FTM Forum

Full Version: Federer & Nadal
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7
Federer makes a surprise visit to Nadal in Basel

Two sharp but discreet knocks on the door of room 449 in a luxury hotel in Basel. Rafael Nadal, world number two, opens the door. "Hola, Rafa!" Roger Federer says to him. "Eh...! Hola, how are you?" replies Nadal, almost unable to believe that it is the world number one that is there.

Federer, recovering from an injury and on his first day without crutches, had decided to pay a surprise visit to his young rival, the man with whom he shares the domination of world tennis. Nadal had arrived in Basel an hour earlier to dine with the organisers of the local tournament, from which he had to retire because of tendinitis in his knees.

"Roger phoned me and asked me where Rafa was staying," explained Vittorio Selmi, the ATP tour manager. When I told him which hotel, he said right off: 'I'm on my way there'. "

Federer lives in Basel, which made the meeting easier, although there are not many sports where the number one has such an open frank relationship with his closest rival. The Swiss is the indisputable leader but Nadal, after a marvellous season, has equalled his eleven titles in 2005.

The Spaniard had just won the Masters Series Madrid on Sunday night, one of the most important victories in his career, when his phone vibrated signalling that he had a SMS. "Hola, hombre! Rafa, bueno tenis y Madrid! Muchos contento Rogelio por te". The message in a mixture of Spanish and Italian had been written by Federer to congratulate the Spaniard for his triumph in Madrid. Nadal is in the habit of calling Federer "número uno" or Rogelio, and the Swiss has obviously taken the nickname well.

Contact was resumed on Monday night. They were not able to talk for more than twenty minutes because Nadal had tournament obligations to complete. But Federer had time to ask him about how things had gone the previous week in Madrid. "It was very hard, I thought I was going to lose for most of the match," the Spaniard confessed to the Swiss in more than acceptable English.

Federer took off his shoe and showed Nadal the state of his ankle, still very swollen after the torn ligaments he suffered ten days ago. There was one topic that could not be forgotten - football! Federer once again lamented the fact that he had not been able to play in Madrid and had had to postpone his long awaited meeting with his childhood idol the Frenchman Zinedine Zidane.

"Are you going to go to Shanghai?" Nadal asked. Federer smiled: "I'm doing all I can. Next week I'll start to run a little, and then I'll try to play some tennis." "There is a glimmer of hope," said Selmi, thinking of the Masters Cup that begins November 13.

There was no time for any more. Nadal dashed off to the dinner - where he left a great impression speaking English much more fluently than he does in his press conferences - and Federer stayed and dined at the hotel. It was midnight when they met again, one on the way to bed and the other on the way home. They greeted one another again and once again wished each other good luck: the number one and the number two want to continue their conversation in Shanghai.
Rogelio! :Big Grin
Mooie naam, die ga ik ook maar aannemen in het buitenland (Rogier kunnen ze niks mee in Spaanstalige landen!).
goed verhaal. Raffa en Rogelio: voor al uw feesten en partijen.
Wat een topper die Federer Notworthy
Dit toont aan dat hij een geweldenaar in alle opzichten is =D>
Tis natuurlijk wel een prachtig verhaal, maar het blijft de vraag wat er van waar is. Was er een journalist bij ofzo? Beetje publicitair is het zeker, maar ik vond het evengoed wel de moeite van het posten waard Wink
Sorry dat ik deze weer even omhoog haal maar dit leek me er wel een geschikt topic voor.

Hoorde net op Eurosport tijdens de Vuelta dat die dopingdokter Fuentes ook een Spaanse tennisser van mondiaal niveau gaat noemen tijdens de rechtzaak. De commentators hadden een vermoeden dat 't zou gaan om Nadal. :roll:
Wel mooi dat je dit topic weer naar boven brengt. Kan ik mooi weer met Geno en Buurs gaa discussieren over het feit dat Nadal de nummer 1 positie over gaat nemen na de AO '07. Na gisteren is maar weer bevestigd dat Nadal nog lang niet constant genoeg is op HC om ook maar in de buurt van Federer te komen, zoals ik al zei.
centre court Wrote:Sorry dat ik deze weer even omhoog haal maar dit leek me er wel een geschikt topic voor.

Hoorde net op Eurosport tijdens de Vuelta dat die dopingdokter Fuentes ook een Spaanse tennisser van mondiaal niveau gaat noemen tijdens de rechtzaak. De commentators hadden een vermoeden dat 't zou gaan om Nadal. :roll:

zou me niet verbazen :wink:
Ad Wim Wrote:Wel mooi dat je dit topic weer naar boven brengt. Kan ik mooi weer met Geno en Buurs gaa discussieren over het feit dat Nadal de nummer 1 positie over gaat nemen na de AO '07. Na gisteren is maar weer bevestigd dat Nadal nog lang niet constant genoeg is op HC om ook maar in de buurt van Federer te komen, zoals ik al zei.

Dat blijft een feit. Ook al is het in 2009, na de AO van 2007 zal Nadal nr. 1 staan!!
Genomico Wrote:
Ad Wim Wrote:Wel mooi dat je dit topic weer naar boven brengt. Kan ik mooi weer met Geno en Buurs gaa discussieren over het feit dat Nadal de nummer 1 positie over gaat nemen na de AO '07. Na gisteren is maar weer bevestigd dat Nadal nog lang niet constant genoeg is op HC om ook maar in de buurt van Federer te komen, zoals ik al zei.

Dat blijft een feit. Ook al is het in 2009, na de AO van 2007 zal Nadal nr. 1 staan!!

:lol:

Nadal laat op HC nog steeds meer liggen dan Federer op gravel doet. Daarnaast is Fedex op gras nagenoeg onklopbaar.
centre court Wrote:Daarnaast is Fedex op gras nagenoeg onklopbaar.
Op HC ook.
Dat geef ik ook aan. nadal laat niks liggen op gravel, federer niet op HC. maar federer pakt op gravel meer dan nadal op HC.
Zullen we deze weer eens naar boven halen jongens? Jullie mogen hopen dat Nadal volgende week minimaal halve finale haalt anders komt hij echt het komende jaar niet op nummer 1.
Hij is zich juist nu aan het opladen voor het komende jaar. Daarvoor hoeft ie volgende week nog niet te presteren.
:lol:
Federer heeft vorig jaar niet meegedaan in Madrid en Parijs. Dat worden dus weer 1000 puntjes op zijn konto :razz:

Uberhaupt vestigt ie dit jaar weer een record door de meeste entry punten te halen. Fantastisch wat die jongen allemaal doet!
Respect Federer!
Ad Wim Wrote:Federer heeft vorig jaar niet meegedaan in Madrid en Parijs. Dat worden dus weer 1000 puntjes op zijn konto :razz:

Uberhaupt vestigt ie dit jaar weer een record door de meeste entry punten te halen. Fantastisch wat die jongen allemaal doet!

Momenteel heeft hij niet een record aantal entry punten, wel een record aantal CR punten. Wat de entry ranking betreft; Hij verbeterde zijn eigen record in de week na Toronto, 7760. De week erna viel hij terug naar 7295 door de vroege uitschakeling in Cincinnati.

Hij staat nu op 7370:

GS 3700 (!! 3x1000 + 700)
TMS 2235 (500 - 500 - 350 - 350 - 0 - 500 - 35 - 0 - 0)
MC 500
ATP 935 (250 - 210 - 225 - 250 - 0)

Hij speelt mogelijk nog 4 toernooien, Madrid, Basel, Parijs en Shanghai. Hij heeft als hij niets meer speelt 6870 over (vandaar 1374 punten). Als hij die laatste 20 potjes gewoon wint (allemaal indoor, dus waarom niet) kan hij tot het ongelooflijke aantal van 8870 te komen.
Persoonlijk verwacht ik dat hij Parijs zal afzeggen, en dus tot 8120 zal komen na Basel, mogelijk te verhogen tot 8370 bij ongeslagen winst in Shanghai.

8870, wie zou dat voor mogelijk gehouden hebben. En wat te denken van 97 winstpartijen in een jaar, een winstpercentage van 95%, 13 titels (geen record!) en zo kun je nog wel even doorgaan.
Ik denk dat de 8870 zelfs voor Federer zelf nooit meer te verbeteren valt. Abnormaal wat laat je dan weinig liggen. Het maximum bijvoorbeeld is 10650 (GS 4000, TMS 4500, MC 750 ATP 1500 (3x300 2x250)), daar zit je gewoon minder dan 2000 vanaf (in een Olympisch jaar is 10800 overigens mogelijk).
Sorry, het was inderdaad een record aantal CR punten. Maar als je ook kijkt naar zijn seizoen, het is echt ongelooflijk. En dan ook nog zo'n ambassadeur voor het tennis zijn =D>
Ad Wim Wrote:Sorry, het was inderdaad een record aantal CR punten. Maar als je ook kijkt naar zijn seizoen, het is echt ongelooflijk. En dan ook nog zo'n ambassadeur voor het tennis zijn =D>

En dat alles brengt ook nog eens aardig wat dollars cq zwitserse franken in het laatje... :razz:
Roger kan op zijn 35e rustig met zijn voeten omhoog gaan liggen en lekker niets meer doen (behalve centjes tellen).
Dat kan ie nu al hoor :wink:
Federer zit bij winst vandaag op 7980.
Morgen nog een overwinning en de 8000 barriere is doorbroken (8045).
Maandag staat hij uiteraard op 8120.

Ik ben benieuwd of hij Parijs gaat spelen.
Ik vind dat ie het voorbeeld van Ronnie 'O Sullivan moet gaan volgen en zijn tegenstanders met links moet gaan bestrijden. :Big Grin

De kloof tussen de huidige nummer 1 van de wereld en de rest is in de historie van de sport nog nooit zo groot geweest als nu.
merijn s aalbers Wrote:Ik vind dat ie het voorbeeld van Ronnie 'O Sullivan moet gaan volgen en zijn tegenstanders met links moet gaan bestrijden. :Big Grin

De kloof tussen de huidige nummer 1 van de wereld en de rest is in de historie van de sport nog nooit zo groot geweest als nu.

Rocket Ronnie is een held!!

Maar toch vreemd dat het gat tussen de nr. 1 Federer en nr. 2 Nadal gigantisch groot is, terwijl Rafa toch gewoon beter (lees niet: constanter) is.
Geno,

Iemand met jouw kwaliteiten. Hoe kun je dit nu zeggen? Nadal beter dan Federer? In which department?
merijn s aalbers Wrote:Geno,

Iemand met jouw kwaliteiten. Hoe kun je dit nu zeggen? Nadal beter dan Federer? In which department?

Soms moet je wat kunnen posten om reacties uit te lokken :wink:

Maar toch vind ik, als beide heren in topvorm zijn, Rafa beter dan Fedex. Probleem is dat Federer in 95% van zijn wedstrijden in topvorm is en Rafa alleen als ie het zelf wil (zoals tegen Federer) :Big Grin
Ik durf te zeggen dat Federer, zoals ie met zijn Nalbandian syndroom heeft afgerekend, dat in de h-t-h ook met Nadal gaat doen. Sterker, Fedex wint de Grand Slam in 2007.
merijn s aalbers Wrote:Ik durf te zeggen dat Federer, zoals ie met zijn Nalbandian syndroom heeft afgerekend, dat in de h-t-h ook met Nadal gaat doen. Sterker, Fedex wint de Grand Slam in 2007.

Ik denk dat Federer Roland Garros wint en Nadal Wimbledon :Big Grin
Blijft Wishful thinking Geno.

Federer heeft dit jaar in alle toernooien die hij speelde de finale gehaald, op eentje na. 2e ronde Cincy van Murray verloren.

Nadal haalt maar in 50% van de gevallen de finally. Nadal is ook erg voor die poules, ja logisch. ALs hij weer eens een offday heeft kan hij het nu misschien nog compenseren :roll:
Elikian Wrote:Blijft Wishful thinking Geno.

Federer heeft dit jaar in alle toernooien die hij speelde de finale gehaald, op eentje na. 2e ronde Cincy van Murray verloren.

Nadal haalt maar in 50% van de gevallen de finally. Nadal is ook erg voor die poules, ja logisch. ALs hij weer eens een offday heeft kan hij het nu misschien nog compenseren :roll:

Zou wel leuk zijn dat hij dan al voor de finale Federer tegen komt (omdat hij 2e in de poule wordt).
Pages: 1 2 3 4 5 6 7