FTM Forum

Full Version: Transfers
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Bakke Wrote:Helemaal mee eens Marsh.. ik verkocht een wereldklasse IM voor 1.4M die ik seizoenen geleden op uitmuntend voor 1.1M had gekocht. In en in treurig. Het blijft telkens hopen op jongens met veel geld die dringend een speler nodig hebben en bij die van jou uitkomen. Hopelijk trekt het snel weer aan.

1,4M valt me nog mee. Had deze nog wat bijstats? Ik ben bijna al mijn trainees aan het verkopen, maar dat schiet zo niet echt op. Ben blij als ik er 1,1M voor krijg.
1.1M voor een wonderbaarlijk is heel erg weinig in vergelijking met 1,5/2 seizoenen geleden, LL. Toen kon je met ogen open nog 1.8M vragen (en vangen!) voor een wonderbaarlijke IM. Ik verkocht enkele seizoenen geleden een wereldklasse IM met slecht passen voor 3.0M... En dit seizoen verkoop ik een wereldklasse IM met eveneens slecht passen, en zo'n 7000 TSI minder voor 1.4M, dat is toch wel een neergang van hier tot Tokyo.
Middenvelders zijn geen reet meer waard en middenvelders zonder bijstats (vooral passen) al helemaal niet.
Jep, het is echt verbazingwekkend. Maar wist ik veel dat ik 4 seizoenen terug middenvelders met minimaal zwak passen moest kopen... :|
tjah lennie dat had niemand kunnen voorspellen dat hattrick zo groot zou worden, en dat alles zo zou veranderen. Ik raak zelfs mn bovennatuurlijk middenvelder niet aan de straatstenen kwijt, en het risico dat hij voor 1 miljoen verkocht wordt neem ik gewoon niet.
er is toch iets mis met de economie van ht...in het begin waren de prijzen veel steadier en kreeg je nog 1 miljoen voor een formidabel speler. Nu wordt je geband voor cheaten als je dat voor een speler krijgt. Nou kun je wel zeggen je krijgt minder voor je speler maar je hoeft ook minder te betalen en op zich klopt dat wel maar het kan niet dat de deflatie zo groot is dat als ik 1 seizoen wacht met mn geld uitgeven ik veel betere spelers kan kopen.
Vind het idee dat spelers niks opleveren en dan ook niks kosten alleen maar slecht voor het spel. Het verschil tussen de divisies wordt steeds kleiner. Iemand uit VIII koopt met dezelfde gemak een speler als iemand uit V.

Als ik in de eerste weken een 17jr speler pull met goed als stat en verkoop voor 1M, dan kan ik voor geld dezelfde dag een briljant/wonderbaarlijke speler halen.
Dus je ruilt dan een goed voor wonderbaarlijk. Je zal uit duur gekochte YP dan betreft geld geen winst meer uit halen.

Onderscheid door plannen op langer termijn (training) wordt hierdoor in het niet gedaan. Degene die de ME mee heeft een goed pulled zal met een beetje tactische inzicht het verst komen.

Denk dat het voor teams die in de hogere divisies zitten het nog minder leuk worden, omdat ze steeds minder inkomsten hebben dmv verkopen, waardoor ze het niet meer kunnen opbrengen om de flinke salarissen van hun spelers te betalen.

Met andere woorden...over enkele seizoenen zullen alle teams van eredivisie t/m de laagste divisie gelijkwaardige teams hebben en je maakt onderscheid door ME en random pullen. Wat zal EB blij worden met deze ontwikkelingen.
gittermaster Wrote:als iemand op een speler van jou biedt (in dit geval LL zelf), dan kun je het geld wat je ontvangt voor je speler(vanwege je eigen bod) meetellen. Dus als je 2 ton hebt, kan je bieden op je eiegn speler twv 1 miljoen). Wat hierbij niet wordt meegerekend is moedergeld. Als lennie dus bijvoorbeeld -100 k staat en hij wilt op zijn eiegn speler bieden, kan dit zo lang de kosten die er afgaan (moeder club en vorige club en overigen) maar niet meer dan 100k zijn, ondanks het feit dat hij eengedeelte daarvan zelf weer terug krijgt.. Smile

Dat lukt dus helaas niet! Sad Hij staat nu op 306K, maar ik kan er niet eens overheen bieden. Op je eigen speler bieden kan dus alleen als je dat geld ook daadwerkelijk zelf hebt :eeeek:

Dat wordt dus echt de flater van het jaar. Kan me wel eens heel veel geld gaan kosten (geld wat ik hard nodig heb, wil ik vooruitgang gaan boeken)

Dus, GOEDKOPE IM TE KOOP!!!!


:letitallout: :letitallout: :letitallout: :letitallout: :letitallout:
Dit geheel nieuw voor mij. Zo'n situatie nooit meegemaakt, meende tijden geleden zoiets als ik voorstelde eens op een forum gelezen te hebben. Jammer, LL.
Nog een skilltrader voor 161 k.
Zit volgens mij vrij hoog, gezien TSI.
Lekker dat passen trainen, veel trainingsplekken...

