FTM Forum

Full Version: UEFA-Cup wedstrijden
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8
Dan is Nancy inderdaad zelf mede-verantwoordelijk voor de ongeregeldheden. Je kunt het gedrag niet goedpraten maar Feyenoord heeft zijn best gedaan om de wedstrijd voorspoedig te laten verlopen.
Dat de platpetten traangas gebruiken is inderdaad niet slim, dat is hetzelfde als een scheet onder de dekens laten; je vrouw ruikt hem uiteindelijk toch wel!
waf Wrote:
Vret Mien Gras Wrote:Ja het is jammer voor Feyenoord en de echte supporters. Ik vraag me wel af of het ook zo was gelopen met die desbetreffende supporters als Feyenoord gewoon goed had gebald en niet achter zou staan? Zouden die supporters zich ook misdragen met een voorsprong?

het probleem is volgens mij dat fainoid nacy heeft gevraagd geen losse kaarten te verkopen aan nederlanders. toch hebben zo'n 1500 man buiten fainoid om kaarten kunnen regelen. hier is niet fainoid maar nancy verantwoordelijk voor.

daarnaast (als ik het goed begrijp) werden er nog mensen zonder kaartje in het fainoid-vak gepropt. ook niet handig van de nancy's.

ook het feit dat ze de kroegen hebben dichtgegooid waardoor niet georganiseerde supporters op straat stonden is bepaald onhandig te noemen. ook traangas gerbuiken is gewoon dom, maar dat zal ongetwijfeld te maken hebben met de gespannen sfeer door die dooie in parijs.

na utrecht-legia had ook utrecht een probleem terwijl de legia supporters zich misdroegen. ik denk dus dat ook nancy een probleem heeft.

fainoid heeft er alles aan gedaan om dit te voorkomen. omdat het ook nog eens ergens anders gebeurt, waar je geen invloed hebt op de organisatie, denk ik dat uitsluiting een veel te zware straf is.

ik erger me groen en geel aan de uitlatingen in de pers, maar ook door van hooijdonk, dat je nu wel een hele zware straf kan verwachten, waaronder een paar jaar uitsluiting. als je zo'n straf van tevoren al begrijpelijk vindt, maak je de kans dat ze hem opleggen alleen maar groter......

't probleem is dat die mensen op de tribune zich niet weten te gedragen...en dat jij daar allemaal excuses voor aant bedenken bent en de schuldvraag verschuift naar anderen doet daar helemaal niks aan (w)af.
Precies! Een jaar of 3 schorsen van Europees voetbal, de mongolen in het (aparte) uitvak even gebruiken als oefenbord voor de nieuwe kalashnikov en dan weer over tot de orde van de dag. De groep die dan de volgende gelegenheid weer aanpakt om te rellen, zal dan wel ietsje kleiner zijn.
Quatro Wrote:
waf Wrote:
Vret Mien Gras Wrote:Ja het is jammer voor Feyenoord en de echte supporters. Ik vraag me wel af of het ook zo was gelopen met die desbetreffende supporters als Feyenoord gewoon goed had gebald en niet achter zou staan? Zouden die supporters zich ook misdragen met een voorsprong?

het probleem is volgens mij dat fainoid nacy heeft gevraagd geen losse kaarten te verkopen aan nederlanders. toch hebben zo'n 1500 man buiten fainoid om kaarten kunnen regelen. hier is niet fainoid maar nancy verantwoordelijk voor.

daarnaast (als ik het goed begrijp) werden er nog mensen zonder kaartje in het fainoid-vak gepropt. ook niet handig van de nancy's.

ook het feit dat ze de kroegen hebben dichtgegooid waardoor niet georganiseerde supporters op straat stonden is bepaald onhandig te noemen. ook traangas gerbuiken is gewoon dom, maar dat zal ongetwijfeld te maken hebben met de gespannen sfeer door die dooie in parijs.

na utrecht-legia had ook utrecht een probleem terwijl de legia supporters zich misdroegen. ik denk dus dat ook nancy een probleem heeft.

fainoid heeft er alles aan gedaan om dit te voorkomen. omdat het ook nog eens ergens anders gebeurt, waar je geen invloed hebt op de organisatie, denk ik dat uitsluiting een veel te zware straf is.

ik erger me groen en geel aan de uitlatingen in de pers, maar ook door van hooijdonk, dat je nu wel een hele zware straf kan verwachten, waaronder een paar jaar uitsluiting. als je zo'n straf van tevoren al begrijpelijk vindt, maak je de kans dat ze hem opleggen alleen maar groter......

