The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




FTM 2013
#1
Allen,

De laatste wedstrijd van het seizoen is as we speak bezig met de 5e wedstrijd in de davis cup finale. Een zeer enerverend seizoen waarin Federer eerst de troon leek te pakken maar Djokovic in de tweede helft van het seizoen zeer knap terugkwam. Ook Murray lijkt een doorbraak beleefd te hebben met zijn OS winst en de winst op de US Open. Voor volgend seizoen wordt het dus zeer spannend om te zien wie de macht gaat pakken, zeker als Nadal weer volledig fit zal zijn. Des te meer keuzes weer voor FTM.

Ook voor FTM was het een zeer succesvol seizoen. Na de meer commerciële aanpak ging het deelnemersaantal omhoog van 100 naar ruim 450 dit seizoen. Buurs wist echter ondanks alle nieuwe deelnemers wederom de winst te pakken. Nieuwkomer Atlanta wist nog wel heel dichtbij te komen maar moest toch genoegen nemen met de 2e plek. Ad Wim en Andre wisten de laatste 2 prijzen te pakken door respectievelijk de 3e plek en het medailleklassement te winnen.

Prijzen 2013
De samenwerking met tennisplanet.nl voor de prijzen wierp dus z'n vruchten af voor het deelnemersaantal. We hopen deze stijging volgend seizoen dan ook voort te zetten met hopelijk nog meer (en vooral meer fantieke) deelnemers. Dit jaar pakken we het echter wel anders aan en de samenwerking met tennisplanet.nl zal dan ook stoppen. Dit betekent echter niet dat we geen prijzen zullen hebben volgend jaar voor de toppers. Volgend jaar zullen we alleen nog maar cashprijzen gaan uitdelen.

Hoe gaan jullie dat betalen dan?
Er gaat nu een heel eng woord aankomen maar schrik niet meteen want er komen alternatieven. Een deel van de prijzen zal namelijk gefinancierd worden door reclame op de site. Om jullie meteen gerust te stellen: er komt ook een manier om die reclame uit te zetten. Wellicht heeft een enkeling het al gemerkt, maar er is dit jaar geen forum supporter geweest en dat komt door dit plan. Forum supporter zal namelijk omgezet worden in FTM Supporter. FTM Supporters krijgen de mogelijkheid om de reclame op de site uit te schakelen.

Wa kost da?
De prijs van FTM Supporter gaat wel iets omhoog, namelijk van 5 euro naar 7,50. Hiervan gaat echter 70% direct naar de prijzenpot. Ook van het geld dat binnenkomt via de reclamebanners (google ads worden dat trouwens) zal 70% direct naar de prijzenpot gaan. Betalen kan gewoon via een overboeking en ik ben nog aan het kijken of paypal ook een optie is (iDeal in ieder geval niet voorlopig,te duur)

Hoe weten we dan wat de prijzen zijn?
De definitieve prijzen zullen inderdaad pas aan het eind van het seizoen bekend zijn. Omdat ik me realiseer dat dit niet direct aantrekkelijk is voor toekomstige deelnemers ga ik een gegarandeerde prijzenpot instellen van €300,- en verdeeld op de volgende manier:
1e plek: 70 euro
2e plek: 50 euro
3e plek: 30 euro
Winnaar MK: 50 euro
Winnaars GS: 25 euro
De prijzen van de GS winnaars zullen vast blijven staan en de prijzen van 1e/2e/3e/MK zullen verhoogd worden als het bedrag van 300€ overschreden wordt. Mocht het bedrag ruim overschreden worden zal er ook een prijs voor de 4e plek bij komen (ik zal een tabel met de percentages en de bedragen waarop er een 4e/5e/... plek bijkomt op de site zetten)

Zijn er verder nog veranderingen?
Jazeker! Het hele jaar heb ik hard gewerkt aan de nieuwe site. Allereerst is er een nieuw design die iets meer ruimte biedt voor de daadwerkelijke content. Ook is er geen vaste header meer waardoor de ondersteuning voor mobiele apparaten een stuk verbeterd is. Verder zijn er vele optimalisaties doorgevoerd waardoor het gebruiksgemak verbeterd is. Er zijn een paar kleine features bij gekomen maar aangezien FTM al redelijk featurecompleet is viel daar weinig winst in te behalen.