Francesco Battiato (123407675)
17 jaar, redelijk in vorm, gezond
Een aangenaam persoon die kalm en eerlijk is.
Hij heeft rampzalig ervaring en is een zwak leider.

Nationaliteit: Italia
Total Skill Index (TSI): 2 120
Loon: 864 €/week inclusief een 20% bonus
Eigenaar: Klan Khan
Waarschuwingen: 0
Fysiek: fit


Conditie: matig Keepen: rampzalig
Positiespel: zwak Passen: goed
Vleugelspel: redelijk Verdedigen: zwak
Scoren: matig Spelhervatting: goed
gittermaster Wrote:Nog een skilltrader voor 161 k.
Zit volgens mij vrij hoog, gezien TSI.
Lekker dat passen trainen, veel trainingsplekken...

Francesco Battiato (123407675)
17 jaar, redelijk in vorm, gezond
Een aangenaam persoon die kalm en eerlijk is.
Hij heeft rampzalig ervaring en is een zwak leider.

Nationaliteit: Italia
Total Skill Index (TSI): 2 120
Loon: 864 €/week inclusief een 20% bonus
Eigenaar: Klan Khan
Waarschuwingen: 0
Fysiek: fit


Conditie: matig Keepen: rampzalig
Positiespel: zwak Passen: goed
Vleugelspel: redelijk Verdedigen: zwak
Scoren: matig Spelhervatting: goed

Verkoop je die?
Die heeft die volgens mij GEkocht

Nog een skilltrader voor 161 k.
Zit volgens mij vrij hoog, gezien TSI.
inderdaad net gekocht, hopelijk 1 niveau doortrainen op passen en 1 conditielevel.
Vanmiddag een talentje gekocht die zich die komend seizoen mag ontwikkelen in mijn B-team. Ik heb nu wel gelet op passen, iets wat absoluut noodzakelijk is de laatste tijd wil je er nog wat geld voor krijgen:


Ferdinando Comito
TSI = 1 560, 17 jaar, redelijk in vorm
Heeft rampzalig ervaring en is een waardeloos leider

Conditie: slecht Keepen: rampzalig
Positiespel: goed Passen: matig
Vleugelspel: matig Verdedigen: matig
Scoren: slecht Spelhervatting: waardeloos

Over 1 of 2 trainingen stijgt hij naar uitstekend volgens Psico-tool.

Gekocht voor 333.333
Hoeveel heb je betaald, LL?
Jansoe Wrote:Hoeveel heb je betaald, LL?

333K. Aangezien hij bijna uitstekend is en die spelers er voor ongeveer 500-550K uit gaan,denk ik dat ik een redelijke deal heb gedaan.

Aangezien 2 andere trainees ook al verkocht zijn, kan ik met 3MLN flink gaan shoppen deze week. Middenveld gaat er uiteraard flink op achteruit, dus volgend seizoen zal overleven worden.
En het 2e talent is ook binnen. Gekocht voor 443K:


Quote:Jens Christian Jensen
TSI = 1 680, 17 jaar, redelijk in vorm
Heeft rampzalig ervaring en is een zwak leider [Onvoorspelbaar]

Conditie: matig Keepen: rampzalig
Positiespel: uitstekend Passen: zwak
Vleugelspel: waardeloos Verdedigen: zwak
Scoren: waardeloos Spelhervatting: waardeloos

Volgens Psico-tool zit ie op 8,65 dus al redelijk op weg naar formidabel.
Zo, mijn team voor het volgende seizoen is compleet met de volgende spits:

Quote:Raymon van Ravestijn
TSI = 5 990, 26 jaar, redelijk in vorm
Heeft slecht ervaring en is een redelijk leider

Conditie: uitstekend Keepen: waardeloos
Positiespel: matig Passen: zwak
Vleugelspel: zwak Verdedigen: waardeloos
Scoren: uitmuntend Spelhervatting: slecht

Kosten 708K (maar dan heb je ook wat)
leuke spits LL, jammer van zijn beperkte ervaring gezien zijn leeftijd, maar mooie prijs.
Jep, dat was een beetje jammer, maar mag toch niet klagen (over de prijs). Helaas is het geld op, en is het afgelopen met het shoppen (toch wel het leukste van Hattrick)
als ik zondag niet promoveer, die kans is redelijk groot. ga ik lekker mijn sterkste midd verkopen en alles in mijn verdediging pompen.
De nieuwe aanwas uit de VII is om over te lachen zo slehcht
Antidote Wrote:Vind het idee dat spelers niks opleveren en dan ook niks kosten alleen maar slecht voor het spel. Het verschil tussen de divisies wordt steeds kleiner. Iemand uit VIII koopt met dezelfde gemak een speler als iemand uit V.

Als ik in de eerste weken een 17jr speler pull met goed als stat en verkoop voor 1M, dan kan ik voor geld dezelfde dag een briljant/wonderbaarlijke speler halen.
Dus je ruilt dan een goed voor wonderbaarlijk. Je zal uit duur gekochte YP dan betreft geld geen winst meer uit halen.

Onderscheid door plannen op langer termijn (training) wordt hierdoor in het niet gedaan. Degene die de ME mee heeft een goed pulled zal met een beetje tactische inzicht het verst komen.

Denk dat het voor teams die in de hogere divisies zitten het nog minder leuk worden, omdat ze steeds minder inkomsten hebben dmv verkopen, waardoor ze het niet meer kunnen opbrengen om de flinke salarissen van hun spelers te betalen.

Met andere woorden...over enkele seizoenen zullen alle teams van eredivisie t/m de laagste divisie gelijkwaardige teams hebben en je maakt onderscheid door ME en random pullen. Wat zal EB blij worden met deze ontwikkelingen.



En al die positivo's die denken: ik krijg minder maar het kost ook minder, hebben de essentie vh spel naar mijn mening niet echt begrepen.

Maar goed toch maar even een buitenaardse mid van begin 20 gekocht voor 2 miljoen.

Oplossingen zijn er genoeg trouwens, maar verwacht niet dat die snel zullen worden doorgevoerd
Het enige positieve wat ik hieruit zie voorvloeien zou kunnen zijn dat veel managers hun goeie mids nu binnen hun stadiondeuren houden, waardoor er weer een tekort ontstaat aan sterke mids. Na een tijdje worden ze wel weer verkocht voor een marktconforme prijs.
Wat zou ik voor de volgende speler kunnen vragen? De transfervergelijking levert niets op.

Enzo Claes (73032425)
22 jaar, redelijk in vorm, gezond
Een sympathiek persoon die kalm en eerlijk is.
Hij heeft waardeloos ervaring en is een redelijk leider.

Specialiteit: Technisch

Nationaliteit: België
Total Skill Index (TSI): 14 500
Loon: 2 040 €/week inclusief een 20% bonus
Eigenaar: Dublin Bay Packers
Waarschuwingen: 1
Fysiek: fit

Conditie: goed Keepen: rampzalig
Positiespel: formidabel Passen: matig
Vleugelspel: uitmuntend Verdedigen: redelijk
Scoren: matig Spelhervatting: matig
Ik durf t zo 1,2,3 niet te zeggen, maar ik zou er zelf minimaal 1,3 voor willen hebben als ik m weg zou doen.
Veel meer gaat denk ik ook niet lukken, gezien zijn leeftijd.
Schat tussen de 1 miljoen en de 1,5
Edit, ik zie dat ik een zeer vergelijkbare heb, alleen van 20. en die heb ik gekocht 1 seizoen geleden voor 1,5 miljoen, hoop dus wel dat ze wat meer gaan opleveren. Smile
maar even mn midd voor een redelijk hoge prijs op de TL gzet, we zullen zien wat et wordt
gittermaster Wrote:Ik durf t zo 1,2,3 niet te zeggen, maar ik zou er zelf minimaal 1,3 voor willen hebben als ik m weg zou doen.
Veel meer gaat denk ik ook niet lukken, gezien zijn leeftijd.
Schat tussen de 1 miljoen en de 1,5
Edit, ik zie dat ik een zeer vergelijkbare heb, alleen van 20. en die heb ik gekocht 1 seizoen geleden voor 1,5 miljoen, hoop dus wel dat ze wat meer gaan opleveren. Smile

Hier dacht ik zelf ook aan. Iig bedankt voor de bevestiging. We zullen wel zien wat het uieindelijk wordt maar ik zet 'm erop voor 1.3. Ik heb namelijk (meer) geld nodig om een goede CV te kopen
Nwe aanwinst in de verdediging:

Ronny Garmston (41399323)
23 jaar, matig in vorm, gezond
Een aangenaam persoon die evenwichtig en oprecht is.
Hij heeft zwak ervaring en is een slecht leider.

Nationaliteit: England
Total Skill Index (TSI): 44 310
Loon: 34 080 €/week inclusief een 20% bonus
Eigenaar: Dublin Bay Packers
Waarschuwingen: 1
Fysiek: fit

Conditie: zwak Keepen: rampzalig
Positiespel: slecht Passen: goed
Vleugelspel: waardeloos Verdedigen: reusachtig
Scoren: slecht Spelhervatting: slecht

Op aanraden van gitter heb ik een verdediger met passen gekocht. Ik verwacht namelijk veel CA te spelen komend seizoen. Sad
Zie hier het nieuwe boegbeeld van San Marco:


Timon Scholten (21183973)
25 jaar, zwak in vorm, gezond
Een controversieel persoon die kalm en berucht is.
Hij heeft goed ervaring en is een matig leider.

Nationaliteit: Nederland
Total Skill Index (TSI): 164 280
Loon: 46 420 €/week
Eigenaar: San Marco
Waarschuwingen: 1
Fysiek: fit


Conditie: uitstekend Keepen: rampzalig
Positiespel: reusachtig Passen: zwak
Vleugelspel: bovennatuurlijk Verdedigen: matig
Scoren: zwak Spelhervatting: waardeloos
prijs?