The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage

FTM Forum
Tennis Manager 2006 - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Tennis (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Thread: Tennis Manager 2006 (/showthread.php?tid=436)

- Genomico - 24-10-2006

Ad Wim Wrote:Ik snap gewoon niet dat je Thai neemt, behalve als je echt wilt gokken. Hij is niet echt in vorm en ik vind Becker de lichte favoriet tegen hem. Bovendien is hij vrij duur. ga dan voor iets meer geld voor Chela. Dan heb je iig een vrij zekere 5 punten.

Nee, Paradorn was echt een weloverwogen keus en geen gok. Becker zou inderdaad lastig worden (gelukkig wint hij die in 2 tiebreaks), maar ik zag hem wel als de favoriet in deze wedstrijd (anders had ik Benjamin wel gekozen) en Paradorn is door deze overwinning de grote favoriet om in de halve finale te komen vind ik.

- THE MAILMAN - 24-10-2006

De strijd om de prijzen:

Ik heb eens even zitten stoeien met de punten van de nrs 19 t/m 25 van de ranglijst en de tussenstand tot nu toe ziet er als volgt uit:

19 (19) Dr Ali Gator 6169
20 (20) Smashing Pils 6159
21 (22) Team CSI 6149
22 (21) Dreamteam Kuiper 6145
23 (23) FC MHOKDH 6144
24 (??) Hawkeye onbekend, team dicht
25 (25) Mailman 6137

Spanning alom dus......

PS: Bovenstaande berekening is geheel onder voorbehoud :lol:

- centre court - 24-10-2006

Neem dan ook de nummer 26 mee. :8:

- Ad Wim - 24-10-2006

Dat is dus een gat van 32 punten tussen plek 19 en 25 :eeeek:

En dat na een jaar zwoegen.

centre court Wrote:Neem dan ook de nummer 26 mee. :8:

Ik ga ff eten en dan zet ik je erbij. Sorry CC...... :wink:

Hier is (zoals beloofd) het al eerder verschenen lijstje, maar dan inclusief de nr 26 op de ranglijst:

19 (19) Dr Ali Gator 6169
20 (20) Smashing Pils 6159
21 (22) Team CSI 6149
22 (21) Dreamteam Kuiper 6145
23 (23) FC MHOKDH 6144
25 (25) Mailman 6137
26 (26) Rick Eeninck (CC) 6082

Ik heb ze bij mij even toegevoegd aan de sheet, zodat ik van tijd tot tijd hier een update van de tussenstand kan plaatsen.

- buurs - 24-10-2006

Neem ik die stomme Brit een keer en dan trek hij zich terug :letitallout: :letitallout: :letitallout:

- Ad Wim - 24-10-2006

Ik snap trouwens ook niet dat onze nummer 1 en 2 van de ranglijst Clement niet hebben. En dit is geen achteraf praten, want dit riep ik vanaf het begin af aan al. Clement indoor in Frankrijk is gewoon een zekerheidje, tenzij hij tegen Ljubicic of Federer loot.
Je kunt het een gok vinden, maar dan moet je Safin ook niet nemen.

- centre court - 25-10-2006

Clement gaat nu ver komen. Balen. Baghdatis moest gewoon winnen om naar Sjanghai te kunnen maar blijkbaar kan ie 't niet meer. Hij heeft er zeker voor geknokt. Van 6-3 5-2 toch nog een 3e set maken is top!

- THE MAILMAN - 25-10-2006

buurs Wrote:Neem ik die stomme Brit een keer en dan trek hij zich terug :letitallout: :letitallout: :letitallout:
Afgemeld vanwege een keelontsteking :letitallout:

- kuiper - 25-10-2006

Pakt de keuze om Gasquet en Safin c.q. Murray en Del Potro te nemen toch niet zo slecht uit met Gasquet en Del Potro (als hij wint van Clemens) in de 2e ronde.

- _Tampie - 25-10-2006

Ad Wim Wrote:Ik snap trouwens ook niet dat onze nummer 1 en 2 van de ranglijst Clement niet hebben. En dit is geen achteraf praten, want dit riep ik vanaf het begin af aan al. Clement indoor in Frankrijk is gewoon een zekerheidje, tenzij hij tegen Ljubicic of Federer loot.
Je kunt het een gok vinden, maar dan moet je Safin ook niet nemen.

Ik sta nog steeds achter die beslissing.
Safin was favoriet in de wedstrijd tegen Gasquet, Clement underdog.
Komen ze die wedstrijd door, heeft Clement een goede loting tot de halve finale. Safin is dan tegen Soderling opnieuw favoriet en voor de toernooizege ook.

