd in Venlo. Een wellicht afwezige en zeker niet topfitte Guidetti. Vormgever El Ahmadi is er sowieso niet bij, want met Marokko bij de Africa Cup. Bovendien is de laatste thuiszege op de aartsrivaal láng geleden. Want ajax speelt bijna altijd een van zijn betere wedstrijden in de Kuip. Niet zo gek, want het moet voor die gasten natuurlijk heerlijk zijn om in een écht voetbalstadion te spelen in plaats van zo’n afzichtelijke betonbak. Een stadion met échte voetbalsfeer in plaats van een kudde trommeljosti’s.

Desondanks MOET het eindelijk maar weer eens gebeuren. Die vervelende nare club met de staart tussen de benen terug naar huis. Die blatende succes’supporters’ voor minstens een week met de bek vol tanden. De beteuterde koppen bij Studio Sport en Studio Voetbal. Het gejammer dat het de schuld was van de scheids. Huilend en jankend moeten ze terug die lelijke bus in. Bibberend van ellende. Opdat zij zullen weten dat er NIETS sterker is dan dat ene woord.
FEYENOORD!

Notworthy
Reply
#10
Calimero
Zelfs hier lukt het je nog niet om top 10 te eindigen...
Reply
#11
Wow wat een held, de man die dit gevoel van z'n hart in z'n pen en vervolgens op papier krijgt. Werkelijk elke zin klopt en de vergelijking tussen Vlaar en Vertonghen is helemaal Notworthy .
Niets is sterker dan dat ene woord...
Reply
#12
waf Wrote:
Zo leg ut Wrote:Feyenoorders snappen wat echte clubliefde betekent. Allemaal. Stuk voor stuk. Het zit in je hart. Het zit in je bloed. Het maakt ons trots. Altijd. Eeuwig. Overal. Of het nou goed gaat of kut met peren. Wij houden van die club. Wij gaan ervoor door het vuur. De gemiddelde jood laat alleen wat van zich horen als het goed gaat. Want als het niet goed gaat zijn ze héél stilletjes. Dan horen ze er opeens niet meer bij. Want zo zijn ze in het algemeen. Als het even wat minder gaat zijn de lege plekken in de Arena niet te tellen. De Kuip zit daarentegen ‘gewoon’ vol na een dramatische nederlaag. Omdat Feyenoorders juist dán willen laten zien dat ze achter de club staan. When the going gets tough, the tough get going.

Notworthy

Puke

Elke keer als ik zo'n jankverhaal van de zogenaamd hondstrouwe kakkerlakken lees, krijg ik kotsneigingen. Bij dit soort emotioneel gepiep is het soms goed om den kakkerlak eens met wat droge Joodse cijfertjes om de domme harses te slaan.

Voor de kakkerlak die kan lezen: zie onderstaand. Nu weer een paar jaar je bek houden over je lekkere kluppie. Ga maar weer het maasgebouw bestormen met je zogenaamde clubliefde.

:-& Jankers.

Geen uitslagen, alleen toeschouwersaantallen

Het Feyenoord-legioen blijkt helemaal niet zo trouw te zijn in het bezoeken van de Kuip. Sterker nog: er is een duidelijk patroon te zien in de ontwikkeling per jaar. Hoe eerder in het seizoen het aantal toeschouwers per wedstrijd daalde, hoe lager de Rotterdammers eindigden op de ranglijst. Als er heel laat in het seizoen een daling was, eindigde Feyenoord rond de derde plaats. En als tot aan het einde van het jaar de Kuip vol was, werd Feyenoord eerste of tweede. Maar wanneer vroeg in het seizoen de mensen thuis bleven, ging het sportief beroerd.

Nogmaals: ik noteerde alleen de bezoekersaantallen per wedstrijd en niet de uitslag hiervan. Zo kon ik dus niet weten hoe Feyenoord het sportief deed. Toch kon ik per jaar voorspellen waar de Rotterdammers als hoeveelste zouden eindigen. Als de Kuip altijd zou zijn uitverkocht, had ik dit patroon nooit kunnen zien. Hierbij beperk ik me overigens tot de jaren van het betaalde voetbal, vanaf 1956. Toen werd één landelijke professionele competitie ingevoerd.

Goed, in dat jaar waren er tot half mei altijd wel dertig- tot vijftigduizend mensen in de Kuip. Drie thuiswedstrijden voor het einde van het seizoen, 2 juni, waren er opeens nog maar 16.000 toeschouwers over voor het duel tegen FC Amsterdam. Feyenoord werd vijfde op de ranglijst.

Het volgende seizoen telde per wedstrijd 4.000 minder dan in de voorgaande editie en er waren op het laatst nog maar 12.000 plaatsen bezet. Toen werd de club slechts tiende.

Het eerste echt succesvolle seizoen voor Feyenoord was 1959-1960, toen de club tot op het laatst toe kans maakte op de titel. In dat jaar daalde het toeschouwersaantal dan ook bijna nooit tot onder de 30.000, met als klapper de topper tegen Ajax met 63.790 belangstellenden. Omdat het zo lang spannend bleef in de competitie, was de Kuip het hele jaar vol. Feyenoord eindigde als tweede met precies evenveel punten als Ajax, maar met een slechter doelsaldo.

Het volgende jaar werd Feyenoord voor de eerste keer sinds 1940 Nederlands kampioen, net zoals in 1962. Tot aan het einde toe trok de Kuip een duizelingwekkend hoog aantal toeschouwers en was er nergens in het seizoen een ''knak''. Iedereen wilde erbij zijn dat ''hun'' club weer de beste van het land was.

Het is nu niet de bedoeling alle seizoenen zo door te vlooien, jullie dood te gooien met cijfertjes, om tot vervelens toe het aantal toeschouwers te koppelen aan het resultaat. Wel is het nog leuk om het hoogtepunt en de dalen uit de clubgeschiedenis nader te bekijken.

De Gouden Eeuw van Feyenoord begon met het landskampioenschap in 1969 en de Wereldbeker het jaar later. In het jaar 1968-1969 keken per competitieduel meer mensen dan ooit daarvoor: een gemiddelde van 47.248. Hoge bezoekersaantallen van het begin tot het einde doen voor een buitenstaander vermoeden dat het een uitzinnig jaar moet zijn geweest in Rotterdam-Zuid.

In het volgende seizoen daalde het gemiddelde licht, maar de thuiswedstrijden voor de Europa Cup 1 maakten een hoop goed. Daarbij had Feyenoord ook nog eens het voordeel dat beide wedstrijden in de eerste ronde tegen K.R. Reykjavik in eigen huis werden gespeeld. Ruim twee en een half miljoen mensen in totaal passeerden in die twee jaren de toegangspoorten om de verrichtingen van de ploeg van Ernst Happel te volgen. Het zijn waanzinnige cijfers.Nog enkele superjaren volgden, met daarin een nationale titel en de UEFA-Cup van 1974. Toen sloeg het verval echter dramatisch toe, was de Gouden Eeuw voorbij. Het kwakkelde in Rotterdam-Zuid, in de Kuip. Waar tien jaar daarvoor ruim 40.000 mensen per keer kwamen kijken, waren dat er in 1977-1978 nog maar 18.783 - nog niet eens de helft!

De laatste drie thuiswedstrijden dat jaar waren een ramp: bij elkaar opgeteld 20.000 mensen, iets meer dan de helft van Feyenoord-Ajax dat seizoen. Nooit waren dat jaar veel mensen op komen dagen, dus er was zelfs geen sprake van de ''knak'' naar beneden. Feyenoord werd dat jaar slechts tiende... Als Willem van Hanegem niet met AZ''67 naar Rotterdam was gekomen, was het zelfs nog erger geweest.


In 1978 bleef de Kuip opvallend leeg, totdat Bob Dylan langskwam en 50.000 mensen trok. Het Polygoon Hollands Nieuws was erbij. Kijken!


Hoe zwaar de aanhangers in die dagen hebben geleden is te zien aan het opmerkelijk hoge bezoekersaantal toen AZ''67 op bezoek kwam. Op 13 maart 1977 zaten er plots ruim 25.000 mensen op de tribune om te kijken naar Willem van Hanegem, die sinds juni 1976 in dienst was van de ploeg uit Alkmaar. De drie thuiswedstrijden daarvoor trokken ieder op zich een kleine 20.000 mensen. De Feyenoord-supporters kwamen niet voor hun eigen ploeg, maar voor het bezoekende AZ''67! Hoezo volgt Het Legioen altijd trouw Feyenoord?

