The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Muziek!
#1
Als er een topic over concerten loopt, moet het toch ook mogelijk zijn om er een te maken over muziek die je graag wil tippen.

Ik zal aftrappen:
Gisteren voor het eerst Frances the Mute van The Mars Volta gehoord en ik vind 'm geweldig. Plaatje:
[Image: marsvolta0kz.jpg]

Voor de mensen die hun vorige album kennen (Deloused in the Comatorium) en het niks vonden is er slecht nieuws: dit album is nog een stukje extremer.

Hun muziek is een bijna onmogelijke kruising tussen moderne emocore/nu-metal met jaren-70-progressieve rock. Dat zal niet veel mensen aanspreken, maar het is toch de moeite waard om het in ieder geval 1 keer te luisteren, want zoiets hoor je nooit. Lange nummers, veel solo's, meerstemmige, hoge zang en complexe ritmeovergangen. Tja, het is een beetje lastig reclame maken met zulke totaal niet hippe eigenschappen.

Maar als je op zoek bent naar vernieuwende rockmuziek mag je deze niet missen. Met Tool (en een beetje System of a Down) momenteel de enige band die de grenzen van de kankerherrie verkent!

En zo zien ze er uit:
[Image: marsvolta26im.jpg]

Durf je het wel te proberen, maar wil je voorzichtig beginnen, luister dan eerst L'Via L'Viaquez of het ingetogen The Widow. Dat zijn de meest toegankelijke nummers op het album.
Sportshag
Reply
#2
Kreeg het album gisteren binnen op de redactie, had er nog nooit van gehoord... Maar zal het zondag eens gaan beluisteren dan...

Mijn tip voor dit jaar: Vertigo uit Den Haag... Brachten eind vorig jaar hun E.P. Moments of Clarity uit in eigen beheer, hebben in december de laatste hand gelegd aan Moments Of Clarity (The Album), dat waarschijnlijk eind april verschijnt... Mogelijk ook in eigen beheer...

Muzikaal is het een soort van kruising tussen Soundgarden, Alice In Chains, Foo Fighters en meer van dat soort bandjes... De gitaarriffs zijn bij vlagen echt geweldig en ook de zang is erg goed... Ik denk dat deze band heel groot kan worden, heb ze ook een paar keer live gezien (voorprogramma Live en Golden Earring), al is het geen band voor het grote publiek denk ik... Alhoewel sommige nummers op het forthcoming album (ik heb al een demoversietje gekregen) wel weer geschikt voor de radio...

Maar goed, houd Vertigo dus goed in de gaten...

<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.vertigotheband.com">http://www.vertigotheband.com</a><!-- w -->
Reply
#3
The Mars Volta live gezien als support van The Peppers. Vnd ze extreeeeeem. Doen me denken aan The White Stripes.
Reply
#4
The White Stripes herken ik er niet zo in. Behalve dat ze ook met twee zijn. White Stripes is meer van alle opsmuk ontdane gitaarrock. Mars Volta is kitsch met gebruik van een groot arsenaal aan instrumenten.
Sportshag
Reply
#5
Vraagje:

Het nummer Breakfast at Tiffany's, van wie is het origineel. REM, Matchbox 20???
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#6
Deep Blue Something !!!!
Vuistdikke stralen diarree vochten zich met spetterend geweld een uitweg uit mijn darmen. Een misselijkmakende stank drong mijn neusgaten binnen en veroorzaakte een nieuwe eruptie. Dit keer vond de juichende salmonellakolonie zich een weg naar boven. Met tranende ogen zag ik mijn kots langzaam van de wc-deur naar beneden druipen
Reply
#7
harry_bierdop Wrote:Vraagje:

Het nummer Breakfast at Tiffany's, van wie is het origineel. REM, Matchbox 20???

Van geen van beide. Tis van Deep Blue Something. Ik zag het op een of andere duitse site ook toegewezen aan REM, maar dan mag iemand mij even vertellen op welk album het staat, want ik kan het niet vinden.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#8
Oké, dank u heren! En Boca, kstuur hem wel ff als je weer online bent morgen ofzo. Vanavond werken...
Simr ('90+2)
El butre "15"
"Al mot ik kruupen"
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=">http://nl.youtube.com/watch?v=AqaJBKvsXGM&eurl=</a><!-- m -->
Reply
#9
Gerben Zonderland Wrote:
harry_bierdop Wrote:Vraagje:

Het nummer Breakfast at Tiffany's, van wie is het origineel. REM, Matchbox 20???

Van geen van beide. Tis van Deep Blue Something. Ik zag het op een of andere duitse site ook toegewezen aan REM, maar dan mag iemand mij even vertellen op welk album het staat, want ik kan het niet vinden.

Album heet "Home"

Quote:Songs in the album Home:
Deep Blue Something - Gammer Gerten's Needle Lyrics
Deep Blue Something - Halo Lyrics
Deep Blue Something - Josey Lyrics
Deep Blue Something - A Water Prayer Lyrics
Deep Blue Something - Done Lyrics
Deep Blue Something - A Song To Make Love To Lyrics
Deep Blue Something - The Kandinsky Prince Lyrics
Deep Blue Something - Home Lyrics
Deep Blue Something - Red Light Lyrics
Deep Blue Something - I Can Wait Lyrics
Deep Blue Something - Wouldn't Change A Thing Lyrics
Deep Blue Something - Breakfast at Tiffany's Lyrics
Reply
#10
hij vroeg dus, op welk album van REM.
in der Beschränkung zeigt sich erst der Meister.
Reply
#11
en ik kan U melden, op geen enkel album van REM. Moge hiermee de vraag beantwoord zijn...
in der Beschränkung zeigt sich erst der Meister.
Reply
#12
Het origineel kan ook niet van REM zijn omdat de tekst van BaT ergens over gaat... hetgeen niet gezegd kan worden van (vooral) de ouwe REM nummers... :roll:
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#13
beaam :wink:
in der Beschränkung zeigt sich erst der Meister.
Reply
#14
Treesong Wrote:Het origineel kan ook niet van REM zijn omdat de tekst van BaT ergens over gaat... hetgeen niet gezegd kan worden van (vooral) de ouwe REM nummers... :roll:

Het leek mij ook al onwaarschijnlijk, maar ik zat niet zo goed in de oude REM-nummers om dat met 100% zekerheid te kunnen zeggen. En idd zijn de oude nummers van REM op zijn zachtst gezegd 'vaag' te noemen. :8:
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!
Reply
#15
Balthazar Wrote:Deep Blue Something !!!!

over eendagsvliegen gesproken.. ik ken in ieder geval verder niks van ze.


Ik kan iedereen Flogging Molly aanraden.. Iers-californische doedelzakpunk..

Nummers om mee te beginnen:

Devils Dance Floor
Drunken Lullaby's

mocht het bevallen:

Black Friday Rule
The likes of you
Beste Onderschrift 2006-'07
Reply
#16
Gerben Zonderland Wrote:
Treesong Wrote:Het origineel kan ook niet van REM zijn omdat de tekst van BaT ergens over gaat... hetgeen niet gezegd kan worden van (vooral) de ouwe REM nummers... :roll:

Het leek mij ook al onwaarschijnlijk, maar ik zat niet zo goed in de oude REM-nummers om dat met 100% zekerheid te kunnen zeggen. En idd zijn de oude nummers van REM op zijn zachtst gezegd 'vaag' te noemen. :8:

Haha, ooit was ik zanger in een coverband en we hebben toen geprobeerd om "It's the end of the world as we know it" te doen... het is me nooit gelukt om die tekst uit het hoofd te leren :x

Maar toen ik zag dat Stipe bij de 'Unplugged' show zelf ook een papiertje nodig had, was dat wel een geruststelling... :wink:

De albums Life's Rich Pageant en Document zijn imho musthaves voor mensen die R.E.M pas later hebben 'ontdekt'....
Geld, drank en lekkere wijven!
Dat is het waar het in het leven om draait...
Daar kan je mee in leven blijven, dat maakt het leven de moeite waard!

Song of the decade:

<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE">http://www.youtube.com/watch?v=F-3HibNnsnE</a><!-- m -->
Reply
#17
Aukinho Wrote:
Balthazar Wrote:Deep Blue Something !!!!

over eendagsvliegen gesproken.. ik ken in ieder geval verder niks van ze.


Ik kan iedereen Flogging Molly aanraden.. Iers-californische doedelzakpunk..

Nummers om mee te beginnen:

Devils Dance Floor
Drunken Lullaby's

mocht het bevallen:

Black Friday Rule
The likes of you

En als je dan nog niet moe bent:

Salty Dog

of een nummertje van Dropkick Murphys er tussen door:

The Wild Rover
Reply
#18
Dugarry Wrote:
Aukinho Wrote:
Balthazar Wrote:Deep Blue Something !!!!

over eendagsvliegen gesproken.. ik ken in ieder geval verder niks van ze.