't probleem is dat die mensen op de tribune zich niet weten te gedragen...en dat jij daar allemaal excuses voor aant bedenken bent en de schuldvraag verschuift naar anderen doet daar helemaal niks aan (w)af.

rot toch op met je kreupele conclusies man. :roll:
waf Wrote:
Quatro Wrote:
waf Wrote:
Vret Mien Gras Wrote:Ja het is jammer voor Feyenoord en de echte supporters. Ik vraag me wel af of het ook zo was gelopen met die desbetreffende supporters als Feyenoord gewoon goed had gebald en niet achter zou staan? Zouden die supporters zich ook misdragen met een voorsprong?

het probleem is volgens mij dat fainoid nacy heeft gevraagd geen losse kaarten te verkopen aan nederlanders. toch hebben zo'n 1500 man buiten fainoid om kaarten kunnen regelen. hier is niet fainoid maar nancy verantwoordelijk voor.

daarnaast (als ik het goed begrijp) werden er nog mensen zonder kaartje in het fainoid-vak gepropt. ook niet handig van de nancy's.

ook het feit dat ze de kroegen hebben dichtgegooid waardoor niet georganiseerde supporters op straat stonden is bepaald onhandig te noemen. ook traangas gerbuiken is gewoon dom, maar dat zal ongetwijfeld te maken hebben met de gespannen sfeer door die dooie in parijs.

na utrecht-legia had ook utrecht een probleem terwijl de legia supporters zich misdroegen. ik denk dus dat ook nancy een probleem heeft.

fainoid heeft er alles aan gedaan om dit te voorkomen. omdat het ook nog eens ergens anders gebeurt, waar je geen invloed hebt op de organisatie, denk ik dat uitsluiting een veel te zware straf is.

ik erger me groen en geel aan de uitlatingen in de pers, maar ook door van hooijdonk, dat je nu wel een hele zware straf kan verwachten, waaronder een paar jaar uitsluiting. als je zo'n straf van tevoren al begrijpelijk vindt, maak je de kans dat ze hem opleggen alleen maar groter......

't probleem is dat die mensen op de tribune zich niet weten te gedragen...en dat jij daar allemaal excuses voor aant bedenken bent en de schuldvraag verschuift naar anderen doet daar helemaal niks aan (w)af.

rot toch op met je kreupele conclusies man. :roll:

je begon goed met je schaamte gevoel..daarna is het de schuld van nancy, de horeca, de politie...goed verhaal!
Peter Wrote:Feyenoord zal wel een jaartje over moeten slaan in Europa, dat kan er ook nog wel bij. Heeft dan weer een leuke invloed op de play-offs. Confused Mogen ze daar dan ook niet aan meedoen (als ze straf krijgen die ze, helaas, verdienen)? :x

die straf verdienen we helemaal niet, naprater.

bovendien is het zo dat de straf niet ingaat als je je niet plaatst voor europees voetbal. de straf gaat pas in als je je plaatst.

heeft dus consequenties voor het hele nl voetbal. des te meer reden om je niet bij voorbaat neer te leggen bij een buitenproportionele straf.
Hoe je het ook uitlegt: Ze stonden daar wel als Feyenoord-'supporters'. Ik zie het somber in, vorig jaar al een europese thuiswedstrijd zonder publiek. De straf zal nu zwaarder zijn.
Mukkus Wrote:Hoe je het ook uitlegt: Ze stonden daar wel als Feyenoord-'supporters'. Ik zie het somber in, vorig jaar al een europese thuiswedstrijd zonder publiek. De straf zal nu zwaarder zijn.

toch is er een belangrijk verschil. bij een thuiswedstrijd ben je verantwoordelijk als organisatie. bij een uitwedstrijd niet.

ik denk dat zo'n plastich glas bier gooien misschien nog wel erger is. niet qua gedrag uiteraard, dat is van die onverlaten nooit goed te praten, maar wel qua verantwoordelijkheid.
waf Wrote:
Vret Mien Gras Wrote:Ja het is jammer voor Feyenoord en de echte supporters. Ik vraag me wel af of het ook zo was gelopen met die desbetreffende supporters als Feyenoord gewoon goed had gebald en niet achter zou staan? Zouden die supporters zich ook misdragen met een voorsprong?

het probleem is volgens mij dat fainoid nacy heeft gevraagd geen losse kaarten te verkopen aan nederlanders. toch hebben zo'n 1500 man buiten fainoid om kaarten kunnen regelen. hier is niet fainoid maar nancy verantwoordelijk voor.

daarnaast (als ik het goed begrijp) werden er nog mensen zonder kaartje in het fainoid-vak gepropt. ook niet handig van de nancy's.

ook het feit dat ze de kroegen hebben dichtgegooid waardoor niet georganiseerde supporters op straat stonden is bepaald onhandig te noemen. ook traangas gerbuiken is gewoon dom, maar dat zal ongetwijfeld te maken hebben met de gespannen sfeer door die dooie in parijs.

na utrecht-legia had ook utrecht een probleem terwijl de legia supporters zich misdroegen. ik denk dus dat ook nancy een probleem heeft.

fainoid heeft er alles aan gedaan om dit te voorkomen. omdat het ook nog eens ergens anders gebeurt, waar je geen invloed hebt op de organisatie, denk ik dat uitsluiting een veel te zware straf is.

ik erger me groen en geel aan de uitlatingen in de pers, maar ook door van hooijdonk, dat je nu wel een hele zware straf kan verwachten, waaronder een paar jaar uitsluiting. als je zo'n straf van tevoren al begrijpelijk vindt, maak je de kans dat ze hem opleggen alleen maar groter......

Dit is zo vreselijk treist voor Feyenoord. Het loopt al niet lekker en dan krijg je dit er ook nog eens bij. Zo maak je dus echt je club kapot.

Waf, ongetwijfeld heeft Feyenoord er alles aan gedaan en zal Nancy ook een schuldige zijn. Maar dat is een aparte zaak. De Uefa neemt ook een stukje verleden mee en wat betreft heeft Feyenoord de schijn zwaar tegen met de dossiers Basel, Blackburn en Sporting Lissabon....
Tripplexxx Wrote:Waf, ongetwijfeld heeft Feyenoord er alles aan gedaan en zal Nancy ook een schuldige zijn. Maar dat is een aparte zaak. De Uefa neemt ook een stukje verleden mee en wat betreft heeft Feyenoord de schijn zwaar tegen met de dossiers Basel, Blackburn en Sporting Lissabon....

tuurlijk, maar dan kan ik uitsluiting nog wel buitenproportioneel vinden en me ergeren aan het gegeven dat de media zich daar zowat bij voorbaat bij neerleggen.
waf Wrote:
Tripplexxx Wrote:Waf, ongetwijfeld heeft Feyenoord er alles aan gedaan en zal Nancy ook een schuldige zijn. Maar dat is een aparte zaak. De Uefa neemt ook een stukje verleden mee en wat betreft heeft Feyenoord de schijn zwaar tegen met de dossiers Basel, Blackburn en Sporting Lissabon....

tuurlijk, maar dan kan ik uitsluiting nog wel buitenproportioneel vinden en me ergeren aan het gegeven dat de media zich daar zowat bij voorbaat bij neerleggen.

De media ( lees commentatoren en analisten), maken zich de laatste weken keer op keer belachelijk met hun stigmatiserende napraat-cultuurtje. Ik erger me kapot. :|
Tripplexxx Wrote:
waf Wrote:
Tripplexxx Wrote:Waf, ongetwijfeld heeft Feyenoord er alles aan gedaan en zal Nancy ook een schuldige zijn. Maar dat is een aparte zaak. De Uefa neemt ook een stukje verleden mee en wat betreft heeft Feyenoord de schijn zwaar tegen met de dossiers Basel, Blackburn en Sporting Lissabon....

tuurlijk, maar dan kan ik uitsluiting nog wel buitenproportioneel vinden en me ergeren aan het gegeven dat de media zich daar zowat bij voorbaat bij neerleggen.

De media ( lees commentatoren en analisten), maken zich de laatste weken keer op keer belachelijk met hun stigmatiserende napraat-cultuurtje. Ik erger me kapot. :|

gelukkig ben ik niet de enige. :wink:

gister gaan de spelers toch nog het publiek bedanken. vind ik normaal, er staan immers ook normale mensen tussen. vindt derksen dat onbegrijpelijk...... en dat staat vervolgens ook in het ad. :roll:
waf Wrote:
Tripplexxx Wrote:
waf Wrote:
Tripplexxx Wrote:Waf, ongetwijfeld heeft Feyenoord er alles aan gedaan en zal Nancy ook een schuldige zijn. Maar dat is een aparte zaak. De Uefa neemt ook een stukje verleden mee en wat betreft heeft Feyenoord de schijn zwaar tegen met de dossiers Basel, Blackburn en Sporting Lissabon....

tuurlijk, maar dan kan ik uitsluiting nog wel buitenproportioneel vinden en me ergeren aan het gegeven dat de media zich daar zowat bij voorbaat bij neerleggen.

De media ( lees commentatoren en analisten), maken zich de laatste weken keer op keer belachelijk met hun stigmatiserende napraat-cultuurtje. Ik erger me kapot. :|

gelukkig ben ik niet de enige. :wink:

gister gaan de spelers toch nog het publiek bedanken. vind ik normaal, er staan immers ook normale mensen tussen. vindt derksen dat onbegrijpelijk...... en dat staat vervolgens ook in het ad. :roll:

Tja, dat is de bekende invloed van Derksen. Doet me aan het verhaal Seedorf denken. Slaat helemaal nergens op...

Als ik een reis naar het buitenland maak voor m'n club alszijnde een goede trouwe supporter, dan waardeer ik het als de jongens na de tijd even langs komen bij het vak. Derksen is echter zo zwart-wit en stigmatiserend......
Eentje voor 't Wereldje:

Het niveau bij Feyenoord was zo bedroevend, Timmer kreeg er tranen van in zijn ogen.

Of is die heel flauw? Net met mijn Feyenoordcollega bedacht.
Die is wel wereldje waardig!

EDIT: Ad Wim jouw plaatsing in 't wereldje is vandaag wel een zekerheidje :8:
waf Wrote:ik erger me groen en geel aan de uitlatingen in de pers...

Altijd weer dat stigmatiserende vingertje naar ADO! Icon_evil
Ekslem Wrote:Die is wel wereldje waardig!

EDIT: Ad Wim jouw plaatsing in 't wereldje is vandaag wel een zekerheidje :8:

Voor in 't wereldje: Bloed, zweet en traangas. :oops:
knap treurig. :roll:

Quote:Ze gingen tekeer als wilde beesten’
Van onze sportredactie


Zaterdag 2 december 2006 - PRAAG – „Ze gingen tekeer als wilde beesten. Alles wat ze in hun handen kregen, sloopten ze en gooiden ze het veld op.“ Dat heeft de UEFA-waarnemer bij het duel Nancy-Feyenoord, de Tsjech Jaroslav Dudl, gezegd in een interview met het Tsjechische persbureau CTK.
Dudl, die al vele jaren UEFA-waarnemer is, liet weten zo'n toestand nog nooit te hebben meegemaakt. „Toen ze het stalen hek van hun sector vernielden, dreigden ze dat ze de Franse fans zouden aanvallen.“ Volgens Dudl heeft de Franse politiecommandant een fout gemaakt toen hij besloot ongeveer 500 Feyenoord-aanhangers die zich zonder kaartjes voor het stadion bevonden, naar binnen te laten. „Hij ging er kennelijk vanuit dat de onrust anders in de straten door zou gaan en koos voor de in zijn ogen minst erge oplossing“, aldus Dudl.

De Tsjech weerspreekt de versie van Feyenoord dat de onlusten alleen werden veroorzaakt door hooligans en niet door de ‘officiële’ Feyenoord-fans. „Binnen gingen ook degenen tekeer waarvoor Feyenoord instond.“

Dudl zegt dat het gedonder eigenlijk al begon toen AS Nancy in de 22e minuut op een 1-0-voorsprong kwam. „De Nederlanders begonnen stoelen los te trekken, vernielden een plexiglaswand, en verjoegen de Fransen van de naastliggende tribune. Maar de politie kon de zaak nog in de hand houden en de wedstrijd kon doorgaan. Later, na de 70e minuut, ging dat niet meer.“

Op dat moment gebruikte de Franse politie traangas tegen de Feyenoord-aanhang. „Toen moest de wedstrijd wel onderbroken worden. De spelers zagen door de tranen niets meer. Het ergste was, paxadoxaal genoeg, de keeper van Feyenoord er aan toe. Die stond er het dichtst bij.“

Dudl zelf sloeg de gang van zaken gade vanaf de zijlijn, waar ook de Noorse scheidsrecter en diens drie assistenten zich bevonden. „Uiteindelijk besloten wij de wedstrijd uit te spelen. Dat kon pas na 34 minuten, omdat de lucht eerst zo zuiver moest worden zodat je weer kon ademen en de ogen niet meer traanden.“ Bij dat besluit werden ook de artsen van Nancy en Feyenoord betrokken.

Toen de scheidsrechter de wedstrijd tijdelijk had gestaakt, vertrokken de Franse supporters. Alleen de supporters in de Feyenoordvakken moesten in het Stade Marcel Picot blijven. Dudl: „Maar de Feyenoord-aanhang ging door. Die vernielde niet alleen stoelen, maar ook wc's en stalletjes bij het stadion. De eigenaren nemen de schade nog op.“

Dudl moet een officieel, uitvoerig rapport voor de UEFA maken. Op basis daarvan, en van tv-beelden, zal de tuchtcommissie van de UEFA tot een oordeel komen. „Het valt te verwachten dat de straf erg hoog wordt“, aldus Dudl
Uiteraard is dit een groot drama, maar ik blijf er bij dat je de club Feyenoord formeel weinig tot niets kwalijk kan nemen. Uiteraard zal er een zware straf volgen, zat er ook al tijden aan te komen, maar 't frustrerende is dat dit totaal langs Feyenoord op is gegaan. De Franse politie en Nancy hebben overduidelijk fouten gemaakt:

- Die Plexiglaswand was met 2x trappen door en dus niet veilig genoeg om daar wel 500 hooligans met of zonder kaartje in te zetten die eigenlijk al in de cel hoorden te zitten.
- Abnormaal dat er zo snel pepperspray werd gebruikt, een middel dat doorgaans voor grote paniek zorgt en nu ook weer. Pepperspray werd gebruikt aan de kant van de goedwillende Feyenoordsupporters, zij die geen enkele schuld hadden aan dit drama.
- Er zijn lieden geweest die in Nancy 200 kaarten per keer hebben gekocht. Die kregen ze zonder slag of stoot mee. Ook zijn er gasten geweest die passepartous hebben gekocht, maar uiteraard niet naar nancy-krakow zijn gegaan. Hier is dat onmogelijk, maar daar schijnt 't te kunnen dus. Zelfs in de supermarkten waren kaarten te koop. Nancy heeft ondanks herhaaldelijke waarschuwingen van Feyenoord-kant de boel totaal overschat en uiteindelijk veel te naief opgetreden.
- De honderden hooligans met stadionverboden zaten na de wedstrijd in 1 vak opgesloten, ingesloten aan alle kanten door de ME, maar juist dit vak mocht als 1e na de wedstrijd vertrekken. Dít was de kans dat tuig te pakken. ID's afpakken, aan de Nederlandse overheid overdragen en de bak in met die lui.

Ik wil niks goed praten hoor, het is verschrikkelijk wat er o.a. ook al 's middags in Nancy is gebeurd. Hele stad gesloopt, dus uitsluiting waarschlijnlijk wel terecht. Maar ik wil maar aangeven dat de UEFA moet inzien dat niet alleen Feyenoord verantwoordelijk is voor dit drama.
Die laatste zin is de kern van het verhaal. Maar die spreekt wel je eerste zin tegen.
Ben ik nou blind of zeggen de eerste en de laatste zin precies hetzelfde? Het is een drama dat Feyenoord veel schade oplevert maar de club zelf is weinig te verwijten. Het tuig zonder kaarten en mét stadionverbod heeft dit veroorzaakt.
centre court Wrote:- Ook zijn er gasten geweest die passepartous hebben gekocht, maar uiteraard niet naar nancy-krakow zijn gegaan. Hier is dat onmogelijk, maar daar schijnt 't te kunnen dus.