- _Tampie - 25-10-2006

buurs Wrote:Neem ik die stomme Brit een keer en dan trek hij zich terug :letitallout: :letitallout: :letitallout:

Goed nieuws. Dat compenseert de nederlagen van Safin en Falla ruimschoots.

Ik 14
Kohlschreiber 5
Nieminen 5

Safin 1
Falla 3

Buurs 9
Fish 5
Malisse 4

Murray 0

Ik vertrouw er maar op dat Gonzalez Fish elimineert.
Malisse kan een lastige klant worden. Hopelijk is Benneteau goed genoeg en anders kan Ginepri hem misschien ruimen.
Van Nieminen verwacht dat hij in ieder geval nog Starace pakt, daarna tegen Haas is hij de mindere. Kohlschreiber tegen Acasuso kan beide kanten op.

- buurs - 25-10-2006

_Tampie Wrote:

Ik 14
Kohlschreiber 5
Nieminen 5

Safin 1
Falla 3

Buurs 9
Fish 5
Malisse 4

Murray 0

Malisse kan een lastige klant worden. Hopelijk is Benneteau goed genoeg en anders kan Ginepri hem misschien ruimen.
Van Nieminen verwacht dat hij in ieder geval nog Starace pakt, daarna tegen Haas is hij de mindere. Kohlschreiber tegen Acasuso kan beide kanten op.

Het zal lastig worden in te lopen :|

- _Tampie - 25-10-2006

Over Clement / Safin:

Clement: Nu hij van Baghdatis heeft gewonnen, is de verwachting van zijn opbrengst 16,5 punten. In de eerste ronde was de kans op winst van Clement 25%. Dus 75% kans op 1 punt. Puntenverwachting dus 4,8.

Safin: Als hij van Gasquet had gewonnen, was zijn verwachting nu 22 punten geweest. In de eerste ronde had hij 60% kans op winst, 40% kans op 1 punt. Totale verwachting dus 13,6

Safin niet nemen is dus een gok, en Clement wel nemen is ook een gok. Dit staat los van hoe het uitpakt.

- buurs - 25-10-2006

_Tampie Wrote:Over Clement / Safin:

Clement: Nu hij van Baghdatis heeft gewonnen, is de verwachting van zijn opbrengst 16,5 punten. In de eerste ronde was de kans op winst van Clement 25%. Dus 75% kans op 1 punt. Puntenverwachting dus 4,8.

Safin: Als hij van Gasquet had gewonnen, was zijn verwachting nu 22 punten geweest. In de eerste ronde had hij 60% kans op winst, 40% kans op 1 punt. Totale verwachting dus 13,6

Safin niet nemen is dus een gok, en Clement wel nemen is ook een gok. Dit staat los van hoe het uitpakt.

Dit zijn natuurlijk jouw inschattingen.

Clement was 50% en Gasquet was voor mij ook favoriet.
Ik heb hem niet genomen, omdat Soderling daar naar mijn verwachting doorkomt.

En ik kon mijn geld mooi gebruiken voor Murray :|

- Ad Wim - 25-10-2006

_Tampie Wrote:Over Clement / Safin:

Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Hoe kan je de winstverwachting van Clement nou op 25% inschatten?! Baghdatis compleet uit vorm en je weet hoe goed Clement is voor eigen publiek indoors. In Marseille pakte hij ook al Gasquet, Nadal en Ancic.
Ik vond dat een 60-40 wedstrijd en daarom Clement een zekerheidje, want hij is nu favoriet voor een halve finaleplek.

Over Safin had ik geen goed gevoel. Eerste rondes gaan nooit zo heel makkelijk voor hem en hij heeft toch veel gespeeld afgelopen weken. Gasquet weer voor eigen publiek. Ik vond dat een 55-45 wedstrijd in het voordeel van Gasquet. Maar je hebt op zich wel gelijk dat Safin, als hij dit wint, een potentiele toernooiwinnaar is en dat je hem dus moet nemen. Ik baal er ook niet heel erg van, maar wilde het alleen even melden :wink:

- _Tampie - 25-10-2006

De bookies zijn het anders eens met die inschattingen.
Als jullie vinden dat Clement de favoriet was, had je geld op hem moeten zetten, want zijn quote was 2,66 ofzo.

- buurs - 25-10-2006

_Tampie Wrote:De bookies zijn het anders eens met die inschattingen.
Als jullie vinden dat Clement de favoriet was, had je geld op hem moeten zetten, want zijn quote was 2,66 ofzo.

Klopt, maar jij doet het dus op basis van de bookie's :roll:

- _Tampie - 25-10-2006

buurs Wrote:

Ik laat het meewegen.
Op basis daarvan krijg je in ieder geval een goed beeld hoe de verwachte punten zijn.

- buurs - 25-10-2006

_Tampie Wrote:
buurs Wrote:

Ik laat het meewegen.
Op basis daarvan krijg je in ieder geval een goed beeld hoe de verwachte punten zijn.

Ik kijk er ook regelmatig naar hoor :wink: :8:

- Ad Wim - 25-10-2006

Kom op nou jongens, jullie gaan toch niet serieus zeggen dat jullie naar de odds van bookies kijken? Wij hebben er echt minstens net zoveel verstand van. Al die jaren het tennis volgen, dan heb je dat toch niet nodig?

- _Tampie - 25-10-2006

Ad Wim Wrote:Kom op nou jongens, jullie gaan toch niet serieus zeggen dat jullie naar de odds van bookies kijken? Wij hebben er echt minstens net zoveel verstand van. Al die jaren het tennis volgen, dan heb je dat toch niet nodig?

Als de quotes er nog niet of laat zijn, vul ik ze zelf in.
Dan blijken de quotes die de bookies daarna afgeven daar inderdaad verrot weinig van af te wijken.

Het is een goede methode om de bril waardoor je zelf wel een kijkt naar bepaalde spelers af te zetten. Hier heb jij ook zeker regelmatig last van, Ad. Als je zelf het idee hebt een bepaalde speler te nemen, kun je allerlei argumenten vinden om dit te ondersteunen. Als je redenen zoekt om diezelfde speler juist niet te nemen, kun je ze ook vinden.

Op basis van de quotes en de loting en de te verdelen punten krijg je zeker een beter beeld van de loting en waar de punten te halen zijn. Dit kan inderdaad onderhand door de ervaring ook wel zonder, maar nog steeds haal ik er wel tips uit.

- Ad Wim - 25-10-2006

De tijd dat ik spelers neem op basis van of ik ze mag of niet is wel voorbij. Vroeger maakte ik teams zoals kooltje dit seizoen, met veel grote jongens, er vanuit gaande dat die wel boven zouden drijven. Daar ben ik nu vanaf gestapt. En ik weet nu altijd wel, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Geno, mijn persoonlijke voorkeuren en TM-belangen te scheiden. Geno neem bijv. soms Nadal niet, omdat, als Nadal dan toch wint, hij ook wel blij is.
Ik wilde bijvoorbeeld deze week Safin niet nemen, omdat ik niet veel van hem verwachtte. En hij is toch mijn persoolijke favoriet.

Ik kijk serieus nooit naar de quotes, omdat die meestal precies hetzelfde zijn als mijn eigen gedachten. En als ze dan toch anders zijn, zitten de wedburo's er vaker naast dan ik. Een goed voorbeeld is Clement. In mijn ogen was hij gewoon echt duidelijk de favoriet.

- THE MAILMAN - 26-10-2006

Zoals beloofd bij deze de stand bij de mensen die nog om een plek bij de prijswinnaars strijden: Achteraan tussen haakjes het aantal spelers dat ieder nog heeft (Lyon-Petersburg-Basel-Totaal)

19 (19) Dr Ali Gator 6246 (4-3-1 =8 )
20 (20) Smashing Pils 6221 -25 (4-2-0=6)
21 (22) Team CSI 6214 -32 (4-1-1=6)
22 (23) Ad Wim 6213 -33 (5-2-0=7)
23 (22) Kuiper 6204 -42 (4-2-1=7)
25 (25) Mailman 6202 -44 (4-3-1=8 )
26 (26) Rick Eeninck (CC) 6127 -119 (3-1-1=5)

Na de QF volgt een nieuwe tussenstand.

- centre court - 27-10-2006

_Tampie Wrote:

Ik 14
Kohlschreiber 5
Nieminen 5

Safin 1
Falla 3

Buurs 9
Fish 5
Malisse 4

Murray 0

buurs staat 2 punten voor en heeft Malisse nog in de strijd?

- buurs - 27-10-2006

yep...Fish heeft me zwaar teleurgesteld.
Komt Tampie andermaal goed weg.

- centre court - 27-10-2006

Ik zag net toevallig nog dat jij goed weg kwam toen SD de Wimbledon-teams kwijt was geraakt. :wink:

- buurs - 27-10-2006

centre court Wrote:Ik zag net toevallig nog dat jij goed weg kwam toen SD de Wimbledon-teams kwijt was geraakt. :wink:

tell me

- kuiper - 30-10-2006

Ik zie dat Kubot 7 punten heeft gekregen. Dan wordt mailen naar SD.

Scheelt mij wel een plaatsje. 21e ipv 22e. Sorry Ad.