Ook zal er een verandering komen in de sluitingstijden van de database. Aangezien de sluitingstijden op dit moment redelijk vaak veranderen door het jaar heen is er besloten om vanaf volgend seizoen slechts 2 sluitingstijden te hanteren: Maandagavond 22 uur voor alle normale en TMS toernooien en zondagavond 22 uur voor alle Grand slam toernooien. Dit zal ervoor zorgen dat de sluitingstijden duidelijker worden waardoor minder mensen een week zullen missen en de mensen gemotiveerder blijven.

Ook zijn er uiteraard weer wat verbeteringen doorgevoerd voor de admins zodat deze minder tijd kwijt zullen zijn aan het opzetten van nieuwe toernooien.

De organisatie zal trouwens volgend seizoen een gewaardeerd lid verliezen in de vorm van Centre Court die wegens tijdsgebrek helaas volgend seizoen het spel alleen als deelnemer zal spelen. We willen hem uiteraard bedanken voor z'n werk het afgelopen seizoen! We zijn nog even aan het bedenken of we een vervanger nodig gaan hebben.

Dat was het wel zo'n beetje voor volgend seizoen. Ik hoop dat iedereen beetje enthousiast is en er weer zin in heeft. Wij in ieder geval wel![/size]
Reply
#2
Ziet er prima uit Mac. Alleen het verhaal van de deadline bij een TMS vind ik waardeloos. Maar goed : heb al weer zin in volgend jaar. Over 2 weken komt overigens de LTM info (na de challenger finals)
Zelfs hier lukt het je nog niet om top 10 te eindigen...
Reply
#3
Klinkt allemaal goed, mac.

Wel een paar vraagjes. Ik zou het zeer jammer vinden als de deadline van alle TMSs naar maandag 22 uur zou gaan. Imo worden weken dan een stuk interessant ten tijde van bijvoorbeeld het Europese gravel. Ten tweede zit je altijd nog met IW en Miami waar je dan toch nog een afwijkende deadline hebt.
Kunnen we niet in samenspraak met elkaar de komende weken een goed deadlineschema opstellen?
En het communiceren via de mail werkt toch prima. Volgens mij is het aantal incidenten dit jaar op een hand te tellen.

Ten tweede dat over ftm supporter. Betekent dat dat alleen de ftm-deelnemers voor de forumkosten opdraaien en het voetbalforum niet?
Dat zou volgens mij niet eeerlijk zijn en ik vraag me af of je dan uitkomt.
Tevens lijkt het er nu op dat de forummers de prijzenpot spekken die iedereen vervolgens kan winnen.
Maar wellicht lees ik het verkeerd.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#4
Hier sluit ik bij mij aan.

Vooral de deadlines van de TMS (IW en Miami) gaan een probleem vormen.
Wellicht deadline voor GS en TMS op zondag 22 uur (behalve IW en Miami).
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply
#5
IW en Miami zijn juist de deadlines waar ik me het minst zorgen over maak. Uiteraard zullen die geen deadline hebben op maandag 22 uur maar op woensdag/donderdag 22 uur. Het gaat er gewoon om dat er veel meer regelmaat in de tijd van de deadlines komt. Jullie hebben misschien een handvol incidenten gezien maar ik heb er een stuk meer gezien. Niet iedereen komt op het forum natuurlijk.

TMS ook zondag 22 uur heb ik serieus over zitten nadenken maar dan kom je echt in de problemen met een aantal toernooien waar de loting gewoon vrij laat bekend is.

@Ad: ik denk dat je het niet helemaal begrijpt. Het forum en FTM staan op dezelfde server dus die kosten worden gedeeld. In het verleden was het eigenlijk andersom, de forummers betaalden zowel voor het forum als voor FTM. Nu denk ik juist dat het een stuk eerlijker wordt aangezien ook de mensen die niet op het forum zitten meebetalen aan de host.
Ik weet trouwens niet of je nog wel eens op het voetbalforum komt maar die is eigenlijk zo goed als dood op dit moment. 95+% van het dataverkeer komt gewoon door FTM en het tennisforum.
Reply
#6
Bij de TMS is de loting altijd al op zaterdag dus je kan het makkelijk op zondag 2200 zetten (alleen IW en MIA zijn doordeweekse deadlines) MC, Rome, Madrid, Cincy, Toronto/Montreal, Shanghai, Parijs kunnen prima op zondag 2200. Alleen bij de Amerikaanse toernooien zijn dan de Q nog bezig maar beter dat dan dat er al 12 partijen gespeeld zijn en er veel laffe teams gemaakt worden.
Zelfs hier lukt het je nog niet om top 10 te eindigen...
Reply
#7
Dus FTM-supporter wordt door elke deelnemer betaald?
Dan heb ik het idd verkeerd gelezen, ik dacht dat dit alleen maar om de forummers ging.
Of dan is het een onhandige naamgeving, en gaat het dus eigenlijk gewoon om het inschrijfgeld voor het spel.

En ik bedoelde met IW en Miami noemen, dat je dus al 2 afwijkende deadlines per jaar hebt, dan kun je er net zo goed 9 van maken, toch?
Als je het maar goed communiceert. En mensen die niet op het forum komen, zullen ook wel eens de reguliere maandagdeadline vergeten, aangezien het bij hen niet zo ingebakken zit. Dat houd je altijd. Als die mensen gewoon netjes een mail krijgen als de database open gaat, kan er volgens mij niet zoveel mis.
Het is jouw spel, maar nogmaals, het zou echt heel jammer zijn voor het spel als ook de TMSs op maandag 22 uur komen te liggen.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#8
Nee FTM-Supporter is nog altijd vrijwillig (net zoals Forum supporter dat was), maar is wel beschikbaar voor alle FTM deelnemers en niet alleen voor forummers. De mensen die echter geen FTM-Supporter nemen zullen niet de mogelijkheid hebben om reclame uit te schakelen en betalen op die manier mee aan de site (en aan de prijzenpot)
Reply
#9
Dan las ik het dus wel goed.
In de praktijk gaat dit er imo op neerkomen dat de forummers allemaal inleggen en maar een heel klein deel van de overige deelnemers. Als jij verder niets hebt met het forum en het spel, neem je die reclames wel voor lief, dunkt me.
Wat schat je in dat de verhouding reclame-supporter zal zijn qua inkomsten?

En nog even over de deadlines. Je zegt dat je geen probleem ziet in IW en Miami, maar dat zijn toch ook afwijkende deadlines?
Waarom zijn die dan geen probleem, maar andere TMSs wel?
Van een TMS zijn de lotingen in de meeste gevallen op vrijdag en anders zaterdag vroege middag uiterlijk, dus dan kan de DB op zaterdagavond zeker open zijn. Als iedereen duidelijk van tevoren de deadline weet (misschien nog een extra mail op de donderdag ervoor dat de deadline voor komende week op zondagavond ligt), dan is dat toch prima en heb je toch nog steeds duidelijkheid qua deadlines?
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#10
Quote:In de praktijk gaat dit er imo op neerkomen dat de forummers allemaal inleggen en maar een heel klein deel van de overige deelnemers. Als jij verder niets hebt met het forum en het spel, neem je die reclames wel voor lief, dunkt me.

Dat kan, maar dan dragen ze nog altijd meer bij dan dat ze nu doen. Ik verwacht ook niet heel veel niet-forummers die supporter worden, maar nu hebben ze in ieder geval wel de mogelijkheid.

Quote:Wat schat je in dat de verhouding reclame-supporter zal zijn qua inkomsten?

Ik garandeer 300€ aan prijzen en ik speel het liefst quit natuurlijk. Als er 20 mensen zijn die supporter worden betekent dat 150 euro. Dit betekent dat ik eigenlijk 250€ binnen moet krijgen aan reclame inkomsten. Als ik de verhalen op internet lees moet dit te doen zijn.

Quote:En nog even over de deadlines. Je zegt dat je geen probleem ziet in IW en Miami, maar dat zijn toch ook afwijkende deadlines?
Waarom zijn die dan geen probleem, maar andere TMSs wel?

IW en Miami had ik uiteraard liever ook op maandag 22u gehad maar dat is gewoonweg niet mogelijk. Dit wordt nu dus een andere dag om 22 uur. Het gaat er om dat er meer eenvoud komt in de deadlines en de deadlines allemaal op 22 uur leggen is dan al een stuk duidelijker. (tel daar het feit bij op dat ma 10 uur tijdens werktijd is, iets waar je zelf tijdens shanghai nog commentaar op had)

Je houdt dan alleen nog de afweging zondag 22 uur of maandag 22 uur maar a: er gaan een paar moeilijke deadlines komen met lotingen die laat bekend zijn en b: een zondag deadline is voor veel deelnemers niet echt relaxed, weekendjes weg, familieverplichtingen etc etc.

Maar goed ik ga hier geen ellenlange discussie houden over de deadlines. Ik wilde m'n gedachtegang hier neerzetten zodat jullie weten dat er wel over nagedacht is en niet zomaar gedaan. Mochten er bizar veel klachten komen wil ik er over nadenken om het te veranderen maar ik denk echt dat dit voor 80+% van de deelnemers een betere deadline is.
Reply
#11
Ik denk dat een zondag 22 uur deadline bij TMS wel problemen kan opleveren. Lotingen zijn meestal op zaterdag bekend en als je dan een weekendje weg bent, heb je kans dat je de 22 uur deadline mist. De meest-fanatieke spelers richten hun leven wel in op de deadlines, maar de iets minder-fanatieke spelers zullen zo af en toe een deadline missen.
Ik zou dan eerder voor 23.59 uur gaan, als je dan na een weekendje weg je mail nog even checkt, kun je nog je team samenstellen. Als je 22.00 uur een handiger tijd vindt heb je hier geen last van, omdat zondags tussen 22.00 uur en 23.59 uur toch niet gespeeld wordt.
Reply
#12
mac has spoken. Deal with it and stop wining!
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Reply
#13
(20-11-2012, 09:18 AM)Bocaloca Wrote: mac has spoken. Deal with it and stop wining!
Reply
#14
(19-11-2012, 10:44 PM)andre Wrote: Ik denk dat een zondag 22 uur deadline bij TMS wel problemen kan opleveren. Lotingen zijn meestal op zaterdag bekend en als je dan een weekendje weg bent, heb je kans dat je de 22 uur deadline mist. De meest-fanatieke spelers richten hun leven wel in op de deadlines, maar de iets minder-fanatieke spelers zullen zo af en toe een deadline missen.
Ik zou dan eerder voor 23.59 uur gaan, als je dan na een weekendje weg je mail nog even checkt, kun je nog je team samenstellen. Als je 22.00 uur een handiger tijd vindt heb je hier geen last van, omdat zondags tussen 22.00 uur en 23.59 uur toch niet gespeeld wordt.

Ook prima Andre! Je kan die 23.59 ook voor de SLams aanhouden. Simpeler kan toch niet? Ik kan gewoon niet leven met het feit dat er voor een ma deadline 2200 al 14 partijen in bijv MC of Rome zijn gespeeld
Zelfs hier lukt het je nog niet om top 10 te eindigen...
Reply
#15
Mwa, er zijn dingen op de wereld die ik erger vind!
Reply
#16
Zeg ik dat dan? We zijn hier toch met een discussie bezig en jij komt weer bijdehand doen
Zelfs hier lukt het je nog niet om top 10 te eindigen...
Reply
#17
Dat van het weekendje weg is een non-argument, daar zijn mobiele telefoons voor tegenwoordig en daar is Mac juist mee bezig.

Verder hoef ik er ook geen ellenlange discussie over te voeren, maar ik vind dit oprecht jammer. En aangezien ik het vroeg genoeg is om nog iets aan te passen, kaart ik het aan. Omdat ik begaan ben met dit spel, dat ik al vanaf het begin af aan speel en waar ik samen met vele forummers hier aan bijgedragen heb.
Nogmaals, het is jouw spel en het is prima dat je het groter wilt maken, maar ik denk niet dat je de vaste aanhang uit het oog moet verliezen. Dat lijkt me de basis die je nodig hebt, want die zijn er ieder jaar en voor 90% ook tot het einde. Van hoeveel nieuwe/andere managers kunnen we dat zeggen?
Hoeveel mensen maakten uiteindelijk nog wekelijks een team na de US Open? Moet je voor hen nu gaan morrelen aan het deadlinesysteem?
Bovendien heb ik het hier nooit over maandag 10 uur gehad; daar ben ik idd helemaal tegen.

Van mij mag je best winst maken voor al het werk dat je erin stopt, daar gaat het me niet om. Maar ik zou iedereen laten betalen voor het spel, gewoon standaard inschrijfgeld vragen, anders wordt je account niet actief en na een tijdje verwijderd. Dan heb je misschien straks 300 inschrijvingen ipv 400, maar die 300 zijn waarschijnlijk een stuk actiever en blijven langer meedoen. Er zijn tegenwoordig bijna geen gratis spellen meer, dus ik denk dat mensen het prima accepteren als ze 5 euro moeten betalen. Zeker als ze 70% ervan terug zien in de prijzenpot. Beetje het pokerprincipe.
Ik vind het systeem zoals je het nu voorlegt met dat FTM-supporter namelijk krom. Ik vind het veel beter te billijken om bij te dragen aan een forum waar ik dagelijks gebruik van maak, dan dat ik bijdraag aan een prijzenpot die ook gewonnen kan worden door mensen die niet betalen.
Ik vind dat je op deze manier een onnodige druk legt op de vaste kern, en de nieuwe mensen totaal geen extra incentive geeft om actief te zijn en blijven. Je legt niets in, kijkt even aan hoe de AO gaat en beslist dan of je doorgaat. En maakt dan gewoon ook nog kans op dezelfde prijzen ook. Dat hebben we dit jaar ook gezien, en dat lijkt me niet de bedoeling. De bedoeling van de uitbreiding van dit spel lijkt me dat je meer, maar zeker ook actieve deelnemers erbij krijgt. Ik denk dat er veel winst te behalen valt in promotie, en we ons daarop moeten richten; daar ligt volgens mij de sleutel tot uitbreiding. Dus flink spammen op MTF, Tennis Actueel, Fok, etc.
Maar qua inleg zou ik of iedereen laten betalen, of niemand (en dan inkomsten genereren dmv reclame).
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#18
(20-11-2012, 11:02 AM)Ad Wim Wrote: Dat van het weekendje weg is een non-argument, daar zijn mobiele telefoons voor tegenwoordig en daar is Mac juist mee bezig.

Verder hoef ik er ook geen ellenlange discussie over te voeren, maar ik vind dit oprecht jammer. En aangezien ik het vroeg genoeg is om nog iets aan te passen, kaart ik het aan. Omdat ik begaan ben met dit spel, dat ik al vanaf het begin af aan speel en waar ik samen met vele forummers hier aan bijgedragen heb.
Nogmaals, het is jouw spel en het is prima dat je het groter wilt maken, maar ik denk niet dat je de vaste aanhang uit het oog moet verliezen. Dat lijkt me de basis die je nodig hebt, want die zijn er ieder jaar en voor 90% ook tot het einde. Van hoeveel nieuwe/andere managers kunnen we dat zeggen?
Hoeveel mensen maakten uiteindelijk nog wekelijks een team na de US Open? Moet je voor hen nu gaan morrelen aan het deadlinesysteem?
Bovendien heb ik het hier nooit over maandag 10 uur gehad; daar ben ik idd helemaal tegen.

Van mij mag je best winst maken voor al het werk dat je erin stopt, daar gaat het me niet om. Maar ik zou iedereen laten betalen voor het spel, gewoon standaard inschrijfgeld vragen, anders wordt je account niet actief en na een tijdje verwijderd. Dan heb je misschien straks 300 inschrijvingen ipv 400, maar die 300 zijn waarschijnlijk een stuk actiever en blijven langer meedoen. Er zijn tegenwoordig bijna geen gratis spellen meer, dus ik denk dat mensen het prima accepteren als ze 5 euro moeten betalen. Zeker als ze 70% ervan terug zien in de prijzenpot. Beetje het pokerprincipe.
Ik vind het systeem zoals je het nu voorlegt met dat FTM-supporter namelijk krom. Ik vind het veel beter te billijken om bij te dragen aan een forum waar ik dagelijks gebruik van maak, dan dat ik bijdraag aan een prijzenpot die ook gewonnen kan worden door mensen die niet betalen.
Ik vind dat je op deze manier een onnodige druk legt op de vaste kern, en de nieuwe mensen totaal geen extra incentive geeft om actief te zijn en blijven. Je legt niets in, kijkt even aan hoe de AO gaat en beslist dan of je doorgaat. En maakt dan gewoon ook nog kans op dezelfde prijzen ook. Dat hebben we dit jaar ook gezien, en dat lijkt me niet de bedoeling. De bedoeling van de uitbreiding van dit spel lijkt me dat je meer, maar zeker ook actieve deelnemers erbij krijgt. Ik denk dat er veel winst te behalen valt in promotie, en we ons daarop moeten richten; daar ligt volgens mij de sleutel tot uitbreiding. Dus flink spammen op MTF, Tennis Actueel, Fok, etc.
Maar qua inleg zou ik of iedereen laten betalen, of niemand (en dan inkomsten genereren dmv reclame).

Klasse geformuleerd Ad. Sluit me hier volledig bij aan
Zelfs hier lukt het je nog niet om top 10 te eindigen...
Reply
#19
Erg jammer dat jij (en stille) denkt dat ik de vaste kern uit het oog verlies. Dat is namelijk helemaal niet het geval. Sterker nog de meeste van deze dingen zijn juist gedaan met in gedachte de vaste kern. Over de deadline zijn de mensen (ja ook de vaste kern) gewoon erg verdeeld en ik heb het allang opgegeven om daar een oplossing voor te vinden die voor iedereen ideaal is. Ik vermoed dat de huidige oplossing het beste is voor de meeste mensen en dat zullen een aantal mensen vervelend vinden. Dit is het laatste wat ik voorlopig ga zeggen over de deadline. Nogmaals, mochten er heel veel protesten komen ben ik best bereid ernaar te kijken maar voorlopig blijft dit zo.

Laten we aub niet beginnen over zogenaamd winst maken. Een kleine berekening voor je: mocht ik winst willen maken moeten de inkomsten de 450 euro overstijgen. Dan zullen we nog de kosten van de afgelopen 10 jaar moeten verrekenen waarbij ik er elk jaar wel wat op toegelegd heb. Als we in de buurt van de 1000 komen denk ik dat ik ongeveer quit ga spelen. Begrijp me niet verkeerd ik klaag niet, ik heb het er graag voor over, maar kom er alsjeblieft niet mee aan dat een van mijn beweegredenen zou zijn om winst te maken.

Discussie over verplicht inschrijfgeld hebben we al gevoerd. Daar ben ik een stuk harder in dan de deadline, gaat niet gebeuren klaar. Dit is wel 1 van de redenen dat ik het systeem met reclame/ftm supporter heb ingevoerd zodat er ook serieuze prijzen zijn zonder dat er mensen verplicht inschrijfgeld hoeven te betalen.

Als jij graag alleen de 5 euro wilt betalen van forum supporter, be my guest. Ik heb dit echter ingevoerd zodat mensen een deel van hun geld terug zien en er zo dus een prijzenpot ontstaat. Als er dan iemand wint die geen supporter heeft, so be it, die heeft ook bijgedragen aan de prijzenpot dmv de reclame. In het systeem van het afgelopen jaar had er ook iemand kunnen winnen die echt 0,0 heeft bijgedragen.
Reply
#20
(20-11-2012, 11:02 AM)Ad Wim Wrote: Dat van het weekendje weg is een non-argument, daar zijn mobiele telefoons voor tegenwoordig en daar is Mac juist mee bezig.

Verder hoef ik er ook geen ellenlange discussie over te voeren, maar ik vind dit oprecht jammer. En aangezien ik het vroeg genoeg is om nog iets aan te passen, kaart ik het aan. Omdat ik begaan ben met dit spel, dat ik al vanaf het begin af aan speel en waar ik samen met vele forummers hier aan bijgedragen heb.
Nogmaals, het is jouw spel en het is prima dat je het groter wilt maken, maar ik denk niet dat je de vaste aanhang uit het oog moet verliezen. Dat lijkt me de basis die je nodig hebt, want die zijn er ieder jaar en voor 90% ook tot het einde. Van hoeveel nieuwe/andere managers kunnen we dat zeggen?
Hoeveel mensen maakten uiteindelijk nog wekelijks een team na de US Open? Moet je voor hen nu gaan morrelen aan het deadlinesysteem?
Bovendien heb ik het hier nooit over maandag 10 uur gehad; daar ben ik idd helemaal tegen.

Van mij mag je best winst maken voor al het werk dat je erin stopt, daar gaat het me niet om. Maar ik zou iedereen laten betalen voor het spel, gewoon standaard inschrijfgeld vragen, anders wordt je account niet actief en na een tijdje verwijderd. Dan heb je misschien straks 300 inschrijvingen ipv 400, maar die 300 zijn waarschijnlijk een stuk actiever en blijven langer meedoen. Er zijn tegenwoordig bijna geen gratis spellen meer, dus ik denk dat mensen het prima accepteren als ze 5 euro moeten betalen. Zeker als ze 70% ervan terug zien in de prijzenpot. Beetje het pokerprincipe.
Ik vind het systeem zoals je het nu voorlegt met dat FTM-supporter namelijk krom. Ik vind het veel beter te billijken om bij te dragen aan een forum waar ik dagelijks gebruik van maak, dan dat ik bijdraag aan een prijzenpot die ook gewonnen kan worden door mensen die niet betalen.
Ik vind dat je op deze manier een onnodige druk legt op de vaste kern, en de nieuwe mensen totaal geen extra incentive geeft om actief te zijn en blijven. Je legt niets in, kijkt even aan hoe de AO gaat en beslist dan of je doorgaat. En maakt dan gewoon ook nog kans op dezelfde prijzen ook. Dat hebben we dit jaar ook gezien, en dat lijkt me niet de bedoeling. De bedoeling van de uitbreiding van dit spel lijkt me dat je meer, maar zeker ook actieve deelnemers erbij krijgt. Ik denk dat er veel winst te behalen valt in promotie, en we ons daarop moeten richten; daar ligt volgens mij de sleutel tot uitbreiding. Dus flink spammen op MTF, Tennis Actueel, Fok, etc.
Maar qua inleg zou ik of iedereen laten betalen, of niemand (en dan inkomsten genereren dmv reclame).

Helemaal mee eens!

(20-11-2012, 11:35 AM)Mac Wrote: Als er dan iemand wint die geen supporter heeft, so be it, die heeft ook bijgedragen aan de prijzenpot dmv de reclame.

Hoe werkt dit, Mac?
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply
#21
Mensen die geen supporter hebben krijgen reclame aan de zijkant te zien. Van de reclame inkomsten gaat ook 70% de prijzenpot in
Reply
#22
(20-11-2012, 10:14 AM)Stille Wrote: Zeg ik dat dan? We zijn hier toch met een discussie bezig en jij komt weer bijdehand doen

Jij komt aan dat je er niet mee kan leven, dus ja, jij zegt dat.

Overigens vind ik het een prima oplossing. De niet-betalers doen hun bijdrage door reclames op hun pagina te hebben, en betalers kunnen de reclame uitschakelen (maar dat hoeft niet, als je het aan laat staan loopt de inkomstenteller wat harder). Mac garandeert een prijzenpot zelfs wanneer er geen enkel betalende deelnemer zou zijn, dus we zijn qua pot niet meer afhankelijk van het aantal betalende deelnemers.
Reply
#23
Mwa, er zijn dingen op de wereld die ik erger vind!

Jij overdrijft weer eens enorm, dat bedoelde ik meer
Zelfs hier lukt het je nog niet om top 10 te eindigen...
Reply
#24
Ik snap niet waarom je je zo aangevallen voelt over die winst en denkt dat ik denk dat dat je beweegredenen zijn. Dan lees je het toch echt verkeerd en ken je me ook verdomde slecht.
Ik denk juist mee aan een oplossing waarbij je zoveel mogelijk geld ophaalt, en dus iig uit de kosten komt. En ik bedoelde dus juist te zeggen dat je het absoluut zou verdienen als je er aan het einde van de streep iets aan over zou houden, gezien het werk dat je erin steekt en het verlies van de afgelopen jaren.

Ik ben het niet eens dat deze maatregelen positief uitpakken voor de harde kern, omdat ik denk dat de verandering op deze twee punten (deadline en FTM-supporter) negatief uitpakt voor de harde kern.
Qua deadlines heb ik hier op dit forum echt vrijwel nooit een klacht gehoord over de deadline van 1 uur voor aanvang van een TMS. Daarentegen denk ik dat een flink aantal het speltechnich zeer prefereert om de deadlines zo te houden. Niet iedereen zal zich hier uitspreken, maar als je een poll zou houden onder de forummers, denk ik dat die flink doorslaat naar de deadlines zo houden.
Qua FTM-supporter werk je imo zo in de hand dat de forummers (en nog wat mensen erbuiten) nu alleen nog maar hun inleg betalen aan de subleague, en niet aan FTM-supporter. Waarom zou je 7,50 euro inleggen voor een relatief kleine pot die gewonnen kan worden door 400 mensen, als je met iets meer inleg veel meer kunt winnen en minder concurrentie hebt?
Ik zie dus niet in hoe deze maatregelen de harde kern goed doen, maar misschien sta ik daar alleen in. Dat doet er verder ook niet heel erg toe, want het is jouw spel en jij bepaalt uiteindelijk. Maar kom dan niet met uitspraken over dat het de harde kern goed zou doen, zonder dat eerst te peilen en/of te funderen.

Ik merk dat dit spel een bepaalde kant op gaat die mij persoonlijk niet bevalt. Dat spreek ik uit, want dit is een forum, en daar kun je mee doen wat je wilt. Jij bepaalt uiteindelijk welke kant je op wilt met dit spel en het is dan aan mij om te bepalen of ik weer mee doe volgend jaar, gegeven de voorwaarden.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#25
Ik snap werkelijk niet waar je je druk om maakt als je werkt met een Forum poule en een algemene poule.
Als jij niet voor de algemene poule wil betalen: Prima, dan hou je reclame en wordt jou " inleggeld" uit de reclame inkomsten gehaald.
Dat je daarbuiten nog een forumsubleague organiseert en daarvoor een aparte inleg doet, staat hier compleet los van
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Reply
#26
Ik snap dat een aantal mensen niet direct enthousiast zijn over de veranderingen in de deadlines, maar om een wat groter publiek te gaan trekken ben ik het volledig eens met de deadline uniformiteit die Mac gaat invoeren. Het liefst zou ik zelfs de GS toernooien om ma 22u hebben. Keuzes blijven er altijd genoeg te maken.

Wat de inleg betreft is het ook een beetje een proefjaar. Het spel is en blijft gewoon gratis, alleen kun je de reclame afkopen. Ik zie geen verschil. Het is even afwachten wat het gaat opleveren, die combi van een (vrijwillige) bijdrage en een reclame pot. Misschien blijkt wel dat actieve deelnemers die via de reclame links 'bijdragen' straks een grotere impact hebben dan mensen die 7,50 overmaken.

Overigens zijn er nog de nodige andere verbeteringen aan dit toch al mooie spel, waar Mac nog weinig over zegt maar die het spelplezier weer een positieve impuls zullen geven. Ik denk dat we in z'n totaliteit dan een spel hebben dat voor de ATP liefhebber zijn gelijke niet kent in het gratis segment. Rest ons om het inderdaad nog een beetje te promoten, waarvoor natuurlijk alle hulp welkom is.
Reply
#27
Kan er geen poll komen mbt deadlines?
Zelfs hier lukt het je nog niet om top 10 te eindigen...
Reply
#28
(20-11-2012, 11:40 PM)_Tampie Wrote: Ik snap dat een aantal mensen niet direct enthousiast zijn over de veranderingen in de deadlines, maar om een wat groter publiek te gaan trekken ben ik het volledig eens met de deadline uniformiteit die Mac gaat invoeren. Het liefst zou ik zelfs de GS toernooien om ma 22u hebben. Keuzes blijven er altijd genoeg te maken.

Wat de inleg betreft is het ook een beetje een proefjaar. Het spel is en blijft gewoon gratis, alleen kun je de reclame afkopen. Ik zie geen verschil. Het is even afwachten wat het gaat opleveren, die combi van een (vrijwillige) bijdrage en een reclame pot. Misschien blijkt wel dat actieve deelnemers die via de reclame links 'bijdragen' straks een grotere impact hebben dan mensen die 7,50 overmaken.

Overigens zijn er nog de nodige andere verbeteringen aan dit toch al mooie spel, waar Mac nog weinig over zegt maar die het spelplezier weer een positieve impuls zullen geven. Ik denk dat we in z'n totaliteit dan een spel hebben dat voor de ATP liefhebber zijn gelijke niet kent in het gratis segment. Rest ons om het inderdaad nog een beetje te promoten, waarvoor natuurlijk alle hulp welkom is.

Commercieel gaan vind ik prima, maar het moet niet teveel ten koste gaan van de kwaliteit (lees: deadline bij een GS op de maandag - al 32 wedstrijden gespeeld).

Voor de rest wil ik me er niet teveel mee bemoeien.
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply
#29
Zijn we in ieder geval wel af van een hoop: Geluk, pech, slecht managen weet ik veel wat voor onzin geleuter!
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Reply
#30
Ok voordat mensen hier verward raken laten we in de discussies wel even de juiste feiten erbij houden.

@Ad: De deadline voor TMS'en is nooit 1 uur voor de 1e wedstrijd geweest. Het afgelopen jaar was de deadline altijd maandag 10 uur (behalve IW en Miami uiteraard).

@Buurs: Volgend jaar zal de deadline voor GS's niet op maandag zijn maar op zondag om 22 uur, staat ook in m'n eerste post. Het enige dat verplaatst wordt is de deadline voor TMS'en van maandag 10 uur naar maandag 22 uur.
Reply


Forum Jump: