09-02-2007, 04:22 PM
gittermaster Wrote:Misschien ga ik me er volgend seizoen ook eens aan wagen.
Even wat zaken op een rijtje.
Voordelen:
Je kunt 50 man trainen tegen "relatief" lage loonkosten. Klopt.
Je hebt geen gezeik met opstellingen Klopt.
Het geeft een aardig rendement. Klopt.
Je basisspelers zullen allen goed pingels kunnen nemen Klopt, daarnaast behouden ze hun waarde. Een briljante spits die je gekocht hebt voor 1,5M *ik noem maar een bedrag), kun je met goddelijk SH nog steeds verkopen voor 1,5M, terwijl als je hem niet zou trainen, hij verkocht wordt voor 1,2M)
Nadelen:
Vorm? Is dit niet net als bij conditie? Vorm is ongrijpbaar, heb je bij elke trainingsvorm. Stel je traint een 19-jarige PM naar wereldklasse, op het moment dat ie net gepopt is, is ie slecht in vorm. Levert weinig op , dus je bent genoodzaakt hem door te trainen. Is een SH-trainee slecht in vorm, gewoon doortrainen, verkoop je hem later wel....
Geen toename in hoofdstat Ja, en? Met de opbrengst waardeer je je basisspelers op
"absoluut" hoge loonkosten Ben ik niet met je eens, voor 25 spelers ben je 20k per week kwijt. Met 3 goede IM's (bij positiespeltraining ben je zo 30k per week kwijt)
(in mijn geval) laatste strohalm op Nationale team frankrijk voor Urbain voorbij Je zegt het al 'laatste strohalm'....
Zit ik een beetje goed zo Muk, of ben ik iets vergeten.
Grootste probleem voor mij is dat ik op vleugel niet echt verder kan, omdat er 1 op stijgen staat van reusachtig naar .... weet ik veel.
Ik wil deze speler niet kwijt, maar volgens mij gaat hij erg stijgen in loon als hij nog 1 niveau stijgt
Je zit aardig goed. :wink:
Om de loonkosten laag te houden, heb ik veel oudere spelers met veel ervaring en bijstats. Straks zijn dat ervaren spelers met bijstat EN spelhervatting. En die schaars....dus duur.
Je moet er wel rekening mee houden dat het de eerste weken vooral investeren is. Door de te dure lonen de afgelopen seizoenen ben ik zo'n beetje 'op nul' begonnen'. Inmiddels al zo'n 1,5 miljoen geinvesteerd, wat me 3M netto gaat opleveren, binnen nu en een x-aantal weken.
Nog meer voordelen:
- Op een gegevens moment heb je altijd adequate back-up. Aangezien ik op elke linie straks een wat 'hogere' trainee wil hebben.
- Je kan elke formatie (+bijbehorende taktiek) spelen (onvoorspelbaar voor de tegenstander). Vind ik persoonlijk een hele belangrijke.
- Aanschaf trainees is simpel. Maakt niet uit of ze 21 of 27 of 18 jaar zijn.
Ik zoek naar goed op hoofdstat met meestal een beetje passen voor 20-30k (in het begin wat te dure gekocht...). Meestal zijn die waardeloos in vorm. Who cares? Ze spelen tot alleen woensdags in friendlies en zolang ze niet stijgen in vorm, worden ze alleen maar beter op SH.
- Beker: Je speelt gewoon met je basis-elf. Geen speler die training verliest...
Grootste nadeel:
- TS. Veel verkopen en kopen leiden tot TS-hits. Hoewel ik er de afgelopen tijd niet heel veel TS-hits heb gehad. Ik heb het idee dat het wel meevalt.
Het bevalt me wel. Nu nog kijken hoe het op de lange termijn uitvalt.
Oh, my god, we bought Kenny!