De nieuwe ploeg van Van Hanegem won met 0-2, maar De Kromme weigerde dit openlijk te vieren. Zijn ploeggenoten wilden hem op de schouders nemen om zo door de Kuip te lopen. Maar Van Hanegem ging op de grond liggen om de Feyenoord-supporters dit te besparen. Niemand beter dan deze super-Feyenoorder wist dat dit te hard zou aankomen in die donkere dagen.

Het volgende jaar waren er zelfs 46.833 toeschouwers bij Feyenoord-AZ''67. Nogmaals: kon Feyenoord een zwaardere motie van wantrouwen krijgen als Het Legioen afkomt op een speler van een andere ploeg?

Eind jaren zeventig ging het dus ernstig mis in de Kuip, maar in 1988 was de toestand ronduit kritiek. Op 19 april 1989 waren er 2.590 mensen - geen typfout: nog niet eens 3.000! - bij Feyenoord - Utrecht. De bezoekersaantallen in die jaren waren ronduit dramatisch en het leek bijna of de Kuip doodziek was. Sterker: het executievonnis leek al getekend te zijn.

Het Rotterdams Nieuwsblad maakte twee maanden daarvoor namelijk melding van de dreigende sloop van het Stadion. Net als in de Tweede Wereldoorlog dreigde de voetbaltempel te moeten verdwijnen, maar ook dit keer werd het voorkomen. Nog steeds staat de Kuip als het hart van de Feyenoorders in Rotterdam-Zuid, als een voetbalkerk die niet altijd even trouw werd bezocht door zijn aanhangers.

Rotterdamse gastvrijheid

Het mag nu dus duidelijk zijn geworden dat de Kuip niet altijd even trouw is bezocht door de Feyenoord-supporters. We weten dit nu dankzij Feyenoorders in hart en nieren: Bert en Ted Heesakker. Op zijn sterfdag, 26 april 1995, fluisterde Bert Heesakker me in dat ik in Amsterdam moest afstuderen op zijn geliefde club. Op de volgende sterfdag in deze familie, vorige week zaterdag, fluisterde zoon Ted Heesakker me in om dit artikel op het Weblog te plaatsten.

Tussen het eerste deel van deze serie en deze zin hebben vrienden en familie van Ted Heesakker afscheid van hem genomen met een uitvaart. Mijn gedachten waren daarom veel bij deze bijzondere Feyenoord-familie. Deze artikelenserie is ter nagedachtenis aan deze twee, omdat zonder hun ik dit nooit had kunnen schrijven. En omdat ik Ted Heesakker nog heb mee mogen maken en onder de indruk was van zijn Rotterdamse gastvrijheid.
Reply
#13
Hij komt even met een heel verhaal vol met toeschouwersaantallen van 1956 tot 1989. Undecided
Niets is sterker dan dat ene woord...
Reply
#14
centre court Wrote:Hij komt even met een heel verhaal vol met toeschouwersaantallen van 1956 tot 1989. Undecided

<!-- m --><a class="postlink" href="http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a7/Feyenoord_bezoekersaantallen.png">http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... tallen.png</a><!-- m -->

<!-- m --><a class="postlink" href="http://nl.wikipedia.org/wiki/AFC_Ajax#Gemiddeld_toeschouwersaantal_1988-2011">http://nl.wikipedia.org/wiki/AFC_Ajax#G ... _1988-2011</a><!-- m -->

Ziehier, op z'n minst vergelijkbaar sinds eind jaren '80: dikke stijging en daarna weinig schommelingen bij beide clubs. Niet gek verder dat na een succesperiode meer mensen een scc kopen, gloryhunters heb je nu eenmaal overal en dus ook in rotterdan. Kijk maar naar de stijging in de toeschouwersaantallen sinds eind jaren '80, kwam ook door EK (denk ik) maar vooral doordat zowel Ajax als fnooit beter ging voetballen! Toen fnooit eind jaren '90 en begin jaren 2000 echt gingen knallen (steeds om de titel spelen, uefa cup etc.) kwam er ook echt veel man op af. Dat is nu eenmaal een wet van meden en persie (gne): mensen kijken liever naar redelijk mooi voetbal, met een dikke overwinning incl. een vrije trap van van dooihonk dan naar thuis verliezen van (ik noem maar wat) fc den bosch, de 8e plaats en rood voor een charge van ruud maarnieheus.

Hoe dan ook, het gaat me om het gelul dat bij Ajax iedereen wegblijft als het slecht gaat en bij feinooit iedereen blijft. Dat is dus een lulverhaal, ik erger me er wezenloos aan dat mensen dat werkelijk geloven en daar van die onzinnige stukjes over schrijven, en fc kakkerlak moet es lekker kappen met die kutmythe.

Dus.
Reply
#15
Lijkt mij heerlijk om Feyenoord supporter te zijn. Je kan altijd ongegeneerd roepen dat het niet om de resultaten gaat (die er toevalllig of niet ook nooit zijn) maar puur om clubliefde. Laat morgen die clubliefde dan maar weer zien met z'n alle en zing net zo hard bij de 1-0 als bij de 1-4!
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
#16
Feli Feyenoorders! 1-1 natuurlijk een schande (de term Suarez is hier van toepassing op Guidetti, wat een schwalbe) maar verder een verdiende zege.
Ben ik bij de 2-1 de enige die hinderlijk buitenspel van Martins-Indi zag?
Geniet van deze historische overwinning.
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
#17
Komt vast nog wel een DVD van
Regels zijn er om...tussendoor te lezen...
Reply
#18
Bumme Wrote:Feli Feyenoorders! 1-1 natuurlijk een schande (de term Suarez is hier van toepassing op Guidetti, wat een schwalbe) maar verder een verdiende zege.
Ben ik bij de 2-1 de enige die hinderlijk buitenspel van Martins-Indi zag?
Geniet van deze historische overwinning.

De teleurstelling en afgunst druipt er vanaf, het Calimero gehalte is hoog. Heerlijk!

Wat een toekomst hebben we voor de boeg. Vandaag weer een piepjong elftal, grotendeels eigen jeugd. Een 19 jarige levende legende in de spits, een persoonlijkheid die speelt alsof hij al 4x de CL heeft gewonnen.

Maar de ''grootste'' held is toch wel Jordy Clasie. Notworthy
Niets is sterker dan dat ene woord...
Reply
#19
Komt bij dat de figuranten van vanmiddag zowel buiten als op het veld doodziek zijn. Bestuurlijke chaos, 2 kampen in één club, een sportief grotendeels failliet elftal.

Enne Greg... wie is nou de baas in Rotterdam?
Niets is sterker dan dat ene woord...
Reply
#20
centre court Wrote:
Bumme Wrote:Feli Feyenoorders! 1-1 natuurlijk een schande (de term Suarez is hier van toepassing op Guidetti, wat een schwalbe) maar verder een verdiende zege.
Ben ik bij de 2-1 de enige die hinderlijk buitenspel van Martins-Indi zag?
Geniet van deze historische overwinning.

De teleurstelling en afgunst druipt er vanaf, het Calimero gehalte is hoog. Heerlijk!

Wat een toekomst hebben we voor de boeg. Vandaag weer een piepjong elftal, grotendeels eigen jeugd. Een 19 jarige levende legende in de spits, een persoonlijkheid die speelt alsof hij al 4x de CL heeft gewonnen.

Maar de ''grootste'' held is toch wel Jordy Clasie. Notworthy

Felicitatie is oprecht, op basis van hele wedstrijd gewoon dik verdiend.
Natuurlijk is de pingel het keerpunt. Als deze in Amsterdams voordeel was gegeven was dit forum te klein geweest om alle complotten en KNJB beweringen te kunnen hosten. Heeft helemaal niets met Calimero te maken, ik piep niet, ik neem slechts waar.

Zal wel de schrik van deze uitslag zijn dat je zo reageert, neem ik je niet kwalijk hoor.

