The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined variable $smilie_cache - Line: 1029 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1029 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1170 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "showquickreply" - Line: 1175 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1175 errorHandler->error_callback
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "sourceeditor" - Line: 1135 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1135 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined array key "vbquote" - Line: 1147 - File: inc/plugins/quickadveditorplus.php PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1147 errorHandler->error_callback
/inc/plugins/quickadveditorplus.php 1176 mycode_inserter_quick
/inc/class_plugins.php 142 codebuttonsquick
/showthread.php 470 pluginSystem->run_hooks
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$thread_modes - Line: 45 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 45 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval
Warning [2] Undefined variable $usersbrowsing - Line: 91 - File: showthread.php(1617) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/showthread.php(1617) : eval()'d code 91 errorHandler->error_callback
/showthread.php 1617 eval




Nieuwe nummer 1?
#1
Murray en Djoko slaan op dit moment nog geen deuk in een pakje boter. Murray staat nog redelijk ver voor maar heeft wel 3200 punten te verdedigen tijdens RG en Wimbledon en nog veel meer in de maanden erna. Djoko heeft vanaf RG weinig meer te verdedigen maar kan op het moment nog geen halve finale bereiken.

Dit brengt automatisch de vraag naar boven, wie wordt de nieuwe nummer 1?

Het lijkt weer ouderwets een Nadal/Federer battle te gaan worden.
Nadal is de grote favoriet om als eerste de nummer 1 positie over te nemen. Heeft slechts 90 punten te verdedigen op RG en Wimbledon en lijkt z'n supervorm uit z'n beste jaren weer te benaderen. Murray staat nog te ver voor om na RG de nummer 1 positie te pakken maar als hij een redelijk resultaat neerzet tijdens Wimbledon is er toch wel een kans.

Federer sluit zichzelf op de korte termijn uit door RG over te slaan maar richting het eind van het jaar heeft die 0 punten te verdedigen. Als die de vorm van het begin van het jaar weet vol te houden kan dat nog een mooie battle met Nadal worden.

Wawrinka is wellicht een outsider maar we weten hoe wisselvallig die is.
Andere naam is wellicht Thiem, staat 3e op de Race ranglijst maar wel een flink stuk achter Nadal en Federer. Lijkt op dit moment nog net een beetje die laatste stap te missen om echt toernooien te winnen maar dat hij de komende jaren mee gaat strijden in de top 5 lijkt wel een zekerheid.
Reply
#2
Ik zou Murray en Djoko niet uitvlakken, die staan wel weer op. Een van de twee kan prima einde jaar nummer 1 staan.
Federer lijkt me einde jaar nummer 1 te zijn, maar Nadal kan het tussendoor zijn.
Die profiteert maximaal voor afwezigheid Federer en slump van Murray/Djoko.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#3
Interessant inderdaad. Nadal lijkt mij de grote favoriet nu Roger gravel / RG niet speelt. 

Djoko, Murray en Stan hebben aardig wat te verdedigen. 
Je zou bijna zeggen dat het voor iedereen mogelijk is die een super laatste half afwerkt.
Kei Nishikori





Reply
#4
Dan kan zelfs Buurs 1e worden
Zelfs hier lukt het je nog niet om top 10 te eindigen...
Reply
#5
Hmmm ik hou het op Djokovic.
Reply
#6
of toch Zverev  Big Grin
Kei Nishikori





Reply
#7
Het blijft spannend, als ik t goed bereken gaat bij winst Federer (wellicht wat voorbarig maar ruim favoriet op t moment) deze week de top er als volgt uit zien:
Murray 7750
Nadal 7465
Federer 6545
Djoko 6325


te verdedigen montreal/cincinatti:
Murray: 1000
Nadal : 90
Federer: 0
Djoko: 1000

Nadal blijft dus voorlopig ruim favoriet voor de 1e plek, maar dan moet hij wel presteren in t hc seizoen
Reply
#8
Ik las net de de nummer 1 van volgende week het laagste puntenaantal sinds de invoering van dit systeem heeft.
Niets is sterker dan dat ene woord...
Reply
#9
Federer had ooit zoveel punten in het oude systeem...
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#10
(12-07-2017, 07:39 PM)Mac Wrote: Het blijft spannend, als ik t goed bereken gaat bij winst Federer (wellicht wat voorbarig maar ruim favoriet op t moment) deze week de top er als volgt uit zien:
Murray 7750
Nadal 7465
Federer 6545
Djoko 6325


te verdedigen montreal/cincinatti:
Murray: 1000
Nadal : 90
Federer: 0
Djoko: 1000

Nadal blijft dus voorlopig ruim favoriet voor de 1e plek, maar dan moet hij wel presteren in t hc seizoen

Federer wordt het natuurlijk gewoon aan het eind van het jaar, als hij niet zwaar geblesseerd raakt. Niks te verdedigen meer.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#11
(12-07-2017, 08:19 PM)centre court Wrote: Ik las net de de nummer 1 van volgende week het laagste puntenaantal sinds de invoering van dit systeem heeft.

Het contrast is extra groot omdat Djoko vorig jaar volgens mij 15-16000 punten had.
Reply
#12
(12-07-2017, 08:19 PM)centre court Wrote: Ik las net de de nummer 1 van volgende week het laagste puntenaantal sinds de invoering van dit systeem heeft.


