FTM Forum

Full Version: De mysterieuze mailtjes
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5
Eigenlijk houd ik er niet van om dit soort dingen te plaatsen voor ik een reactie heb van de schuldige maar ik vind dat jullie inmiddels wel recht hebben op onze bevindingen tot nu toe. Ik hoop nog altijd dat er snel een reactie van Arco zelf komt.

Vanmorgen werd ik getriggerd (net zoals velen anderen hier) door een tweede, derde en zelfs vierde mail waarin gemeld werd dat de database geopend was. Op zich is dit geen probleem, ware het niet dat in deze mail ook de openingstijd van de database veranderd was. Eerst naar 10.10 toen naar 10.25 en uiteindelijk weer terug naar 10 uur. Het is namelijk onmogelijk om de database te openen zonder de sluitingstijd aan te passen aangezien dan de database meteen weer gesloten wordt voor je ook maar een actie kan uitvoeren.

Zoals jullie altijd boven je team zien staan: "De laatste update van je team was op: 06-11-2011 20:20:58" wordt precies bijgehouden wanneer je je team hebt aangepast. Naar aanleiding van de posts hier over het team van arco en het wegvallen van del potro heb ik toen meteen gekeken naar de tijd bij hem en gezien dat dit 10.07 was. Even later kregen we de volgende 2 mails, toen ik weer keek was de aanpasdatum van zijn team opeens 10.21 en zat Del Potro weer in zijn team.

Opvallend natuurlijk maar ik wilde het toch allemaal 100% zeker weten. Daarom ben ik toen in de log files gaan kijken. Daar wordt precies bijgehouden welk ip adres welke pagina op welk tijdstip bezoekt. Helaas zag ik toen dat het ip-adres waar Arco normaalgesproken van post tussen 10uur en 10.25 meerdere keren de pagina opendatabase.php (de pagina waarin alle logica wordt afgehandeld om de database te openen) heeft bezocht.

Dit alles bij elkaar kan ik niet anders dan concluderen dat dit een bewuste actie is geweest waarin geprobeerd is om nog een speler te wisselen na de sluitingstijd van de database. Uiteraard zijn de adminrechten meteen ontnomen. Vanavond zal (bij geen goede uitleg van zijn kant) ook zijn FTM account worden verwijderd.

Ik wil benadrukken dat geen van de andere organisatoren hierbij betrokken is en dat die nog altijd alle lof verdienen voor al het werk dat zij gedaan hebben. Ik hoop dan ook zeker niet dat mindlight en overdune hierop aangekeken worden aangezien die hier totaal niks mee te maken hebben

Voor degenen die vinden dat ze hun geld terug moeten krijgen: het poultje is nooit een officieel initiatief geweest vanuit de FTM organisatie en vanuit FTM zal er dus zeker geen geld terug gegeven gaan worden. Ik vind ook niet dat hier aanleiding toe is. Het enige wat er gezegd kan worden is dat de medailles van Arco misschien niet allemaal eerlijk behaald zijn en dat dat nog hersteld wordt. Dit is echter een discussie die ik persoonlijk niet zal voeren maar die jullie onderling zullen moeten voeren.

Mochten jullie nog vragen hebben kan dit in dit topic of via pb. Graag het FTM en het Parijs topic verder schoon houden.
Duidelijk verhaal, Mac.

Het lijkt me dat, zoals verwacht, ML en OD hier absoluut niks mee te maken hebben.
Zij lijken me volkomen integer.
Dank Mac, goed dat er in dit topic gesproken kan worden en dat e.e.a. duidelijk is, en dat hiermee hopelijk verder gespeculeer stopt.
buurs Wrote:Duidelijk verhaal, Mac.

Het lijkt me dat, zoals verwacht, ML en OD hier absoluut niks mee te maken hebben.
Zij lijken me volkomen integer.

Dank Buurs, ik kreeg zowaar een glimlach op mijn hoofd bij een post van jou.
Zeer sterke reactie, Mac, en, wmb, een correcte vervolgactie.
Volgens mij is er dan ook wel alles over gezegd.
mindlight Wrote:
buurs Wrote:Duidelijk verhaal, Mac.

Het lijkt me dat, zoals verwacht, ML en OD hier absoluut niks mee te maken hebben.
Zij lijken me volkomen integer.

Dank Buurs, ik kreeg zowaar een glimlach op mijn hoofd bij een post van jou.
Beetje jammer dat ie naast mijn grappen, nu ook al andere woorden overneemt.
Icon_question
Het "zoals verwacht" was inderdaad waar ik om moest lachen, precies om die reden.
Ad jaar!!!! Wordt ie nog 3e ook Undecided
Mac overigens bedankt voor de super uitleg. Jammer dat 1 persoon zich van een slechte kant laten zien. Het is maar een spelletje Idea
Zit Ad er niet achter? Heeft hij Arco niet omgekocht zodat Ad zelf ook nog kon aanpassen. Hij is er fanatiek genoeg voor :Big Grin
Kap nou eens met dat gezeur op Ad man, fanatieker dan jou worden ze niet gemaakt, en er is toch ook niemand die jou (onterecht) van dit soort zaken beschuldigt?
Ow ja dat was ik vergeten te zeggen: Behalve Arco zijn team is er geen enkel ander team aangepast na 10 uur. Dit heb ik uiteraard ook gecontroleerd.
Ahh juist, dan is dat duidelijk, en blijkt dat Roos gewoon geen team had.
mindlight Wrote:Kap nou eens met dat gezeur op Ad man, fanatieker dan jou worden ze niet gemaakt, en er is toch ook niemand die jou (onterecht) van dit soort zaken beschuldigt?
Bedankt voor de support in mijn afwezigheid, maar deze reactie vond ik nog wel meevallen.
En je wordt er helemaal emotioneel van, je gaat er zelfs een taalfout door maken Wink
Stond ook een smilie achter. Was maar een geintje :-)
Dit viel ook wellicht mee, maar het valt me al een paar dagen op.
Dank voor de duidelijkheid!
Uiteraard was het niet mijn bedoeling anderen van de organisatie ergens van te beschuldigen maar wilde aangeven dat we wat mij betreft even moesten wachten tot er zekerheid was voordat we Arco gingen afbranden, maar was wat ongelukkig geformuleerd.
Geld teruggeven is natuurlijk onzin, maar dat Arco geen prijzengeld krijgt lijkt me wel logisch. Van mij hoeft hij verder niet verwijderd te worden uit het spel, hij heeft zich toch ingezet voor het spel als organisatie en door één zo'n incident gelijk uitgesloten worden van het spel is wel wat hard gestraft (bovendien kan hij niet meer valsspelen als hij geen adminrechten meer heeft).
mindlight Wrote:Dit viel ook wellicht mee, maar het valt me al een paar dagen op.
Ach ja, blijft een forum dus iedereen mag, binnen het behoorlijke, alles zeggen wmb.
Dan aan mij de keus wat ik ermee doe. En ik lach er de laatste tijd vooral om.
Helder verhaal Mac en de vervolgactie lijkt me niet meer dan logisch.
Ik denk alleen dat Arco zich hier niet meer zal melden.
Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen :-)
omyaca Wrote:Dank voor de duidelijkheid!
Uiteraard was het niet mijn bedoeling anderen van de organisatie ergens van te beschuldigen maar wilde aangeven dat we wat mij betreft even moesten wachten tot er zekerheid was voordat we Arco gingen afbranden, maar was wat ongelukkig geformuleerd.
Geld teruggeven is natuurlijk onzin, maar dat Arco geen prijzengeld krijgt lijkt me wel logisch. Van mij hoeft hij verder niet verwijderd te worden uit het spel, hij heeft zich toch ingezet voor het spel als organisatie en door één zo'n incident gelijk uitgesloten worden van het spel is wel wat hard gestraft (bovendien kan hij niet meer valsspelen als hij geen adminrechten meer heeft).
Wel of niet uitsluiten is idd nog een discussiepunt, maar imo alleen als er meer geluiden vanuit deelnemers daarover komen. Zo niet, dan heeft Mac volgens mij een duidelijk standpunt ingenomen en zie ik niet in waarom we daar tegenin zouden gaan.
We weten immers ook niet of hij dit niet al eerder heeft gedaan, in de eerste 7 maanden. En dat zou volgens mij ook niet uitmaken. Hij heeft zich zeker ingezet voor het spel, maar om die positie in een spel met een dusdanig vriendschappelijk karakter zo te misbruiken, vind ik erg kwalijk. En dan vind ik dit een gepaste straf. Ik vind niet dat ie de komende jaren moet worden uitgesloten, dat vind ik dan weer te ver gaan.
Ik zou voor willen stellen Arco gewoon te laten staan in de stand, verder te laten spelen en zijn eventuele prijzengeld aan een goed doel te doneren. Verder wat mij betreft geen uitsluiting voor de volgende jaren.
Eens Tamp!
Dat vind ik wel een beetje een [gay] oplossing.

Je zou ook de stand hetzelfde kunnen laten, maar het prijzengeld van Arco voor de 4e plek (waarsch) kunnen verdelen over de rest van de prijzen. Zo blijft ie in de stand staan, valt niet opeens de nummer 6 (onterecht?) in de prijzen en wordt het geld goed besteed. Maar wellicht preek ik te veel voor eigen parochie in dezen.
Ik heb Arco vanmiddag telefonisch gesproken. Hij moest de hele middag en avond werken en zou morgen zijn verhaal hier posten.
Bij een evt. diskwalificatie is het niet onterecht dat de oorspronkelijke nummer 6 5e wordt, zo werkt het nu eenmaal met diskwalificaties. De prijzen zijn voor de eerste 5 die niet gediskwalificeerd worden.
Het zou wel onterecht zijn als de andere prijzen verhoogd worden, deze prijzen hadden ze anders nooit kunnen winnen. Dat van het goede doel vind ik een mooi initiatief, maar daar mag dan (als diskwalificatie besloten zou worden) de nieuwe nummer 5 zelf over besluiten.
Uitsluiting voor de komende jaren vind ik zeker niet nodig, één vergissing hoeft niet zo zwaar gestraft te worden.
Mac Wrote:Ik heb Arco vanmiddag telefonisch gesproken. Hij moest de hele middag en avond werken en zou morgen zijn verhaal hier posten.
Dat vind ik mooi.
Eens Andre, en hoewel dit een onvergeeflijke fout lijkt te zijn (laten we het verhaal van Arco nog even afwachten), wil ik hier wel even benadrukken dat Arco degene is die (voor zover ik daar zicht op heb) veruit het vaakst aanwezig was als admin en het grootste deel van de updates voor zijn rekening nam, maar dat zal ongetwijfeld deze week duidelijk worden als er nog maar een paar keer per dag een update gedaan wordt.
Ik vind definitieve uitsluiting voor de komende jaren niet nodig. Het is maar een spelletje en laat Arco lekker meedoen vanaf volgend jaar. Uiteraard geen organisatie meer, want niet betrouwbaar. Hij zal voor dit jaar uit de stand genomen worden neem ik aan... waar ''zijn'' prijzengeld heengaat moet de organisatie maar beslissen. Ik vind de eerstvolgende in de stand wel een goed plan. :eten:
Pages: 1 2 3 4 5