FTM Forum

Full Version: Brisbane Chennai Doha
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Wel de tweede set gewonnen, ga door Robin!
BP Robin [-o<
0-40 en dus 3 bps op rij voor Haase. Nu moet ie 't beslissen.
break haase
Uiteraard, wat een klasbak!
Mooi om het jaar met een QF te beginnen. Nu kijken tegen Wawje waar hij echt staat. Die heeft deze week zijn scheiding aangekondigd, mentaal is ie dus te pakken. :8:
Haase heeft alle kans na de AO weer te staan waar hij hoort, als nummer 1 Nederlander. Het lijkt vrij zeker dat hij zijn beste ranking ooit in ieder geval gaat verbeteren.
Must-win dit, maar prima. Nu mag ie het idd laten zien.
Jongens als Haase en De Bakker zullen op de AO erg afhankelijk zijn van hun loting. Tegen een top 10 speler is het 1e ronde exit maar ook een 3e ronde is heel goed mogelijk met een goede loting. Een geplaatste gravelaar kunnen ze bijv. heel goed hebben.
Wawrinka heeft nog niet van Goffin gewonnen. Die Goffin komt er echt aan, al zal Wawrinka dit nog wel winnen op ervaring. Zag hem trouwens op een foto staan en oogde wat zwaar die Zwitser.
Dat lijkt mij ook Tripple, groot talent deze symphatieke Belg.
Voorlopig is Goffin nog een futures-speler en zal het geen enkele partij zijn voor een van de mannen die ik een geweldig 2011 zie hebben.

Net als Tsonga trouwens, prima overwinning op GGL.
@tennisconnected schrijft: Watching Tsonga today got me thinking: If Soderling could volley anywhere as well as Tsonga, he'd be top 3 in the world.

Hiermee geeft ie aan dat de volleys van Soderling niet best zijn, maar indirect toch ook dat Tsonga qua allround spel niet mee kan met de top.
Dus? Wie is hij?

Tsonga's volleys zijn ook helemaal niet zo goed. En Tsonga is ook geen potentieel top 5 imo, maar wel top 8-10.
Ad Wim Wrote:Voorlopig is Goffin nog een futures-speler en zal het geen enkele partij zijn voor een van de mannen die ik een geweldig 2011 zie hebben.

Net als Tsonga trouwens, prima overwinning op GGL.

Dat geweldige jaar voor Wawrinka lijkt me voorlopig een beetje uit de lucht gegrepen. Wat Tripple zegt, het wordt zwaarder en zwaarder, en gaat hard richting tweede Dent. Ook niet goed voor zijn blessuregevoeligheid.
Of iemand een challenger/future/ATP/biertoernooi speler is doet er in mijn ogen niet veel toe. Het gaat om het presteren op het juiste moment en de ranking zegt genoeg over wat voor soort speler je bent. Dan is Goffin dus minimaal een challenger speler.
mindlight Wrote:
Ad Wim Wrote:Voorlopig is Goffin nog een futures-speler en zal het geen enkele partij zijn voor een van de mannen die ik een geweldig 2011 zie hebben.

Net als Tsonga trouwens, prima overwinning op GGL.

Dat geweldige jaar voor Wawrinka lijkt me voorlopig een beetje uit de lucht gegrepen. Wat Tripple zegt, het wordt zwaarder en zwaarder, en gaat hard richting tweede Dent. Ook niet goed voor zijn blessuregevoeligheid.
Of iemand een challenger/future/ATP/biertoernooi speler is doet er in mijn ogen niet veel toe. Het gaat om het presteren op het juiste moment en de ranking zegt genoeg over wat voor soort speler je bent. Dan is Goffin dus minimaal een challenger speler.

