The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Advies gevraagd
#1
aan de techneuten onder jullie. Ik denk erover een simpele mediaspeler te kopen om films en tv-series op mijn tv te bekijken. Mijn eisen zijn:
Hij kan alle videoformaten afspelen.
Hij heeft een composietuitgang, ik zit nog met een oude beeldbuis zonder hdmi en componentingang.
Er moet een externe HD van 1Tb op aan te sluiten zijn.
De afstandsbediening moet liefst een beetje degelijk zijn en goed werken, liever niet zo eentje die je bij wijze van spreken in het apparaat moet stoppen om een reactie te krijgen.

Ik heb geen netwerk, dus hij hoeft daarvoor geen voorziening te hebben.

Ik heb een beetje gezocht en kom uit op de Asus O!Play HD Mini, 7 tientjes bij Mycom, een winkel waar ik regelmatig langskom, dus dat is lekker makkelijk.
Heeft iemand hiermee ervaring, of heeft iemand een suggestie voor een alternatief in dezelfde prijsklasse?

Verder heb ik nog een vraag over het geluid. Als ik muziek in wav of flac via een dergelijk apparaat of van een pc afspeel via mijn 'ouderwetse' audioversterker, wat is dan de kwaliteit van het geluid in vergelijking met een cd op een goede cd-speler? En wat bepaalt die kwaliteit eigenlijk? is dat de d/a converter, of is er nog meer elektronica die invloed heeft?
Dank u.
May The Schwartz Be With You
Reply
#2
ik ken de O!Play HD Mini niet dus daar kan ik weinig over zeggen. Volgens mij verschillen de meeste spelers in de prijsklasse niet zoveel van elkaar.

Het kwaliteitsniveau is afhankelijk van de kwaliteit van de wav/flac (wat meestal een lossless formaat is en dus even goed moet zijn als de kwaliteit van de cd). Het signaal wordt vervolgens namelijk digitaal doorgestuurd naar je versterker, op dezelfde manier als het signaal van de cd speler naar je versterker gaat waarschijnlijk. Geloof niet in al die bullshit over digitale dure kabels, dat is namelijk onzin. Als informatie digitaal wordt verstuurd maakt de kwaliteit van een kabel niet veel uit, hij moet goed genoeg zijn om alle 1'tjes en 0'tjes door te sturen en that's it.
Reply
#3
Dank, Mac, dat van die digitale kabels heb ik altijd al gedacht, met analoge kabels ligt het denk ik anders omdat je dan met afscherming tegen storing, impedantie en overgangsweerstand bij de contacten te maken hebt. Maar het geluid van een cd-speler gaat toch niet digitaal naar mijn versterker, dat wordt toch eerst weer in analoog omgezet, of zie ik dat verkeerd? En dan vraag ik me af wat er na die omzetting met het analoge signaal in de cd-speler gebeurt voordat het mijn versterker ingaat. En hoe dat kwalitatief zit in vergelijking met een pc waar je software zoals bijv. windows media player gebruikt plus de elektronica in de pc/geluidskaart. Maar misschien is dit theoretisch geneuzel en maakt het in de praktijk niets uit.
Dan heb ik misschien nog een tip.Als ik wel eens een cd rip, gebruik ik Isobuster om de tracks te extraheren naar wav, en daarna eventueel te branden met bv Nero. Ik heb dat eens vergeleken met het veelgeroemde EAC, en de bestanden die ik kreeg waren tot op het laatse bitje exact even groot. Misschien zegt dat niet alles, maar het werkt met Isobuster een stuk makkelijker. Bovendien kreeg ik het branden met EAC niet aan de praat als ik me goed herinner, het is al weer een tijdje terug.
May The Schwartz Be With You
Reply
#4
Klopt analoge kabels heb je veel meer kwaliteitsverschil en kan het veel meer voordeel halen uit duurderde kabels.

Ik weet eerlijk gezegd niet zeker of een cd speler helemaal analoog werkt. Ik vermoed dat dit aan je cd speler ligt. Het uitlezen is zeker weten digitaal maar ik denk dat het afhankelijk is van je speler of die dit signaal vervolgens digitaal of analoog doorstuurt.

Geluidskaart heeft over het algemeen niet heel veel invloed. Natuurlijk moet je niet de goedkoopste nemen maar een van 40 euro voldoet meestal meer dan genoeg. Software heeft echt 0 invloed, enige wat natuurlijk wel invloed heeft zijn je instellingen. Veel software (en soms ook de software die hoort bij je geluidskaart) hebben mixers die het geluid kunnen beinvloeden.

Kun je niet meer gewoon in windows verkenner naar de cd gaan? Vroeger zag je dan gewoon de .wav files en kon je die kopieren naar je harde schijf. Maar eerlijk gezegd heb ik dit al jaren niet meer gedaan.
Reply
#5
Ik heb bij een cd in Windows verkenner nooit anders gezien dan files die als type-aanduiding 'Cd-nummer' of 'cda' hebben en 1Kb groot zouden zijn. Het zijn een soort snelkoppelingen geloof ik. Bij een dvd kan je in Windows verkenner wel alle bestanden zien en kopiƫren naar je harde schijf als er geen beveiliging op zit. Er is overigens zoals je waarschijnlijk wel weet genoeg software beschikbaar om die beveiliging te omzeilen/verwijderen.
Ik heb op een oude pc alleen nog maar muziek staan, bij voorkeur in wav of flac, maar bij gebrek aan alternatief ook wel mp3. Deze pc is op mijn versterker aangesloten om als een soort jukebox te fungeren, er zit een soundblaster in, ik neem aan dat die wel goed genoeg is, het klinkt wel goed in elk geval.
May The Schwartz Be With You
Reply


Forum Jump: