The following warnings occurred: | |||||||||||||||
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
|
Davis Cup 2011 - Printable Version +- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum) +-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8) +--- Forum: Tennis (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=13) +--- Thread: Davis Cup 2011 (/showthread.php?tid=5905) |
Re: Davis Cup 2011 - Overdune - 09-07-2011 1-2 in sets nu, na 1-0 voor. Kansloos verhaal dit. Ik snap ook niet waarom iedere keer die samenstelling van het dubbel moet veranderen. Nu is De Bakker er niet bij, maar volgens mij hebben Wassen en Sijsling ook al eens meegedaan. En oefenen is er ook nooit bij, zo speelde Huta met Wassen op Rosmalen en Haase met Skupski. Stem dat dan iets meer af zou ik zeggen. Het hangt ook af van vorm van de dag, maar als je wat goede jongens vaker samen laat spelen zullen die er snel bovenuit steken. Re: Davis Cup 2011 - Ad Wim - 09-07-2011 Dat klopt op zich wel, maar vergeet niet dat die gasten ook gewoon betere dubbelaars zijn. Nederland heeft gewoon geen goede dubbelspelers meer, muv Wassen, maar die is ook al oud. Re: Davis Cup 2011 - buurs - 10-07-2011 Haase mist 3 bp bij 4-2 in de 4e set om terug te komen. Re: Davis Cup 2011 - centre court - 10-07-2011 Zo matig he. Re: Davis Cup 2011 - Ad Wim - 10-07-2011 Idd zeer matig. We mogen niet van een klein land als Zuid-Afrika verliezen, ook al is Anderson beter. Maar het is even niet anders. Over een paar jaar mag ik toch hopen dat we weer in de wereldgroep staan, als Haase, Bakker en Schoorel op hun top zijn. Re: Davis Cup 2011 - Overdune - 10-07-2011 Haase verliest gewoon vele malen dikker van Anderson dan Schoorel, echt heel zwak dit. Re: Davis Cup 2011 - Ad Wim - 11-07-2011 En hoe Beest die 2e pot ook weer binnen sleept. Wat een held. Nadal laat zich weer eens niet zien. Die zal in de finale wel weer 1 potje spelen en dan als held onthaald worden. Terwijl Beest ze tot de finale brengt... Re: Davis Cup 2011 - mindlight - 11-07-2011 Omdat hij nu 2 potjes wint? Verder heeft ook Ferrer in de eerste ronde verstek laten gaan als ik het goed heb. Re: Davis Cup 2011 - Ad Wim - 11-07-2011 Zeker. Hij wint op indoor carpet (een van zijn minste ondergronden) van 2 top tienspelers die wel op een van hun favoriete ondergronden speelden. Ook nog op vijandig gebied. En hoe ook. Dat is gewoon klasse. En in de eerste ronde was ie er gewoon bij, maar toen speelde Verdasco. Het gaat erom dat ie erbij was en zich beschikbaar stelde, dat doet Nadal dus niet altijd. Re: Davis Cup 2011 - mindlight - 11-07-2011 Maar als ik dat Wimbledon topic nog eens terug lees is Nadal toch wel serieus geblesseerd volgens sommigen hier. Dan lijkt me afzeggen voor DC niet meer dan logisch. Ik ben het wel met je eens dat beschikbaar stellen belangrijk en te prijzen is overigens. Re: Davis Cup 2011 - Ad Wim - 11-07-2011 Hij is ook geblesseerd, maar daar gaat het me niet eens zozeer om. Het gaat erom dat Nadal straks als grote held wordt onthaald, terwijl Ferrer eerder de DC-held is van de laatste jaren. Re: Davis Cup 2011 - mindlight - 11-07-2011 Hmm dat valt best mee vind ik, vorig jaar 2 potjes gewonnen en dit jaar 2 potjes gewonnen. Dan doe je het leuk, maar een held zou het op basis hiervan niet zijn als ik Spanjaard was. Re: Davis Cup 2011 - Ad Wim - 11-07-2011 Het gaat er ook even om wat voor potjes. Hier wint ie 2 zeer close en zeer cruciale potten. In 2009 pakte ie Stepanek in de finale na 2-0 in set achter. In dat jaar speelde ie 3x mee, won alle z'n 6 potten en pakte ook nog Djokovic op gravel. Re: Davis Cup 2011 - Stille - 11-07-2011 Weet je wat triest is : Soderling. Speelt geen DC maar wel Bastad. Ik zou hem als organisatie verwijderen van het toernooi Re: Davis Cup 2011 - mindlight - 11-07-2011 Stille Wrote:Weet je wat triest is : Soderling. Speelt geen DC maar wel Bastad. Ik zou hem als organisatie verwijderen van het toernooi Re: Davis Cup 2011 - Ad Wim - 11-07-2011 In dezen ben ik het wel met Stille eens. Het slaat eigenlijk nergens op, en hij laat wel flink z'n land in de steek. Tenzij hij doodziek was natuurlijk, maar er zijn maar weinig argumenten die dit goed kunnen maken. Re: Davis Cup 2011 - Overdune - 11-07-2011 Als hij in Bastad straks ineens de sterren van de hemel staat te spelen dan zou ik als Zweed wel redelijk pissig zijn ja. Met zijn hulp hadden ze gewoon kunnen winnen. Re: Davis Cup 2011 - mindlight - 11-07-2011 Nee, hij loopt al maanden te sukkelen met zijn voet door overbelasting. Daarbij zijn er wel meer spelers uit de top-6 die structureel de eerste rondes overslaan in de DC. Dat Soderling nu de pech heeft dat zijn thuistoernooi erachteraan valt zorgt ervoor dat er schande van wordt gesproken, terwijl anderen jaar-in jaar-uit niet opdraven de eerste rondes en ik daar nooit wat over lees hier. Re: Davis Cup 2011 - Overdune - 11-07-2011 Fair enough dan. Re: Davis Cup 2011 - Ad Wim - 11-07-2011 Nee, ik ben niet overtuigd. Hij weet dat het zo gepland staat, dus hij weet dat hij risico neemt dat hij de hoon over zich heen krijgt. En ik kan me niet voorstellen dat ie, als ie nu op dinsdag of woensdag speelt, dat ie dan niet op vrijdag en zondag had kunnen spelen. Het is fucking een QF Davis Cup, geen playoff voor de wereldgroep of 1e ronde. Met ook nog een behoorlijk kans om door te gaan met een op voorhand onzekere Djokovic. En dan sta je als Zweden in de halve finale! Ik vind het vrij schandalig en zou me als Zweed flink bekocht voelen. Dan moet ie maar voor zeker gaan en hier ook niet spelen. Heeft ie nog langer rust, kan ie blijkbaar wel gebruiken. Re: Davis Cup 2011 - mindlight - 11-07-2011 Ad Wim Wrote:Nee, ik ben niet overtuigd. Hij weet dat het zo gepland staat, dus hij weet dat hij risico neemt dat hij de hoon over zich heen krijgt. En ik kan me niet voorstellen dat ie, als ie nu op dinsdag of woensdag speelt, dat ie dan niet op vrijdag en zondag had kunnen spelen. Het is fucking een QF Davis Cup, geen playoff voor de wereldgroep of 1e ronde. Met ook nog een behoorlijk kans om door te gaan met een op voorhand onzekere Djokovic. En dan sta je als Zweden in de halve finale! Ik moet ook zien dat hij opdraaft, want hij heeft last zat. Daarbij weet je als Soderling zijnde dat je minimaal 2x volle bak in de singles moet omdat er geen andere singelaar van enig niveau te vinden is. En ik begrijp werkelijk niet waarom je het zo schandalig vindt terwijl de meeste top-6 spelers verstek laten gaan in de eerste rondes. Daarbij komt dat hij wél gewoon R1 speelde, en dus zeker wel gevoel voor z'n land heeft. Re: Davis Cup 2011 - Ad Wim - 11-07-2011 Ik vind het niet per se schandalig dat ie afzegt, maar wel dat ie een paar dagen later weer elders speelt. Als ie straks opgeeft, heb ik niks gezegd (al is dat ook niet per se een garantie dat ie echt te veel pijn heeft). Re: Davis Cup 2011 - mindlight - 11-07-2011 En toch geldt dat toch ook voor een Federer en een Nadal die net voor IW (dat notabene later begint!) geen DC willen spelen? Re: Davis Cup 2011 - Ad Wim - 12-07-2011 Over Nadal heb ik het hierboven en Federer heb ik daar ook al eens om bekritiseerd. Dan nog vind ik dat een TMS en dit een 250, was dat een 1e ronde en is dit een QF, en is Zweden veel afhankelijker van Soderling dan Spanje van Nadal. Re: Davis Cup 2011 - mindlight - 12-07-2011 Dat zeg ik toch ook? Daarom is het toch juist te prijzen dat Soderling wel in R1 speelt terwijl de andere toppers dat niet doen? Dat hij dan afzegt voor de QF heeft puur te maken met overbelasting. Het verschil tussen TMS en 250 lijkt op deze manier heel wat, maar in dit geval is het zijn thuistoernooi. Ben benieuwd wat Federer zou doen als Basel direct na de QF zou vallen.... Re: Davis Cup 2011 - Ad Wim - 12-07-2011 Murray trouwens een triple bagel tegen Bram in 52 minuten, arme Bram. Wat een hond is het toch ook. Re: Davis Cup 2011 - Stille - 12-07-2011 Das inmiddels 4 dagen geleden Ach ik had hem wel een game gegeven of zou er een bet op hebben gestaan Re: Davis Cup 2011 - Ad Wim - 12-07-2011 Ik weet dat dat 4 dagen geleden is, maar sommigen hier hebben ook nog een sociaal leven en besteden niet hun hele weekend aan tennis. Re: Davis Cup 2011 - Stille - 12-07-2011 Ik ook niet Adje. Heb er zaterdag en zondag helemaal niets van gezien Re: Davis Cup 2011 - Stille - 12-07-2011 Djokovic heeft overigens Wimbledon gewonnen |