01-12-2006, 08:07 PM
Quote:Perez accepteert 'onevenredig hoge'strafDe actie was vreselijk, maar ik vind dit een goed verhaal. Hopelijk is hiermee de kous af, maar dat zal wel niet...
1/12/2006 17:26
'De straf die de KNVB mij heeft opgelegd, aanvaard ik', aldus Kenneth Perez. De Deense Ajacied accepteert met tegenzin het schikkingsvoorstel van vijf duels schorsing.
'In de eerste plaats uit respect voor de mensen die ik met mijn opmerking heb gekwetst', legt Perez op de website van Ajax uit waarom hij het voorstel heeft geaccepteerd. 'Bovendien wil ik in het belang van mijn gezin, mijn club en mijn teamgenoten een streep zetten onder deze zaak.'
Perez acht de strafmaat te zwaar. De Deense aanvaller achtte het toch raadzaam zich neer te leggen bij de schorsing van vijf duels en een boete van 12.500 euro. 'De rede geeft mij in dat acceptatie van de straf de beste manier is om een einde te maken aan de publieke discussie die in mijn ogen mede heeft geleid tot een straf die ik in mijn hart als onevenredig hoog ervaar.'
De straf is conform de nieuwe richtlijnen van de FIFA, die met hogere straffen de strijd tegen racisme en discriminatie aangaat. Perez hing een flinke straf boven het hoofd omdat hij in de wedstrijd tegen FC Twente discriminerende woorden had uitgesproken richting assistent-scheidsrechter Nicky Siebert.
'Ik wil nogmaals benadrukken dat ik absoluut geen racist ben, maar, in de hitte van het moment, onbedoeld een discriminerende opmerking als scheldwoord heb gebruikt', aldus Perez die al eerder zijn spijt had betuigd voor zijn gedrag.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello