The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




De invloed van een forum op een leven
#1
Disclaimer: Alvast excuses voor de behoorlijk lange, nostalgische post, maar ik vond dit moment wel een post waard.

Ruim 10 jaar geleden kwam ik terecht op het tennismanager forum van sportdreams. Al snel was ik verslaafd en kwam ik daar meerdere keren per dag. Eerst op het oude blauwe forum en later op hun modernere forum waar ik ook moderator werd voor het tennis deel.

Op een dag was dit forum echter opeens verdwenen. Niemand kon er meer bij en niemand wist waarom. Na een paar dagen berichtjes sturen op hattrick besloten jazz en ik om een simpel eigen forum op te richten. Al snel was zo ongeveer iedereen van dat oude forum op dit nieuwe forum te vinden en hadden we een levendig forum. Eindelijk volledige controle voor de gebruikers over het hele forum, wat een vrijheid.

In die periode was ik ook tijdelijk gestopt met mijn opleiding en had ik dus veel vrije tijd. De vrijheid van een forum in eigen beheer beviel me wel en ik ging aan de slag om ook een eigen competitiemanager te maken. Gratis te spelen voor iedereen en zelfs met prijzen door onszelf gesponsord. Met als hoogtepunt de kaarten voor een wedstrijd van het Nederlands elftal op het WK 2006 in Duitsland.

Wat begon als hobby ging al snel veel tijd in zitten en waar ik eerst richting economie of rechten zat te denken als carriererichting besloot ik dit om te draaien en ik ging een ICT opleiding doen aan de HVA. Eindelijk had ik mijn roeping gevonden en ik ging dan ook binnen 3 jaar door een 4-jarige opleiding en zit vandaag de dag nog steeds in de ICT.

Eind 2006 kreeg ik een berichtje van Elikian, of ik een website wilde bouwen voor zijn MV-game. Nog vrij basic, alle verwerkingen deed hij zelf en hij voerde zelf alle scores in. Hij wilde echter wel een site die er wat beter uitzag dan de platte tekst die hij zelf erop zette. Bovendien wilde hij mensen de mogelijkheid geven om een team te maken in plaats van het heen en weer sturen van excel files. Toen Elikian dan ook besloot te stoppen met de MV-game heb ik niet lang hoeven nadenken om te besluiten dit spel in iets andere vorm voort te zetten. Inmiddels is dit uitgegroeid tot een prachtige site met een ongelofelijk fanatieke spelersgroep waar ik nog dagelijks ongelofelijk veel plezier uit haal.

In die periode werd er ook al veel over poker gepraat op het forum. In het begin leek het me maar niks maar op een gegeven moment intrigeerde het me toch wel en ik besloot wat te gaan spelen op internet. Dit werd steeds meer en op een gegeven moment speelde ik bijna dagelijks. Een nieuwe passie was geboren. Een passie die me ook veel ervaring heeft opgeleverd. Mijn eerste tv-moment (ok het was kort maar ik zat toch maar mooi) tijdens pokerkampioen van nederland en ook een vakantie naar las vegas die zonder deze passie waarschijnlijk nooit had plaatsgevonden zijn daar toch wel de hoogtepunten van. Het echte hoogtepunt moest echter nog komen.

Iemand die deze passie met me deelde was gittermaster. Ik had gittermaster al een paar keer ontmoet bij forummeetings en hattrickmeetings en het duurde dan ook niet lang voor er ook pokermeetings kwamen. Aangezien gittermaster en ik ook nog eens vlakbij elkaar woonden waren er ook regelmatig toernooiavondjes met z'n allen op de laptop.

Gittermaster besloot op een avond 4,5 jaar geleden ook eens een live toernooiavondje te organiseren. Tijdens deze avond kwam er ook een meisje, Sam. Sam en ik hadden al snel meer contact en het duurde dan ook niet lang voor we een relatie hadden. Een jaar later kocht ik m'n eigen huis en ze heeft welgeteld nog 1 avond thuis geslapen voor we besloten dat het misschien slimmer was om samen te gaan wonen.

Vorige week vond ik dat het wel tijd was voor de volgende stap in onze relatie en ben ik op 1 knie gegaan. Gelukkig zei ze meteen ja!

Direct of indirect, in the end heb ik een groot deel van mijn leven te danken aan dit forum en kan ik niet gelukkiger zijn. Ik hoop dan ook dat dit forum en de mensen erop nog lang hier blijven en een onderdeel in mijn leven blijven spelen.
Reply
#2
Hier ook nog wat screenshots van oude sites en oude versies van ftm


Attached Files Thumbnail(s)
                   
Reply
#3
Mooi verhaal Mac, gefeliciteerd!
Reply
#4
Van harte gefeliciteerd Mac, leuk om je verhaal te lezen!
Reply
#5
Gaaf verhaal dit! Leuk Mac!
Reply
#6
Gefeliciteerd! Leuk om te lezen
Reply
#7
Top! Leuk!
Reply
#8
Mooi stuk om te lezen Mac. En gefeliciteerd natuurlijk!
Zelfs hier lukt het je nog niet om top 10 te eindigen...
Reply
#9
gefeliciteerd mac
Reply
#10
Feli ouwe!
Niets is sterker dan dat ene woord...
Reply
#11
Mac, gefeliciteerd man! Mooi verhaal.
Reply
#12
Prachtig verhaal idd! Volgens mij was ik er zelfs bij op die bewuste avond.
Gefeliciteerd!
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#13
Maccie, schitterend verhaal en van harte gefeliciteerd! Ik denk dat ik niet alleen voor mezelf spreek als ik zeg dat ik dagelijks (ook al ben ik niet zo super-actief meer) heel veel plezier beleef aan het forum en FTM.
Reply
#14
(31-03-2013, 03:38 AM)Overdune Wrote: Maccie, schitterend verhaal en van harte gefeliciteerd! Ik denk dat ik niet alleen voor mezelf spreek als ik zeg dat ik dagelijks (ook al ben ik niet zo super-actief meer) heel veel plezier beleef aan het forum en FTM.

Je spreekt in ieder geval ook namens mij. Bedankt Mac!

Als oud SD- en MV 'er herken ik een deel van dit verhaal.
Reply
#15
Gefeliciteerd, een mooi verhaal! Op naar de volgende 10 jaar.
Reply
#16
Gefeliciteerd Mac, leuk verhaal!

Ondanks dat ik hier totaal niet van op de hoogte was, had ik na het onderwerp en de eerste regel al een vermoeden dat je post met zoiets zou eindigen haha.

Ik herken natuurlijk ook wel het eea, al heb ik nooit naar poker omgekeken. Maar goed omdat ik het na de MV-game wel even genoeg vond met wekelijkse spelletjes ben ik hier uiteindelijk ook veel minder actief. Wat ik trouwens nooit heb begrepen is waarom je die SD-naam hebt gehouden hehe
Reply
#17
Top MAC, Gefeliciteerd!
He i’m back, koploper FTM 2018!
Reply
#18
Mooi verhaal, Mac!

Gefeliciteerd!

Al een datum gepland?
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply
#19
Ad Wim Wrote:Prachtig verhaal idd! Volgens mij was ik er zelfs bij op die bewuste avond.
Gefeliciteerd!

Dat zou goed kunnen ja. Jij en Treesong waren er ook regelmatig bij in die periode.

Mist Wrote:Gefeliciteerd Mac, leuk verhaal!

Ondanks dat ik hier totaal niet van op de hoogte was, had ik na het onderwerp en de eerste regel al een vermoeden dat je post met zoiets zou eindigen haha.

Ik herken natuurlijk ook wel het eea, al heb ik nooit naar poker omgekeken. Maar goed omdat ik het na de MV-game wel even genoeg vond met wekelijkse spelletjes ben ik hier uiteindelijk ook veel minder actief. Wat ik trouwens nooit heb begrepen is waarom je die SD-naam hebt gehouden hehe

hehe ja dat was eigenlijk meer omdat ik niks anders wist. Ik vond m'n oude naam (Skandalouz) een beetje puberaal worden en wilde een andere. Iedereen noemde me al Mac dus toen heb ik die naam maar gehouden. Niet echt een bepaalde reden maar vond het op zich ook wel leuk klinken.

Buurs Wrote:Al een datum gepland?
Niet een specifieke datum, wel een periode in gedachten maar dat duurt nog wel een tijdje. Eind zomer 2014 gaat het waarschijnlijk worden. Rustig sparen, rustig plannen.


Verder iedereen bedankt voor de felicitaties!
Reply
#20
Gefeliciteerd Mac, mooi vooruitzicht. Ben er ook al sinds begin 2001 met wisselende intensiviteit. Nooit veel aan de live activiteiten meegedaan, alleen vorig jaar bij ABN toernooi. Heb er dan ook in tegenstelling tot Mac, weinig van mijn levensloop aan te danken Wink.
Reply
#21
Gefeliciteerd Mac, mooi verhaal!
Reply
#22
Toen ik het verhaal eerst begon te lezen dacht ik: Waar gaat dit allemaal over? Smile

Gefeliciteerd MAC! Top!
Don't care what people say, just follow your own way.

Hattrick: Jansoe United (503329)
Reply
#23
Mooi verhaal Mac. Onschuldig lijkende dingen kunnen soms een grote invloed op je leven hebben. Leuk dat je het opgeschreven hebt en gefeliciteerd!
Reply


Forum Jump: