The following warnings occurred: | |||||||||||||||
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.29 (Linux)
|
![]() |
Taalergernissen - Printable Version +- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum) +-- Forum: Algemeen (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=7) +--- Forum: Kantine (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=23) +--- Thread: Taalergernissen (/showthread.php?tid=45) |
- Bakke - 11-08-2006 Gelukkig zijn we maar 1x per jaar jarig, en boffen we nog ook dat het (nog) vakantietijd is... ![]() Even on-topic, slordigheidje op vi.nl: Quote:Lodewijks (39) is met afstand de oudste speler in de Eredivisie. De Feyenoord-doelman, die door een pinkblessure voorlopig in de ziekenboeg zit, is bijna meer dan twee jaar ouder dan welke collega dan ook. Rob van Dijk (RKC Waalwijk) komt met één jaar en elf maanden nog enigszins in de buurt. Dus Lodewijks is bijna meer dan twee jaar ouder, maar stiekem toch minder dan uberhaupt twee jaar...? - Gerben Zonderland - 11-08-2006 Bakke Wrote:Gelukkig zijn we maar 1x per jaar jarig, en boffen we nog ook dat het (nog) vakantietijd is... 'Bijna meer dan twee jaar' is precies twee jaar. Maar wat zijn de precieze geboortedatums van de heren? - Bakke - 12-08-2006 Pfft die zoek ik nu niet meer op. Maar 'bijna meer dan' lijkt me aan te geven dat hetgeen wat vergroot wordt, reeds bereikt is, dus 'bijna meer dan twee jaar' lijkt me niet precies twee jaar. - Gerben Zonderland - 12-08-2006 Bakke Wrote:Pfft die zoek ik nu niet meer op. Maar 'bijna meer dan' lijkt me aan te geven dat hetgeen wat vergroot wordt, reeds bereikt is, dus 'bijna meer dan twee jaar' lijkt me niet precies twee jaar. Jawel! Als iets bijna meer is dan twee jaar, dan betekent dat dat het precies twee jaar is en op het punt staat (binnenkort) meer dan twee jaar te worden. Als het minder was dan twee jaar stond er wel dat het bijna twee jaar is. :lol: - de nieuwe - 12-08-2006 Lodewijks is van 21-02-1967 van Dijk is van 15-01-1969 Verschil is dus ruim minder dan 2 jaar..... - Depor - 12-08-2006 ja 1 jaar en 11 maanden, nu is de vraag is dat bijna meer dan 2 jaar of niet? Ik zou voor nee gaan, als ze nou gewoon hadden gezegd: "hij is bijna 2 jaar ouder" of "het verschil is bijna 2 jaar" - de nieuwe - 12-08-2006 Ik zou in dit geval ook niet gekozen hebben voor "bijna meer dan 2 jaar ouder"aangezien het verschil minder is dan 2 jaar. Bijna 2 jaar ouder of bijna 2 jaar verschil klinkt idd logischer. - Bakke - 12-08-2006 Victorie :-({|= ! Victorie :-({|= ! - Gerben Zonderland - 12-08-2006 Bakke Wrote:Victorie :-({|= ! Victorie :-({|= ! Wa heppie gewonnu dan? ![]() - Bakke - 12-08-2006 Het gelijk van Depor en de nieuwe aan mijn zijde ![]() - Gerben Zonderland - 12-08-2006 Bakke Wrote:Het gelijk van Depor en de nieuwe aan mijn zijde Dacht je dat ik niet aan jouw zijde stond dan? Ik ben het met je eens dat wat er nu staat niet goed is, want het is MINDER dan 2 jaar en dus niet bijna meer, maar bijna precies... Maar het ging mij meer om wat 'bijna meer dan twee jaar' precies betekent. Het betekent namelijk dat ze allebei op dezelfde dag jarig zijn (met 2 jaar verschil), maar dat de oudste om iets voor twaalven 's nachts geboren is en dus op een paar minuten of seconden na (afhankelijk van wat je 'bijna' vindt) MEER dan 2 jaar ouder is, want twee jaar en een dag. :8: Snappie? - Gerben Zonderland - 16-08-2006 Quote:Witte Boekje bindt strijd aan met groene variant - Gerben Zonderland - 30-08-2006 Quote:Acht maanden cel voor baby in wasdroger De koptekst van dit bericht van nu.nl bracht mij toch even in verwarring, maar het ging, gelukkig, om de man die de baby in de wasdroger had gestopt en niet om de baby zelf die in wasdroger zit... :roll: Als het woord 'voor' vervangen was door 'vanwege' of 'om' was het al een stuk duidelijker geworden. Mooi is anders, trouwens... - Gerben Zonderland - 04-09-2006 Waarom zeggen veel mensen 'beglijding' als ze 'begeleiding' bedoelen? Een snelle goegel laat zien dat er zelfs hele volk(s)stammen zijn die dat nog opschrijven/intikken ook! :eeeek: - Treesong - 04-09-2006 Gerben Zonderland Wrote:Waarom zeggen veel mensen 'beglijding' als ze 'begeleiding' bedoelen? Een snelle goegel laat zien dat er zelfs hele volk(s)stammen zijn die dat nog opschrijven/intikken ook! :eeeek: Tja, waarom zeggen mensen tampasta in plaats van tandpasta? etc. - joep - 04-09-2006 of prongeluk ipv per ongeluk - de nieuwe - 04-09-2006 Dat mensen zo spreken is nog tot daar aan toe, maar er zijn er die daadwerkelijk ook zo schrijven en dat is dan toch best erg lijkt me. - Ad Wim - 04-09-2006 Wat dacht je van omweer? - Gerben Zonderland - 04-09-2006 de nieuwe Wrote:Dat mensen zo spreken is nog tot daar aan toe, maar er zijn er die daadwerkelijk ook zo schrijven en dat is dan toch best erg lijkt me. Dat is, kwalitatief, inderdaad uitermate teleurstellend... "Oh, een monumentje alstublieft, ik verbind u zo door..." :x - Treesong - 04-09-2006 Gerben Zonderland Wrote:"Oh, u had een vraagje? Een monumentje alstublieft, hij zit niet op z'n plek, maar ik verbind u zo door..." :x :letitallout: - Ad Wim - 04-09-2006 Nog erger zijn de mensen, die "euri" zeggen :letitallout: En het enorm overmatig gebruik van "ik heb zoiets van..." staat me ook flink tegen. - Treesong - 04-09-2006 Of lieden die je begroeten met 'Alles goed?' en dan verbouwereerd reageren als je zegt 'Natuurlijk niet' :8: - Balthazar - 04-09-2006 ik vraag altijd: hoe is het nou? - Gerben Zonderland - 04-09-2006 Balthazar Wrote:ik vraag altijd: hoe is het nou? En dan zeg ik: "Het kan altijd 100.000 Euro beter...." :lol: - Treesong - 04-09-2006 Gerben Zonderland Wrote:Balthazar Wrote:ik vraag altijd: hoe is het nou? En hoor je dan ergens ingeblikt gelach op de achtergrond? :waf: - Gerben Zonderland - 04-09-2006 Treesong Wrote:Gerben Zonderland Wrote:Balthazar Wrote:ik vraag altijd: hoe is het nou? Ja, dat staat op een bandje! :wink: - Keyzer - 05-09-2006 zo en zo... is ook een leuke... En Rotterdammers kunnen geen nieuws zeggen... Als ik met de redactie Rotterdam de planning doorneem, zeggen ze altijd: Vandaag geen niels uit het stadhuis... - Keyzer - 05-09-2006 Ik zie net de omstreden turncoach Marc de Wit op een filmpje zeggen: Ik ben onschuldig, want ik had er geen wetenschap van... Weet niet zeker of dit verkeerd is, maar het klonk mij in ieder geval heel vreemd in de oren... - Treesong - 05-09-2006 Keyzer Wrote:Ik zie net de omstreden turncoach Marc de Wit op een filmpje zeggen: Ik ben onschuldig, want ik had er geen wetenschap van... Een cirkelredenering pur sang - Gerben Zonderland - 06-09-2006 De microfoonlul bij Oranje - Belarus heeft al een keer of 5 gezegd: "dan HAD het beter geweest......" :x |