27-02-2007, 11:36 AM
Peter Wrote:waf Wrote:Peter Wrote:waf Wrote:Ricochan Wrote:maar een celstraf vind ik belachelijk.
gelijke monniken, gelijke kappen.
Vind ik ook verwacht ik niet.
dat hangt er dus van af wat in eerdere gevallen de straf was. weet jij dat dan? waarom verwacht je dat dat nu anders is?
anyway, de straf is al bekend, zie eerdere post.
Dat weet ik ja. Maar geen zaak is echt te vergelijken, het gaat altijd om andere bedragen en omstandigheden. Nu gaat t bv om wat Bumme zegt (bewijs kwam bij onderzoek naar andere zaak, dat mag niet en met een goede advocaat (die een 'normaal iemand zonder veel geld niet kan bekostigen') kun je daarmee ontkomen aan je straf), er is media-aandacht geweest wat een straf vaak verminderd enz.
Geen 100% boete van de ontduiking (1,4 miljoen) verbaast me wel heel erg, dat wordt standaard opgelegd bij alsnog te betalen. Waarschijnlijk hoeft hij dus niet eens die opgelegde aanslag te betalen en wordt grotendeels goedgekeurd dat hij in België woonde. :o
ik kan je uit de droom helpen, wijsneus, het bewijs is zeer wss niet onrechtmatig verkregen (hetgeen alleen al blijkt uit het feit dat er een straf is).
als je een strafbaar feit onderzoekt en je stuit bij je onderzoek op een ander strafbaar feit dat is het niet onrechtmatig verkregen (als je alle auto's controleert en je stuit bij 1 auto op drugs dan hang je). als ze zonder reden hiddink waren gaan afluisteren was het onrechtmatig geweest (als je zomaar een auto openmaakt zonder dat je grond hebt voor een verdenking en je stuit op wapens, is het onrechtmatig verkregen).
fijn dat jij alle straffen kent in soortgelijke zaken... :roll: