FTM Forum

Full Version: Het grote AH voetbalplaatjes topic!
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Ben net terug van de Appie, met heerlijke ciabatta's en 10 voetbalplaatjes!

Iemand de linkerhelft van Ajax ruilen? :razz:

Pieckehagen
Knol
Kargbo
Wetzel
Loval
Schaars
Isaksson
Sibon
Vitesse embleem
Ajax links
De linkerkant van Ajax gewoon in de wc plakken. Tijdens het EK zat onze wc-pot vol met dubbele Panini-plaatjes van Deco's en Ibrahomovic'en.
5 plaatjes bij 10 euro boodschappen ](*,).
Ik wil Piekenhagen wel hebben voor in de WC. Dat is sowieso al een enorme drollenvanger
Legion Wrote:5 plaatjes bij 10 euro boodschappen ](*,).
Ik wil Piekenhagen wel hebben voor in de WC. Dat is sowieso al een enorme drollenvanger

Je bedoelt dan, neem ik aan, de schoten van de Feyenoordaanvallers... :wink:
EJR Wrote:Iemand de linkerhelft van Ajax ruilen? :razz:

Ikkuh! Ik heb voor jou de achterkant van ADO.
Hoef Wrote:
EJR Wrote:Iemand de linkerhelft van Ajax ruilen? :razz:

Ikkuh! Ik heb voor jou de achterkant van ADO.

De achterkant van Stefan Postma hou je zelf?
Ik had gisteren 7 euro boodschappen (alleen stoommaaltijd en melk Smile) en kreeg geen pakje. Toen ik er maar een pakje sigaretten bij bestelde om boven een tientje uit te komen, kreeg ik nog niets van die trut
gittermaster Wrote:Ik had gisteren 7 euro boodschappen (alleen stoommaaltijd en melk Smile) en kreeg geen pakje. Toen ik er maar een pakje sigaretten bij bestelde om boven een tientje uit te komen, kreeg ik nog niets van die trut


[Image: slap.jpg]
gittermaster Wrote:Ik had gisteren 7 euro boodschappen (alleen stoommaaltijd en melk Smile) en kreeg geen pakje. Toen ik er maar een pakje sigaretten bij bestelde om boven een tientje uit te komen, kreeg ik nog niets van die trut

Ergernis nr. 2 bij mijn bezoeken aan de supermarkt. Ik spaar Rocks', boodschappenpakketzegels en doe mee aan een actie als ik daar zwaar behoefte aan heb. Maar de almachtige kassadozen geven echt niets weg onder een besteding van 9,85. Opmerkingen als 'Haha. Dat meen je niet?', 'Nou, dan sla je dit twee keer aan' of 'Geef dat pakje nou gewoon' halen ook nooit wat uit. 'Nee, mag niet' heb ik al iets te vaak gehoord Icon_evil.
vraag me af of er eerdaags een Ah overvallen wordt, waarbij de kas niet gepikt wordt, maar de voorraad voetbalplaatjes.
gittermaster Wrote:vraag me af of er eerdaags een Ah overvallen wordt, waarbij de kas niet gepikt wordt, maar de voorraad voetbalplaatjes.

Misschien dat Appie A. er wel oren naar heeft? Las ik vorige week nog het boeiende relaas van.

http://www.blikopdewereld.nl/rechters%20...ppie_a.htm
Ook hier in huis wordt flink gespaard. J is er maar druk mee. Schiet best leuk op maar hou me aanbevolen voor mensen die er niets mee doen.

Dubbel:
Landzaat
Bodor
Wetzel
Vandenbusche
Rose
Graafschap rechts
de Lange (2x)
Matondo
Mtiliga
Afellay
Babos
Dissels
gittermaster Wrote:Ik had gisteren 7 euro boodschappen (alleen stoommaaltijd en melk Smile) en kreeg geen pakje. Toen ik er maar een pakje sigaretten bij bestelde om boven een tientje uit te komen, kreeg ik nog niets van die trut

Volgens mij ligt dat niet aan "die trut" maar aan "de regering". Je mag geen acties hebben met sigaretten dus het bedrag van sigaretten moet altijd van het eindbedrag afgetrokken worden.
Bumme Wrote:Ook hier in huis wordt flink gespaard. J is er maar druk mee. Schiet best leuk op maar hou me aanbevolen voor mensen die er niets mee doen.

Dubbel:
Landzaat
Bodor
Wetzel
Vandenbusche
Rose
Graafschap rechts
de Lange (2x)
Matondo
Mtiliga
Afellay
Babos
Dissels

ik had makaay dubbel, maar die heeft shinji al in het sterrenelftal geplakt. :Big Grin

hans westerhof heb ik dubbel.
en het embleem van volendam.
lasse schone heb ik 2x dubbel.
wielaers heeft een twente shirt aan.
waf Wrote:ik had makaay dubbel, maar die heeft shinji al in het sterrenelftal geplakt. :Big Grin

Het heet "droomelftal" en daar hoort Roy inderdaad goed thuis. Nu maar hopen dat Shinji daar straks ook Hofland, Lucius en Timmer op kan plakken.

Ik kreeg gisteravond bij €30,00 aan boodschappen trouwens 2 kleine en een heel grote zak mee ( A4 formaat). Bij thuiskomst bleek daar het plaatje van Jeroen Verhoeven in te zitten.
Bumme Wrote:Bij thuiskomst bleek daar het plaatje van Jeroen Verhoeven in te zitten.

[Image: crysmile.gif]
ik heb knol en sprockel dubbel

Eerste plaatje dat ik kreeg was het Feyenoord logo Icon_evil

Overigens al half Ado en Az compleet na 1 keer boodschappen doen :|
Mac Wrote:
gittermaster Wrote:Ik had gisteren 7 euro boodschappen (alleen stoommaaltijd en melk Smile) en kreeg geen pakje. Toen ik er maar een pakje sigaretten bij bestelde om boven een tientje uit te komen, kreeg ik nog niets van die trut

Volgens mij ligt dat niet aan "die trut" maar aan "de regering". Je mag geen acties hebben met sigaretten dus het bedrag van sigaretten moet altijd van het eindbedrag afgetrokken worden.
niet zeuren Mac, ligt gewoon aan die trut.... Wink
Ik spaar die handel niet, maar pak alles wat ik gratis krijg uiteraard wel mee :razz: , dus ik heb er "al" 20! Waaronder het Ajax logo en de linkerkant van het Ajax team, nogal mooi =D> . Waf, als shinji of luigi nog kaartjes missen aan het einde van de rit geef je maar een seintje, wellicht dat ik ze heb, dan stuur ik ze wel op (tegen een redelijke onkostenvergoeding :wink: )
Flixieluv Wrote:Ik spaar die handel niet, maar pak alles wat ik gratis krijg uiteraard wel mee :razz: , dus ik heb er "al" 20! Waaronder het Ajax logo en de linkerkant van het Ajax team, nogal mooi =D> . Waf, als shinji of luigi nog kaartjes missen aan het einde van de rit geef je maar een seintje, wellicht dat ik ze heb, dan stuur ik ze wel op (tegen een redelijke onkostenvergoeding :wink: )

waarom spaar je ze niet voor kevin? mooi man, een boek uit je geboortejaar.

als je een echte vent wil moet je de uefa cup winnen he, in het geboortejaar. :wink:
Hoef Wrote:
EJR Wrote:Iemand de linkerhelft van Ajax ruilen? :razz:

Ikkuh! Ik heb voor jou de achterkant van ADO.

Ik heb inmiddels ook de rechterkant van Ajax! En Wetzel heb ik ook dubbel. :razz:
Quote:Een spijker door Luis Suarez
Uitgegeven: 27 januari 2009 10:06
Laatst gewijzigd: 27 januari 2009 10:06

Ik toetste mijn pincode in, stapelde de boodschappen in mijn tas en mompelde onhoorbaar 'goedenavond' tegen de caissière. Tot mijn verbazing zei ze iets terug. Of ik voetbalplaatjes wilde. Ik spitste mijn oren. Voetbalplaatjes? Nou, graag.


Drie pakjes met zilverkleurig cellofaan kreeg ik in mijn handen geduwd. Drie knisperende, glanzende pakjes vol met hoop. Ik staarde naar het zilver, slikte een brok nostalgie door mijn keel en besefte dat ik de afgelopen achttien jaar van mijn leven had vergooid door géén voetbalplaatjes meer te sparen.

Plaatjesboek
Mijn laatste plaatjesboek: het WK ‘90 in Italië. Panini, natuurlijk. Bodo Illgner (eenentwintig keer dubbel), Hossam Hassan, Bruno Versavel, Toni Polster. Daarna ben ik om onbegrijpelijke redenen gestopt met sparen. Aan de kassa van de supermarkt besloot ik de verloren tijd met onmiddellijke ingang terug te draaien.

Het summum van plaatjessparen: uitpakken. Daar moet je niet te lang mee wachten. Meteen doen. Eerste pakje: Arjan Swinkels (’Yesss, Arjan Swinkels!), Ruud Vormer (Yesss, Ruud Vormer!) Ibad Muhamadu (’Yesss, Ibad Muhamadu!’), Theo Lucius (’Yesss, Theo Lucius!’) en de rechterhelft van de elftalfoto van Vitesse (’Yesss, rechterhelft van Vitesse!’).

Opwinding
Bij ieder plaatje werd de opwinding groter. Jammer dat in het derde pakje opnieuw de rechterhelft van Vitesse zat, maar hé: ruilmateriaal moet je ook hebben. Anders kom je niet ver in deze business. Toen ik op huis wilde aangaan, tevreden door mijn plaatjes neuzend, werd ik op mijn schouder getikt door een bejaarde heer. ‘Jongeman,’ zei hij, ‘je hebt iets laten vallen.’ Hij had gelijk. Op de grond lag een plaatje: Luis Suárez.

Wat was ik blij. Ik: de trotse bezitter van Luis Suárez. De Rommelaar. Goaltjesdief en koning van de assist. De man van wie vriend en vijand roept dat ‘je het met hem nooit weet’. De beste speler van de eredivisie in mijn verzameling. Dat ik het ooit zo ver zou schoppen.

Pronken
Op weg naar huis liet ik het plaatje zien aan iedereen die ik tegenkwam. En natuurlijk stond ik de dag erop op het schoolplein om te pronken met Luis (’Kijk dan, hij hep Soeares!’) en te kijken of er nog een beetje handel te drijven viel. Een blond ventje met een snottebel bood Arne Slot, Jan Wuytens en Stijn Schaars voor Luis, maar ik ben niet gek. Luis is not for sale.

Zelfs niet toen zijn vriendje er Michel Breuer en Danko Lazovic bij deed. Al mijn andere plaatjes waren uiteraard wel ruilbaar. Toen de bel ging en mijn nieuwe vriendjes naar binnen renden, kon ik de rekening opmaken. Christiaan Kum was ik kwijt, en Arjan Swinkels ook. Ervoor in de plaats: Charles Dissels. Of dat nu een goede ruil was kon ik zo één, twee, drie niet zeggen.

Suarez
Wel zag ik in dat ik van die rechterhelft Vitesse nooit af ging komen. Die had iedereen namelijk al minimaal acht keer dubbel. De nieuwe Bodo Illgner, zeg maar. Tot mijn schrik zag ik dat Luis niet meer tussen mijn plaatjes zat. Paniek. ‘Kleine klotediefjes,’ dacht ik heel even. Maar toen zag ik ‘m voor mijn voeten, rollend in de wind. Was-ie weer zomaar gevallen.

Ik besloot Luis een mooi plekje te geven in huis. Boven de deur, op dezelfde plek waar veel mensen een kruis ophangen. Kon hij de boel een beetje overzien. En op tv naar zijn bewegende alter ego kijken.

De eerste keer viel hij. Ik had het niet meteen in de gaten - bijna ging mijn vriendin er op staan met haar laars. Daarna heb ik bisonkit op zijn achterkantje gesmeerd en een grote spijker door het groen naast zijn hoofd gejast. Volgens mijn vriendin zit Luis er over een eeuw nog. Maar ik weet het niet. Elke dag check ik een keer of honderd. Met Luis weet je het nooit.

:razz:
Undecided
Check in je plaatjesboek de pagina van Feyenoord. Wat zien we op de bal zitten? Undecided Undecided Undecided Undecided Undecided Undecided Undecided Undecided Undecided Undecided
AMSTERDAM - De supportersvereniging van Feyenoord wil weten waarom Albert Heijn in zijn verzamelalbum met voetbalplaatjes een insect heeft afgebeeld op de pagina van hun favoriete club. Het diertje lijkt sterk op een kakkerlak, een met name bij Ajaxaanhangers populaire scheldnaam voor Feyenoordfans.

Klanten van Albert Heijn kunnen in het album de voetbalplaatjes plakken die de supermarktketen momenteel uitdeelt. Iedere club heeft een eigen pagina, die is opgemaakt als een jongenskamer waarin attributen liggen die refereren aan de club of de regio. Zo is bij Heerenveen een Friese koek te zien, en ligt bij Sparta een speelgoedzwaard - een verwijzing naar stadion Het Kasteel.

Frappant

Op de pagina van Feyenoord is ondermeer een voetbal te zien, waar een klein plastic insect op zit. Joop Verschuuren van de supportersvereniging van de Rotterdamse club noemt dat 'wel heel frappant'. Volgens hem rijst op z'n minst "het vermoeden van de associatie met een kakkerlak."

"Als dat zo zou zijn, is het op zichzelf een goede grap. Maar ik vind het ook wel weer kwalijk. Wat heeft 't nou voor zin?" Verschuuren vermoedt een geintje van een Ajaxgezinde fotograaf.

Kever

Volgens woordvoerster Anoesjka Aspeslagh van Albert Heijn gaat het echter om een kever, al kan ze niet uitleggen waarom die op de foto staat. "Misschien komt de bal van buiten," oppert ze. Van een grap is volgens haar in ieder geval geen sprake. "Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn. Het is jammer dat die suggestie wordt gewekt. Voor ons zijn alle clubs even belangrijk."
Davydoff Wrote:Check in je plaatjesboek de pagina van Feyenoord. Wat zien we op de bal zitten? Undecided Undecided Undecided Undecided Undecided Undecided Undecided Undecided Undecided Undecided


Zolang Jeroen Verhoeven maar niet op de ballen gaat zitten is er niet zoveel aan de hand.
Ik vind het humor!!
Ik heb het boek net nagekeken, ook bij andere clubs, en dat beestje bij Feyenoord heeft daar imo niks te zoeken. Het moet een grap zijn.....
[Image: goudenkkakerlak.jpg]

Undecided , maar hij is wel van goud
Mukkus Wrote:Ik heb het boek net nagekeken, ook bij andere clubs, en dat beestje bij Feyenoord heeft daar imo niks te zoeken. Het moet een grap zijn.....

De vormgeving is wel in Amstelveen gedaan.....
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12