Ik kan iedereen Flogging Molly aanraden.. Iers-californische doedelzakpunk..

Nummers om mee te beginnen:

Devils Dance Floor
Drunken Lullaby's

mocht het bevallen:

Black Friday Rule
The likes of you

En als je dan nog niet moe bent:

Salty Dog

of een nummertje van Dropkick Murphys er tussen door:

The Wild Rover


Ken alleen het nummer Tessie van Dropkick!!! maar is op zich wel leuk.
Vuistdikke stralen diarree vochten zich met spetterend geweld een uitweg uit mijn darmen. Een misselijkmakende stank drong mijn neusgaten binnen en veroorzaakte een nieuwe eruptie. Dit keer vond de juichende salmonellakolonie zich een weg naar boven. Met tranende ogen zag ik mijn kots langzaam van de wc-deur naar beneden druipen
Reply
#19
Aukinho Wrote:
Balthazar Wrote:Deep Blue Something !!!!

over eendagsvliegen gesproken.. ik ken in ieder geval verder niks van ze.


Ik kan iedereen Flogging Molly aanraden.. Iers-californische doedelzakpunk..

Nummers om mee te beginnen:

Devils Dance Floor
Drunken Lullaby's

mocht het bevallen:

Black Friday Rule
The likes of you

Op zich wel grappig hoe snel de populariteit van Flogging Molly is gestegen, in 2002 speelden ze in een kleinere tent op Lowlands en stond ik helemaal vooraan, afgelopen jaar stond de Alpha helemaal bomvol tijdens hun optreden en was het vechten voor een plaatsje..
Hattrick: De Droeftoeters (209859)
Reply
#20
Aukinho Wrote:
Balthazar Wrote:Deep Blue Something !!!!

over eendagsvliegen gesproken.. ik ken in ieder geval verder niks van ze.


Ik kan iedereen Flogging Molly aanraden.. Iers-californische doedelzakpunk..

Nummers om mee te beginnen:

Devils Dance Floor
Drunken Lullaby's

mocht het bevallen:

Black Friday Rule
The likes of you

Vorig jaar op Werchter gezien. Tijdens het optreden vroegen ze of wij domme Europeanen de sport Baseball kende... toevallig had ik mijn mooie Yankees shirt aan die ik een paar maanden eerder in NY had aangeschaft.
Ik had natuurlijk kunnen weten dat een band met Ierse Amerikanen een pest hekel hebben aan de Yankees.... eerst werd ons duidelijk gemaakt dat de Red Sox rule all!! En vervolgens werd er 1 minuut lang geroepen YANKEES SUCK YANKEES SUCK en heel wat mensen om mij heen keken ineens naar mij. Dit was voor mij een goed moment om ff snel een Dixi op te zoeken waar ik ff de aardappels kon afgieten.

Ik vond het trouwens KUT muziek. Die doedelzak begon met te irriteren.
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply
#21
Voyou Wrote:
Aukinho Wrote:
Balthazar Wrote:Deep Blue Something !!!!

over eendagsvliegen gesproken.. ik ken in ieder geval verder niks van ze.


Ik kan iedereen Flogging Molly aanraden.. Iers-californische doedelzakpunk..

Nummers om mee te beginnen:

Devils Dance Floor
Drunken Lullaby's

mocht het bevallen:

Black Friday Rule
The likes of you

Op zich wel grappig hoe snel de populariteit van Flogging Molly is gestegen, in 2002 speelden ze in een kleinere tent op Lowlands en stond ik helemaal vooraan, afgelopen jaar stond de Alpha helemaal bomvol tijdens hun optreden en was het vechten voor een plaatsje..

Ik stond toen naast je in de Golf, was toen toch na de Alpha wel de grootste tent?? En ze openden het festival.. toch al redelijk bekend toen dan. Maar idd een bomvolle Alpha (hoewel die volgens mij nog vol is als je de jostiband er neerzet) is nog wel een stapje hoger. Maar terecht hoor, enorm leuke band, vooral om live te zien! En ze treden nogal vaak op in Nederland.
Beste Onderschrift 2006-'07
Reply
#22
Aukinho Wrote:
Voyou Wrote:
Aukinho Wrote:
Balthazar Wrote:Deep Blue Something !!!!

over eendagsvliegen gesproken.. ik ken in ieder geval verder niks van ze.


Ik kan iedereen Flogging Molly aanraden.. Iers-californische doedelzakpunk..

Nummers om mee te beginnen:

Devils Dance Floor
Drunken Lullaby's

mocht het bevallen:

Black Friday Rule
The likes of you

Op zich wel grappig hoe snel de populariteit van Flogging Molly is gestegen, in 2002 speelden ze in een kleinere tent op Lowlands en stond ik helemaal vooraan, afgelopen jaar stond de Alpha helemaal bomvol tijdens hun optreden en was het vechten voor een plaatsje..

Ik stond toen naast je in de Golf, was toen toch na de Alpha wel de grootste tent?? En ze openden het festival.. toch al redelijk bekend toen dan. Maar idd een bomvolle Alpha (hoewel die volgens mij nog vol is als je de jostiband er neerzet) is nog wel een stapje hoger. Maar terecht hoor, enorm leuke band, vooral om live te zien! En ze treden nogal vaak op in Nederland.

Welke tent het precies was weet ik niet meer, wel dat het idd vrijdagmiddag het festival opende, ik kende ze toen nog niet maar had via via gehoord dat het geweldige muziek was, vooral live! Ze begonnen met het nummer 'Drunken Lullabies' (net als vorig jaar trouwens) en ik was gelijk verkocht!
Hattrick: De Droeftoeters (209859)
Reply
#23
Als je van rock houd is YellowCard ook best wel een goede groep
Vuistdikke stralen diarree vochten zich met spetterend geweld een uitweg uit mijn darmen. Een misselijkmakende stank drong mijn neusgaten binnen en veroorzaakte een nieuwe eruptie. Dit keer vond de juichende salmonellakolonie zich een weg naar boven. Met tranende ogen zag ik mijn kots langzaam van de wc-deur naar beneden druipen
Reply
#24
Dat is wel meer punkpoprock, maar inderdaad een leuke band. En sinds de vorige CD ook met violist erbij. Vooral 'Believe' vind ik een leuk nummer.
Beste Onderschrift 2006-'07
Reply
#25
FLogging Molly opende toen in de Golf en het was inderdaad een van de beste openingsacts die Lowlands ooit heeft voortgebracht. (In ieder geval de laatste 6-7 jaar)

Dave, vuile Yank :wink: en jammer dat ze die Dixi niet omgegooid hebben en op de deur hebben gerold.... :razz:
Reply
#26
Lowlands afsluiter 2003:

-The Foo Fighters =D> =D> =D>

Lowlands afsluiter 2004:

-The White Stripes =D> =D> =D> =D> =D>
Reply
#27
Dugarry Wrote:FLogging Molly opende toen in de Golf en het was inderdaad een van de beste openingsacts die Lowlands ooit heeft voortgebracht. (In ieder geval de laatste 6-7 jaar)

Dave, vuile Yank :wink: en jammer dat ze die Dixi niet omgegooid hebben en op de deur hebben gerold.... :razz:

Het was goede muziek om op te schijten :!: :razz:

Dit jaar staan ze trouwens weer op Werchter, goed moment om een bakkie stoofvlees met frit te halen. :wink:
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply
#28
Davydoff Wrote:
Dugarry Wrote:FLogging Molly opende toen in de Golf en het was inderdaad een van de beste openingsacts die Lowlands ooit heeft voortgebracht. (In ieder geval de laatste 6-7 jaar)

Dave, vuile Yank :wink: en jammer dat ze die Dixi niet omgegooid hebben en op de deur hebben gerold.... :razz:

Het was goede muziek om op te schijten :!: :razz:

Dit jaar staan ze trouwens weer op Werchter, goed moment om een bakkie stoofvlees met frit te halen. :wink:

Overgoten met een vleugje heerlijke saté neem ik aan...?
Reply
#29
Dugarry Wrote:
Davydoff Wrote:
Dugarry Wrote:FLogging Molly opende toen in de Golf en het was inderdaad een van de beste openingsacts die Lowlands ooit heeft voortgebracht. (In ieder geval de laatste 6-7 jaar)

Dave, vuile Yank :wink: en jammer dat ze die Dixi niet omgegooid hebben en op de deur hebben gerold.... :razz:

Het was goede muziek om op te schijten :!: :razz:

Dit jaar staan ze trouwens weer op Werchter, goed moment om een bakkie stoofvlees met frit te halen. :wink:

Overgoten met een vleugje heerlijke saté neem ik aan...?

Nope, maar zo'n Dixi wel :razz:
I feed the pigeons, I sometimes feed the sparrows too, it gives me a sense of enormous well-being.
Reply
#30
:x :x :x :x :x
Reply


Forum Jump: