FTM Forum

Full Version: nieuwe jeugdopleiding
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
El Parasito Wrote:Een vriend van mij, die op het FOK forum zit wist mij mede te delen dat je het sterrenaantal ongeveer gedeeld door 3 moet doen. Waarom dit zo is heb ik geen idee van. Een speler met 4 of 5 sterren is dus een leuk talentje, niet meer..

Hoe komt ie daar in godsnaam aan ? Aangezien er nog geen spelers zijn gepromoveerd uit die jeugd is alles maar een gok, verder haalt bv. een redelijk PM met redelijk conditie meer sterren dan een goed PM met zwak conditie. Je kan alleen kijken naar de 'blauwe' sterren en daar iets uit afleiden.

Uit de verslagen probeer ik specialiteiten te halen, maar het lijkt er sterk op dat er alleen maar bepaald is dat de jonge speler een specialiteit heeft en niet welke. Heb namelijk al 1 speler gehad die een kop-SE, een krachtig-SE en een technisch-SE had.... :-k

Jullie nog opmerkingen/bevinden uit de jeugd, ook al zijn het maar gedachtes (zoals de mijne mbt de specialiteiten)...
Bocaloca Wrote:Jeuh 5.5 ster voor 1 spelertje :roll:
En natuurlijk met 3-1 van mij verloren he bokkie!
Box Brother Wrote:Jullie nog opmerkingen/bevinden uit de jeugd, ook al zijn het maar gedachtes (zoals de mijne mbt de specialiteiten)...

Heb nog niet echt heel erg stil gestaan bij de jeugdopleiding gebeuren. Komt ook voornamelijk door dat je nog niks tastbaars heb, maar ik ga van de week wel al mijn wedstrijden analyseren en dan kom ik er wel op terug.
Bij mij opeens een aanvaller met 4 sterren.
Zo te zien heeft Adder z'n keepertje te pakken! :waf: En direct een matig (hoog) centrale verdediging.
Zijn er trouwens al leuke/handige voortgangs-sjabloontjes in de omloop?
Sjeffer Wrote:1 ster dan lekker ergens anders weer proberen. Vind dat rotatiesysteem wel leuk, inmiddels staan er bij mij al een paar mannetjes op een plek waar ze 3,5 ster halen. Niet dat dat enorm veel is, maar ze kunnen zich nog verbeteren zullen we maar zeggen.

Nog 1 potje en ik heb alles behalve de keepert op z'n plaats. Vervolgens wordt het tijd om eens naar de ranglijst te gaan kijken. :wink:
Wanneer ik inzoom op zijn vaardigheden op het gebied van Verdedigen, dan zou deze jongen wel eens klasse kunnen zijn. Deze speler is zwak in Verdedigen op dit moment in zijn loopbaan

Deze knakkert is afgelopen zondag gescout. Resultaat: 2,5 ster.

Misschien mogen we hieruit concluderen dat 2,5 ster gelijk staat aan zwak??

Ik hou het daar maar op totdat het tegendeel bewezen is.
dan is 5.5 ster redelijk...das best goed op je 16de
Vietjes Wrote:Zo te zien heeft Adder z'n keepertje te pakken! :waf: En direct een matig (hoog) centrale verdediging.

idd, gepulled afgelopen Zondag. 15 jaar en nu al 6 sterren....
Ik ga mijn 2e training op keepen zetten, misschien dat hij over 2 seizoenen een enorme puist centen opbrengt....
Iemand die keepers traint bij de senioren?
2e training is maar 50% he, dus dat zou dan erg zonde zijn.
Bumme en ik trainen keepers, maar of ik dat tegen die tijd nog doe (en of ik uberhaupt blijf HT-en) weet ik niet
Ik train 2x verdedigen, om de simpele reden dat ik 5 acceptabele verdedigers heb momenteel. De rest stelt niks voor, dus dan maar vol op de verdedigers.
Mukkus Wrote:Ik train 2x verdedigen, om de simpele reden dat ik 5 acceptabele verdedigers heb momenteel. De rest stelt niks voor, dus dan maar vol op de verdedigers.

2x hetzelfde trainen is minder effectief dan 2x iets verschillends, met andere woorden je krijgt meer training als je 2x iets verschillends trained dan 2x hetzelfde

bv. verdedigen + passen = +0,3 en +0,2
verdedigen + verdedigen = +0,1 en +0,1
T00L Wrote:2e training is maar 50% he, dus dat zou dan erg zonde zijn.
Bumme en ik trainen keepers, maar of ik dat tegen die tijd nog doe (en of ik uberhaupt blijf HT-en) weet ik niet

3 spitsen vind ik belangrijker
Box Brother Wrote:
Mukkus Wrote:Ik train 2x verdedigen, om de simpele reden dat ik 5 acceptabele verdedigers heb momenteel. De rest stelt niks voor, dus dan maar vol op de verdedigers.

2x hetzelfde trainen is minder effectief dan 2x iets verschillends, met andere woorden je krijgt meer training als je 2x iets verschillends trained dan 2x hetzelfde

bv. verdedigen + passen = +0,3 en +0,2
verdedigen + verdedigen = +0,1 en +0,1

Da's waar, maar ik heb straks liever een goed verdediger met zwak passen, dan eentje van redelijk verdedigen met matig passen.
Mukkus Wrote:
Box Brother Wrote:
Mukkus Wrote:Ik train 2x verdedigen, om de simpele reden dat ik 5 acceptabele verdedigers heb momenteel. De rest stelt niks voor, dus dan maar vol op de verdedigers.

2x hetzelfde trainen is minder effectief dan 2x iets verschillends, met andere woorden je krijgt meer training als je 2x iets verschillends trained dan 2x hetzelfde

bv. verdedigen + passen = +0,3 en +0,2
verdedigen + verdedigen = +0,1 en +0,1

Da's waar, maar ik heb straks liever een goed verdediger met zwak passen, dan eentje van redelijk verdedigen met matig passen.

Je mist mijn punt, als je 2x hetzelfde traint gaan je jeugdspelers met 0,2 omhoog per week terwijl ze met 1x trainen 0,3 omhoog gaan. Je kan dus beter training 1 verdedigen doen en als 2e training een leuke bijstat voor die verdedigers. Als je 2x hetzelfde traint krijg je slechtere verdedigers dan als je het 1x traint....
Waarschijnlijk verkeerd gelezen....2x hetzelfde is inderdaad een minder effectieve training. Ik las dat alleen de tweede training minder effectief zou zijn.

Thanks, Box. Er wordt nu 'openingen maken' getraind.
Quote:Meint van Veggel: Ik zeg niet dat hij het vandaag echt liet zien, maar in vergelijking met de andere jongens heeft hij zeker ruimte voor verbetering.

Rafaël Wijenberg: Laat me je één ding over hem vertellen - hij heeft meer natuurlijk talent dan welke andere speler in het team.

Wayne van Puffelen: Ik hoop dat je hem deze week hebt zien spelen. Hij leverde een van zijn beste prestaties tot dusver.

Gust Maters: Als het aan hem ligt, moet je de Passen-training maar niet veranderen. Hij heeft er echt veel aan op dit moment!
Altijd goed om te horen! De twee grootste talenten en tevens beste spelers zijn beide nog 15.
Quote:Hoi!

Justus Bikkel: Het is nog maar een jochie, maar op het veld is hij bijzonder aanwezig. De andere jongens kijken tegen hem op.

Clarence Kantelberg: Hij vierde deze week zijn verjaardag. Zijn moeder had taart meegenomen voor iedereen. Een leuk gebaar toch?

Tot ziens maar weer!

Hebben we toch ook geen zak aan :lol:.
Behalve dan dat Bikkel een kapitein is Wink

is beter als:
Quote:Dag baas!

Niets nieuws te melden, ben ik bang.


OK, ik kom binnenkort bij je terug met meer scoutingsverslagen.

wat ik al altijd gekregen heb :roll:
trainingsverslagen....
Sylvester Antonisse: Als het aan hem ligt, moet je de Passen-training maar niet veranderen. Hij heeft er echt veel aan op dit moment!
Quote:Remmel Huts: Hij heeft echt profijt gehad van de Passen-training deze week. Goed om te zien dat ons werk effect heeft.

wil dit nou zeggen dat Remmel gestegen is op passen?
Je zou denken van wel Birger.

Quote:Franklin Dooijer: Het is duidelijk dat hij in het verleden niet de juiste training heeft gehad en kan profiteren van de juiste aandacht.

Quirijn Hilarius: Hij vroeg me of ik jou wilde vragen of hij een contract bij het eerste als verjaardagscadeau kon krijgen. Ik weet niet zeker of hij dat serieus meende of dat hij me in het ootje nam.
hmm, de prestaties van mij tream gaan achteruit, ga nu iig. elke week een speler die minder dan 1 ster heeft eruit gooien.
Het is dat ik nog wat reservespelers "nodig" heb anders zou het verrekes rustig zijn op de bank :wink:
Ik heb me verdediging aardig op orde inmiddels:

Quote:Kindvriendelijk Frituren

Middenveld rampzalig (laag)
Rechterverdediging redelijk (hoog)
Centrale verdediging formidabel (zeer hoog)
Linkerverdediging uitstekend (laag)
Rechteraanval slecht (laag)
Centrale aanval waardeloos (laag)
Linkeraanval waardeloos (hoog)

Totaal aantal sterren 36,5*

Speelde 5-4-1.
Keeper heeft 6* (gescout) en 2 verdedigers met 5* (waarvan 1 gescout).
Die ene aanvaller heeft 3,5*, das wel voldoende voorlopig. Wingers zijn ook wel acceptabel. Nu dat middenveld omhoog gooien.
Telefoontje naar Mikael Kalf

Goed je te horen Bokkie_SD! Even kijken wat ik deze keer voor je heb...

Ik denk dat ik hier wel een talentje gevonden heb voor je. De speler waarover ik het heb, heet Anthony Cillekens en is 16 jaar.

Krijgt deze jongen de kans om zijn Spelmaken verder te trainen, dan moet hij op dat vlak toch wel goed kunnen halen volgens mij. Op dit moment kan zijn vaardigheid qua Spelmaken omschreven worden als redelijk. Kijken we naar zijn Passen, dan mogen we stellen dat deze jongen bemoedigend is.

Dit was mijn scout rapport. Die laten we maar eens tekenen Smile
Mukkus Wrote:Ik heb me verdediging aardig op orde inmiddels:

Quote:Kindvriendelijk Frituren

Middenveld rampzalig (laag)
Rechterverdediging redelijk (hoog)
Centrale verdediging formidabel (zeer hoog)
Linkerverdediging uitstekend (laag)
Rechteraanval slecht (laag)
Centrale aanval waardeloos (laag)
Linkeraanval waardeloos (hoog)

Totaal aantal sterren 36,5*

Speelde 5-4-1.
Keeper heeft 6* (gescout) en 2 verdedigers met 5* (waarvan 1 gescout).
Die ene aanvaller heeft 3,5*, das wel voldoende voorlopig. Wingers zijn ook wel acceptabel. Nu dat middenveld omhoog gooien.

Meen je nu serieus dat dit je jeugdteam is? Ik kom niet verder dan 20, 21*.
Bakke Wrote:
Mukkus Wrote:Ik heb me verdediging aardig op orde inmiddels:

Quote:Kindvriendelijk Frituren

Middenveld rampzalig (laag)
Rechterverdediging redelijk (hoog)
Centrale verdediging formidabel (zeer hoog)
Linkerverdediging uitstekend (laag)
Rechteraanval slecht (laag)
Centrale aanval waardeloos (laag)
Linkeraanval waardeloos (hoog)

Totaal aantal sterren 36,5*

Speelde 5-4-1.
Keeper heeft 6* (gescout) en 2 verdedigers met 5* (waarvan 1 gescout).
Die ene aanvaller heeft 3,5*, das wel voldoende voorlopig. Wingers zijn ook wel acceptabel. Nu dat middenveld omhoog gooien.

Meen je nu serieus dat dit je jeugdteam is? Ik kom niet verder dan 20, 21*.

Keeper: Lamm............................6,0 (gescout)

vleugelverdediger: Maandag.........2,0 (slecht in vorm)
centrale verdediger: Kaay............5,0 (15 jaar)
centrale verdediger: Vermeer.......3,5
centrale verdediger: Bouwer.........5,0 (15 jaar, gescout))
vleugelverdediger: Falix...............3,5

middenvelder: van Strien.............2,0
middenvelder: Marbus..................1,0 (waardeloos vorm)
winger: Holkema..........................3,0 (gescout)
winger: Heisen.............................2,0 (voor gitter: hij heet 'danny')

aanvaller: Dahmen......................3,5

Tijdens 'verdedigen' en 'openingen maken' getraind, nu door de komst van keeper Lamm die laatste gewijzigd in keepen.
Zo, daar kan je lekker veel mee.... :|

Hallo daar,

Freek Bisschop: De manier waarop hij alles gaf in onze laatste wedstrijd sprak me aan. Ik hoop dat binnenkort weer van 'm te zien.

Mitchell Faasse: Na een trainingsessie hebben we zijn verjaardag gevierd. Wat worden ze snel ouder he?


Houdoe!
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25