Clasie inderdaad erg sterk, zit een goede kop op ook. Guidetti is leuk maar slechts een passant, jullie hebben al geluk als hij na woensdag nog in Rotterdam speelt............
Zou me verder nog geen illussies maken, tegen Ajax willen ze wel maar vorige week werd er van VVV verloren en zondag tegen NEC moet ik het ook nog maar zien.

Afgunst heb ik niet tegen Feyenoord (wel tegen PSV) , nooit gehad ook.
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
#21
Ach laat die gasten toch, Ze winnen 1x in 6 jaar van die joden. Laat ze blij zijn
Zelfs hier lukt het je nog niet om top 10 te eindigen...
Reply
#22
Bumme Wrote:
centre court Wrote:
Bumme Wrote:Feli Feyenoorders! 1-1 natuurlijk een schande (de term Suarez is hier van toepassing op Guidetti, wat een schwalbe) maar verder een verdiende zege.
Ben ik bij de 2-1 de enige die hinderlijk buitenspel van Martins-Indi zag?
Geniet van deze historische overwinning.

De teleurstelling en afgunst druipt er vanaf, het Calimero gehalte is hoog. Heerlijk!

Wat een toekomst hebben we voor de boeg. Vandaag weer een piepjong elftal, grotendeels eigen jeugd. Een 19 jarige levende legende in de spits, een persoonlijkheid die speelt alsof hij al 4x de CL heeft gewonnen.

Maar de ''grootste'' held is toch wel Jordy Clasie. Notworthy

Felicitatie is oprecht, op basis van hele wedstrijd gewoon dik verdiend.
Natuurlijk is de pingel het keerpunt. Als deze in Amsterdams voordeel was gegeven was dit forum te klein geweest om alle complotten en KNJB beweringen te kunnen hosten. Heeft helemaal niets met Calimero te maken, ik piep niet, ik neem slechts waar.

Zal wel de schrik van deze uitslag zijn dat je zo reageert, neem ik je niet kwalijk hoor.

Clasie inderdaad erg sterk, zit een goede kop op ook. Guidetti is leuk maar slechts een passant, jullie hebben al geluk als hij na woensdag nog in Rotterdam speelt............
Zou me verder nog geen illussies maken, tegen Ajax willen ze wel maar vorige week werd er van VVV verloren en zondag tegen NEC moet ik het ook nog maar zien.

Afgunst heb ik niet tegen Feyenoord (wel tegen PSV) , nooit gehad ook.

IK dacht dat je altijd een hekel had aan PSV, maar het siert je dat je toegeeft dat je jaloers bent. :cheers:
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
#23
Clasie echt? Die heeft meer op de grond lopen janken dan dat ie heeft lopen voetballen.

Maar goed verder terechte overwinning, ajax toont maar weer eens aan hoe zwak de verdediging is op dit moment. Helemaal Daley Blind bewijst wekelijks weer wat een drama het is en Anita probeert hem daar zo goed mogelijk bij te helpen.
Reply
#24
Flixieluv Wrote:
centre court Wrote:Hij komt even met een heel verhaal vol met toeschouwersaantallen van 1956 tot 1989. Undecided

<!-- m --><a class="postlink" href="http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a7/Feyenoord_bezoekersaantallen.png">http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... tallen.png</a><!-- m -->

<!-- m --><a class="postlink" href="http://nl.wikipedia.org/wiki/AFC_Ajax#Gemiddeld_toeschouwersaantal_1988-2011">http://nl.wikipedia.org/wiki/AFC_Ajax#G ... _1988-2011</a><!-- m -->

Ziehier, op z'n minst vergelijkbaar sinds eind jaren '80: dikke stijging en daarna weinig schommelingen bij beide clubs. Niet gek verder dat na een succesperiode meer mensen een scc kopen, gloryhunters heb je nu eenmaal overal en dus ook in rotterdan. Kijk maar naar de stijging in de toeschouwersaantallen sinds eind jaren '80, kwam ook door EK (denk ik) maar vooral doordat zowel Ajax als fnooit beter ging voetballen! Toen fnooit eind jaren '90 en begin jaren 2000 echt gingen knallen (steeds om de titel spelen, uefa cup etc.) kwam er ook echt veel man op af. Dat is nu eenmaal een wet van meden en persie (gne): mensen kijken liever naar redelijk mooi voetbal, met een dikke overwinning incl. een vrije trap van van dooihonk dan naar thuis verliezen van (ik noem maar wat) fc den bosch, de 8e plaats en rood voor een charge van ruud maarnieheus.

Hoe dan ook, het gaat me om het gelul dat bij Ajax iedereen wegblijft als het slecht gaat en bij feinooit iedereen blijft. Dat is dus een lulverhaal, ik erger me er wezenloos aan dat mensen dat werkelijk geloven en daar van die onzinnige stukjes over schrijven, en fc kakkerlak moet es lekker kappen met die kutmythe.

Dus.

wat wil je hier nou in godsnaam mee zeggen? het is gvd al jaren zo dat ze in de aarsrena niet de werkelijk aanwezige toeschouwers tellen, maar het aantal scc- ers standaar opschrijven als kijkersaantal. feyenoord telt tenminste nog de supporters die aanwezig zijn en geeft dat eerlijk door. en wie heeft ooit ontkend dat er meer supporters zitten als het goed of beter gaat? heb je daar werkelijk zo'n suf onderzoek voor nodig? ik heb in de jaren 80 in de kuip gezeten met 15.000 man per wedstrijd. maar dat was in die tijd best veel, kan ik je zeggen. de meer was in die tijd lang niet altijd uitverkocht, en toen ze in 95 de cl wonnen was ineens iedereen ajakkessupporter en wilde al het klapvee uit de provinicie (of uit belgie) naar de arena.

wil je nou tussen je gekots door werkelijk beweren dat we in de kuip net zulke gloryhunters zijn dan in de aarsrena? ik heb altijd gezegd dat er ook bij feyenoord gloryhunters komen, maar dat er lang niet zoveel zijn als bij ajakkes. ik heb ook altijd gezegd dat er wel degelijk 'ekte' ajakkassieden zijn. toch kunnen die niet voor welke sfeer dan ook zorgen in een stadion. ze kunnen een wedstrijd niet keren. echt, je moet met andere (niet of net zo slecht te bewijzen) stellingen komen. zoals: als ajakkes het zo slecht zou doen als feyenoord, zou de helft van de aarsrena nog niet eens gevuld zijn. daar onderzoek naar doen zou beter zijn.

ga nou maar weer lekker naar kv mechelen. FU
Reply
#25
Mac Wrote:Clasie echt? Die heeft meer op de grond lopen janken dan dat ie heeft lopen voetballen.

Maar goed verder terechte overwinning, ajax toont maar weer eens aan hoe zwak de verdediging is op dit moment. Helemaal Daley Blind bewijst wekelijks weer wat een drama het is en Anita probeert hem daar zo goed mogelijk bij te helpen.

voor mij was clasie de man van de wedstrijd. verschrikkelijk goed gevoetbald en een terecht staande ovatie bij zijn wissel.

die pingel was wat mij betreft geen pingel. het was ook geen schwalbe uiteraard, hoewel andere gekleurde brillen hierboven weer anders willen doen geloven. ik begreep bij het zien van de beelden wel dat kuipers hem gaf omdat hij achter de situatie stond, dan kon je niet goed zien of vertongen de bal raakte.

en als ajakkes een onterechte pingel tegen krijgt, gaat de media direct in de rust verhaal halen bij de scheidsrechter. oh nee, het was opeens vantevoren afgesproken... maar het ergste van allemaal is natuurlijk wel de opperhuilebalk jan vertongen: we hadden van te voren de scheids al laten weten dat hij op moest letten op guidetti. wat een schande man, of zei hij dat ook altijd als hij samen met sneuarez het veld opstapte?
Reply
#26
Dat vertonghen verhaal was idd te triest voor woorden...

Ik heb gisteren een leuke pot gezien, maar dat niveau. Ongelooflijk. Als ze dit in het buitenland zien, moeten ze hard lachen, denk ik.
Blind was weer ouderwets... Leek af en toe wel dat ik naar slechte komedy zat te kijken ipv een voetbalwedstrijd.

En over die pingel... turlijk gaat Guidetti wel voor de pingel. Wellicht niet fair, maar in deze situatie wel slim. We hebben ze gekker gezien!
We can't, can not get, we can not get enough!!
Reply
#27
Ekslem Wrote:Als ze dit in het buitenland zien, moeten ze hard lachen, denk ik.

ze vonden het hartstikke mooi man!