Precies, helemaal mee eens. Het is ook nog eens de eerste week van het jaar, dus zo veel ritme heeft Wawrinka niet. Overstap van futures naar ATP is natuurlijk groot, maar voor de echte grote talenten niet. Ik zeg niet dat hij wint, maar het lijkt me toch wel een goed moment voor een eventuele verrassing.
Nou, met 229 kom je een hoop challengers niet in hoor. En als je 2/3 van je punten uit futures hebt, vind ik je een futures-speler.

En het kan best zijn dat het uit de lucht gegrepen is, maar ik heb je eerder ergens zien zeggen dat jij ook een goed jaar voor hem voorzag. Dus waar deze twijfel opeens vandaan komt? Alleen door z'n gewicht? Dat is namelijk pas echt uit de lucht gegrepen. Hij is volgens mij altijd al mollig geweest en heeft vrij hard gewerkt in het off-season. En Lundgren heeft meerdere mensen net dat extra duwtje gegeven.
Ik verwacht ronde de top 10 voor hem dit jaar, zeker ook nu ie gescheiden is.
Ad Wim Wrote:Dus? Wie is hij?

Tsonga's volleys zijn ook helemaal niet zo goed. En Tsonga is ook geen potentieel top 5 imo, maar wel top 8-10.

Tennisconnected is een instantie die erg veel nieuws, persconferenties, weetjes enz rondom het toptennis plaatst op Twitter. Ik hecht er ook geen waarde-oordeel aan maar vond zijn opmerking dubbelzinnig.
En wat is potentieel top5 materiaal? Ik zie de komende jaren Federer, Nadal, Djoko en Murray de top 4 zijn, dan mogen beurtelings Soderling, Roddick, Davy, Potro enz om die 5e plek vechten.
Tripplexxx Wrote:
mindlight Wrote:
Ad Wim Wrote:Voorlopig is Goffin nog een futures-speler en zal het geen enkele partij zijn voor een van de mannen die ik een geweldig 2011 zie hebben.

Net als Tsonga trouwens, prima overwinning op GGL.

Dat geweldige jaar voor Wawrinka lijkt me voorlopig een beetje uit de lucht gegrepen. Wat Tripple zegt, het wordt zwaarder en zwaarder, en gaat hard richting tweede Dent. Ook niet goed voor zijn blessuregevoeligheid.
Of iemand een challenger/future/ATP/biertoernooi speler is doet er in mijn ogen niet veel toe. Het gaat om het presteren op het juiste moment en de ranking zegt genoeg over wat voor soort speler je bent. Dan is Goffin dus minimaal een challenger speler.

Precies, helemaal mee eens. Het is ook nog eens de eerste week van het jaar, dus zo veel ritme heeft Wawrinka niet. Overstap van futures naar ATP is natuurlijk groot, maar voor de echte grote talenten niet. Ik zeg niet dat hij wint, maar het lijkt me toch wel een goed moment voor een eventuele verrassing.
Ben je met 20 nog een echt groot talent dan? Als je in ruim 2 jaar op de Tour niet verder bent gekomen dan 229, dan moet ik het nog zien.
centre court Wrote:
Ad Wim Wrote:Dus? Wie is hij?

Tsonga's volleys zijn ook helemaal niet zo goed. En Tsonga is ook geen potentieel top 5 imo, maar wel top 8-10.

Tennisconnected is een instantie die erg veel nieuws, persconferenties, weetjes enz rondom het toptennis plaatst op Twitter. Ik hecht er ook geen waarde-oordeel aan maar vond zijn opmerking dubbelzinnig.
En wat is potentieel top5 materiaal? Ik zie de komende jaren Federer, Nadal, Djoko en Murray de top 4 zijn, dan mogen beurtelings Soderling, Roddick, Davy, Potro enz om die 5e plek vechten.
Top 5-materiaal vind ik dus jongens die in de buurt komen van die top 4, dus meer dan 5000 punten per jaar halen. Dat zie ik Tsonga niet snel doen, degenen die jij noemt wel.
Ad Wim Wrote:Ik verwacht ronde de top 10 voor hem dit jaar, zeker ook nu ie gescheiden is.