Is ook in NL gewoon mogelijk hoor CC.
In ieder geval kon je bij Ajax op een gegeven moment, zonder elke vorm van een kaart, passe partouts aanschaffen.
Zie jij al hele groepen Espanyol en Austria Wien hooligans hierheen komen dan? :lol:

is wel andere koek als Feyenoord en een paar duizend gekke Polen natuurlijk.
Nee, maar om het even aan te geven.

Voor Zulte-Waregem (combi voor Ajacieden) zijn er ook honderden Ajacieden die losse pp's hebben gekocht.
Hopen dat dat wel goed gaat. Schijnt wel dat Brugge (aangevuld met ADO-vriendjes) verhaal gaat halen voor CL in A'dam...

Gelukkig had ik eens geen zin in die onzinnige combi en zit ik lekker warmpjes voor de buis... :wink:
Quote:Relschopper was Goldcardhouder

NANCY - De voor rellen in Nancy vastgezette Feyenoord-supporters zijn een Goldcard-houder (trouw bezoeker ...

... van uitwedstrijden), een uitgesproken hooligan en iemand die helemaal niet bekend zou zijn met voetbalgeweld.
Het zijn inwoners van Spijkenisse, Poortugaal en Heukelum (Gelderland) met een baan: een 31-jarige arbeider, een 22-jarige chauffeur (bezorger) en de 28-jarige eigenaar van een timmermansbedrijf.

Deze details zijn bekend gemaakt door de Franse justitie en in de Franse pers. Het drietal zou met flessen en verkeersborden hebben gegooid. Ze zijn opgepakt twee uur vóór de wedstrijd en weten zich niet helemaal meer te herinneren wat er is gebeurd. De Nederlandse politie heeft verteld dat de jongste van het stel tot de harde kern behoort, tot de gevaarlijkste supporters.

De politie stelt dat ook de oudste hooliganverdachte zich eerder heeft misdragen. Volgens de Nederlander is dat niet zo en beschikt hij al jaren over de Goldcard van Feyenoord. Van de 28-jarige man is weinig bekend in relatie tot voetbalrellen. Hij had vijf liter bier op toen de politie hem in de kraag vatte.

Over twee weken, op 20 december, wordt in Frankrijk over hun verdere lot beslist. Voor Feyenoord is de arrestatie van de Goldcardhouder in ieder geval reden die kaart onmiddellijk af te pakken, reageert een woordvoerder.
Ekslem Wrote:
Quote:Relschopper was Goldcardhouder

NANCY - De voor rellen in Nancy vastgezette Feyenoord-supporters zijn een Goldcard-houder (trouw bezoeker ...

... van uitwedstrijden), een uitgesproken hooligan en iemand die helemaal niet bekend zou zijn met voetbalgeweld.
Het zijn inwoners van Spijkenisse, Poortugaal en Heukelum (Gelderland) met een baan: een 31-jarige arbeider, een 22-jarige chauffeur (bezorger) en de 28-jarige eigenaar van een timmermansbedrijf.

Deze details zijn bekend gemaakt door de Franse justitie en in de Franse pers. Het drietal zou met flessen en verkeersborden hebben gegooid. Ze zijn opgepakt twee uur vóór de wedstrijd en weten zich niet helemaal meer te herinneren wat er is gebeurd. De Nederlandse politie heeft verteld dat de jongste van het stel tot de harde kern behoort, tot de gevaarlijkste supporters.

De politie stelt dat ook de oudste hooliganverdachte zich eerder heeft misdragen. Volgens de Nederlander is dat niet zo en beschikt hij al jaren over de Goldcard van Feyenoord. Van de 28-jarige man is weinig bekend in relatie tot voetbalrellen. Hij had vijf liter bier op toen de politie hem in de kraag vatte.

Over twee weken, op 20 december, wordt in Frankrijk over hun verdere lot beslist. Voor Feyenoord is de arrestatie van de Goldcardhouder in ieder geval reden die kaart onmiddellijk af te pakken, reageert een woordvoerder.

En daar gaat het verhaal van de "goede" en de "slechte" supporters, ze waren allemaal aan het rellen dit word nog pijnlijk voor F'noord...
Depor Wrote:
Ekslem Wrote:
Quote:Relschopper was Goldcardhouder

NANCY - De voor rellen in Nancy vastgezette Feyenoord-supporters zijn een Goldcard-houder (trouw bezoeker ...

... van uitwedstrijden), een uitgesproken hooligan en iemand die helemaal niet bekend zou zijn met voetbalgeweld.
Het zijn inwoners van Spijkenisse, Poortugaal en Heukelum (Gelderland) met een baan: een 31-jarige arbeider, een 22-jarige chauffeur (bezorger) en de 28-jarige eigenaar van een timmermansbedrijf.

Deze details zijn bekend gemaakt door de Franse justitie en in de Franse pers. Het drietal zou met flessen en verkeersborden hebben gegooid. Ze zijn opgepakt twee uur vóór de wedstrijd en weten zich niet helemaal meer te herinneren wat er is gebeurd. De Nederlandse politie heeft verteld dat de jongste van het stel tot de harde kern behoort, tot de gevaarlijkste supporters.

De politie stelt dat ook de oudste hooliganverdachte zich eerder heeft misdragen. Volgens de Nederlander is dat niet zo en beschikt hij al jaren over de Goldcard van Feyenoord. Van de 28-jarige man is weinig bekend in relatie tot voetbalrellen. Hij had vijf liter bier op toen de politie hem in de kraag vatte.

Over twee weken, op 20 december, wordt in Frankrijk over hun verdere lot beslist. Voor Feyenoord is de arrestatie van de Goldcardhouder in ieder geval reden die kaart onmiddellijk af te pakken, reageert een woordvoerder.

En daar gaat het verhaal van de "goede" en de "slechte" supporters, ze waren allemaal aan het rellen dit word nog pijnlijk voor F'noord...

dat is ook niet zo gek natuurlijk. als er 200 randdebielen meegaan die gaan lopen knokken, heb je zo 200 meelopers te pakken die dan wel lekker mee willen doen in de anonimiteit. de kans is dat groot dat de meelopers worden opgepakt, dat zijn immers de sukkels.

mijn overtuiging is dat je nooit deze teringzooi had gehad als ze bij nancy geen kaarten hadden verkocht aan malloten.

maar goed, het schijnt zo te zijn dat de knvb heeft ondertekend dat de clubs of de nationale bonden waarbij het fout gaat worden gestraft, of je nou wel of niet schuld hebt......
waf Wrote:
Depor Wrote:
Ekslem Wrote:
Quote:Relschopper was Goldcardhouder

NANCY - De voor rellen in Nancy vastgezette Feyenoord-supporters zijn een Goldcard-houder (trouw bezoeker ...

... van uitwedstrijden), een uitgesproken hooligan en iemand die helemaal niet bekend zou zijn met voetbalgeweld.
Het zijn inwoners van Spijkenisse, Poortugaal en Heukelum (Gelderland) met een baan: een 31-jarige arbeider, een 22-jarige chauffeur (bezorger) en de 28-jarige eigenaar van een timmermansbedrijf.

Deze details zijn bekend gemaakt door de Franse justitie en in de Franse pers. Het drietal zou met flessen en verkeersborden hebben gegooid. Ze zijn opgepakt twee uur vóór de wedstrijd en weten zich niet helemaal meer te herinneren wat er is gebeurd. De Nederlandse politie heeft verteld dat de jongste van het stel tot de harde kern behoort, tot de gevaarlijkste supporters.

De politie stelt dat ook de oudste hooliganverdachte zich eerder heeft misdragen. Volgens de Nederlander is dat niet zo en beschikt hij al jaren over de Goldcard van Feyenoord. Van de 28-jarige man is weinig bekend in relatie tot voetbalrellen. Hij had vijf liter bier op toen de politie hem in de kraag vatte.

Over twee weken, op 20 december, wordt in Frankrijk over hun verdere lot beslist. Voor Feyenoord is de arrestatie van de Goldcardhouder in ieder geval reden die kaart onmiddellijk af te pakken, reageert een woordvoerder.

En daar gaat het verhaal van de "goede" en de "slechte" supporters, ze waren allemaal aan het rellen dit word nog pijnlijk voor F'noord...

dat is ook niet zo gek natuurlijk. als er 200 randdebielen meegaan die gaan lopen knokken, heb je zo 200 meelopers te pakken die dan wel lekker mee willen doen in de anonimiteit. de kans is dat groot dat de meelopers worden opgepakt, dat zijn immers de sukkels.

mijn overtuiging is dat je nooit deze teringzooi had gehad als ze bij nancy geen kaarten hadden verkocht aan malloten.

maar goed, het schijnt zo te zijn dat de knvb heeft ondertekend dat de clubs of de nationale bonden waarbij het fout gaat worden gestraft, of je nou wel of niet schuld hebt......

Weet niet meer waar ik het hoorde, maar wat ik me afvraag is waarom het bij F'noord zo vaak fout gaat (net als Zaragoza, AS Roma, Palermo etc) Hoe komt dat het vaak 2 of 3 clubs zijn waarbij om de zoveel tijd de pleuris uitbreekt?
Nu is F'noord in het nieuws 2 weken geleden was het nog ADO. Het is geen sneer naar clubs ofzo maar ik vraag het me gewoon af hoe dat nou kan.
Ajax had je ook de F-Side en de rellen maar daar hoor je helemaal niets meer van (afgezien van die randdebielen die het ADO honk bestormen, maar die deden dat zonder dat er een wedstrijd was ofzo...(ook wel slim anders had dat honk volgezeten met ADO'ers die wel terugvechten)
Heeft iemand er een verklaring voor?
Het een en ander kan nogal gevolgen hebben. Wanneer Feyenoord voor een paar seizoenen geschorst wordt voor Europees voetbal betekent dat niet dat een andere Nederlandse club i.p.v. Feyenoord mag spelen. Zoals waf al schreef, gaat dit normaal gesproken dus ten koste van een UEFA-plekkie (terwijl deze wss wel blijft meetellen als deelnemer)

Hoe staan we er dan voor wat betekent het voor ons?

UEFA-coefficientenlijst:
Quote:8 Netherlands 6.166 5.416 12.000 7.583 5.357 36.522 5/ 7
9 Russia 3.625 5.875 10.000 10.000 6.125 35.625 2/ 4

Plaats 8 geeft voor een land recht op 1 team CL(nr 1), 1 team voorronde CL(nr 2), 4 teams UEFA (nrs 3,4,5 + bekerwinnaar) en 1 team Intertoto, 7 teams dus.

Plaats 9 geeft voor een land recht op 1 team CL(nr 1), 1 team voorronde CL(nr 2), 2 teams UEFA (nr 3 + bekerwinnaar) en 1 team Intertoto,
5 teams dus.

Wanneer Feyenoord een paar jaar uitgesloten wordt voor buitenlands voetbal en in die jaren toch op een UEFA-plek eindigt in de eredivisie, gaat dit het komend seizoen dus nog niet ten koste van de deelnamemogelijkheid van andere clubs (Twente, Groningen, Heerenveen) Maar als we dit seizoen op de UEFA-lijst als 9e eindigen (en Feyenoord behaalt volgend seizoen een Europees ticket) dan voetballen in het seizoen 2008/2009 alleen de nummers 1,2 en de bekerwinnaar Europees (PSV, AZ en Ajax?) en blijft voor de rest alleen een intertotoplaats over. :eeeek:

ERG slecht voor het Nederlandse voetbal en vooral voor de subtop. :eeeek:
Naar aanleiding van de rellen rond de UEFA Cup-duels met Nancy en Blackburn Rovers heeft de UEFA aan Feyenoord een voorwaardelijke straf opgelegd van twee Europese thuisduels zonder publiek met een proeftijd van drie jaar. Ook kreeg de club omgerekend 125.000 euro boete

das mooi!
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8