Dat verbaast me niks, de top zit qua punten ongelofelijk dicht op elkaar. Wawrinka heb ik een beetje genegeerd in dit verhaal maar ook die staat op 6000 punten. Cilic gaat bij een finale naar 5000+ .

(12-07-2017, 09:09 PM)Ad Wim Wrote:
(12-07-2017, 07:39 PM)Mac Wrote: Het blijft spannend, als ik t goed bereken gaat bij winst Federer (wellicht wat voorbarig maar ruim favoriet op t moment) deze week de top er als volgt uit zien:
Murray 7750
Nadal 7465
Federer 6545
Djoko 6325


te verdedigen montreal/cincinatti:
Murray: 1000
Nadal : 90
Federer: 0
Djoko: 1000

Nadal blijft dus voorlopig ruim favoriet voor de 1e plek, maar dan moet hij wel presteren in t hc seizoen

Federer wordt het natuurlijk gewoon aan het eind van het jaar, als hij niet zwaar geblesseerd raakt. Niks te verdedigen meer.


Mwa ben ik nog niet zo zeker van. Nadal heeft ook bijna niks te verdedigen en als federer weer een paar toernooien laat schieten, schiet het niet erg op. Nadal moet wel echt z'n traditionele inzinking krijgen aan het eind van het jaar anders denk ik niet dat ie t gaat redden.
Reply
#13
Klopt dat Nadal ook niks te verdedigen heeft, maar het wordt wel HC en indoor. Het gravel vertroebelt wat voor overmacht Federer had daarvoor op HC. 1000 punten is dan zo goed gemaakt.
Ik denk dat Nadal nog wel een fysieke terugslag krijgt van het gravelseizoen, en HC is nooit zo lekker geweest voor z'n knieën.

Ik zou m'n geld op Federer zetten, als ze beiden fit blijven.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#14
Zoals ik het zie is die atp ranking het gemiddelde van het afgelopen jaar. En loopt dus per definitie een half jaar achter. Dus wie nu goed zijn zullen over een half jaar eerste staan. Als ik de afgelopen periode bekijk : 1 federer en 2 nadal. Dat zal over een aantal maanden ook zo zijn, schat ik zo.
Gear: Weber Jumbo Joe 47 (2014) ; Weber one touch premium 57 (2014), WGA (2017), Kooki non-stick self-basting barbeque chicken roaster. :shock:

Reply
#15
Nee Rikkie, veel ingewikkelder dan dat. Het zijn wel resultaten van afgelopen 12 maanden maar dan weer beperkt aantal toernooien.

Hier zie je hoe het is opgebouwd bij Federer: http://www.atpworldtour.com/en/players/r...-breakdown

Maar de race ranking zegt inderdaad wat meer (prestatie dit jaar) en daar staan Federer en Nadal dik eerste: http://www.atpworldtour.com/en/rankings/...-to-london
Reply
#16
Djoko in ieder geval niet meer in actie dit jaar. Heeft bij Federer erg geholpen. 
Kunnen we ook nog zoiets van Murray verwachten?
Niets is sterker dan dat ene woord...
Reply
#17
Nadal wordt het dus na deze week. Tijdelijk.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#18
Toch niet, mooi. Go Roger, komt nu dichtbij.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#19
Op de korte termijn hou ik het nog steeds op federer, maar op de middelange termijn verwacht ik eigenlijk Alexander Zverev als wereld nummer 1 te zien.
Gear: Weber Jumbo Joe 47 (2014) ; Weber one touch premium 57 (2014), WGA (2017), Kooki non-stick self-basting barbeque chicken roaster. :shock:

Reply
#20
Murray 7750
Nadal 7555
Federer 7145

Murray verliest 600 punten en Nadal 90. Murray is dus sowieso weg.

Nadal - Federer scheelt dus 320 punten (410-90)

Volgens mij zijn er dus 3 scenario's:
- Nadal verliest tweede ronde: Federer moet halve finale halen
- Nadal verliest derde of vierde ronde: Federer moet finale halen
- Nadal komt in halve finale of finale: Federer moet winnen

Alle andere scenario's is Nadal nummer 1
Reply
#21
Wat de afgelopen 2 weken wel geleerd hebben is dat Zverev binnen afzienbare tijd de nummer 1 positie gaat innemen. Winst en finaleplaats op niet zijn favoriete ondergrond.
Reply
#22
Hoe kom je erbij dat gravel niet zijn favoriete ondergrond is?
Eerst maar eens zien te presteren op een GS, dan kijken we wel verder.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello
Reply
#23
Interessante opmerking over de ondergrond. In het algemeen wordt Thiem gezien als de toekomstige gravelkoning, terwijl Zverev op de andere ondergronden de baas zal zijn. 
Dat ligt echter inderdaad meer aan Thiem dan aan Zverev. Zverev heeft (na gras) zijn hoogste winstpercentage op gravel. 

Voor de nummer 1 positie is het winnen van een GS niet noodzakelijk (zie Wozniacki). Het zou kunnen dat hij mentaal nog niet zo ver is, maar zijn grotere fitheid t.o.v. de oudere toppers zorgen ervoor dat hij ergens in 2019 (of misschien dit jaar al) de nummer 1 positie pakt. Dat hoeft nog niet definitief te zijn. Als b.v. Djokovic terugkomt, kan die ook nog wel even op 1 staan.
Reply


Forum Jump: