The following warnings occurred:
Warning [2] Undefined property: MyLanguage::$archive_pages - Line: 2 - File: printthread.php(287) : eval()'d code PHP 8.2.7 (Linux)
File Line Function
/inc/class_error.php 153 errorHandler->error
/printthread.php(287) : eval()'d code 2 errorHandler->error_callback
/printthread.php 287 eval
/printthread.php 117 printthread_multipage



FTM Forum
rondemaster 2007 - Printable Version

+- FTM Forum (https://fantasytennismanager.nl/forum)
+-- Forum: Sport (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Wielrennen (https://fantasytennismanager.nl/forum/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Thread: rondemaster 2007 (/showthread.php?tid=2397)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16


- Ad Wim - 15-07-2007

Dan heb je het goed voorspeld, knap, maar het is wel makkelijk om te zeggen dat hij voorin gaat eindigen nadat hij ontsnapt is. Maar dan nog denk ik niet dat hij voorin gaat eindigen, het hooggebergte is niet echt zijn ding.


- Ad Wim - 15-07-2007

Godver, Florencio meteen al gelost op de eerste zware klim :x


- Ad Wim - 15-07-2007

Toch de nummer 1 t/m 4 in m'n team. Vooral Mayo is leuk, die heeft niet iedereen.
Eigenlijk iedereen in de prijzen, behalve Florencio. Kashechkin een missertje, maar die wordt gelukkig slechts 7e.


- Fred Naaigaren - 15-07-2007

Met Mayo had ik dat inderdaad zeker niet verwacht.


- Lamme Lennie - 15-07-2007

Fred Naaigaren Wrote:Met Mayo had ik dat inderdaad zeker niet verwacht.

Zeg dat :wink:

Fred Naaigaren Wrote:Mayo rijdt al een paar jaar geen deukje meer in een pakje boter bij de echte bergetappes. Verwacht hem vandaag dan ook op minimaal 20 minuten achterstand binnen.



- Ad Wim - 15-07-2007

:lol:


- MadMen - 15-07-2007

MadMen Wrote:
Lamme Lennie Wrote:
MadMen Wrote:Mooie score Ad! Vanmorgen net even Gerdemann op het laatst gewisseld voor Sinkewtiz. Soms zit het mee, en soms zit het tegen!

Nu mijn teams al gemaakt en ik heb alleen maar toppers genomen en niet gegokt op een ontsnapping die stand houdt. Ik denk dat het morgen een mooie rit gaat worden, met een nieuwe gele trui.

Denk je? Ik denk niet dat Gerdemann morgen 4 minuten aan zijn broek krijgt.

Volgens mij is hij redelijk kapot momenteel. En als er morgen een ontsnapping komt met Rasmussen bijvoorbeeld dan kan het toch echt wel gebeuren.

Had ik in Rondemaster maar zoveel voorspellend vermogen, dan had ik ook Mayo genomen ipv Cobo. Ik had Mayo ook echt niet verwacht namelijk.


- waf - 15-07-2007

met dit spel kan ik ook beter stoppen. ik vind het sowieso veel te veel op geluk gebaseerd, maar daarnaast heb ik nog eens het voorspellend vermogen van een poffertje...


- Ad Wim - 15-07-2007

waf Wrote:ik vind het sowieso veel te veel op geluk gebaseerd...
Wat een gelul zeg. Lekkere verliezer ben je, misschien moet je de hand in eigen boezem steken.
Dit spel is minder op geluk gebaseerd dan Tourmanager. Natuurlijk zitten er moeilijke etappes bij waarbij je geluk moet hebben, maar juist omdat je hier per etappe je team kunt maken, komt er vrij veel gedetailleerde kennis bij kijken.


- Berend Botje - 15-07-2007

Helaas hebben wij die gedetailleerde kennis niet voldoende, zodat de (on)geluksfactor weer eem stuk groter wordt.


- Ad Wim - 15-07-2007

Volgens mij heb jij die kennis best wel, maar maak je net de verkeerde keuzes.


- goa - 15-07-2007

Goeie ronde, thans overall in de top 1000. Volgende ronde weer een team vol met klasbakken en ijzervreters!


- Quatro - 15-07-2007

mwoah... op mayo na ook weer een goede dag gehad..... gelukkig zijn de sloebers die geen team hebben opgesteld flink afgestraft....


- Fabian - 15-07-2007

Quatro Wrote:mwoah... op mayo na ook weer een goede dag gehad..... gelukkig zijn de sloebers die geen team hebben opgesteld flink afgestraft....

Was vanochtend zelf gaan wielrennen en kwam pas net na 11-en binnen zetten, dom dom dom....


- EJR - 16-07-2007

waf Wrote:met dit spel kan ik ook beter stoppen. ik vind het sowieso veel te veel op geluk gebaseerd, maar daarnaast heb ik nog eens het voorspellend vermogen van een poffertje...

Geluksfactor hoort erbij, maar het feit dat je kan consolideren door maar 2 renners op te stellen is natuurlijk van de gekke. Ik heb dan ook lekker m'n sprintersploegen laten staan dit weekend en kap met dit spel.


- waf - 16-07-2007

Ad Wim Wrote:
waf Wrote:ik vind het sowieso veel te veel op geluk gebaseerd...
Wat een gelul zeg. Lekkere verliezer ben je, misschien moet je de hand in eigen boezem steken.
Dit spel is minder op geluk gebaseerd dan Tourmanager. Natuurlijk zitten er moeilijke etappes bij waarbij je geluk moet hebben, maar juist omdat je hier per etappe je team kunt maken, komt er vrij veel gedetailleerde kennis bij kijken.

oh ja, gelul, het is niet veel op geluk gebaseerd. :roll: mijn kritiek op het spel heb ik al veel eerder gegeven, reageer daar dan op, wijsneus. namelijk dat het budget er voor jan lul is, omdat je elke renner op kunt stellen die je wil. daarnaast is het te debiel voor worden dat je 2 renners op kunt stellen om te consolideren (als je toevallig 8 van de 9 sprinters goed hebt gegokt en bovenaan staat). het spel zou veel leuker zijn als het budget geldt waarvoor je een renner hebt gekocht en als iedereen 9 renners moest opstellen.

en leuk voor je dat je mayo hebt, maar dat is gewoon een wilde gok die goed uitpakt, waar totaal geen detailkennis voor nodig is. ik had rogers en contador, en heb daar pech mee (onderdeel van het spel), maar die 2 niet nemen vind ik meer zeggen over detalikennis dan mayo wel nemen. om maar een voorbeeld te noemen.

tourmanager heeft als pre dat je met een budget werkt waarbinnen je moet schuiven. daarbij moet je de ideale mix maken van sprinters en klassementsrenners. als je een beetje detailkennis hebt weet je dat je vino niet moet opstellen in dat spel (en valverde wel) maar verschil maak je met renners met kleine budgetten zoals gusev en fischer. nadeel is dat je keuze in 1x wordt bevroren, je kan niets meer doen, en dan zit je opeens met je mcewen ipv boonen. is ook gewoon geluk en heeft niets met vaardigheid te maken.


- Berend Botje - 16-07-2007

waf Wrote:het spel zou veel leuker zijn als het budget geldt waarvoor je een renner hebt gekocht

Wat bedoel je hiermee precies?


- waf - 16-07-2007

Berend Botje Wrote:
waf Wrote:het spel zou veel leuker zijn als het budget geldt waarvoor je een renner hebt gekocht

Wat bedoel je hiermee precies?

je betaalt startgeld over de veranderde (huidige) waarde van de renner en niet over de waarde waarvoor jij hem hebt aangkocht.


- Berend Botje - 16-07-2007

Ik begrijp je nog steeds niet, het is nu zo dat je startgeld betaalt over de huidige waarde, en jij wilt dat je startgeld betaalt over de waarde waarvoor je hem gekocht hebt?


- waf - 16-07-2007

Berend Botje Wrote:Ik begrijp je nog steeds niet, het is nu zo dat je startgeld betaalt over de huidige waarde, en jij wilt dat je startgeld betaalt over de waarde waarvoor je hem gekocht hebt?

ja. stel je koopt chavanel voor 1 mio, omdat jij weet dat hij goed meesprint. de volgende dag is hij 1,5 mio en dan neemt iedereen hem. ik zou het logisch vinden dat jij voor hem minder startgeld betaalt, namelijk over 1 mio, en de rest over 1,5.


- goa - 16-07-2007

Hoezo? Je budget is toch ook al meer omhoog gegaan dan dat van de rest die hem niet had?


- waf - 16-07-2007

jawel, maar voor jou kan het lucratiever zijn om te houden dan het voor een ander is om hem in zijn team te nemen. voor een ander is het lucratief als hij bij de eerste 6 eindigt, voor jou als hij bij de eerste 10 eindigt. het wordt dan volgens mij veel dynamischer. maar ook ingewikkelder.


- goa - 16-07-2007

Ingewikkelder zeker :wink:


- waf - 16-07-2007

goa Wrote:Ingewikkelder zeker :wink:

maar ja, dan haken de dommen, zoals ad wim, misschien wat eerder af.


- Berend Botje - 16-07-2007

Het levert alleen maar een extra bonus van maximaal 50.000 per dag op. Terwijl je dan al 1 mio hebt verdiend. Het is op zich wel leuk, maar ik denk dat je de zaak nodeloos ingewikkeld maakt, en dat het rendement heel laag is.


- Ad Wim - 16-07-2007

Ik vind ook het systeem met het aantal spelers niet goed. Ik vind ook dat je altijd 9 renners op moet stellen. Los daarvan is minder renners opstellen een tactiek van consolideren en dat is bij dit spel niet echt slim in mijn ogen, aangezien je gigantisch kunt winnen en niet heel dik kunt verliezen per etappe. Ik denk dat je op lange termijn meer wint met het opstellen van negen renners en dat is volgens mij ook wel bewezen.

Maar het feit dat je dagelijks een team op moet stellen voor een bepaalde etappe maakt de geluksfactor een stuk kleiner, kleiner dan bijvoorbeeld in Tourmanager. Het is leuk dat je daar binnen een budget met blijven, maar het zijn daar veel gokken die je neemt. Je kunt namelijk niet weten dat Vino en McEwen zo hard onderuit klappen in een van de eerste etappes. Nu is bijna je hele Tour naar de knoppen door pech. Bij Rondemaster kun je dit omzeilen, omdat iedereen dagelijks met dezelfde feiten begint en je niet al meteen achterstaat omdat je kopman niet meedoet of omdat een of meer van je renners al uit de Tour is.
En je kunt zeggen dat Mayo geluk is, maar hij pakte in de Giro al een etappe in de bergen en finishte in een van de zwaarste ritten ook al voorin.
En Gerdemann en Landaluze waren zeker ook gelukkige keuzes? :roll:


- Lamme Lennie - 16-07-2007

Als je de keuzen voor Mayo hebt genomen op basis van de Giro dan is het helemaal een domme keuze. Hij werd eerste door een ontsnapping in een hoogstens heuvelachtig parcours, echt geen bergetappe. De enige uitslag verder is de 15e plek in een bergrit, waar hij er in de andere etappes als een slap washandje werd afgereden.

De keuze voor Gerdemann en Landaluze zijn ook gelukkige, aangezien je voor hun 2 ook zo nog 30 andere namen in had kunnen vullen die die dag in een eventuele ontsnapping hadden kunnen zitten. Jij doet alsof het een logische keuze is, maar dat is niet zo.


- Ad Wim - 16-07-2007

Tja, zo kun je alles gelukkig noemen...

Ik zeg niet dat ik het logische keuzes vind, maar ze zijn iig wel ergens op gebaseerd en dan is het dus niet alleen maar geluk. Mensen als Gerdemann en Landaluze waren gewoon geen gekke keuze in een dergelijke etappe, aangezien ze goed kunnen klimmen, ontsnappers zijn en in principe geen echte klassementsrenners zijn.
Zo kun je dus alles geluk gaan noemen, maar als je 67e staat in het algemeen klassement na 9 etappes moet je wel heel veel geluk hebben :roll:


- Depor - 16-07-2007

Zelfs de kenners hadden Gerdemann niet tot dit in staat geacht...dat je het type renner herkent is goed, maar als je volhoud dat je Gerdemann hebt genomen omdat je wist dat ie goed is (sinds 2004 niets gewonnen) dan moet je nu stoppen met studeren en met Jomanda in Tiel mensen gaan healen want dan heb je je roeping gemist.


- Ad Wim - 16-07-2007

Tja, wie zijn die kenners dan? Ik wist natuurlijk niet dat hij ging winnen, maar dat hij goed genoeg was om een dergelijke etappe te kunnen winnen, samen met nog een hoop anderen. En hij is nog jong, dus niet gek dat hij nog niet zoveel gewonnen heeft.
En de kenners waar jij het over hebt, zien in hem de nieuwe Jan Ullrich, daar ben ik een beetje op af gegaan.
Dit stond er namelijk over hem in dat stuk dat Kuiperinho eerder plaatste:

Quote:4. Gerdemann - Een nieuwe ster is geboren. Linus Gerdemann, adonisfiguur van amper 24, is één van de grootste aankomende talenten in wielerland. De nieuwe Jan Ullrich wordt gefluisterd. Zoals het een ster betaamt geen gemakkelijke jongen, waarvoor de Duitse ploegen eerst hun neus ophaalden. Na een knalseizoen bij CSC, snoepte T-Mobile de ongeslepen diamant echter alweer af van Bjarne Riis. Gerdemann debuteerde bij de profs met 5e plaats in de Vierdaagse van Duinkerke en een prachtige solozege in de Ronde van Zwitserland. In de Ronde van Spanje was er een Spaanse coalitie nodig om hem van de verdiende ritzege te houden. Vorig seizoen zat het hem niet mee. In de Ronde van Zwitserland, Sachsen en Duitsland sneuvelde hij telkens op de dichtste ereplaats. Dit seizoen focust de jonge Duitser op zijn groot Tourdebuut. In de aanloop behaalde hij wat ereplaatsen in de GP van Lugano (6e), Milaan-Turijn (9e) en Tirreno-Adriatico (18e). RvZ 20e. Op Franse wegen wil Gerdemann dit jaar absoluut van zich laten spreken.