FTM Forum

Full Version: wie wordt er nu kampioen?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Het gaat imo toch echt nog een spannende strijd worden.
Ik denk dat Ajax verreweg het makkelijkste programma heeft en PSV het zwaarste programma.

huidige stand:
1 PSV 24 19 5 0 62 53 - 15
2 FC Twente 24 19 4 1 61 45 - 19
3 Ajax 24 17 4 3 55 69 - 17

Programma PSV:
zo 28/2 PSV RKC Waalwijk
za 6/3 NAC Breda PSV
zo 14/3 Ajax PSV
za 20/3 PSV FC Twente
zo 28/3 VVV-Venlo PSV
zo 4/4 Willem II PSV
zo 11/4 PSV Feyenoord
wo 14/4 SC Heerenveen PSV
zo 18/4 PSV FC Groningen
zo 2/5 AZ PSV

Programma Twente:
zo 28/2 FC Twente NEC
zo 7/3 RKC Waalwijk FC Twente
vr 12/3 FC Twente ADO Den Haag
za 20/3 PSV FC Twente
za 27/3 FC Twente Sparta Rotterdam
za 3/4 VVV-Venlo FC Twente
za 10/4 FC Twente SC Heerenveen
di 13/4 AZ FC Twente
zo 18/4 FC Twente Feyenoord
zo 2/5 NAC Breda FC Twente

Programma Ajax:
zo 28/2 Ajax FC Utrecht
zo 7/3 Sparta Rotterdam Ajax
zo 14/3 Ajax PSV
zo 21/3 RKC Waalwijk Ajax
zo 28/3 Ajax FC Groningen
zo 4/4 ADO Den Haag Ajax
zo 11/4 Ajax VVV-Venlo
wo 14/4 Willem II Ajax
zo 18/4 Ajax Heracles Almelo
zo 2/5 NEC Ajax

Als ik zo t programma van Ajax bekijk denk ik dat Ajax eigenlijk alles moet kunnen winnen. Wellicht PSV thuis of NEC uit een punt laten liggen, maar op zich een relatief makkelijk programma.
Twente heeft PSV, AZ en NAC nog uit, waar ze punten kunnen gaan verspelen.
PSV moet naar NAC, Ajax, Heerenveen en AZ en krijgt thuis nog Twente en Feyenoord waar ze punten kunnen laten liggen.
Het zou best wel eens heel spannend kunnen gaan worden en ik heb Ajax voor dit seizoen zeker nog niet afgeschreven
PSV verliest niet in de Arena en wint thuis van Twente, dus PSV wordt kampioen.

NAC en Heerenveen uit vind ik op papier trouwens makkelijker dan VVV uit dus snap niet waarom je die niet noemt in het rijtje van PSV.

Zo makkelijk vind ik dat programma van Ajax overigens niet. Uit is altijd lastig, thuis tegen Utrecht, PSV, Heracles en Groningen zijn ook geen makkies. Het is eerder de vorm van Ajax en PSV die me zorgen baart dan het verschil in programma's.
VVV uit lijkt mij minder lastig, ik ben van mening dat VVV meer punten heeft dan dat ze behoren te hebben, maw ik vind ze overschat.
Thuiswedstrijden van Ajax maak ik me niet zo'n zorgen om, uit daarentegen wel, maar dan kun je wel elke uitwedstrijd als lastig beschouwen, maar beweer jij nou dat het programma van Ajax ongeveer even lastig is als dat van PSV?
gittermaster Wrote:VVV uit lijkt mij minder lastig, ik ben van mening dat VVV meer punten heeft dan dat ze behoren te hebben, maw ik vind ze overschat.
Thuiswedstrijden van Ajax maak ik me niet zo'n zorgen om, uit daarentegen wel, maar dan kun je wel elke uitwedstrijd als lastig beschouwen, maar beweer jij nou dat het programma van Ajax ongeveer even lastig is als dat van PSV?

Ik beweer dat het programma van Ajax niet zo makkelijk als veel mensen lijken te denken. Verder heeft PSV nu 7 punten meer en ik verwacht in de Arena geen nederlaag. PSV mag dus 2 wedstrijden uit dat rijtje verliezen, als je AZ-uit en NAC-uit (bijvoorbeeld) wegstreept vind ik het resterende programma van PSV niet moeilijker en hebben we nog steeds een puntje meer.
dus wordt t inderdaad een spannende eindstrijd...
Ik denk overigens dat Ajax dit jaar wel in staat is om van PSV te winnen in de Arena. Ook denk ik dat PSV niet wint van Feyenoord thuis en ik twijfel ook over Twente, gelijkspelletje zou daar goed kunnen
Uiteraard zeg ik dit elk jaar, maar wat je zelf al aangeeft; de vorm speelt een rol. PSv lijkt wat uit vorm en Ajax lijkt in vorm te zijn. Erg jammer dat ik precies deze wedstrijd in Bali zit...
Voor Ajax-PSV zegt vorm mij niks. PSV was drama in Almelo en vandaag, maar tussendoor bij Hamburg was het alles behalve slecht. Toppers zijn duels op zich.

Maar een spannende eindstrijd kan het zeker worden. Zaken als blessures en schorsingen gaan misschien wel de doorslag geven.
gittermaster Wrote:VVV uit lijkt mij minder lastig, ik ben van mening dat VVV meer punten heeft dan dat ze behoren te hebben, maw ik vind ze overschat.

dit ben ik absoluut niet met je eens. vvv heeft een heel uitgebalanceerd elftal. hoe ze gelijk kwamen tegen az gister vond ik ook indrukwekkend. eigenlijk vind ik hun sterkte een grotere verrassing dan dat van heracles.
mwoah, het is zeker geen slecht elftal en presteren boven mijn verwachting, maar ik heb wel een beetje het idee dat ze overschat worden. Misschien zit ik er naast. Maar heb jij liever nac of heerenveen uit, dan vvv uit?
Ik ben het hier grotendeels wel met Gitter eens. Ajax heeft een programma waar men weinig punten zou moeten laten liggen. VVV heeft een zeer uitgebalanceerd elftal maar in kwaliteit eerder in aanmerking komend voor stek 8-12 dan voor stek 4-7. Voor een elftal uit de top 3 moet VVV bij een goede wedstrijdmentaliteit eenvoudig op te doeken zijn. VVV wint het doordat er altijd bij een tegenstander wel ergens een rommelzooitje opduikt en bij de Venlonaren slechts zelden. Van een team als Ajax moet op een normale dag zo'n rommeltje niet te vinden zijn en dan overklast Ajax VVV eenvoudigweg.
Alles is degelijk bij VVV maar nergens een 9+. En met enkel 6'en en 7's kom je nou eenmaal geen studie medicijnen in...
Marshall Wrote:Ik ben het hier grotendeels wel met Gitter eens. Ajax heeft een programma waar men weinig punten zou moeten laten liggen.

Zou moeten inderdaad, niet meer dan dat. Sla de uitslagen van Sparta-Ajax, ADO-Ajax en Willem II-Ajax van vorig jaar er dan nog maar eens op na. :8:
Kleure Peter, is het nou zo moeilijk om toe te geven dat Ajax het makkelijkste programma, OP PAPIER, heefT?

In plaats van weer over PSV te blaten en stoer te lopen kletsen.
En dan over 1 maand begin je weer te piepen van, ooh als ze het maar halen bla bla

Klein kind
gittermaster Wrote:mwoah, het is zeker geen slecht elftal en presteren boven mijn verwachting, maar ik heb wel een beetje het idee dat ze overschat worden. Misschien zit ik er naast. Maar heb jij liever nac of heerenveen uit, dan vvv uit?

normaal gesproken niet, maar dit seizoen is vvv voor ons het lastigst van deze 3 gebleken (ook een keer in een oefenwedstrijd gelijk daar).
Bocaloca Wrote:Kleure Peter, is het nou zo moeilijk om toe te geven dat Ajax het makkelijkste programma, OP PAPIER, heefT?

Ajax heeft 7 punten minder en daar moet je gewoon rekening mee houden. Als we nu gelijk stonden gaf ik Ajax meer kansen op de titel wegens een makkelijker programma, nu mag PSV zn 2 zwaarste wedstrijden gewoon met 10-0 verliezen zonder gevolgen. Dus die 2 zwaarste potjes kun je afstrepen en dan resteert er nauwelijks een makkelijker programma voor Ajax.

PSV moet gewoon een puntje pakken in de Arena en dan is er niks aan de hand.

Bocaloca Wrote:En dan over 1 maand begin je weer te piepen van, ooh als ze het maar halen bla bla

Als we bij NAC en in de Arena verliezen (wat ik beiden niet verwacht) lijkt het me niet meer dan logisch dan dat ik over 3 weken nauwelijks meer in de titel geloof, want dan is het gewoon crisis in Eindhoven. Maar ik verwacht 'gewoon' minstens 4 punten in die duels.
Ja NAC UIT, Heerenveen UIT, Ajax UIT, AZ UIT

Heel makkelijk allemaal Smile
Bocaloca Wrote:Ja NAC UIT, Heerenveen UIT, Ajax UIT, AZ UIT

Heel makkelijk allemaal Smile

Bij Heerenveen won PSV 2 maanden terug eenvoudig, NAC is uit vorm, bij Ajax verliezen we bijna nooit en AZ mogen we verliezen omdat we dan al kampioen zijn. Hakkuh

Bovendien mogen we 2 van die duels met 10-0 verliezen.
Quote:Ajax heeft 7 punten minder en daar moet je gewoon rekening mee houden.

Dat heeft natuurlijk niets te maken met een makkelijker programma of een moeilijker programma...

Als we gewoon eens kijken na de stand zoals hij nu is, dan moet PSV nog tegen de nummer 2, 3, 4, 5, 8, 9,10, 13, 17 en 18.

Ajax moet nog tegen de nummer 1, 6, 7, 8, 10, 11, 14, 16, 17 en 18.

Dan heeft dus Ajax gewoon een makkelijker programma (op papier)

Quote:Bij Heerenveen won PSV 2 maanden terug eenvoudig, .

Feyenoord won poosje terug ook makkelijk in Eindhoven, dus dat doen ze nu weeR. Ongeveer net zo'n lariekoek als wat jij zegt over die wedstrijd in Heerenveen...


Quote:bij Ajax verliezen we bijna nooit

Quote:Sla de uitslagen van Sparta-Ajax, ADO-Ajax en Willem II-Ajax van vorig jaar er dan nog maar eens op na.

Sla de uitslag van Ajax - PSV van vorig jaar er dan ook maar eens op na.

Ik ben wel van mening dat PSV favoriet is maar het is nog zeker niet beslist. Als Ajax over paar weken thuis wint van PSV, dan is het verschil te overbruggen...
2 honden vechten om een been..
Peter Wrote:
Marshall Wrote:Ik ben het hier grotendeels wel met Gitter eens. Ajax heeft een programma waar men weinig punten zou moeten laten liggen.

Zou moeten inderdaad, niet meer dan dat. Sla de uitslagen van Sparta-Ajax, ADO-Ajax en Willem II-Ajax van vorig jaar er dan nog maar eens op na. :8:

Ja, als we een glazen bol hadden zouden we er niet over "discussieren" he? Tuurlijk gaat het alleen maar over de door een aantal forummers toegedichte kansen, nothing more... En zie de opsomming van Jansoe; optelsommen zijn 89 voor PSV en 108 voor Ajax. Dit scheelt in totaal dus 19 posities op de ranglijst. Makkelijker programma dus.
Desondanks ben ik het wel met je eens dat met de huidige stand en dit programma ik PSV grotere kansen toedicht.
Desondanks nr2 hoop ik op Twente als nr1 Wink
Godsklere jullie willen echt niet snappen dat je eerst de 2 lastigste duels van PSV uit de resterende programma's moet schrappen omdat PSV die mag verliezen.

Als je puur kijkt naar de duels die de clubs moeten winnen om kampioen te worden (Ajax alles, PSV niet) resteert er nauwelijks een makkelijker programma voor Ajax. (En clubs verspelen de titel juist vaak bij de kleintjes.)

Als PSV alle lastige uitduels gelijk en thuis alles wint speelt zijn 'we' nog steeds kampioen als Twente verder niet alles wint (gezien de vorm verspelen die nog wel wat).. een ongekende luxe voor PSV waar ik voor dit seizoen meteen voor getekend had.

Zie verder de post van Djabs in topic PSV-Sparta. Daar sluit ik me helemaal bij aan, PSV is niet zo zwak als sommigen lijken te denken en in Eindhoven laat men zich ook niet zo snel een crisis aanpraten.
Ehrm Peter... Volgens mij lijk jij het niet te begrijpen. De zwaarte van het komende programma en de kampioensschapskansen zijn twee verschillende, doch samenhangende zaken. De zwaarte van een wedstrijdprogramma staat los van of je nou twee wedstrijden mag verliezen of niet. Zwaar is zwaar, licht is licht. De conclusie die je er vervolgens uit trekt met betrekking tot wie er kampioen wordt is een vervolgverhaal. En als je goed gelezen had (slechts 1 post boven jouw post) heb ik je daarin al lang gelijk gegeven.
Dusseh, wie wil er het nou niet snappen? :eten:
Marshall Wrote:Ehrm Peter... Volgens mij lijk jij het niet te begrijpen. De zwaarte van het komende programma en de kampioensschapskansen zijn twee verschillende, doch samenhangende zaken. De zwaarte van een wedstrijdprogramma staat los van of je nou twee wedstrijden mag verliezen of niet. Zwaar is zwaar, licht is licht. De conclusie die je er vervolgens uit trekt met betrekking tot wie er kampioen wordt is een vervolgverhaal. En als je goed gelezen had (slechts 1 post boven jouw post) heb ik je daarin al lang gelijk gegeven.
Dusseh, wie wil er het nou niet snappen? :eten:

Je zegt zelf als dat het samenhangende zaken zijn, die mag je dus niet los bekijken.

Als PSV in speelronde 33 kampioen wordt zie ik Jansoe de dag erna nog op het forum komen met de melding dat Ajax een makkelijker programma heeft. Daar koop je zo weinig voor als degene met dat zwaardere programma met 10-0 mag verliezen.
Ik heb het al eerder gezegd in deze topic:

PSV is voor mij nog steeds favoriet voor de titel op dit moment, maar beslist is er nog HE LE MAAL niets...
Jansoe Wrote:maar beslist is er nog HE LE MAAL niets...

Goh, dat meen je niet. Bijna het hele linkerrijtje kan nog kampioen worden. Goed gezien!
Draai er maar weer zo om heen zodat je ongelijk verbloemd wordt, Peter. As usual...
Uiteraard zevert Peter weer een eind weg, gaap :cheers:
Oke, ik ga er een gokje aanwagen. Uiteraard ben ik optimistisch, dus ga voor deze eindstand:

1 Ajax 34-71
2 PSV 34-70
3 FC Twente 34-69
Gitter, dat gaat natuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk nooit gebeuren. Wij mogen namelijk nog minimaal 2 keer verliezen :a:
gittermaster Wrote:Oke, ik ga er een gokje aanwagen. Uiteraard ben ik optimistisch, dus ga voor deze eindstand:

1 Ajax 34-71
2 PSV 34-70
3 FC Twente 34-69

Ik neem aan dat je 81, 80 en 79 bedoeld? Lijkt me sterk dat je echt denkt dat Twente en PSV de komende 10 duels beiden maar 8 punten pakken.

Als je PSV op 80 inschat verwacht je dus dat ze nog 4x gaan verliezen dit seizoen. Ik zie het niet gebeuren. Ajax 81 zou wel heel goed kunnen, dat betekent nog 2 gelijke spelletjes (Sparta uit (omdat alle belangrijke spelers van Ajax op scherp staan, bang zijn voor een schorsing tegen PSV en er dus niet vol op kunnen klappen, wat Sparta wel zal doen) en PSV uit) en de rest winnen.
sorry je hebt gelijk, inderdaad 81, 80 en 79.
Denk dat ajax nog 2 x gelijk zal spelen, maar uiteraard is dit met een chauvinistische blik bekeken.
PSV 2 x verliezen en 3 x gelijk is in mijn ogen goed mogelijk.Hoe zie jij t?
gittermaster Wrote:sorry je hebt gelijk, inderdaad 81, 80 en 79.
Denk dat ajax nog 2 x gelijk zal spelen, maar uiteraard is dit met een chauvinistische blik bekeken.
PSV 2 x verliezen en 3 x gelijk is in mijn ogen goed mogelijk.Hoe zie jij t?

Alles kan, maar ik geloof niet dat PSV opeens in de helft van zn wedstrijden punten gaat laten liggen terwijl tot nu toe nauwelijks iets verspeeld werd.

Mijn voorspelling als toto:

Programma PSV:
zo 28/2 PSV RKC Waalwijk 1
za 6/3 NAC Breda PSV 2
zo 14/3 Ajax PSV 3
za 20/3 PSV FC Twente 1
zo 28/3 VVV-Venlo PSV 3
zo 4/4 Willem II PSV 2
zo 11/4 PSV Feyenoord 1
wo 14/4 SC Heerenveen PSV 3
zo 18/4 PSV FC Groningen 1
zo 2/5 AZ PSV 3

Programma Twente:
zo 28/2 FC Twente NEC 1
zo 7/3 RKC Waalwijk FC Twente 3
vr 12/3 FC Twente ADO Den Haag 1
za 20/3 PSV FC Twente 1
za 27/3 FC Twente Sparta Rotterdam 1
za 3/4 VVV-Venlo FC Twente 3
za 10/4 FC Twente SC Heerenveen 1
di 13/4 AZ FC Twente 3
zo 18/4 FC Twente Feyenoord 1
zo 2/5 NAC Breda FC Twente 3

Programma Ajax:
zo 28/2 Ajax FC Utrecht 1
zo 7/3 Sparta Rotterdam Ajax 3
zo 14/3 Ajax PSV 3
zo 21/3 RKC Waalwijk Ajax 2
zo 28/3 Ajax FC Groningen 1
zo 4/4 ADO Den Haag Ajax 2
zo 11/4 Ajax VVV-Venlo 1
wo 14/4 Willem II Ajax 2
zo 18/4 Ajax Heracles Almelo 1
zo 2/5 NEC Ajax 3

--
Nu 62, 61, 55. Wordt dus:
1. PSV 84
2. Twente 80
3. Ajax 79

Ik zie PSV ongeslagen kampioen worden.
Pages: 1 2 3