The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




FTM 2014
#1
Hoi allemaal,

De registratie voor FTM 2014 is geopend! Zoals elk jaar zul je je weer even opnieuw moeten registreren maar uiteraard kun je dit doen met je favoriete gebruikersnaam.

Ook dit jaar zijn er uiteraard weer een aantal veranderingen. Hieronder een overzichtje

Prijzen
In de prijzen zijn dit jaar geen grote veranderingen. Ook dit jaar zijn er weer €300,- aan prijzen te winnen en die zijn op dezelfde manier verdeeld. Wel is de afhankelijkheid van de sponsoring/ftm supporter vervallen dit jaar. Als iemand FTM supporter wordt moet dat zijn om FTM te steunen en niet om de prijzenpot te spekken. In het geval dat er een sponsor/banner op de site komt zal dit minder agressief/opvallend zijn dan vorig seizoen.

Budget
Een veelgehoorde klacht was het budget. Soms was het te hoog, soms te laag. Hoeveel budget ideaal is is natuurlijk volledig afhankelijk van de grootte van het schema en welke spelers er meedoen. Daarom is besloten om het budget hier ook afhankelijk van te maken. Dit jaar worden dus de waardes van alle spelers bij elkaar opgeteld en er wordt vervolgens een percentage van deze waarde genomen. Wat dit percentage is verschilt echter wel per toernooi:
250 toernooi: 25%
500 toernooi: 20%
1000 toernooi: 20%
GS toernooi: 15%
We hebben wat testjes gedaan en over het algemeen lijkt dit te leiden tot een iets lager budget dan vorig jaar. Uiteraard zullen we dit gedurende het jaar in de gaten houden om te kijken of de formule wellicht iets aangepast moet worden.

Qualifiers
De zogenaamde 'laffe' teams waren ook een veelgehoorde klacht. Teams met alle q's en spelers die al door waren naar de 2e ronde waren vaak erg succesvol en dat was ook niet zo gek.
Een analyse naar de meest waardevolle spelers in een week wees ook uit dat q's bijna altijd een mustpick waren zodra ze ook maar enigszins kans hadden om de 2e ronde te bereiken. In sommige weken stonden er zelfs 3 q's in de top 5 van meest waardevolle spelers.
Om dit enigszins te beperken is besloten om q (en lucky loser) punten voortaan niet meer toe te kennen. Qualifiers die in de top 150 staan zijn dus nog wel te kiezen maar krijgen niet meer de bonuspunten.

Medailleklassement
Het medailleklassement was vorig seizoen een beetje nutteloos. Er waren zoveel deelnemers dat het bijna onmogelijk was om bewust voor een medaille te gaan. Daarom is er besloten om dit om te zetten naar een 'bekerklassement'. Dit houdt in dat je voor elke speler die je kiest en die een toernooi wint je een beker krijgt. Degene die aan het eind van het seizoen de meeste bekers heeft wint het bekerklassement.


Andere dingen
Verder zijn er geen grote veranderingen doorgevoerd. Uiteraard is het aanblik van de site weer wat veranderd hier en daar.
Er is een h2h column bijgekomen in het team scherm zodat je de h2h kan bekijken van spelers die in de 1e ronde tegen elkaar moeten.
De livescore is aangepast naar eentje zonder reclame (livescore.com)

Verder nog wat dingetjes aan de achterkant zoals het veiliger opslaan van je wachtwoord, een makkelijkere manier voor de admins om de database open te gooien en flink wat optimalisaties en bugfixes.

Mochten jullie bugs vinden of andere opmerkingen hebben dan hoor ik ze graag!
Reply
#2
Klasse Mac. Prima regelwijziging! Zojuist ingeschreven
Zelfs hier lukt het je nog niet om top 10 te eindigen...
Reply
#3
Ik vergeet helemaal een andere regelwijziging te noemen! Medailleklassement wordt bekerklassement. Ik heb hem in m'n eerste post erbij geedit
Reply
#4
Uitstekende regelwijzigingen inderdaad!
Reply
#5
Heb me ook weer ingeschreven; kijk al uit naar het nieuwe seizoen!
Reply
#6
Deadlines blijven hetzelfde?

En dus veel laffe teams.
"Hij heeft misschien nog weinig tegenstand, maar dat is wat anders. En ook niet waar trouwens".

Mooi van Isner, maar nu wel erg jammer dat Russell niet mee doet. Maar wel gunstig voor Querrey. Jammer dat Anderson niet doordrukte, maar dat kan Zeballos mooi doen.

Stunt Wawrinka zou leuk zijn, maar niet als ie vervolgens verliest van Djokovic. Maar als die dan weer verliest van Berdych, maakt het niet uit. Dus vannacht is inderdaad cruciaal.
Reply
#7
Mac, als je FTM sponsort, waar gaat het geld dan heen? Komt dat ten goede aan de hosting etc?
Reply
#8
yups, de hosting kosten zijn nog altijd 130 euro elk jaar (dat is voor zowel forum als de site). Mocht supporter meer opleveren dan die 130 euro zal ik bedenken of ik nog wat leuks kan doen maar tot nu toe is dat geen enkel jaar gebeurd.
Reply
#9
mag ik even zeggen dat ik het woord, paswoord, echt vreselijk vind?
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Reply
#10
Bocaloca heb je mijn PM gehad mbt LTM. Je hebt een te klein team gestuurd
Zelfs hier lukt het je nog niet om top 10 te eindigen...
Reply
#11
@Mac:
Mac, misschien is het handig om ook bij de regels ff te vermelden dat je dit jaar geen extra punten meer krijgt voor qualifiers en lucky losers...(staat nog niet vermeld geloof ik)
Reply
#12
(17-12-2013, 01:15 PM)Stille Wrote: Bocaloca heb je mijn PM gehad mbt LTM. Je hebt een te klein team gestuurd

teruggestuurd naar ML
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Reply
#13
naar ML?
Zelfs hier lukt het je nog niet om top 10 te eindigen...
Reply
#14
Volgens mij is Boca dronken, ik begrijp geen reet van zn posts. Wink
Reply
#15
(18-12-2013, 01:48 PM)Stille Wrote: naar ML?

Mitch, had geen zin om te kijken naar wie Tongue

Die had mij ook een bericht gestuurd erover
And so you see children, Genghis Khan was a Mongol, not to be confused with a mongoloid, like the actor Nicholas Cage.
Reply
#16
Ja ik had hem ook gestuurd :-)
Zelfs hier lukt het je nog niet om top 10 te eindigen...
Reply
#17
Mac : heb jij alle deelnemers van vorig jaar een mail gestuurd? Ik heb namelijk niets gehad
Zelfs hier lukt het je nog niet om top 10 te eindigen...
Reply
#18
Komt nog, staat op de planning.
Reply
#19
Krijg geen bevestigingsmail ? Hoe kan ik dat het beste fixen ?
Reply
#20
cruijff: je had een foutje gemaakt in je mailadres. Ik heb je account inmiddels handmatig geactiveerd dus je zou moeten kunnen inloggen. Kan ik je emailadres van t forum gebruiken voor ftm?
Reply
#21
(20-12-2013, 09:18 AM)Mac Wrote: cruijff: je had een foutje gemaakt in je mailadres. Ik heb je account inmiddels handmatig geactiveerd dus je zou moeten kunnen inloggen. Kan ik je emailadres van t forum gebruiken voor ftm?

Bedankt! En ja is prima Mac
Reply
#22
Uiteraard doe ik weer mee. Registratie gelukt!
Niets is sterker dan dat ene woord...
Reply
#23
Met dit budgetsysteem is het uiteindelijke weekbudget dus pas bekend als alle q's bekend zijn?!

Dat lijkt me in de meeste weken dan erg laat. Meestal was ik direct nadat de lotingen bekend waren, al met een eerste opzet bezig. Dat is straks dus een stuk lastiger.
Reply
#24
Het zal denk ik niet zo gaan werken. In USA en Zuid Amerika toernooien zijn de Q pas rond de deadline bekend en in Europa vaak eind middag
Zelfs hier lukt het je nog niet om top 10 te eindigen...
Reply
#25
Ja het budget zal uiteraard meteen bekend zijn als de database open gaat en dat betekent dus dat de waarde van q's daarin niet is meegenomen. Daar is echter rekening mee gehouden in de berekening. Zoals gezegd verwachten we dat de budgetten over het algemeen iets lager uitvallen dan vorig jaar. Mocht het veel te laag zijn zullen we uiteraard een aanpassing maken in de berekening.

Enige 'pijnpuntje' met deze manier blijft afzeggingen van hooggeplaatste spelers. Nadal die afzegt in een klein 250 toernooi gaat een impact hebben op het beschikbare budget maar goed dat is niet anders. Denk dat dat in de praktijk heel weinig voor gaat komen
Reply
#26
Duidelijk!
Reply
#27
(03-01-2014, 09:47 AM)Mac Wrote: Enige 'pijnpuntje' met deze manier blijft afzeggingen van hooggeplaatste spelers. Nadal die afzegt in een klein 250 toernooi gaat een impact hebben op het beschikbare budget maar goed dat is niet anders. Denk dat dat in de praktijk heel weinig voor gaat komen

Ik neem aan dat afzeggingen tijdens het toernooi niet van invloed zijn?
Het zou vrij vervelend zijn als Nadal na de loting afzegt en spelers wel al een team hebben gemaakt nu opeens te veel budget verbruiken.
Dus dat zodra de database open is het budget wel vast staat en niet meer verandert?

Daarnaast ook een opmerking over wat nog lang niet aan de orde is. Geldt het ook voor de WTF? Want dan zou je dit jaar nog geen 10k aan budget gehad hebben. (20% van 49550) Dan had je dit jaar geen van de finalisten kunnen kiezen.
Reply
#28
Klopt, zodra de database open is zal het beschikbare budget nooit meer veranderen. Ik bedoelde de impact die het heeft op de verhouding beschikbaar budget vs spelers die meedoen.

Goed punt, die staat er inderdaad niet bij omdat ik me daar nog even in moest verdiepen. Dat zal sowieso een hoger percentage worden (ergens 40-50%). Zal ik jullie snel nog over informeren!
Reply
#29
Mooi allemaal weer, prima veranderingen.
Deze week zijn de q's nog niet te kiezen.
Reply
#30
70 managers van de 129 die in team hebben zitten met Monfils. Dat komt dus wel goed dit jaar.
Niets is sterker dan dat ene woord...
Reply


Forum Jump: