02-05-2007, 10:21 AM
Quote:Excelsior-directeur boos op 'arrogant PSV'
2/5/2007 8 :50
'Het verbaast me dat ik helemaal niets uit Eindhoven heb gehoord', moppert Simon Kelder, algemeen directeur van Excelsior. Hij had verwacht dat PSV de Rotterdamse club zou bedanken omdat het AZ een nederlaag aansmeerde op de slotdag van de competitie en PSV zo op weg naar de titel hielp.
Voor Excelsior stond zondag eigenlijk weinig op het spel, alleen de strijd met RKC Waalwijk om de zestiende en zeventiende plaats. En de sportieve eer natuurlijk. Aan die sportieve eer hielden de Kralingers zich door koploper AZ met 3-2 te tackelen.
'PSV roept de hele tijd dat het de beste is', klaagt Kelder in het Algemeen Dagblad. 'Ik snap niet waar ze die arrogantie vandaan halen. Als wij onze sportieve plicht niet hadden gedaan, was AZ gewoon kampioen geweest. Maar de teneur vanuit Eindhoven is dat Ajax het heeft laten liggen. De naam Excelsior is daar niet één keer genoemd.'
Overigens hebben supporters van PSV zich wel laten horen. Enkele hebben bij de ingang van het stadion van Excelsior een spandoek opgehangen met de tekst 'Bedankt', terwijl ze bovendien zouden hebben toegezegd de Rotterdammers te steunen in hun strijd tegen degradatie.

She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!