Insinueer je nou dat eigenlijk elke top 15-30 speler een scheiding moet overwegen om richting die top 10 te komen? :eten:
Ad Wim Wrote:
Tripplexxx Wrote:
mindlight Wrote:
Ad Wim Wrote:Voorlopig is Goffin nog een futures-speler en zal het geen enkele partij zijn voor een van de mannen die ik een geweldig 2011 zie hebben.

Net als Tsonga trouwens, prima overwinning op GGL.

Dat geweldige jaar voor Wawrinka lijkt me voorlopig een beetje uit de lucht gegrepen. Wat Tripple zegt, het wordt zwaarder en zwaarder, en gaat hard richting tweede Dent. Ook niet goed voor zijn blessuregevoeligheid.
Of iemand een challenger/future/ATP/biertoernooi speler is doet er in mijn ogen niet veel toe. Het gaat om het presteren op het juiste moment en de ranking zegt genoeg over wat voor soort speler je bent. Dan is Goffin dus minimaal een challenger speler.

Precies, helemaal mee eens. Het is ook nog eens de eerste week van het jaar, dus zo veel ritme heeft Wawrinka niet. Overstap van futures naar ATP is natuurlijk groot, maar voor de echte grote talenten niet. Ik zeg niet dat hij wint, maar het lijkt me toch wel een goed moment voor een eventuele verrassing.
Ben je met 20 nog een echt groot talent dan? Als je in ruim 2 jaar op de Tour niet verder bent gekomen dan 229, dan moet ik het nog zien.

Daar heb je wel een punt, maar ik kijk niet alleen maar naar rankings en resultaten. Ik ken de bewuste speler en ik vind hem een talent om zijn spel en karakter. Het zou mij niet verbazen als hij komend jaar doorbreekt en richting top 100 gaat. Maar goed, dat is van zo veel factoren afhankelijk.
Nou, zeker als je al maanden aan het kloten bent, denk ik niet dat je daar slechter van wordt. Je sluit iig iets af en kunt je richten op het tennis. Zo heeft ie het zelf ook gezegd. Nou, als je al een vrouw en kind verlaat, puur voor het tennis, dan heb ik er wel vertrouwen in!
Nou, Wawrinka heeft een goed 2010 gehad, en ik verwacht nog zo'n jaar op z'n best. Dat bedoelde ik met mijn verwachting van een goed 2011, en ik zie hem zeker niet (verder) richting top-10 gaan.
Terug naar Boffin Zo gezien zie jij Haase dus als challenger speler? Of begrijp ik je niet goed? En dat Goffin in 1,5 jaar tijd naar die top-200 gaat is imo juist knap.
Ik begrijp niet zo goed wat je wilt zeggen, maar ik zie Haase idd momenteel als een goede challengerspeler en iemand voor een QF in een 250.

En goed dat je idd een uitspraak over Wawrinka hebt gedaan, dan kunnen we elkaar daarop afrekenen aan het eind van het jaar.
En ik vind dus dat Wawrinka een redelijk 2010 heeft gehad, imo kan ie een stuk beter (wat ie ook al heeft laten zien).
Wat ik bedoel te zeggen? Jij geeft aan Goffin als een futurespeler te zien omdat hij niet de ranking heeft alle challengers in te komen en 2/3 van zijn punten uit futures heeft.
Analoog daaraan kijk ik naar Haase, die met zijn ranking niet alle ATP toernooien in komt, en 2/3 van zijn punten uit challengers heeft. Dan zou hij dus een challengerspeler zijn.
Wat een kei die Nishikori!!

(jaja beter worden ze niet vandaag)
Misschien omdat je het zo zegt:
Terug naar Boffin Zo gezien zie jij Haase dus als challenger speler?

En dat zeg ik dus idd ongeveer. Maar Haase heeft het ooit laten zien, dus dat is een heel ander verhaal.
On topic, Falla choket weer eens vakkundig een wedstrijdje weg.
Boffin haha
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15