Quote:Tussen de tienduizenden uitzinnige Feyenoorders had zondagmiddag tijdens Feyenoord tegen Ajax ook een delegatie van Manchester City een plaatsje gevonden in De Kuip. De Engelsen stootten elkaar in de rust vol verbazing aan. ‘Brian Marwood vond de sfeer ongelofelijk’, zei Martin van Geel daags na de glansrijk gewonnen Klassieker. Marwood is de Football Administration Officer van de Europese grootmacht. ‘Vergelijkbaar met de FA Cup-finale in Engeland, zei hij.’


Naast Marwood was ook Patrick Vieira, zijn rechterhand bij The Citizens, afgereisd naar Rotterdam-Zuid. Beiden zijn door hun jarenlange ervaring in het topvoetbal veel gewend, maar waren aangenaam verrast door de atmosfeer in De Kuip. ‘Ze waren vol lof’, zei Van Geel. ‘Over de ambiance, de wedstrijd, de gastvrijheid. Dat zijn leuke dingen om te horen.’

Marwood was in De Kuip om de verrichtingen van John Guidetti te aanschouwen, de door City aan Feyenoord verhuurde aanvaller. Hij kreeg waar voor zijn geld, want de Zweedse aanvaller groeide met drie doelpunten uit tot held van de middag. ‘Marwood benadrukte nog maar eens bijzonder tevreden te zijn over de begeleiding en ontwikkeling van John’, besloot technisch directeur Van Geel. ‘Hij was erg positief, maar het was dan ook een geweldige voetbalmiddag. John blijft dit seizoen bij Feyenoord spelen en dat is hartstikke mooi natuurlijk.’

en het niveau was idd niet altijd even denderend, maar zulke wedstrijden worden in de premier league ook gespeeld. en ik heb de eerste helft van psv-vitesse gezien, dat was ook niet om aan te gluren. dat bedoel ik niet als jij-bak, maar dat je als niet supporter toch echt anders naar zo'n pot kijkt.


Quote:En over die pingel... turlijk gaat Guidetti wel voor de pingel. Wellicht niet fair, maar in deze situatie wel slim. We hebben ze gekker gezien!

hij gaat wel voor de pingel denk ik, maar hij wordt gewoon geraakt. ik weet niet of hij had kunnen blijven staan.
Reply
#28
Zo, alle klanten en collega's met een voorkeur voor Feyenoord al aan de lijn gehad. Leuk dat ze me allemaal op de maandagmorgen gaan bellen, had ik wel verdiend vonden ze (en een beetje gelijk hebben ze ook wel...........).

@Bredanaar; hekel en afgunst liggen vrij dicht bij elkaar. Bedoel met afgunst vooral dat ik ze niets gun (op een faillisement na dan). Aan de club PSV heb ik echt een hekel, afzonderlijke (ex) spelers, trainers en fans kan ik wel waarderen.
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply
#29
Bumme Wrote:Zo, alle klanten en collega's met een voorkeur voor Feyenoord al aan de lijn gehad. Leuk dat ze me allemaal op de maandagmorgen gaan bellen, had ik wel verdiend vonden ze (en een beetje gelijk hebben ze ook wel...........).

@Bredanaar; hekel en afgunst liggen vrij dicht bij elkaar. Bedoel met afgunst vooral dat ik ze niets gun (op een faillisement na dan). Aan de club PSV heb ik echt een hekel, afzonderlijke (ex) spelers, trainers en fans kan ik wel waarderen.

Zeg dan gewoon dat je 'afkeer' in je gedachten had toen je dit schreef. Of is het te moeilijk om dat toe te geven? 'Afgunst' en 'hekel' zijn 2 totaal verschillende begrippen, de enige overeenkomst is dat het beide gevoelens zijn. Afgunst betekent niets anders dan jaloezie.
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Reply
#30
Afkeer is inderdaad het juiste woord! Ben verre van jaloers op PSV.
[b]"Niets is geheel waar, en zelfs dat niet".[/b]
Reply


Forum Jump: